Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 3.4MB
Покупки 0
Дата загрузки 28 Февраль 2025
Расширение doc
Раздел Образовательные программы
Предмет Педагогика

Продавец

G'ayrat Ziyayev

Дата регистрации 14 Февраль 2025

96 Продаж

Xotira abadiy qadr muqaddas

Купить
  “ XOTIRA ABADIY QADR
MUQADDAS ”
mavzusidagi
DARS ISHLANMASI Farg ona 2025  ʻ Fan:  Tarbiya Sinf:  5-sinf Sana:
Dars mavzusi “ Xotira abadiy qadr muqaddas ” 
Dars  
maqsad lar i    Ta limiy   maqsad:   O quvchilarga   "Xotira   abadiy   qadr   muqaddas"ʼ ʻ
mavzusining mazmuni, uning diniy, madaniy va tarixiy ahamiyatini
tushuntirish.
 Tarbiyaviy   maqsad:   O quvchilarda   tarixiy   voqealar   va   qadriyatlar	
ʻ
xotirasiga hurmatni shakllantirish.
 Rivojlantiruvchi maqsad: O quvchilarning tarixiy xotira va madaniy	
ʻ
merosni tahlil qilish ko nikmalarini rivojlantirish.	
ʻ
Dars borishining qisqacha tafsiloti (texnologik xaritasi)
Dars 
bosqichlari Faoliyat tavsifi Vaqt
(minut) Metodlar Zarur
jihozlar va
resurslar
Tashkiliy qism
1. Darsga 
tayyorgarlik Salomlashish
Davomat 5-minut
2. Darsga 
qiziqtirish 
(motivatsiya) Butun   guruhga   topshiriq
beriladi   Har   bir   o quvchi   bitta	
ʻ
javob   variantini   bir   varaq
qog ozga   yozib,   uni   yoidagi	
ʻ
o quvchiga   beradi,   o z	
ʻ ʻ
ruchkasini esa stolning o rtasiga	
ʻ
surib qo yadi.	
ʻ 1 0 “Ruchka 
stol 
o rtasida” 	
ʻ
metodi
Asosiy qism 3.  Mavzu 
bayoni 20 Munozara 
metodi
Yakuniy qism
4 . Baholash  Faol qatnashgan guruh va 
o quvchilar rag batlantiriladi va ʻ ʻ
baholanadi 5 Guruhlarga 
naminatsiya 
berish Smayil 
kartochka
lari
5. Refleksiya va 
     darsga yakun
     yasash Hayvonlarni shafqatsiz 
munosabatlardan himoya qilish 
uchun qanday qonun 
chiqarilishini xohlardingiz?  5
Mavzu bayoni
Xotira — insonning o z o tmishini, tajribalarini, bilimlarini saqlash va eslab	
ʻ ʻ
qolish   qobiliyatidir.   Xotira   yordamida   biz   o z   hayotimizdagi   voqealarni   eslab,	
ʻ
o rganilgan   narsalarni   saqlaymiz.   U   quyidagi   shakllarda   saqlanishi   mumkin.   Har	
ʻ
bir insonning o z hayoti va tajribalari asosida shakllangan xotirasi. Bunga o z ota-	
ʻ ʻ
onalarini, do stlarini, o rgangan bilimlarini, o ziga xos voqealar va his-tuyg ularni	
ʻ ʻ ʻ ʻ
eslash   kiradi.   Biror   guruh,   millat   yoki   davlatning   umumiy   tajribasi,   tarixiy
voqealar va yodgorliklar. Bu, masalan, milliy bayramlar, tarixiy xotiralar, urushlar
va   boshqa   muhim   tarixiy   hodisalar   asosida   saqlanadi.   Madaniy   an analar,   san at,	
ʼ ʼ
musiqa,   adabiyot   va   folklor   orqali   saqlanadi.   Madaniyatda   qolgan   yozma   asarlar,
rasmlar va boshqa ijodiy ifodalar xotirani avlodlarga etkazadi. O tgan zamonlardan	
ʻ
qolgan yozma va og zaki  tarix, arxitektura, yodgorliklar  orqali  saqlanadi.  Tarixiy	
ʻ
asarlar, yodgorliklar va tarixiy dalillar bizning o tmishimizni bilishimizga yordam	
ʻ
beradi.
Xotira   insoniyat   tarixida   muhim   rol   o ynaydi,   chunki.   Xotira   yordamida	
ʻ
insoniyat   o tgan   zamonlarni   eslab,   tarixiy   voqealar   haqida   ma lumot   olish	
ʻ ʼ
imkoniyatiga ega  bo ladi. Agar  xotira  bo lmasa,  insoniyatning  o z tarixi  yo qolib	
ʻ ʻ ʻ ʻ ketishi   mumkin   edi.   Xotira   orqali   o rganilgan   voqealar,   xatolar   va   yutuqlarʻ
insonlarga   kelajakda   yaxshiroq   qarorlar   qabul   qilishga   yordam   beradi.   Xotira
o zgarishlarni, taraqqiyotni va insoniyatning harakatlarini tahlil qilish imkoniyatini	
ʻ
beradi.   Xotira   milliy,   madaniy,   diniy   qadriyatlarni   saqlab,   avloddan-avlodga
etkazishda katta rol o ynaydi. Shuningdek, u millatning birligini mustahkamlashga	
ʻ
yordam   beradi.   Xotira,   insonlarning   o zligini,   kimligini,   ma naviy   qiymatlarini	
ʻ ʼ
anglashlariga   yordam   beradi.   Xotira   insonlarni   o z   tarixiy   ildizlari   bilan   bog lab,	
ʻ ʻ
milliy   va   shaxsiy   identifikatsiyalarini   mustahkamlaydi.   Abadiy   xotira   —   bu   vaqt
o tishiga   qaramasdan   saqlanib   qoladigan,   tarixda   muhim   o rin   tutgan   voqealar,	
ʻ ʻ
shaxslar yoki hodisalarning xotirasidir. Abadiy xotira odatda quyidagilarga tegishli
bo ladi.   Millat   yoki   insoniyat   tarixida   ulkan   yutuqlarga,   zafarlar   yoki
ʻ
qahramonlarga   bag ishlangan   xotiralar.   Masalan,   urushlar,   inqiloblar   yoki	
ʻ
mustaqillik   uchun   kurashgan   shaxslarning   xotiralari.   Tarixda   ulkan   iz   qoldirgan
shaxslarning   nomi   va   faoliyatini   unutmang.   Masalan,   adiblar,   san atkorlar,	
ʼ
siyosatchilar, ilm-fan namoyandalari kabi shaxslarning xotiralari. O tgan voqealar	
ʻ
yoki shaxslar uchun qurilgan yodgorliklar, haykallar, tarixiy obidalar va o rmonlar,	
ʻ
bu   xotiralarni   abadiy   saqlashga   yordam   beradi.   Ba zi   xotiralar   diniy,   madaniy   va	
ʼ
ruhiy   ahamiyatga   ega   bo lib,   ular   uzoq   vaqt   davomida   saqlanadi.   Diniy   matnlar,	
ʻ
an analar,   marosimlar   orqali   xotiralar   abadiylashadi.   Abadiy   xotira   —   bu   faqat	
ʼ
vaqtinchalik esdalik emas, balki xalq yoki insoniyatning kelajakka ta sir qiladigan,	
ʼ
ularga yo naltiradigan, qadriyatlarni o zida mujassamlashtirgan xotiradir.	
ʻ ʻ
Muqaddas   xotira   –   bu   nafaqat   o zgarmas   va   abadiy   saqlanadigan   xotira,	
ʻ
balki   insoniyat   tarixidagi   muhim   va   ulug vor   voqealar,   shaxslar   yoki	
ʻ
tushunchalarning diniy va madaniy ahamiyatga ega bo lib, ularni eslash va hurmat	
ʻ
qilish mas uliyati bilan bog liqdir. Diniy jihatdan, muqaddas xotira insonning o z	
ʼ ʻ ʻ
Xudosi, dini va ajdodlari oldidagi mas uliyatini anglashga yordam beradi.	
ʼ  Dinlarda
xotira muhim ahamiyatga ega. Masalan, Islomda, sahobalar va payg ambarlarning	
ʻ
xotirasi   hurmat   qilinadi,   ularning   o gitlari   va   hayotlari   diniy   amaliyotlarning   bir	
ʻ
qismi sifatida o rganiladi. Xuddi shuningdek, Xristianlikda Iso Masih va boshqalar	
ʻ
kabi   muqaddas   shaxslarning   xotirasi   yodlanadi.   Xotira,   dinlarning   asosiy qadriyatlarini   saqlash   va   avloddan-avlodga   etkazishda   katta   rol   o ynaydi.   Milliyʻ
qahramonlar,   shaxslar   yoki   jamoalarning   xotirasi   faqat   tarixiy   emas,   balki   ular
xalqning birdamligi va milliy ongini shakllantirishda ham ahamiyatlidir. Ularning
xotirasi,   ular   qilgan   yutuqlar   va   fidoiyliklari   orqali   yuksak   qadriyatlar   va   g urur	
ʻ
manbai   bo lib   qoladi.   Masalan,   Mustaqillik   kurashchilari,   ilm-fan   sohasidagi	
ʻ
buyuk   namoyandalar   yoki   san atkorlar   xalqning   g ururi   va   ijtimoiy-psixologik	
ʼ ʻ
holatiga   ta sir   ko rsatadi.   Ular   haqidagi   xotira   nafaqat   adabiy   yoki   tarixiy	
ʼ ʻ
asarlarning   bir   qismi,   balki   jamiyatning   qarashlaridagi   muhim   bir   bo limdir.	
ʻ
Xotiralarni   hurmat   qilish,   ularni   saqlash   va   bu   orqali   avlodlar   orasida   birlik   va
ahillikni   mustahkamlash   har   bir   jamiyatning   axloqiy   mas uliyatidir.   Diniy   nuqtai	
ʼ
nazardan, xotiraga hurmat ko rsatish, avlodlarga yaxshi o gitlar berish va ularning	
ʻ ʻ
mehnatini   qadrlash   zarur.   Axloqiy   jihatdan,   xotiralarni   saqlash,   insonning   o z	
ʻ
kelajagini   shakllantirishda   o tmishdagi   tajribalar   va   qadriyatlar   asosida   qarorlar	
ʻ
qabul   qilishiga   yordam   beradi.   Xotira   saqlanishi,   insonlar   orasida   axloqiy
aloqalarni mustahkamlashga, xatolardan saboq olishga imkon yaratadi.
Xotira   va   madaniy   meros   o rtasidagi   bog liqlik,   jamiyatning   o z   tarixiy   va	
ʻ ʻ ʻ
madaniy   yodgorliklarini,   urf-odatlarini   va   an analari   orqali   saqlash   va   ularga	
ʼ
e tibor qaratish orqali ifodalanadi. Madaniy meros xotiraning yodgorligi  bo lib, u	
ʼ ʻ
butun avlodlar uchun o ziga xos identifikatsiyani, tarixni va qadriyatlarni saqlaydi.	
ʻ
Madaniy   merosda   xotira   saqlashning   ahamiyati,   millatning   o ziga   xosligini	
ʻ
anglash,   o z   tarixini   bilish   va   bu   tarixni   yangi   avlodlarga   etkazishda   aks   etadi.	
ʻ
Madaniyat xotirani saqlashning eng yaxshi shakli bo lib, adabiyot, san at, musiqa,	
ʻ ʼ
arxitektura va boshqalarda o z aksini topadi. Madaniyat xotirani saqlashda muhim	
ʻ
rol o ynaydi, chunki u insoniyatning o tmishini va yutuqlarini saqlab, avlodlardan	
ʻ ʻ
avlodga   uzatadi.   Madaniy   an analar,   san at   asarlari,   yozma   manbalar,   va   boshqa	
ʼ ʼ
madaniy ifodalar  xotiraning abadiyligini   ta minlaydi.  Madaniy  tadbirlar   va san at	
ʼ ʼ
orqali xotiralar nafaqat tarixiy hujjatlar sifatida, balki zamonaviy jamiyatda o zini	
ʻ
namoyon   etadigan   jonli   manbalar   sifatida   saqlanadi.   Xotira   orqali   o tmishdagi	
ʻ
xatolarni   va   yutuqlarni   tahlil   qilish   orqali   jamiyat   kelajakda   yaxshiroq   qarorlar
qabul   qilish   imkoniyatiga   ega   bo ladi.   Bu,   ayniqsa,   tarixiy   tajribalar   va   madaniy	
ʻ an analar   asosida   shakllanadi.   Xotira   va   madaniyat   o tmishdan   saboq   olishningʼ ʻ
muhim   vositasidir.   Ular,   kelajakni   qurishda   ijtimoiy   va   madaniy   qiyinchiliklarni
yengib   o tishga   yordam   beradi.   Tarixiy   obidalar   va   yodgorliklar   xotirani	
ʻ
saqlashning   muhim   vositalaridir.   Ular   milliy   va   madaniy   tarixni,   avlodlar
o rtasidagi   bog liqlikni,   yodgorliklarning   abadiyligini   ta minlaydi.   Yodgorliklar,	
ʻ ʻ ʼ
tarixiy joylar va obidalar nafaqat o zgarmas xotirani saqlashga xizmat qiladi, balki	
ʻ
ularning   saqlanishi   madaniy   merosni   avlodlardan-avlodga   etkazishning   zaruriy
shartidir. Madaniy tadbirlar, kitoblar va filmlar xotirani saqlashda katta ahamiyatga
ega.   Adabiyot   va   san at   orqali   o tmishdagi   voqealar,   tarixiy   shaxslar   va   ularning	
ʼ ʻ
xotirasi   avlodlarga   etkaziladi.   Filmlar,   hujjatli   asarlar   va   kitoblar   orqali   xotiralar
nafaqat   tarixiy   yozuvlarda,   balki   ijodiy   ishlarda   ham   abadiylashtiriladi.
Yodgorliklar   va   madaniy   an analar   avlodlar   orasida   uzluksiz   o zgarishsiz	
ʼ ʻ
saqlanishi   kerak.   Bu,   o z   navbatida,   jamiyatning   madaniy   va   ma naviy   asoslarini	
ʻ ʼ
mustahkamlashga   yordam   beradi.   O zgarishlar   va   yangiliklarga   qarshi,   an analar	
ʻ ʼ
va   yodgorliklarni   saqlashda   avlodlar   o rtasida   hamkorlik   va   hurmat   muhim	
ʻ
ahamiyatga   ega.   Xotira   abadiy   qadr   muqaddas   bo lishi   uchun   har   bir   inson   va	
ʻ
jamiyat o z shaxsiy va jamoaviy xotiralarini hurmat qilish, ularga e tibor berish va	
ʻ ʼ
ularga   ehtirom  ko rsatish  mas uliyatiga  ega.   Axloqiy  mas uliyat,  xotiralarni   faqat	
ʻ ʼ ʼ
saqlash  emas,  balki  ularni  muqaddas  va qadrlashda  ham  namoyon bo lishi  kerak.	
ʻ
Yoshlar   avloddan-avlodga   xotira   va   qadriyatlarni   etkazishning   asosiysi
hisoblanadi.   Ular   o z   jamiyatining   tarixini,   madaniyatini   va   an analarini   anglab,	
ʻ ʼ
kelajakdagi   yuksak   qadriyatlarni   shakllantiradi.   Yoshlarning   bu   jarayondagi   roli
faqat   o tmishni   bilishdan   iborat   emas,   balki   uni   zamonaviy   talablar   va   ehtiyojlar	
ʻ
asosida saqlash va rivojlantirishda ham muhimdir. Darsda ishlatiladigan tarqatma materiallar

XOTIRA ABADIY QADR MUQADDAS

Купить
  • Похожие документы

  • 3 sinfda matematikadan sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish
  • Globallashuv sharoitida talabalarda ekologik ong va madaniyatni shakllantirish usullari
  • Sрirtli ichimliklаrgа mоyil о’smirlаr bilаn ijtimоiy-реdаgоgik fаоliyаt
  • Oilada olib boriladigan ijtimoiy-pedagogik faoliyat
  • Ijtimoiy-pedagogik tadqiqotlar

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha