Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 888.8KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 14 Aprel 2025
Kengaytma pptx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

Quvonchbek Ummatqulov

Ro'yxatga olish sanasi 14 Aprel 2025

0 Sotish

Umumtaʼlim maktablarida tarbiya fanini oʼqitish metodikasi fanining predmeti, maqsad va vazifalari

Sotib olish
  1- A maliy mashg`ulot 
Umumta lim maktablarida tarbiya ʼ
fanini o qitish metodikasi fanining 	
ʼ
predmeti, maqsad va vazifalari  1. Tarbiya fanining mohiyati ,maqsadi va  
vazifalari .
2. Tarbiya metodlarining turlari va ularning 
ahamiyati .
3. Tarbiya jarayonining asosiy tarkibiy 
qismlari .Reja: Amaliy mashg‘ulot    maqsad i  —   
talabalarga  tarbiya fanining asosiy 
tushunchalarini amalda qo‘llash, 
ularni nazariy bilimlar bilan 
mustahkamlash va real hayotdagi 
vaziyatlarga nisbatan o‘z fikrlarini 
yaratishga yordam berishdir.     
"Tarbiyaning asosiy maqsadi – insonning 
aqliy va a h loqiy kamolotiga erishishdir.“
  Abu Nasr  F o robiy ning  fikricha, insonning haqiqiy baxt-saodati 
faqat to‘g‘ri tarbiya orqali shakllanadi. Jamiyat taraqqiyoti uchun 
bilimli va ma’naviy yetuk insonlarni tarbiyalash zarur.““
—   Abu Nasr F o robiy  SAVOLLAR:
1.  Siz hayotingizda qanday fazilatlarni 
rivojlantirishni eng muhim deb bilasiz va 
nima uchun?
2.  Tarbiya jarayonida  siz agar  o‘z 
oldingizga aniq maqsadlar qo‘ymasangiz 
bu  o’ylagan  natija ngiz ga  erishishingizga 
qanday ta’sir qiladi?
3.  Sizningcha, oilada va maktabda 
tarbiyaga eng kuchli ta’sir ko‘rsatadigan 
vosita nima? Nima uchun?
4.  Kitoblar yoki filmlar qaysi hollarda 
inson a h loqini shakllantirishga yordam 
beradi? Sizning hayotingizda bunga misol 
bormi?  Tarbiya  — shaxsda muayyan jismoniy, 
ruhiy, a h loqiy, ma naviy sifatlarni ʼ
shakllantirishga qaratilgan amaliy 
pedagogik jarayon; insonning jamiyatda 
yashashi uchun zarur bo lgan 	
ʻ
xususiyatlarga ega bo lishini ta minlash 	
ʻ ʼ
yo lida ko riladigan chora tadbirlar 	
ʻ ʻ
yig indisi.
ʼ      -  Tarbiya fanining mohiyati insonning har tomonlama kamol topishi va 
jamiyat hayotida faol ishtirok etishini ta'minlashga qaratilgan. Bu fan 
shaxsni ma’naviy, axloqiy, jismoniy va intellektual jihatdan rivojlantirishga 
yordam beradi.
-   Tarbiya shaxsning ijtimoiy-axloqiy sifatlarini rivojlantirishni nazarda 
tutadi. Bu jarayonda o‘quvchilarni  v atanparvarlik, halollik, mehnatsevarlik, 
mehr-oqibat kabi fazilatlar bilan tarbiyalash muhim.
  -  Tarbiya shaxsni faqat ma’naviy emas, balki jismoniy va aqliy jihatdan 
ham shakllantirishga qaratilgan. Bu uning o‘z qobiliyatlarini to‘liq namoyon 
qilishiga yordam beradi.
  -  Tarbiya jarayoni bir martalik hodisa emas, balki inson hayoti davomida 
davom etadigan uzluksiz jarayondir.Tarbiya fanining mohiyati   Ma’naviyat: 
Insonning 
ichki 
dunyosi va 
qadriyatlar
i.   A h loq:  
To‘g‘ri va 
noto‘g‘ri 
h atti-
harakatlarn
i ajrata 
olish.   Bilim: 
Insonning 
intellektu
al 
rivojlanis
hini 
ta’minlas
h.   Odob: 
Shaxsning 
jamoada 
o‘zini 
qanday 
tutishi.   Tarbiya mohiyatini ifodalovchi asosiy 
tushunchalar:  Tarbiya fanining maqsadi
-  Tarbiya fanining asosiy maqsadi — komil insonni 
shakllantirish, ya’ni axloqiy yetuk, ma’naviy barkamol, 
ijtimoiy mas’uliyatli, bilimli va faol shaxsni 
tarbiyalashdir.
-  Shaxsda ijtimoiy va axloqiy qadriyatlarni 
shakllantirish.
-  O‘quvchilarda mustaqil fikrlash va jamiyatdagi 
mas’uliyatni anglash qobiliyatini rivojlantirish.  Tarbiya fanining vazifalari
  Ma’naviy va axloqiy 
tarbiya
O‘quvchilarda ma’naviy 
qadriyatlar, halollik, adolat, 
va mehr-oqibat kabi 
xislatlarni shakllantirish.
Misol: Axloqiy mavzularda 
suhbatlar tashkil qilish, 
masalan, "Halollik va uning 
hayotdagi o‘rni" mavzusida 
dars o‘tish.   Mehnat tarbiyasi
Mehnatga muhabbat, 
mas’uliyatni anglash va o‘z 
kuchiga tayanish 
ko‘nikmalarini tarbiyalash.
Misol: Maktab bog‘ida 
amaliy ishlar yoki qo‘lda 
yasaladigan buyumlar 
bo‘yicha to‘garaklar tashkil 
qilish.   Aqliy tarbiya
O‘quvchilarning 
intellektual qobiliyatlarini 
rivojlantirish va ilm-fanga 
qiziqishini oshirish.
Misol: Ilmiy to‘garaklar, 
olimpiadalar va qiziqarli 
bilim viktorinalarini 
o‘tkazish. T 1. Testga kirish uchun 
QR kodni skaner qiling 
va START tugmasini 
bosing. 
2 Test boshlangandan 
so ng variantlarni ʼ
tanlashingiz bilanoq 
javobingiz to g ri yoki 	
ʼ ʼ
noto g ri ekanligini bilib 	
ʼ ʼ
olasiz .
3. Test yakunlangandan 
so ng natijangiz bilan 
ʼ
tanishasiz. Natija 1 
0-3 
Natija 2 
4-7
Natija 3 
8-10    Tarbiya fanini o‘qitish metodikasining 
predmeti  — bu o‘quvchilarning shaxs 
sifatida rivojlanishi va shakllanishini 
ta’minlovchi tarbiyaviy jarayon. U shaxsga 
ma’naviy, axloqiy va intellektual ta’sir 
ko‘rsatish metodlarini o‘rgatadi.      Tarbiya metodlarining turlari:
   -  Tushuntirish metodi
Tushuntirish metodi o‘quvchiga ma’lum bir savol yoki masala bo‘yicha 
izohlar berish orqali uning bilimini kengaytirish, fikrlash qobiliyatini 
rivojlantirishga yordam beradi. Bu metod ko‘proq nazariy bilimlarni 
o‘rganishda qo‘llaniladi.
 
   -  Namuna ko‘rsatish metodi
  O`qituvchi  o‘zining  h atti-harakatlari yoki ishini misol qilib ko‘rsatadi. Bu 
metod orqali o‘quvchilar tarbiyachining yo‘l-yo‘riqlarini o‘zlashtiradilar.  
Shaxsiy namuna juda muhim o’rin egallaydi.
- Tajriba metodlari (amaliy metodlar)
Bu metod o‘quvchilarga amaliy mashg‘ulotlar, laboratoriya ishlarini 
o‘rganish, o‘tkazish orqali bilim va ko‘nikmalarni oshirishni ta’minlaydi.
     -  So‘zlashuv metodi (suhbat, munozara)
Bu metod o‘quvchilarni erkin muloqotga, o‘z fikrini ifoda etishga 
undaydi. Suhbat yoki munozara orqali o‘quvchilar o‘z nuqtai 
nazarlarini bildirishadi va boshqalar bilan fikr almashadilar.
 
  -  Savol-javob metodi
Tarbiyachi o‘quvchidan savollar berish orqali uning bilimini sinovdan 
o‘tkazadi. Bu metod o‘quvchining eslab qolish, tahlil qilish va fikrlash 
qobiliyatlarini rivojlantiradi.
 
-  Motivatsiya metodlari
Bu metod o‘quvchining faoliyatini rag‘batlantirish, uni yangi bilimlarni 
o‘rganishga undashga qaratilgan. Rag‘batlantirish orqali 
o‘quvchilarda o‘rganishga bo‘lgan ishtiyoqni oshirish mumkin.  -  Ijtimoiy faoliyat orqali tarbiya
Bu metod o‘quvchilarni ijtimoiy vazifalarda ishtirok 
etishga, jamoaviy ishlarni bajarishga undaydi. 
Tarbiya jarayonida o‘quvchilarni jamoa sifatida 
ishlashga o‘rgatish muhim.
 
  -  O‘z-o‘zini tarbiyalash metodi
Bu metodda o‘quvchi o‘zini-o‘zi nazorat qilish, o‘z 
h atti-harakatlari va fikrlarini tahlil qilish orqali o‘z-
o‘zini tarbiyalaydi.
  
Krosswordni 
onlayn rejimda 
yechish uchun 
QR kodni 
skaner qiling . 5 . Tarbiya jarayonida qattiqqo‘llik va 
yumshoqlik o‘rtasida qanday muvozanat 
bo‘lishi kerak deb o‘ylaysiz?
6 . Yaxshi tarbiyachi  yoki pedagog  bo‘lish 
uchun eng zarur 3 sifatni sanab bering. 
Ushbu sifatlarni o‘zingizda rivojlantirish 
uchun nima qilyapsiz?
7.  Tabiat yoki atrof-muhit tarbiyaga qanday 
ta’sir ko‘rsatadi? Ochiq havoda tarbiyaviy 
faoliyatlar o‘tkazishning afzalliklari 
nimada?
8.  Sizningcha, oilaviy muhit tarbiya 
jarayonida qancha ulushni tashkil qiladi? 
Maktab va jamiyat bu jarayonda qanday rol 
o‘ynaydi?  Tarbiya jarayonining asosiy 
tarkibiy qismlari
Shaxs:  O‘quvchilarning individual rivojlanishi va 
ma’naviy kamoloti.
Jamoa:  O‘quvchilarning bir-biri bilan muloqoti va 
hamkorligi orqali tarbiyalanishi.
Jamiyat:  Maktab va o‘qituvchilar jamiyat 
talablariga mos shaxsni shakllantirishga 
qaratilgan faoliyat olib boradi.   1. Tarbiyaviy maqsadlar : Tarbiya jarayonining maqsadi, 
yosh avlodni a h loqiy, ijtimoiy va madaniy jihatdan yetuk, 
bilimli va vatanparvar shaxs sifatida shakllantirishdir.
2. Tarbiyaviy vositalar:  Bu omillar o'qituvchilar, ota-onalar, 
jamiyat, madaniyat, axborot vositalari, kitoblar, san'at va 
boshqa turli vositalarni o'z ichiga oladi.
3. Tarbiyaviy usullar:  Tarbiyani amalga oshirish usullari, 
masalan, namuna ko'rsatish, muloqot, maslahat, amaliy 
mashqlar, intizom, hurmatni o'rgatish kabi metodlarni o'z 
ichiga oladi.  4. Tarbiyaviy faoliyat:  Bu jarayonning o'ziga xos 
faolligi, shaxsning o'zgarishi va o'zligini shakllantirish 
uchun amalga oshiriladigan turli faoliyatlarni 
anglatadi.
5. Tarbiyaviy sharoit:  Bu, oilaviy, maktab va jamiyat 
sharoitlarini, shuningdek, tabiat va madaniyatni 
hisobga olishni o'z ichiga oladi. E`tiboringiz uchun rahmat !

Презентация 

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili-o’qish savodxonligi va uni o’qitish metodikasi
  • Ona tili va o’qish savodxonligi darslarida kasbim faxrim mavzusini o‘rganish
  • Boshlangʻich sinflarda ifoda tushunchasini oʻrganish kurs ishi
  • Toʻplamlar birlashmasini oʻrgatish metodikasi, 3-sinf 2-qism
  • Interfaol metodlar orqali samarali ta’lim tashkil etish kurs ishi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский