Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 3.5MB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 12 Oktyabr 2024
Kengaytma pptx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

Shavkat

Ro'yxatga olish sanasi 04 Aprel 2024

69 Sotish

Ijtimoiy pedagogikada me’yordan og’ishgan bolalarni diagnostikasi va profilaktikasi

Sotib olish
Ijtimoiy pedagogikada me’yordan 
og’ishgan bolalarni diagnostikasi 
va profilaktikasi  Reja:
Ijtimoiy pedagogikada “me’yor” va 
“me’yordan og‘ish” tushunchalari
О g‘ish turlari
Pedagogik og‘ishlar        Har  qanday   jamiyatda ,  u  jamiyat 
qaysi  rivojlanish  bosqichida 
bo‘lishidan  qat’iy  nazar,  doimiy 
e’tiborga  muhtoj  odamlar  bor. 
Bular  o‘z  jismoniy,  ruhiy  va 
ijtimoiy  rivojlanishida  chetga 
chiqish,  og‘ish  bor  bo‘lgan 
odamlardir.  Ular  doim  bir  guruh 
bo‘lib  ajralishgan,  jamiyat  va 
davlatda  ularga  nisbatan  alohida 
munosabat shakllangan         Hozirgi vaqtda aqsh va yevropa 
davlatlarida u yoki bu ogishlarga ega 
bo‘lgan kishilarning jamiyatga 
integratsiyalashuvi konsepsiyasi 
amalga oshirilmokda. Mazkur 
konsepsiyaga ko‘ra, bu odamlar  ham 
jamiyatning   teng   huquqli  a’zosi, biroq 
ba’zi bir muammo yoki cheklangan 
imkoniyatlarga ega a’zosi sifatida 
qaraladi.         Shuning   uchun   bunday   odamlar , avalambor, 
bolalarning ko‘payishini reja asosida ijtimoiy hal 
qilishni talab qiluvchi doimiy omil sifatida qarash 
lozim.Tibbiyot, psixologiya, sotsiologiyada “me’yor” 
tushunchasining o‘z ko‘rsatkichlari va me’zonlari 
mavjud. Me’yorga mos kelmaydigan jihat — “og‘ish”, 
‘‘chetga chiqish” deyiladi.
Ijtimoiy pedagogika uchun “me’yor” va “me’yordan 
ogish” tushunchalari nihoyatda aqamiyatlidir. Ular 
bola xulq-atvori va rivojlanishi jarayonini tavsiflash 
uchun qo‘llanadi.         Og‘ish  ham  ijobiy,  ham  salbiy  sifatga 
ega  bo‘lishi  mumkin.  masalan,  bola 
rivojlanishida aqliy  qolokdik  ham, 
o‘ta  qobiliyatlilik  ham  me’yordan 
og‘ish  hisoblanadi.  xulq-atvordagi 
jinoyatchilik,  aroqxo‘rlik, 
giyohvandlik  va  boshqa  salbiy 
og‘ishlar  shaxsning  ijtimoiy 
shakllanish  jarayoniga  va  jamiyat 
rivojlanishiga salbiy ta’sir ko‘rsatadi.         Me’y ordan  chet ga  chiqishni 
shart li  rav ishda  t o‘rt   guruhga 
ajrat sak   bo‘ladi:  jismoniy,  ruhiy, 
pedagogik   v a  ijt imoiy.  Quy ida 
ularga  bat afsil  t o‘xt alib  o‘t amiz.
Me’y ordan  jismoniy   og‘ish, 
av v alambor,  inson  sog‘ligiga 
bog‘liq.  Sog‘lik dagi  og‘ish  irsiy  
omillar  y ok i  biror-birt ashqi 
holat lar  og‘ir  ek ologik   v aziy at , 
ichimlik   suv ining  sifat sizligi, 
oila  hay ot i  darajasining  past ligi 
v a  boshqalar  asosida  y uzaga 
k elishi mumk in.                   Sog‘ligida  v a  riv ojlanishida  og‘ishish 
moy illarning  xilma  xil  t asnifl ari  mav jud. 
Umumjahon  sog‘liqni  sak dash  t ashk ilot i 
1980  y ilda  chek langan  imk oniy at larning 
uch  bo‘g‘ini  shk alasini  brit ancha  v ariant ini 
qabul  qildi:
Kasallik ,  x ast alik   —  ruhiy   y ok i  fi ziologii 
funk siy alar,  anat omik   st ruk t ura  unsurlarini 
har  qanday   y o‘qot ish  y ok i  ularning 
anomaliy asi;
          Kasallik ,  xast alik   —  ruhiy   y ok i  fi ziologii 
funk siy alar,  anat omik   st ruk t ura  unsurlarini 
har  qanday   y o‘qot ish  y ok i  ularning 
anomaliy asi;        Chek langan  imk oniy at   —  inson  uchun  norma 
hisobl angan  chegarada  bi ror-bir  faol iy at ni  
bajarish  qobili y at ini   y o‘qot ish  y ok i  chek lab 
qo‘y ish;
N ogironlik  y osh, jins y ok i ijt i moiy   omil lardan   k el ib
  chiqib di, insonning bi ron-bir faoli y at ni baj arishini 
chek l ov chi  y ok i  unga  t o‘sqinl ik   qiluv chi  
chek l angan  imk oniy at dir.  G‘arb  dav lat larida 
“ i mk oniy at lari  chek langan  shaxs”   t ushunchasi  
mav jud.  Ularga  t a’l im  st andart lari ni  
o‘zlasht iri shga  t o‘sqinlik   qil uv chi  jismoniy   y ok i  
ruhiy   k amchil ik larga  ega  bo‘lgan  bolal ar  k iradi. 
Shuningdek ,  “ nuqson”   t ushunchasi  ham  mav j ud 
bo‘lib,  uning  t o‘rt   t uri:  ruhiy,  jismoniy,  murak k ab 
v a og‘i r t urlari mav j ud .                  Ruhiy   v a  jismoni y   riv ojlanishda  og‘ishga  ega 
bo‘lgan  bol alarni ng  t a’l im  oli shlaridagi  k at t a 
qiy inchi lik lari ni  ham  t a’k idlab  o‘t ish  joiz. 
Yuqori da  ay t ilganidek ,  bunday   bolalar  uchun 
alohida  mak t ablar  bo‘lib,  u  y erda  ular  y et uk  
mut ax assislar  qo‘l  ost ida  t a’lim  olishadi.  Biroq 
k o‘p narsa bola aerda y ashashi ga (qishloq y ok i 
shaharda)  v a  qanday   oiladan  ek anligiga 
bog‘liq.  Ba’zi  sog‘lig‘ida  muammosi  bor  bolalar 
uchun  t a’l im  uy da  indiv idual  t arzda  beriladi. 
Bu  bolal arning  jami y at ga 
int egrat siy alashuv i ni ng  asosiy   muammosi 
ularning  k ey i nchali k   k asbiy   t a’li m  olishlari 
bilan bog‘l iq.        Pedagogik   og‘ishl ar  t ushunchasi  
pedagogi k a  v a  ij t imoiy   pedagogik ada 
hozi rcha  k am  qo‘llanil adigan 
t ushunchadir.  Baholank i,  pedagogik  
faoliy at da  pedagogi k   maqsadlarni  
amalga   oshirish ,  shaxe  riv ojlanishi  
uchun  sharoi t lar  y arat i b  beri sh  uchun 
t a’li m  olay ot ganlar  faol iy at ini  t art ibga 
solishda  t urli  me’y orlar  qo‘llani lmoqda. 
Av v alambor,  bu  t a’lim  darajasini  
belgil ay digan  st andart l arga, 
shuni ngdek ,  o‘quv chi  int ilay ot gan 
maqsadlarga  t egishli.  Bularga 
qo‘shimcha  qili b,  t a’lim  oli shda  y uqori  
nat ijalarni  t a’mi nl ab  beruv chi  bola 
riv ojlanishi ni ng  me’y orlarini   ham 
k irit sak  bo‘ladi                 Ta’lim  olinishi  y ok i  olinmasligi 
me’y orlari haqida   nihoy at da ,  aniqlik  
bilan  gapirsa  bo‘ladi.  Turli  sabablarga 
k ura  t a’lim  ololmagan  bolalar  ham 
mav jud  bo‘lib,  me’y ordan  bunday  
ogishlarni  “ pedagogik   og‘ish”   desak  
bo‘ladi.  Umumiy   t a’lim  olmagan, 
mak t abga  bormay digan,  faqat gina 
boshlang‘ich  mak gabni  t ugat gan, 
umumiy   o‘rt a  t a’lim  olmagan  bolalarni 
alohida t oifaga k irit amiz.         Bunday   holat larni  y uzaga 
k elishining  sabablari  t alay gina: 
dars  qoldirish,  o‘qishga  int ilishni 
susay t iradi,  oiladagi  not inch 
v aziy at   bolani  pul  t opish  uchun 
k o‘chaga  chiqaradi ,  ek ologik   v a 
ijt imoiy   k at ak lizmalar  bolalar 
ot a-onalaridan  judo  bo‘lishlariga 
olib  k eladi.  Day dilik k a  moy illigi 
bo‘lgan  bolalar  soni  ham 
k o‘pay moqda.  Bolalar 
mak t ablarda  t ahsil 
olishmay ot ganining  y ana  bir 
qancha  sabablarini  k elt irish 
mumk in.                   Ruhiy   v a  jismoniy  
riv ojlanishda  og‘ishga  ega 
bo‘lgan  bolalarning  t a’lim 
ol ishlaridagi  k at t a 
qiy inchil ik larini  ham  t a’k idlab 
o‘t ish  joiz.  Yuqorida 
ay t ilganidek ,  bunday   bolalar 
uchun  alohida  mak t ablar 
bo‘lib,  u  y erda  ular  y et uk  
mut axassislar  qo‘l  ost ida 
t a’lim olishadi.         Ko‘p narsa bola qaerda yashashiga 
(qishloqyoki shaharda) va qanday 
oiladan ekanligiga bog‘liq. Ba’zi 
sog‘lig‘ida muammosi bor bolalar uchun 
ta’lim uyda individual tarzda beriladi. 
Bu bolalarning jamiyatga 
integratsiyalashuvining asosiy 
muammosi ularning keyinchalik kasbiy 
ta’lim olishlari bilan bog‘liq.                 Ijtimoiy  rivojlanishlarining  buzilib  bo‘lganligi  sababli, 
biror-bir  kasbiy  faoliyatni  tanlay  olmaydigan  bolalarni 
ham  nazardan  chetda  qoldirmaslik  kerak.  Bunday 
bolalarni  biror-bir  ijtimoiy  ahamiyatga  ega  faoliyat 
soxasida  o‘zlarini  sinab  ko‘rish  xohishlarining  yo‘qligi 
birlashtiradi.  Bu  holatdagi  og‘ishni  yengib  o‘tish  uchun 
mutaxassisning  ijtimoiy  pedagogik  yordamiga  muhtoj 
bolalar ham paydo bo‘ladilar.        E’ TIBORIN GIZ 
UCHUN  RAHMAT
Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili darslarida oʻquvchi tasavvurini rivojlantirish metodikasi. 5-sinf
  • 3-sinfda ona tili va o’qish savodxonligi darslarida o’quvchilarning yozuv malakalarini shakllantirish usullari.
  • Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining ijodiy fikrlashini rivojlantirishni STEAM taʼlimi orqali amalga oshirish usullari kurs ishi
  • Elektron darsliklar va ularga qo‘yiladigan talablar
  • 1–2-sinf o‘quvchilarining matematik madaniyatlarini shakllantirish

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский