Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 10000UZS
Hajmi 506.3KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 24 Fevral 2025
Kengaytma docx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

G'ayrat Ziyayev

Ro'yxatga olish sanasi 14 Fevral 2025

81 Sotish

Tarbiya fanidan BILIM OL KASB-HUNAR TANLA mavzusidagi bir soatlik ochiq dars ishlanmasi

Sotib olish
TARBIYA FANIDAN
   “ BILIM OL, KASB-HUNAR TANLA !   ”
MAVZUSIDA
6- SINFLAR UCHUN 1 SOATLIK OCHIQ
  Mavzu:  ”Bilim ol, kasb-hunar tanla!”
Darsning maqsadi:
1.   Ta`limiy   maqsad:   O`quchilarga   bugungi   mavzuga   oid
bilim va tushunchalar berish.   Yuksak
insoniy   fazilatlar   mohiyatini
anglatish,   ularga   ongli   munosabatda
bo’lish,   hamma   millat   vakillariga
yaxshi  munosabatda  bo’lish    bilimini
shakllantirish
2.Tarbiyaviy   maqsad:   Odob-inson   ko’rki   va   ma’naviy
boyligi   ekanligini   va   mutafakkir
ma’rifatparvarlar   asarlaridagi
hikmat,   rivoyat   va   o’g’itlarini,
milliy   sharqona   odob-axloq
qoidalari,   fazilatlarini,   o’zbekona
urf-odat   va   an’analarining   millliy
xususiyatlarni     farqlash   va   amalga
oshirish usullarini o’rgatish .
3.Rivojlantiruvchi maqsad:   O`quvchilarning mavzuga oid
bilim, ko`nikma , malakalarini
rivojlantirish,   matn   bilan
ishlash   orqali   fikrlash
qobiliyatlarini, og`zaki nutqini
o`stirish.
Kompitensiyalar
O‘quvchilarda   tayanch   kompetensiyalarning
quyidagi elementlari   shakllanadi: Kommunikativ kompetensiyasi:
jamiyatda   o‘zaro   muloqotga   kirishish   uchun   ona   tili   va
birorta xorijiy tilni o‘zlashtirish hamda muloqotda foydalana
olish;
Axborot bilan ishlash kompetensiyasi:
media vositalardan zarur bo‘lgan axborotlarni izlab topa
olish.
O‘zini o‘zi rivojlantirish kompetensiyasi:
shaxs   sifatida   o‘z-o‘zini   rivojlantirish,   jismoniy,
ma’naviy, kamolotga intilish;
o‘z hatti-harakatini nazorat qila bilish.
Ijtimoiy faol fuqarolik kompetensiyasi:
o‘zining   burch   va   huquqlarini   bilsa,   unga   rioya   qilish,
oilasi   manfaatlari   uchun   xizmat   qilish,   yordamga
muhtojlarga saxovatli bo‘lish.
Umummadaniy kompetensiyasi:
xalqining tarixiy, ma’naviy va madaniy merosini avaylab
asrash,   jamiyatda   o‘rnatilgan   odob-axloq   qoidalariga   rioya
qilish.  
Fanga   oid   xususiy   kompetensiyalarning   quyidagi
elementlari   shakllanadi:
Ma’naviy-axloqiy madaniyatlilik kompetensiyasi:
Vatan   ravnaqi   yo‘lida   jismoniy   va   intellektual
imkoniyatlarini safarbar et a olish;
vatanparvarlik,   insonparvarlik   millatparvarlik,
xalqparvarlik  tuyg‘ulariga ega bo‘lish;
Mafkuraviy immunitetga   ega bo‘lish  kompetensiyasi:
Vatan oldidagi burch va mas’uliyatni his qilish; Dars turi:  Yangi bilim beruvchi
Dars   usuli:   Suhbat,   tushuntirish,   savol-javob,   kichik
guruhlarda ishlash.
Dars   jihozi:   Darslik,   taxta,   bo`r,   mavzuga   oid   rasmlar,
tarqatmalar, texnik vositalar, slayd.
Darsning texnalogik xaritasi Darsning borishi:
I.Tashkiliy qism . a) salomlashish
b) davomatni aniqlash
O’qituvchi   tomonidan   darsning   shiori
aytib o’tiladi. № Darsning
tarkibiy qismi Dars taqsimoti D aqiqa
1 Tashkiliy qism -Salomlashish,
-navbatchi axboroti,
-siyosiy daqiqa 5  daqiqa
2 O’tilgan
mavzuni
takrorlash Mavzu   yuzasidan
ma’lumotlarni   tinglash   va
Chizib   kelingan   yangi
madellar   eskizini   ko’rib
baholash. 5  daqiqa
3 Yangi   mavzu
tushuntirish
tushuntirish
jarayoni ”Bilim   ol,   kasb-hunar
tanla!”   mavzusini     o’quv-
chilarga   slayd   yordamida
tushuntirib berish 20 daqiqa
4 Yangi   mavzuni
mustahkamlash Yangi mavzuni mustah-
kamlash uchun guruhlar 
“Klasster”va “BBB” meto-
didan foydalanishadi. 10  daqiqa
5 O’quvchilarni
baholash O’quvchilarni   baholash   va
rag’batlantirish
5  daqiqa
6 Uyga   vazifa
berish Uyga   vazifa :  10-topshiriq
Jami:   45 daqiqa II.Ma’naviyat   daqiqasi :   Bilim   manbai   -KITOB   haqida
ma’naviy-tarbiyaviy   videolavhani   o’quvchilar   e’tiboriga
havola etish.
III.O’tgan   mavzuni   mustahkamlash   va   uyga   vazifalarni
tekshirish:   “Xatti-harakat   qanday   bo’lsa,   oqibat   ham
shunday bo’ladi” 
Inson   hayoti   davomida   ko’plab   xatti-harakatlarini
oqilona yoki o’ylamasdan amalga oshiradi. Shuni esda tutish
kerakki,   har   qanday   harakatning   natijasi   yaxshi   va   yomon
sifatlarga   ajratiladi.   Shuning   uchun   ham   dono   xalqimiz:
“Yettim o’lchab, bir kes” deb bejiz ta’kidlamagan. 
Xatti-harakat   –   bu   insonning   xulq-atvori,   yurish-turishi
hisoblanadi.   Masalan:   keksalarga   transportda   joy   berish,
singlisiga   uy   vazifasini   bajarishda   yordamlashish   yoki
do’stining telefonini ruxsatisiz olish va boshqalar. Shu kabi
harakatlar   insonning   qanday   shaxs   ekanligini   baholab
beradi.
  Harakatni   amalga   oshiruvchi   shaxs   tomonidan
bajarilishi kerak bo’lgan ketma-ketlik:
“FIKR – HARAKAT – NATIJA”
IV.   Yangi   mavzu   bayoni.     Yangi   mavzu   o’qituvchi
tomonidan slayd  orqali tushuntililadi.
INSONGA BILIM NIMA UCHUN KERAK?
  Biz yashayotgan, o‘sib-ulg‘ayayotgan dunyo ulkan va
murakkab.   Bu     dunyoda   o‘z   o‘rnimizni   topish   uchun   har
birimiz ko‘p narsalarni bilishimiz va o‘rganishimiz va biror
bir hunar yoki kasb tanlashimiz kerak bo’ladi. Buning uchun esa   barcha   fanlarni   puxta   o’zlashtirishimiz,   Tarixiy   va
adabiy   asarlarni,   ularning   qahramonlarini   chuqur
o‘rganishimiz,   xatti-harakatlaridan   o‘rnak   olishimiz   kerak.
Ona   tilimizni   o’rganish   asnosida   biz   fikr   va   mulo-
hazalarimizni   to’liq   bayon   etamiz.   Xorijiy   tillarni   o’rganish
esa, dunyo xalqlari haqida ma’lumotlarga ega bo’lishda, ular
bilan hamkorlik qilishda asqotadi. Shular qatorida botanika,
biologiya, kimyo, fizika, geografiya ya’ni tabiiy fanlar tabiat
sirlari va uning qonuniyatlarini ochib beradi. Matematika esa
fikrlash va tasavvurni rivojlantiradi.
V. Yangi mavzuni mustahkamlash.
1. O’quvchilar yangi mavzu yuzasidan “Bilimlar manbai”ni
Klasster  usulida yozib izohlab beradilar. 
2. Mavzuga doir maqollar va hikmatli so’zlar aytildi:  
Bilim barcha kulfatlarga qalqon. 
Odamlar qalbining charog‘i bilim, 
Balodan saqlanish yarog‘i bilim.
2.   “BBB”   interfaol   metodi   orqali   mavzuga   doir   iboralar
o’quvchilar tomonidan tushuntirildi:
A)BILAMAN:   “Bilim”   Buyuk   nemis   faylasufi   Gyote
aytganidek:”Bilimning o’zi yetarli emas, uni amalda qo’llay
bilish   ham   kerak;   Istakning   o’zi   yetarli   emas,   harakatlanish
kerak”.   Ya’ni   inson   uchun   shunchaki   bilimga   ega
bo’lishning   o’zi   kifoya   qilmaydi,   bu   bilimlarni   hayotda
qo’llay bilishi ham zarur.
B)BILIB  OLDIM:   “Malaka”  Masalan  siz   yaxshi   xulq-atvor
qoidalarini bilasiz, ammo bu o’zingizni yaxshi xulqli inson,
deb   hisoblash   uchun   yetarli   emas.   Ushbu   qoidalarni vaziyatga   qarab,   qanday   qo’llashni   bilish   malaka   orqali
yuzaga   chiqadi.   Malaka   –   bu   kasb-hunarni,   ishni
o’zlashtirish orqali orttirilgan tajriba.
C)BILMOQCHIMAN:   “Ko’nikma”   Inson   muayyan
amallarni   bilishi   va   bajara   olishi,   har   safar   ularni   amalda
yaxshiroq   hamda   aniqroq   takrorlashi   sababli   ko’nikma
paydo   bo’ladi.   Ko’nikma   esa,   tajriba   va   mahoratga   ega
bo’lishga olib keladi.
3.   O’quvchilar   tomonidan   “Bebaho   ne’mat”   hikoyasi   ibrat
sifatida aytib beriladi.(56-bet)
4. Bugungi kunda Xorijiy tillarni o’rganishga alohida e’tibor
qaratilib   kelinmoqda.   Darsni   qiziqarli   davom   ettirish
maqsadida   ingliz   tilidagi   bilimlarimizni   mustahkamlab
olamiz   ( bir   o’quvchi   doskaga   chiqib   yashiringan   rasmlar
haqida   ingliz   tilida   ta’rif   beradi,   qolganlar   topishga   harakat
qiladilar) :
A)They are teaching –  they are teachers
B)They are cooking sweet foods –  they are cooks
C)They protect the Motherland –  they are militaries
D)They treat patients –  they are doctors
E)They put out a fire –  they are fireman
Demak   qadrli   o’quvchilar   har   birimiz   o’z
ehtiyojlarimizni qondirishimiz uchun mehnat qilishimiz,
ya’ni   ma’lum   bir   kasb   yoki   hunarga   ega   bo’lishimiz
lozim   ekan.   Xo’sh,   kasblar   haqida   qanday
ma’lumotlarga egasiz?
Dunyoda   hech   bir   inson   yo‘qki,   hayot   uchun   zarur
bo‘lgan   hamma   narsani   yolg‘iz   o‘zi   ishlab   chiqarsa. Insoniyat   asrlar   davomida   ong-u   tafakkurini   ishga   solib,
taraqqiy   etib   bordi   va   yashash   uchun   zarur   bo‘lgan   barcha
mahsulotlarni   birgalikda   ishlab   chiqara   boshladi.   Natijada
malakasi   oshdi,   ma’lum   ko‘nikmalar   vujudga   keldi,   turli-
tuman kasblar paydo bo‘ldi. Kasb qanchalik mu vaffaqiyatli
tanlansa, inson o‘zini shunchalik baxtli his qiladi. Ammo har
qanday   mutaxassislikni   egallash   uchun   yaxshi   o’qish   va
tanlangan   kasbga   ko’proq   qiziqish   kerak.   Olimlarning
ta’kidlashicha, dunyoda 40 mingdan ortiq kasblar bor.
Huquqiy asoslariga kim to’xtaladi?
O’zbekiston   respublikasi   Konstitutsiyasining   37-
moddasiga   muvofiq:   “Har   bir   shaxs   mehnat   qilish,   erkin
kasb   tanlash,   adolatli   mehnat   sharoitlarida   ishlash   va
qonunda   ko’rsatilgan   tartibda   ishsizlikdan   himoyalanish
huquqi   egadir.   Sud   hukmi   bilan   tayinlangan   jazoni   o’tash
tartibidan   yoki   qonunda   ko’rsatilgan   boshqa   hollardan
tashqari majburiy mehnat ta’qiqlanadi”.
Xulosa,   kasblar   turli   yo’nalishlarda,   turli   omillar
orqali namoyon bo’ladi:
                                                       Kim qanday kasb egasi bo’lmoqchi?
O’quvchilar ijrosida:
Tadbirkor:   “ Men   Abdulboriy   Abdullajonov   kelajakda
tadbirkorlikni   rivojlantirish,   yangi   ish   o’rinlarini   yaratish,
aholi   bandligini   ta’minlash   va   uning   daromadini   oshirish
uchun o’z biznesimni yo’lga qo’yib, mamlakatimiz iqtisodiy
rivojlanishiga o’z hissamni qo’shmoqchiman.”
Sportchi:   “ Men Imronbek Rahmonov UFC sport turi bilan
7   yildan   beri   shug’ullanib   kelaman.   Mening   eng   oliy
maqsadim   jahon   arenalarida   ham   takror   va   takror
Bayrog’imizning mag’rur hilpirashi va davlat madhiyamizni
jarang   sochishiga   muvaffaq   bo’lishdir.   Bu   yo’lda   bor
salohiyatim va ishtiyoqimni ishga solaman”.
O’qituvchi:   “Men   Moxigul   Ashurboyeva   kelajakda
o’qituvchilik   kasbini   tanlamoqchiman.   Bizga   bilim   berib kelayotgan   qadrli   ustozlarimiz   singari   o’quvchi   yoshlarni
o’tkir   zehnli,   aql-zakovatda   tengi   yo’q,   bilimli,   yuksak
tarbiyali   hamda   barkamol   inson   bo’lib   ulg’ayishlariga   o’z
hissamni qo’shmoqchiman”. 
Shifokor:   “Inson   uchun   eng   qadrli   ne’mat   –   bu   uning
salomatligi.   Salomatlikni   asrash,   kasallikni   oldini   olish   va
davolashda   shifokorlarning   o’rni   beqiyos.   Men   shunday
sharafli kasb egasi bo’lib, xalqimiz, hamyurtlarimiz dardiga
shifo topishda bor bilim va imkoniyatimni safarbar etaman”.
Quruvchi:   “Obodlik   ko’ngildan   boshlanadi.   Obod
ko’ngillarning   Makoni   –   Ona   Yurti   ham   obod   va   ko’rkam
bo’lmog’I darkor.   Bu sohada esa samarali vasifatli ishlarni
amalga   oshirishda   binokorlar   katta   hissa   qo’shadi.   Mening
maqsadim   ham   yurtim   ko’chalari,   mahallayu   qishloqlari,
shaharlarida   zamonaviy,   shinam   va   qulayliklarga   boy
binolarni barpo etish”.
Harbiy:   “   Tinchlik   va   havfsizlikni   ta’minlash   barcha   er-
yigitning   burchidir.   O’zbekiston   Respublikasi   Qurolli
Kuchlari safida bo’lish esa Kishida faxr va g’urur tuyg’usini
mustahkamlaydi.   Va   men   ham   o’z   yo’limni   tanladim.
O’zbekiston Respublikasiga xizmat qilaman!!!”
VI.Darsni   yakunlash .   Faol   qatnashgan   o’quvchilarni
baholarini kundalik va kundalik.com jurnaliga qo’yish.
VII.Uyga   vazifa:   “Ijodkorlikka   taklif   etamiz”   Bugungi
mavzuni   o`qib   kelish,   qayta   hikoyalashga   tayyorlanish,
xulosa chiqarish.

Tarbiya fanidan BILIM OL  KASB-HUNAR TANLA  mavzusidagi bir soatlik ochiq dars ishlanmasi

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili-o’qish savodxonligi va uni o’qitish metodikasi
  • Ona tili va o’qish savodxonligi darslarida kasbim faxrim mavzusini o‘rganish
  • Boshlangʻich sinflarda ifoda tushunchasini oʻrganish kurs ishi
  • Toʻplamlar birlashmasini oʻrgatish metodikasi, 3-sinf 2-qism
  • Interfaol metodlar orqali samarali ta’lim tashkil etish kurs ishi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский