Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9999UZS
Hajmi 466.5KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 14 Aprel 2025
Kengaytma pptx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

Quvonchbek Ummatqulov

Ro'yxatga olish sanasi 14 Aprel 2025

0 Sotish

Milliy va jahon tarbiya konsepsiyalari

Sotib olish
 
2- A maliy mashg ulot ʼ
Milliy va jahon tarbiya 
konsepsiyalari Reja:
 
1. Milliy tarbiya konsepsiyasining maqsad va 
tamoyillari.
2. Jahon tarbiya tizimlarining asosiy xususiyatlari.
3. Milliy va jahon tarbiya konsepsiyalarining 
o‘xshashlik  tomonlari  va farqlari.
4. Milliy tarbiyani rivojlantirishda jahon tajribasining 
ahamiyati .   Amaliy mashg‘ulotning maqsadi  – 
talabalarda milliy va jahon tarbiya 
konsepsiyalari bo‘yicha tushuncha 
shakllantirish, ularni tahlil qilish, o‘zaro 
farqlarni aniqlash va milliy tarbiyani 
rivojlantirishda jahon tajribasidan 
foydalanish yo‘llarini o‘rganishdir. 1. Milliy tarbiya nima va uning asosiy maqsadi nimadan iborat?
2. Jahon tarbiya tizimlarining asosiy tamoyillari qanday va ular milliy tarbiyadan nimasi 
bilan farq qiladi?
3. Milliy tarbiyaning jamiyat rivojidagi o‘rni qanday baholanadi?4
.
 
J
a
h
o
n
 
t
a
j
r
i
b
a
s
i
n
i
 
m
i
l
l
i
y
 
t
a
r
b
i
y
a
 
t
i
z
i
m
i
g
a
 
i
n
t
e
g
r
a
t
s
i
y
a
 
q
i
l
i
s
h
 
q
a
n
d
a
y
 
a
f
z
a
l
l
i
k
l
a
r
 
k
e
l
t
i
r
a
d
i
?                 
5. Milliy tarbiya va jahon tarbiya konsepsiyalarida a h loqiy qadriyatlarga e’tibor qanchalik 
o‘zgaradi?6. Globallashuv jarayoni milliy tarbiya tizimiga qanday ta’sir ko‘rsatmoqda? 7
.
 
M
i
l
l
i
y
 
v
a
 
j
a
h
o
n
 
t
a
r
b
i
y
a
 
k
o
n
s
e
p
s
i
y
a
l
a
r
i
n
i
 
u
y
g
‘
u
n
l
a
s
h
t
i
r
i
s
h
d
a
 
q
a
n
d
a
y
 
q
i
y
i
n
c
h
i
l
i
k
l
a
r
 
y
u
z
a
g
a
 
k
e
l
a
d
i
?          Milliy tarbiya konsepsiyasining maqsad va 
tamoyillari :
   Milliy tarbiya konsepsiyasi - bu 
jamiyatda yosh avlodni a h loqiy, madaniy, 
ma'naviy va intellektual jihatdan 
shakllantirish hamda milliy qadriyatlar 
asosida tarbiyalashga qaratilgan . Misol uchun , o'qitish jarayoniga interaktiv metodlarni joriy etish orqali talabalar faol ishtirokini 
ta'minlash mumkin.Madaniy rivojlanish  esa, milliy merosni saqlash va rivojlantirish, yoshlarni o'z xalqining urf-odatlari 
bilan tanishtirishga qaratilgan. Ushbu maqsadlarni amalga oshirish uchun ta'lim jarayonida 
innovatsion usullar va zamonaviy texnologiyalarni qo'llash zarur. Ijtimoiy rivojlanish  orqali, jamiyatda barqarorlik va tenglikni ta'minlash, fuqarolik ongini oshirish 
maqsad qilinadi. Shaxsiy rivojlanish,  yosh avlodni ma'naviy qadriyatlar bilan ta'minlash, ularning intellektual va 
ma'naviy salohiyatini oshirishni ko'zda tutadi. Milliy tarbiya konsepsiyasining asosiy maqsadlari  shaxsiy ,  ijtimoiy  va  madaniy  rivojlanishdir. Milliy  t arbiy a k onsepsiy asining 
maqsadlari Milliy   tarbiya  tamoyillari insonparvarlik, milliylik, madaniyatga hurmat va barqarorlik 
kabi asosiy tushunchalarni o'z ichiga oladi. 
Insonparvarlik   tamoyili , insonning qadr-qimmatini e'tirof etish va har bir 
shaxsning rivojlanishi uchun zarur sharoitlarni yaratishga qaratilgan. 
Milliylik   tamoyili , o'z xalqimizning tarixiy va madaniy merosini qadrlashni 
ta'minlaydi, bu esa yosh avlodni o'zining ildizlari bilan bog'lashda muhimdir.
Madaniyatga   hurmat , turli xalqlar va ularning an'analari bilan o'zaro hurmat va 
hamkorlikni rivojlantirishga yordam beradi.
Barqarorlik   tamoyili  esa, ta'lim jarayonida ekologik, iqtisodiy va ijtimoiy jihatlarni 
inobatga olishni ta'minlaydi.Milliy  t arbiy a 
t amoy illari      •
Milliy ta'lim tamoyillari nafaqat o'quv jarayonini tashkil 
etishda, balki jamiyatning barqaror rivojlanishida ham 
muhim ahamiyatga ega. Ular yosh avlodga o'zligini anglash, 
milliy qadriyatlarni o'zlashtirish va global muammolarni hal 
qilishda faol ishtirok etish imkonini beradi. Shuningdek, bu 
tamoyillar ta'lim muassasalarida innovatsiyalarni joriy 
etishga yordam beradi va talabalarni zamonaviy hayot 
sharoitlariga tayyorlaydi.•
Milliy ta'lim tamoyillarining ahamiyati : Milliy  t arbiy a 
k onsepsiy asining ijt imoiy  
ahamiy at i :
•
Milliy tarbiya konsepsiyasi jamiyatimizda muhim rol o'ynaydi. U 
nafaqat yosh avlodni tarbiyalash, balki ijtimoiy muammolarni 
hal etishda ham katta ahamiyatga ega. Milliy tarbiya orqali 
o'quvchilar vatanparvarlik, a h loqiy qadriyatlar va jamiyatga 
xizmat qilish tuyg'ularini rivojlantiradilar. Bu jarayon, o'z 
navbatida, ijtimoiy barqarorlikni ta'minlaydi va kelajakda 
ijtimoiy rivojlanishga xizmat qiladi. Shuningdek, milliy tarbiya 
konsepsiyasi global tahdidlarga qarshi turishda va yoshlar 
o'rtasida ijtimoiy adolatni ta'minlashda ham muhim 
ahamiyatga ega. •
Jahon tarbiyasi, turli mamlakatlarda o'qitish va ta'lim berish jarayonlarini ifodalaydi. 
Har bir davlatning o'ziga xos tarbiya tizimlari mavjud bo'lib, ular ijtimoiy, madaniy va 
iqtisodiy omillarga bog'liq. 
•
- Ta'limning universal standartlari
•
- Ta'lim olishda teng imkoniyatlar
•
- Innovatsion metodlar va texnologiyalarning qo'llanilishi
•
- Xalqaro hamkorlik va almashuv dasturlari
•
- Madaniyat va an'analarni saqlab qolish va rivojlantirish.
•
Misollar: Finlyandiya ta'lim tizimi yuqori sifatli ta'lim va o'qituvchilarning 
professionalligi bilan ajralib turadi, AQSh esa keng imkoniyatlar va xilma-xil ta'lim 
muassasalarini taklif etadi. J ahon t arbiy a t izimlarining 
xususiy at lari  
•
Har bir ta'lim tizimining o'ziga xos xususiyatlari bor. 
Masalan , AQSh ta'lim tizimida o'quvchilarning 
ijodkorligini rag'batlantirishga kuch beriladi, Yevropa 
tizimlarida esa akademik yutuq va nazariy bilimlarga 
ko'proq e'tibor qaratiladi. Shuningdek, Yaponiyada 
ta'lim jarayoni an'anaviy qadriyatlarga asoslanadi, 
bu esa o'quvchilarda intizom va mehnatsevarlikni 
shakllantiradi.•
Tizimlar o'rtasidagi asosiy farqlar •
1.O'qitish usullari:  O'zbekiston va Qozog'istonda an'anaviy 
dars usuli qo'llaniladi, AQShda esa  interaktiv  va guruhli 
ishlashga e'tibor qaratiladi.
•
  2. Ta'limning davomiyligi:  Yevropada ta'lim muddati 
uzaytirilgan, O'zbekistonda esa qisqa muddatli ta'lim 
dasturlari mavjud.
•
  3. Ta'limda texnologiyalar:  AQShda raqamli ta'lim resurslari 
keng qo'llaniladi, O'zbekistonda esa bu jarayon yangi 
boshlanmoqda. 
•
4. O'quvchilarning ijtimoiy rivojlanishi:  Yaponiyada 
o'quvchilar o'zaro yordam va hamkorlikka ko'proq e'tibor 
berishadi, O'zbekistonda esa mustaqil o'qishga ko'proq urg'u 
beriladi.•
O'xshashliklar va farqlar •
Oʼxshashliklar haqida 
umumiy maʼlumot
•
Milliy va jahon tarbiya 
konsepsiyalari oʼrtasida bir 
qator oʼxshashliklar 
mavjud. Har ikkala tizim 
ham talabalarning shaxsiy 
va professional 
rivojlanishini maqsad qilib 
qoʼyadi, shuningdek, taʼlim 
jarayonida sifatni 
oshirishga intiladi. •
Misollar
•
1. Taʼlimning maqsadi:  Har ikkala tizimda 
ham taʼlimning asosiy maqsadi kelajak 
avlodlarni oʼqitish va ularga zarur bilimlar 
berishdir. Bu jarayonda talabalar ijtimoiy 
va iqtisodiy jihatdan barqaror 
rivojlanishga hissa qoʼshishi kutiladi.
•
2. Oʼqitish usullari:  Innovatsion oʼqitish 
metodlari, masalan, interaktiv darslar va 
guruhli ishlash yondashuvlari, milliy va 
global taʼlim tizimlarida keng qoʼllaniladi. 
Bu usullar talabalarni faol ishtirok etishga 
undaydi.
•
3. Talabalar ishtiroki:  Talabalar, oʼquv 
jarayonida faol ishtirok etishlari, oʼz 
fikrlarini ifoda etishlari va jamoaviy 
ishlarda qatnashishlari talab etiladi. Bu, 
shuningdek, ularning mustaqil fikrlash 
qobiliyatini rivojlantirishga yordam 
beradi. J ahon t arbiy asining milliy  
t arbiy ada oʼrni
•
Globalizatsiya va milliy 
ta'limga ta'siri •
O'zbekistondagi global 
ta'lim misollari
•
Globalizatsiya jarayoni ta'lim 
tizimlariga katta ta'sir 
ko'rsatmoqda. Xalqaro 
standartlar va ta'lim dasturlari 
milliy ta'lim tizimlarida 
qo'llanilmoqda, bu esa ta'lim 
sifatini oshirishga yordam 
beradi. O'zbekistonda ham, 
global ta'lim tendentsiyalari 
milliy dasturlarda aks 
etmoqda, bu esa yoshlarni 
xalqaro darajada 
raqobatbardosh qilishga 
yordam beradi. •
O'zbekistonda global ta'limning 
bir necha misollari mavjud:
•
  1) O'zbekistonning xalqaro 
universitetlar bilan hamkorlik 
qilish orqali ta'lim dasturlarining 
takomillashuvi; 2) O'zbekistonda 
ingliz tilida ta'lim beruvchi 
maktablarning ko'payishi; 3) 
Xalqaro grantlar va stipendiyalar 
orqali talabalarning xorijda o'qish 
imkoniyatlari. •
  Topshiriq 1
1.  Testga kirish uchun 
QR kodni skaner qiling 
va START tugmasini 
bosing. 
2.  Test boshlangandan 
soʼng variantlarni 
tanlashingiz bilanoq 
javobingiz toʼgʼri yoki 
notoʼgʼri ekanligini bilib 
olasiz .
3.  Test yakunlangandan 
soʼng natijangiz bilan 
tanishasiz. Natija 1 
0-3 
Natija 2 
4-7
Natija 3 
8-10 •
Topshiriq 

Krosswordni 
onlayn rejimda 
yechish uchun 
QR kodni 
skaner qiling . X ulosa
•
Xulosa — milliy va global ta'lim o'rtasidagi muhim bog'liqliklarni ko'rsatadi. 
Global ta'lim tamoyillari milliy ta'lim tizimlariga ta'sir etadi, bu esa o'quv 
dasturlarining yangilanishi va sifatining oshishiga olib keladi.
•
  Misol uchun, xalqaro standartlar va amaliyotlar milliy tizimlar tomonidan 
qabul qilinishi, o'quvchilarni global muammolar bilan tanishtirishga 
yordam beradi. Shuningdek, xalqaro hamkorlik orqali ta'lim sohasida 
tajriba almashinuvi amalga oshiriladi, bu esa ta'lim sifatini oshirishga 
xizmat qiladi. Yana bir misol sifatida, global ta'lim platformalari va onlayn 
kurslar orqali talabalar chet elda o'qish imkoniyatiga ega bo'ladi. Shu 
tariqa, milliy ta'lim tizimlari global talablarga moslashadi va o'quvchilarni 
global darajada raqobatbardosh qilishga yordam beradi. Foy dalanilgan Adabiy ot lar
•
1. Islomov, M. X. Milliy tarbiya konsepsiyasining maqsadlari. O'zbekiston Respublikasi 
Ta'lim vazirligi, 2021.
•
2. Rahmonov, A. Milliy tarbiya tamoyillari: nazariya va amaliyot. O'zbekiston milliy 
universiteti, 2022.
•
3. Abdullaeva, Z. Jahon tarbiya tizimlarining xususiyatlari va ularning milliy tarbiyaga ta'siri. 
Ta'lim nazariyasi va amaliyoti jurnali, 2023.
•
4. Qodirov, S. Milliy va jahon tarbiya konsepsiyalarining oʼxshashliklari va farqlari. 
O'zbekiston tarbiya va pedagogika jurnali, 2020.
•
5. Yusupov, B. Jahon tarbiyasining milliy tarbiyada oʼrni: globalizatsiya va milliy identitet. 
O'zbekiston xalq ta'limi jurnali, 2022. E't iboringiz uchun 
rahmat !

Презентация 

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili-o’qish savodxonligi va uni o’qitish metodikasi
  • Ona tili va o’qish savodxonligi darslarida kasbim faxrim mavzusini o‘rganish
  • Boshlangʻich sinflarda ifoda tushunchasini oʻrganish kurs ishi
  • Toʻplamlar birlashmasini oʻrgatish metodikasi, 3-sinf 2-qism
  • Interfaol metodlar orqali samarali ta’lim tashkil etish kurs ishi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский