Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 9000UZS
Размер 2.3MB
Покупки 0
Дата загрузки 24 Январь 2024
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Информатика и ИТ

Продавец

Abdulaziz

Дата регистрации 24 Январь 2024

0 Продаж

Oliy ta'lim veb sayti

Купить
Buxaro Davlat universiteti
Axborot texnalogiyalar fakulteti
Topshirdi:_________________________
Qabul qildi:_______________________
Kurs ishi Mavzu:Oliy ta’lim web sayti
Reja:
1 Taraqqiyot drayveri
2 Ta'lim jarayoni xalqaro talablarga moslashtirilmoqda
3 Talaba moddiy qo'llab-quvvatlanmoqda
4 Tarixiy qarorlar
5   Web sayt kodlari va  surati
Javoblar
1    2021 yil  25 ta yangi  oliy ta'lim  muassasasi  faoliyati  yo'lga qo'yildi. Jumladan,
nodavlat oliy ta'lim muassasalari 21 taga, xorijiy oliy ta'lim muassasalari 30 taga,
davlat oliy ta'lim muassasalari 106 taga etdi.
Shuningdek,   2021   -   yilda   2   ta   filial   va   3   ta   pedagogika   fakul`teti   negizida
pedagogika   institutlari,   Toshkent   davlat   agrar   universitetining   Nukus   hamda
Termiz   filiallari,   Toshkent   davlat   texnika   universitetining   Termiz   filiali   alohida
institutlarga aylantirildi.
Toshkent   irrigatsiya   va   qishloq   xo'jaligini   mexanizatsiyalash   muhandislari
institutiga   “Toshkent   irrigatsiya   va   qishloq   xo'jaligini   mexanizatsiyalash
muhandislari   instituti”   milliy   tadqiqot   universiteti,   uning   Buxoro   va   Qarshi
filiallariga alohida institut maqomi berildi.
“Yangi   O'zbekiston”   universiteti   tashkil   etilgani   yurtimizda   yuksak   intellektual
salohiyatga   ega,   jahon   mehnat   bozori,   ilm-fan   va   texnologiyalar   olamida
raqobatbardosh,   zamonaviy   bilim   va   ko'nikmalarni   chuqur   o'zlashtirgan,   yuqori
malakali,   mustaqil   fikrlaydigan,   vatanparvar   kadrlarni   tayyorlash   borasidagi
muhim qadam bo'ldi.
Har   qanday   mamlakat   ijtimoiy-iqtisodiy,   siyosiy   islohotlarni   amalga   oshirish
jarayonida   jahon   andozalari   darajasida   bilim   olgan,   zakovatli,   har   tomonlama
barkamol milliy kadrlarga ehtiyoj sezadi. Mamlakatimizdagi   har   bir   oliy   ta'lim   muassasasining   jahondagi   etakchi   ilmiy
tadqiqot  va  ta'lim  muassasalari  bilan  yaqin  hamkorlik  o'rnatishi,  o'quv  jarayoniga
xalqaro   ta'lim   standartlariga   asoslangan   ilg'or   pedagogik   texnologiyalarni   joriy
qilishi, yurtimizda etakchi xorijiy universitetlar filiallari tashkil etilishini davrning
o'zi taqozo qilmoqda.
Shu o'rinda  mamlakatimizda  faoliyat  boshlagan   Pirogov  nomidagi   Rossiya   milliy
tadqiqot   tibbiyot   universiteti   filiali,   Qozon   federal   universiteti   filiali   hamda
Italiyaning Piza universiteti filialini alohida qayd etish joiz.
2     Joriy   o'quv   yilidan   boshlab   oliy   ta'lim   jarayoni   yangi   standartlar   va   malaka
talablari asosida to'liq kredit-modul` tizimiga o'tkazildi.
Ta'lim jarayonini ortiqcha me'yorlashtirishni qisqartirish maqsadida oliy ta'limning
26   ta   ta'lim   sohasi   bo'yicha   davlat   ta'lim   standartlaridan   voz   kechildi   va   sohada
ikkita ta'lim standarti qoldirildi, xolos. Mazkur standartlar YUNESKO tomonidan
joriy   etilgan   “Ta'limning   xalqaro   standart   klassifikatsiyasi”   asosida   qayta   ishlab
chiqilib, tasdiqlandi va davlat ro'yxatidan o'tkazildi.
Yangi standartlar va malaka talablari asosida kredit-modul` tizimiga mos ravishda
OTMlar   tomonidan   625   ta   bakalavriat   ta'lim   yo'nalishi   va   634   ta   magistratura
mutaxassisligi bo'yicha o'quv rejalar hamda 4,7 mingdan ziyod o'quv dasturi ishlab
chiqildi va tasdiqlandi.
Natijada   oliy   ta'limning   me'yoriy-uslubiy   tizimi   xalqaro   standartlarga   muvofiq
joriy etiladi. Bu esa, o'z navbatida, mamlakat oliy ta'lim tizimi jahon ta'lim tizimiga
to'liq integratsiya qilinishi, xalqaro akademik va ilmiy mobillik huquqiy asosga ega
bo'lib,   keskin   kengayishiga   xizmat   qiladi.   Shuningdek,   diplomlar,   akademik   va
ilmiy   darajalar   konvertatsiyasi   uchun   qulay   sharoit   yaratiladi.   Ta'lim   dasturlarini
xalqaro   miqyosda   uyg'unlashtirish   imkoniyati   kengayadi.   Mamlakat   oliy   ta'lim
muassasalari   xalqaro   reytinglarda   tengma-teng   ishtirok   etishi,   ta'lim   jarayoniga
xorijiy mutaxassislarni jalb qilish, xalqaro akademik va ilmiy loyihalar ko'lami va
qo'shma dasturlar asosida o'qitish salohiyati oshadi.
Jahon mehnat bozorida raqobatbardosh va yuqori malakali mutaxassislarni etakchi
xorijiy   ta'lim   muassasalarida   tayyorlash   faoliyatimizning   asosiy   yo'nalishlaridan
biri.  Ana shu  maqsadda   o'tgan  yil  “El-yurt  umidi”  jamg'armasi   hamda oliy  ta'lim
muassasalarining   o'zaro   hamkorlik   va   grant   dasturlari   doirasida   1345   nafar
professor-o'qituvchi   xorijiy   oliy   ta'lim   hamda   ilmiy   tadqiqot   muassasalariga malaka oshirish va stajirovka o'tash uchun yuborildi. Ularning 579 nafari Evropa,
172   nafari   Amerika,   82   nafari   Osiyo,   512   nafari   MDH   mamlakatlarida   tahsil
olmoqda.
Oliy   ta'lim   muassasalarida   ta'lim   sifati   va   samaradorligini   yanada   oshirish
maqsadida   2021   yilda   1793   nafar   xorijlik   mutaxassis   mahalliy   o'quv   jarayoniga
jalb   qilingan   bo'lib,   ularning   481   nafari   Evropa,   97   nafari   Amerika,   263   nafari
Osiyo,   952   nafari   MDH   mamlakatlari   professor-o'qituvchilari   va   soha
mutaxassislaridir.
Bugun   hech   bir   sohani   axborot-kommunikatsiya   texnologiyalarisiz   tasavvur   qilib
bo'lmaydi. Ta'lim jarayoniga oliy ta'lim muassasalaridan olinadigan turli hisobot va
ma'lumotlar sonini keskin kamaytirish, ularni tayyorlashning qog'oz shaklidan voz
kechish,   boshqaruv   tizimini   raqamlashtirish   maqsadida   “Raqamli   universitet”
loyihasi amalga oshirilmoqda. Loyiha doirasida oliy ta'lim jarayonlarini boshqarish
axborot   tizimi   ishlab   chiqildi.   Ushbu   axborot   tizimi   ma'muriy,   o'quv,   ilmiy   va
moliyaviy jarayonlarni boshqarish modullarini o'z ichiga oladi.
Mamlakatimiz   ta'lim   tizimidagi   tub   ijobiy   burilishlar   xalqaro   tashkilotlar
tomonidan   muntazam   e'tirof   etilmoqda.   Jumladan,   QS   xalqaro   reyting
kompaniyasining rivojlanayotgan Evropa va Markaziy Osiyo davlatlari reytingida
O'zbekiston   Milliy   universiteti   o'tgan   yili   351+   natija   ko'rsatgan   bo'lsa,   2022   yil
uchun e'lon qilingan reytingda 100 pog'ona yuqori ko'tarilib, 251+ o'rinni egalladi.
Bundan   tashqari,   “Toshkent   irrigatsiya   va   qishloq   xo'jaligini   mexanizatsiyalash
muhandislari   instituti”   milliy   tadqiqot   universiteti   211+   o'rin   bilan   o'tgan   yilgi
ko'rsatkichidan   40   pog'ona   yuqori   ko'tarildi.   Toshkent   davlat   texnika   va
Samarqand davlat universitetlari o'tgan yilgi 351+ o'rinni saqlab turibdi.
3    Ayni paytda OTMga o'qishga kirishi uchun yoshlarimizga 20 ga yaqin imtiyoz
berilgan bo'lib, ularning asosiy qismi davlat granti asosida qabul qilinadi. Shu bilan
birga, talabalar uchun ham qator imtiyoz va imkoniyatlar yaratib kelinmoqda.
Jumladan,   2021/2022   -   o'quv   yilida   ixtiyoriy   ravishda   emlangan   (bakalavriat   va
magistratura) talabalarga belgilangan to'lov-shartnoma miqdoriga nisbatan 10 foiz
chegirma berildi.
2020/2021   -   o'quv   yilidan   boshlab   oliy   ta'lim   muassasalarida   tahsil   olayotgan
talabalar   to'lov-shartnoma   summasini   teng   ulushda,   o'quv   yili   davomida   to'rt
marotaba bo'lib to'lash huquqiga ega bo'ldi. Yutuqlar, qilingan ishlar, berilayotgan imtiyoz  va vakolatlar  asosan  yoshlarning bilim  olishi, ularni  qo'llab-quvvatlashga
qaratilgan ezgu maqsadlardan dalolat.
Joriy   o'quv   yilidan   boshlab   bazaviy   to'lov-shartnoma   asosida   davlat   oliy   ta'lim
muassasasiga   qabul   qilingan,   ota-onasi   yoki   ularning   biridan   ayrilgan   muhtoj
qizlar,   boquvchisi   yo'q   yolg'iz   ayollarni   Qoraqalpog'iston   Respublikasi   Vazirlar
Kengashi,   viloyatlar   va   Toshkent   shahri   hokimliklari   hamda   davlat   oliy   ta'lim
muassasalari hisobidan o'qitish tartibi joriy etildi.
Unga   ko'ra,   hokimliklar   har   o'quv   yilida   100   nafardan   xotin-qiz   uchun   mahalliy
byudjetning qo'shimcha manbalari hisobidan bazaviy to'lov-shartnoma summasini
to'lab   beradi.   Shuningdek,   moliyaviy   barqaror   oliy   ta'lim   muassasalari   50
nafargacha   xotin-qizni   byudjetdan   tashqari   mablag'lar   hisobidan   bepul   o'qitib
beradi. Bu toifadagi  xotin-qizlar to'lov-shartnoma asosida  o'qishga tavsiya etiladi,
ammo   imkoniyati   yo'qligi   tufayli   shartnoma   pulini   to'lolmay   talabalik   baxtiga
musharraf   bo'lmasdi.   Ularga   davlat   tomonidan   oliy   ta'lim   olish   uchun   katta
imkoniyat berilmoqda.
“Temir   daftar”ga   kiritilgan   oilalarning   davlat   oliy   ta'lim   muassasalarida   ta'lim
olayotgan farzandlariga 2021/2022 - o'quv yilida birinchi  o'quv yili uchun to'lov-
shartnomaning   to'liq   summasini   davlat   byudjeti   mablag'lari   hisobidan   qoplab
berish tartibi joriy etilgani mamlakatimizda insonparvarlik siyosati ustuvorligining
yaqqol isboti bo'ldi.
O'tgan   yil   1   -   maydan   boshlab   yotoqxona   bilan   ta'minlanmagan,   ijara   huquqi
asosida   yashaydigan   davlat   oliy   ta'lim   muassasalari   talabalarining   60   foiziga   ular
to'laydigan oylik ijara haqining 50 foizi davlat byudjeti hisobidan qoplab berilishi
belgilandi.   Barcha   talabani   yotoqxona   bilan   ta'minlash   imkoniyati   mavjud   emas.
Istaymizmi-yo'qmi,   ulardan   ayrimlari   ijarada   turishga   majbur.   To'lovshartnoma
bilan   birga   ijara   haqini   to'lash   ota-onaga   og'irlik   qiladi.   Natijada   talabalar   arzon,
sharoiti   haminqadar   uylarda   yashashga   majbur   bo'lyapti   va   oqibatda   turli   noxush
vaziyatlar   yuzaga   kelmoqda.   Yangi   tartib   joriy   etilishi   ana   shunday
ko'ngilsizliklarning oldini olish va talabaning qulay sharoitda yashashini ta'minlash
uchun yana bir imkoniyatdir.
4   Yaqinda Prezidentimiz oliy ta'lim sohasi bo'yicha ikkita tarixiy qarorni imzoladi.
“Davlat   oliy   ta'lim   muassasalariga   moliyaviy   mustaqillik   berish   chora-tadbirlari
to'g'risida”gi   va   “Davlat   oliy   ta'lim   muassasalarining   akademik   va   tashkiliy-
boshqaruv   mustaqilligini   ta'minlash   bo'yicha   qo'shimcha   chora-tadbirlar to'g'risida”gi   qarorlar   sohadagi   ishlarni   yangi   bosqichga   ko'tarishda   muhim
ahamiyatga ega.
Ikkala   qaror   ham   oliy   ta'lim   tizimi   uchun   juda   katta   yangilik   bo'ldi.   Bu   qarorlar
loyihasi   ustida   salohiyatli   OTM   rektorlari,   professor-o'qituvchilar,   mehnat
jamoalari,   mahalliy   ekspertlar,   30   nafardan   ziyod   xorijiy   mutaxassis   to'qqiz   oy
davomida ishladi. Qaror emas, butun qonunlarni o'zida aks ettirgan kodeks ustida
shuncha  vaqt  ishlash  mumkin. Qaror  loyihasi  ikki  oy muhokama qilindi. Maqsad
—   davlat   oliy   ta'lim   muassasalarining   xususiy   va   xorijiy   OTM   filiallari   bilan
raqobatga  kirishishi  va  mustaqil   qaror   qabul   qilishi  uchun  imkoniyat  berish:  ham
moliyaviy,   ham   akademik   jihatdan.   Endi   o'quv   rejasi,   o'quv   dasturi,   hatto
bakalavriat, magistraturada o'qish muddatini ham OTMning o'zi belgilaydi.
Davlat   buyurtmasi   asosida   kadrlar   tayyorlash   uchun   davlat   byudjetidan
ajratiladigan mablag' bir talabaga to'g'ri keladigan o'rtacha xarajat miqdoridan kelib
chiqqan holda belgilanadi. Misol uchun, bir talaba uchun o'rtacha xarajat miqdori
oliy   ta'lim   muassasasi   ichki   imkoniyatidan   kelib   chiqib,   8   million   so'mdan   30
million so'mgacha mablag'ni tashkil etmoqda.
To'lov-shartnoma   asosida   o'qitish   qiymati   ta'lim   xizmatlari   bozoridagi   talab   va
taklifdan   kelib   chiqib,   ammo   bazaviy   to'lov-shartnoma   qiymatining   uch
barobaridan ortiq bo'lmagan miqdorda belgilanadi.
Joriy   o'quv   yilida   davlat   oliy   ta'lim   muassasalarida   kunduzgi   bakalavriat   uchun
to'lov-shartnoma   qiymati   ta'lim   yo'nalishiga   qarab,   6,4-9,8   million   so'mni   tashkil
etadi.   Oliy   ta'lim   muassasasida   ilmiy   salohiyatni   oshirish   uchun   davlat
buyurtmasidan   tashqari   doktoranturaga   kvotaga   qo'shimcha   talabgorlarni   qabul
qilish   vakolati   mavjud   emas   edi.   To'lov-shartnoma   asosida   doktoranturada   o'qish
qiymatini   belgilash  va  o'z   mablag'i  hisobidan   grant  ajratish  orqali   doktoranturaga
qabul   qilish   vakolati   taqdim   etilyapti.   OTM   va   uning   tuzilmasidagi   ta'lim
muassasalari   uchun   o'z   grifi   asosida   darsliklar   hamda   boshqa   o'quv   va   ilmiy
adabiyotlarni   chop   etish   vakolati   berildi.   Shu   paytga   qadar   vazirlikda   bo'lgan   bu
vakolatning   OTMlarga   berilishi   bilan   uzoq   navbatlarning   oldi   olinadi.
Adabiyotlarning o'z vaqtida chiqishi va talabalar  qo'liga etib borishi  ta'minlanadi.
Biz oldingiday tanish-bilish, korruptsiya bo'lib ketadi, desak, o'lchamni shu fikrlar
bilan olsak, hech qachon rivojlanmaymiz. Ochilish, imkoniyat yaratish vaqti keldi,
deb o'ylayman.
Qaror   loyihasi   muhokamasida   bir   masala   qo'yildi:   prorektorlarni   vazir   emas,
rektorlarning o'zi, kuzatuv kengashi tayinlasa qanday bo'ladi? Bu vazirdan vakolat ketadi, degani emas. Biz rektorlarga mana shu vakolatni beramiz. Zero, rivojlangan
xorijiy mamlakatlarda universitet rektori bekorga OTM prezidenti, deb atalmaydi.
Buning uchun oliy ta'limda har bir qadamimiz liberallashuvga asoslangan  bo'lishi
kerak.
Akademik mustaqillik har qanday OTM faoliyatining asosiy tamal  toshi sanaladi.
Chunki   usiz   OTMda   yangi   g'oya,   innovatsiya,   yangicha   ilmiy   tadqiqotlar
bo'lmaydi. SHuning uchun ham asosiy vakolatlar belgilab qo'yildi.
Ushbu qarorlarga muvofiq, mamlakatimizdagi 35 ta oliy ta'lim muassasasiga ham
moliyaviy, ham akademik va tashkiliy boshqaruv sohalarida qo'shimcha vakolatlar,
mustaqillik berish belgilandi. Savol  tug'iladi:  nega 35 ta? Mamlakatimizda bugun
160 ga yaqin OTM mavjud, ularning 106 tasi davlatga qarashli. Nega aynan 35 ta
OTM tanlab olindi?
Avvalambor,   etakchi   oliy   ta'lim   muassasalari   bo'lgani   va   milliy   reytingda   yuqori
o'rin   egallagani,   moddiy-moliyaviy   imkoniyati   hamda   ilmiy   salohiyatini   hisobga
olgan   holda   shuncha   OTM   tanlab   olindi.   eng   asosiysi,   ularning   etakchiligiga   e
'tibor   qaratildi.   Bu   boshlang'ich   qadam   hisoblanadi.   Keyingi   bosqichda   bu   saf
kengayishi   ko'zda   tutilgan.   35   ta   OTMning   2022   yil   1   yanvardan   moliyaviy,
2022/2023   -   o'quv   yilidan   tashkiliy   va   akademik   mustaqilligini   olib   borishiga
qarab,   qarorda   belgilangan   mustaqillik   mana   shu   darajaga   etgan   OTMlarga
bosqichma-bosqich berib boriladi.
Moliyaviy   mustaqil   OTMlarda   vasiylik   kengashlari   tugatilib,   kuzatuv   kengashi
tashkil   etilmoqda.   Bu   kengash   tarkibi   kadrlar   buyurtmachilari,   jamoatchilik
vakillari   —   faol   fuqarolik   pozitsiyasiga   ega   shaxslar   va   homiylardan   70   foizdan
kam bo'lmagan tarkibda tuziladi.
Birinchi   navbatda,   moliyaviy   mustaqillik   berilayotgan   OTMlarga   standart
normativlardan   farqli   o'laroq,   o'z   xususiyatidan   kelib   chiqib,   normativ-huquqiy
hujjatlarni   ishlab   chiqish   va   kuzatuv   kengashlari   orqali   tasdiqlatib,   amaliyotga
joriy   etish   vakolati   berilyapti.   Bu   vakolatlarning   berilishi   OTMlarda
raqobatbardosh   kadrlar   tayyorlash   va   ta'lim   sifatini   oshirishga   xizmat   qiladi.
Mazkur   oliy   ta'lim   muassasalari   bundan   buyon   o'zining   strategik   rivojlantirish
dasturlari,   biznes   rejalari   hamda   daromad   va   xarajatlar   parametrini   mustaqil
shakllantirib, kuzatuv kengashlari muhokamasidan o'tkazib, amaliyotga joriy etadi.
Shu bilan birga, OTMlar  moliyaviy imkoniyatidan kelib chiqib, iqtidorli, ijtimoiy
himoyaga muhtoj talabalarga o'qish davrida stipendiya va grantlar e'lon qiladi. Bu ham   qarorning   eng   muhim   yangiliklaridan   biri.   To'lov-shartnoma   miqdori,   ularni
to'lash   va   uzaytirish   muddatini   mustaqil   belgilaydi.   Ta'lim   sifatini   oshirish
maqsadida   xorijiy   professor-o'qituvchi   va   mutaxassislarni   ta'lim   jarayoniga
shartnoma   asosida   jalb   qiladi.   Mazkur   OTMlar   moliyaviy   resursini   ishlatish
tartibini   mustaqil   belgilaydi.   Byudjetdan   tashqari   qo'shimcha   mablag'lar   ishlab
topish,   professor-o'qituvchilar   va   xodimlarni   qo'shimcha   moddiy   rag'batlantirish
maqsadida   innovatsion   ishlanmalarini   tijoriylashtirish   uchun   nodavlat   notijorat
tashkilotlar   tashkil   etish   va   daromad   topish   imkoniyati   oshadi.   Bu   daromad,
shubhasiz, ta'lim rivojiga sarflanadi.
Ijtimoiy   soliq   stavkasining   amaldagi   25   foiz   o'rniga   12   foizga   tushirilishi   ham
OTMga   tejalgan   mablag'lar   hisobidan   professor-o'qituvchilar   va   xodimlarni
moddiy   qo'llab-quvvatlash,   ta'lim   sifatini   oshirish   hamda   moddiy-texnik   bazani
mustahkamlashga yo'naltiriladi.
Ushbu   qaror   bilan   kuzatuv   kengashlariga   yana   bir   muhim   vakolat   berilmoqda.   U
ham bo'lsa, har bir oliy ta'lim muassasasi  o'z xususiyatidan kelib chiqib, tashkiliy
tuzilmasi   va   shtat   birliklarini   mustaqil   joriy   etadi.   Amalda   barcha   OTM   uchun
yagona bo'lgan namunaviy shtatlar shakllantirib kelingan. Anglash mumkinki, har
bir  OTMning o'z xususiyatidan  kelib chiqib, zarur  bo'linma yoki  shtat  birliklarini
joriy etishga imkoniyati bo'lmagan.
Ushbu OTMlar 2022/2023 - o'quv yilidan boshlab to'lov-shartnoma asosida qabul
parametrlarini   ta'lim   bozoridagi   talab   va   takliflardan   hamda   ilmiy   salohiyati   va
moddiy-texnik   bazasidan   kelib   chiqib,   mustaqil   belgilaydi.   Bu   bilan   mehnat
bozorida   iqtisodiyot   tarmoqlari   uchun   zarur   bo'lgan   mutaxassislarni   kadrlar
buyurtmachisining talabi asosida tayyorlashga zamin yaratiladi.
Mamlakatning   taraqqiyoti,   asosan,   ilmu   ma'rifat   va   innovatsiyalarga   asoslanadi.
SHunday   ekan,   oliy   ta'limga   qaratilayotgan   e'tibor,   asosiy   tayanchimiz   bo'lgan
azmu shijoatli  yoshlarga  g'amxo'rlik yurtimizda ulug' maqsadga  erishish  yo'lidagi
muhim   qadamdir.   Bu   —   yangi   uyg'onish   davriga   poydevor,   uning   asosida,
yoshlarning ertangi kunga, taraqqiyotga ishonchi aks etadi. Ta'lim rivojlanar ekan,
mamlakat   taraqqiyoti   kafolatlanadi.   Bu   esa   o'zida   yangi   Renessans   davrini   ifoda
etadi. <! DOCTYPE   html >
< html   lang = "en" >
< head >
        < meta   charset = "UTF-8" >
        < meta   name = "viewport"   content = "width=device-width, initial-scale=1.0" >         < link   rel = "shortcut icon"   href = "./image/red.png"   type = "image/x-icon" >
        < title > University </ title >
        < style >
                body {
                        background :  whitesmoke ;
               }
                a , li {
                        list-style :  none ;
                        text-decoration :  none ;
               }
                /* Header */
                .container {
                        width :  1340px ;
                        padding :  0px   20px ;
                        margin :  0   auto ;
               }
                .header   .container {
                       
                        display :  flex ;
                        align-items :  center ;
                        justify-content :  space-between ;
               }
                .header__list {
                        display :  flex ;
                        justify-content :  space-between ;
                        align-items :  center ;
                        gap :  40px ;
               }
                .header__link {
                        color :  red ;
                        font-size :  20px ;                }
                .header__link:hover {
                        color :  black ;
               }
                /* Hero */
                .hero   .container {
                        margin-top :  120px ;
                        display :  flex ;
                        align-items :  center ;
                        justify-content :  space-between ;
               }
                .hero__heading {
                        font-size :  36px ;
               }
                .hero__heading:hover {
                        color :  red ;
               }
                .hero__text {
                        font-size :  24px ;
               }
                .hero__text:hover {
                        color :  red ;
               }
                .hero__img {
                        width :  600px ;
                        height :  400px ;
                        margin-left :  30px ;
               }
                .hero__button {
                        padding :  10px   20px ;                         background :  red ;
                        border :  none ;
                        font-size :  12px ;
               }
                .hero__button:hover {
                        background :  #000 ;
                        color :  red ;
               }
                /* Dark */
                .dark {
                        margin-top :  120px ;
               }
                .dark__list {
                        display :  flex ;
                        align-items :  center ;
                        justify-content :  space-between ;
                       
               }
                .dark__heading {
                        font-size :  36px ;
               }
                .dark__heading:hover {
                        color :  red ;
               }
                .dark__text {
                        font-size :  24px ;
               }
                .dark__text:hover {
                        color :  red ;
               }                 .dark__img {
                        width :  300px ;
                        height :  200px ;
               }
                .dark__item {
                        border :  2px   solid   black ;
                        padding :  30px ;
                        margin-left :  30px ;
               }
                .dark__link {
                        color :  red ;
                        font-size :  24px
               }
                .dark__link:hover {
                        color :  black ;
               }
                /* Moon */
                .moon {
                        margin-top :  120px ;
               }
                .moon   .container {
                        display :  flex ;
                        align-items :  center ;
                        justify-content :  space-between ;
               }
                .moon__info {
                        margin-left :  30px ;
               }
                .moon__heading {
                        font-size :  36px ;
               }                 .moon__heading:hover {
                        color :  red ;
               }
                .moon__text {
                        font-size :  24px ;
               }
                .moon__text:hover {
                        color :  red ;
               }
                .moon__img {
                        width :  600px ;
                        height :  400px ;
               }
                .moon__button {
                        padding :  10px   20px ;
                        background :  red ;
                        border :  none ;
               }
                .moon__button:hover {
                        background :  #000 ;
                        color :  red ;
               }
                /* Footer */
                .footer {
                        margin-top :  120px ;
               }
                .footer   .container {
                        display :  flex ;
                        align-items :  center ;
                        justify-content :  space-between ;                }
                .footer__link {
                        color :  red ;
                        font-size :  20px ;
               }
                .footer__link:hover {
                        color :  black ;
               }
                .footer__list {
                        display :  flex ;
                        align-items :  center ;
                        justify-content :  space-between ;
                        gap :  40px ;
               }
        </ style >
</ head >
< body >        
        < header   class = "header" >
                < div   class = "container" >
                        < img   class = "header__img"   src = "./image/Harvard-University-logo.svg"  
alt = "Logotip" >
                        < ul   class = "header__list" >
                                < li   class = "header__item" >
                                        < a   class = "header__link"   href = "#" > Kurslar </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "header__item" >
                                        < a   class = "header__link"   href = "#" > Qabul </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "header__item" >
                                        < a   class = "header__link"   href = "#" > Infratuzilma </ a >                                 </ li >
                                < li   class = "header__item" >
                                        < a   class = "header__link"   href = "#" > Universitet haqida </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "header__item" >
                                        < a   class = "header__link"   href = "#" > Ko'proq ma'lumot </ a >
                                </ li >
                        </ ul >
                </ div >
        </ header >
        < main   class = "main" >
                < section   class = "hero" >
                        < div   class = "container" >
                                < div   class = "hero__info" >
                                        < h1   class = "hero__heading" > Bilimlarni yetakchi ustozlardan 
oling </ h1 >
                                        < p   class = "hero__text" > Siz bizning Univesitetimizda o'z 
yo'nalishingizda kerakli bilim va ko'nikmalarni olib, kelajakda o'z sohangizni 
yetakchi mutaxassisi bo'lishingiz mumkin </ p >
                                        < button   class = "hero__button"   type = "submit" > Barcha 
kurslar </ button >
                                </ div >
                            < img   class = "hero__img"   src = "./image/Harvard__Photo.jpg"  
alt = "Environment" >
                        </ div >
                </ section >
                < section   class = "dark" >
                        < div   class = "container" >
                                < ul   class = "dark__list" >
                                        < li   class = "dark__item" >
                                                < img   class = "dark__img"   src = "./image/Coding1.jpg"  
alt = "Card__picture" >
                                                < h1   class = "dark__heading" > Dasturchilik </ h1 >                                                 < p   class = "dark__text" > Bu kursda siz dasturchilikning ko'plab 
sohalarini o'rganishingiz mumkin </ p >
                                                < a   class = "dark__link"   href = "#" > Murojaat </ a >
                                        </ li >
                                        < li   class = "dark__item" >
                                                < img   class = "dark__img"   src = "./image/Medical1.jpg"  
alt = "Card__picture" >
                                                < h1   class = "dark__heading" > Tibbiyot </ h1 >
                                                < p   class = "dark__text" > Bu kursda siz tibbiyot sohasida bilim olib 
shifokor bo'lishingiz mumkin </ p >
                                                < a   class = "dark__link"   href = "#" > Murojaat </ a >
                                        </ li >
                                        < li   class = "dark__item" >
                                                < img   class = "dark__img"   src = "./image/Management1.jpg"  
alt = "Card__picture" >
                                                < h1   class = "dark__heading" > Menejment </ h1 >
                                                < p   class = "dark__text" > Bu kursda siz menejmentni o'rganib yaxshi 
yetakchiga aylanishingiz mumkin </ p >
                                                < a   class = "dark__link"   href = "#" > Murojaat </ a >
                                        </ li >
                                </ ul >
                        </ div >
                </ section >
                < section   class = "moon" >
                        < div   class = "container" >
                                < img   class = "moon__img"   src = "./image/Harvard.jpg"  
alt = "Image_Moon" >
                                < div   class = "moon__info" >
                                        < h1   class = "moon__heading" > Ta'lim muhiti </ h1 >
                                        < p   class = "moon__text" > Siz bu yerda sifatli ta'lim olib, jamiyatda o'z 
o'rningizni topishingiz mumkin </ p >
                                        < button   class = "moon__button" > Barchasi </ button >
                                </ div >
                        </ div >                 </ section >
        </ main >
        < footer   class = "footer" >
                < div   class = "container" >
                        < img   class = "footer__img"   src = "./image/Harvard-University-logo.svg"  
alt = "Footer__Logotip" >
                        < ul   class = "footer__list" >
                                < li   class = "footer__item" >
                                        < a   class = "footer__link"   href = "#" > Telegram </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "footer__item" >
                                        < a   class = "footer__link"   href = "#" > Instagram </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "footer__item" >
                                        < a   class = "footer__link"   href = "#" > Twitter </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "footer__item" >
                                        < a   class = "footer__link"   href = "#" > Facebook </ a >
                                </ li >
                                < li   class = "footer__item" >
                                        < a   class = "footer__link"   href = "#" > Threads </ a >
                                </ li >
                        </ ul >
                </ div >
        </ footer >
</ body >
</ html >   Foydalanilgan adabiyotlar:
www.ziyonet.uz
www.kutubxona.uz
www.wikipedia.uz
www.google.com
Umumiy pedagogika N.S.Atayeva, F.RasuIova, M. Salayeva, S.Hasanov.
Pedagogika o`quv qo`llanma R.A Mavlonova, M.K Shirinova, S. Hafizova
Pedagogika O`tkir Yo`ldoshev

Oliy ta'lim veb sayti

Купить
  • Похожие документы

  • Axborot resurs markazi uchun avtomatlashtirilgan tizim kurs ishi
  • Talabalar bilimini baholovchi dastur yaratish
  • Access dasturi yordamida “dorixona” ma‘lumotlar bazasini yaratish
  • Agile va Scrum metodologiyalari dasturiy ta'minot ishlab chiqish
  • Tashkilot miqyosida masofadan muloqot qilish.

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha