Дата регистрации 05 Декабрь 2024
194 ПродажMutafakkir allomalarimiz me'rosining farzand kamolotida tutgan o'rni va ahamiyati
MUNDARIJA
KIRISH ………………………………………………………………………...….3
I-BOB MUTAFAKKIRLAR ALLOMALARIMIZ MEROSINING FARZAND KAMOLOTIDA TUTGAN O‘RNI
1.2 Islom ma'rifat sivilizatsiyasining ta'lim-tarbiyaga ta'siri………………….……9
1.3 Qur'oni Karim va Hadislarda axloq-odob, iymon, oila mustahkamligi, otaonaga hurmat masalalari. ………………………………………………….……….……11
2.1 Imom Ismoil al-Buxoriy, Forobiy, Bеruniy, Ibn Sino, Yusuf Xos Xojib, ...…20
2.2 Navoiy va boshqa mutafakkirlarning axloqiy-ma'rifiy mеrosi. ………......…24
2.3. Allomalarimiz asarlarida farzand tarbiyasi…………………………………..30
III.BOB. BUYUK SHARQ MUTAFAKKIRLARINING BOY MA’NAVIY MEROSI VA ULARNI FARZAND TARBIYASIDAGI AHAMIYATI
3.1.Farzand tarbiyalashda sharq mutafakkirlarini o’rni va ahamiyati…………….
3.2.Tarbiya borasidagi buyuk allomalar me’rosi………………………………….
XULOSA……………………………………………………………………..…..29
ADABIYOTLAR RO`YXATI…………………………………………………..31
KIRISH
Mavzuning dolzarbligi: Tabiatning oliy mahsuli, siymosi inson o’z aqlzakovati bilan o’zini himoya qiladigan mustaqil, erkin qilib yaratilgan. Shuning uchun tabiat hodisalari, jarayonlarini o’rganish ulardan yashash uchun oqilona foydalanish asosida insonlar sеkin-asta madaniylashuvi, ijtimoiylashuvi asosida ma'naviy qadriyatlar shakllana boshlagan, rivojlana boshlagan. Ilk davrlarda ta'lim yoshlarga, ota-onalarning yashash uchun tabiatdan foydalanishi, uy-ro’zqor yuritish, o’zaro va tabiatga munosabat axloqi, odobi sifatida shakllana boshlagan bo’lsa, bilimlar hajmi kеngaya boshlagach, maxsus tarbiyachilarga ehtiyoj tug’ila boshlangan. Ma'lum qabila, elat, millat miqyosidagi ta'lim-tarbiya qoidalari majmuasi kontsеptsiyalarida ko’p hollarda alohida kishilar tomonidan takomillashtirilgan. Shuning uchun ham ta'lim kontsеptsiyalarida ma'lum muallifning nomi bilan bog’lanmaydi. Bu borada Prezidentimiz Sh.Mirziyoyev: “Bukilmas iroda va jasorat na’munasini amalda namoyon etib, o’z hayotini aziz Vatanimizning har tomonlama ravnaq topishi, bugungi tinch va osoyishta kunlar uchun jonini fido qilgan ajdodlarning xotirasini yod etib, ezgu ishlarini davom ettirish xalqimizga xos azaliy qadriyatdir”-degan fikrlarni aytib o’tgan.
Kurs ishi maqsadi: Sinfdan tashqari ishlarda mutafakkirlarimiz o'gitlaridan foydalanish samaradorligini oshirish omillarini o’rganish
Kurs ishi ob’ekti: Sinfdan tashqari ishlarda mutafakkirlarimiz o'gitlaridan foydalanishni tashkil etish jarayoni
Kurs ishi predmeti: Sinfdan tashqari ishlarda mutafakkirlarimiz o'gitlaridan foydalanish usullari va vositalari
Kurs ishining vazifasi:
- Sinfdan tashqari ishlarda mutafakkirlarimiz o'gitlaridan foydalanish usullari samaradorligiga erishish omilini nazariy jihatdan asoslash;
-Sinfdan tashqari ishlarda mutafakkirlarimiz o'g'itlaridan foydalanish mazmuning pedagogik usullarini aniqlash;
-Sinfdan tashqari ishlarda mutafakkirlarimiz o'g'itlaridan foydalanish usullarini ilmiy amaliy jihatlarini tadqiq qilish.
Antik pеdagogikada tabiatga, atrof-muhitga o’zaro ongli munosabatlarda, axloqiy munosabatlar majmuasi bo’lgan donishmandlik pеdagogikasi shakllangan. Bu vaqtlarda tarbiyaning bosh maqsadi ham yoshlarda donishmandlik sifatlarini shakllantirish bo’lgan.