Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 15000UZS
Hajmi 86.1KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 10 Fevral 2025
Kengaytma pptx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Psixologiya

Sotuvchi

دَستَن

Ro'yxatga olish sanasi 08 Fevral 2025

2 Sotish

Psixologik xizmatning predmeti tarixi

Sotib olish
Psixologik xizmatning predmeti tarixi   Reja: . 
1. Psixologik	
 xizmat	  tashkil	 etish	 tarixi.	 
2. Fransiyada sobiq ittifoqda, O’zbekistonda 
psixologik xizmat
3. Psixologik	
 xizmat	 maqsadi,	 mazmuni,	 ob’ekti   Psixologik xizmat	  tashkil	 etish	 tarixi.	 

Psixologik xizmat AQShda 1800   yillardan boshlab 
rivojlana boshladi.	
 
AQShning birinchi amaliyotchi psixologlari o‘z-o‘zini 
tarbiyalash muammosini	
 
o‘rgangan	
 eksperimental	 psixologlar	 edilar.	 Amerika	 
maktablarida	
 aqliy	 taraqqiyot	 
koeffitsentini aniqlash keng tarqalib, keyinchalik 
«Gaydens» xizmatining	
 
rivojlanishiga	
 olib	 keldi.   
Fransuz maktab	 psixologiyasining	 otasi	 Alfred	 Bine	 
     bo‘lib,	
 u	 bu	 sohada	 1894	 
yildan	
 boshlab	 ish	 boshlagan.	 1905	 yilda	 Fransiya	 ta’l
im	
 vazirligi	 Binega	 umumiy	 
dastur bo‘yicha o‘qiy olmaydigan bolalarni 
tekshirish	
  muammosi   bilan   murojaat  
qiladi va shu tariqa aqliy taraqqiyotda orqada qolgan 
bolalarni ajratadigan Bine-
Simon	
 testi	 yaratildi.   Fransiyada sobiq ittifoqda, O’zbekistonda 
psixologik xizmat

1990   yilda Fransiyada maktab psixologik xizmati tashkil etiladi. 
1970   yilda 
Fransiyada psixologik-pedagogik yordam guruhlari psixologik 
xizmatning asosiy	
 
turini	
 tashkil	 etadi.	 Bunday	 guruhlar	 maktab	 psixologiyasi	 bo‘yicha	 
bir	
 mutaxassis,	 
ta’lim psixologiyasi bo‘yicha bir mutaxassis, psixomotor rivojlanish 
bo‘yicha bir	
 
mutaxassisni	
 o‘z	 ichiga	 oladi.	 Bunday	 brigada	 800-
1000	
 o‘quvchiga	 xizmat	 qiladi,	 
bir	
 maktabda	 joylashib,	 bir	 necha	 maktabga	 xizmat	 qilishi	 mumkin.
1985 yilda Fransiya pedagogik psixologlarining funksiyalari aniqlab 
berildi.	
    
Pedagogik psixolog shaxsning har tomonlama 
rivojlanishi uchun qo‘lidan kelgan 
barcha	
 ishlarni	 qilishi	 kerak,	 bunda	 u	 bu	 ishlarga	 o‘qi
tuvchilarni	
 va	 ota-onalarni	 ham	 
jalb etishi mumkin. Pedagogik psixolog o‘z	
  ishida  
lozim   topsa , maktab va oila	
 
tarbiyasiga	
 qarshi	 chiqishi	 mumkin,	 deb	 maxsus	 ta’ki
dlangan.   
Ko‘pchilik Sharqiy	 Yevropa	 mamlakatlarida	 maktab	 p
sixologik	
 xizmati	 tuman	 
yoki viloyat psixologik-pedagogik markazlari shaklida 
tashkil etilgan. Masalan,
 
1980 yilda Chexoslavakiyada tarbiya masalalari 
bo‘yicha modda maktab
 
to‘g‘risidagi qonunga kiritildi. Psixologik xizmatning 
asosiy mazmuni - sog‘lom	
 
shaxsning o‘sishini ta’minlash, shaxs rivojlanishidagi 
turli qiyinchiliklarni	
 
korreksiya	
 qilish,	 kasb	 tanlash	 muammolaridir.	    
Chexoslavakiyadagi  
psixolog	
 maslahatchining	 asosiy	 funksiyasi	 psixodiagnostik	 faoliyatda
n	
 iboratdir.
Sobiq sovet psixologiyasida bolalar tarbiyasi va ta’limida 
psixologiyadan	
 foydalanish borasida urinishlar pedologiya doirasida 
vujudga keldi. 
Pedologiya	
 rivojlanayotgan	 va	 o‘sayotgan	 shaxsning	 barcha	 biologik	 v
a	
 ijtimoiy	 xususiyatlarini	 qamrab oluvchi fandir. 1936   yilda pedologik 
qarashlarini to‘xtatish	
  haqida   qaror  
qabul qilindi, shu bilan birga rus psixologlari amalga oshirayotgan 
bola	
 psixologiyasidagi	 ijobiy	 izlanishlar	 ham	 to‘xtab	 qoldi.	 Faqat	 60	 yi
llarning	
 oxiriga	 
kelib,	
 psixologlarning	 maktab	 ishida	 amaliy	 ishtirok	 etishi	 qayta	 tikla
ndi.   
Sobiq sovet Ittifoqida birinchi bo‘lib Estoniyada 1975   yilda 
maktabda 
psixologik
 xizmat	 tashkil	 etildi	 (rahbari	 X.I.Liymets,	 Yu.L.S
ы erd	
 bo‘lib,	 tarbiyasi	 
qiyin	
 o‘smirlar	 uchun	 maxsus	 maktablarda	 ish	 olib	 bordilar
).	
 Rossiyada	 1982	 yilda	 
maktablarda psixolog shtati ochildi. Rossiyada 
I.V.Dubrovina psixologik	
 
xizmatning rivojlanishiga ulkan ulush qo‘shgan, u ushbu 
mavzuda doktorlik	
 
dissertatsiyasini	
 yoqlagan	 va	 bir	 qancha	 asarlar	 muallifidir.
    
1989 yilda O‘zbekistonda amaliyotchi psixologlarning  yetishmasligi  
sababli  
Nizomiy nomli TDPUda amaliyotchi psixologlar tayyorlash fakulteti 
ochildi.	
 
O‘zbekistonda	
 psixologik	 xizmatning	 rivojlanishida	 M.G.Davletshin,	 E.G‘.
G‘oziev,	
 
B.R.Qodirov,	
 
G‘.B.Shoumarov, V.M.Karimova, Sh.R.Baratov,E.N.Sattarov,	
 
F.S.Ismagilova, Z.T.Nishanova, N.S.Safoev, F.I.Haydarov, S.X.Jalilova va	
 
boshqalar hissa qo‘shganlar. 1998 yilda Sh.R.Baratov “Ta’lim tizimida va 
ishlab	
 
chiqarishda psixologik xizmatni tashkil etishning psixologik 
xususiyatlari”	
 
mavzusida	
 doktorlik	 dissertatsiyasini	 yoqlagan.	    Psixologik xizmat	 maqsadi,	 mazmuni,	 ob’ekti

Psixologik	
 xizmatni	 3	 nuqtai	 nazardan	 qarab	 chiqish	 mumkin:
1.	
 Ilmiy	 nuqtai	 nazar.
2.	
 Tashviqot	 nuqtai	 nazar.
3.	
 Amaliy	 nuqtai	 nazar.
Faqat mana shu	
 nuqtai nazarlarning	 birligigina psixologik 
xizmat predmetini	
 tashkil	 etadi.
Ilmiy nuqtai nazar psixologik xizmatning metodologik 
muammolarini ishlab	
 chiqishni nazarda tutadi. 

Bu yo‘nalish ijrochilarining asosiy funksiyasi maktab	
 
psixologik xizmatida	
  ishning   psixodiagnostik , psixokorreksion 
va 	
 bag‘ishlangan	 ilmiy	 tadqiqotlarni	 
o‘tkazishdan	
 iborat.   
Tashviqot nuqtai nazari xalq ta’limi xodimlarining psixologik 
bilimlardan foydalanishni nazarda tutadi. 

Bu yo‘nalishda asosiy harakatlantiruvchi shaxslar	
 
bo‘lib,	
 pedagoglar,	 metodistlar,	 didaktlar	 maydonga	 chiqadi.
Xizmatning amaliy nuqtai nazarini maktab psixologlari amalga 
oshiradilar,	
 ularning	 vazifasi	 u	 yoki	 bu	 aniq	 vazifani	 hal	 qilish	 uchun	 ot
a-onalar,	
 o‘qituvchilar,	 

sinf	
 jamoasi,	 bolalar	 bilan	 ish	 olib	 borishdan	 iborat.
 

Hozirgi bosqichda psixologik xizmat faoliyatining 2   yo‘nalishi:	
  dolzarb  
va   kelajak yo‘nalishlari mavjud. Dolzarb yo‘nalish o‘quvchilar ta’lim 
tarbiyasidagi	
 qiyinchiliklar, ular xulq-atvoridagi, muloqotdagi va shaxsi 
shakllanishidagi	
 
buzilishlar	
 bilan	 bog‘liq	 muammolarni	 hal	 qilishga	 qaratilgan.   
Kelajak yo‘nalishi har bir bola individuallgini 
rivojlantirishga,  jamiyatda  
yaratuvchanlik	
 hayotiga	 psixologik	 tayyorlikni	 shakll
antirishga	
 qaratilgan.	 Psixolog	 
pedagogik jamoa faoliyatiga har bir o‘quvchi shaxsi 
garmonik rivojlanish	
 
imkoniyatlari	
 haqida	 asosiy	 psixologik	 g‘oyani	 olib	 ki
radi.	
 Ikki	 yo‘nalish	 ham	 bir-
biri	
 bilan	 bog‘liq.   
Kollejlardagi va akademik litseylardagi psixologik 
xizmat o‘rta maxsus 
ta’limining	
 zaruriy	 tarkibiy	 qismidir.	 Bu	 xizmatning	 z
aruriyligi	
 kollej	 va	 akademik	 
litsey	
 ehtiyojlaridan	 kelib	 chiqadi.	 Har	 bir	 o‘quvchida
 	
hayotga	 ijodiy	 munosabat	 va	 
individual	
 xususiyatlarning	 taraqqiyotini	 ta’minlaga
nligini	
 psixologik	 xizmat	 to‘g‘ri	 
tashkil	
 etilgan	 deyish	 mumkin.   
Psixolog o‘zining inson xulq atvori va psixik faoliyati, psixik 
taraqqiyotning yosh qonuniyatlari	  xaqidagi   kasbiy   bilimlariga , 
ularning o‘quvchilar va kattalar,	
 tengdoshlari bilan o‘zaro 
munosabat xususiyatlariga, o‘quv – tarbiya jarayonini	
 
tashkil	
 etishga	 bog‘liqligiga	 tayanib,	 bolaga	 individual	 yondas
huv	
 imkoniyatlarini	 ta’minlaydi, uning qobiliyatlarini 
aniqlaydi, normadan chetlashishlarning bo‘lishi	
 
mumkin bo‘lgan sabablarini psixologik-pedagogik korreksiya 
qilish yo‘llarini	
 aniqlaydi. 

Bu bilan psixologik xizmat maktabda o‘quv	
  tarbiya   ishining  
mahsuldorligini	
 oshirishga,	 ijodiy	 faol	 shaxsni	 shakllantirish

ga	
 imkon	 beradi
Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Dizartriyali bolalar bilan olib boriladigan psixokorreksion ish metodikalari
  • Dizartriyali bolalar bilan olib boriladigan psixokorreksion ish metodikalari
  • Dislaliyali bolalar shaxs va shaxslararo munosabati xususiyatlari
  • Konfliktli vaziyatda qahr va g’azab
  • Diqqatning neyrofiziologik mexanizmi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский