Дата регистрации 05 Декабрь 2024
110 ПродажBoshlang‘ich sinflar jismoniy tarbiyasi
MUNDARIJA
I.KIRISH……………………………………………………………..………3
II.ASOSIY QISM
1.Boshlang‘ich sinflar jismoniy tarbiyaning maqsadi va vazifalari.
2.Boshlang‘ich sinflar jismoniy tarbiyaning shakllari va ularning xususiyatlari
3.Boshlang‘ich sinflar jismoniy tarbiya darslarida metodlar va usullarni qo‘llash.
III. Xulosa…………………………………………………………………...25
IV. Foydalanilgan adabiyotlar……………………………………………..27
KIRISH
Mavzuning dolzarbligi: Mamlakatimizda sportga yaratilayotgan sharoitlar tufayli aholi o‘rtasida bu harakat ommalashmoqda. Yoshlar jismoniy tarbiya bilan doimiy shug‘ullanib, ko‘plari buni kasb sifatida tanlamoqda. Professional sportchilarimiz xalqaro musobaqalarda ulkan yutuqlarga erishmoqda.Davlatimiz rahbari har doim sog‘lom turmush tarzi, yoshlar bandligi, olimpiya va paralimpiya harakati masalalariga alohida e’tibor qaratib keladi. Shu yil 23-may kuni bo‘lib o‘tgan videoselektor yig‘ilishida sport ta’limini rivojlantirish[1], sohaga ilmiy yondashuvlarni tatbiq etish vazifasi qo‘yilgan edi.
Boshlang‘ich sinflarda jismoniy tarbiya — bu bolalarning jismoniy rivojlanishini, sog‘lom turmush tarzini o‘rganishini va jismoniy ko‘nikmalarini oshirishda muhim rol o‘ynaydigan jarayondir. Yosh bolalar uchun jismoniy tarbiya faqatgina jismoniy faoliyat emas, balki ularning ruhiy, ijtimoiy va hissiy rivojlanishi uchun ham zarurdir. Jismoniy tarbiyaning shakllari — darslar, o‘yinlar, musobaqalar, individual mashg‘ulotlar va ommaviy faoliyatlar orqali amalga oshiriladi. Bu shakllar bolalar uchun jismoniy faoliyatni qiziqarli va samarali qilishga yordam beradi. Har bir shakl o‘ziga xos xususiyatlarga ega bo‘lib, bolalarning qiziqishini oshirish va ularni jismoniy tarbiya jarayonida faol ishtirok etishga undashda muhim ahamiyatga ega. Shu bilan birga, jismoniy tarbiyaning shakllari o‘quvchilarning jismoniy salomatligini mustahkamlash, ularning ijtimoiy ko‘nikmalarini rivojlantirish va jismoniy mashqlar orqali o‘zlarini ifoda etish imkoniyatini yaratadi. Boshlang‘ich sinflarda jismoniy tarbiyaning shakllarini o‘rganish va ularni samarali qo‘llash, bolalar uchun sog‘lom va faol hayot tarzini shakllantirishda muhim ahamiyatga ega.Boshlang‘ich sinflarda jismoniy tarbiya o‘quvchilarning jismoniy va ruhiy rivojlanishini ta’minlashda, ularning umumiy salomatligini yaxshilashda, shuningdek, ijtimoiy ko‘nikmalarini shakllantirishda muhim rol o‘ynaydi. O‘quvchilarga jismoniy tarbiya orqali nafaqat jismoniy faollikni, balki axloqiy va psixologik jihatdan sog‘lom hayot tarzini ham o‘rgatish mumkin. Jismoniy tarbiya boshlang‘ich sinfda o‘quvchilarning kundalik faoliyatiga mustahkam poydevor yaratadi, chunki bu yoshda o‘quvchilar jismoniy rivojlanishda eng yuqori darajada o‘sish jarayonini boshdan kechiradilar. O‘qituvchilar, pedagogik metodlarni qo‘llashda, jismoniy tarbiya mashg‘ulotlarining shakllarini to‘g‘ri tanlashlari va o‘quvchilarni faollikka rag‘batlantirishlari juda muhimdir.
Jismoniy tarbiyaning boshlang‘ich sinflarda o‘qitilishi, o‘quvchilarda o‘z imkoniyatlarini to‘liq anglash va sog‘lom turmush tarzini shakllantirishga yordam beradi. Bu jarayon nafaqat jismoniy faollikni rivojlantirishga, balki o‘quvchilarni o‘zaro hurmat, jamoaviy ishlash, o‘z maqsadlariga erishish kabi ijtimoiy ko‘nikmalarni egallashga ham olib keladi. Shuning uchun boshlang‘ich sinflarda jismoniy tarbiyaning shakllari ham jismoniy mashqlarni o‘rgatish, ham o‘quvchilarni sog‘lom, faollik va intizomli hayotga tayyorlashni o‘z ichiga oladi. Ushbu shakllar orqali o‘quvchilarga sport o‘yinlari, turli jismoniy mashqlar va dam olish faoliyatlari o‘rgatiladi, bu ularning umumiy rivojlanishiga ijobiy ta’sir qiladi.
Kurs ishining maqsadi: Boshlang‘ich sinflarda jismoniy tarbiyaning shakllarini o‘rganishning maqsadi, avvalo, bolalarning jismoniy rivojlanishini ta’minlash va sog‘lom turmush tarzini shakllantirishdir. Jismoniy tarbiyaning turli shakllari, masalan, darslar, o‘yinlar, musobaqalar va ommaviy faoliyatlar orqali, bolalar jismoniy ko‘nikmalarini rivojlantiradilar, kuch va chidamlilikni oshiradilar, shuningdek, jamoaviy ish ko‘nikmalarini o‘rganadilar.
Kurs ishining vazifasi: jismoniy tarbiyaning shakllarini o‘rganish orqali bolalarga sog‘lom raqobatni, do‘stlikni va jamoa ruhini rivojlantirish imkoniyati beriladi. Jismoniy tarbiya shuningdek, bolalarning hissiy va ruhiy holatini yaxshilashda ham muhim rol o‘ynaydi, chunki jismoniy faoliyat stressni kamaytiradi va kayfiyatni ko‘taradi.
Kurs ishining tarkibiy tuzilmasi:Ushbu kurs ishi 1 ta bob,4 ta reja,xulosa va foydalanilgan adabiyotlardan iborat.
[1] Mirziyoyev Shavkat Miromonovich. Erkin va farovon, demokratik O‘zbekiston davlatini birgalikda barpo etamiz. Sh.M. Mirziyoyev. Toshkent O‘zbekiston, 2016.