Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 96.6KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 22 Dekabr 2023
Kengaytma pptx
Bo'lim Slaydlar
Fan Informatika va AT

Sotuvchi

Bohodir Jalolov

Grafika va multimediani dasturlash tizimlarida qo’llash

Sotib olish
Grafika va multimedia ni 
dasturlash tizimlarida qo’llash.
                        C++da grafik holatida ishlash  uchun  maxsus 
graphics.h     fayli  mavjud.  Bu  direktiva 
o’zgarmaslar,  o’zgaruvchilar  va  turli  qism 
dasturlardan  tashkil  topgan  bo’lib,  ular 
yordamida  turli  grafik  adapterlar  bilan  xar  xil 
tasvirlar chizish mumkin.
          Grafik  holatiga  o’tilganda  ekran  aloxida-
aloxida nuqtalarga bo’linadi.
        Grafik  holatidan  yana  matn  holatiga  o’tish 
kerak bo’lsa,  closegraph( )  funksiyasi ishlatiladi. 
                  Matn  holatidan  grafik  holatiga  o’tish  uchun  maxsus 
protseduradan foydalaniladi:   initgraph (&gd, &gm, “ path 
“);  
bu yerda:
gd  - drayver nomi;
gm  - rejim nomi;
Path  -  kerakli drayver faylining  yo’li. Ko’pincha   gd =0 
deb olinadi.                 Tasvirlarni  chizish uchun mo’ljallangan protsedura va 
funktsiyalar
putpixel (x, y, color)   - x  va y koordinatadagi nuqtani color rangda chizish;
getpixel (x, y)   - x  va  y  koordinatadagi nuqtaning  rangini aniqlaydi;
line  (x1,  y1,  x2,  y2)  -    x1  va    y1  koordinatadagi  nuqtadan    x2  va    y2 
koordinatadagi nuqtagacha kesma chizish;
circle (x, y, r)   -  markazi  x va y koordinatada va radiusi  R bo’lgan aylana 
chizish;
rectangle  (x1,  y1,  x2,  y2)   -  yuqori  chap  nuqtasi    x1  va    y1  koordinatada, 
o’ng  pastki    nuqtasi    x2  va  y2  koordinatada  bo’lgan    to’g’rito’rtburchakni 
chizish;                   lineto (x, y)    - joriy nuqtadan  x va  y koordinatali 
nuqtagacha kesma chizish;
setbkcolor (color)   -  orqa fonga rang berish;
setcolor  (color)   -    chizish  rangini  o’rnatish  (rangli 
qalam);  Bu  yerda    color  -    rang  nomeri  yoki  nomi. 
Agar rang nomi yoziladigan bo’lsa, uni katta harflarda 
yoziladi.                 setfillstyle  (style,  color)     -  bo’yash  usul  va  rangni  o’rnatish.  Bu 
yerda    style  -  o’zgarmas  kattalik  bo’lib,  u  quyidagicha  bo’lishi 
mumkin:  
0 - sohani fon rangi bilan to’ldirish; 
1- sohani rang bilan uzluksiz to’ldirish;
2 - qalin gorizontal chiziqlar
3 - ingichka og’ma chiziqlar
4 – yo’g’on og’ma chiziqlar
5 - yo’g’on og’ma chiziqlar (boshqa stil)
6 – og’ma yo’llar
7 – to’rtburchakli chiziqlar
8 – og’ma to’rtburchaklar
9 - zich og’ma shrtixlar
10 - siyrak nuqtalar (u yer - bu yerda)
11 - zich nuqtalar bilan.                 floodfill  (x,  y,  color)     -  joriy  rang  va  usuldan  foydalangan 
holda  chegaralangan  sohani  bo’yash.  Bu  yerda  x  va    y  -    shu 
sohaga  tegishli  bo’lgan  biror  nuqta  koordinatasi.  Avval  rang, 
turi keyin chizmalar ko’rsatiladi. Masalan:
setcolor (4);              {qizil  rangli qalam, chegara rangi}
setfillstyle (1, 2(color));   {1-tur  bilan yashil rang bilan        
                             bo’yash}
circle (50, 50, 35);    {radusi 35 bo’lgan aylana chizish}
floodfill  (50,  50,  4);  {aylana  ichiga  rang  bilan  to’ldirish, 
bo’yaladigan  chegara  rangi  rangli  qalam  bilan  bir  xil  bo’lishi 
kerak}                                                   Takrorlash uchun savollar
1. C++  tilining grafik imkoniyatlari.
2. Tasvirlarni hosil qiluvchi funk t siyalar.
3. Tasvirlarni  h arakatlantirish.
4. C ++ tilida grafika.
5. Grafik adapterlar haqida .
6. Ekranning fon rangini o’zgaritish .

Grafika va multimediani dasturlash tizimlarida qo’llash

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Access dasturi yordamida “dorixona” ma‘lumotlar bazasini yaratish
  • Agile va Scrum metodologiyalari dasturiy ta'minot ishlab chiqish
  • Tashkilot miqyosida masofadan muloqot qilish.
  • Talabalar haqida ma'lumot saqlovchi tizim
  • HTML tili, uning asosiy elementlari. Jadval va rasm hosil qilish. Gipermatn va freymlar joylashtirish

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский