Дата регистрации 05 Декабрь 2024
194 ПродажOʻqitishning taʼlimiy metodlari
MUNDARIJA:
KIRISH………………………………………………………………………….....3
I.BOB. O’QITISH METODLARI VA ULARNING TASNIFI
1.1. O’qitish metodi tushunchasi va uning turlicha talqin etilishi..............................5
1.2. O’qitish metodi – metodik sistemaning bir komponenti sifatida.....................8
1.3 O’qitish metodlari tasnifi. …………………………………………………......10
II.BOB. OʻQITISH METODLARINING TURLARI VA ULARNING AMALDA QOʻLLANILISHI
2.1. Boshlang’ich sinf matematika darslarida qo’llaniladigan o’qitish metodlari va ularning tadbig’i.………………………………………………………………….13
2.2. Ta’lim metodlari va vositalari unumli foydalanish yo’llari…………….........15
2.3 Ta’lim tizimida innovatsion usliblarni ishlab chiqishning zaruriyati, shart sharoitlari …………………………………………………………………..……22
III.BOB. PEDAGOGIK FAOLIYATDA TA'LIM METODLARIDAN
VA INNOVATSION METODLARDAN FOYDALANISH
3.1. O’quv jarayoniga tizimli yondashuvning metodik asoslari…………..……….26
3.2. Boshlang‘ich sinfda o‘qitishning zamonaviy texnologiyalaridan foydalanish usullari ……......................................................................................................…..27
3.3. Pedagogik tizim asosida nazariy va amaliy mashg’ulotlarni tashkil etish…….36
Xulosa……………………………………………………………………..…...…41
Foydalanilgan adabiyotlar…………………………………………………..…..43
KIRISH
Kurs ishi mavzusining dolzarbligi. O‘zbekiston Respublikаsining Prezidenti Sh.M.Mirziyoyev tаshаbbusi bilаn ilgаri surilgаn 2017-2021-yillаrdа O‘zbekiston Respublikаsini rivojlаntirishning Hаrаkаtlаr Strаtegiyаsidа tа’lim vа o‘qitish sifаtini bаholаshning xаlqаro stаndаrtlаrini joriy etish аsosidа Oliy tа’lim muаssаsаlаri fаoliyаtining sifаti vа sаmаrаdorligini oshirish, jismonаn sog‘lom, ruhiy vа intellektuаl rivojlаngаn, mustаqil fikrlаydigаn, qаt’iy nuqtаyi nаzаrgа egа, Vаtаngа sodiq, yoshlаrni tаrbiyаlаsh, demokrаtik islohotlаrni chuqurlаshtirish vа fuqаrolik jаmiyаtini rivojlаntirish jаrаyonidа ulаrning ijtimoiy fаolligini oshirish, yoshlаrni ijodiy vа intellektuаl sаlohiyаtini qo‘llаb-quvvаtlаsh vаzifаlаri belgilаb berilgаn. Ushbu vаzifаlаrni bаjаrishdа tа’lim tizimining bаrchа bo‘g‘inlаridа zаmonаviy аxborot texnologiyаlаri, zаmonаviy аdаbiyotlаr vа dаrslik hаmdа o‘quv qo‘llаnmаlаrning yаngi аvlodini yаrаtish muhim o‘rin tutаdi.[1]
Bugungi kunda mehnat ta’limi yo‘nalishlaridagi mavjud o‘quv reja va dasturlarining mazmunini qayta ishlab chiqish, ta’lim jarayonida o‘qitishning samarali shakl va metodlarini qo‘llash, talabalarning o‘quv-uslubiy tayyorgarligini kuchaytirish, kasbiy-pedagogik mahoratini oshirish shart-sharoitlarini shakllantirish kabi muammolarni echish uchun mazkur yo‘nalishda ilmiy tadqiqot ishlarini olib borishni taqozo etadi.
Shu asosda bo’lajak pedagoglarning kasbiy-pedagogik tayyorgarligi darajasini oshirish, ilg‘or pedagogik texnologiyalarga asoslangan zamonaviy ta’lim-tarbiyaning metodologik asoslarini ishlab chiqish zaruriyati mavjud. Ayniqsa, ta’lim-tarbiya jarayonlarini pedagogik texnologiyalar asosida o’tkazish, erkin shaxsni tarbiyalashdan iborat.
Pedagogik texnologiya bu shaxsni o’qitish, tarbiyalash va rivojlantirish qonunlarini o’z ichiga oladigan pedagogik faoliyatdir. Bugun ixtiyoriy tarzda va amaliyotga tadbiq etilayotgan o’qitish tizimini qat’iyan ilmiy asoslangan pedagogik tizimga aylantirish lozim. Ushbu jarayonni umuminsoniy va milliy qadriyatlar ruhi bilan sug’orish, mazmunini takomillashtirish, tuzish ijodkor o’qituvchilar oldida turgan dolzarb vazifa hisoblanadi. Pegogik tenologiyalar asosida turli shakllarga tushirib dars o’tish o’qituvchilardan katta mahorat talab qiladimi, degan savol tug’iladi.
Agar o’qituvchi quyudagilarga amal qilsa:
a) pedagogik texnologiya oldindan loyihalangan bo’lsa;
b) tayyor loyihani amaliyotga to’g’ri tadbiq eta olsa, katta mahorat talab qilinmaydi.
Bugungi kunda ta’lim sohasida olib borilayotgan keng ko’lamli islohotlar, ta’lim mazmunini takomillashtirishga oid qabul qilingan hukumat qarorlari, ta’limni hayot bilan bog’lashni, o’qitish samaradorligini oshirishni, tez taraqqiy etib borayotgan jamiyat uchun har tomonlama rivojlangan barkamol avlodni tarbiyalab yetirishni talab qiladi.
Yangi pedagogik texnologiya ta’limning ma’lum maqsadga yo’naltrilgan shakli, usuli va vositalarning mahsulidir. Kuzatuvlar shuni ko’rsatadiki, aksariyat hollarda o’qituvchi dars jarayonida faqat o’zi ishlaydi, o’quvchilar esa kuzatuvchi bo’lib qolaveradilar. Ta’limning bunday ko’rinishi o’quvchilarning aqliy tafakkurini o’stirmaydi, faolligini oshirmaydi, ta’lim jarayonidagi ijodiy faoliyatini so’ndiradi.
Kurs ish ob’yekti: Umumta’lim maktablarida mehnat ta’limi fanini pedagogik tizim asosida tashkil etish jarayoni.
Kurs ish predmeti: Muammoli o’qitish texnologiyalarini qo’llash orqali o’quvchilarni zamonaviy pedagogik texnologiyalar asosida o’qitish mazmuni, metodlari, shakllari va vositalari.
Kurs ish maqsadi: Muammoli ta’lim texnologiyalarini qo’llash orqali pedagogik tizim asosida mehnat ta’limi darslarini o’qitish metodikasini ishlab chiqish.
Kurs ishining tuzilishi va hajmi: Kurs ishi kirish, 3 bob, 9 paragraf, xulosa, foydalanilgan adabiyotlar ro’yxatidan iborat bo’lib hajmi 42 sahifani tashkil etadi.