Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 9.6MB
Xaridlar 1
Yuklab olingan sana 25 Mart 2024
Kengaytma pptx
Bo'lim Slaydlar
Fan Iqtisodiyot

Sotuvchi

ramziddin Muxammadov

Ro'yxatga olish sanasi 25 Mart 2024

80 Sotish

Starbucks kompaniyasi haqida slayd

Sotib olish
  STARBUCKS S
ta
r
b
u
k
s Korxonalarning tashkil etilishi
  Boshqaruv shakli
  Korxonada ish haqi
  Xodimlari_xodimlari soni hamda erishgan iqtisodiy natijalari.
  Korxonalarning oxirgi yildagi ma’lumotlari
Xovard Shults Starbucks Coffee 
Mannheim 2012 yil avgust Starbucks, Washington Starbucks korporatsiyasi, "Starbucks"   -  Amerika  	qahva 
kompaniyasi va xuddi shu nomdagi qahvaxonalar tarmog'i.	
 1971 
yilda	
  Vashington   shtatining   Sietl  	shahrida tashkil etilgan	 . 2020-yil 
sentabr holatiga ko‘ra, Starbucks tarmog‘i 75 mamlakatda 32 
mingdan ortiq chakana savdo nuqtalarini birlashtirgan (shundan 8 
mingtasi AQShda ishlaydi).
Chuqur qovurilgan qahvani ommalashtirish orqali Starbucks o'zini 
AQSh kofe biznesining "ikkinchi to'lqini" vakili sifatida ko'rsatdi va 
dastlab sotiladigan qahvaning ta'mi va sifatiga, shuningdek sifatiga 
e'tibor qaratib, o'zini boshqa kofe bizneslaridan ajratib turdi. 
mijozlarga xizmat ko'rsatish.	
 2000-yillarda Qo'shma Shtatlarda kofe 
ishlab chiqarishning "uchinchi to'lqini" paydo bo'lishi bilan, u yuqori 
sifatli qahva loviyalari, qo'lda maydalash va engilroq qovurishga 
qaratilgan edi, Starbucks avtomatik qahva qaynatgichlarda	
  espresso
 	
tayyorlashdan voz kechmadi.	 samaradorlik va xavfsizlik ..
Starbucks 1980-yillarning boshlarida	
  Sietldagi  	foydali faoliyatga 
aylandi va 1980-yillarning oxirida	
  O rta	ʻ   G arb	ʻ  	va	  Britaniya  
Kolumbiyasiga  	
kengayish bilan birga kelgan iqtisodiy tanazzulga 
qaramay, kompaniya 1990-yillarning boshida	
  Kaliforniyada  	ishlay 
boshlaganida daromadlilikni tiklay oldi.	
 .  Shimoliy   Amerikadan
 	
tashqarida birinchi Starbucks joylashuvi 1996 yilda	  Tokioda
 	
ochilgan	 ; Keyinchalik xorijiy tarmoq kompaniyaning savdo 
korxonalarining uchdan bir qismini tashkil etdi. Starbucks korporatsiyasi  Turi Ommaviy kompaniya
Ro'yxatni almashish NASDAQ : SBUX
Baza 1971 yil ; 52 yil oldin
Ta'sischilar Jerri Bolduin [d] , Gordon 
Bowker [d] va Zev Siegl 
Manzil  AQSh :Sietl,Vashington
Asosiy raqamlar Mayron Ullman 
(direktorlar kengashi raisi)
Kevin Jonson ( bosh direktor va prezident)
Sanoat restoran ( ISIC )
Mahsulotlar Pishiriqlar , kofe , choy , 
shirinliklar
Kapital −5,32 milliard dollar ( 2021-yil 3-
oktabr ) 
Aylanma  32,3 milliard dollar ( 2022 ) ▲
Operatsion foyda  4,62 milliard dollar 	
▼
( 2022 ) 
Sof foyda  3,28 milliard dollar ( 2022 ) 	
▼
Aktivlar 31,4 milliard dollar ( 2021 yil 3 
oktyabr ) 
Katta harf bilan yozish 107 milliard 
dollar ( 2022-yil 18-fevral ) 
Xodimlar soni  383 000 kishi ( 2021 yil 	
▲
3 oktyabr ) 
Auditor Deloitte & Touche LLP
Veb-sayt ;starbucks.com  _ Kompaniyaning bosh qarorgohi	
  Sietlda
Oddiy Starbucks displeyi Tarix Fond 
Kompaniyaning bosh qarorgohi Sietlda
1971 yilda uchta do'st: ingliz tili o'qituvchisi Jerri Bolduin, tarix 
o'qituvchisi Zev Sigl va San-Frantsisko universitetida talabalik 
yillaridan beri tanish bo'lgan yozuvchi Gordon Bowker 1350 
dollar yig'ib, yana 5000 dollar qarz olishdi va 1971 yil 30 
sentyabrda. Sietlda ( Vashington shtati ) qahva donalarini 
sotuvchi do‘kon ochdi . Boshqa ma'lumotlarga ko'ra, 
kompaniyaning birinchi do'koni 1971 yil 31 martda ochilgan. 
Kofe tadbirkori Alfred Pit ularga loviya qovurish usulini 
o'rgatgandan so'ng, trio yuqori sifatli qahva loviya va jihozlarini 
sotishdan ilhomlangan.
Kapitan Axabning Mobi Dikdagi turmush o'rtog'i Starbuck deb 
nomlangan, shuning uchun Starbucks deb nomlangan. 
Logotip o'zining jozibali ko'rinishi va go'zal ovozi bilan 
dengizchilarni o'ziga jalb qila oladigan sirena, yarim ayol, 
yarim baliqning stilize qilingan tasviri edi.
Biroq, Bowkerning eslashlariga ko'ra, kompaniya nomi bu 
tarzda tanlanmagan. Hammuassislardan biri Xekler “st” 
birikmasi bilan boshlangan ism kuchliroq eshitilayotganini 
payqamaguncha “yuk uyi” nomini taklif qildi. Bowker "st" bilan 
boshlanadigan so'zlar ro'yxatini yozdi va asoschilardan biri 
qandaydir tarzda eski konchilik xaritasida Starbo eski kon 
shaharchasi nomini topdi.Birinchi Starbucks manzili 1971 
yildan 1976 yilgacha 2000 G'arbiy avenyuda joylashgan. Keyin 
muassasa 1982 yilda Pike Place Marketga ko'chib o'tdi va u 
erda qoldi. Bu vaqtda kompaniya faqat butun qovurilgan kofe 
donalarini sotish bilan shug'ullangan va sotish uchun qahva 
pishirmagan, faqat sinov uchun reklama namunalari sifatida. 
Faoliyatining birinchi yilida kompaniya Peet'sdan yashil qahva 
donalarini sotib oldi, keyin fermerlardan to'g'ridan-to'g'ri xarid 
qilishga o'tdi. Sotish va kengaytirish  Hamkorlar kofe donalarining navlarini to‘g‘ri tanlash va qovurishni Peet's Coffee 
egasi Alfred Pitdan o‘rgandilar.	
 Starbucks faoliyatining dastlabki 9 oyi davomida Peet's Coffee'dan loviya 
sotib oldi, keyin hamkorlar o'zlarining qovurish moslamalarini o'rnatdilar va ikkinchi do'konni 
ochdilar.	
 1979 yilda Jerri Bolduin boshchiligidagi Starbucksning asl egalari Peet's Coffee sotib 
olishdi.	
 1980-yillarda	  Qo'shma   Shtatlarda  	umumiy kofe savdosi pasayishni boshladi, biroq ayni paytda 
maxsus qahva savdosi o'sib, 1989 yilda bozorning 10 foizini egalladi (1983 yildagi 3 foizga 
nisbatan).	
 1981 yilga kelib, 5 do'kon, kichik qahva qovurish zavodi va barlar, kafelar va restoranlarni 
qahva donalari bilan ta'minlovchi savdo bo'limi mavjud edi.	
 1986 yilda kompaniyaning Sietlda oltita 
do'koni bor edi	
  va   espresso  	kofe sotishni boshladi	 .
1987 yilda asl egalari o'z kompaniyasini	
 Il Giornale qahvaxonalar tarmog'i egasi (sobiq Starbucks 
xodimi)	
  Xovard   Shultsga   sotishdi .	  U o'zining Il Giornale kofe do'konlarini Starbucks deb o'zgartirdi, 
kompaniya Starbucks Corporation nomini o'zgartirdi va o'z tarmog'ini tezda kengaytira boshladi.	
 O'sha yili 
kompaniya o'zining birinchi joylarini Sietldan tashqarida ochdi:	
  Waterfront  	stantsiyasida (	  Vankuver  	, 
Kanada  	
) va Chikagoda	  (  	AQSh	  )  	. 1989 yilga kelib shimoli-g'arbiy va o'rta g'arbda.	 Kompaniya har yili 2 
million funt (907,185	
  kg	 ) dan ortiq qahva qovurgan.
1988 yilda kompaniya pochta orqali sotishni boshladi va o'zining birinchi mahsulot katalogini chiqardi, 
buning natijasida u Qo'shma Shtatlarning turli shtatlarida 33 ta do'konni etkazib bera boshladi.
1992-yilda ,  	
birlamchi ommaviy	  taklif   qilingan  	paytda	 Starbucks 165 ta chakana savdo nuqtalariga ega 
edi	
 .
1992 yil iyun oyida u ommaga taqdim etilganida, Starbucks 165 ta joyga egalik qilgan va yillik daromadi 
1987 yildagi 1,3 million dollardan 73,5 million dollarni tashkil etgani haqida xabar	
  bergan
 	
. Kompaniyaning bozor qiymati 271 million dollarga baholangan.	 Sotilgan 12% ulush kompaniyaga 25 
million dollar foyda keltirdi va bu keyingi ikki yil ichida do'konlar sonini ikki baravar oshirish imkonini 
berdi.	
 1992 yil sentyabriga kelib Starbucks aktsiyalari narxi 70% ga o'sdi va uning aktsiyalari daromadi 
o'tgan yilga nisbatan qariyb 100 barobar oshdi.
2013-yil iyul oyida do‘kondan tashqari xaridlarning 10% dan ortig‘i Starbucks ilovasi orqali mobil 
qurilmalardan qilingan.	
 2013-yil oktabr oyida o‘zining “Tweet-a-Coffee” aksiyasini ishga tushirgandan 
so‘ng kompaniya yana mobil platformalarga murojaat qildi. Ushbu tadbir	
  Twitter’dan  	ham foydalandi , bu 
esa xaridorlarga “@tweetacoffee” va do‘stning so‘zini yozish orqali do‘stiga 5 dollarlik sovg‘a kartasini 
sotib olish imkonini berdi. profilni tvitga aylantiring.	
  Keyhole  	tadqiqot firmasi	 kampaniyaning o'sishini 
kuzatib bordi; 2013 yil 6 dekabrda ommaviy axborot vositalarida kompaniya ishtirok etish uchun 27 ming 
kishini jalb qilgani, 180 ming dollar miqdorida xaridlar amalga oshirilgani haqida maqola e'lon qilindi.  Putnam MChJ - 10,6%
Vanguard Group, Inc.  - 7,41%;
SSgA Funds Management, Inc. 4,41%
Capital Research & Management Co.  - 4,09%
Xovard Shults - 3,15%
Magellan Asset Management Ltd. - 2,57%
BlackRock Fund Advisors  - 2,56%
Northern Trust Investments, Inc.  - 1,69%
Geode Capital Management MChJ - 1,51%
Loomis, Sayles & Co. LP - 1,38% Kompaniyaning 2019 yildagi eng yirik aktsiyadorlari:
Kompaniya prezidenti  Xovard   Shults  	kompaniyaning o'sishi korporativ madaniyatni susaytirmasligi kerakligi haqidagi fikri haqida gapirdi	  [13]
 	va 
kompaniyaning umumiy maqsadi kichik kompaniya kabi ishlashdir.
Govard Shults 2000 yilgacha kompaniyaning bosh direktori edi	
 . Orin S. Smit 2001 yildan 2005 yilgacha prezident va bosh direktor lavozimlarida 
ishlagan.
2008 yilning yanvarida Shults 8 yillik tanaffusdan so'ng prezident va bosh direktor lavozimini egalladi, u 2005 yildan 2008 yilgacha bo'lgan lavozimlarda 
ishlagan, biroq 2007 yilda sotuvlar pasayganidan so'ng lavozimidan tushirilgan Jim Donald o'rniga keldi. Shults "betakror tajribani tiklashga harakat 
qilishini aytdi. Starbucks" tez kengayishi tufayli.	
 Tahlilchilarning ta'kidlashicha, Shults tovarlarning yuqori narxlari va McDonald's va Dunkin' Donutsni	 o'z 
ichiga olgan arzon narxlardagi kompaniyalarning raqobatini kuchaytirish bilan qanday kurashishi kerak	
  .
2015 yilning yanvar oyidan boshlab Troy Olstead kompaniyaning bosh direktori lavozimini egalladi, garchi u ilgari noma'lum muddatga uzaytirilgan 
ta'tilga chiqishini e'lon qilgan edi	
  .
•
Myron E. Ullman  	
(  1946-yil 26-noyabrda tug‘ilgan) 2018-yil 26-iyundan beri Direktorlar kengashining mustaqil raisi.	  Ilgari  u JC Penney  raisi   va  bosh 
direktori ,	
  LVMH  	boshqaruvchi direktori	 ,  Macy's  Inc  	vitse-prezidenti bo'lgan.	  , Dallas Federal  zaxira   banki  	raisining o'rinbosari	  .
•
Kevin Jonson	
  -  	2017 yildan beri prezident va bosh direktor;	 shuningdek, Vashington davra suhbati boshqaruv kengashi a'zosi va Telekommunikatsiya 
xavfsizligi bo'yicha Milliy maslahat qo'mitasi.	
  Ilgari  Juniper Networks  kompaniyasida   ishlagan   va  Microsoft  	korporatsiyasining Platformalar va xizmatlar 
bo'limi prezidenti Logotip 2011 yildan hozirgi kungacha. 2008-yilda kompaniya  Skinny  ichimliklar liniyasini ishga tushirdi , u yog'siz sutdan foydalangan holda 
ichimliklarning past kaloriyali va shakarsiz versiyalarini taklif qiladi. Tatlandırıcılar orasida tabiiy mahsulotlar 
(masalan, jigarrang shakar, agave siropi yoki asal), sun'iy tatlandırıcılar (  Sweet'N Low, Splenda, Equal  brendlari ) 
yoki kompaniyaning shakarsiz sirop lazzatlaridan biri mavjud. 2007 yildan beri kompaniya o'sish gormoni 
beriladigan sigirlar sutidan foydalanishni to'xtatdi.
2009 yil iyun oyida kompaniya menyuni tubdan o'zgartirishni e'lon qildi. Salatlar va pishirilgan mahsulotlar 
yuqori fruktozali makkajo'xori siropi yoki sun'iy ingredientlarsiz sotiladi. Bu bilan kompaniya sog'lig'i va narxini 
biladigan xaridorlarni jalb qilishni kutgan. Foyda olish rejalashtirilmagan.
2009 yil mart oyida kompaniya VIA  Ready Brew  deb nomlangan mikro-tanali kofe paketlarining yangi liniyasini 
ishga tushirdi . Chiziq birinchi marta Nyu-Yorkda taqdim etilgan, keyinchalik mahsulot Sietl, Chikago va 
Londonda sinovdan o'tkazilgan. Birinchi ikkita ta'm, jumladan,  italyan qovurishi  va  Kolumbiya,  2009 yil oktyabr 
oyida AQSh va Kanadada sotila boshlandi. Kompaniyaning do'konlarida qahva versiyasini ta'mga qarab tanib 
olish taklif qilindi va uni sinab ko'rganlarning ko'pchiligi eriydigan qahvani yangi tayyorlangan qahvadan ajrata 
olmadi. Tanqidchilarning ta'kidlashicha, kompaniya eriydigan qahvani joriy qilish orqali o'z brendini devalvatsiya 
qilgan.
2010 yilda Starbucks Amerika Qo'shma Shtatlaridagi ba'zi do'konlarida pivo va vino sotishni boshladi. 2010 yil 
aprel holatiga ko'ra, bu ichimliklar bir nechta joylarda mavjud va boshqalar litsenziya olish uchun ariza 
berishgan.
2011 yilda Starbucks 31 untsiya sig'imga ega maksimal stakan hajmini (  Trenta ) taqdim etdi.  2012-yil sentabr 
oyida Starbucks latte uchun qadoqlangan plastik stakan qahva va sutni tarqatadigan iste'molchi 
darajasidagi  Verismo mashinasini e'lon qildi.
2011-yil 10-noyabrda Starbucks Evolution Fresh  sharbat kompaniyasini 30 million dollarga naqd pulga sotib 
olganini eʼlon qildi va 2012-yil oʻrtalarida  Jamba Inc.  hududiga bostirib kirib, sharbat barlari tarmogʻini ochishni 
rejalashtirmoqda . Kompaniyaning birinchi do'koni Kaliforniyaning San-Bernardino shahrida ochilgan. 2013 yil 
boshida San-Frantsiskoda do'kon ochish rejalashtirilgan edi.
2012 yilda Starbucks o'z do'konlarida yashil Arabica kofe loviya ekstrakti bo'lgan Starbucks Refresher muzli 
tetiklantiruvchi ichimliklarni sotishni boshladi. Ichimliklar meva ta'mi va kofeinni o'z ichiga oladi va "har qanday 
qahva ta'mi" bo'lmagan kuchli ta'mi bilan mashhur. Starbucksning yashil qahvani olish jarayoni loviyalarni suvga 
botirishni o'z ichiga oladi. 2013-yil 25-iyun kuni Starbucks barcha AQSh do‘konlarida o‘zining ichimliklar va 
pishirilgan taomlari menyusida kaloriya miqdorini belgilashni boshladi. 2014-yilda Starbucks o'zining Fizzio deb 
nomlangan qo'lda ishlangan gazlangan ichimliklar liniyasini ishlab chiqarishni boshladi. Starbucks, Doha
Starbucks, Seul, Koreya  Tarqatish 
2007 yil oxirida 43 mamlakatda 15 700 ta 
Starbucks qahvaxonalari ochildi [18] , ulardan 
taxminan 7 500 tasi Starbucks korporatsiyasiga 
tegishli, qolganlari esa litsenziya asosida 
ochilgan . Starbucks organik kofe, espresso 
ichimliklar , turli xil issiq va sovuq ichimliklar, 
aperatif ovqatlar, kofe loviyalari va qahva 
tayyorlash va xizmat qilish uchun aksessuarlar 
sotadi. Starbucks Entertainment bo'limi va Hear 
Music brendi orqali kompaniya kitoblar, musiqa 
to'plamlari va videolarni ham tarqatadi. Ushbu 
mahsulotlarning aksariyati mavsumiy yoki 
ma'lum bir hududda sotish uchun mo'ljallangan. 
Starbucks markali muzqaymoq va kofe oziq-
ovqat supermarketlarida ham sotiladi. 
Kompaniyaning ko'pgina mahsulotlari mavsumiy 
yoki hududga xosdir.
Starbucks qahvaxonalari uchun binolarni 
tanlashda asosiy talablardan biri: kirish 
eshigi sharqqa yoki janubga, hech 
qachon shimolga qaramasligi kerak. 
1995 yildan 1998 yilgacha Starbucks 
brendi arxitektori Skott Bedberining 
so'zlariga ko'ra, buning sababi shundaki, 
mijozlar yuzlarida quyosh nuri 
tushmasdan kunduzi bahramand 
bo'lishlari kerak 2014 yil fevral holatiga ko'ra Starbucks 65 
mamlakat va hududlarda mavjud edi.
2008 yilda kompaniya o'zining kengayishini 
davom ettirdi va Argentina, Belgiya, Braziliya, 
Bolgariya, Chexiya va Portugaliyada o'z 
o'rinlarini ochdi.
2009 yilda Yevropa va Skandinaviya 
mamlakatlariga kengayish davom etdi. Aprel 
oyida Polshada, avgust oyida Utrextda 
(Niderlandiya) va oktyabr oyida Shvetsiyada 
Stokgolm-Arlanda aeroportida nuqtalar paydo 
bo'ldi.
2010 yilda yangi bozorlarda ishtirok etishning 
o'sishi ham davom etdi. 2010 yil may oyida 
Janubiy Afrikadagi Southern Sun Hotels 
kompaniyasi Starbucks bilan Janubiy Afrikadagi 
tanlangan Southern Sun va Tsonga Sun 
mehmonxonalarida Starbucks qahvasini 
tayyorlashga ruxsat beruvchi shartnoma 
imzolaganliklarini e'lon qildi. Kelishuvga 
erishish sabablaridan biri Janubiy Afrikada 
bo'lib o'tadigan jahon chempionatining ochilishi 
bo'ldi. 2010 yil iyun oyida Starbucks 
Budapeshtda o'zining birinchi do'konini ochdi. 
Noyabr oyida kompaniya Markaziy Amerikada, 
San-Salvador poytaxti Salvadorda o'zining 
birinchi do'konini ochdi.

 Starbucks

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • O’z Milliy bank amaliyot hisoboti
  • Iqtisodiyot va moliya bo‘limi amaliyot hisoboti amaliyot hisoboti
  • Ipoteka bank amaliyot Mirobod filiali
  • "Trastbank" bitiruv oldi amaliyot
  • Turonbank bitiruv oldi amaliyoti

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский