Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 10000UZS
Hajmi 3.2MB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 22 Dekabr 2023
Kengaytma pptx
Bo'lim Slaydlar
Fan Transport

Sotuvchi

Bohodir Jalolov

Lokomotivlar. Ularning konstruktiv tuzilishi va asosiy ko’rsatkichlari

Sotib olish
LOKOMOTIVLAR. ULARNING KONSTRUKTIV TUZILISHI VA ASOSIY KO’RSATKICHLARI
 
Reja:
Teplovozlar turlari va ishlatilish ko‘lami
Parovozlar turlari va ishlatilish ko‘lami
Eletrovoz turlari va asosiy ko‘rsatkichlari.
Elektrovozlarni tuzilishi.
Elektrovozlarni tok bilan ta’minlanish usullari.
Elektrovozlarning tortuvchi dvigatellari
   •
Teplovoz  -  ichki  yonuv  dvigateli  bilan  jixozlangan 
lokomotivdir.  Ichki  yonuv  dvigatelining  quvvati  uning 
tirsakli  vali  aylanish  tezligiga  to‘g‘ri  proporsionaldir. 
Lokomotiv  joyidan  qo‘zg‘alish  vaqtida  dvigatel  katta 
aylanish  momentiga,  demakki  katta  aylanish  tezligiga   
ega  bo‘lishi  kerak.  Shuning  uchun  ichki  yonuv 
dvigatellari  to‘g‘ridan-to‘g‘ri  lokomotiv  g‘ildirak  juftlari 
bilan  bog‘lana  olmaydi.  Dvigatelni  ishga  tushirish 
vaqtida  g‘ildirak  juftlaridan  birikish  uzib  qo‘yiladi,  salt 
xolatda  ishga  tushirilib,  tezligi  oshiriladi,  so‘ngra 
aylanish bir tekisda o‘qqa uzatiladi.
•
Aylanish  momentini  harakatlanuvchi  o‘qlarga 
uzatish  usuliga  ko‘ra  teplovozlar  mexanik  (motovozlar), 
Elektrik  va  gidromexanik  uzatishli  teplovozlarga 
ajratiladi.
•
Mexanik  uzatishli  taplovozlar  umumfoydalanish 
Temir  yo‘llarida  eng  ko‘p  qo‘llaniladi.  Elektrik  uzatishli 
teplovozlarda ichki yonuv dvigateli (dizel) o‘zgarmas tok 
generatorini  ishga  tushirib,  tortuvchi  elektryuritmani 
elektr energiyasi bilan ta’minlaydi.   TE-1 TEPLOVOZ•
Gidromexanik  uzatish  hozircha  nisbatan  kichik 
(800-900  ot  kuchi)  quvvatlarda  qo‘llanilib,    elektrik 
uzatishga  qaraganda  qator  afzalliklarga  egadir: 
teplovozning  og‘irligi  25%  ga  ,  qurilish  tannarxi  30% 
ga,  ta’mirlashga  sarflanadigan  harajatlar  45-50  %  ga 
kamayadi,  gidromexanik  uzatishning  F.I.K.  0,8-0,82  ga 
tengdir.  Gidromexanik  uzatishda  mexanik  (tishli) 
harakat oddiy gidro uzatish orqali amalga oshirilib ,          
                         nisbatan katta quvvat uzatiladi.
•
Teplovozli  tortishni  texnikaviy-ekspluatatsion 
nuqtai  nazaridan  baholansa  quyidagi  asosiy  tavsiflarni 
keltirish mumkin:
•
a)  teplovozlar  F.I.K.  24-26%  ga  yetadi 
(parovozlarda 6-7%, elektrovozlarda 16-18%)
•
b)  teplovozlar  boshqa  lokomotiv  turlariga 
qaraganda deyarli mustaqqil, ya’ni qo‘shimcha moslama 
va  uskunalar  (kontakt  simlari,  tortish  nimstansiyalari, 
akkumlyator  batareyalari  va  boshqalar)  talab  etmaydi. 
Davriy ravishda yoqilg‘i va suv bilan to‘ldiriladi.  1.22-rasm. Elektrovoz tortish dvigateli•
v) teplovozlar o‘zgaruvchan ish sharoitlariga yuqori darajada 
moslanuvchandir,  ya’ni  kar’yer  sharoitlarida  teplovoz  tortish 
kuchini  boshqarish  va  moslashtirish  mumkin,  bu  jixatdan 
elektrovozlardan ustundir.
•
g)  teplovozlar  ustida  tadqiqotlar  o‘tkazishga  nisbatan  kam 
kapital mablag‘lar talab etiladi.
•
Teplovoz  transportining  yuqorida  sanab  o‘tilgan  afzalliklari 
ochiq kon ishlarida samarali ishlatish imkoniyatlarini yaratadi.
•
Shu  bilan  birgalikda,  teplovozlarning  elektrovozlarga 
tenglashtirib  bo‘lmaydigan  kamchiliklari  xam  bordir.  Katta 
qiyaliklarda  teplovozlarning  tezligi  keskin  kamayib  ketadi,  bu  esa 
o‘z  navbatida  mashinaning  o‘tkazish  qobiliyatini  tushirib 
yuboradi.
•
Bu  xolat  teplovozning  organik  kamchiligi  emas,  balki, 
aloxida lokomotivning aniq tavsifidir.
•
Ishlatilayotgan  teplovozlar  quvvatlari  nisbiy 
ko‘rsatgichlarining bunday ko‘rinishlari kar’yer og‘ir sharoitlarida 
•
Belgilangan  kon-texnik  sharoitlarda  teplovozlar 
elektrovozlardek  samarali  ishlatilishi  mumkin.  Teplovozlarni 
rivojlantirish,  ularning  quvvatlarini  oshirish  ustida  ishlar  olib 
boimoqda.  Bugungi  kunda  teplovozlar  quvvatlari  1750  ot  kuchiga 
yetkazilgan.  Lokomotiv Birikish 
og‘irligi, 
t. Dizelning 
o‘rnatilgan 
quvvati, ot 
kuchi. Harakatlanuv
chi 
g‘ildiraklari 
gardishidagi 
quvvat, ot 
kuchi Harakatlanuv
chi 
g‘ildiraklari 
gardishidagi 
nisbiy quvvat, 
ot kuchi
Teplovoz TE-1 123 1000 765 4.6
Teplovoz TE-2 170 2000 1510 6.65
Teplovoz TE-3 2*126=  
252 4000 3200 9.35
Elektrovoz 21E 150 - 1800 10.4
Elektrovoz 
YEL-1 150 - 2800 15.4  TE-3 TEPLOVOZ•
Parovozlar. Afzalligi mashinani o‘zida par hosil qilish 
qurilmasi bo‘lib, energiya manbaining mustaqilligi, natijada 
mashinaning yetarli darajada manevrliligidir. Kamchiligi:
•
1)  foydali  ish  koeffitsiyenti  6-7%  ni  tashkil  qiladi, 
yuqori  issiqlik  energiyasini  sarf  etadi.  Bug‘  qozoni  fik  55-
60% ni, bug‘ mashinasi fik 12-14% ni tashkil etadi;
•
2)  Yo‘l  qiyaligi  ko‘tarilishi  bilan  parovozlarning 
tezligi  keskin  kamayadi.  Ayniqsa  kar’yer  yo‘llaridagi 
bunday  tezlik  kamayishi  yo‘llarning  o‘tkazuvchanligini 
tushirib  yuboradi.  Shuning  uchun  kar’yerlarda  parovoz 
qo‘llanilganda yo‘l qiyaligi 25  0
/
00  dan oshmasligi kerak.
•
3)  parovozlarni  Qish  vaqtlarida  ishlatish  qiyinlashishi 
va samaradorligi tushib ketishi;
•
4)  parovozni  doimiy  ish  xolatida  saqlash  uchun  uni 
doimiy  issiq  xolatda  saqlash  kerak.  Bu  esa  o‘z  navbatida 
ortiqcha issiqlik energiyasini sarflashga olib keladi;
•
5) parovozlar yong‘in chiqishiga xavfli xisoblanadi.
•
Kar’yer  qurilishi  vaqtlarida  ba’zi  hollarda  parovozlar 
qo‘llash maqsadga muvofiq bo‘ladi.   2TE10M TEPLOVOZ•
Elektrovozlar turlari va asosiy ko‘rsatkichlari.
•
Elektrovozlarni  asosiy  farq  qiluvchi  jixatlari 
quyidagilardir:  elektr  energiyasini  qabul  qilish  usuli, 
g‘ildiraklari formulasi va kuzovi o‘lchamlari.
•
 
•
Elektr  energiyasini  qabul  qilish  bo‘yicha 
elektrovozlar  kontaktli,  akkumlyatorli,  kontakt-kabelli, 
kontakt-akkumlyatorli va kontakt dizelli turlariga bo‘linadi.
• 1.  Kontaktli  elektrovozlar  40-45  0
/
00   qiyalikda  o‘z 
tezligini  kamaytirmasdan  torta  oladi.  Dvigatellari  quvvati 
2000-2500  kVt  ga  yetadi.  Kamchiligi  –  kontakt  tarmog‘ini 
mavjudligi  bo‘lib,  kon  ishlarini  olib  borishni 
qiyinlashtiradi,  ayniqsa  doimiy  suriluvchi  ish 
maydonlarida.
•
2.  Akkumlyatorli  elektrovozlarning  asosiy  afzalligi 
kontakt  tarmog‘ini  talab  etmasligidir.  Akkumlyator 
batareyalarining  quvvat  xajmi  chegaralanganligi  uchun 
ishlatilish  ko‘lami  xam  chegaralangan  bo‘ladi,  asosan 
manevr  ishlarida  qo‘llaniladi.  Birikish  og‘irligi  60-70  t  ni, 
dvigateli quvvati 150-200 kVt ni tashkil etadi.   1.17-rasm. YEL-1 elektrovozi•
3. Kontakt-kabelli elektrovozlar elektrlashtirilmagan 
ustuplarda  va  ag‘darmalarda  ishlatilib,  kabel  barabaniga 
ega  bo‘ladi.  Talab  etiladigan  kabelning  uzunligi, 
elektrovozning  kichik  tezligi,  kichik  quvvati  va 
kabellarning tez ishdan chiqishi bu turdagi elektrovozlarni 
amalda qo‘llashni qiyinlashtiradi va deyarli ishlatilmaydi.
•
4.  Kontakt-akkumlyatorli  elektrovozlar  suriluvchan 
va  ag‘darma  yo‘llarida  kontakt  tarmog‘ini    o‘tkazishni 
bekor  qiladi.  Ular  asosiy  yo‘llarda  kontakt  orqali,  tarmoq 
o‘tkazilmagan  yo‘llarda  akkumlyator  batareyalari  orqali 
elektr  quvvati  bilan  ta’minlanadi.  Bu  elektrovozlar 
kontaktli elektrovozlarga qaraganda bir muncha murakkab 
konstruksiyaga  ega,  ishlatish  va  ta’mirlash  bir  muncha 
murakkabliklar keltirib chiqaradi.
•
5.  Kontakt-dizelli  elektrovozlar  qo‘shimcha  dizel 
qurilmasiga  egadir.  Dizel  generatori  elektrovoz  nominal 
quvvatidan  40-50  %  ni  aylantira  oladi.  Bu  elektrovozlar 
kontaktli elektrovozlarga   E21 ELEKTROVOZ
•
qaraganda  20-25  %  qimmatdir.  Bu  elektrovozlar 
AQSH  konlarida  ishlatilgan,  birikish  og‘irligi  125 
t,  elektrovoz  dvigateli  quvvati  1000  kVt,  dizel 
generatori quvvati esa 650 ot kuchini tashkil etadi.
•
Kar’yer  elektrovozlari  birikish  og‘irligiga 
bog‘liq  ravishda  ikki  o‘qli,  to‘rt  o‘qli  va  olti  o‘qli 
ko‘rinishida  ishlab  chiqariladi.  Kichik  radiusli  egri 
yo‘llarda  elektrovozlarning  ravon  harakatini 
ta’minlash  uchun  odatda  elektrovozlar  buriluvchi 
telejkalarga  o‘rnatiladi.  Odatda  har  ikala  o‘q  bitta 
telejkaga o‘rnatiladi. Kar’yer elektrovozlari har bir 
o‘qi  yurituvchi  xisoblanib,  alohida  elektr  yuritgich 
bilan ta’minlangan bo‘ladi.  1.18-rasm. OPE1 o‘zgaruvchan tok tortuvchi 
agregati•
Elektrovozlar  o‘qlar  va  g‘ildiraklar  soniga 
qarab  quyidagicha  o‘q  formulasiga  ega  bo‘ladi. 
Masalan:  2
0 +2
0 +2
0   (13E1,  21E1  elektrovozlari). 
Formulaga  ko‘ra  uchta  telejka(uchta  yig‘indi),  har 
bir telejkada ikkita (2) o‘q, har bir o‘q yurituvchi (
0 ) 
,  (+)  belgisi  esa  telejkalar  o‘zaro  bog‘langan  degan 
ma’noni bildiradi.
•
Elektrovozlar  asosiy  ko‘rsatgichlari  birikish 
og‘irligi  va  quvvatidir.  Kar’yer  ishlab  chiqarish 
quvvatlari,  chuqurligi  va  o‘lchamlari  turli  xildagi 
birikish  og‘irlik  va  quvvatdagi  elektrovozlarni 
qo‘llashni talab etadi.
•
Xaqiqatan,  yuk  o‘tkazish  qobiliyati  yuqori 
yo‘llarga  ega  bo‘lgan  katta  yuk  oqimiga  ega 
bo‘lgan  kar’yerlarda  og‘ir  poyezdlarni  tortish 
uchun katta birikish   •
og‘irligiga ega bo‘lgan elektrovozlar ishlatiladi. Boshqa 
tarafdan  kar’yer  chuqurligi  oshishi  bilan  chiqish 
yo‘llari  profili  qiyinlashadi  va  o‘z  navbatida 
elektrovozdan yuqori quvvat talab etadi.
•
Shuning  uchun  barcha  sharoitlar  doirasida 
iqtisodiy  samarador  ishlay  oladigan  elektrovozlar 
yaratish zaruriyati tug‘iladi.
•
Elektrovoz  mexanik,  pnevmatik  va  elektr 
qismlardan  tashkil  topgan.  Mexanik  qismlariga  kuzovi, 
yurish  uskunalari,  zarb-tortuvchi  asboblari,  pnevmatik 
qismlariga – tormozlash tizimi va boshqarish asboblari, 
elekt  qismlariga  esa  –  tortuvchi  elektryuritmalari, 
yordamchi  mashinalari,  tok  qabul  qilgich  va 
elektrovozni boshqarish apparatlari kiradi.
•
Misol  tariqasida  ko‘mir  va  ruda  kar’yerlarida 
ko‘p qo‘llaniladigan olti o‘qli 21E1 va YEL-1 kontaktli 
elektrovozlarining tuzilishini ko‘rib chiqamiz.  2EL5  ELEKTROVOZ
Ko‘rsatgichlar IVK
P-1 YEL
-2 YEL-
1 13E1 
(21E1) PE-
150 O‘zg
aruv
chan 
tok 
elekt
rovo
zi
D-
100 *
Birikish og‘irligi, t
80 100 150 150 150 100
Izini kengligi, mm
1524 1524 1524 1524 1524 1524
G‘ildirak formulasi
2
0 +2
0 2
0 +2
0 2
0 +2
0 +2
0 2
0 +2
0 +2
0 2
0 +2
0 +2
0 2
0 +2
0
Tok qabul qilgichdagi kuchlanish, v
1500 1500 1500 1500 1100 1000
Soatli rejimdagi quvvati, kVt
832 1400 2100 1560 1440 1360
Soatli rejimdagi tortish kuchi, kG
13400 15300 23000 12800 22500 -
Soatli tezligi, km/soat
21.2 30.5 30.5 28.0 23.4 25
Dvigatel toki, A:
- soatli
- uzoq muddat ishlashda  
275
230  
234
200  
234
200  
190
148  
236
130  
-
-
O‘qlarga tushadigan yuk, t
20 25 25 25 25 25
G‘ildiraklari diametri, t
1050 1120 1120 1100 1050 1250
Eng kichik burilish radiusi, m
40 60 60 60 60 75
Tishli uzatmalari
Bir 
tomonl
ama Ikki tomonlama Bir 
tomonla
ma Ikki 
tomonl
ama
Elektrovoz uzunligi, mm
12200 13400 20100 20960 18940 17200
Telejka bazasi, mm
2300 2500 2800 3000 2700 3000  119-rasm. PE2M  tortish agregati•
Elektrovoz mexanik ,  pnevmatik va elektr qismlardan tashkil 
topgan .  Mexanik  qismlariga  kuzovi ,  yurish  uskunalari ,  zarb -
tortuvchi asboblari ,
•
Kar ’ yerlarda  ishlatilayotgan  kontaktli  elektrovozlar  texnik 
tavsiflari  
•
Elektrovozlar tuzilishi .
•
Elektrovoz mexanik ,  pnevmatik va elektr qismlardan tashkil 
topgan .  ik  qismlarigaMexan  kuzovi ,  yurish  uskunalari ,  zarb -
tortuvchi  asboblari ,  pnevmatik  qismlariga   –  tormozlash  tizimi  va 
boshqarish  asboblari ,  elekt  qismlariga  esa   –  tortuvchi 
elektryuritmalari ,  yordamchi  mashinalari ,  tokqabulqilgich  va 
elektrovozni boshqarish apparatlari kiradi .
•
Misol  tariqasida  ko ‘ mir  va  ruda  kar ’ yerlarida  ko ‘ p 
qo ‘ llaniladigan  olti  o ‘ qli   21  E 1  va       EL -1  kontaktli 
elektrovozlarining tuzilishini ko ‘ rib chiqamiz .
•
Mexanik qismlari . 21 E 1  elektrovozi  3  ta sharnirli - birlashgan 
qismlardan :  ikkita  oxirgi  va  mashinisit  kabinasi  joylashtirilgan 
o ‘ rta qismdan iborat .  Har bir qismning aloxida mustaxkam ramasi 
bor. Har bir qism kuzovida elektrouskunalar o‘rnatilgan. 
•
Elektrovozning uch telejkali qilib yasalganligi burilishga  va 
vertikal  tekislikdagi  notekisliklarda  harakatlanishga 
moslashtiradi.  •
EL-1  elektrovozi  3  ta  telejka  va 
2  seksiyali  kuzovdan  iboratdir.  Xaar 
bir  kuzov  boshqarish  kabinasiga 
egadir.  Kuzovning  vagon  shaklida 
yasalganligi  elektr  uskunalarni 
joylashtirishni  va  Ularga  xizmat 
ko‘rsatishni  osonlashtiradi.  Kuzovda 
kompressor  qurilmasi  xam 
o‘rnatilgan  bo‘lib,  tormozlash  tizimi 
uchun xizmat qiladi.  1.20-rasm. Tortish agregatining telejkasi.•
Elektrovozning  g ‘ ildirak  juftlari  vagonlar  va  parovozlar 
g ‘ ildirak  juftlaridan  keskin  farq  qilib ,  o ‘ qlarga  katta  tishli 
yulduzchalar maxkamlangan .  Bu yulduzchaga tortish elektryuritmani 
valiga  maxkamlangan  kichik  tishli  yulduzcha  birikib  turadi .  Shu 
tariqa  har  bir  o ‘ q  shaxsiy  yuritmaga  egadir .  Elektr  yuritmalar  bir 
tomondan  podshipnik  orqali  o ‘ qqa  ikkinchi  tomondan  esa  spiral 
prujina orqali ramaga osiladi .
•
Bundan  maqsad  doimiy  zarb  bilan  harakatlanuvchi  elektrovoz 
dvigatelining  erkin  (yumshoq)  vertikal  tebranishiga  sharoit 
yaratishdir.
•
Elektrovoz  buksalari  o‘zimoylanadigan  ishqalanish 
podshipniklari  bilan  ta’minlangan.  O‘qlar  esa  lopastlar  bilan 
jixozlangan  bo‘lib,  buksaning  ichki  tag  qismidagi  moyni  o‘zi  sidirib 
oladi. Moy podshipnik kanalchalari orqali singib o‘qni moylaydi.
•
Elektrovozning  osmalari  po‘lat  listli  va  spiral  prujinali 
osmalardan tashkil topgan.
•
Elektrovozning  pnevmatik  qismlari  quyidagi  tizimlardan 
tashkil  topgan:  a)  elektrovoz  va  sostavni  Xavo  bilan  tormozlash 
tizimiga xizmat qilish uchun;
•
b)  siqilgan xavoda ishlovchi pnevmatik yuritmaga ega bo‘lgan 
boshqarish asboblari uchun;
•
v) dumpkarlari yukini bo‘shatish, qum to‘kish tizimini ishlatish 
va yordamchi signalizatsiya asboblarini ishlatish uchun;  •
Xavo  tizimidagi  siqilgan  xavo  elektrovozda  o‘rnatilgan 
kompressor  qurilmasidan  olinib,  siqilgan  xavo  to‘planadigan 
rezervuar va magistral ta’minlash quvurlari orqali uzatiladi.
•
Pnevmatik  boshqaruv  tizimidagi  tok  qabul  qilgich  va 
boshqarish  apparatlari  (kontaktorlar,  regulyatorlar,  boshqaruv 
kontroleri va boshqalar)  siqilgan havo bilan ta’minlangan bo‘ladi. 
•
Yordamchi  pnevmatik  tizimi  esa  qumdonlar,  tovush 
signallari  va  dumpkarlardan  yuk  bo‘shatishning    markaziy 
boshqaruvini xavo bilan ta’minlaydi.
•
Elektr qismi.	  Elektrovozni  kontakt  tarmog‘idan  tok  bilan 
ta’minlash  markaziy  va  yon  tok  qabul  qilgichlar  orqali  amalga 
oshiriladi.
•
Markaziy  tokqabul  qilgich  (pontograf)  lar  sharnirli 
konstruksiyaga  egadir.  Elektrovoz  harakati  vaqtida  pontografning 
ulanish qismi kontakt tarmog‘iga 8-12 kG kuch Bilan tegib turadi. 
Pontograf  pnevmatik  boshqariladi.  Yon  tokqabul  qilgichlar 
suriluvchan  zaboy  va  ag‘darma  yo‘llarida  yon  tarafdan  kontakt 
tarmog‘i o‘tkazilgan vaqtlarda ishlatiladi.
•
Ko‘pchilik  elektrovozlar  ketma-ket  quzg‘arishli    elektr 
yuritmalari  bilan  jixozlangan.Bunday  yuritmalar  yakori 
chulg‘amlari  bosh  polyus  chulg‘ami  Bilan  ketma-ket  ulangan 
bo‘lib, katta kuch momentga ega bo‘ladi.   1.21  rasm .  Elektrovozning gildiraklari•
Yuritmaning  soatli  quvvati  –  bir  soat  davomida 
belgilangan  yuklanishda  qizimasdan  ishlash  kuvvatidir. 
Soatli  quvvatdagi  yuritma  toki  mos  ravishda  soatli  toki 
deyiladi.
•
Uzoq  muddatli  quvvati  –  yuritmaning  uzoq 
muddat  ishlaganda  belgilangan  yuklanishda  biror  bir 
qismi  qizimasdan  ishlashidagi  quvvatidir.  Uzoq 
muddatli  quvvatidagi  yuritma  toki  mos  ravishda  uzoq 
muddat ishlashdagi toki deyiladi.
•
Yuritmaning  uzoq  muddatli  quvvatini  oshirish 
uchun  shamollatish  zarur  bo‘ladi.  Bunday  shamollatish 
uchun elektrovozda shamollatish dvigatili o‘rnatilgan. 
•
Elektrovozni  boshqarish  -  joyidan  quzg‘atish, 
tezligini  boshqarish,  harakat  yo‘nalishini  o‘zgartirish, 
elektr tormozlash tizimlaridan iboratdir. Bu jarayonlarni 
bajarish  uchun  elektrovozda  ishga  tushirish-moslash 
elektrapparatlari  (kontrollerlar,  elektropnevmatik 
kontaktorlar  ,  reversorlar,  rele  va  elektr  o‘lchov 
asboblari) o‘rnatilgan.  ELEKTROVOZ TELEJKASI•
Yuritmaning  aylanish  sonini  oshirish  ya’ni 
elektrovozning  tezligini  oshirish  uchun  yuritma 
cho‘lg‘amlaridagi  kuchlanishni  oshirish  kerak. 
Buning  uchun  kabinada  joylashgan  kontroller  orqali 
aloxida  qarshiliklar  seksiyasini    navbat  Bilan 
tarmoqdan  uziladi.  Elektrovoz  Harakat  tezligini 
yanada  oshirish  uchun  esa  yuritmalarni  boshqa  tizim 
bo‘yicha parallel ulashni bajarish lozim.
•
Harakat  yo‘nalishini  o‘zgartirish  uchun  esa 
revorsor  orqali  yakorga  tokni  ulanishini  o‘zgartirish 
lozim.
•
Elektr  tormozlashda  yuritmalar  generator 
rejimida  ishlaydi.  Bunda  elektrovoz  pastga  qiyalikka 
harakatlanayotgan  vaqtda  tishli  yulduzchalarning 
birikishi  orqali  yuritma  yakori  aylanib,  qarshiliklar 
ta’sirida tormozlash effekti sodir bo‘ladi.
•
Elektrovozni  kuchlanish  tarmog‘i  bilan  barcha 
ulanishlar  va  yuqoridagi  barcha  jarayonlar 
kabinadagi kontroler orqali amalga oshiriladi.  E’TIBORIMGIZ 
UCHUN 
RAHMAT

Lokomotivlar. Ularning konstruktiv tuzilishi va asosiy ko’rsatkichlari

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Автотранспорт корхоналарида меҳнат унумдорлиги ва иш ҳақи
  • Temir yo‘l stansiyalarida tashish jarayoniga jalb qilingan ishchilarning mehnat sharoitlarini tadqiqot qilish
  • Ishlab chiqarish korxonalarida mehnatni muhofaza qilish masalalarini tizimli boshqarish mexanizmi (“O‘zbekiston Temir yo‘llari Buxoro MTU UK Vagon deposi” misolida)
  • Bir cho’michli ekskavatolrlarda katlovan qazish texnologiyasi
  • Минтақавий темир йўл узели хўжалик фаолиятининг таҳлили

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский