• Всего документов: 5844
  • Число пользователей: 15251

Tarbiya jarayoning mohiyati mazmuni tarbiya tamoyili va metodlari

6. Tarbiya jarayonida “sinov” metodining ahamiyati qanday?
A) Faqat yangi metodlarni sinash
B) O‘quvchilarning bilimini o‘lchash va baholash
C) O‘quvchilarni jismoniy faollikda ishtirok etishga undash
D) O‘qituvchilarning faoliyatini baholash
7. Tarbiya tamoyillaridan "nazorat" tamoyili nima?
A) O‘qituvchilarning faoliyatini nazorat qilish
B) O‘quvchilarning bilimlarini nazorat qilish
C) Jismoniy faollikni nazorat qilish
D) O‘quvchilarning tarbiyaviy jarayonini tizimli ravishda nazorat qilish
8. Tarbiyaning “individual yondashuv” tamoyili qanday amalga oshiriladi?
A) O‘quvchilarning har birining shaxsiy xususiyatlarini inobatga olish
B) O‘quvchilarga yagona maqsad bilan birgalikda ishlashni taklif qilish
C) Faqat guruh ishlarini tashkil etish
D) O‘quvchilarni faqat yakka tartibda baholash
9. Tarbiya metodlaridan “muloqot” metodining vazifasi qanday?
A) O‘quvchilarning bilimini nazorat qilish
B) O‘quvchilarni o‘z fikrlarini ifodalashga undash
C) O‘quvchilarning jismoniy tarbiyasini boshqarish
D) Faqat o‘qituvchilarga pedagogik maslahatlar berish
10. Tarbiya jarayonida "namuna ko‘rsatish" metodi nima uchun ishlatiladi?
A) O‘quvchilarga yangi bilimlarni o‘rgatish  
B) O‘quvchilarga yaxshi xulq-atvorni namoyish qilish
C) O‘quvchilarga sinfda tartib o‘rnatish
D) O‘quvchilarga sinovlarni o‘tkazish 1. Tarbiya jarayonining mohiyati qanday ifodalanadi?
Javob:  B) O‘quvchilarda ijtimoiy, axloqiy va aqliy sifatlarni rivojlantirish
2. Tarbiya jarayonining mazmuni qanday ifodalanadi?
Javob:  D) O‘quvchilarning ichki dunyosini va ijtimoiy faoliyatini shakllantirish
3. Tarbiyaning "jamoaviylik" tamoyili nima?
Javob:  C) O‘quvchilarni birgalikda ishlashga, o‘zaro yordamga o‘rgatish
4. Tarbiya jarayonida “baholash” metodi qanday maqsadga xizmat qiladi?
Javob:  A) O‘quvchilarning tarbiyaviy faoliyatini tahlil qilish va baholash
5. Tarbiya jarayonida “rag‘batlantirish” metodidan qanday foyda olinadi?
Javob:  A) O‘quvchilarning ijtimoiy faolligini oshiradi
6. Tarbiya jarayonida “sinov” metodining ahamiyati qanday?
Javob:  B) O‘quvchilarning bilimini o‘lchash va baholash
7. Tarbiya tamoyillaridan "nazorat" tamoyili nima?
Javob:  D) O‘quvchilarning tarbiyaviy jarayonini tizimli ravishda nazorat qilish
8. Tarbiyaning “individual yondashuv” tamoyili qanday amalga oshiriladi?
Javob:  A) O‘quvchilarning har birining shaxsiy xususiyatlarini inobatga olish
9. Tarbiya metodlaridan “muloqot” metodining vazifasi qanday?
Javob:  B) O‘quvchilarni o‘z fikrlarini ifodalashga undash
10. Tarbiya jarayonida "namuna ko‘rsatish" metodi nima uchun ishlatiladi?
Javob:  B) O‘quvchilarga yaxshi xulq-atvorni namoyish qilish Mavzu: Tarbiya jarayoning mohiyati mazmuni tarbiya tamoyili va metodlari
1. Tarbiya jarayonining mohiyati qanday ifodalanadi?
A) Faqat o‘quvchilarning bilimini oshirish  
B) O‘quvchilarda ijtimoiy, axloqiy va aqliy sifatlarni rivojlantirish
C) Ta’lim jarayonini boshqarish va nazorat qilish
D) O‘qituvchilarning bilim va ko‘nikmalarini rivojlantirish
2. Tarbiya jarayonining mazmuni qanday ifodalanadi?
A) O‘quvchilarning jismoniy tayyorgarligini oshirish
B) O‘qituvchining pedagogik maqsadlaridan kelib chiqqan holda, o‘quvchilarga bilim berish
C) Ta’limni axloqiy nuqtai nazardan shakllantirish
D) O‘quvchilarning ichki dunyosini va ijtimoiy faoliyatini shakllantirish
3. Tarbiyaning "jamoaviylik" tamoyili nima?
A) O‘qituvchilarni o‘zaro tajriba almashish jarayoniga jalb qilish
B) O‘quvchilarni ijtimoiy faollikka undash
C) O‘quvchilarni birgalikda ishlashga, o‘zaro yordamga o‘rgatish
D) O‘quvchilarni mustaqil ishlashga o‘rgatish
4. Tarbiya jarayonida “baholash” metodi qanday maqsadga xizmat qiladi?
A) O‘quvchilarning tarbiyaviy faoliyatini tahlil qilish va baholash
B) Faqat bilim darajasini tekshirish
C) Sinovdan o‘tkazish va yangi metodlarni ishlab chiqish
D) Ta’lim jarayonini nazorat qilish
5. Tarbiya jarayonida “rag‘batlantirish” metodidan qanday foyda olinadi?
A) O‘quvchilarning ijtimoiy faolligini oshiradi
B) Faqat o‘quvchilarga ma’lumot berish jarayonini boshqaradi
C) O‘quvchilarning jismoniy tayyorgarligini oshiradi
D) O‘quvchilarning xatolarini tuzatish uchun ishlatiladi