Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 15000UZS
Размер 3.9MB
Покупки 2
Дата загрузки 26 Июнь 2024
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Информатика и ИТ

Продавец

Bohodir Jalolov

Adobe photoshop dasturida matn va konturlar bilan ishlash

Купить
MAVZU:  A DOBE  P HOTOSHOP  DASTURIDA MATN VA KONTURLAR
BILAN ISHLASH
MUNDARIJA
Kirish……………………………………………………………………….....…..3
I   Bob.   ADOBE   PHOTOSHOB   DASTURIDA   MATN   BILAN   ISHLASH
TEXNOLOGIYASI
1.1.  Adobe Photoshop dasturida ishlash texnologiyasi…… ………………….……6
1.2.  Adobe Photoshop  dasturida matn bilan ishlash   ….. …………………......…..10
II   Bob.   ADOBE   PHOTOSHOB   DASTURIDA   KONTUR   BILAN   ISHLASH
TEXNOLOGIYASI
2.1.   Adobe photoshobda kontur bilan ishlash …………….…. ……………...........16
2.2.  Adobe photoshobda kontur bilan ishlash ning amaliy jihatlari……………….18
Xulosa…………………………………………………………………………….26
Foydalanilgan adabiyotlar……………………………………………………....28 KIRISH
«Biz   yoshlarga   doir   davlat   siyosatini   hech   og‘ishmasdan,   qat’iyat   bilan
davom   ettiramiz.   Nafaqat   davom   ettiramiz,   balki   bu   siyosatni   eng   ustuvor
vazifamiz sifatida bugun zamon talab qilayotgan yuksak darajaga ko‘taramiz» [1]
O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.M.Mirziyoyev
Mavzuning   dolzarbligi.   O‘zbekiston   Respublikasi   Prezidenti   Sh.M.Mirziyoev
Konstitutsiyamiz   qabul   qilinganining   24   yilligiga   bag‘ishlangan   tantanali
marosimdagi   ma’ruzasida   pedagoglarning   saviyasini   oshirish,   ta’lim-tarbiya
tizimini   kompleks   rivojlantirish   zarurligiga   alohida   e’tibor   qaratdi.   Ayni   paytda
xalq   ta’limi   tizimida   pedagoglarning   kasbiy   va   ma’naviy   saviyasini   yanada
yuksaltirish borasida keng   ko‘lamli   ishlar   olib   borilmoqda.
Darhaqiqat,   yosh   avlodga   zamon   talablari   asosida   bilim   berish   uchun,
tabiiyki,   o‘qituvchi-pedagoglar   malakasi   va   mahorati   yuksak   bo‘lmog‘i   lozim.
Ayniqsa, bugun yoshlar  juda ilg‘or  fikrlamoqda. Darslarni  ularning talabiga  mos,
yuqori   darajada   tashkil   etish   uchun   o‘qituvchi   muntazam   ravishda   har   bir
mashg‘ulotga alohida tayyorgarlik ko‘rishi zarur. Shu nuqtai nazardan, xalq ta’limi
tizimiga yangi va zamonaviy ta’lim texnologiyalarini, o‘quv dasturlarini joriy etish
bilan   birga,   pedagoglarning   kasbiy   mahoratini   izchil   oshirib   borish   maqsadga
muvofiqdir.
2017 yil 14 yanvarida bo‘lib o‘tgan Vazirlar Mahkamasining kengaytirilgan
majlisida davlatimiz rahbari O‘zbekiston Respublikasi  Prezidenti Sh.M.Mirziyoev
ta’lim-tarbiya   tizimida   o‘quv   reja   va   dasturlarni   tubdan   qayta   ko‘rib   chiqish
zarurligini   qayd   etdi.
Bu   boradagi   vazifalar   ijrosini   ta’minlash   bo‘yicha   ta’lim   muassasalarida
darslarni   samarali   tashkil   etishda,   yuqorida   ta’kidlab   o‘tganimizdek,   etuk   kadrlar
bilan   bir   qatorda   ta’limga   doir   me’yoriy   hujjatlar,   o‘quv-metodik   ta’minotning
o‘rni   ham   benihoyat   ahamiyatlidir.   Prezidentimiz   tomonidan   o‘qitishning
zamonaviy   metodologiyasini   yaratish   va   amaliyotga   joriy   etish,   o‘quvchilarning
ongli   ravishda   kasb-hunar   tanlash   ishtiyoqini   kuchaytirish,   darsliklarni   yaratishga
2 butunlay   yangicha   yondashish   kabi   dolzarb   vazifalar   aynan   shu   maqsaddan   kelib
chiqilgan   holda   qo‘yilmoqda.   Haqiqatan   ham,   globallashuv   jarayonining
jadallashuvi o‘quv dasturlarimizni tubdan qayta ko‘rib chiqishni, keng bilimga ega
bo‘lgan,   mantiqiy   fikrlay   oladigan   yoshlarni   voyaga   etkazishga   xizmat   qiladigan,
takomillashgan   me’yoriy   hujjatlar,   o‘quv-metodik   majmualarni   yaratishni   taqozo
etmoqda.
2017   yilning   20   aprel   kuni   O‘zbekiston   Respublikasi   Prezidentining   “Oliy
ta’lim   tizimini   yanada   rivojlantirish   chora-tadbirlari   to‘g‘risida”gi   qarori   qabul
qilindi.   Qarorda   oliy   ta’lim   tizimini   kelgusida   yanada   takomillashtirish   va
kompleks   rivojlantirish   bo‘yicha   eng   muhim   vazifalar   belgilab   berildi.   Har   bir   oliy
ta’lim   muassasasi   jahonning   etakchi   ilmiy-ta’lim   muassasalari   bilan   yaqin
hamkorlik   aloqalari   o‘rnatishi,   o‘quv   jarayoniga   xalqaro   ta’lim   standartlariga
asoslangan   ilg‘or   pedagogik   texnologiyalar,   o‘quv   dasturlari   va   o‘quv-uslubiy
materiallarini   keng   joriy   qilishi   ta’kidlandi.   Buning   uchun   o‘quv   pedagogik
faoliyatga , master-klasslar o‘tkazishga, malaka oshirish kurslariga xorijiy hamkor
ta’lim  muassasalaridan yuqori  malakali  o‘qituvchilar va olimlarni  faol jalb qilish,
ularning bazasida tizimli asosda respublikamiz oliy ta’lim muassasalari magistrant,
yosh   o‘qituvchi   va   ilmiy   xodimlarining   stajirovka   o‘tashlarini,   professor-
o‘qituvchilarini   qayta   tayyorlash   va   malakasini   oshirishni   tashkil   qilish,   oliy
ma’lumotli   mutaxassislar   tayyorlashning   maqsadli   parametrlarini   shakllantirish
bo‘yicha   konkret   tadbirlar   sanab   o‘tilgan.
Qarorda   belgilangan   vazifalarni   bekami   ko‘st   bajarish   bo‘yicha   2017-2021
yillarda oliy ta’lim tizimini kompleks rivojlantirish Dasturi ham belgilangan bo‘lib,
uning   tarkibida   oliy   ta’lim   tizimini   tubdan   takomillashtirish,   moddiy-texnik
bazasini mustahkamlash va modernizatsiyalash, rekonstruktsiya qilish, zamonaviy
o‘quv-ilmiy   laboratoriyalar,   zamonaviy   axborot   kommunikatsiya   texnologiyalari
vositalari   bilan   jixozlash   bo‘yicha   alohida   chora-tadbirlar   belgilandi.   Besh   yillik
ushbu   Dasturning   moliyaviy   xarajatlar   parametrlari   ham   belgilangan.
Umuman   olganda,   insoniyat   turmush   tarzining   rivojlanishi   yangi-yangi
kashfiyotlarining yaratilishiga sabab bo‘lmoqda. Inson yangilik yaratish jarayonida
3 har   xil   to‘siqlarga   duch  keladi   va   shu   to‘siqlarni   yengib  o‘tish   mobaynida  yangi-
yangi ixtirolar yuzaga kelaveradi. Lekin, hayot tajribalaridan ma’lumki, ko‘pincha
yangi   kashfiyot   ma’lum  bir   muammoni   bartaraf   qilish  jarayonida  vujudga  keladi.
[1]
Kurs   ishining   maqsadi:   Adobe   Photoshop   imkoniyatlaridan   foydalanib   matn   va
konturlar   bilan   ishlash.   Adobe   Photoshop   imkoniyatlaridan   foydalanib
“Kompyuter   grafikasi   va   vizuallashtirish”   fanini   o‘qitish   samaradorligini   oshirish
uchun   elektron   o‘quv   qo‘llanma   yaratish.
Kurs ishining ob’ekti:   Ta’lim tizimida “Kompyuter grafikasi va vizuallashtirish”
fanini o‘qitish jarayoni.
Kurs   ishining   predmeti:   Ta’lim   tizimida   Adobe   Photoshop   imkoniyatlaridan
foydalanib matn va konturlar bilan ishlash. 
Kurs  ishining vazifalari:
 Ta’lim   tizimida   Kompyuter grafikasi va vizuallashtirish fanidan   materiallar
to‘plash   va   tahlil   qilish;
 Adobe Photoshop dasturida matn  bilan ishlash texnologiyasi 
 Adobe Photoshop   dasturi   va   imkoniyatlari   bilan   tanishish ;
 Adobe   Photoshop   dasturi   imkoniyatlaridan   foydalanib     konturlar   bilan
ishlash 
  Kurs ishi tuzilishi   va   hajmi.   Kurs ishi mundarija,    kirish, 2 bob, 4   ta paragraf,
xulosa va foydalanilgan adabiyotlardan tashkil topgan.
4 I.BOB Adobe Photoshop dasturida matn  bilan ishlash texnologiyasi
1.1 Adobe Photoshop dasturida   ishlash texnologiyasi
Adobe   Photoshop   —   Adobe   Inc.   firmasi   tomonidan   ishlab   chiqilgan   va
tarqatilyotgan   ko p   funksiyaliʻ   grafik   redaktor.   Asosan   rastrli   tasvirlar   bilan
ishlashga   mo ljallangan,   biroq   bir   nechta	
ʻ   vektorli   vositalariga   ega.   Dastur   Adobe
firmasi   mahsuloti   sifatida   mashhur   va   rastrli   tasvirlarni   tahrirlashda   dunyoda   eng
oldi   brendi   hisoblanadi.   Hozirda   Photoshop   macOS ,   Windows   platformalariga,
iOS ,   Windows   Phone   va   Android   mobil   tizimlariga   moslashtirilgan.
Yana   Windows   8   va   Windows   8.1   uchun   Photoshop   Express   versiyasi   ham
mavjud.   Adobe   Photoshop   tasvirlarni   tahrirlashdagi   proffesional   redaktor
hisoblanadi.   Adobe   Photoshop   dasturining   ishlab   chiqilgan   sanasi   birorta
kalendarda   qayd   etilmagan.   Biz   ishlatadigan   Adobe   Photoshop   dasturining   2005-
yilda   bir   yilligi   nishonlandi.   Bundan   17   yil   oldin,   fevral   oyida,   „Adobe“
kompaniyasi,   Rassomlar,   fotograflar,   dizaynerlar   orasida   hozirgacha   mashhur
bo lgan     „Photoshop	
ʻ   —   1.0“   muallifini   e lon   qildi.   Photoshop   dasturi   bugungi	ʼ
kunda,   „kompyuter   grafikasi“   sohasi   bo yicha   eng   oldingi   o rinda   turibdi   va
ʻ ʻ
mustaqil   dastur   bo lib  ajraldi.  Biz   foydalanayotgan   Adobe   Photoshop   dasturining	
ʻ
boshlanishi ancha ilgari bo lgan. Hozir 41 ta muallifi e lon qilingan dasturni aslida	
ʻ ʼ
aka-uka Jon Noll va Tomas Nollar boshlab bergan. Ularning otasi fotograf bo lib,	
ʻ
ular   yerto lada   joylashgan   fotolabaratoriyada   otasiga   yordam   berar   edilar.  	
ʻ Tomas
nur   va   rang   kontrastini   o rgandi.   Jonn   esa   eski     „Apple“   da   ishlashga   qiziqardi.	
ʻ
1984-yilda   Aka-uka   Nollarga   otasi   dastlabki   Macintosh   olib   berdi.   Uning
imkoniyatlarining ko pligi shu dasturni tuzishga sabab bo ldi.[3] 	
ʻ ʻ
Adobe   Photoshop   dasturida   ishlash   texnologiyasi .   Adobe   Photoshop
dasturuning   asosiy   tushunchalari.   Dasturning   ishchi   muhiti.   asosiy   menyu ,
instrumentlar   paneli,   Ranglar   palitrasi ,   sahifalar   hisoblagichi,   hujjat   oynasi ,   chop
etish sohasi. Insturmentlar paneli,   insturmentlar, xossalar paneli, ranglar palitrasi,
holat qatori, kontekstli menyu, hujjatlarni ochish, tasvir masshtabi, chizqichalar va
5 ulardan   foydalanish,   Hujjatni   aks   ettirish   tartiblari,   fayllami   saqlash.   Grafik
ob’ektlarda   ranglar   va   qatlamlar   (sloy)   bilan   ishlash.   Adobe   Photoshop   dasturida
instumentlar   yordamida   maxsus   effektlar   yaratishnig   yo‘llari.   Adobe   Photoshop
grafik muharririda matn va konturlar bilan ishlashda qo‘llanaladigan tushunchalar.
Adobe Photoshop grafik muharriri yordamida Web- sahifada grafik ma’lumotlami
aks   ettirish.   Ranglar   palitrasi.   Animatsiya   va   bannerlami   aks   ettirish   va   ularga
qo‘yiladigan talablar.
Adobe   Photoshop   –   tasvirni   tahrirlash   va   veb-dizayn   uchun   eng   kuchli
dasturlardan   biri.   Dastur   raqamli   tasvirni   qayta   ishlash   uchun   va   boshqa   ko plabʻ
vazifalar  uchun  turli  xil  vositalar, funktsiyalar  va filtrlarning ta sirchan arsenalini	
ʻ
o z   ichiga   oladi.   Adobe   Photoshop   veb-dizayn   uchun   tasvirlarni   yaratish,	
ʻ
piktogramma   bilan   ishlash,   tipografiyani   rejalashtirish,   grafik   elementlar   bilan
ishlash va boshqalarni o z ichiga olgan katta vositalar to plamini taklif qiladi. 3D	
ʻ ʻ
printer.   Dastur   turli   xil   vositalar   uchun   kerakli   sozlamalarni   o rnatishga   imkon	
ʻ
beradigan oldindan o rnatilgan menejerni qo llab-quvvatlaydi, bu esa bir vaqtning	
ʻ ʻ
o zida ko plab sozlamalarni o zgartirish zaruratini yo q qiladi. Shuningdek, Adobe	
ʻ ʻ ʻ ʻ
Photoshop   sizga   muvaffaqiyatli   loyihalash   uchun   zarur   shart-sharoitlarni
ta minlaydigan ish joyini tashkil etishga imkon beradi.
ʻ
Asosiy xususiyatlari
 Kuchli grafik muharriri
 Eski fotosuratlarni tahrirlash va tiklash
 Ko p qavatli tasvirlarni yaratish	
ʻ
 Ranglar bilan ishlashning rivojlangan variantlari
 Filtrlar va maxsus effektlarning katta to plami	
ʻ
 3D grafika va 3D bosib chiqarish bilan ishlash
«Adobe   Photoshop»   Windows   muhitid а   ishl о vchi   k о mpyut е rl а r   uchun
mo‘lj а ll а ng а n el е ktr о n ko‘rinishd а gi f о t о  t а svirl а rni t а hrirl о vchi dasturdir. «Adobe
6 Photoshop» dasturi Adobe System, Inc k о mp а niyasi t о m о nid а n ishl а b chiq а rilg а n
bo‘lib, ishl а tishd а gi  а l о hid а  qul а ylikl а ri bil а n m а shxur.  
«Adobe   Photoshop»   t а svir   t а hrirl а gichi   yord а mid а   f о t о sur а tl а rg а
ko‘shimch а l а r   kiritish,   f о t о sur а td а gi   d о g‘l а rni   o‘chirish   v а   eski   r а sml а rni   q а yt а
ishl а sh   v а   tikl а sh,   r а sml а rg а   m а tn   kiritish,   qo‘shimch а   m а xsus   eff е ktl а r   bil а n
b о yitish,   bir   f о t о sur а td а gi   el е m е ntl а rni   ikkinchi   f о t о sur а tg а   о lib   o‘tish,   sur а td а gi
r а ngl а rni o‘zg а rtirish,  а lm а shtirish mumkin.
Menyu satri. Barcha ilovalar uchun standart element hisoblanadi. Unda butun
dunyo   bo‘ylab   qabul   qilingan   standartlar   mavjud   bo‘lib,   Photoshop   ham   bundan
mustasno emas, balki u ham File bilan boshlanib Help da tugaydi.
File   - Ushbu menyu asosan ishning boshida va so‘ngida qo‘llaniladi, chunki
uning ko‘pchilik funktciyalari fayllarni yaratish, yuklash, va xotiraga saqlash bilan
bog‘liq.
Edit - bu menyuda muharrirlashtirishning asosiy buyruqlari joylashgan.
Image   -   menyusi   esa,   tasvirlar   bilan   ishlash   uchun   yaratilgan.   Uning
buyruqlari ko‘pgina amallarda  qo‘llaniladi.
Layer - qavatlar bilan ishlash.
Select - chizma qismini ajratish va o‘zgartirish.
Filter   -   bu   menyuda   filtrlar   ko‘rsatilgan   bo‘lib,   bir   qancha   funktciyalarni
bajaruvchi Photoshop dasturining qo‘shimcha modullaridir.
View   -interfeysni   sozlashning   turli   ko‘rinishi   bo‘lib,   foydalanuvchi   o‘ziga
mos ravishda qo‘llaydi.
Window   -   Ushbu   menyu   yordamida   ekrandagi   uskunalar   panelini
vahujjatlarning joylashuvini o‘zgartirish mumkin.
Help - tizim haqida malumot beruvchi buyruqlar to‘plami.
Uskunalar   paneli.   Dasturning   Ushbu   elementi   boshqa   barcha   buyruqlarga
nisbatan   ko‘pincha   qo‘llaniladi.   Unda   uskunalar   joylashgan   bo‘lib,   barcha   asosiy
amallar   ular   yordamida   bajariladi.   Ko‘pchilik   uskunalarda   strelka   belgisi
ko‘rsatilganligiga   e'tibor   bering.   Bu   esa   o‘z   navbatida,   uning   tagida   qo‘shimcha
7 uskunalar   paneli   joylashganligini   bildiradi.   Uni   ochish   uchun   uskuna   tugmasini
sichqoncha bilan belgilab malum vaqt bosib turish lozim.
Ushbu   paneldan   Biron   uskuna   tugmasi   belgilanganda,   asosiy   panelda   hosil
bo‘ladi.Bu usul panel hajmini qisqartirish maqsadida bajariladi.
Parametrlar   paneli.Bu   erda   barcha   o‘zgartirilishi   mumkin   bo‘lgan   uskunalar
parametrlari ko‘rsatiladi.
Panellar.   Kichik   hajmdagi   oyna   bo‘lib,   unda   boshqarav   elementlari
guruhlangan va ular maxsus funktciyalami bajaradi.
O‘rnatmalar.   O‘zgarmas   holda   ular   uch   ko‘rinishda   bo‘ladi:   Browser,   Tool
Presets,   Layer   Comps.   Ular   ko‘pincha   qo‘llaniladigan   funktciyalami   yuklash
uchun mo‘ljallangan. Lekin o‘rnatma sifatida xoxlagan panelni  qo‘llash mumkin,
buning uchun panelni o‘rnatmalar ro‘yxatiga ko‘chirishning  o‘zi kifoya.[4]
8 1.2    Adobe Photoshop dasturida matn  bilan ishlash
Adobe     Photoshopda     matn   bilan   ishlash   uchun   uskunalar   panelidagi   Type
(matn) uskunalar guruhidan foydalaniladi. Ushbu guruhdagi birinchi ikkita uskuna
vektorli, qolgan ikkitasi piksilli shrift xususiyatiga ega. 
Horizontal   Type   (gorizontal   matn)   rangli,   alohida   qatlamda   hosil   bo‘luvchi
gorizontal matn terish imkonini beradi. Ushbu matn ustida tahrirlash ishlarini olib
borish   mumkin.   Xuddi   oldingi   uskuna   kabi   xususiyatga   ega,   faqatgina   matn
vertikal holatda joylashadi. 
Horizontal   Type   Mask   (gorizontal   matnli   niqob)   va     Vertical     Type   Mask
(vertical matnli niqob)   gradient   yoki rang bilan to‘ldirish mumkin bo‘lgan sohani
belgilaydi. Ushbu uskunadan foydalanilganda matnni tahrirlash imkoni bo‘lmaydi.
1-rasm. (Matn ko`rinishi va shrift o`lchamini tanlash)
Asosiy   matn   bilan   ishlash   uchun   avval   matn   terish   sohasini   belgilab   olish
kerak.     Buning   uchun   Type   uskunasini   tanlab,   asosiy   sohada   matn   chegarasi
sichqoncha   yordamida   belgilanadi.   Natijada   asosiy   sohada   matn   terish   uchun
shtrixlangan soha paydo bo‘ladi. Matnni terish jarayonida matn ushbu soha ichida
joylashadi,   so‘zlarni   keyingi   satrga   olinish   avtomatik   xolda   ro‘y   beradi.   “ Enter ”
9 tugmasi   faqatgina   matn   boshidan   terish   uchun     bosiladi.   Agar   matn   bloki   ichiga
terilgan matn sig‘masa,  u holda matn blokining quyi  o‘ng burchagida “+” belgisi
paydo bo‘ladi. 
2-rasm. (asosiy  matn   hosil qilishga misol)
3-rasm. (matn bilan ishlash)
Matnga o‘zgartirish kiritish uchun avvalo matnni belgilab olish zarur. Buning
uchun   Qatlamlar   ( слой )   dan   matn   qatlami   foallashtirilgan   bo‘lish   kerak.   Matnni
rasm   sifatida   ko‘rish   uchun   Layer/Rasterize   ( Слой   растеризовать )   buyrug‘i
tanlanadi. 
10 Matn   yo‘nalishini   o‘zgartirish. Matnni vertical holatdan   gorizontaliga yoki
aksincha amal bajarish  uchun  layer  (c лои ) bo‘limida matn qatlami tanlanib .   
(  изм e нить   направление   текста )  tugmasi bosiladi. 
Matnni   o‘gdirish   uchun   avvaldan   hosil   qilingan   matn   qatlami   tanlanadi,
uskunalar   panelidan   Type   uskunasi   tanlanib,       (c оздать   искаженный   текст )
tugmasi bosiladi. Natijada quyidagi oyna hosil  bo‘ladi.
4-rasm. (matn yo‘nalishini o‘zgartirish)
Ushbu   oynaning   Style   (c тиль )   bo‘limida   matnni   quyidagicha   og‘dirish
mumkin:
None  (нет) - Matnga nisbatan ishlatilgan og‘dirishlarni bekor qilish;  
• Arc  (arka) – Arka ;
• Arc lower   ( арка   снизу ) – Arka quyidan;
•  Arc Upper   (  арка  c верху  )  Arka yuqoridan;
• Arch   ( Дуга )  –  Yoy; 
• Bugle   ( Выпуклость )  - Qavariq; 
• Shell Lower   ( Чешуйка   снизу )  - Tanga quyidan;
• Shell Upper   ( Чешуйка   сверху )  - Tanga yuqoridan; 
11 • Flag  (  флаг )  -Bayroq;
• Wave  ( Волна )  - To`lqin;
• Fish   (Рыбка)   - Baliqcha;
• Rise   (Подъем)  – Ko`tarilish;
• Fisheye  (Рыбьий глаз)  -  Baliq   ko ` zi ;
• Inflate  (Раздувания)  – Shishirish;
• Squeeze   (Сжатие)   - Siqmoq;
• Twist   (Кручение)   -Aylantirmoq.
5-rasm. (matnni og‘dirish)
“Character   “   palitrasi-   m atnni   formatlash   uchun     “Character”   palitrasidan
foydalanish   kerak.   Buning   uchun   “O кно ”   menyisidagi   “C имвол ”   buyrig‘i
tanlanadi.   Shrift   o‘lchamini   o‘zgartirish   uchun   avval   matn   belgilanib,   rasmdagi
amal   bajariladi.   Shrift   rangini   almashtirish   uchun   “ Цвет ”   bo‘limida
sichqonchaning   chap   tugmasi   ikki   martta   ketma-ket   bosiladi   va   hosil   bo‘lgan
palitradan kerakli rang tanlanadi.
12 6-rasm. (“ Символ ” oynasining ko`rinishi)
7-rasm. (“ Символ ” bo`limidagi uskunalar vazifasi)
1.    Shrift  turi . 2.   Shrift  bilan ishlash uslublari  3.   Shrift  o‘lchami .    4.  Satrlar aro
o‘lcham.   5.    Shrift   bo‘yi   .   6.   Shriftlar orasidagi masofa.   7.   Shrift eni   . 8.   Shrift
rangi   9.     Shriftga   qo‘shimcha   usullar   o‘rnatish .     10.   Yuqori   indeks   yoki   quyi
indeksni  o‘rnatish. 
13 8-rasm.("а бзац "   bo‘limi)
Matn   qatlami   bilan     ishlash.     Adobe   photoshop   dasturida   matn   bilan   ishlashda
xuddi   rasmga   ishlov   berilgani   kabi   amallarni   bajarish   mumkin.   Buning   uchun
kerakli   matn   qatlami   tanlanib,   f   tugmasi   bosiladi.   Hosil   bo‘lgan   kontekst
menyusidan « настройки   смешивания » buyrug'i tanlanadi. 
14 II.BOB Adobe Photoshop dasturida  konturlar bilan ishlash texnologiyasi
2.1 Adobe Photoshop dasturida konturlar bilan ishlash
Kontur   bu   dasturning   obektlarni   chizishda   foydalaniladigan   chiziq   bo‘lib,
ob`ektning tuzilmasini tashkil qiladi. Kontur keyinchalik to‘ldirish va chegaralash
sifatida   foydalanib,   bosmaga   ham   chiqarilishi   mumkin.   Dasturda   konturlar   bilan
ishlash uchun instrument paneli buyruqlari mavjud: Konturlar – bu vektorli grafik
dasturlarda   tasvirlarni   tavsiflashning   asosiy   vositalari.   Nuqtali   dasturda   ular
yordamda   qiymatga   ega   va   aniq   tanlangan   maydonlarni   yaratish   va   saqlash ,
chizma   dasturlari   va   to‘rtburchaklar   shaklidagi   kesish   maydonlarini   joylashtirish
dasturlariga   eksport   qilishda   va   vektorli   dasturlardan   chizmalar   import   qilishda
ishlatiladi.   Konturlar   nuqtali   grafikada   ishlash   uchun   juda   qulaydir.
Agar siz vektorli grafik dasturlarda ishlagan bo‘lsangiz, siz konturlar bilan albatta
tanishsiz.   Ularning   asosiy   afzalliklari   quyidagilar:   kontur   bit   bo‘lmagan   xarita
bilan   tasvirlangan.   Kontur   alohida   elementlarga   (nuqtalarga)   bo‘linmaydi,   lekin
bitta   ob’ekt   bo‘lib   qoladi.   Shakllanish   tamoilini   hisobga   olgan   holda,   konturni
o‘zgartirish   imkoniyati   juda   katta   (pasayish,   ko‘payish,   burilish,   egilish)   uning
sifatini   saqlab   turish.   Konturni   faqat   bitta   harakatda   ko‘chirish   va   nusxalash
mumkin .
Vektorli   kontur   -   bu   Adobe   Photoshopda   mavjud   bo‘lgan   har   qanday
vositadan   foydalanib,   keyinchalik   ularni   chizish   ("chizish")   bilan   murakkab
shakldagi   egri   chiziqlar   yaratish   uchun   ajoyib   imkoniyat.   Konturlarni   kesish,
aylantirish sizga to‘rtburchaklar bo‘lmagan shakldagi rasmlarni boshqa dasturlarga
eksport   qilish,   rasm   atrofidagi   oq   to‘rtburchakni   yo‘qotish   imkonini   beradi.
Photoshop   sizga   nuqta   rasmlarini   qayta   ishlashda   vektorli   grafikadan   foydalanish
imkoniyatini   beradi.   Konturni   segmentlar   ketma-ketligidan   iborat   chiziq   sifatida
tushunish   kerak.   Segmentlarning   har   biri   o‘zining   Ba’zi   egri   chizig‘i   uchun
matematik   formulasi   bilan   tavsiflanadi.   Ushbu   egri   chiziq   formulasi   to‘rtta
nuqtaning   koordinatalari   bilan   segmentning   shaklini   aniqlashga   imkon   beradi:
boshlanish   va   tugatish   -   segment   tugunlari   yoki   cho‘qqi   nuqtalari.   Ular
segmentning   boshi   va   oxirining   holatini   aniqlaydi.   Ushbu   yo‘naltiruvchilar
15 segmentning egri chiziq darajasiga ta’sir qiladi. Yo‘naltiruvchi chiziqlari har doim
konturga   yo‘naltirilgan.   Перо   (P)   –   konturlarni   tekis   yoki   silliq   egri   chiziqlar
shaklida   yaratishga,   ulangan   nuqtalarini   o‘rnatishga   va   yo‘nalishlarni   sozlashga
imkon   beradi.   Свободное   перо   (P)   -   Vektorli   dasturlarda   chizish   vositalariga
o‘xshash to‘g‘ridan-to‘g‘ri kontur chizish uchun mo‘ljallangan. Перо+ - Konturga
yangi tugunlarni (ankraj nuqtalarini) qo‘shish uchun mo‘ljallangan. Перо- - teskari
tartibda   harakat   qiladi.   konturdan   keraksiz   tugunlarni   (ulangan   nuqtalari)   olib
tashlaydi.   Угол   -   tugunning   xarakterini   o‘zgartiradi   (ulangan   nuqtalari),   bu   sizga
to‘g‘ri   chiziqli segmentlarni egri va aksincha aylantirishga imkon beradi.[3]
16 2.2 Adobe Photoshop dasturida konturlar bilan ishlashning amaliy jihatlari 
Adobe PhotoShop  dasturida kontur bilan   ishlashning amaliy jihatlarini ko‘rib
chiqamiz.   Buning   uchun   biz   Adobe   Photoshob   dasturini   ochib   olamiz.   Quyidagi
ketma-ketlikni bajarish yordami tasvirni hosil qilamiz.
1. « Файл » - « Открыть » - tasvir tanlanadi:
2. « Создать   дубликать   слоя -2»:
9-rasm. (Qatlamga “  фон ” berish)
3. 2-qatlamdan ko‘zni olib, 1-qatlamda quyidagi amallarni bajaramiz:
a) D…..X… qora rang tanlanadi:
b) Ctrl+A – Delete – « Цвет   фона » - Ok
c) «Выделение» - «Отменить выделение»
4. « Создать   дубликать   слоя -3»:ko‘zni 2-qatlamga qo‘yib:
« Фильтр »   -« Рендеринг »-   « Эффекты   освешения »-buyruqlarini   tanlab   quyidagi
sozlanmalarni bajaramiz:
17 10-rasm. (Asosiy qatlam)
a) Источник -  Лампочка
b) Интенсивность- 21
c) Цвет –  ko‘k
d) Глянец – 71
e) Материал – 35
f) Экспозиция – 46
g) Среда - -37
11 -rasm. (Qatlamdagi ko‘zni ko‘chirish) 
5. «Создать дубликать слоя-4»: ko‘zni 3-qatlamga qo‘yib:
18 «Фильтр» -«Рендеринг»- «Эффекты освешения»-buyruqlarini tanlab quyidagi 
sozlamalarni bajaramiz:
Интенсивность- 43
12-rasm. (Rasmni  ko‘rsatish)
6. «Создать   дубликать   слоя-5»: ko‘zni 4-qatlamga   qo‘yib:«Фильтр» 
-«Рендеринг»- «Эффекты   освешения»-buyruqlarini   tanlab   quyidagi  
sozlanmalarni   bajaramiz:
Интенсивность- 60
13-rasm. (Rasmni yorqinlashtirish) 
7. «Создать   дубликать   слоя-6»:ko‘zni 5-qatlamga qo‘yib:
«Фильтр» -«Рендеринг»- «Эффекты освешения»-buyruqlarini tanlab quyidagi 
sozlanmalarni bajaramiz:
19 Интенсивность- 71
14-rasm. (Ko‘zimizni ko‘chirib  o‘ tkazish)
8. «Создать дубликать слоя-7»: ko‘zni 6-qatlamga   qo‘yib:
«Фильтр» -«Рендеринг»- «Эффекты освешения»-buyruqlari tanlab quyidagi 
sozlanmalarni bajaramiz:
Интенсивность- 95
9. «Создать дубликать слоя-8»: ko‘zni 7-qatlamga qo‘yib:
«Фильтр» -«Рендеринг»- «Эффекты освешения»-buyruqlari tanlab quyidagi 
sozlanmalarni bajaramiz:
Интенсивность- 95
«Фильтр» -«Рендеринг»-«Блик» -buyruqlarini tanlab quyidagi sozlanmalarni 
bajaramiz:
а) Яркость- 10%
б) Тип объектива – 105 мм
10.  «Создать дубликать слоя-9»:  ko ‘ zni  8- qatlamga   qo ‘ yib :
«Фильтр» -«Рендеринг»- «Эффекты освешения»- buyruqlarini   tanlab   quyidagi  
sozlanmalarni   bajaramiz :
Интенсивность- 95
«Фильтр» -«Рендеринг»-«Блик» -  buyruqlarini   tanlab   quyidagi   sozlanmalarni  
bajaramiz :
20 а) Яркость- 32%
б) Тип объектива – 105 мм
15-rasm. (Qatlamlar bilan ishlash)
11. « Создать   дубликать   слоя -10»: ko‘zni 9-qatlamga qo‘yib:
« Фильтр » -« Рендеринг »- « Эффекты   освешения »-buyruqlarini tanlab quyidagi 
sozlanmalarni bajaramiz:
Интенсивность - 95
« Фильтр » -« Рендеринг »-« Блик » - buyruqlarini tanlab quyidagi sozlanmalarni 
bajaramiz:
а) Яркость- 59%
б) Тип объектива – 105 мм
16-rasm. (Rasmni yorqinlashtirish)
21 12. « Создать   дубликать   слоя -11»: ko‘zni 10-qatlamga qo‘yib:
« Фильтр » -« Рендеринг »- « Эффекты   освешения »-buyruqlarini tanlab quyidagi 
sozlanmalarni bajaramiz:
Интенсивность - 95
« Фильтр » -« Рендеринг »-« Блик » - buyruqlarini tanlab quyidagi sozlanmalarni 
bajaramiz:
а) Яркость- 90%
б) Тип объектива – 105 мм
17- rasm . ( Rasmdagi   ko ‘ zni   yorqinlashtirish )
13. «Создать дубликать слоя-12»: ko‘zni 11-qatlamga   qo‘yib:
«Фильтр» -«Рендеринг»- «Эффекты освешения»-buyruqlarini tanlab quyidagi 
sozlanmalarni bajaramiz:
Интенсивность- 95
«Фильтр» -«Рендеринг»-«Блик» - buyruqlarini tanlab quyidagi sozlanmalarni 
bajaramiz:
а) Яркость- 110%
б) Тип объектива – 105 мм
22 18-rasm. (Rasmga “ фон ” berish)
14. Oxirgi 12- qatlamda « Фильтр » -« Рендеринг »- « Эффекты   освешения »-
buyruqlarini tanlab quyidagi sozlanmalarni bajaramiz:
Интенсивность - 95
« Фильтр » -« Рендеринг »-« Блик » - buyruqlarini tanlab quyidagi sozlanmalarni 
bajaramiz:
а) Яркость- 125%
б) Тип объектива – 105 мм
15. «Анимация»  maydonida : «Создать кадры из слоев»
19-rasm. (Qatlamda rasmlarni nusxalash)
23 16. Shift + oxirgi kadrni belgilab  – « Скопировать   кадры »
20-rasm. (Rasmni nusxalash)
17. «Вставить кадры» buyrug‘i bajarilib, «Обратной порядок кадров» 
bu yr ug‘i orqali kadrlarni teskarisiga taxlab olamiz:
21-rasm. (Rasmni teskari qilish)
18. Kadrlar uchun vaqt qo‘yib ajoyib natijaga ega bo‘lamiz:
19. «Файл» - «Сохранить для Webиустройство» buyruqlar ketma-ketligini 
bajarish yordamida uni GIF kengaytma ko‘rinishdagi fayl holatda xotirada 
saqlaymiz.
24 Xulosa
  Xulosa qilib aytganda Kompyuter grafikasi fani hayotimizni turli javhalarida
juda   zarur   vositalardan   desak   mubolag‘a   bo‘lmaydi.   Bu   fanni   amaliy
mashg‘ulotlarni   tashkil   etishda   qo‘llash   mumkin.   Misol   uchun   geometriya
darslarida.   Texnika   sohasida.   Bunga   sabab   Grafik   dasturlar   yordamida   texnik
jihozlar   chizilib   proyekt   yoritlib   beriladi.   Shu   asnoda   ish   olib   boriladi.   Bu
Kompyuter   grafikasi   fani   qurilish   sohasida   ham   juda   asqotadi.   Bino   chizmalarini
chizishda,   landshaft   dizaynini   yaratishda   bizga   ko‘makchi   bo‘ladi.   Yana   misol
uchun Photoshop dasruri asosida barcha rasmlarni qayta ishlov berish. Photoshop
dasrurida   turli   xil   animasiya   yaratish   mumkin   Men   bu   kurs   ishida   dasturning
qanchalar   muhimligini   hamda   undan   to‘gri   va   kerakli   jihatlari   haqida   yoritib
berishga harakat qildim. Har qanday dasturdan yetarlicha bilim va malaka bo‘lsa u
orqali   o‘zi   ko‘zlagagan   hamma   ishni   qila   oladi   deb   o‘ylayman.   Kurs   ishimda
imkoniyatlar haqida batafsil yoritib berishga harakat qildim  lekin adobe photoshop
dasturining   imkoniyatlari   shu   qadar   ko‘pki   uning   uchun   juda   ham   kata   vaqt   va
tajriba kerak bo‘ladi. 
Adobe   Photoshop   –   tasvirni   tahrirlash   va   veb-dizayn   uchun   eng   kuchli
dasturlardan   biri.   Dastur   raqamli   tasvirni   qayta   ishlash   uchun   va   boshqa   ko plabʻ
vazifalar  uchun  turli  xil  vositalar, funktsiyalar  va filtrlarning ta sirchan arsenalini	
ʻ
o z   ichiga   oladi.   Adobe   Photoshop   veb-dizayn   uchun   tasvirlarni   yaratish,	
ʻ
piktogramma   bilan   ishlash,   tipografiyani   rejalashtirish,   grafik   elementlar   bilan
ishlash va boshqalarni o z ichiga olgan katta vositalar to plamini taklif qiladi. 3D	
ʻ ʻ
printer.   Dastur   turli   xil   vositalar   uchun   kerakli   sozlamalarni   o rnatishga   imkon	
ʻ
beradigan oldindan o rnatilgan menejerni qo llab-quvvatlaydi, bu esa bir vaqtning	
ʻ ʻ
o zida ko plab sozlamalarni o zgartirish zaruratini yo q qiladi. Shuningdek, Adobe	
ʻ ʻ ʻ ʻ
Photoshop   sizga   muvaffaqiyatli   loyihalash   uchun   zarur   shart-sharoitlarni
ta minlaydigan ish joyini tashkil etishga imkon beradi.
ʻ
  Oddiy matn yoki matn chegaralari holati, matn yunalishini o‘zgartirish, matn
xarflar shaklini o‘zgartirish, matn xarflar ko‘rinishini o‘zgartirish (qalin, yotiq,
25 tagi   chiziqli),   matn   xarflar   kattaligini   o‘zgartirish,   matn   chegaralar   turini
o‘zgartirish, matn abzatsda joylanishi, chap, o‘rta yoki o‘ng tomon bo‘yicha matn
rangini   o‘zgartirish   soxasi,   matn   qiyshaytirish   xolatlari ,   matn   xususiyatlarini
o‘zgartirish   oynasi   bilan   ishlash   imkoniyati   bo‘ladi.   Matnlarni   biror   bir   ob`ekt
(traektoriya)   bo‘yicha   joylashtirish   uchun   –   buyrug`idan   foydalaniladi.   Buyruqni
bosgach muloqot oynasi  ochilib, qaysi traektoriya bo‘yicha joylashtirish kerakligi
ko‘rsatiladi,   so‘ngra   egrilik   radiusi ,   gorizontal   va   vertikal   og‘malik   darajasi
ko‘rsatiladi.   OK   tugmasini   bosish   bilan   kursatilgan   parametrlar   aktivlashadi.
Matnni   belgilab   “ Стил”   panelidan   kerakli     ko‘rinishni   tanlash   orqali   matnlarni
ma`lum usullar berish mumkin. 
Kontur   bu   dasturning   obektlarni   chizishda   foydalaniladigan   chiziq   bo‘lib,
ob`ektning tuzilmasini tashkil qiladi. Kontur keyinchalik to‘ldirish va chegaralash
sifatida   foydalanib,   bosmaga   ham   chiqarilishi   mumkin.   Dasturda   konturlar   bilan
ishlash uchun instrument paneli buyruqlari mavjud. Konturlar – bu vektorli grafik
dasturlarda   tasvirlarni   tavsiflashning   asosiy   vositalari.   Nuqtali   dasturda   ular
yordamda   qiymatga   ega   va   aniq   tanlangan   maydonlarni   yaratish   va   saqlash ,
chizma   dasturlari   va   to‘rtburchaklar   shaklidagi   kesish   maydonlarini   joylashtirish
dasturlariga   eksport   qilishda   va   vektorli   dasturlardan   chizmalar   import   qilishda
ishlatiladi.   Konturlar   nuqtali   grafikada   ishlash   uchun   juda   qulaydir.
Agar siz vektorli grafik dasturlarda ishlagan bo‘lsangiz, siz konturlar bilan albatta
tanishsiz.Ularning asosiy afzalliklari quyidagilar: kontur bit bo‘lmagan xarita bilan
tasvirlangan,   ammo   faqat   bir   nechta   formulalar   bilan   tasvirlangan.   Ushbu
ma’lumot diskda juda kam joy egallaydi;   kontur alohida elementlarga (nuqtalarga)
bo‘linmaydi, lekin bitta ob’ekt  bo‘lib qoladi;   Shakllanish tamoilini  hisobga olgan
holda,   konturni   o‘zgartirish   imkoniyati   juda   katta   (pasayish,   ko‘payish,   burilish,
egilish)   uning   sifatini   saqlab   turish.   Konturni   faqat   bitta   harakatda   ko‘chirish   va
nusxalash mumkin .
26 Foydalanilgan adabiyotlar ro ‘ yxati
I . O‘zbekiston Respublikasi Davlat Qonunlari
1.O‘zbekiston Respublikasining «Ta’lim to‘g‘risida»gi qonuni// Barkamol avlod –
O‘zbekiston   taraqqiyotining   poydevori.–   T.:   «Sharq»   nashriyot–matbaa   konserni,
1997. – B. 20–29.
2.O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2002 yil 6 iyundagi 200-sonli
«Kompyuterlashtirishni   yanada   rivojlantirish   va   axborot   kommunikasiya
texnologiyalarini joriy etish chora–tadbirlari to‘g‘risida»gi qarori.
3.O‘zbekiston   Respublikasi   Vazirlar   mahkamasining1999-yil   fevral   oyidagi
“Milliy tarmoqni yaratish va dunyo axborot tarmoqlaridan foydalanishni tartiblash
to‘g‘risidagi”gi qonuni.
4.2002   yil   iyunidagi   “Kompyuterlashtirishni   yanada   rivojlantirish   va   axborot
komunikasiya texnologiyalarni joriy etish chora tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori.
5.   O‘zbekiston   Respublikasi   Prezidentining   Farmoni.   O‘zbekiston   respublikasini
yanada   rivojlantirish   bo‘yicha   harakatlar   strategiyasi   to‘g‘risida.   (O‘zbekiston
Respublikasi qonun hujjatlari to‘plami, 2017 y., 6-son, 70-modda)
IV. Asosiy adabiyotlar
1.   Mamarajabov   М.Е.,   Tursunov   S.Q. ,   Nabiulina   L.   “Kompyuter   grafikasi   va
web-dizayn”. Darslik. – Toshkent: Cho lpon nomidagi NMIU, 2013.ʻ   –   376 b.
2. Yo‘ldoshev U., Mamarajabov M., Tursunov S.Q. Pedagogik Web-dizayn. Oliy
ta’lim muassasalari uchun qo‘llanma. – T. : “Voris” nashriyoti, 2013.
3.Rixsiboyev   T.,   Rixsiboyeva   X.,   Tursunov   S.   Kompyuter   grafikasi.   Darslik.   –
Toshkent: “Tafakkur qanoti”, 2018. – 304 b.
4.   Mamarajabov   М.Е.,   Nabiulina   L.,   Tursunov   S.Q. ,   Nabiulina   L.   Kompyuter
grafikasi va web-dizayn. Darslik. – Toshkent: “Cho lpon”, 2013.	
ʻ   –   376 b.
27 5. Yo‘ldoshev U., Mamarajabov M., Tursunov S.Q. Pedagogik Web-dizayn. Oliy
ta’lim muassasalari uchun qo‘llanma. – Toshkent : “Voris”, 2013. – 232 b
6. Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani. Autodesk 3DS MAX 2015. 
 EssEntials. Sybex. Indiana. 2014. 400 -pages.
8. Tursunov S. Nazarov I. Ta’limda axborot texnologiyalari. Darslik. – Toshkent:
“Adabiyot uchqunlari”, 2019. 2-tom, – 300 b.
9 .   Razzoqov   Sh.I.   ,   Yo‘ldoshev   Sh.S.   ,   Ibragimov   U.M.   “Kompyuter   grafikasi”
Kasb- hunar kollejlari uchun “NOSHIR”- TOSHKENT-2023 yil.
10. Дуванов А.А.  Web -дизайн. - М.: 2004.
11. Web-mastering.  Электронный  on-line  учебник  HTML  и  CSS.
Axborot manbalari:
1. www.gov. uz  – O‘zbekiston Respublikasi hukumat portali.
2. www.lex.uz – O‘zbekiston Respublikasi Qonun hujjatlari milliy bazasi. 
3. www.ziyonet.uz – Axborot ta’lim portali.
4. www.edu.uz – Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligi portali.
28

Adobe photoshop dasturida matn va konturlar bilan ishlash

Купить
  • Похожие документы

  • Axborot resurs markazi uchun avtomatlashtirilgan tizim kurs ishi
  • Talabalar bilimini baholovchi dastur yaratish
  • Access dasturi yordamida “dorixona” ma‘lumotlar bazasini yaratish
  • Agile va Scrum metodologiyalari dasturiy ta'minot ishlab chiqish
  • Tashkilot miqyosida masofadan muloqot qilish.

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha