Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 5.5MB
Покупки 0
Дата загрузки 28 Февраль 2025
Расширение doc
Раздел Образовательные программы
Предмет Педагогика

Продавец

G'ayrat Ziyayev

Дата регистрации 14 Февраль 2025

95 Продаж

Buzg‘unchi g‘oyalar

Купить
 “ BUZG ‘ UNCHI G ‘ OYALA R ”
mavzusidagi  
DARS ISHLANMASI
Farg‘ona 2025   Fan:  Tarbiya Sinf:  10-sinf Sana:
Dars mavzusi “ Buzg‘unchi g‘oyalar ” 
Dars  
maqsad lar i    Ta’limiy   maqsad:   Yoshlar   ma‘naviyatiga   yot   tahdidlarga   qarshi
g‘oyaviy tarbiya vositalarini ko‘rsatish.
 Tarbiyaviy   maqsad:   Globallashuv   sharoitida   Buzg‘unchi
g‘oyalarning salbiy oqibatlariga qarshi kurash usullarini tahlil etish,
yoshlarda unga qarshi g‘oyaviy salohiyatni shakllantirish iborat.
 Rivojlantiruvchi   maqsad:   Buzg‘unchi   g‘oyalarning   jahon   tinchligi,
barqarorlik va taraqqiyotiga salbiy ta’siri tushuntirish.
Dars borishining qisqacha tafsiloti (texnologik xaritasi)
Dars 
bosqichlari Faoliyat tavsifi Vaqt
(minut) Metodlar Zarur
jihozlar va
resurslar
Tashkiliy qism
1. Darsga 
tayyorgarlik Salomlashish
Davomat 5-minut
2. Darsga 
qiziqtirish 
(motivatsiya) O‘yinning   maqsadi:
ishtirokchilarda   o‘z   xulq-atvori
haqida   o‘ylash,   o‘z   xulq-
atvoridagi   kamchiliklarni   ko‘ra
olish ko‘nikma va malakaslarini
shakllantirish….
Ishtirokchilar   navbatma-navbat
“Men   hech   qachon   …. 1 0 “Men hech 
qachon ….. 
maganman”
metodi maganman”   degan   jumladan
iborat   gap   aytishlari   lozim
(masalan:   “Men   hech   qachon
sigaret   chekmaganman”,   “Men
hech   qachon   haqoratli   so‘zlarni
ishlatmaganman”,   “Men   hech
qachon   o‘zimdan   kattalarga   tik
qarab gapirmaganman”)
Asosiy qism
3.  Mavzu 
bayoni 20 Munozara 
metodi
Tarixda yovuz g‘oya va vayronkor mafkuralarning vujudga kelishi oqibatida
naqadar   daxshatli   va   ayanchli   voqealar   bo‘lib   o‘tgani   barchamizga   ma’lum.   Yer
yuzida   bunyodkorlik,   ezgulik   kabi   g‘oyalar   bilan   birga   buzg‘unchi   va   vayronkor
g‘oyalar   ham   mavjud.   Bunday   buzg‘unchi   g‘oyalar   xalqlar   boshiga   qanchadan
qancha   kulfatlar   keltirgan.   Shuning   uchun   ham   bunday   g‘oyalarning
mazmunmohiyatini,   maqsad   muddaolarini   bilish   nihoyatda   muhim.   Ayniqsa,
yoshlar   uchun   buzg‘unchi   g‘oyalar   xavfini   anglash,   o‘zlarida   mafkuraviy
immunitet   hosil   qilish   uchun   zarur   bilimlarni   egallash   lozim.   O‘zbekiston
Respublikasining birinchi Prezidenti Islom Karimov o‘zining “Yuksak ma’naviyat-
yengilmas   kuch”   asarida:   “Tarix   tajribasi   shundan   dalolat   beradiki,   inson
tabiatidagi   insoniylikdan   ko‘ra   vaxshiylik,   ur-yiqit   instinktlari,   ya’ni,   xatti-
harakatlarini   qo‘zg‘atib   yuborish   osonroq   degan   edilar”.   Demak,   buzg‘unchi
g‘oyalar   ham   turli   ta’sirchan   vositalardan   foydalanib,   odamlarni   soxta   va   puch
maqsadlarga   ergashtiruvchi,   ularning   kuchqudratini   buzg‘unchilik   va
jinoyatchilikka yo‘naltiradigan, insoniyat uchun faqat kulfat keltiradigan g‘oyadir.
Dunyodagi   zo‘ravon   kuchlar   qaysi   bir   xalq   yoki   mamalakatni   o‘ziga   tobe   qilib
bo‘ysundirmoqchi   bo‘lsa,   avvalombor,   uning   eng   buyuk   boyligi   bo‘lmish   milliy qadriyatlari, tarixi va madaniyatidan judo qilishga urinadi. Ushbu kuchlar bugungi
kunda o‘z maqsadlariga erishish uchun hech narsadan hazar qilmasligi, ular garchi
katta mablag‘ va zamonaviy qurol-aslahaga ega bo‘lishsa-da, asosiy va ta’sirchan
quroli,   baribir,   bizning   milliy   qadriyatlarimizga   mos   kelmaydigan   yoshlar   sonini
ko‘paytirish,  ularning  qalbi  va  ongini  zaharlaydigan  buzg‘unchi   g‘oyalar  ekanligi
ayon bo‘ladi. Mana shunday vaziyatda aro yo‘lda qolgan jamiyatimizga ommaviy
kommunikatsiya   kanallari,   ommaviy   madaniyat   vositalari   orqali   yog‘ilgan
vayronkor  axborotning qudratli  oqimiga chinakam  samarali  qarshilik ko‘rsatishda
nima   yordam   berishi   mumkin   degan   savolga   birinchi   Prezidentimiz   Islom
Karimov:   “Hozirgi   vaqtda   dunyoda   kuchayib   borayotgan   turli   ma’naviy
tahdidlarning   oldini   olish,   ommaviy   madaniyatning   zararli   ta’siridan
farzandlarimizning   ong-u   tafakkurini   himoya   qilishda   ilm-u   fan   va   madaniyat
jamoatchiligi,   ijod   ahlining   o‘rni   va   roli   tobora   ortib   bormoqda.   Nega   deganda,
bizning   milliy   ruhimiz   va   tabiatimizga   begona   bo‘lgan   ana   shunday   “madaniyat”
namunalarini faqat tanqid va inkor qilish yoki ularni ta’qiqlash bilan biron natijaga
erishib   bo‘lmaydi.   Bunday   xatarlardan   hayotimizni   asrash,   ma’naviy   bo‘shliqqa
yo‘l   qo‘ymaslik   uchun,   avvalombor,   ezgu   insoniy   g‘oyalar   va   yuksak   mahorat
bilan   yaratilgan   asarlar   orqali   xalqimizning   madaniy   saviyasini   yuksaltirish,
boshqacha qilib aytganda jahon maydonida yuz berayotgan keskin aql-zakovat va
iste’dod   musobaqasida   bellashuvga   qodir   bo‘lishimiz   shart”,-deb   e’tirof   etgan
edilar.   O‘tmishdan   ma’lumki,   buzg‘unchi   madaniyat   targ‘ibotchilari   butun   bir
xalqning madaniy meroslarini tanazzulga yuz tutishiga sabab bo‘lishgan. Ayrim bir
manfur   kimsalar,   kuchlar,   oqimlar   tezlik   bilan   moddiy   ta’minotga   ega   bo‘lish
maqsadida buzg‘unchi g‘oyalarni tarqatib, insonlarni yomon yo‘llarga boshlab ular
orasida axloqsizlik, zo‘ravonlik, jinoyatchilik, loqaydlik, burchsizlik, maqsadsizlik,
giyohvandlik,   e’tiqodsizlik   kabi   illatlarni   avj   oldirishni   uyushtirishmoqda.   Qurol
sifatida   ommaviy   axborot   vositalari   imkoniyatlaridan   foydalanib   o‘zlarining
g‘arazli   maqsadlarida   foydalanib,   ayniqsa,   yoshlar   ongiga   tezlik   bilan   kirib
borishmoqda.  Ushbu  kimsalar  yoshlar   orasida   buzg‘unchi   mafkura  siyosatini  olib borib   ularning   xulq-atvorida   axloqsizlikka,   zo‘ravonlikka   asoslangan   quydagicha
targ‘ibot ishlarini olib bormoqdalar:
-ommaviy   axborot   vositalari   targ‘iboti ,   ya’ni,   kino,   teatr,   radio,   internet,
ijtimoiy   tarmoqlar,   reklama,   aloqa   mobillaridan   g‘arazli   maqsadlari   yo‘lida
foydalanishmoqda. Chunki bunda har qanday kinoda nimagadir chaqiriq yoki biron
bir   g‘oya,   mafkuraga   da’vat   mavjud   bo‘lib,   insonlarni   qandaydir   faoliyatga
yo‘naltiradi. 
-Shahvoniy   his-tuyg‘ular   targ‘iboti ,   asosan,   erkin   muhabbatni   targ‘ib
etuvchi pornografiya orqali haqiqiy, sof tuyg‘ular obro‘sizlantirilib, uning o‘rniga
behayolik,   ko‘ngilxushlikka   mukkasidan   ketish   va   sof   muhabbatga   yengil-yelpi
qarashga da’vat etadi. 
-Yoshlar modasi targ‘iboti   turli submadaniyatlar elementlari ham bo‘lgan,
uyatga   qo‘yuvchi,   hijolatga   soluvchi   modani,   umum   qabul   qilingan   libosni
buzuvchi   “diskoteka   uchun   moda”ni,   jinslar   o‘rtasidagi   farqni   aks   ettirmaydigan
uslubdagi   tungi   kiyimlar   deb   behayo   ochiq-sochiq   kiyimlarni   zamonaviy
“moda”ga yoyib ommalashtirishni ko‘zlashdir. 
-Virtual   olamni   kuchaytirish   targ‘iboti   real   hayot   bilan   virtual   hayot
o‘rtasidagi   kurashlar   insonlar   psixikasida   juda   kuchli   emotsional   zo‘riqishni
yuzaga keltirib psixologik muvozanatning buzilishiga erishiladi. 
-E’tiqodsizlikni   avj   oldirish   targ‘iboti   insonlarda   ishonchsizlik,
maqsadsizlik,   xudbinlik,   axloqsizlik,   zo‘ravonlik,   hukmronlik   kabi   illatlar   madh
qilinib, insonlar shu illatlarga undaladi. 
-Avlodlar o‘rtasidagi aloqani uzish tamoyilida   buzg‘unchi g‘oyalar sekin
astalik   bilan   o‘smir   ongiga   kirib   borib,   uni   ota-onasi   bilan   bir   -   biriga   qarshi
qo‘yadi. Kattalar qadrlaydigan qadriyatlar eskilik sarqitiga yo‘yilib o‘smirlarga yot
buzg‘unchi   g‘oyalarga   to‘la   qadriyatlar   madh   qilinadi.   Mana   shunday   turli
mazmundagi  buzg‘unchi g‘oyalarga qarshi  kurash haqida gap borganda ma’naviy
tarbiya   asosini   tashkil   etuvchi   muhim   omil   va   mezonlar,   shaxsning   yosh
xususiyatlarini   hisobga   olib,   bosqichma   -   bosqich   rivojlantirib   borish   usullariga
alohida   e’tibor   berish   lozim.   Jahon   miqyosida   terrorizm,   diniy   ekstremizmning ashaddiylashib   borayotgani   faqat   bugun   ma’lum   bo‘lgan   haqiqat   emas.   Bu   qora
kuchlar   tarix   so‘qmoqlarida   paydo   bo‘libdiki,   doimo   ravnaq-u   rivojga,
taraqqiyotga   qarshi   kurash   olib   bordi.   U   ba’zan   din   niqobida,   ba’zan   siyosat
libosida,   ba’zan   esa   to‘g‘ridan-to‘g‘ri,   yuzsizlarcha   ochiq   razillik   ko‘rinishlarida
amal qilib kelgan.Terrorchilikning ko‘rinishlari qo‘rqitish, daxshatga solish orqali
maqsadni   ko‘zlash,   tinch   aholiga   to‘satdan   hujum   qilish,   aybni   hukumatga
ag‘darish, aybdorlarni sudsiz qatl qilish, qilmishlarga hamma javobgar ekani bilan
oqlash,   qilmishidan   rohatlanish,   o‘zini   haq   ekaniga   ishonish   kabilarda   namoyon
bo‘ladi. Birinchi Prezidentimiz Islom Karimov ta’kidlaganlaridek: “Bugungi kunda
dunyoning   turli   mintaqa   va   hududlarida   avj   olayotgan   qaramaqarshiliklar,   qonli
to‘qnashuvlar, musulmon dunyosidagi turli mazhab va oqimlar o‘rtasida kuchayib
borayotgan   nizo   va   ziddiyatlar,   begunoh   odamlarning   qurbon   bo‘layotgani
barchamizni   tashvish   va   havotirga   solmay   qo‘ymaydi”.   Darhaqiqat,   bunday
ayanchli   voqealar   o‘z   hayotimizga,   o‘z   taqdirimizga   va   kelajagimizga   befarq
bo‘lmaslikni   taqozo   etmoqda.   Har   qanday   soxta   shiorlar,   balandparvoz
da’vatlardan   ko‘ra   ko‘proq   aql-idrokka   tayanmoq   lozim.   Yosh   avlodning
ma’naviyatini   shakllantirish,   ularni   buzg‘unchi   g‘oyalarga   qarshi   kurash   ruhida
tarbiyalash   borasida   uch   tabarruk   makonga   alohida   e’tibor   qaratiladi:   Ularning
birinchisi-oila,   ikkinchisi-mahalla,   uchinchisi-ta’lim-tarbiya   tizimidir.   Agar   shu
uch   makonda   ma’naviy   muhit   ko‘ngildagidek   bo‘lsa,   hamma   ish   ko‘ngildagidek
bo‘ladi,   agar   ular   tanazzulga   qarab   ketsa,   butun   jamiyat   halokatga   yuz   tutadi.
Bundan   tashqari   har   bir   inson   shu   kabi   salbiy   holatlarga   barham   berish   uchun
fuqaro,   inson   sifatida   jamiyat   taraqqiyoti   va   uni   yangilashga   intilib   yashashi,
ma’naviy hayotimizni turli tahdid va xurujlardan himoyalash yo‘lida o‘z burchi va
mas’uliyatini chuqur anglashi lozim. Bejizga “Dushmanlardan qo‘rqma-nari borsa
ular   seni   o‘ldiradi.   Do‘stingdan   qo‘rqma,   ular   senga   xiyonat   qilishi   mumkin.
Befarq odamlardan qo‘rq-ular seni o‘ldirmaydi ham, sotmaydi ham, faqat ularning
jim  va  beparvo turishi  tufayli  yer   yuzida xiyonat   va  qotilliklar  sodir   bo‘laveradi”
deyilmagan. Har birimiz inson hayotida g‘oyat muhim ahamiyatga ega bo‘lgan ana
shunday   fikrlarni   chuqur   anglagan   holda   tengdoshlarimiz,   do‘stlarimiz   bilan baham   ko‘rib,   shu   yurtning   fuqarosi,   farzandi   sifatida   o‘z   burchimizni   ado
etmog‘imiz   lozim.   Zero,   muqaddas   vatanimiz,   betakror   O‘zbekistonimiz   kelajagi
biz yoshlarning qo‘lidadir!
Yakuniy qism
4 . Baholash  Faol qatnashgan guruh va 
o‘quvchilar rag‘batlantiriladi va 
baholanadi 5 Guruhlarga 
naminatsiya 
berish Smayil 
kartochka
lari
5. Refleksiya va
     darsga yakun
     yasash Jamiyatni har qanday 
ko‘rinishdagi buzg‘unchi 
g‘oyalar ta’siridan himoya 
qilish uchun qanday taklilar 
bildirgan bo‘lar edingiz?
Ma’naviy qadriyatlarni asrash 
uchun nima qilish kerak? 5 Darsda ishlatiladigan tarqatma materiallar

BUZG‘UNCHI G‘OYALAR

Купить
  • Похожие документы

  • 3 sinfda matematikadan sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish
  • Globallashuv sharoitida talabalarda ekologik ong va madaniyatni shakllantirish usullari
  • Sрirtli ichimliklаrgа mоyil о’smirlаr bilаn ijtimоiy-реdаgоgik fаоliyаt
  • Oilada olib boriladigan ijtimoiy-pedagogik faoliyat
  • Ijtimoiy-pedagogik tadqiqotlar

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha