Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 12000UZS
Hajmi 989.9KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 24 Fevral 2025
Kengaytma pptx
Bo'lim Infografika
Fan Iqtisodiyot

Sotuvchi

Rustamov Orifjon

Ro'yxatga olish sanasi 25 Aprel 2024

49 Sotish

Ijtimoiy ta’minot

Sotib olish
IJTIMOIY 
TA’MINOT  REJA: 1. IJTIMOIY TA’MINOT HAQIDA TUSHUNCHA
2. IJTIMOIY TA’MINOT TIZIMINING MOLIYAVIY 
MANBALARI
3. IJTIMOIY TA’MINOT XARAJATLARINI DAVLAT BUDJET 
MABLAG’I BILAN TA’MINLASH   Ijtimoiy ta minotʼ  -	 keksaygan,	 mehnatga	 
layoqatsiz	
 bo lgan	 va	 boquvchisini	 yo qotgan	 	ʻ ʻ
fuqarolarga	
 moddiy,	 tibbiy	 va	 ijtimoiy	 yordam	 
ko rsatish	
 bo yicha	 davlat	 tomonidan	 	ʻ ʻ
belgilangan	
 ijtimoiy-iqtisodiy	 tadbirlar	 tizimi.	 
Ijtimoiy	
 himoyaning	 muhim	 tarmog i.	ʻ
Ijtimoiy	
 ta'minot	 to g ridan-to g ri	 davlat	 	ʻ ʻ ʻ ʻ
byudjetidgn	
 ajratiladigan	 mablag lari,	 	ʻ
homiylar	
 (turli	 jamg arma	 va	 tashkilotlar,	 	ʻ
yuridik	
 va	 jismoniy	 shaxslar)	 mablag lari	 	ʻ
hisobidan	
 amalga	 oshiriladi.	 Ijtimoiy	 ta’mimot	 
miqdori	
 va	 taqdim	 etish	 tartibi	 milliy	 urf-
odatlar	
 va	 xalqaro	 me yorlarga	 asosan	 ishlab	 	ʼ
chiqilgan	
 qonunchilik	 hamda	 davlatning	 
iqtisodiy	
 imkoniyati	 doirasida	 amalga	 
oshiriladi  Pensiyalar (keksalik	 bo yicha,	 nogironlik	 bo yicha,	 boquvchisini	 yo qotganlik	 bo yicha	 	ʻ ʻ ʻ ʻ
va	
 ijtimoiy	 nafaqaxo r	 (nogiron	 bolalarga,	 bolalikdan	 nogironlarga,	 ishlamagan	 yolg iz	 	ʻ ʻ
nogiron	
 va	 keksalarga)	 to lovlari	 Ijtimoiy	 ta’minotning	 eng	 muhim	 turlari	 hisoblanadi.	 	ʻ
Ijtimoiy	
 ta’minot	 xizmatlariga	 quyidagilar	 kiradi:

barcha	
 turdagi	 pensiyalar;

ijtimoiy	
 nafaqalar;

turli	
 kompensatsion	 to‘lovlar;

fuqarolarning	
 alohida	 toifalariga	 tibbiy	 yordam	 va	 davolash	 xizmatlari;

fuqarolarning	
 alohida	 toifalariga	 imtiyozlar;

uy-internatlarda	
 	keksa	 	va	 	mehnatga	 	layoqatsiz	 	fuqarolarga	 	qarash	 	va	 	xizmat	 
ko‘rsatish;

nogironlarni	
 ortopediya-protez	 buyumlar	 va	 harakatlanish	 vositalari	 bilan	 ta’minlash;

bolalar	
 	uylari,	 	internatlar	 	va	 	boshqa	 	muassasalarda	 	bolalarga	 	qarash	 	va	 	ularni	 
tarbiyalash;

nogironlarni	
 ishlab	 chiqarish	 va	 kasbiy	 reabilitatsiya	 qilish;

aholiga	
 sanatoriya-kurort	 xizmatlari	 ko‘rsatish;

imtiyozli	
 aholi	 qatlamlarini	 dori-darmonlar	 bilan	 ta’minlash;

uyda	
 ijtimoiy	 xizmat	 ko‘rsatish	 va	 boshqalar.  Bu xizmatlarning	 ayrimlari	 byudjetdan	 
tashqari	
 Pensiya	 jamg‘armasi	 hisobidan	 
moliyalashtirilsa	
 (masalan:	 yoshga	 doir,	 
boquvchisini	
 yo‘qotganlik	 va	 nogironlik	 
pensiyalari,	
 bola	 tug‘ilganda	 beriladigan	 bir	 
martalik	
 nafaqa,	 dafn	 marosimlari	 uchun	 
nafaqa	
 kabi),	 ayrimlari	 (masalan:	 qariyalar	 va	 
nogironlar	
 uylarini	 saqlash,	 bepul	 ortopediya-
protezlash	
 vositalari	 bilan	 ta’minlash,	 uyda	 
ijtimoiy	
 yordam	 ko‘rsatish	 kabi)	 davlat	 
byudjeti	
 (respublika	 byudjeti	 va	 mahalliy	 
byudjetlar)	
 hisobidan,	 boshqa	 birlari	 (masalan,	 
aholiga	
 sanatoriya-kurort	 xizmatlari	 
ko‘rsatish)	
 kasaba	 uyushmalari	 hisobidan	 
mablag‘	
 bilan	 ta’minlanadi.	   Ijtimoiy 	ta’minot	 	tizimining	 	zarurligi	 	va	 
ahamiyati	
 	uning	 	funktsiyalarida	 	namoyon	 
bo‘ladi.	
 	 	Iqtisodiy	 	va	 	huquqiy	 	adabiyotlarda	 
ijtimoiy	
 	ta’minotning	 	quyidagi	 	funktsiyalarni	 
bajarishi	
 	ko‘rsatilgan:	  iqtisodiy,  siyosiy, 
demografik,  ijtimoiy-reabilitatsion 
funktsiyalar.
Ijtimoiy  ta’minotning   iqtisodiy  funktsiyasi  
fuqarolarning	
 qiyin	 hayotiy	 holatlarda	 moddiy	 
qo‘llab-quvvatlanishida,	
 	fuqarolarga	 	mehnat	 
qobiliyatini	
 qayta	 tiklab	 olish	 uchun	 moddiy	 
yordam	
 	berilishi	 	natijasida	 	mehnat	 
unumdorligining	
 	oshishi	 	va	 	ishlab	 
chiqarishning	
 	rivojlanishiga	 	turtki	 	berishda	 
namoyon	
 bo‘ladi.
Ijtimoiy  ta’minotning  siyosiy  funktsiyasi  
aholining
 	turli	 	ijtimoiy	 	qatlamlari	 	ijtimoiy	 
holati	
 darajasini	 bir-biriga	 yaqinlashtirish,	 har	 
bir	
 	insonga	 	munosib	 	hayot	 	kechirish	 	uchun	 
sharoit	
 yaratish,	 aholini	 ijtimoiy	 himoya	 qilish	 
borasida   ijtimoiy	
 	munosabatlarni	 
barqarorlashtirishga	
 qaratilgan.  Demografik  funktsiyasi  mamlakat	 	aholisining	 	son	 	jihatdan	 
o‘sishini	
 	rag‘batlantirish,	 	sog‘lom	 	avlodni	 	etishtirish,	 	fuqarolarning	 
umr	
 ko‘rish	 davomiyligini	 oshirish	 kabilarga	 qaratilgan.	 
Ijtimoiy  ta’minotning  ijtimoiy-reabilitatsion  funktsiyasi  keksa	
 	va	 
mehnat	
 	qobiliyati	 	bo‘lmagan	 	fuqarolarning	 	o‘ziga	 	xos	 	spetsifik	 
ehtiyojlarini	
 	qondirish	 	bilan	 	bog‘liq	 	bo‘lib,	 	ularning	 	huquqiy	 
maqomini	
 	saqlash	 	va	 	sog‘lig‘ini	 	muhofaza	 	qilish	 	uchun	 	qulay	 
sharoitlarni	
 	yaratishda	 	namoyon	 	bo‘ladi.	 	Amalda	 	bu	 	funktsiyaning	 
namoyon	
 bo‘lishini	 fuqarolarning	 ayrim	 toifalarini	 qariyalar	 uylarida	 
saqlash,	
 	boshqa	 	bir	 	toifadagilarni	 	ortopediya-protezlash	 	vositalari	 
bilan	
 	ta’minlash,	 	uchinchilariga	 	uyda	 	ijtimoiy	 	yordam	 	ko‘rsatishda	 
ko‘rish	
 mumkin.  I jtimoiy ta’minot tizimining moliyaviy manbalari
-
  davlat byudjeti	 (respublika	 byudjeti	 va	 mahalliy	 byudjetlar);
-
byudjetdan	
 tashqari	 Pensiya	 jamg‘armasi;
-
Bandlikka	
 ko‘maklashish	 davlat	 jamg‘armasi;
-
O‘zbekiston	
 kasaba	 uyushmalari	 Federatsiyasi	 Kengashining	 ijtimoiy	 sug‘urta	 byudjeti	 mablag‘lari.
Davlat	
 	byudjetidan	 	an’anaviy	 	ravishda	 	ijtimoiy	 	ta’minotning	 	quyidagi	 	shakllari	 	va	 	turlari	 
moliyalashtiriladi:
  respublika byudjetidan: 
-
respublika	
 tasarrufidagi	 bolalar	 uylarini	 saqlab	 turish	 xarajatlari;	 
-
respublika	
 vazirliklari	 va	 idoralari	 tasarrufidagi	 urush	 hamda	 mehnat	 faxriylari	 uchun	 pansionatlar	 
va	
 sanatoriylarni,	 aholini	 ijtimoiy	 muhofaza	 qilish	 muassasalarini	 saqlab	 turish,	 shuningdek	 aholini	 
ijtimoiy	
 muhofaza	 qilishga	 doir	 maqsadli	 tadbirlar	 xarajatlari;
-
bolalikdan	
 	nogironlarga	 	va	 	bola	 	tug‘ilganda	 	beriladigan	 	nafaqalarni,	 	qonun	 	hujjatlarida	 	ayrim	 
toifadagi	
 shaxslarga	 belgilangan	 kompensatsiyalarni	 to‘lash	 uchun	 vakolatli	 organga	 mablag‘lar	 
ajratish	
 xarajatlari;
-
Chernobil	
 	AES	 	halokati	 	oqibatlarini	 	tugatishda	 	ishtirok	 	etgan	 	shaxslarni	 	va	 	radiatsiya-yadro	 
ob’ektlarida	
 	harbiy	 	xizmatni	 	o‘tagan	 	pensiya	 	yoshidagi	 	shaxslarni	 	ijtimoiy	 	qo‘llab-quvvatlash,	 
ayrim	
 toifadagi	 shaxslarga	 qonun	 hujjatlarida	 belgilangan	 imtiyozlar	 va	 kompensatsiyalarni	 to‘lash	 
xarajatlari  	
va	 b.  mahalliy byudjetlardan: 
-
mahalliy 	hokimiyatlar	 	tasarrufidagi	 
bolalar	
 	uylari,	 	davlat	 	bolalar	 
shaharchalarini	
 saqlab	 turish	 xarajatlari;
-
mahalliy	
 	hokimiyatlar	 	tasarrufidagi	 
qariyalar	
 	va	 	nogironlarning	 	internat-
uylari,	
 	pansionatlari	 	va	 	sanatoriylari,	 
nogironlarni	
 	reabilitatsiya	 	qilish	 
markazlarini,	
 	boshqa	 	muassasalarni	 
saqlab	
 	turish	 	xarajatlari,	 	shuningdek	 
aholini	
 	ijtimoiy	 	muhofaza	 	qilishga	 	doir	 
maqsadli	
 tadbirlar	 xarajatlari;
-
uyda	
 	ijtimoiy	 	yordam	 	ko‘rsatish	 
xarajatlari;
-
shahar	
 	yo‘lovchilar	 	transporti	 
tashuvchilarining	
 	yo‘lovchilarni	 	va	 
bagajni	
 	cheklangan	 	tariflar	 	bo‘yicha	 
tashish,	
 	shuningdek	 	alohida	 	toifadagi	 
fuqarolarni	
 imtiyozli	 tashish	 xizmatlarini	 
ko‘rsatish	
 	bilan	 	bog‘liq	 	zararlarning	 
o‘rnini	
 qoplash	 xarajatlari	 va	 b.  Fuqarolar ijtimoiy	 ta’minotining	 ayrim	 shakllari	 va	 turlari	 
Bandlikka  ko‘maklashish  davlat  jamg‘armasi  	
tomonidan	 
moliyalashtiriladi,	
 ular	 jumlasiga	 quyidagilar	 kiradi:
-
ishsiz	
 	deb	 	topilgan	 	shaxslarni	 	kasbiy	 	tayyorlash,	 	ularning	 
malakasini	
 oshirish	 va	 ularni	 qayta	 tayyorlash	 xarajatlari;
-
ishsizlik	
 	bo‘yicha	 	nafaqalar,	 	bandlikka	 	ko‘maklashish	 	va	 
aholini	
 ijtimoiy	 muhofaza	 qilish	 markazlari	 taklifiga	 binoan	 
ishlash	
 uchun	 boshqa	 joyga	 ixtiyoriy	 ravishda	 ko‘chib	 o‘tish	 
munosabati	
 bilan	 kompensatsiyalar	 to‘lash	 hamda	 ishsizlarga	 
moddiy	
 yordam	 berish;	 
-
ishsiz	
 	deb	 	topilgan	 	shaxslarga	 	muddatidan	 	ilgari	 	pensiya	 
tayinlanishi	
 	munosabati	 	bilan	 	O‘zbekiston	 	Respublikasi	 
Moliya	
 	vazirligi	 	huzuridagi	 	byudjetdan	 	tashqari	 	Pensiya	 
jamg‘armasi	
 xarajatlarining	 o‘rnini	 qoplash;
-
nogironlar,	
 fuqarolarning	 ijtimoiy	 himoyaga	 muhtoj	 bo‘lgan	 
boshqa	
 	toifalari	 	mehnatidan	 	foydalanish	 	uchun	 
ixtisoslashtirilgan	
 	ish	 	o‘rinlarini	 	va	 	ishlab	 	chiqarishlarni	 
tashkil	
 etishga	 doir	 tadbirlarni	 qisman	 moliyalashtirish; O‘zbekiston  kasaba  uyushmalari  Federatsiyasi  Kengashining  ijtimoiy 
sug‘urta byudjeti   quyidagi manbalar	 hisobiga	 shakllantiriladi:
-
O‘zbekiston	
 	Respublikasining	 	qonun	 	hujjatlari	 	bilan	 	belgilanadigan,	 
O‘zbekiston	
 	kasaba	 	uyushmalari	 	Federatsiyasi	 	Kengashiga	 	xodimlar	 	va	 
ularning	
 oila	 a’zolarini	 sog‘lomlashtirish	 uchun	 yagona	 ijtimoiy	 to‘lovdan	 
yo‘naltirilgan	
 ajratmalar	 hisobiga;
-
belgilangan	
 	tartibda	 	xodimlarga	 	davolanish	 	va	 	dam	 	olish	 	uchun	 	berilgan	 
yo‘llanmalar	
 uchun	 ulardan	 olingan	 mablag‘lar	 hisobiga;
-
qonun	
 hujjatlari	 bilan	 taqiqlanmagan	 boshqa	 mablag‘lar	 hisobiga.	 
Kasaba	
 	uyushmalari	 	Federatsiyasi	 	Kengashining	 	mablag‘lari	 	tegishli	 
kasaba	
 uyushmalari	 organlarining	 qarorlari	 bilan	 tasdiqlanadigan	 byudjet	 va	 
smetalarida	
 	belgilangan	 	maqsadlarga	 	muvofiq	 	xodimlar	 	va	 	ularning	 	oila	 
a’zolarini	
 sog‘lomlashtirish	 uchun	 quyidagilarga	 sarflanadi:
sanatoriy-kurortlarda	
 davolanish,	 pansionat	 va	 dam	 olish	 uylariga	 
yo‘llanmalar	
 olishga;  Davlat 	byudjetidan	 	moliyalashtiriladigan	 
ijtimoiy	
 	xizmatlar	 	ko‘rsatuvchi	 	davlat	 
tashkilotlariga	
  bir	 	qator	 	ijtimoiy	 	ta’minot	 
muassasalari	
 kiradi,	 ular	 quyidagilardan	 iborat:
-
“ Saxovat”	
 	keksalar	 	va	 	nogironlar	 	uchun	 
internat	
 uylari;
-
“ Muruvvat”	
 	nogironlar	 	uchun	 	internat	 
uylari;
-
“ Muruvvat”	
 nogiron	 bolalar	 uchun	 internat	 
uylari;
-
Keksalar	
 	va	 	nogironlar,	 	urush	 	va	 	mehnat	 
faxriylari	
 uchun	 sanatoriylar;
-
Urush	
 	va	 	mehnat	 	faxriylari	 	uchun	 
respublika	
 pansionati.IJTIMOIY TA’MINOT XARA JATLARINI DAVLAT 
BUDJET MABLAG’I BILAN TA’MINLASH  “ Saxovat”  keksalar  va  nogironlar  uchun  internat  uylari  O‘zbekiston	 
Respublikasida	
 doimiy	 yashaydigan,	 O‘zbekiston	 Respublikasining	 Oila	  kodeksiga  
muvofiq	
 	ularni	 	parvarish	 	qilishi	 	shart	 	bo‘lgan	 	qarindoshlari	 	yoki	 	boshqa	 	shaxslar	 
bo‘lmagan	
 yolg‘iz	 keksalar	 hamda	 18	 yoshidan	 boshlab	 I va	 II	 guruhlar	 nogironlari	 
(vasiylikka	
 olinuvchilar)	 uchun	 davlat	 tibbiy-ijtimoiy	 muassasalari	 hisoblanadi.
“ Muruvvat”  nogironlar  uchun  internat  uylari  	
O‘zbekiston	 	Respublikasida	 
doimiy	
 yashaydigan,	 ruhiyatida	 sezilarli	 yoki	 ancha	 sezilarli	 nuqsonlar	 bor	 bo‘lgan,	 
18	
 	yoshidan	 	boshlab	 	I 	va	 	II	 	guruhlar	 	nogironlari	 	(vasiylikka	 	olinuvchilar)	 	uchun	 
davlat	
 tibbiy-ijtimoiy	 muassasalari	 hisoblanadi.
“ Muruvvat”  nogiron  bolalar  uchun  internat  uylari  	
O‘zbekiston	 Respublikasida	 
doimiy	
 yashaydigan,	 ruhiyatida	 sezilarli	 yoki	 ancha	 sezilarli	 nuqsonlar	 bor	 bo‘lgan,	 
4	
 yoshdan	 18	 yoshgacha	 nogiron	 bolalar	 uchun	 davlat	 tibbiy-ijtimoiy	 muassasalari	 
hisoblanadi.  Keksalar  va  nogironlar,  urush  va 
mehnat  faxriylari  uchun  sanatoriylar  
keksalar 	va	 	nogironlar,	 	urush	 	va	 	mehnat	 
faxriylarini	
 	(dam	 	oluvchilar)	 
sog‘lomlashtirish	
 	va	 	ularning	 	dam	 	olishi	 
uchun	
 	mo‘ljallangan	 	davlat	 	davolash-
profilaktika	
 muassasalari	 hisoblanadi.
Urush  va  mehnat  faxriylari  uchun 
respublika  pansionati  O‘zbekiston	
 
Respublikasida	
 	doimiy	 	yashaydigan	 	I 	va	 	II	 
guruhlar	
 	nogironlari	 	hisoblangan	 	hamda	 
O‘zbekiston	
 	Respublikasining	 	Oila	 
kodeksiga	
 	muvofiq	 	ularni	 	ta’minlashga	 
majbur	
 	bo‘lgan	 	qarindoshlar	 	yoki	 	boshqa	 
shaxslarga	
 	ega	 	bo‘lmagan	 	yolg‘iz	 	urush	 	va	 
mehnat	
 	faxriylari	 	(vasiylikka	 	olinganlar)	 
uchun	
 	davlat	 	tibbiy-ijtimoiy	 	muassasasi	 
hisoblanadi.  E’TIBORINGIZ UCHUN RAHMAT
Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Industrial tarmoqlarida kadrlarni tanlash, joy-joyiga qo’yish, tayyorlash va qayta tayyorlash
  • 2016-2023 yillarda O'zbekistonda asosiy makroiqtisodiy ko'rsatkichlar dinamikasi
  • Assotsiatsiya koeffitsienti
  • XXI asrdagi jahon iqtisodiy inqirozlari - sabablari va oqibatlarini tahlil qilish
  • Xizmat sohasida yetakchi bo’lishning zamonaviy tamoyillari

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский