Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 2.5MB
Xaridlar 1
Yuklab olingan sana 12 Oktyabr 2024
Kengaytma pptx
Bo'lim Slaydlar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

Shavkat

Ro'yxatga olish sanasi 04 Aprel 2024

69 Sotish

Ijtimoiylashuv ijtimoiy pedagogika hodisa sifatida

Sotib olish
Ijtimoiylashuv ijtimoiy 
pedagogika hodisa 
sifatida. REJA:
1.Ijtimoiylashuv tushunchasi va jarayoni. 
2.Ijtimoiylashuv vositalari, agentlari va mexanizmlari.  1.Ijtimoiylashuv tushunchasi va jarayoni. 
“ Ijtimoiylashtirish”  tushunchasiga  falsafiy  lug’atda:  “Jamiyatning 
muvaffaqiyatli  rivojlanishi  uchun  zarur  bo‘lgan  namunali  xulq,  psixologik 
mexanizm,  sotsial  norma  va  qadriyatlarni  o‘zlashtirish  jarayoni”-  deb,  ta’rif 
berilgan  bo’lsa,  o’zbek  tilining  izohli  lug‘ati”da  “ijtimoiylashmoq”  tushunchasi 
“ijtimoiy  tus  olmoq”  ma’nosini  anglatilishi  ko‘rsatilgan.Mazkur  tushuncha  ilk 
bora  1987  yili  amerikalik  sotsiolog F.G.Keddingsning  “Ijtimoiylashuv nazariyasi” 
nomli  kitobida  “insonni  jamiyat  yashashga  tayyorlash”  ma’nosida  qo’llanilgan 
bo’lib, u o’z ichiga quyidagilarni oladi.
  Shaxs  tomonidan  ma’naviy,  aqliy  va  jismoniy  ideallar  tizimining 
o’zlashtirilishi.  Ana  shu  ideallar  asosida  ma’naviy,  aqliy  va  jismoniy  qadriyatlarni 
shakllantirish.  Shaxsning  ijtimoiy  va  jismoniy  muhitga  bo’lgan  munosabatlarini 
shakllantirish.  Belgilangan  o’rganilgan  va  shakllangan  ideallarga,  qadriyatlarga, 
yehtiyojlarga,  munosabatlarga  mos  individual  xulq-atvor  tamoyillari,  motivlari, 
strategiyasi,  rejalari,  dasturlarini  shakllantirish.  Shakllangan  ideallar,  qadriyatlar, 
ehtiyojlar, munosabatlar.  Ijtimoiylashuv-shaxs  tomonidan  ijtimoiy  va  madaniy 
normalarning o’zlashtirilishi hamda u tomonidan turli ijtimoiy 
rollarning rivojlanishi. Ijtimoiylashuv jarayoni hayot davomida 
—  insonning  tug’ilishidan  to  keksalik  davrigacha  amalga 
oshadi. Ijtimoiylashuv jarayonida inson ko’p ijtimoiy me’yorlar 
va  ijtimoiy  rollarni  o’rganadi,  boshqalar  bilan  o’zaro 
muloqotga  o’rganadi,  bu  jarayonda  uning  nafsi  shakllanadi. 
Inson  ijtimoiy  mavjudotga  aylanadi.  Ijtimoiylashuvni 
kengaytirish  va  chuqurlashtirish  faoliyat  sohasi,  muloqot 
sohasi va o’z-o’zini anglash sohasida yuz beradi. 
Jamiyat  qanday  bo’lishidan  qat’iy  nazar  shaxs 
ijtimoiylashuvi  turli  bosqichlarda  amalga  oshadi.  Umumiy 
holatda  bu  bosqichlarni  yosh  davrlari  bilan  bog’lab  ko’rsatish 
mumkin.  2.Ijtimoiylashuv vositalari, agentlari va mexanizmlari. 
Ijtimoiylashuv  mexanizmlari.  Insonning  ijtimoiylashuv  jarayoniga  turli  omillardan 
tashqari,  shartli  ravishda  aytilganda  “mexanizmlar”  ham  ta’sir  o’tkazadi.  Ijtimoiylashuv 
“mexanizm”i  xususida  turli  qarashlar  mavjud.  Frantsiyalik  ijtimoiy psi¬xolog  Gabriel ь  Tard 
bu  mexanizmni  taqlid,  Amerikalik  olim  Uri  Bronfenbrener  “rivojlanib  boruvchi 
moslashuvchanlik,” V.S. Muxina esa “o’xshashlik” deb qaraydi. 
Insonning  ijtimoiylashuvi  turli  omillar,  agentlar  bilan  hamkorlikda  va  bir  qator 
mexanizmlar  asosida  amalga  oshadi.  Frantsuz  olimi  Gabriel  Tard  amerikalik  Uri 
Bronfenbrener, rus olimlari V.S.Muxina va A.V.Petrovskiylarning tadqiqotlari ijtimoiylashuv 
mexanizmlariga  turli  yondoshuvlarni  keltirib  chiqaradi.  Mavjud  ma’lumotlarning 
umumlashtirilishi quyidagi mexanizmlarni alohida ajratib ko’rsatish imkonini beradi.  Imprinting mexanizmi (imprinting)  - bu shaxsning xususiyatlarning 
refleks  va  bilinish  darajalari  unga  ta’sir  qiladigan  muhim  narsalardan. 
Imprinting  sodir  asosan  chaqaloqlik  davrida  .  Biroq,  hatto  keyinchalik  yoshi 
bosqichlari,  u  har  qanday  qo’lga  mumkin  tasvirlar,  sezgilar  va  boshqalar. 
SHunday  qilib,  travmatik  tajribasi  yerta  yoki  oldindan  orttirgan-  maktab 
bolaligi  (6  yilgacha)  -  tahqirlash,  suiiste’mol  qilish  va  hokazo.  -  hissiy  sohada 
o’z  izini  qoldirish  insonning  "kechiktirilgan  ta’siri"  bo’lishi  mumkin  zo’ravon 
yoki agressiv xatti - harakatlarga, hissiy sovuqqonlik va boshqalarga. Yana bir 
misol,  o’smirlik  davrida  qo’lga  olingan  "go’zal  xonim"  obrazi  yoki  o’smirlik 
(va ba’zan ilgari) mumkin ayollar bilan normal munosabatlarga aralashish va 
suprga salbiy tasir qiladi. Taqlid   –  biror-bir  “namuna”ga  o’xshash  uchun  harakat  qilish.  Bu  holat 
insonning  ijtimoiy  tajriba  to’plashining  ixtiyoriy  va  asosan  ixtiyorsiz  yo’llaridan 
biridir.  Taqlid  o’zboshimchalik  va  ixtiyorsiz  quyidagi  har  qanday  misollar  va  xulq-
atvor  namunalaridan  uning  atrofida  odamlar  bilan  o’zaro  uchrashuvlar  (birinchi 
navbatda  muhim  shaxslar  bilan),  shuningdek,  ommaviy  axborot  vositalari 
tomonidan taklif yetiladi. 
Identifikatsiya  hissiy  va  shaxs  tomonidan  me’yorlar,  munosabatlar, 
qadriyatlar, xulq-atvorni o’zlashtirishning kognitiv jarayoni bilan o’zaro o’z sifatida 
modellari muhim shaxslar va mos yozuvlar guruhlari.  Ijtimoiylashuvning  an’anaviy 
mexanizmi  (spontan)  shaxs 
tomonidan  xulq-atvor  normalari, 
standartlari,  munosabatlarining 
o’zlashtirilishini,  oilasiga  xos  bo’lgan 
stereotiplar  va  uning  yaqin  atrof-
muhit (qo’shni, do’st, va hokazo.).  Ijtimoiylashuv funktsiyalarining  shaxslararo mexanizmi sub’ektiv muhim bilan 
inson  o’zaro  jarayoni  uning  uchun  shaxslar.  Bu  psixologik  mexanizmi  asoslangan 
hamdardlik  tufayli  interpersonal  uzatish,  aniqlash,  va  hokazo.  Muhim  shaxslar  ota-ona 
bo’lishi  mumkin  (har  qanday  yoshda),  har  qanday  hurmatli  kattalar,  o’z  tengdoshi  do’st 
yoki  qarama-qarshi  jins,  va  hokazo.  Tabiiyki,  muhim  shaxslar  a’zo  bo’lishi  mumkin  turli 
tashkilotlar va guruhlar bilan bir kishi o’zaro ta’sir qiladi va agar ular tengdoshlar bo’lsa, 
ular  ham  bo’lishi  mumkin  bir  yosh  subculture  a’zolari.  Biroq,  bu  odatiy  hol  yemas 
guruhlar  va  tashkilotlarda  muhim  shaxslar  bilan  muloqot  qilish  bir  kishi  ta’sir  bu  guruh 
yoki tashkilotning o’zi unga tegishli bo’lgan narsalar bilan bir xil yemas. Shuning uchun, 
ijtimoiylashuvning  shaxslararo  mexanizmini  ajratib  ko’rsatish  tavsiya  etiladi  muayyan 
bir.   Insonning  ijtimoiylashuvi,  ayniqsa,  bolalar,  o’smirlar,  yoshlar  erkaklar,  qizlar,  yuqorida 
aytilganlarning yordami  bilan sodir bo’ladi zikr mexanizmlari.  SHunday qilib,  qishloq, kichik 
shahar, qishloq sharoitida, shuningdek katta shaharlarda kam ta’minlangan oilalar, an’anaviy 
mexanizmi  muhim  rol  o’ynashi  mumkin.  Katta  shahar  sharoitida,  institutsional  va  stilize 
mexanizmlar  ayniqsa  aniq  ishlaydi.  Aniq  introvert  tipdagi  odamlar  uchun  (ya’ni,  o’z-o’zini 
so’riladi,  haddan  tashqari  tashvishli,  self-tanqidiy),  o’zlik  mexanizmi  eng  muhim  bo’lishi 
mumkin  .  Te  yoki  boshqa  mexanizmlar  turli  jihatlarda  boshqa  rol  o’ynaydi 
ijtimoiylashuvning.  SHunday  qilib,  agar  biz  dam  olish,  moda  haqida  gapiradigan  bo’lsak, 
keyin  stilize  qilingan  mexanizm  odatda  yetakchi  hisoblanadi  va  turmush  tarzi  ko’pincha 
an’anaviy mexanizm yordamida shakllanadi.  E’TIBORINGIZ UCHUN 
RAHMAT

Ijtimoiylashuv ijtimoiy pedagogika hodisa sifatida

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili darslarida oʻquvchi tasavvurini rivojlantirish metodikasi. 5-sinf
  • 3-sinfda ona tili va o’qish savodxonligi darslarida o’quvchilarning yozuv malakalarini shakllantirish usullari.
  • Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining ijodiy fikrlashini rivojlantirishni STEAM taʼlimi orqali amalga oshirish usullari kurs ishi
  • Elektron darsliklar va ularga qo‘yiladigan talablar
  • 1–2-sinf o‘quvchilarining matematik madaniyatlarini shakllantirish

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский