Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 11.6MB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 14 Aprel 2025
Kengaytma pptx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

Quvonchbek Ummatqulov

Ro'yxatga olish sanasi 14 Aprel 2025

0 Sotish

Oʻquvchi shaxsi ta'lim jarayonining obʼyekti va subyekti sifatida

Sotib olish
Institut: Qo qon Davlat Pedogogika instituti ʻ                      Fakultet: Pedogogika va  ijtimoiy fanlar O qituvchi	
ʻ : To xtasinova Muniraxon	ʻ
Guruh: Psixologlar O QUVCHI SHAXSI TA'LIM 	
ʻ
JARAYONINING OB YEKTI 	
ʼ
VA SUBYEKTI SIFATIDA  Ta limning milliy modeli ʼ01
03
Hamkorlik pedagogikasi 02
04Rejalar:
O quvchining ta'limdagi roli
ʻ
O quvchi va ta'lim jarayoni	ʻ  O quvchining faolligiʻ
O quvchilarning ta'lim jarayonidagi faol ishtiroki, ularning bilim olish 
ʻ
jarayonida mustaqil fikrlash va qaror qabul qilish qobiliyatini oshiradi.
Motivatsiya va qiziqish
O quvchilarni o'qishga jalb qilish, ta'lim jarayonida motivatsiyani oshiradi. 
ʻ
Qiziqarli faoliyatlar ularning o'zaro aloqa va ijodkorligini rivojlantiradi.
O quvchilarning shaxsiy rivojlanishida bir necha muhim omillar mavjud. 
ʻ
Ular orasida o'z-o'zini anglash, ijtimoiy muhit va ta'lim metodlari alohida 
ahamiyatga ega. O'z-o'zini anglash orqali o'quvchilar o'z qobiliyatlarini va 
qiziqishlarini aniqlaydilar. Ijtimoiy muhit esa ularning motivatsiyasini 
oshirishga yordam beradi.  Ta'lim metodlari esa o'quvchilarning faol 
ishtirokini ta'minlaydi.  Hamkorlik va guruh ishlari
O'quvchilarning birgalikda ishlashi, ularni o'zaro fikr almashishga 
va ta'lim jarayoniga jalb qilishga yordam beradi. Bu, motivatsiyani 
oshirish va shaxsiy rivojlanishni qo'llab-quvvatlaydi.
O quvchining roliʻ
O quvchilar ta'lim jarayonida faol ishtirok etib, o'z bilim va 
ʻ
ko'nikmalarini rivojlantiradi. Ular o'qituvchilar bilan hamkorlikda 
o'z learninglarini shakllantiradi.  O quvchining shaxsiy rivojlanishida faol o'qitish usullarining ʻ
roli.
Faol o'qitish usullari o'quvchining shaxsiy rivojlanishiga katta ta'sir 
ko'rsatadi. Ular o'quvchilarga mustaqil fikrlash, muammolarni hal 
qilish va ijodkorlik ko'nikmalarini rivojlantirish imkonini beradi. Bu 
jarayonda o'quvchilar o'z fikrlarini ifoda etish va tajribalari bilan 
o'rtoqlashish imkoniyatiga ega bo'lishadi.
O'quv muhitining roli
Ta'lim muhitida ijodkorlik va motivatsiyani oshirish uchun qulay 
sharoitlar yaratish zarur. Bu, talabalar o'rtasidagi hamkorlik va 
muhokamalarni qo'llab-quvvatlaydi.  Ta limning milliy modeli ʼ — 
O zbekiston Respublikasida ta lim 
ʻ ʼ
tizimini yangilangan sog lom 	
ʻ
pedagogik tafakkur asosida tubdan 
isloh qilish, ta lim tarbiya 	
ʼ
muassasalarida tayyorlanadigan 
kadrlarni intellektual, ma naviy va 	
ʼ
axloqiy saviyasiga ko ra rivojlangan 	
ʻ
mamlakatlardagi darajaga yetkazish 
bo yicha belgilangan 	
ʻ
nazariymetodologik, 
amaliypedagogik yondashuvlar 
majmui. Ta limning milliy modelida 	
ʼ
ma naviyintellektual jihatdan 	
ʼ
barkamol shaxsning o z ijodiy 	
ʻ
qobiliyatini to la namoyon etishini 	
ʻ
ta minlash ko zda tutiladi.	
ʼ ʻ  Davlat va jamiyat  — 
ta lim hamda kadrlar ʼ
tayyorlash tizimi 
faoliyatini tartibga 
solish va nazorat 
kilishni amalga 
oshiruvchi, kadrlar 
tayyorlash va ularni 
kabul kilib olishning 
kafillaridir. Ta limning 	
ʼ
milliy modelim.ga ko ra, 	
ʻ
davlat va jamiyat o z 	
ʻ
zimmasiga kadrlar 
tayyorlash ishini tashkil 
etish, ta lim jarayonini 	
ʼ
nazorat qilish hamda 
tayyorlangan 
mutaxassislar 
faoliyatini yo lga qo yish 	
ʻ ʻ
kafolatini oladi. Uzluksiz ta lim 	
ʼ — malakali 
raqobatbardosh kadrlar 
tayyorlashning asosi bo lib, ta limning 	
ʻ ʼ
barcha turlarini, davlat ta lim 	
ʼ
standartlarini, kadrlar tayyorlash 
tizimi tuzilmasi va uning faoliyat 
kursatish muhitini o z ichiga oladi. 	
ʻ
Ta limning milliy modelim. shaxsning 	
ʼ
kamoloti umr buyi davom etadigan 
uzluksiz jarayon ekanligiga 
asoslanadi. Shuning uchun ham ta lim 	
ʼ
tizimlarining barkamol insonni 
shakllantirishda ishtirok etishi lozim 
bulgan barcha bo g inlar faoliyati uzviy 	
ʻ ʻ
va uzluksiz bo lishi ko zda tutiladi. 	
ʻ ʻ
Ta limning muayyan bosqichida biror 	
ʼ
shaxsda shakllantirilishi lozim bo lgan 	
ʻ
bilim, malaka va kunikmalar miqdori, 
tartibi qamda bajarilish jarayoni ayni 
shu uzluksiz ta lim tomonidan amalga 	
ʼ
oshirilishi zarur bo ladi.	
ʻ  Fan  — yuqori malakali 
mutaxassislar tayyorlaydi va 
ulardan foydalanadi, ilg or ʻ
pedagogik va axborot 
texnologiyalarini ishlab 
chiqadi. Ta limning milliy 	
ʼ
modelim.ning bu tarkibiy 
qismiga Kadrlar tayyorlash 
milliy dasturida alohida 
ahamiyat berilgan. Chulki 
malakali mutaxassislarni 
tayyorlashda fan yutuklaridan 
foydalanilganidek, yuqori 
malakali mutaxassislar 
ishtirokisiz fanning rivojlanishi 
ham mumkin emas. Demak, 
fan bir vaqtning o zida 	
ʻ
tayyorlovchilik, iste molchilik, 	
ʼ
rivojlantiruvchilik vazifalarini 
bajaradi. Ishlab chiqarish  — kadrlarga bo lgan 	
ʻ
ehtiyojni, shuningdek, ularning 
tayyorgarlik sifati va saviyasiga nisbatan 
qo yiladigan talablarni belgilovchi asosiy 	
ʻ
buyurtmachi, kadrlar tayyorlash tizimini 
moliya va moddiytexnika jihatidan 
ta minlash jarayonining katnashchisi. 
ʼ
Ishlab chiqarish Ta limning milliy 	
ʼ
modelim.ning eng asosiy qismlaridan 
biridir. Xalq xo jaligining muayyan sohasi 	
ʻ
uchun zarur bo lgan kadrlar miqdori, 
ʻ
ularni tayyorlashda tayanilishi lozim 
bo lgan iqtisodiy va texnologik asoslar 	
ʻ
ishlab chiqarish. tomonidan belgilanadi. 
Jamiyatning moddiy boyliklari ishlab 
chiqarish. jarayonida yaratilgani uchun u 
kadrlar tayyorlash tizimining moliyaviy 
va moddiytexnikaviy ta minotini ham 	
ʼ
amalga oshiruvchi sanaladi.  Ta limning milliy modelida kadrlar ʼ
tayyorlash borasida xalqimizga xos 
milliy xususiyatlar maksimal 
darajada hisobga olinishi taqozo 
etiladi. Shuningdek, unda barkamol 
shaxsni shakllantirish hamda uning 
akliy, kasbiy va ma naviy 	
ʼ
imkoniyatlarini eng samarali 
yo sinda ishga solish yo llari aniq 	
ʻ ʻ
hisobga olingan. Ta limning milliy 	
ʼ
modelim.da shaxsda shakllantirilishi 
zarur bo lgan kasbiy va ma naviy 	
ʻ ʼ
sifatlarning uygunligiga alohida 
e tibor berilgan.	
ʼ  Ta'lim-tarbiya sifatini takomillashtirish xar bir ta'lim 
tizimida faoliyat olib borayotgan pedagog 
kadrlarning asosiy vazifalaridan biri hisoblanadi. 
Pedagog mutaxassislar ta'lim tizimini 
takomillashtirish deganda ta'lim-tarbiya jarayonlari 
faoliyatini tizimli loyihalashtirish va pedagogik 
qo'llab-quvvatlash, mavjud va amalga oshirilgan 
faoliyatlarni qayta aloqaning intensivligini 
ta'minlash, pedagogik tizimning ochiqligi, 
dinamikligi, statistikligi, o'quvchilarning o'z-o'zini 
boshqarish va rivojlantirishi, intellektual, xissiy, 
axloqiy, madaniy, jismoniy imkoniyatlarini yanada 
faollashtirishga erishish tushuniladi. Bu kabi 
vazifalarga erishish uchun hamkorlik pedagogikasi 
asosida ta'lim-tarbiya sifatini takomillashtirishning 
asosiy vazifalarini belgilash va ularni amalga 
oshirishning pedagogik imkoniyatlarini ishlab 
chiqishdan iborat.  Hamkorlik pedagogikasi  -  bu 
shaxsning har tomonlama barkamol 
rivojlanishi yo'lida muhim qadam 
hisoblangan, bolalarni o'qitish va 
tarbiyalashda nafaqat o'qituvchilarning 
ta'lim oluvchilar va hamkasblar bilan, 
shuningdek, ota-onalar, atrof-muhit, jamoa 
faollari bilan birgalikdagi faoliyatidir. Ota-
onalar, atrof-muhit, jamoa faollari, nodavlat 
va notijorat tashkilotlar bilan birgalikdagi 
harakat, dars va darsdan tashqari 
faoliyatda ularning ishtirok etishi, ta'lim- 
tarbiya jarayoni sifat va samaradorligini 
oshirishda yordam ko'rsatishi, mavjud 
muammolarni birgalikda hal etish va o'zaro 
hamfikrlilik muhitini tashkil etishni talab 
etadi.  Zamonaviy sharoitda hamkorlik 
pedagogikasining ta'lim-tarbiyaga doir yetakchi 
g'oyalari sifatida davlatimiz rahbari raisligida 
o tkazilgan maktablarda ta'lim sifatini yanada ʻ
oshirish, o'quvchi o'rnini ko'paytirish, o'qituvchilar 
malakasini oshirish va ularga munosib sharoit 
yaratish bo'yicha ustuvor vazifalar yuzasidan 
videoselektor yig'ilishida xorijiy tillarni o'qitish 
bo'yicha yangi vazifalarni aytishimiz mumkin. 
Mazkur belgilangan vazifalardan kelib chiqqan 
holda, Maktabgacha va maktab ta'limi vazirligi 
Ta'lim sifatini oshirish maqsadida respublika 
bo'yicha 500 ta maktabda Prezident va 
ixtisoslashgan maktablar o'quv dasturi, baholash 
tizimini joriy etdi. Bunda Prezident va 
ixtisoslashgan maktablar ularga "tayanch 
maktab" bo'ladi.  Barkamol avlod orzusi, T., 2000.Qozoqboy Yo ldoshev.ʻ
CHET TIL O'QITISH METODIKASIDA ZAMONAVIY METODLAR
2021 / Zayniddin Sanaqulov, Baxromjon Joraboyev
O zbekiston milliy ensiklopediyasi (2000-2005) ma lumotlaridan foydalanilgan	
ʻ ʼ
Sanoqulov X.R, Xodieva D.P. Satbaeva “Mehnat va uni
o’qitish metodikasi” Darslik .T.;TDPU.2015-yil.
Mavlonova R.A, Sanoqulov X.R, Xodiyeva D.P “Mehnat va
uni o’qitish metodikasi” O’quv qo’llanma. 2007yil TDPU. Foydalangan adabiyotlar   THANK YOU

Презентация 

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili darslarida oʻquvchi tasavvurini rivojlantirish metodikasi. 5-sinf
  • 3-sinfda ona tili va o’qish savodxonligi darslarida o’quvchilarning yozuv malakalarini shakllantirish usullari.
  • Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining ijodiy fikrlashini rivojlantirishni STEAM taʼlimi orqali amalga oshirish usullari kurs ishi
  • Elektron darsliklar va ularga qo‘yiladigan talablar
  • 1–2-sinf o‘quvchilarining matematik madaniyatlarini shakllantirish

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский