Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 10000UZS
Hajmi 1.2MB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 28 Fevral 2025
Kengaytma doc
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

G'ayrat Ziyayev

Ro'yxatga olish sanasi 14 Fevral 2025

124 Sotish

Bilim ol kasb hunar tanla

Sotib olish
  “ BILIM OL KASB HUNAR TANLA ”
mavzusidagi
DARS ISHLANMASI
Farg ona 2025  ʻ Fan:  Tarbiya Sinf:  6-sinf Sana:
Dars mavzusi “ Bilim ol kasb hunar tanla ” 
Dars  
maqsad lar i    Ta limiy:   Tarbiya   fanining   nazariy   va   amaliy   asoslarini   o rganishʼ ʻ
jarayonida   o quvchilarda   estetik   did,   estetik   ong,   ona   tilimizga	
ʻ
muhabbat,   badiiy   tafakkur   va   tasavvurini   kamolga   yetkazish   va
barkamol avlod tarbiyasiga zamin yaratish. 
 Tarbiyaviy:   Tarbiya   fani   orqali   o quvchilarga   DTS   asosida   dars	
ʻ
berish.   Shu   bilan   bir   qatorda   milliy   iftihor,   qadriyat   sifatida   e tirof	
ʼ
etish va uni hurmat qilishga o rgatish.	
ʻ
 Rivojlantiruvchi:   O quvchilarni   tafakkur   va   idrokini   kengaytirish,	
ʻ
ularni mustaqil fikrlashga o rgatish.	
ʻ
Dars borishining qisqacha tafsiloti (texnologik xaritasi)
Dars 
bosqichlari Faoliyat tavsifi Vaqt
(minut) Metodlar Zarur
jihozlar va
resurslar
Tashkiliy qism
1. Darsga 
tayyorgarlik Salomlashish
Davomat 5-minut
2. Darsga 
qiziqtirish 
(motivatsiya) Butun   guruhga   topshiriq
beriladi   Har   bir   o quvchi   bitta	
ʻ
javob   variantini   bir   varaq
qog ozga   yozib,   uni   yoidagi	
ʻ
o quvchiga   beradi,   o z	
ʻ ʻ
ruchkasini esa stolning o rtasiga	
ʻ 1 0 “Ruchka 
stol 
o rtasida” 	
ʻ
metodi surib qo yadi.ʻ
Asosiy qism
3.  Mavzu 
bayoni 20 Munozara 
metodi
Yakuniy qism
4 . Baholash  Faol qatnashgan guruh va 
o quvchilar rag batlantiriladi va 	
ʻ ʻ
baholanadi 5 Guruhlarga 
naminatsiya 
berish Smayil 
kartochka
lari
5. Refleksiya va 
     darsga yakun
     yasash Oilaga ta rif berilganida “Oila 	
ʼ
mo jaz Vatandir”, deyiladi. Siz 	
ʻ
bu fikrga qo shilasizmi? 	
ʻ
Javobingizni asoslang. 5
Mavzu bayoni Darsda ishlatiladigan tarqatma materiallar
Mavzuni  kirish  qismida  “Aqliy hujum”  metodidan  foydalanamiz.
1.Insonga bilim nima uchun kerak?...............................
2.Bilimli bo lish shartmi?...............................................	
ʻ
3.Boylik yoki bilim?.......................................................
4.Eng mashaqqatli kasb?................................................
5.Eng daromadli hunar?..................................................
6.Siz qaysi kasbni yoqtirasiz?.........................................
     O quvchilarda  “Aqliy hujum”   metodidan  foydalanish  ularni  	
ʻ
tezkorlik va zukkorlik  bilan  fikrlashga  undaydi!!!Bu metodda 
o quvhilarni   ishtiroki qanchalik ko p bo lsa, shunchalik maqsadga 	
ʻ ʻ ʻ
muvofiq bo ladi.	
ʻ
  “KLASTER”  metodi asosida mavzuni ishlash         “Klaster” metodi  orqali  o quvchilar  bilim  haqida  fikrlarini ʻ
tarmoqlash  orqali  ifoda eta  oladilar.Bu  metodni  tarbiya  fanidagi  
ahamiyati shundaki, bunda o quvchi  o z  fikrini  to liq samarali ifoda  	
ʻ ʻ ʻ
eta oladi. Erkin va keng qamrovli  fikrlash  doirasini  kengaytirishga 
erishiladi.Bunda o quvchilar yakka va guruh holda ishlaganda ham 	
ʻ
samarali natija kuzatiladi. Biliml
ar 
manb
ai  Hayotiy 
mavzularga 
oid 
uchrashuvla
rShaxsiy 
bilim va 
tajriba Hayotni 
kuzatish  Kitobla
rfilmlar
Pand-
nasihatla
r Internet
Keksalar 
bilan 
suhbatla
rIchki 
hissiyot        “ Eyler-Venn ”  diagrammasi metodida asosida ishlash
Bu metodda o quvchilar  “Bilim” va “Ko nikma” tushunchalarini ʻ ʻ
taqqoslaydilar, ular o rtasidagi umumiy o xshashlik va o ziga xos 	
ʻ ʻ ʻ
xususiyatlarini topib tahlil qilib beradilar. Bu usulda ishlash 
o quvchilarni o zaro taqqoslash imkonini beradi. Fikrlash qobiliyatini 	
ʻ ʻ
kuchaytiradi. Yuqori natijaga erishgan o quvchilar  rag batlantiriladi.	
ʻ ʻ
1. 2.   3. 
4. 5. 6.Bilim
Koʻnikma      Tarbiya fanida  “Tarif  bering”  metodidan samarali foydalansa bo ladi.ʻ
 Bu metodda   joylashtirilgan  rasmlarga qarab qaysi kasb haqida gap 
ketayotgani va u kasbga tegishli bo lgan ma lumotlarni sanab berishlari 	
ʻ ʼ
kerak bo ladi.Unda eng ko p va to g ri ma lumotlar keltirgan o quvchi 	
ʻ ʻ ʻ ʻ ʼ ʻ
rag batlantiriladi. 	
ʻ
“Kitoblar javoni” metodi.
      Bu metodda o quvchilar  sinf  xonasidagi  kitob javonida turli xildagi	
ʻ
kitoblar, badiiy  adabiyotlar  joylashtiriladi.Sinf o quvchilari guruhlarga 	
ʻ
bo linib,navbatma-navbat  javondan  o zlariga yoqqan istalgan kitoblarni	
ʻ ʻ
xarid qiladilar.Xarid qilingan kitoblar ichida mavzuga 
oid,qiziqarli,mantiqiy savollar yashiringan bo ladi.(Savollar qog ozga 	
ʻ ʻ
yozilib,kitob varaqlari orasiga joylashtiriladi.)Savollarni guruhlar 
o qib,birin-ketin javob beradilar.Tez va to liq javob bergan guruh  	
ʻ ʻ
a zolari rag batlantirilib,baholanadi.
ʼ ʻ
Ragʻbat
Ragʻbat    Darsni yakunlash:
O quvchilar bu metodlardan hayotiy  voqe iylikni o zaro tahlil ʻ ʼ ʻ
qilish,tashqi va ichki imkoniyatlarni solishtira bilish,ijobiy va salbiy 
tomonlarni o zaro taqqoslash,eng muhimi mavzuni mohiyatini real bilib 	
ʻ
olish imkoniyatiga ega bo ladilar va shu bilan birga o z fikr va 	
ʻ ʻ
munosabatlarini bildira oladilar.
Darsni mustahkamlash:
Kasb Qanday 
xususiyatlarga ega 
bo lish kerak?	
ʻ Nima bilish 
kerak?
Haydovchi Ehtiyotkor,sabrli…. YHQ va avtomobil
qurilmalari 
Aktyor 
Veterinar 
Fermer
Oshpaz
Harbiy 
Hamshira
O quvchilar  dars  davomida  egallagan  bilimlarini  ushbu  jadval  	
ʻ
orqali mustahkamlaydilar. O quvchilarning javoblari 5 balli tizimda baholanadi.ʻ
                                        “Dunyoga turmoq, 
                                         hatto ro zg or tebratmoq 	
ʻ ʻ
                                         uchun ham ilm  kerak”
                                                                      
M.Behbudiy
“Tasavvur tafakkur tajribasidir”
                                   A.Eynshtyen
                                        
                                            “   Bilim qaytarish va 
                                              takrorlashning onasidir”.
Abu Rayhon Beruniy 
“Odamiy ersang demagil odamiy, 
oniykim yuq xalq g amidin g ami.” 	
ʻ ʻ                                       A.Navoiy
Xulosa
Buyuk nemis faylasufi Gyote aytganidek: “Bilimning o zi yetarli emas, uni ʻ
amalda qo llay bilish ham kerak; istakning o zi yetarli emas, haraklanish 	
ʻ ʻ
kerak.” Yani inson uchun shunchaki bilimga ega bo lishning o zi kifoya 	
ʻ ʻ
qilmaydi, bu bilimlarni hayotda qo llay bilish ham zarur.	
ʻ
Darhaqiqat, inson egallagan bilimlarini, o rgangan tajribalarini, hayotiy 	
ʻ
ko nikmalarini	
ʻ   amalda   qo llasagina u katta muvaffaqiyatga erishadi.	ʻ
Dunyoda hech bir inson iqtidorsiz emas, u qandaydir xususiyatga ega, faqatgina
o zi sevgan, qiziqqan sohani tanlay olish kerak xolos. 	
ʻ
Olimlarning ta kidlashicha 40 mingdan ortiq kasblar bor.	
ʼ
Bu kasblarga erishish uchun albatta bilim kerak.                                           
Uyga vazifa:
Yangi mavzuni darslik bo yicha o qish,qo shimcha manbalar bilan ishlash.	
ʻ ʻ ʻ
O quvchilarni rag batlantirish	
ʻ ʻ
G olib guruh va o quvchilar baholanadilar.
ʻ ʻ
Ragʻbat
Ragʻbat

BILIM OL KASB HUNAR TANLA

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Mikroorganizmlar va kasalliklar mavzusini o’qitishda sog’lom turmush tarzini targ’ib etish
  • Umumiy o‘rta va o‘rta maxsus ta’limda o‘quvchilarning insho yozish malakalarini takomillashtirish metodikasi
  • Axloqiy tarbiya jarayonida A.Avloniy merosidan foydalanish
  • Axloqiy tarbiyada Kaykovusning «Qobusnoma»asaridan foydalanish
  • Abdulla Avloniy asarlarida ta’lim tarbiya masalasining yoritilishi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский