Дата регистрации 05 Декабрь 2024
110 ПродажMaktabgacha talim tashkilotlarida jismoniy tarbiya berish usullari
MUNDARIJA
KIRISH………………………………………………………………………….....3
I-BOB. MAKTABGACHA TA'LIMDA JISMONIY TARBIYA BERISH-
NING AHAMIYATI.
1.1. Maktabgacha ta'limda jismoniy tarbiya umumiy tushuncha va ahamiyati…….5
1.2. Jismoniy tarbiya va uning bolalar psixologiyasi bilan aloqasi………………...8
1.3. Jismoniy tarbiya metodikasining maktabgacha ta'limdagi xususiyatlari……..13
II-BOB. MAKTABGACHA TA'LIMDA JISMONIY TARBIYA BERISH USULLARI.
2.1. Maktabgacha ta'lim tashkilotlarida ishlatiladigan asosiy jismoniy tarbiya usullari…………………………………………………………………………….19
2.2. Jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarida didaktik usullardan foydalanish…………21
2.3. Bolalar uchun moslashtirilgan jismoniy tarbiya dasturlari va treninglar…….23
III-BOB.MAKTABGACHA TA'LIMDA JISMONIY TARBIYANING SAMARADORLIGINI BAHOLASH VA RIVOJLANTIRISH.
3.1. Jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarining samaradorligini baholash usullari……..26
3.2. Jismoniy tarbiya mashg‘ulotlari samaradorligini oshirish yo‘llari…………...30
3.3. Jismoniy tarbiyani maktabgacha ta'limda yanada rivojlantirish uchun tavsi-
yalar……………………………………………………………………………….33
XULOSA…………………………………………………………………………36
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..38
KIRISH
Mavzuning dolzarbligi:Maktabgacha ta'lim tashkilotlarida jismoniy tarbiya berish usullari bolalarning jismoniy, ruhiy va ijtimoiy rivojlanishida muhim rol o'ynaydi. Ushbu davrda bolalar o'z imkoniyatlarini kashf etish, jismoniy faoliyat orqali yangi ko'nikmalarni o'zlashtirish va o'ziga bo'lgan ishonchni shakllantirish imkoniyatiga ega bo'lishadi. Jismoniy tarbiya, nafaqat jismoniy rivojlanishni ta'minlabgina qolmay, balki bolalarning ruhiy holatini yaxshilash, ijtimoiy ko'nikmalarini rivojlantirish va sog'lom turmush tarzini shakllantirishda ham katta ahamiyatga ega[1].
Maktabgacha ta'limda jismoniy tarbiya berish usullari, bolalarning individual xususiyatlariga va ehtiyojlariga mos ravishda tanlanishi zarur. O'yinlar, ko'rgazmali materiallar, musiqiy va raqs usullari, individual yondashuv va xavfsizlikni ta'minlash kabi elementlar, jismoniy tarbiyani samarali amalga oshirishda muhim omillar hisoblanadi. Ushbu jarayonda o'qituvchilar va tarbiyachilar, bolalarning jismoniy faoliyatga bo'lgan qiziqishini oshirish va ularni faol hayot tarziga jalb etish uchun turli xil usullarni qo'llashlari kerak.
Jismoniy tarbiyani maktabgacha ta'limda rivojlantirish jarayoni, bolalarning sog'lom rivojlanishini ta'minlash, ularning ijtimoiy ko'nikmalarini oshirish va sportga bo'lgan qiziqishni rivojlantirishga xizmat qiladi. Ushbu jarayon, bolalarga jismoniy faoliyatni qiziqarli va samarali tarzda o'rgatish imkoniyatini beradi. Jismoniy tarbiya, bolalar uchun nafaqat sog'lom hayot tarzini shakllantirishda, balki ularning hissiy va ruhiy rivojlanishida ham muhim ahamiyatga ega. Shunday qilib, maktabgacha ta'lim tashkilotlarida jismoniy tarbiya berish usullarini chuqur o'rganish va samarali amaliyotlarni joriy etish, bolalar uchun sog'lom, baxtli va muvaffaqiyatli kelajakni ta'minlashda muhim ahamiyatga ega.
Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha ta'lim tashkilotlarida jismoniy tarbiya berish usullarining maqsadi bolalarning jismoniy, ruhiy va ijtimoiy rivojlanishini ta'minlashdir. Ushbu jarayon, bolalarga sog'lom hayot tarzini o'rganish, jismoniy faoliyat orqali o'z ko'nikmalarini rivojlantirish va o'zini ifodalash imkoniyatini berish uchun mo'ljallangan. Jismoniy tarbiya usullari bolalarning individual ehtiyojlarini inobatga olgan holda tanlanishi va amalga oshirilishi zarur.
Kurs ishining vazifasi: Maktabgacha ta'lim tashkilotlarida jismoniy tarbiya berish usullarining vazifasi bolalarning jismoniy rivojlanishini ta'minlash, sog'lom turmush tarzini shakllantirish va ularning ijtimoiy ko'nikmalarini rivojlantirishdan iborat. Ushbu vazifalar, bolalarning jismoniy faoliyatga bo'lgan qiziqishini oshirish va ularni faol hayot tarziga jalb etish orqali amalga oshiriladi.
Kurs ishining tarkibiy tuzilmasi:Ushbu kurs ishi,3 ta bob,9 ta reja,xulosa va foydalanilgan adabiyotlardan iborat.
[1] B.T.Haydarov, G.X.Ibroimova, J.J.Kazimov “Maktabgacha ta’lim tashkilotlarida jismoniy tarbiya nazaryasi”. SamDU tahririy –nashriyot bo‘limida chop etilgan.Samarqand -2020.