Дата регистрации 05 Декабрь 2024
194 ПродажSinfdan va maktabdan tashqari musiqiy tarbiyasing shakli va mazmuni
M U N D A R I J A
KIRISH:……………………………………………………………………3-8
I BOB: Sinfdan va maktabdan tashqari musiqa mashg‘ulotlari musiqiy-estetik tarbiyaning tarkibiy qismi.
II. BOB: Sinfdan va maktabdan tashqari musiqiy faoliyatning tashkiliy va dasturiy asoslari .
2.1.Sinfdan va maktabdan tashqari musiqaviy faoliyatning maqsad
va vazifalari.................................................................................................
III.BOB: Sinfdan va maktabdan tashqari musiqiy faoliyatning tashkiliy-uslubiy asoslari.
3.1. Sinfdan va maktabdan tashqari musiqa mashg‘ulotlarini tashkil qilish shakl va uslublari………………………………………………………..
3.2. Maktabdan tashqari ta’lim muassasalarining jihozlanishi va yangi o‘quv yiliga tayyorgarlik ko‘rish………………………………………………
3.3. Sinfdan va maktabdan tashqari musiqa mashg‘ulotlarini samarali ish usullarini amaliyotga tadbiq etish.............................................................
X U L O S A
Foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati.
Kirish.
Mustaqil O‘zbekistonimiz milliy istiqlol o‘zgarishlarni boshidan kechirayotgan hozirgi davrda yoshlarning oldiga o‘lkan vazifalar qo‘yadi. Ayniqsa, milliy mafkura, milliy istiqlol g‘oyasi, ma’naviy shakllanish, madaniy meros umuminsoniy qadryatlar sohasida kuchli izlanishlar zarur. O‘zgarish va yangilanish ma’naviy barkamollikka erishish uchun avvalo ahloqiy, ma’naviy va estetik tarbiyalarini rivojlantirish eng dolzarb masalalardan biri hisoblanadi. Bugungi murakkab globallashuv davrida ma’naviyat sohasida vujudga kelayotgan dolzarb muammolar, xalqimiz ma’naviyatini asrash va yuksaltirish, ayniqsa yosh avlodni sinfdan va maktabdan tashqari to‘garaklar asosida tarbiyalash orqali qalbi va ongini turli zararli g‘oya va mafkuralar ta’siridan saqlash va himoya qilish masalalariga alohida e’tibor qaratilmoqda. Har qaysi xalq yoki millatning tafakkuri, turmush tarzi, ma’naviy qarashlari o‘z - o‘zidan, bo‘sh joyda shakllanib qolmaydi. Ularning vujudga kelishi va rivojlanishida aniq tarixiy, tabiiy va ijtimoiy omillar asos bo‘ladi. Ota – bobolarimiz ruhiy olamining tomir – ildizlari aynan shu ma’naviy zaminda, tarixda ham, bugun ham barchaning havasini tortib kelayotgan olijanob fazilatlar asosida shakllangan.
Yosh avlodni ajdodlarimiz an’analari, qadryatlari va madaniyati asosida tarbiyalash, ularda ma’naviy-ahloqiy faazilatlarni shakllantirishda milliy-musiqiy merosimiz, xususan, sinfdan tashqari mashg‘ulotlar alohida o‘rin tutadi.
O‘zbekiston Respublikasi birinchi Prezidenti I.A.Karimov ta’kidlaganidek: “Jamiyatda yuksak ma’naviy fazilatlarni kamol toptirish, milliy mafkurani shakllantirish, yoshlarni boy ma’daniy merosimiz, tarixiy an’analarimizga, umuminsoniy qadryatlarga hurmat. Vatanga muhabbat ruhida tarbiyalash-mamlakatimizda amalga oshirilayotgan barcha islohotlarning hal qiluvchi omilidir.
O‘sib kelayotgan yosh avlodga ta’lim-tarbiya berish, xususan, umumiy o‘rta ta’lim maktablarida o‘qitiladigan har bir fan, sinfdan tashqari olib boriladigan har bir mashg‘ulotdan o‘quvchilarni ma’navi-ahloqiy shakllantirish vositasi sifatida foydalanish o‘ta muhim va dolzarb masaladir. Chunki mamlakat va xalqning taqdiri kelajagimiz vorisi bo‘lgan ana shu yoshlarning hayotga qay darajada tayyor ekanligi va ularning ma’naviy-mafkuraviy barkamolligiga bog‘liqdir. Ma’naviyat odamning ruhiy va aqliy olamining majmunidir. U jamiyat, millat yoki ayrim bir kishining ichki hayoti, ruhiy kechinmalari, aqliy qobiliyati, idrokini mujassamlashtiruvchi tushunchadir.
Ma’naviyat keng ma’noda ma’rifat, ma’daniyat tushunchalarini ham o‘z ichiga qamrab oladi. Ahloqiy tarbiya esa shaxsning ona Vatani, hulqi, boshqa millat vakllari, mehnat, insonlar va o‘z-o‘ziga bo‘lgan munosabatini majmuidir.
Bu murakkab dunyoning azaliy va abadiy muammolari, shu bilan birga, har bir davrning dolzarb masalalariga har tomonlama asosli ilmiy javoblar topilgan taqdirdagina ma’naviyat olami yangi ma’no – mazmun bilan boyib boradi. Boshqacha aytganda, har bir ilmiy yangilik, yaratilgan kashfiyot – bu yangicha fikr va dunyoqarashga turtki beradi, ma’na Shu nuqtai nazardan qaraganda, sinfdan va maktabdan tashqari musiqa viyatning shakllanishiga o‘ziga xos ta’sir o‘tkazadi.
I BOB: Sinfdan va maktabdan tashqari musiqa mashg‘ulotlari musiqiy-estetik tarbiyaning tarkibiy qismi.