Дата регистрации 05 Декабрь 2024
118 ПродажJismoniy tarbiya nazariyasi o’quv-ilmiy fani sifatida
MUNDARIJA
KIRISH…………………………………………………….………..……………..3
I.BOB. JISMONIY TARBIYA NAZARIYASI FANINING KELIB CHIQISHI………………………………………………………………………….5
1.1.Jismoniy tarbiya nazariyasi va mеtodikasiga umumiy xaraktеristika..….5
1.2. Jismoniy tarbiya nazariyasi va mеtodikaning dastlabki tushunchalari...10
II.BOB. JISMONIY TARBIYA FANINI FAN SIFATIDA SHAKLLANISHI VA O‘ZBEKISTONDA RIVOJLANISHI……………………………………..14
2.1. O’zbеkistonda jismoniy tarbiyaning rivojlanish tarixi…………….…..14
2.2. Jismoniy tarbiya nazariyasi va mеtodikasi fan sifatida boshqa fanlar bog’liqligi…………………………………………………………………………19
XULOSA………………………………………...……………………………….22
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………..………………………23
KIRISH
Mavzuning dolzarbligi:Jismoniy tarbiya fanini fan sifatida shakllanishi va rivojlanishi hamda talabalar inson hayotida uning o’rni va ahamiyati.Mazkur fan dasturi bakalavriat: 5112000 – Jismoniy madaniyat ta`lim yo‘nalishi 1-2-3-4 bosqich talabalari uchun mo‘ljallangan bo‘lib, “Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi” fan dasturi I-II-III-IV-V-VI va VII semestlar davomida jismoniy madaniyat va sportning kelib chiqishi, rivojlanish bosqichlari, jismoniy madaniyat va sportni boshqarish yo‘llari o‘rgatishga qaratilgan. Jismoniy madaniyat nazariyasi va metodikasi fani boshqaruvchi fan bo‘lib, bo‘lajak jismoniy madaniyat bo‘yicha yosh mutaxassis kadrlarga Jismoniy madaniyat ta`lim yo‘nalishi bo‘yicha mutaxassislarni tayyorlashda qadim zamonlardan boshlab shu kungacha turli xalqlarda jismoniy tarbiya taraqqiyotining umumiy qonuniyatlarini aniqlash va ochib berishdan iborat. Shu bilan birga O‘zbekistonda jismoniy tarbiya va sport to‘g‘risidagi qonuni qabul qilinishi, O‘zbekistonda futbol, kurash, tennis, sport turlarini rivojlantirish haqida Prezident farmonlari, o‘zbek xotin-qizlarining jismoniy tarbiya haqida mulohazalari, jismoniy tarbiya va sportni targ‘ibot qilish, mahalliy millat aholisi o‘rtasida jismoniy tarbiya va sportni tashviqot qilishga ilk bor urinishlar, “Navro‘z”, “Hosil bayrami”, “Alpomish”, “To‘maris” o‘yinlarini o‘tkazish va unga rahbarlik qilishda ahamiyati kattadir jismoniy madaniyat va sport bo‘yicha to‘liq bilim beradi.
Kurs ishining maqsadi – bo‘lajak kadrlarga jahon halqlarining jismoniy tarbiya va sport tarixi hamda shu sohada erishilgan natijalar to‘g‘risida ma`lumot berish, mamlakatimizda jismoniy tarbiyaning rivojlanishi va uning taraqqiy etish hamda sportni boshqarish yo‘llari haqida bilim berish, ommaviy jismoniy tarbiya harakatida ijtimoiy va davlat idoralari o‘rnini anglatish. Kelajakdagi ish faoliyatlarida kasbiy-amaliy ahamiyat kasb etuvchi jismoniy madaniyat bo‘yicha kasbiy bilimlar, ko‘nikma va malakalar hamda yangi pedagogik texnologiyalardan foydalana olish kabi bilimlar bilan qurollantirishni ko‘zda tutadi.
Kurs ishining vazifasi – bo‘lajak jismoniy madaniyat o‘qituvchilariga jahon xalqlarining umumiy madaniyatida jismoniy tarbiya va sportning o‘rni. Ibtidoiy jamoa tuzumida jismoniy mashqlarni paydo bo‘lishi. Jismoniy madaniyat va sportni rivojlanish davrlari.[1] O‘rta asrlarda jismoniy madaniyat va sport. Buyuk gumanistlar ta`limoti, O‘rta Osiyoga jismoniy tarbiyani kirib kelishi. Ajdodlarimiz Abu Ali ibn Sino, A.Temur davrlarida jismoniy tarbiya.
[1] O’zbekiston Respublika Prezidentining “Bolalar sportini rivojlantirish to’g’risida”gi Farmoni. Toshkent, 2019 yil 24 oktyabr.