Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 10000UZS
Hajmi 30.4KB
Xaridlar 1
Yuklab olingan sana 21 Dekabr 2024
Kengaytma docx
Bo'lim Infografika
Fan Iqtisodiyot

Sotuvchi

Xojibobo

Ro'yxatga olish sanasi 21 Dekabr 2024

1 Sotish

Kitob do'konining biznes rejasi

Sotib olish
Toshkent shahar yunusobod tumanida kitob
do’koni ochish bo’yicha 
BIZNES REJA
Biznes asoschisi: Xojibobo Shokirov  1. Qisqa investitsiya  ma’lumotlari
Ma'lumki,   2017   yilda   Rossiya   Xitoy   va   Ispaniya   bilan   birgalikda   GfK
tadqiqot kompaniyasining global reytingida ikkinchi o'rinni egallab, dunyodagi eng
ko'p   o'qiladigan   uch   mamlakat   qatoriga   kirdi.   2015   yilda   "Qaroqchilikka   qarshi
qonun"   ga   tuzatishlar   qabul   qilinishi,   qonunga   ko'ra   kitob   materiallariga   ham
tegishli   bo'lib,   kitob   do'konlarining   savdosiga   ijobiy   ta'sir   ko'rsatmoqda,   shuning
uchun   endi   Internetda   bepul   kitoblarni   topish   osonlashdi   va   foydalanuvchilarga
ularni   do'konda   sotib   olish   yoki   buyurtma   qilish   osonlashdi.   Ushbu   ma'lumotlar
zamonaviy   gadjetlar   va   texnologiyalarning   rivojlanishiga   qaramay,   kitob   ishlab
chiqarish juda mashhur va talabga ega ekanligini tasdiqlaydi.   Shunday qilib, kitob
do'konini ochish foydali biznes bo'lishi mumkin,
Aholisi 4 milliongacha bo'lgan shaharlarda o'rtacha hisobda 90 dan 140 gacha
kitob do'konlari mavjud.
Dastlabki sarmoyaning hajmi 500 000 000 so’mni tashkil qiladi.
2. Korxona, mahsulot yoki xizmatning tavsifi
Loyihani   boshlashdan   oldin   siz   qaysi   formatdagi   do'kon   ochishingizni   hal
qilishingiz kerak.   Biz ko'rib chiqish uchun quyidagi variantlarni taklif etamiz:
 Eksklyuziv kitoblar bilan do'kon;
 Turli   xil   tovarlar   (shu   jumladan   tegishli   mahsulotlar)   bo'lgan   kichik
do'kon;
 Kitob supermarketi.
Ushbu   biznes-rejada   biz   turli   xil   mahsulotlar   bilan   kichik   do'kon   ochish
variantini   ko'rib   chiqamiz,   chunki   bunday   loyiha   nisbatan   kam   miqdordagi
investitsiyalarni talab qiladi. Kitob do'koningiz tomonidan taqdim etilgan tovarlarni guruhlarga ajratish va
quyidagicha taqdim etish mumkin:
Mahsulotlar guruhining nomi Tovarlarning kichik guruhining nomi
Kitob ishlab chiqarish Bolalar adabiyoti
Xorijiy adabiyot
Badiiy adabiyot
Tarixiy adabiyot
O'quv, uslubiy adabiyotlar va lug'atlar
Badiiy adabiyot
Kantselyariya buyumlari Daftar , ruchka va kh.
Dastlab   kitob   nashrlarining   barcha   toifalarini   kiritish   istalmagan,   torroq,
ammo   eng   ommabop   mavzularni   yoritgan   ma'qul.   Sotib   olingan   tovarlarning
bunday tuzilishi yangi boshlanuvchilar uchun maqbuldir va barchaning emas, balki
nisbatan keng aholining ehtiyojlarini qondiradi.   Vaqt o'tishi  bilan davriy nashrlar,
sovg'alar mahsulotlari, turli xil janrdagi kitoblar, esdalik sovg'alari va boshqalarni
tanishtirish orqali ularning doirasini kengaytirish tavsiya etiladi.
Internet-tijorat   kompaniyalari   assotsiatsiyasining   ma'lumotlariga   ko'ra,
bugungi   kunda   rossiyalik   Internet   foydalanuvchilarining   atigi   yarmi   onlayn
xaridlarni   amalga   oshirmoqda,   Evropa   va   AQShda   bu   raqam   80%   dan   oshadi,
shuning   uchun   Rossiyada   Internet-savdo   bozori   sezilarli   o'sish   bosqichida.   Kitob
do'konini   ochayotganda,   siz   o'zingizning   saytingiz   kabi   bunday   savdo   kanalini
e'tiborsiz   qoldirolmaysiz,   shuning   uchun   foydalanuvchilar   assortiment   bilan
tanishib,   buyurtma   berishlari   mumkin   bo'lgan   o'z   saytingizni   ochishga   e'tibor
berishingiz kerak.
Kitob   biznesi   mavsumiy   xarakterga   ega:   sotishning   maksimal   hajmi
sentyabrdan martgacha bo'lgan davrga to'g'ri keladi, ammo yozda kitoblarga talab
odatda pasayadi.   Kitob do'konining ish vaqti: har kuni 10: 00-22: 00 gacha. 3. Bozor tavsifi
Kitob   do'koningiz   mahsulotlarini   potentsial   xaridorlarini   quyidagi   turlarga
bo'lish mumkin.
1. Bolalari uchun darsliklar, o'quv materiallari, bolalar stol o'yinlari sotib
oladigan ota-onalar;
2. O'quv qo'llanmalariga va boshqa o'quv adabiyotlariga, shuningdek ish
yuritish   va   stol   o'yinlariga   (monopoliya   va   boshqalar)   muhtoj   o'quvchilar   va
talabalar;
3. Tematik adabiyotlarni sotib oluvchilar (masalan, fantastika fanatlari);
4. Masalan, ish yuritish uchun uyga qaytayotgan tasodifiy yo'lovchilar.
4. Savdo va marketing
Kitob   do'koningizning   obro'sini   oshirish   uchun   reklama   vositalarini   shartli
ravishda   onlayn   va   oflayn   usullarga   bo'lish   mumkin.   Savdolaringizni
rag'batlantirish uchun o'zlashtirilishi kerak bo'lgan asosiy sohalar.
Oflayn reklama:
1. Ochilishdan   bir   hafta   oldin   do'kon   yaqinidagi   gavjum   joylarda
varaqalarni tarqatish uchun reklama beruvchilarni yollash kerak;
2. Yorqin   va   sezgir   belgi   tasodifiy   yo'lovchilarga   sizning   do'koningiz
haqida ma'lumot berishga yordam beradi;
3. Siz   mijozlar   sizning   mijozingiz   bo'lishi   mumkin   bo'lgan   muassasalar
bilan   hamkorlik   qilishingiz   kerak.   Masalan,   agar   siz   maktablarda,   kafelarda,
universitetlarda   xarid   qilishda   chegirmalarni   taklif   qiladigan   flyer   kuponlarini
tarqatsangiz,   bunga   erishishingiz   mumkin,   shunda   talabalar   va   mijozlar
aktsiyalarni sotib olish uchun kelishadi va kelajakda sizning doimiy mijozlaringiz
bo'ladi. Onlayn reklama:
1. Zamonaviy   biznesni   qulay   veb-saytsiz   tasavvur   qilish   qiyin,   chunki
Internet-kanal orqali tobora ko'proq xaridlar amalga oshirilmoqda.   Shuning uchun,
savdo   nuqtasini   ochish   bilan   bir   qatorda,   siz   onlayn-do'kon   yaratish   haqida
o'ylashingiz kerak, unda foydalanuvchi asosiy tovarlarning katalogi bilan tanishishi
va xaridlarni amalga oshirishi mumkin.   Veb-sayt reklama qilish kontekstli reklama
bilan boshlanishi kerak;
2. VKontakte,  Instagram   va  Facebook  ijtimoiy  tarmoqlarida  guruh  yoki
kanal   yaratish   mijozlarning   sizning   brendingizga   bo'lgan   sodiqligini
oshiradi.   Ularni reklama qilish maqsadli reklama bilan boshlanishi kerak;
3. Saytda   ro'yxatdan   o'tgan   mijozlar   uchun   aktsiyalar   va   chegirmalar
haqida ma'lumotlarga ega elektron pochta xabarlarini.
Siz mijozlarga taklif qilishingiz mumkin bo'lgan aktsiyalarga misollar:
- "1 + 1 = 3" - ikkita tovarni sotib olayotganda (ehtimol ma'lum bir toifada),
chekdagi uchinchi o'rin sovg'a sifatida beriladi;
- chegirma kuponi 10%(   200000+ so’mni sotib olayotganda).
Davlat organlarida ro'yxatdan o'tish
Kitob   do'konini   ochishdan   oldin   siz   yakka   tartibdagi   tadbirkor   sifatida
ro'yxatdan   o'tishingiz   kerak.   Agar   soliq   tizimi   haqida   gapiradigan   bo'lsak,   6%
daromad solig'i bilan soddalashtirilgan soliqni tanlash tavsiya etiladi.
Ro'yxatdan o'tish paytida siz quyidagi OKVED-larni ko'rsatishingiz kerak:
Ixtisoslashgan   do'konlarda   kitoblarning   chakana   savdosi.   Bu   guruh   har
qanday   kitoblarning   chakana   savdosini   o'z   ichiga   oladi,   ammo   ikkinchi   qo'l   va
antiqa kitoblarning chakana savdosini o'z ichiga olmaydi;
Binolarni va ta'mirlarni qidiring Kitob   do'konini   80-90   kvadrat   metr   maydonga   joylashtirish
mumkin.   Binolarga   qo'yiladigan   asosiy   talab:   piyodalar   qatnovi   yuqori,   alohida
kirish   joyi   va   qulay   transport   almashinuvi.   Bundan   tashqari,   xona   kamida   ikkita
xonaga   ega  bo'lishi   kerak:   birinchisi   -   savdo   xonasi,   ikkinchisi   -   asosiy   kapitalga
joylashtirilmagan,   ammo   asosiy   kapitalga   qo'yilmagan   tovarlar   uchun   kommunal
xona   (omborxona).   Shahar   markazidan   xonani   qidirib   topish   shart   emas,   kitob
do'koni juda muvaffaqiyatli ishlashi va uxlab yotgan hududda talabga ega bo'lishi
mumkin.
Ushbu   talablarga   javob   beradigan   ta’mirlangan   2   xonali   binoni   ijaraga   olish
oyiga 20 000000 so’mni tashkil etadi.  
Kerakli uskunalar va inventarlarni sotib olish
Kitob do'konini ochish uchun sizga quyidagi jihozlar kerak bo'ladi:
 Kassa apparatlari
 Raflar;
 Kreslolar va stollar;
 Stokdagi tovarlar uchun shkaflar;
 Yordam xonasi uchun shkaf va stullar.
To'liq ro'yxat va narxlarni quyidagi jadvalda ko'rish mumkin:
Ism Miqdori 1 dona uchun narx. Umumiy miqdor
Kompyuter 3 3000 000 9000 000
T okcha 25 200000 50 00 000
Kassa apparati 1 10000 000 10000000
Kassir hisoblagichi 1 6 000  000 6 000  000 Shtrix-kod skaneri 1 1000000 10000 00
Jami: 31 000 0 00
Yetkazib beruvchilarni qidiring
Ishonchli ulgurji kitob etkazib beruvchilarni topish kalitlardan biridir
K itob   do'konini   ochish   daqiqalari.   Dastlab   sotib   olish   hajmi   juda   katta
bo'lmasligi   sababli,   etkazib   beruvchilar   bilan   va   to'g'ridan-to'g'ri   noshirlar   bilan
ishlash   foydaliroq,   chunki   ikkinchidan,   odatda,   kitob   sotib   olishning   minimal
miqdorini belgilaydi.   Internetda etkazib beruvchilarni izlash maqsadga muvofiqdir,
bunday   korxonalar   chegirmalar   tizimini   o'rnatadilar,   Internet-do'konda   kitobning
mazmuni   bilan   tanishish,   oldindan   buyurtma   asosida   ishlashga   imkon   berish   va
hk.   Bundan tashqari, kutilmagan vaziyatlarda sizga yordam beradigan har bir tovar
guruhi uchun zaxira etkazib beruvchilarni zaxiralash yaxshiroqdir.
Xodimlarni qidirish
Do'koningizning asosiy xodimlari: savdo bo'yicha maslahatchilar, kassir, mol
sotuvchi,   sotuvchi,   buxgalter,   bosh   direktor.   Xodimlarning   ko'pchiligi   maxsus
ko'nikmalarga ega bo'lmasligi kerakligi sababli, ko'plarini ijtimoiy xizmatlar orqali
topish   mumkin.   tarmoq   yoki   do'stlar.   Vaqt   o'tishi   bilan   etkazib   beruvchilar   bilan
to'g'ridan-to'g'ri   bog'lanadigan   xaridlar   bo'yicha   mutaxassisni   yollash   mumkin
bo'ladi,   chunki   mahsulot   nomlari   juda   ko'p,   lekin   dastlab   siz   ushbu   vazifalarni
bajarishingiz   mumkin.   Joyni   tejash   va   kompyuterlar   va   uskunalarning   narxini
minimallashtirish   uchun   masofadan   turib   buxgalter   va   marketologni   yollash
maqsadga muvofiqdir.
Marketing siyosati Reklama   kampaniyasini   amalga   oshirish   jarayonida   duch   keladigan   asosiy
xarajatlar turlarini qisqacha bayon qilamiz:
1. Internet-do'konni yaratish va reklama qilish - 15   0000 00   so’m .;
2. Kontekstli reklama uchun byudjet -  3 000000 ;
3. Ijtimoiy tarmoqdagi guruh va profilni targ'ib qilish -  5 000000 ;
4. Reklama varaqalari - 2 00000   so’m .
5. Elektron pochta xabarlari uchun to'lov -   500000 so’m .
6.         jami: 23 700 000
Sotuvchi-maslahatchining ish haqi  25 0 00 00  so’m ni tashkil qiladi.   (ish haqi) +
sotish hajmini rag'batlantirish uchun sotishdan 5%.   Ushbu lavozimga nomzodlarga
qo'yiladigan asosiy talablar - mahsulotlarni mukammal bilish, do'stona munosabat,
chiroyli ko'rinish, barkamol nutq, savdo tajribasi.
Shuningdek, smenada ishlaydigan ikkita kassir sotuvchini yollashingiz kerak,
ularning vazifalariga quyidagilar kiradi:
 Mablag'larning saqlanishini ta'minlash;
 Xaridorga xizmat ko'rsatish va naqd pul hujjatlarini saqlash;
 Do'kon   yopilgandan   so'ng,   naqd   pulda   naqd   pulni   tekshiring,   xato
bo'lsa, uni aniqlang va yo'q qiling;
 Pul   oqimi   bilan   bog'liq   masalalarda   buxgalter   bilan   o'zaro   aloqada
bo'lish;
 Inventarizatsiya qilishda qatnashish;
 Savdo bo'yicha yordamchi bo'lmasa, uning vazifalarini bajaring.
Sotuvchi-kassirning ish haqi  3500 000  so’m ni tashkil qiladi.
Do'koningiz uchun sotuvchini  topishga alohida e'tibor berilishi  kerak.   Ushbu
xodimga   qo'yiladigan   asosiy   talablar   reklama   kampaniyalarini   o'tkazish tajribasi.   Ish haqi maksimal darajada savdo rejasining bajarilish darajasiga bog'liq
bo'ladi   ( 3000 000   ish   haqi   ).   Pazarlamacının   vazifalariga   quyidagilar   kiradi:
reklama   varaqalari   va   aktsiyalari   bo'yicha   sheriklar   bilan   o'zaro   aloqa,   sayt
yaratuvchisi bilan o'zaro munosabat, ijtimoiy tarmoqlarda guruhlarni rivojlantirish
va   reklama   qilish,   kontekstual   reklama   kampaniyalarini   o'tkazish.   Ushbu   xodim
masofadan   ishlaydi,   har   kuni   Bosh   direktorga   bajarilgan   ish   natijalari   to'g'risida
hisobot beradi.
Ruxsat etilgan
xarajatlar Ish haqi Xodimlar
soni Miqdor
Kassir 3500000 2 7000 000
Savdo   bo'yicha
yordamchi 5000 000 2 10000 000
Tozalash xo d im i 2000 000 1 2000 000
Hisobchi 4000000 1 4000000
Kitob
joylashtiruvchi 3 000000 3 9 000000
Jami 32000 000 Doimiy xarajatlarni hisoblaymiz
Nomi Soni Summa Umumiy
Ishchilar
(hammasi) 8 kishi - 32 000000
Arenda 1 20 000000 20 000000
Reklama 1 3 000000 3 000000
No’malum - - 5 000 000
Jami 60 000000
Tushumlarni hisoblaymiz
Nomi Sotiladigan
buyumlar
soni(oyiga) 1   ta   buyumdan   sof
foyda Umumiy
Kitoblar 5 000 20 000 100 000 000
Kanstovar 10 000 1 000 10 000 000
Jami 2000 110 000 000
 
1 martalik xarajatlar Nomi Soni Narxi (o’rtacha) Umumiy
Jihozlar (umumiy) 36 - 54 700 000
Kitoblar 10 000 30 000 300 000 000
Kanstovar 10 000 5 000 50 000 000
Jami 404 700 000
 
Umumiy hisob kitoblar
Kirim (oyiga) Chiqim (oyiga) 12%   daromad
solig’i Sof   foyda
(oyiga) Sof   foyda
(yiliga)
110 000 000 60 000 000 7 200000 42 800 000 513 600 000
Xulosa:
Biz bu ishni bajarishda  stressga chidamli va sabrli bo’lishimiz kerak. Shuning
evaziga   yuqoridagi   natijaga   erishishimiz   mumkin.   Biz   bu   biznez   tahlili   orqali
koplab   bilimlarga   ega   bo’lishimiz   mumkin.   Bulardan:   hisob   kitoblarni   qilish,
ishchilarni boshqarish, mahsulotni reklama qilish, ijtimoiy tarmoqlar orqali online
savdo ko’nikmalari kabilarga ega bo’lishimiz mumkin.

Kitob do'konining biznes rejasi

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • O’z Milliy bank amaliyot hisoboti
  • Iqtisodiyot va moliya bo‘limi amaliyot hisoboti amaliyot hisoboti
  • Ipoteka bank amaliyot Mirobod filiali
  • "Trastbank" bitiruv oldi amaliyot
  • Turonbank bitiruv oldi amaliyoti

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский