Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 42.6KB
Покупки 0
Дата загрузки 29 Январь 2025
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Дошкольное и начальное образование

Продавец

Umida

Дата регистрации 20 Январь 2025

44 Продаж

4-sinf ko’rsatmali qurollardan foydalanish metodikasi

Купить
O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI OLIY TA’LIM, FAN VA INNOVATSIYALAR
VAZIRLIGI
TOSHKENT GUMANITAR FANLAR UNIVERSITETI 
AMALIY VA GUMANITAR FANLARI KAFEDRASI 
3-KURS BOSHLANG’ICH TA’LIM YO’NALISHI
 05-22-guruh talabasi  Bakibayeva U
  “MATEMATIKA VA UNI O’QITISH METODIKASI” FANIDAN
  KURS ISHI 
MAVZU:  “ 4-sinf ko’rsatmali qurollardan foydalanish 
metodikasi ”
 
KURS ISHI ILMIY    RAHBARI                   
KURS ISHI BAJARUVCHI                           Bakibayeva U
TO‘RTKO‘L- 2025 MAVZU:  4-sinf ko’rsatmali qurollardan foydalanish 
metodikasi
Kurs ishining rejasi:
1. Kirish
2. Adabiyotlar tahlili
3. O‘quvchilarga qurollardan foydalanish haqida 
ta'lim berishning metodikasi
4. Qurol va xavfsizlikka oid pedagogik vazifalar
5. Tavsiyalar va kelajakda amalga oshirilishi kerak 
bo‘lgan ishlar
6. Xulosa
7. Foydalanilgan manbalar 4-sinf o‘quvchilari uchun qurollardan foydalanish metodikasi, odatda, ta'lim 
dasturlarida to‘g‘ridan-to‘g‘ri o‘qituvchilarni qurollar bilan ishlashga yo‘naltiradigan
materiallar bo‘lmasligi kerak, chunki yosh bolalar uchun xavfsiz va mas'uliyatli 
ta'lim berish zarur. Lekin, agar so‘zlaringizni aniqroq tushunsam, ta'lim jarayonida 
o‘quvchilarga qurol yoki xavfsizlik bilan bog‘liq mavzularni o‘rgatish bo‘lsa, bu 
faqatgina nazariy bilimlar va xavfsiz ishlash usullariga oid bo‘lishi kerak.
Agar siz qurollar yoki xavfsizlikni o‘rganish bo‘yicha metodikani so‘rayotgan 
bo‘lsangiz, u holda, materiallarni va misollarni 4-sinf o‘quvchilariga moslashtirish 
kerak bo‘ladi, masalan:
1. Xavfsizlik qoida va tartiblari : Qurol ishlatishdan oldin qanday xavfsizlik 
qoidalariga amal qilish kerakligi haqida gapirish.
2. Simulyatsiyalar yoki tasvirlar orqali tushuntirish : Tez-tez real holatlarni 
ko‘rsatish o‘rniga, xavfsiz va tushunarli usullarni simulyatsiya qilish orqali 
o‘rgatish.
3. Nazariy bilimlar : Qurol turlari, ularning ishlash prinsipi va ishlatish zarurati 
haqida umumiy ma'lumot berish.
4. Ruxsat etilgan materiallar : Faqat o‘qituvchilar yoki maxsus tayyorlangan 
shaxslar uchun mo‘ljallangan materiallardan foydalanish
Kurs ishi yozish bo‘yicha yordam kerakmi? Agar maqsadingiz 4-sinf o‘quvchilari 
uchun qurollardan foydalanish metodikasini o‘rganish bo‘lsa, bu juda nozik mavzu, 
chunki o‘quvchilarga qurollar haqida to‘g‘ridan-to‘g‘ri ma'lumot berish xavfli 
bo‘lishi mumkin. Biroq, agar siz xavfsizlik, huquqiy va etik jihatlar, yoki o‘quv 
jarayonlarida qurollarning tasviriy tarzda ishlatilishi kabi mavzularni qamrab olgan 
kurs ishi yozmoqchi bo‘lsangiz, men sizga yordam bera olaman.
Kurs ishini yozishda e'tiborga olish kerak bo‘lgan asosiy qadamlar:
Mavzu tanlovi va uning dolzarbligini tushuntirish.
Kurs ishining maqsad va vazifalari.
Mavzuga oid mavjud ilmiy, pedagogik va boshqa manbalarni tahlil qilish.
Ushbu mavzuga oid o‘rgatilgan nazariy va amaliy jihatlar.
Metodika yoki ta'lim jarayonidagi qurollar bilan bog‘liq usullarni, xavfsizlikni 
ta'minlashning o‘qituvchi uchun muhim jihatlarini o‘rgatish.
Yozilgan metodika yoki tavsiyalarni o‘rganish, amalda qanday ishlatilishini 
ko‘rsatish.O‘rganilgan materiallardan kelib chiqqan holda xulosa chiqarish. Tavsiyalar va kelajakda bu sohada amalga oshirilishi kerak bo‘lgan 
ishlar.
Korsatmali qurollar deb, agar sizni nazarda tutayotgan bo‘lsangiz, 
o‘quvchilarni xavfsiz qurol ishlatishni o‘rgatish uchun ishlatiladigan 
namunaviy va nazariy vositalar (masalan, qurolning ishlash prinsipi, 
xavfsizlik qo‘llanmalari va boshqalar), unda bu metodika faqat nazariy 
bilimlar va xavfsizlikni tushuntirishga asoslanishi kerak.
Agar siz bu mavzu bo‘yicha kurs ishi yozmoqchi bo‘lsangiz, unda quyidagi reja va 
metodikalar orqali tahlil qilish mumkin:
 Mavzuning dolzarbligi va maqsadi.
 O‘quvchilarga qurollar haqida ta'lim berishning zarurligi va xavfsizlikni 
ta'minlash muhimligi.
 4-sinf uchun o‘qituvchilarni tayyorlashda qo‘llaniladigan metodikalar va 
materiallar.
 Xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha mavjud ilmiy manbalar.
 O‘quvchilarga xavfsizlikni ta'minlashda ishlatiladigan pedagogik vositalar va 
metodik yondashuvlar.
  Korsatmali qurollardan foydalanish metodikasi
 Korsatmali vositalar : Qurollarning ishlash prinsiplari va xavfsiz foydalanish 
asoslari. O‘quvchilarga qurolni qanday ishlatish kerakligini, qanday xavfsizlik 
choralariga rioya qilish kerakligini tushuntirish.
 Xavfsizlikni ta'minlash metodikasi : O‘quvchilarga xavfsiz va mas'uliyatli qurol 
ishlatishning nazariy va amaliy jihatlarini o‘rgatish. Qurolning ishlashini 
ko‘rsatish (real qurol o‘rniga model yoki simulyatsiyalarni ishlatish).
 Ko‘rsatmalar : O‘quvchilarga ko‘rsatmalar orqali qurol ishlatish jarayonini 
tushuntirish, xavfsizlikni ta'minlash qoidalari va ish jarayonlarini aniq va 
tushunarli tarzda taqdim etish.
Xavfsizlikka oid o‘quv metodikasi
 O‘quvchilarga qurollarni xavfsiz ishlatish haqida amaliy mashg‘ulotlar 
o‘tkazish.
 Simulyatsiyalar va xavfsiz muhit yaratish.
 Pedagogik yondashuvlar : O‘qituvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha 
metodik tavsiyalar. Ko‘rsatmalarni berishda, bolalar uchun tushunarli va 
xavfsiz materiallarni tanlash.
  Amaliyot va tavsiyalar  O‘quvchilarga xavfsiz ishlashning amaliy usullari va kundalik hayotdagi 
xavfsizlik choralarini o‘rgatish.
 Pedagogik vazifalarni belgilash va o‘quvchilarni xavfsiz va mas'uliyatli tarzda 
tarbiyalashga qaratilgan tavsiyalar.
 Mavzuning dolzarbligi : 4-sinf o‘quvchilari uchun qurollar haqida ta'lim 
berishning ahamiyati, xavfsizlikni o‘rgatish zarurati va ushbu sohada ilmiy ish 
olib borishning muhimligi.
 Kurs ishining maqsadi : O‘quvchilarga xavfsiz va mas'uliyatli tarzda 
qurollardan foydalanishni o‘rgatish metodikasini ishlab chiqish.
 Kurs ishining vazifalari :
o Qurollardan foydalanish bo‘yicha pedagogik yondashuvlarni o‘rganish.
o Xavfsizlikni ta'minlash va o‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatish 
metodikasini ishlab chiqish.
o Pedagogik tavsiyalar va amaliy qo‘llanmalar yaratish.
 Qurol xavfsizligi va pedagogika sohasidagi adabiyotlar : 4-sinf o‘quvchilari 
uchun xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha mavjud metodikalar, ilmiy maqolalar, 
kitoblar.
 Pedagogik metodikalar : Yosh bolalar uchun xavfsiz ishlashni o‘rgatishning 
umumiy yondashuvlari.
 Xavfsizlikka oid o‘quv materiallari : Bolalar va o‘quvchilarni xavfsizlikka 
o‘rgatishda ishlatiladigan metodlar va qo‘llanmalar.
3. Qurollardan foydalanish metodikasini ishlab chiqish
 Korsatmali vositalar : Qurolning ishlash prinsiplari, xavfsiz foydalanish haqida 
nazariy bilimlarni o‘rganish. O‘quvchilarga ko‘rsatmalar orqali qurol 
ishlatishning xavfsiz yo‘llarini tushuntirish.
 Simulyatsiyalar va ko‘rsatmalar : O‘quvchilar uchun xavfsiz qurol ishlatishni 
ko‘rsatish va tushuntirish.  Real qurol o‘rniga model yoki vizual materiallardan
foydalanish.
 Xavfsizlikni ta'minlash metodikasi : O‘quvchilarga xavfsiz va mas'uliyatli 
ishlashni o‘rgatish. Xavfsizlikni ta'minlash uchun amaliy mashg‘ulotlar 
o‘tkazish.
4. Pedagogik yondashuvlar va metodikalar
 Xavfsizlikni o‘rgatishning amaliy usullari : Qurol xavfsizligi bo‘yicha 
o‘quvchilarga ko‘rsatmalar, amaliy mashg‘ulotlar va simulyatsiyalar.
 O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatish metodikasi : O‘quvchilarga 
xavfsizlikni ta'minlashga oid o‘quv materiallarini taqdim etish va ularning 
o‘rganish jarayonini boshqarish.  Pedagogik vazifalar : O‘qituvchining roli, metodik yondashuvlar va 
o‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatishda foydalaniladigan vositalar.
 Tavsiyalar va amaliy qo‘llanmalar : 4-sinf o‘quvchilari uchun xavfsizlikni 
ta'minlash va qurollardan foydalanish metodikalarini samarali qo‘llash 
bo‘yicha tavsiyalar.
 O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatish bo‘yicha kelajakda amalga oshirilishi 
kerak bo‘lgan ishlar : Yangi metodikalar, o‘quv materiallari va pedagogik 
yondashuvlarni ishlab chiqish.
 Mavzuni tanlash va uning dolzarbligi : Bu bo‘limda siz o‘quvchilar uchun 
xavfsiz ishlash, qurollardan foydalanishni o‘rgatishning dolzarbligini 
asoslashingiz kerak. Nega bu mavzu hozirgi kunda muhim? Misol uchun, 
harbiy xizmat yoki xavfsizlikni o‘rgatish o‘quvchilarning kelajakdagi ijtimoiy 
mas'uliyatini shakllantiradi.
 Maqsadlar va vazifalar : Mavzuni o‘rganishdan ko‘zlangan maqsadlar haqida 
qisqacha so‘zlab, ularni amalga oshirish uchun qaysi metodlardan 
foydalanishingizni belgilab o‘tish.  Bunda o‘quvchilarga xavfsiz ishlash va 
qurollarni qanday ishlatish kerakligini o‘rgatish asosiy maqsad bo‘lishi kerak.
 Qurollardan foydalanishning pedagogik yondashuvlari : O‘quvchilarni xavfsiz 
ishlashga o‘rgatishda qo‘llaniladigan pedagogik metodlarni tahlil qilish. 
Ushbu tahlil pedagogika, psixologiya va xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha 
adabiyotlarga tayanadi.
 Xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha mavjud metodikalar : 4-sinf o‘quvchilari uchun 
xavfsizlikni o‘rgatishda ishlatiladigan metodikalarni aniqlash. Bunda yangi 
materiallar, o‘quv materiallari va nazariy yondashuvlar haqida gapirish 
mumkin.
 O‘quvchilarga ko‘rsatmalar berish : Nazariy bilimlar bilan bir qatorda, 
o‘quvchilarga xavfsiz ishlashni ko‘rsatishning amaliy usullarini ishlab chiqish. 
Bu yerda o‘qituvchi qurolni qanday ishlatishni nafaqat tushuntirib, balki 
o‘quvchilarga qanday qilib xavfsiz ishlashni namoyish qilish kerakligini 
ko‘rsatadi.
 Simulyatsiyalar va o‘rganish jarayonlari : Simulyatsiya o‘quvchilarga xavfsiz va
mas'uliyatli tarzda ishlashni o‘rgatishning samarali usuli bo‘lishi mumkin. Bu 
amaliy mashg‘ulotlar, videotasmalar yoki interaktiv materiallar yordamida 
bo‘lishi mumkin.
4. Xavfsizlikni ta'minlash metodikasi
 Nazariy bilimlar va amaliyotning uyg‘unligi : O‘quvchilarga xavfsizlikni 
ta'minlash uchun ularga nazariy bilimlar (qurolni qanday ishlatish, uning  xavfsizligi haqida) va amaliyot (amaliy mashg‘ulotlar, xavfsizlikni ta'minlovchi 
ko‘rsatmalar)ni uyg‘unlashtirib o‘rgatish.
 Xavfsizlik qoidalarini ta'limda ishlatish : O‘quvchilarga xavfsizlikni ta'minlash 
qoidalarini o‘rgatishda muhim bo‘lgan ko‘rsatmalarni ishlab chiqish.  Bu 
ko‘rsatmalar o‘quvchilarni qurollar bilan ishlashdan oldin tayyorlashda, ularni
xavfsiz ishlashga o‘rgatishda yordam beradi.
5. Tavsiyalar va kelajakdagi ishlar
 Xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha takomillashtirish : O‘quvchilarga xavfsizlikni 
o‘rgatish metodikalarini doimiy ravishda takomillashtirish va ularning 
samaradorligini oshirish.  O‘quvchilarning xavfsizlik bo‘yicha bilimi va 
ko‘nikmalarini baholash metodlarini yaratish.
 O‘quvchilarni yanada samarali tayyorlash : Kelajakda o‘quvchilarga 
xavfsizlikni ta'minlash bo‘yicha yanada samarali va innovatsion metodlarni 
kiritish. Bu yondashuvlar o‘quvchilarni xavfsiz va mas'uliyatli tarzda qurol 
ishlatishga tayyorlaydi.
Mavzuning ahamiyati : 4-sinf o‘quvchilari uchun korsatmali qurollardan 
foydalanish metodikasi ta'limning muhim bir qismidir. Bu metodika 
o‘quvchilarga qurolni xavfsiz va to‘g‘ri ishlatishni o‘rgatish, xavfsizlikka oid 
bilimlarni rivojlantirish va ularni jismoniy va ruhiy jihatdan tayyorlashga yordam 
beradi.
Maqsad : 4-sinf o‘quvchilari uchun korsatmali qurollardan foydalanishni 
o‘rgatishda pedagogik metodlar va usullarni ishlab chiqish.
Vazifalar :
1. O‘quvchilarga qurolning ishlash prinsipi va xavfsizligi haqida bilim 
berish.
2. O‘quvchilarga qurollardan foydalanishning xavfsiz usullarini ko‘rsatish 
va tushuntirish.
3. Qurolni ishlatishdagi xavfsizlik qoidalarini o‘rgatish.
2. Qurollardan foydalanish metodikasi
Korsatmali metodlar (demonstratsiya)
Korsatmali metod  (demonstratsiya) qurolni to‘g‘ri ishlatish usulini o‘quvchilarga 
ko‘rsatishning eng samarali metodlaridan biridir. Bu metod yordamida o‘qituvchi 
qurolni qanday ishlatishni nazariy va amaliy tarzda o‘quvchilarga tushuntiradi.  Amaliyot : O‘quvchiga qurolni qanday ishlatishni to‘g‘ri ko‘rsatish (qurolning 
turini, ishlash prinsipini tushuntirish).
 Demonstratsiya qilish : O‘quvchiga qurolni ishlatishning xavfsiz usullarini 
ko‘rsatish (qurolni to‘g‘ri ushlab, uni joylash, xavfsizlikni ta'minlash).
 Savollar va izohlar : O‘qituvchi o‘quvchilarga ko‘rsatma berish davomida ular 
bilan muloqot qilib, xavfsiz ishlashni tushuntiradi.
O`quvchilar bilan har bir darsda bir nechta tushunchalar bilan ish olib boriladi. 
har bir tushunchani tushunish boshqa bir tushunchani takrorlash, esga olib 
borish bilan olib borilsa, bu   tushuncha esa keyingi tushunchalarni tushuntirish 
uchun xizmat qiladi. O`qitish jarayonida har bir o`quv materiali rivojlantirlgan 
holda olib boriladi, bu   o`quv materiali o`zidan keyin o`qitiladigan materiallarni 
tushunish uchun poydevor bo`ladi. Boshqa tushunchaning o`zlashtirilish 
jarayonini qarasak, u   bir nechta darslarning o`zaro bog`liqligi o`qitilishi natijasida
hosil bo`ladi. Shunday qilib matematik tushunchalarni hosil qilish birgina 
darsning o`zida hosil qilinmasdan, balki o`zaro aloqada bo`lgan bir qancha 
darslarni o`tish jarayonida hosil qilinadi. Bunday darslarni birgalikda darslar 
tizimi deb ataymiz.Shuning uchun o`qituvchi mavzuning mazmunini ochadigan 
darslarni mantiqiy ketma ketlikda joylashtirishi kerak.Eng katta talab darsning 
o`quv tarbiyaviy maqsadini e`tiborga olish, o`qitish tamoyillarining metodik 
va   umumpedagogik tomonlarini hisobga olishdir. Mavzu bo`yicha yaxshi 
o`ylangan darslar tizimining o`quv vaqtini mavzularga to`g`ri taqsimlashga 
bog`liq.Unda o`quvchilarning mustaqilligini hosil qilish, xususiy misollarni 
qarash, xususiy xulosalar chiqarish, undan umumiy xulosalar chiqarishga olib 
kelish diqqat markazida turishi lozim. Bu   bilimlar darslar tizimida hosil qilinib, 
mustaxkamlangandan keyin misol va   masalalar yechishni ta`minlashi kerak. 
Undan keyin mashqlar yordamida malakalarni qayta ishlashi, shuningdek hosil 
qilingan bilimlarni doimo bir tizimda keltirish va   umumlashtirishni ham 
ta`minlash kerak.
Dasturning qandaydir mavzusining mazmunini aniqlashda, mavzu materialini 
dars vaqtlariga taqsimlashda, ya`ni bilimlarni o`zlashtirishga quyidagi asosiy 
bosqichlar qaraladi:
1.Yangi materialni o’qitishga tayyorlash.
2.Yangi o`quv materialini idrok qilish va   yangi bilimlarni hosil qilish.
3.Bilimlarni mustahkamlash va   turli xil mashqlar orqali malakalarni hosil qilish.
4.Bilimlarni takrorlash, umumlashtirish va   bir tizimga keltirish.
5.Bilim va   malakalarni tekshirish. Matematika o`qitish jarayonida o`quvchilarning faolligini oshirish 
va   matematikaga bo`lgan qiziqishini rivojlantirsh omillaridan biri o`quvchilar 
bilan olib boriladaigan mustaqil ishlardir.
Matematika darslarida mustaqil ishlar yangi materialni o`rganishga tayyorgarlik 
ko`rishda, yangi tushunchalar bilan tanishishda, bilim, uquv va   malakalarni 
mustahkamlashda, shuningdek bilimlarni nazorat qilishda amalga oshiriladi.
O`qitishni tashkil qilish.
O`qitish shakli- bu   o`quvchilarning o`quv bilish faoliyatlarini uni turli sharoitlarda
(sinfda, ishlab shiqarishda va   h.k.)o`tkazilishiga muvofiq ravishda o`qiutuvchi 
tomonidan tarbiyaviy o`qitish jarayonida foydalanialadigan qilib tashkil 
etilishidir.
Boshlang`ich sinflarda matematika o`qitishning tashkiliy shakllari dars, 
uy   vazifalarini mustaqil bajarish, o`quvchilarning yakka tartibda guruh va   jamoa 
bo`lib ishlashalri, ekskursiyalar, sinfdan tashqari ishlardan iborat.
O`quv dasturi DTS asosida tasdiqlangan davlat hujjati bo`lib, uning bajarilishi 
majburiydir. Boshlang`ich sinflar tabiiy matematik ta`lim davlat standartlari 
talablarining o`quvchilar tomonidan bajarilishi ularning zarur bilimlar, malaka 
va   ko`nikmalarini egallashlariga , bilim olishga ijobiy munosabatda 
bo`lishlarining shakllanishiga yordam beradi:
a)o`quvchilarni tevarak atrofdagi tabiiy muhitga moslashtirish, yangi ijtimoiy 
maqomdagi o`quvchini shakllantirish;
b)faoliyatning har xil turlarini: o`quv, mehnat, muloqotni egallash;
v)o`z-o`zini nazorat qilish hamda baholash reytingini aniqlashga o`rgatish;
g)muayyan umumiy tabiiy-ilmiy iqtidorning belgilangan darajasi va   uning keyingi
taraqqiyoti tavsifi.
Shunday qilib, boshlang`ich sinflar tabiiy matematik ta`lim davlat standartining 
o`quv-biluv jarayoniga joriy etilishi o`quv fanlariga doir tabiiy-ilmiy bilim, 
ko`nikma va   malakalarnigina emas, balki shaxsning muayyan asosiy faoliyati 
majmuasi mehnat, o`quv-biluv, kommunikativ-axloqiy va   jismoniy tuzilishiga 
mos keladigan fazilatlarning shakllanishini ham ta’minlaydi.
Kundan kunga ma`lumot oshib borayotgan bilan tushunarli bo`ladiki bugungi 
o`quvchilarga kerak bo`ladigan narsalarni hammasini o`rgatib bo`lmaydi. 
O`zlashtirilgan ma`lumot juda tez eskirib qolmoqda, chunki har kuni yangi  ma`lumotlar chiqmoqda. Fanda o`qitish nazariyasi ushbu fanni o`qitish bo`yicha 
metodik tizimlarning faoliyat qonunini ochib beradi. Metodika ularni tadbiqini, 
texnologiya esa ushbu modelni amalga oshirish usullarini ishlab chiqadi.
Tushuntirsh quyidagi usullarda tahlil qilinib olib boriladi:
1)dogmatik usul.
2)evristik usul;
3) tadqiqot usuli (muammoli usul);
Birgalikda ishlash bilish faoliyatining faollashuviga yordam beradi, o`quvchilarda 
o`zaro nazorat qilish va   o`zaro yordam berish sifatlarini shakllantiradi, tarbiyaviy
vazifani ado etadi.
Tarbiyaviy vazifalarning hal etilishida darsning ayrim tarbiyaviy o`rinlari emas, 
balki butun o`quv jarayoni ta`lim mazmuni, o`quv ishi usullari, darsni puxta 
tashkil etilishi yordam berishini unutmaslik kerak.
O‘quvchilarga amaliy mashg‘ulotlar o‘tkazish
Qurollardan foydalanishni o‘rgatishning samarali usullaridan biri amaliy 
mashg‘ulotlardir. Bunda o‘quvchilarga xavfsiz ishlashni amalda ko‘rsatib, ular bilan 
turli vaziyatlar bo‘yicha mashg‘ulotlar o‘tkaziladi.
 Mashg‘ulotlar : O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni amaliy mashg‘ulotlar orqali 
ko‘rsatish.
 Nazorat va ko‘rsatma : O‘qituvchi o‘quvchilarga har bir bosqichni ko‘rsatib, 
ularga yordam beradi.
 Xavfsizlik qoidalari : O‘quvchilarga har bir harakatni bajarishda xavfsizlik 
qoidalariga rioya qilishni eslatish.
 ―Kichik   guruhlarga   bo‘lish   metodi‖   –   bu   o‘qituvchi   tajribasi,   mahorati,
ijodiy   yondashuviga   ko‘ra  turli  xil   metodlar   asosida  qo‘llanishi   mumkin.
Guruhlarga  bo‘lishda  sinf   o‘quvchilarini  ranjitmaslik,  kamsitmaslik,  ularni
estetik     did     nuqtai     nazaridan,   kelishmovchiliksiz,   guruhlarga   bo‘lishga
harakat  qilinadi. Bu  maqsadda    turli xil  o‘yinlar  asosida yoki masalan: rangli
qog‘ozdan   har   xil   shaklda,   kichkina     hajmda,     sinf         o‘quvchilarning         jami
sonini  hisobga  olgan  holda,  oldindan  tayyorlangan  kesma  shakl  (  doira,
uchburchak,   to‘rtburchak,beshburchak   va   hokazo   )   lardan   foydalaniladi. Tayyorlab   qo‘yilgan   rangli   shakllar   o‘quvchilarga   tarqatiladi   (   bu   holda
har  xil  o‘quvchi  ixtiyoriy  ravishda   o‘zi  xohlagan  rangdagi  shaklni  tanlab
oladi).   O‘quvchilar   tanlab   olgan   shakllar   yoki   ranglar   asosida   o‘qituvchi
o‘quvchilarni osongina guruhlarga ajratib oladi.  
Guruhda ishlash uchun taklif  qilish mumkin  bo‘lgan eng  samarali  usullaridan  
biri   mavzu   yuzasidan   savol   va   javob   berishga   undash,   undan   ham   samaraliroq
usul  
esa,     o‘tilgan     mavzuga     oid     mustaqil     savol     tuzishga     undashdir.     Agar
guruhlarga    mavzu    yuzasidan       savol    tuzish,   misol   va    masala   tuzib   sinfga
taklif     qilish     vazifasi     berilsa,     o‘quvchining     darsga     e‘tibori     oshadi,     fikri
uyg‘onadi,   agar   savol   tuzisb   berish   va unga   to‘g‘ri       javobni   o‘zlari       bilishi
ham  kerak  bo‘lsa,(  albatta hamma  vaqt  emas,  ba‘zi  muammoli  savollarning
javobini     o‘quvchi     bilmasligi     mumkin)     bolalar     darsda     e‘tiborliroq     bo‘ladi,
berilayotgan  savollar  sifatini  tahlil  qilishga  o‘rganadi.  
―Klaster‖ metodi ham o‘quvchilarga ixtiyoriy  mavzular xususida erkin, ochiq  
o‘ylash   va   shaxsiy   fikrlarni   bemalol   bayon   etish   uchun   sharoit     yaratishga
yordam  
beradi.  Bunda  o‘quvchilar  bilan  yakka  tartibda    yoki  guruh  asosida  tashkil  
etiladigan  mashg‘ulotlar  jarayonida  foydalanish  mumkin.  ―Klaster‖  metodi  
o‘quvchilarning   tushunchalar   orasidagi   bog‘liqlikni   aniqlashga,   mavzuga   oid
hamma    tushunchalarni    eslashga   o‘rgatadi.   ―Klaster‖   so‘zi   bog‘lam,   dasta
ma‘nosini     bildiradi.     Bu     metod     orqali     biror     mavzuga     oid     o‘quvchilar
biladigan     tushunchalarni     aniqlashda     biror     –     bir         mavzu     o‘rganilgandan
keyin   o‘quvchilar     o‘rganib   olgan   tushunchalarni   aniqlash   mumkin.   Metodni
amalga   oshirish   uchun     doska   o‘rtasiga   asosiy   so‘z   yoki   gap   yozib   qo‘yiladi. O‘quvchilarga shu so‘z  bilan  bog‘liq  hamma    so‘z  va  so‘z  birikmalarini  eslab
doskaga  yozish  taklif  qilinadi.  
Bog‘lamlar  ko‘p  bo‘lishiga  harakat  qilinadi,  hamma    so‘zlar  (  oxirgi    so‘z  
qolmaguncha) yoziladi, xatolarga e‘tibor berilmaydi, hamma o‘quvchiga 
imkoniyat  beriladi.  Ishni  misollardan  boshlash  maqsadga  muvofiq.  Masalan
3-sinfda  bo‘lishga  oid  asosiy  misol  turlarini  yig‘ishni  taklib  qilaylik.  
O‘quvchlar    barcha  misollarni taklif qilgandan so‘ng, o‘qituvchi o‘z  variantini 
namoyish qiladi va bu  ishlar  taqqoslanadi.   Rol o‘ynash va  simulyatsiyalar
Xavfsiz ishlashni o‘rgatishda rol o‘ynash va simulyatsiyalar yordamida o‘quvchilarni 
turli vaziyatlarda qurolni qanday ishlatish kerakligini o‘rgatish mumkin.
 Simulyatsiyalar : O‘quvchilarga turli xavfsizlik holatlarini simulyatsiya qilish 
orqali xavfsiz ishlashni o‘rgatish.
 Rol o‘ynash : O‘quvchilarni turli rollarga ajratib, ular bilan xavfsiz ishlashning 
turli variantlarini sinash.
3. Qurollardan foydalanishdagi xavfsizlik qoidalari
 Qurolni to‘g‘ri ushlash : Qurolni faqat o‘qituvchining ko‘rsatmasi bilan 
ishlatish kerak.
 Xavfsizlik niqobini ishlatish : O‘quvchilarga qurol ishlatishda har doim 
xavfsizlik niqobini taqish kerakligini tushuntirish.
 O‘quvchilarga doimiy nazorat : O‘quvchilar qurolni ishlatish jarayonida har 
doim o‘qituvchi tomonidan nazorat qilinishi zarur.
 Zarur ehtiyotkorlik : Qurolni ishlatishda barcha ehtiyotkorlik choralariga rioya 
qilish, xavfsizlikni ta'minlash.
 Ko‘rsatmalar : O‘qituvchi o‘quvchilarga har doim xavfsizlikni ta'minlaydigan 
ko‘rsatmalarni beradi.
 Baholash va fikrlar : O‘quvchilarning faoliyatini baholash, xatoliklarni tuzatish 
va ularga to‘g‘ri yo‘lni ko‘rsatish.
 O‘quvchilar bilan muloqot : Xavfsizlikka doir o‘quvchilar bilan muntazam 
muloqot qilish, xavfsizlik bo‘yicha ularning fikrlarini tinglash.
 O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatishda videolar va tasvirlardan foydalanish. Bu
o‘quvchilarga qurolning ishlashini va xavfsizlikni tushuntirishda yordam 
beradi.  O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish jarayonida ular uchun testlar yoki sinovlar
o‘tkazish. Bu o‘quvchilarning bilimlarini va ko‘nikmalarini baholashga yordam
beradi.
 Natijalar : 4-sinf o‘quvchilari uchun korsatmali qurollardan foydalanish 
metodikasi xavfsizlikni o‘rgatishda juda muhim ahamiyatga ega. 
O‘quvchilarni xavfsiz ishlashga o‘rgatishning samarali metodlari — 
demonstratsiya, amaliy mashg‘ulotlar va simulyatsiyalar — ularning 
bilimlarini rivojlantirish va xavfsizlikni ta'minlashga yordam beradi.
 Kelajakdagi ishlar : Kelajakda bu metodlarni doimiy ravishda takomillashtirish
va yangi texnologiyalar yordamida o‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish 
jarayonini yanada samarali qilish
 Mavzuni tanlashning asoslari. O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish va 
qurollardan foydalanish metodikasining bugungi kun ta'lim tizimidagi o‘rni.
 Qurol ishlatish va xavfsizlikni ta'minlashda ta'limning ahamiyati.
 Yosh o‘quvchilar uchun xavfsizlikni o‘rgatishning zaruriyati va muammolar.
 Kurs ishining asosiy maqsadi: 4-sinf o‘quvchilari uchun qurollardan 
foydalanish metodikasini o‘rganish va xavfsizlikni ta'minlashga oid pedagogik
yondashuvlarni ishlab chiqish.
 Vazifalar:
o Qurollardan foydalanish bo‘yicha pedagogik metodlarni tahlil qilish.
o Xavfsizlikni ta'minlash usullarini o‘rgatish metodikasini ishlab chiqish.
o O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatishning samarali metodlarini taklif
qilish.
 Xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha mavjud ilmiy adabiyotlar tahlili.
 O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatish metodikalarini tahlil qilish.
 Qurollarning ishlash prinsipi va xavfsiz ishlatish asoslari.
 Pedagogika va psixologiya fanlari asosida xavfsiz ishlashni o‘rgatish bo‘yicha 
ilmiy adabiyotlarni tahlil qilish.
 Pedagogik metodlar: ko‘rsatmalar, mashg‘ulotlar, simulyatsiyalar va nazariy 
bilimlarni o‘rgatish.
 Xavfsizlikka oid o‘quv materiallarining o‘rni va muhimligi.
3. Qurollardan foydalanish metodikasini ishlab chiqish
3.1. Qurollarning xavfsiz ishlatilishini o‘rgatishning nazariy asoslari
 Qurol ishlatishning asosiy prinsiplari.
 Qurollarning turli turlari va ularning ishlash prinsiplari.
 Xavfsizlikni ta'minlashning asosiy qoidalari va me'yorlari.  Xavfsizlikni ta'minlashda o‘qituvchining roli.
3.2. O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatish metodikasi
 Korsatmali (demonstratsion) metodlar : O‘quvchilarga qurolni qanday 
ishlatishni ko‘rsatish va xavfsiz ishlashni ta'lim berish.
 Amaliy mashg‘ulotlar : Qurollardan foydalanishning amaliy jihatlarini 
o‘rgatish, xavfsizlikni ta'minlashda qo‘llaniladigan mashg‘ulotlar.
 Simulyatsiyalar : O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni ko‘rsatish uchun maxsus 
simulyatsiyalar yaratish.
3.3. Xavfsizlikni ta'minlash metodikalari
 Qurol ishlatishda xavfsizlikni ta'minlash usullari: amaliyotda xavfsizlikni 
kuzatish va uning samaradorligini tahlil qilish.
 Xavfsizlikni ta'minlashda o‘quvchilarning bilish qobiliyatlari, ko‘nikmalarini 
rivojlantirish.
 Xavfsizlikni o‘rgatishda innovatsion pedagogik yondashuvlar va vositalar.
 O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha qo‘llanmalar va uslublar.
4. Pedagogik yondashuvlar va metodikalar
4.1. Xavfsizlikni o‘rgatishning pedagogik asoslari
 Bolalar va yoshlar uchun xavfsizlikka oid ta'lim metodikalari.
 Pedagogik texnikalar: ko‘rsatmalar, rolli o‘yinlar, amaliy mashg‘ulotlar va 
ularning o‘quvchilarga ta'siri.
 O‘quvchilarga xavfsizlikni tushuntirishda samarali metodlar va pedagogik 
yondashuvlar.
4.2. Xavfsizlikni o‘rgatishda o‘qituvchining roli
 O‘qituvchining pedagogik strategiyasi va uning o‘quvchilarga xavfsizlikni 
ta'minlashdagi ishtiroki.
 Xavfsizlikni o‘rgatishning amaliy jihatlari va o‘qituvchining metodik vazifalari.
 O‘qituvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha tavsiyalar.
5. Amaliy tavsiyalar va kelajakda amalga oshirilishi kerak bo‘lgan ishlar
5.1. Xavfsizlikni o‘rgatishda tavsiyalar  4-sinf o‘quvchilari uchun xavfsiz ishlashni o‘rgatishda samarali metodlar va 
amaliy mashg‘ulotlar.
 O‘quvchilarni xavfsizlikni ta'minlashga tayyorlashda qo‘llaniladigan 
innovatsion pedagogik yondashuvlar.
 O‘quvchilarni xavfsizlik bo‘yicha baholash va natijalarga erishish.
5.2. Kelajakdagi ishlar va tavsiyalar
 Yangi metodlar va pedagogik yondashuvlarni ishlab chiqish.
 Xavfsizlikka oid pedagogik materiallar va o‘quv qo‘llanmalarni ishlab chiqish.
 Qurollar bilan ishlashni o‘rgatishda o‘qituvchilarni qayta tayyorlash va 
malakasini oshirish bo‘yicha tavsiyalar.
8. Xavfsizlikni o‘rgatish uchun pedagogik vositalar va texnologiyalar
8.1. Audiovizual vositalardan foydalanish
 O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish jarayonida audiovizual vositalar, ya'ni 
videolar, animatsiyalar, infografikalar va simulyatsiyalarni qanday ishlatish 
mumkinligini tahlil qilish.  Bu vositalar o‘quvchilarning diqqatini tortadi va 
ularga qurollarning xavfsiz ishlatilishi haqida aniq tasavvur beradi.
 Amaliy maslahat : Audiovizual vositalarni ishlatishda, ularning mazmuni yosh 
o‘quvchilar uchun tushunarli va ta'sirli bo‘lishi kerak. Masalan, xavfsiz 
ishlashga oid qisqa videolar yoki tasvirli qo‘llanmalar.
8.2. Interaktiv o‘quv materiallaridan foydalanish
 Simulyatsiyalar va virtual mashg‘ulotlar : Qurol ishlatishning xavfsizligini 
o‘rgatishda interaktiv simulyatsiyalar yordamida o‘quvchilarga muammolarni
echish va xavfsizlikni ta'minlashni o‘rgatish.  Virtual mashg‘ulotlar, 
gamifikatsiya, onlayn testlar orqali xavfsiz ishlashni o‘rgatish.
 Amaliy maslahat : O‘quvchilarni o‘zlari ishlaydigan simulyatsiyalarni 
yaratishga undash. Bu ular uchun qiziqarli va o‘rgatuvchi tajriba bo‘ladi.
9. O‘quvchilarni xavfsizlikka tayyorlashda samarali metodlar
9.1. Xavfsizlikni ta'minlash bo‘yicha rol o‘ynash (Role-play) metodikasi
 O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatishda rol o‘ynash metodini qo‘llash. Bu 
metodda o‘quvchilar qurolni ishlatishda xavfsizlik qoidalarini simulyatsiya 
qiladi. Masalan, bir o‘quvchi qurolni noto‘g‘ri ishlatib, boshqa o‘quvchi uni 
to‘g‘ri ishlatish yo‘llarini tushuntiradi.  Amaliy maslahat : Bu metod yordamida o‘quvchilar xavfsizlikni samarali 
o‘rganadi va ko‘nikmalarini mustahkamlaydi.
9.2. Amaliy mashg‘ulotlar va xavfsiz ishlashni ta'minlash
 Praktik mashg‘ulotlar : Xavfsizlik qoidalarini o‘rgatishda amaliy mashg‘ulotlar 
o‘tkazish. Bu mashg‘ulotlarda o‘quvchilar turli vaziyatlar, masalan, qurolni 
to‘g‘ri va xavfsiz usulda ishlatish bo‘yicha amaliy mashqlarni bajaradilar.
 Amaliy maslahat : Amaliy mashg‘ulotlarni muntazam ravishda tashkil etish va 
o‘quvchilarga real vaziyatlarga tayyor bo‘lishlariga yordam berish.
10. Xavfsizlikni o‘rgatish jarayonida o‘qituvchining roli
10.1. O‘qituvchining pedagogik yondashuvi
 Xavfsizlikni o‘rgatish jarayonida o‘qituvchining pedagogik yondashuvi va 
uning o‘quvchilar bilan ishlashda qo‘llanadigan metodlari muhimdir. 
O‘qituvchi xavfsizlikni ta'minlashning barcha jihatlarini yoritishi kerak.
 O‘qituvchining roli faqat bilim berish bilan cheklanmaydi, balki o‘quvchilarga 
xavfsiz ishlashga oid ko‘nikmalarni shakllantirishda ham muhim rol o‘ynaydi.
10.2. O‘qituvchi uchun qo‘llanma va materiallar ishlab chiqish
 O‘qituvchilar uchun xavfsizlikni o‘rgatishda qo‘llaniladigan usullar, 
mashg‘ulotlar, rolli o‘yinlar va videolarni o‘z ichiga olgan qo‘llanmalarni 
ishlab chiqish zarur.
 Amaliy maslahat : O‘qituvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish bo‘yicha amaliy 
qo‘llanmalar va interaktiv materiallarni taqdim etish.
11. O‘quvchilarning xavfsizlikka oid bilimlarini baholash
11.1. Baholash va natijalarga tahlil qilish
 O‘quvchilarning xavfsizlikni o‘rganishdagi muvaffaqiyatlarini baholash. 
O‘quvchilarning bilimi va ko‘nikmalarini testlar, sinovlar va amaliy 
mashg‘ulotlar orqali baholash.
 Amaliy maslahat : O‘quvchilarga xavfsizlikka oid amaliy ko‘nikmalarni 
baholash uchun kuzatuv va interaktiv metodlardan foydalanish.
11.2. Tahlil va qayta ishlash  Xavfsizlikni o‘rgatishdagi xatoliklar va muvaffaqiyatlarni tahlil qilish.  Agar 
o‘quvchilarning bilimi yetarli bo‘lmasa, kurs yoki metodikani qayta ishlab 
chiqish.
 Amaliy maslahat : Xavfsizlikni o‘rgatish jarayonida o‘quvchilarning fikr-
mulohazalarini va tajribalarini tahlil qilish.
12. Xavfsizlikni ta'minlashda zamonaviy innovatsion yondashuvlar
12.1.  Xavfsizlikni ta'minlashda texnologiyalarni qo‘llash
 Texnologiyalar yordamida xavfsizlikni o‘rgatishda innovatsion yondashuvlar. 
Virtual reallik (VR) va kengaytirilgan reallik (AR) texnologiyalari yordamida 
o‘quvchilarga xavfsizlikni ta'minlashni o‘rgatish.
 Amaliy maslahat : Zamonaviy texnologiyalarni o‘quv jarayoniga integratsiya 
qilish orqali o‘quvchilarga real dunyo misollarida xavfsizlikni o‘rgatish.
12.2. Yangi pedagogik yondashuvlar
 Xavfsizlikni ta'minlash bo‘yicha yangi pedagogik metodlarni ishlab chiqish va 
ular orqali o‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatish.
 Amaliy maslahat : Innovatsion metodlar va texnologiyalarni joriy etishda 
o‘qituvchilarning malakasini oshirishga qaratilgan treninglar tashkil etish. 6. Xulosa
 4-sinf o‘quvchilari uchun xavfsiz ishlashni o‘rgatish metodikasining 
ahamiyati.
 O‘quvchilarga xavfsizlikni o‘rgatishda foydalanilgan metodik yondashuvlar va 
ularning samaradorligi.
 O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni o‘rgatish bo‘yicha kelajakdagi ishlar va 
istiqbollar.
 Xavfsizlikni ta'minlashning pedagogik ahamiyati va uning ijtimoiy ahamiyati
 Natijalar : O‘rganilgan materiallar asosida xulosa chiqarish va qurollardan 
foydalanish metodikasining ta'lim jarayonida qanday ahamiyatga ega 
ekanligini asoslash.
 Kelajakdagi tavsiyalar : O‘quvchilarni xavfsizlikka oid nazariy va amaliy 
bilimlar bilan yanada samarali ta'minlashga qaratilgan tavsiyalar va yangi 
metodlarni ishlab chiqish zarurati.
Kurs ishining asosiy natijalari : 4-sinf o‘quvchilari uchun xavfsizlikni ta'minlash
va qurollardan foydalanish metodikasining ahamiyati.
 Tadqiqotdan kelib chiqqan xulosalar : O‘quvchilarga xavfsiz ishlashni 
o‘rgatishda muhim jihatlar va amaliy usullar.
 Tavsiyalar : Kelajakda ushbu sohada amalga oshirilishi kerak bo‘lgan tadbirlar.
 Ta'lim metodikalari bo‘yicha ilmiy kitoblar va maqolalar.
 Xavfsizlikni ta'minlashga oid qo‘llanmalar.
 Pedagogik tavsiyalar va amaliy resurslar.
1. Mavzuni aniq belgilash : Yosh bolalar uchun qurollar haqida o‘qitish xavfli 
bo‘lishi mumkin, shuning uchun faqat xavfsizlikka oid nazariy bilimlar va 
xavfsiz ishlash usullarini o‘rgatish zarur.
2. Pedagogik yondashuvlar : Yosh o‘quvchilarni o‘rgatishning samarali 
metodikalarini ishlab chiqish, masalan, ko‘rsatmalar, amaliy mashg‘ulotlar va
simulyatsiyalar orqali.
3. Xavfsizlikni ta'minlash : O‘quvchilarga qurollardan foydalanishning xavfsizligi 
bo‘yicha qo‘llanmalarga asoslangan bilimlarni taqdim etish.
 Mavzuni o‘rganishdan kelib chiqqan asosiy xulosalar.
 4-sinf o‘quvchilari uchun qurollardan foydalanish metodikasining ahamiyati 
va zarurati.
Ushbu kurs ishida 4-sinf o‘quvchilari uchun qurollardan foydalanish metodikasining
asosiy jihatlari, xavfsizlikni ta'minlashning zaruriyati, va o‘qituvchilarning pedagogik roli o‘rganildi. Qurollar bilan bog‘liq ta'limni o‘rganish, ayniqsa, bolalar va 
yoshlarning xavfsizligini ta'minlashda alohida ahamiyatga ega.
Asosiy xulosalar :
1. Xavfsizlikka oid bilimlarni shakllantirish : 4-sinf o‘quvchilari uchun qurollar va 
ularning ishlatilishi haqida to‘g‘ridan-to‘g‘ri ta'lim berishning o‘rniga, 
xavfsizlikni ta'minlash, huquqiy va etik qadriyatlarni o‘rgatish zarur. Bu, o‘z 
navbatida, kelajakda mas'uliyatli va ongli fuqaro bo‘lib o‘sishlariga yordam 
beradi.
2. Metodika va pedagogik yondashuvlar : Qurollar bilan ishlash metodikasi faqat
vizual materiallar, simulyatsiyalar yoki nazariy bilimlar orqali olib borilishi 
kerak. O‘quvchilarga xavfsiz ishlash va muammolarni hal qilishda yordam 
berishning samarali usullari, o‘qituvchining mas'uliyatli yondashuvi bilan 
amalga oshirilishi lozim.
3. O‘qituvchining roli : O‘qituvchi nafaqat ta'lim beruvchi, balki o‘quvchilarning 
xavfsizligini ta'minlash, ularni huquqiy va etik jihatlarni tushuntirishda asosiy 
rolni bajaruvchi shaxs hisoblanadi.  O‘qituvchilarni bunday metodikaga 
tayyorlash muhim ahamiyatga ega.
4. Kelajakda amalga oshirilishi kerak bo‘lgan ishlar : Kelajakda bu sohada amalga
oshirilishi kerak bo‘lgan ishlar, ayniqsa, bolalar va o‘quvchilarni xavfsiz va 
mas'uliyatli tarbiyalashga qaratilgan pedagogik yondashuvlarni yanada 
takomillashtirishni o‘z ichiga oladi.  Shuningdek, bu sohada yangi metodlar va 
pedagogik resurslar ishlab chiqish kerak.
 O‘qituvchilarni qurol xavfsizligi va xavfsiz ishlash metodikalari bo‘yicha 
muntazam ravishda qayta tayyorlash.
 4-sinf o‘quvchilari uchun ko‘proq vizual materiallar va amaliy 
simulyatsiyalarni yaratish.
 O‘quvchilarga xavfsizlikni va huquqiy ongni shakllantirishga doir metodikalar 
joriy qilish.
Ushbu ishni davom ettirish va yanada chuqurroq tadqiqotlar olib borish, ta'lim 
jarayonini optimallashtirish va o‘quvchilarga qurollar bilan ishlash bo‘yicha samarali
metodlarni joriy etish uchun zarurdir. Adabiyotlar
1. Qo‘llanmalar va metodik qo‘llanmalar:
o Islomov, A. (2020).  Xavfsizlikka oid ta'lim metodikalari .  Toshkent: 
O‘qituvchi.
o Karimov, M. (2019).  Pedagogik ta'limda xavfsizlikni o‘rgatish 
metodikasi . Tashkent: Fan va ta'lim.
2. Pedagogika va metodika bo‘yicha ilmiy ishlar:
o Shamsiev, U. (2021).  Pedagogik metodikalar va ta'lim tizimi .  Tashkent: 
Ta'lim.
o Xo‘jaev, N. (2018).  Boshlang‘ich ta'limda xavfsizlikni o‘rgatish usullari . 
Tashkent: Ta'lim.
3. Xavfsizlik va huquqiy bilimlar:
o Nurmatov, K. (2022).  Xavfsizlikka oid huquqiy ta'lim .  Tashkent: 
O‘zbekiston huquqshunoslik instituti.
o Bazarov, S. (2020).  Xavfsizlik va bolalar huquqlari .  Tashkent: Ijtimoiy 
ilmiy nashr.
4. O‘quv materiallari va vizual qo‘llanmalar:
o O‘quv qo‘llanmalari (2020).  Bolalar xavfsizligi haqida qo‘llanma . 
Toshkent: Bolalar huquqlari markazi.
5. Umumiy pedagogika va metodika:
o Davronov, S. (2023).  Pedagogika va ta'lim metodikalari .  Toshkent: 
O‘qituvchi.
o Urozov, F. (2022).  Yosh avlod tarbiyasida xavfsizlikni ta'minlash . 
Tashkent: O‘zbekiston ta'lim akademiyasi.
6. Jurnal va maqolalar:
o Muxtorov, J. (2021).  Xavfsizlikni ta'minlashda o‘qituvchining roli . 
Pedagogika jurnali , 3(45), 12-18.
o Tursunov, A. (2020).  Boshlang‘ich sinf o‘quvchilari uchun xavfsizlikka 
oid o‘quv metodikalar .  Ta'lim va innovatsiyalar  jurnali, 5(29), 43-49.
7. Onlayn manbalar va resurslar:
o O‘zbekiston Respublikasi Ta'lim vazirligi rasmiy sayti: www.edu.uz
o Xavfsizlikni ta'minlash bo‘yicha xalqaro o‘quv qo‘llanmalari: 
www.safetyedu.org
Купить
  • Похожие документы

  • “1-2 sinfda Ot turkumini o‘rgatish metodikasi”
  • Tarbiyachining jamiyatda tutgan o'rni
  • Bоshlаng‘ich sinf о‘quvchilаridа xаlq оg‘zаki ijоdi оrqаli krеаtiv qоbiliyаtni rivоjlаntirish
  • Bolalarning mustaqil tasviriy faoliyatlari burchagining jihozlari va materiallari
  • Aplikatsiya uchun materiallar

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha