Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 20000UZS
Hajmi 668.7KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 21 Oktyabr 2025
Kengaytma docx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Tilshunoslik

Sotuvchi

Abbosbek Mo'minov

Ro'yxatga olish sanasi 10 Yanvar 2025

0 Sotish

Hisob so’zlar

Sotib olish
DARS ISHLANMA. 4-sinf                                                                        Sana:
Mavzu      Hisob so’zlar. 
Dars maqsadlari: 
1.Ta’limiy:  o’quvchilarning og’zaki va yozma savodxonligini oshirish.
2.Tarbiyaviy:  O’quvchilarga mehnat baxt keltirishini ,mehnatsevar  inson 
hayotda qiynalmasligini bolalar ongiga singdirish.
3.Rivojlantiruvchi:  o’quvchilarni mantiqan fikrlash malakasi kompetensiyasini
rivojlantirish.
Dars metodlari : interfaol,hamkorlik metodi, aqliy hujum.
Dars rejasi :
1.Tashkiliy qism -  2daq
2..O’tilgan mavzuni takrorlash-10daq
3.Grammatik mavzuni bayoni.-10daq
4.Mustahkamlash mashqlari.-10daq
5.Adabiy o’qish10-daq
6.Mavzu yakuni.-3-daq
                                             Darsning borishi.
Tashkiliy qism.  O’quvchilar bilan salomlashish. Davomatni va o’quvchilarning
darsga tayyorgarligini tekshirish. Darsning maqsad va vazifalari bilan 
o’quvchilarni tanishtirish.
DARS  SHIORI
QUNT BILAN O‘RGAN HUNAR, HUNARDAN  RIZQING UNAR .
O`quvchilar:  «Salom» assalom so'zi,
So'zlar ichra durdona.
Mehrning ifodasi,
hamda hurmat yagona.
Eng avvalo ustozlar,
Assalomu alaykum.
O`qituvchi:  Vaalaykum assalom aziz o'quvchilar.
Salom berish - bu, a'lo alomat.
Salom berganlar, bo'ling salomat.
Aziz o'g'il qizlarim
Bugun hamma sog`lommi?
Darsga hamma tayyormi?
O`quvchilar: Ustoz bizlar sog`lommiz,
Darsga to`liq tayyormiz.
O`qituvchi:  Qani bolajonlarim,
Mehri qaynoq buloqlorim.
Hozir nima darsimiz,
O`uvchilar:  Hozir «O’zbek tili» darsimiz,
Chin inson farzandimiz.
Olib biz sabog'ingiz,
A'lo o'qish shiorimiz.
O`qituvchi:  Aziz bolajonlarim
Kimdir bugun navbatchi,
Yo'qlamani beringchi.
Navbatchi o'quvchi:  Men navbatchi sinfda,
Sinfimiz doim yuzda.
Chang g'uborlar artilgan, Suvlar ham qaynatilgan.
Biz yengil formadamiz,
Odobda oldindamiz.
Guruhga bo’linish:
”Baxtli tasodif” metodi
1-guruh 1-tashabbusga  tarif beradi
2-guruh 2-tashabbusga  tarif beradi
3-guruh 3-tashabbusga  tarif beradi
4-guruh 4-tashabbusga  tarif beradi
5-guruh 5-tashabbusga  tarif beradi
 O’tilgan mavzuni takrorlash  
Uy vazifasini so’rash va baholash.Grammatik mavzu bo’yicha savol-javob 
o’tkazish.Yangi so’zlarni takrorlash
Yangi mavzu bayoni
Hisobni bildirgan so‘zlar o‘zidan oldingi sanoq son bilan birga  qancha? 
so‘rog‘iga javob bo‘ladi.
M a s a l a n : Bog‘bon bir yashik (q a n c h a ?) nok  keltirdi. 1- mashq.  Qavs ichidagi so‘zlardan mosini qo‘yib, gaplarni  ko‘chiring.
1. Bog‘da besh (metr, tup) ko‘chat o‘stirdik. 2. Shu bog‘dan besh (yashik, dona)
olma terishdi. 3. Uzumzor katta emas, maydoni uch (gramm, gektar) edi. 4. 
Yangi bog‘dan mehmonlarga ikki-uch (yashik, kilogramm) ol-
bir piyola choy, olti kilogramm gilos. ma, besh-olti (dona, hovuch) anor 
keltirishdi. 5. Uyimizdan yuz (nafar, metr) narida katta bog‘ bor.
Bobur   (taxallusi; to liq ismiʻ   Zahiriddin Muhammad ibn Umarshayx Mirzo ;
14-fevral 1483 – 26-dekabr 1530)   — o zbek mumtoz adabiyotining yirik 	
ʻ
vakili, buyuk shoir, tarixchi, geograf, davlat arbobi, iste dodli 	
ʼ
sarkarda,   boburiylar        sulolasi      asoschisi, temuriy shahzoda. [1]
  Bobur   o ‘ z  
davrining   buyuk   shaxslaridan   biridir .  Uning she'rlari,ruboiylari o‘z vaqtida va 
hozir ham sevib o‘qilmoqda.
Topishmoqlarni o‘qing va javobini toping.
1. Mayda, yoqutday qizil,
Shirin, nordon, xilma-xil.
Qalin, taxir po‘sti bor,
Hamma yerda do‘sti bor.
2. Marjon-marjon, yumaloq,
Yaproqlari shapaloq.
Qora, qizil, sariq, oq,
Yeb ko‘rmasdan o‘ylab top.
3. Ko‘k tugmacha, pishsa sariq,
Shirin-shakar: ichi tariq.
4. U yog‘i tog‘, bu yog‘i tog‘,
O‘rtasida sariyog‘. Mustahkamlash
      3- topshiriq.  Matnni o‘qing va mazmunini so‘zlab bering.
BOG‘I BOBURIY
Bobur   Mirzo   Hindistonga   borib,   u   yerning   sultoni   bo‘libdi.   Hindistonning
bog‘lari   ko‘p   bo‘lib,   meva-chevaga   boy   yurt   ekan.   Bobur   mendan   yodgor   qolsin
deb,   ko‘rkam   bog‘   yaratibdi.   Dunyodagi   eng   katta   bu   bog‘ga   turli   yurtlardan
nihollar:   olma,   olcha,   anor,   yong‘oq,   o‘rik,   bodom   kabi   yuzlab   tup   daraxt   va
gullardan olib kelib o‘stiribdi. Xalq bu bog‘ga „Bog‘i Boburiy“ deb nom qo‘yibdi.
Bog‘dagi   daraxtlar   hosilga   kirib,   meva   beribdi.   O‘n   minglab   qoplarga   solingan
mevalarni xalqqa tarqatishibdi.
Bobur   qovunni   yaxshi   ko‘rar   ekan,   ammo   bog‘ida   qovun   pishmabdi.
Bog‘bonlar   uch-to‘rt   yil   qovun   ekishib,   hosil   olisholmabdi.   Bobur   juda   xafa
bo‘libdi.
Kunlardan bir kun unga qovun keltirishibdi. Bog‘bon bu qovunning „Bog‘i 
Boburiy“da pishganini aytibdi.Lekin Bobur hech ishonmabdi.Chunki bu qovun
juda xushbo’y va shirin ekan.Shoh bu qovunni Farg’onadan keltirishganini 
bilibdi va xursand bo’lib bog’bonga hadyalar beribdi
“XOTIRA MASHQI”
Bobur Mirzo qachon tug’ilgan
 LUG‘AT 1. O’zbekiston   qayerda  joylashgan?
A. Markaziy Osiyoda           B. O’rta Osiyoda          S. Toshkentda
2. O’zbekistonning   poytaxti  qaysi  shahar?
A. Toshkent                          B. Samarqand               S. Buxoro
3. “ Bog’I Boburiy”  qayerda  joylashgan?
A.  O’zbekistonda                 B. Hindistonda             S. Samarqandda
4. Notog’ti yozilgan so’zni toping 
A. Kishloq                               B. Qo’shiq                    S. Qizbola
5. Bobur nimani yaxshi ko’rgan?
A. Tarvuz                                     B. Xurmo                        S. Qovun
Dars yakuni   Darsda faol qatnashgan o’quvchilar baholanib, darsga yakun 
yasaladi. V.   Baholash     Dars   yakunida   umumiy     ballar   e’lon   qilinadi   va   faol,   bilimdon
o’quvchilar rag’batlantiriladi. Uyga vazifa .  o’rganib kelish

Ona tilidan Ochiq dars ishlanma

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Bayon yozish
  • “Nutq o’stirish nazaryasi va metodikasi” fanining boshqa fanlar
  • O’zbek tilida so’z ma’nolari. Ko’chimlar
  • Gap bo'laklari
  • Suyuqlik termometrlari haqida ma‘lumotlar Kurs ishi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский