Дата регистрации 05 Декабрь 2024
194 ПродажMaktabgacha yoshdagi bolalarni estetik tarbiyalashda bolalar ko‘nikmalarinining o‘rni
MUNDARIJA
KIRISH…………………………………………………………………………….3
I-BOB.ESTETIK TARBIYANING NAZARIY ASOSLARI.
1.1.Estetik tarbiyaning mazmuni va ahamiyati.
1.2.Maktabgacha yoshdagi bolalar estetik tarbiyasining asosiy yo‘nalishlari.
1.3.Estetik tarbiyada bolalar ko‘nikmalarining shakllanishi.
II-BOB. MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALARDA ESTETIK KO‘NIKMALARNI SHAKLLANTIRISH USULLARI.
2.1.San’at va tabiat orqali bolalarda estetik his-tuyg‘ularni shakllantirish.
2.2.Musiqa va rasm chizish mashg‘ulotlari orqali estetik tarbiya berish.
2.3.O‘yin va ijodiy faoliyat estetik tarbiyaning muhim vositasi sifatida.
III-BOB. ESTETIK TARBIYANING SAMARADORLIGINI OSHIRISH YO‘LLARI.
3.1.Oila va bog‘cha hamkorligining estetik tarbiyada o‘rni.
3.2.Innovatsion usullar va texnologiyalar yordamida estetik tarbiyani takomillashtirish.
3.3.Estetik tarbiyaning bola shaxsining rivojlanishiga ta’siri.
KIRISH
O'zbekiston Prezidenti, shuningdek, ta'lim tizimini rivojlantirish bo'yicha qilinayotgan islohotlar, bolalarni maktabga tayyorlash va ularning aqliy tayyorgarligini oshirishga katta e'tibor qaratmoqda. Prezidentning fikrlariga ko'ra, bolalar uchun maktabga tayyorgarlik jarayoni – bu ularning aqliy rivojlanishi, ijodkorlik qobiliyatlari va shaxsiy fazilatlarini shakllantirishda muhim ahamiyatga ega. Ushbu jarayon doirasida, bolalarning aqliy qobiliyatlarini rivojlantirish uchun zamonaviy uslublar va ta'lim metodlaridan foydalanish zarur.
Shavkat Miromovich Mirziyoyev
Maktabgacha yoshdagi bolalarni estetik tarbiyalashda bolalar ko‘nikmalarining o‘rni, o‘zgacha bir pedagogik ahamiyatga ega. Estetik tarbiya – bu nafaqat go‘zallikni tushunish va qadrlashni o‘rgatish jarayoni, balki bolaning hissiy, aqliy va ijodiy rivojlanishini ta’minlashda muhim rol o‘ynaydi. Estetik ko‘nikmalar, bolaning o‘zini ifodalash, dunyoqarashini kengaytirish va atrof-muhitni idrok etish kabi jihatlarni rivojlantiradi[1]. Bolalar ko‘nikmalari, ularning shaxsiyatining asosiy tarkibiy qismlaridan biri hisoblanadi va estetik tarbiya orqali shakllanadi. Bu ko‘nikmalar bolaning estetik didi, badiiy tasavvuri, musiqaviy idroki, rang va shakllarni anglash kabi ko‘plab jihatlarni o‘z ichiga oladi. Estetik ko‘nikmalarni rivojlantirish, bolaning go‘zallikka bo‘lgan hissiy munosabatini o‘stiradi, unga o‘z ifodalarini erkin bildirishi va o‘z hissiyotlarini boshqarishi uchun imkoniyat yaratadi. Bu jarayon bolaning mustaqil fikrlash, ijodiy yondashuv va shaxs sifatida rivojlanishiga xizmat qiladi.Maktabgacha yoshdagi bolalarda estetik ko‘nikmalarni rivojlantirish, ularning nafaqat san’atni anglash, balki o‘zaro muloqotda bo‘lish, boshqalar bilan hamkorlik qilish kabi ijtimoiy ko‘nikmalarini ham o‘stiradi. Bunday ko‘nikmalar bolalarning jamiyatda o‘z o‘rnini topish, boshqalarni tushunish va ular bilan samarali muloqot qilish imkonini beradi. Shuningdek, estetik ko‘nikmalarni rivojlantirish, bolaning hissiy holatini yaxshilash, uning o‘zini qadrlashiga yordam beradi va ijtimoiy moslashuvini osonlashtiradi.Estetik tarbiya jarayonida bolaning ko‘nikmalarini rivojlantirishda o‘qituvchilarning, tarbiyachilarning roli beqiyosdir. Ular, bolalarning estetik qiziqishlarini va individual xususiyatlarini inobatga olgan holda, turli badiiy faoliyatlarni tashkil etadilar va shu orqali bolalarning estetik ko‘nikmalarini shakllantirishda yo‘l-yo‘riq ko‘rsatadilar.Estetik tarbiya bolalarning intellektual va hissiy rivojlanishida muhim o‘rin tutadi. Shuningdek, ularni jismoniy rivojlanishiga ham yordam beradi, chunki estetik faoliyatlar bolaning motorikasi, koordinatsiyasi va reaksiya tezligini rivojlantiradi.Shunday qilib, maktabgacha yoshdagi bolalarda estetik ko‘nikmalarni rivojlantirish, nafaqat san’atni idrok etish, balki bolaning shaxsiyatini shakllantirish, uning ijodiy salohiyatini kengaytirish va jamiyatga moslashuvini osonlashtirish uchun zarur. Bu ko‘nikmalar bolalar uchun go‘zallikni tushunish va uni yaratishda, o‘z hissiyotlarini ifodalashda, boshqalar bilan muloqotda bo‘lishda va ijtimoiy mas’uliyatni his etishda bevosita ta’sir qiladi.
Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha yoshdagi bolalarni estetik tarbiyalashda bolalar ko‘nikmalarining o‘rni juda muhimdir. Ularning maqsadi, bolalarning estetik his-tuyg‘ularini, ijodiy qobiliyatlarini va ijtimoiy ko‘nikmalarini rivojlantirishga qaratilgan. Estetik tarbiya bolalarga go‘zallikni anglash, san'at va tabiat bilan aloqada bo‘lish imkoniyatini beradi, bu esa ularning shaxsiy rivojlanishiga ijobiy ta'sir ko‘rsatadi.
Kurs ishining vazifasi: Bolalar ko‘nikmalari, ularning o‘zini ifoda etish, ijodiy fikrlash va boshqalar bilan o‘zaro aloqalarini o‘rganish jarayonida muhim rol o‘ynaydi. Estetik tarbiya orqali bolalar ranglar, shakllar va tovushlar orqali his-tuyg‘ularini ifoda etish imkoniyatini topadilar. Bu jarayon, bolalarning hissiy rivojlanishini kuchaytiradi va ularni o‘z his-tuyg‘ularini anglashga o‘rgatadi.
Kurs ishining tarkibiy tuzilmasi:Ushbu kurs ishi 3 nta bob,9 ta reja,xulosa va foydalanilgan adabiyotlardan iborat.
[1] Abdullaeva, D. R. (2021). Bolalar san'ati va estetik tarbiya. Tashkent: O‘zbekiston Respublikasi Ta'lim vazirligi.