Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 12000UZS
Hajmi 387.8KB
Xaridlar 7
Yuklab olingan sana 14 Fevral 2024
Kengaytma docx
Bo'lim Kurs ishlari
Fan Informatika va AT

Sotuvchi

Kenjayev Kenja

Ro'yxatga olish sanasi 27 Yanvar 2024

746 Sotish

Integrativ texnologiyalar va ulardan foydalanish

Sotib olish
Integrativ texnologiyalar va ulardan foydalanish
                                            Reja:
Kirish
I. Bob.Interaktiv  metod  tushunchasining  nazariy-pedagogik  asoslari.
1.1 Boshlang’ich  sinflarda  ta’lim  metodlari
1.2 Boshlang’ich  sinflarda  o’qitishning  interfaol  usullari  tasnifi
II.Bob.Ta’lim     jarayonida     o’qitishning     interfaol     usullaridan
foydalanishning  pedagogik  shart-sharoitlari.
2.1 Dars  jarayonida  interfaol  usullarni  qo’llash
2.2 Fanlarni  o’qitishda  interfaol  usullarning  afzalligi
Xulosa
Foydalanilgan  adabiyotlar
Ilovalar
                                            KIRISH
                      Mavzuning     dolzarbligi.     O’zbekistonning     kelajakdagi     ravnaqi
bugungi  yosh  avlodning  to’laqonli  tarbiyasiga  ko’p  jihatdan  bog’liq. Har
bir     ota-ona     o’z     farzandining     komil     inson     bo’lib   yetishishi     uchun
qayg’urishi,uni  e’tiqodli  va  ma’rifatli  qilib  tarbiyalashi  lozim.
                    Ta’lim     mazmunining     yil     sayin     o’zgarib,   takomillashib   borishi
maktab     va     ota-onalar     oldiga     yangi     talablar     qo’ymoqda.Ta’lim-tarbiya
tizimi  jamiyatimizda  kechayotgan  islohatlar, yangilanish  jarayonlari  bilan
uyg’un holatda rivojlanib bormoqda.Yurtboshimiz   tashabbusi   bilan   ta’lim
sohasida   tub islohotlarni   amalga   oshirishga   e’tibor   qaratildi. Bu   borada
prezident     SH.Mirziyoyevning   “Ta’lim   to’g’risida”gi   qonun   va   “Kadrlar
tayyorlash     milliy    dastur’’ini  yorqin  misol  sifatida    ifodalash     mumkin.  Bu
dasturning     yangi     tahriri     2019-yilning     30-avgustida   qabul   qilingan.
Dasturda     ta’lim     tizimini   kuchaytirish,isloh   etish   chora   tadbirlari   haqida
fikrlar   mavjuddir.Mamlakatimiz     kadrlar     tayyorlash     tizimining     ustuvor
vazifalari     qatoriga     ta’lim     tizimini     moddiy-texnikaviy     bazasini
shakllantirish  va ta’lim  vositalaridan  samarali  foydalanish  hamda  ta’limni
modernizatsiyalash     kabilar     kiritilmoqda.   Hozirgi   kunda   ta’lim   jarayonida
interaktiv   metodlar,     innovatsion     texnologiyalar,   pedagogik     va     axborot
texnologiyalarini  o’quv jarayonida
qo’llashga   bo’lgan  qiziqish,  e’tibor kundan – kunga kuchayib bormoqda,
bunday   bo’lishining  sabablaridan biri,  shu vaqtgacha  an’anaviy ta’limda
o’quvchi   –   talabalarni       faqat     tayyor     bilimlarni     egallashga     o’rgatilgan
bo’lsa,
zamonaviy   texnologiyalar   ularni  egallayotgan  bilimlarini  o’zlari  qidirib topishlariga,     mustaqil   o’rganib,     tahlil   qilishlariga,     hatto   xulosalarni     ham
o’zlari     keltirib     chiqishlariga     o’rgatadi.   SHuning     uchun     avvalo     bu
metodlarni  o’rganib, undan  so’ng  amaliyotda  qo’llashdan  iboratdir. 
1
                            Kurs   ishining   maqsadi:    Boshlang’ich   sinf   ta’lim   jarayonida
o’quvchilarning     bilim     saviyasini       oshirishda     interfaol     usullarni
qo’llashning     afzalliklari,   o’qitishning     zamonaviy     interfaol     usullarini
aniqlashdan  iboratdir.
              Kurs     ishining  vazifalari:                                                              
                    1.D.T.S,  dastur  va  darsliklar  bilan  taminlanganlik  darajasini
o’rganish  va  ular  bilan  tanishtirish.
                   2.Ko’rgazmali  qurollar  va  tarqatmalardan  foydalanish  holatini
o’rganish,ularga tushunchalar  berish.
                   3.Interfaol  metodlar  tushunchasi  mohiyatini  aniqlashtirish.
                   4.Interfaol  metodlar  tasnifini  tavsiflash.
                             Kurs   ishining     metadologik   asoslari .Mavzuning   mohiyatini
yoritishda       O’zbekiston     Respublikasining     Konstitutsiyasi,     O’zbekiston
Respublikasining   “Ta’lim     to’g’risidagi     Qonuni   “,   “Kadrlar     Tayyorlash
Milliy  Dasturi , ta’limga  oid  o’quv  adabiyotlar,  qo’llanmalar, boshlang’ich
ta’lim  jarayoni  ma’lumotlari  hisoblanadi.
                              Kurs   ishining   nazariy   va   amaliy   ahamiyati.    Boshlang’ich
sinf  darslarini  o’tishda  interfaol  usullardan  foydalanish, o’quv-vositalarini
1
  SH.Mirziyoyevning   Tanqidiy  tahlil, va  qat’iy  tartib-intizom  va  shaxsiy  javobgarlik  har  bir  rahbar  faoliyatini  
kundalik  qoidasi  bo’lishi  kerak.
Toshkent.:”O’zbekiston” 2016-15-b tashkil     etish     va     samaradorlik     natijalariga     erishishdagi     omillarni     tahlil
qilish, kurs  ishining  nazariy  amaliy ahamiyatini  ifodalaydi.
                               Kurs   ishining   tuzilishi   va   hajmi: Kurs   ishi,   kirish,   to’rtta
paragrafdan,   xulosa     va     takliflar,   foydalanilgan     adabiyotlar     ro’yxatidan
iborat.   I.Bob. Interaktiv   metod  tushunchasining  nazariy-pedagogik   asoslari.
     1.1.   Boshlang’ich  sinflarda  ta’lim  metodlari.
            Pedagogik   texnologiyalarning   bugungi   kunda   eng   ommaviylashgan
turlaridan   biri-bu   interaktiv   metodlardir.   Interaktiv   metodlar   o’quvchi   va
o’qituvchining   birgalikdagi   faoliyati   bo’lib,   asosan   o’quvchilarni   fikrlashga
undaydi. Kerakli xulosalarga kelishni, ular o’zini tahlil qilishni va amaliyotda
qo’llashni   o’rgatadi.   O’qituvchining   asosiy   vazifasi   bu   yerda   o’quvchilarga
yo’l ko’rsatish, yo’nalish berish, eng  to’g’ri xulosani aytishdan iborat. 
Interaktiv   usullar   yana   shunisi   bilan   ham   ahamiyatliki,   o’qituvchi
o’quvchining   fikrini   xech   qachon   keskin   rad   etmaydi,   faqatgina   vaqti   bilan
to’g’ri   xulosani   aytib   o’tib   ketadi.   Natijada   o’quvchi   xatosini   o’zi   tushunib
oladi.   Bu   esa   ularni   tushkunlikka   tushish,   fikrlashda   tormozlanish   kabi
xolatlarning  oldini   oladi.                     Interaktiv  metodlar  o’quvchi   va   o’qituvchi
o’rtasidagi   o’zaro   hurmatga   asoslanadi.   O’qituvchi   qanday   bo’lmasin
o’quvchining   fikrini   tinglaydi   va   hurmat   bilan   qarashini   bildiradi,   shu   bilan
birga   o’quvchilarni   bir-birlarini   tinglashga   o’rgatadi.   e`tirozlar,
qo’shimchalar   ham   “hurmatli”,   “sizning   fikringizga   qo’shilgan   holda”,
“bizning   ham   ayrim   fikrlarimiz   bor   edi”   kabi   so’zlar   orqali   bildiriladi.
Bunday   tarzda   tashkil   etilgan   darsda   o’quvchi   o’zini   hurmat
qilinayotganligini   sezadi   va   bunday   sharoitda   hech   qanday   tazyiqsiz   erkin
fikrlay   boshlaydi   va   uni   ochiq   bayon   eta   oladi.   Interaktiv   metodlar
o’quvchilarda doimiy faollikni ta`minlaydi. O’quvchilar dars davomida bo’sh
qolmaydilar,   ular   mavzuga   oid   biror   bir   muammo   bilan   band   bo’ladilar.
Natijada   esa   zerikish   holatini   oldi   olinadi.   Interaktiv   metodlardan
foydalanishda   o’qituvchi,   eng   avvalo,   darsning   texnologik   loyihasini   tuzib
olishi   lozim.   Darsni   texnologik   loyihalash   uchun   esa   o’qituvchi   interaktiv
metod strategiyalari va usullari bilan tanish bo’lishi lozim. Bugungi kunda bir qator rivojlangan mamlakatlarda o’quvchilarning o’quv va ijodiy faolliklarini
oshiruvchi   hamda   ta`lim-tarbiya   jarayonining   samaradorligini   kafolatlovchi
pedagogik   texnologiyalarni   qo’llash   borasida   boy   tajriba   to’plagan   bo’lib,
ushbu   tajriba   asoslarini   tashkil   etuvchi   metodlar   o’ziga   xos   ahamiyatga
egadir.
                      Zamonaviy   dars   berish     metodlaridan   asosiysi   “interaktiv”   metod
bo’lib,   hozirda   uning     tarjimasi   ko’p   hollarda   “interfaol”   deb   yuritiladi,
“intera ktiv”   atamasi   aslida   inglizcha “interaktiv”   so’zidan   olingan   bo’lib,
“o’zaro   ta`sirlashish”   ma`nosini   bildiradi   va   biror   faoliyat   yoki   metodda
o’zaro   bahs   munozara,   fikrlash   asosida   faoliyat   yoki   hamjihatlik   bilan   hal
etish   tushuniladi.   Ammo   biz   ayrim   o’quv   qo’llanmalarini   varaqlaganimizda
“o’qitishning interaktiv   metodlari” termini qo’llanishini ham guvohi bo’ldik.
Ta`lim   berish   jarayoni   bevosita   o’qitish   metodi   bilan   uzviy   bog’liqdir.
Metodika   sizning   qanday   texnik   vosita   yoki   kitoblardan
foydalanayotganingiz   emas,   balki   sizning   ta`limingiz   qanday   tashkil
etilishidadir.Boshqacha   qilib   aytganda,   o’qitish   metodi   ta`lim   oluvchi   va
o’qituvchining   o’qitish   jarayonidagi   o’zaro   aloqa   shaklidir.   O’qituvchi   va
o’quvchi   orasidagi   jarayon   aslida   o’quvchini   u   yoki   bu   bilim   ko’nikma   va
malakalarini   o’zlashtirish   maqsadida   bog’lab   turganligini   ko’rsatib   turadi.
Agar keng ko’lamda oladigan bo’lsak, o’qitishning birinchi kunlaridan to shu
kungacha o’qituvchi va o’quvchi orasidagi keng ma`noda uch xil bog’lanish
shakllangan   bo’lib,   u   o’z   tasdig’ini   topgan.   Ko’rinib   turibdiki,   uslubiy
yondashuvda   o’qituvchining   barcha   metodini   uch   guruhga   bo’lishimiz
mumkin: 
1. Nofaol metod. 
2. Faol metod. 
3. Interaktiv metod
               Ko’rsatib o’tilgan har bir uslubiy yondashuv o’ziga xos xususiyatga
ega.   Quyida   biz   uslubiy   yondashuvlarni   ko’rib   chiqamiz.   SHu   bilan   birga
asosiy diqqatimizni o’qituvchining interaktiv usullariga qaratamiz. 
                        Nofaol   uslubiy   yondashuv-bu  o’quvchi   bilan  o’qituvchi  orasidagi
bog’liqlik   shaklidir.   Bunda   o’qituvchi   darsning   asosiy   xarakatlanuvchi
figurasi   hisoblanadi,   o’quvchilar   esa   nofaol   eshituvchi   sifatida   namoyon
bo’ladi. Mazkur metod darslardagi teskari mustaqil savol-javoblarda, nazorat
ishlarida,   test   va   boshqa   usullarda   aks   etadi.   Nofaol   metod   o’quvchilarning
o’quv   materialini   o’zlashtirishlaridagi   eng   samarasiz   usul   hisoblanadi,   lekin
uning  o’ziga xos ijobiy  tomoni mavjud.  Bu    xildagi   darslarga  ko’p mehnat
talab   qilinmaydi.   CHegaralangan   vaqt   oralig’ida   katta   miqdordagi   o’quv
materialini   topishga   imkon   beradi.   Bu   dars   turi   oliy   o’quv   muassasalarida
keng tarqalgan bo’lib, keng yoyilgan shakli ma`ruzadir. 
                       Faol  uslubiy yondashuvda o’qituvchi bilan  o’quvchi bir-biri bilan
o’zaro   aloqada   bo’ladi.   Dars   jarayonida   o’quvchi   nofaol   tinglovchi   emas,
balki   darsning   faol   ishtirokchisiga   aylanadi.   Agar   nofaol   dars   metodida
asosiy   xarakat   qiluvchi   figura   o’qituvchi   bo’lgan   bo’lsa,   bu   metodda
o’quvchi   va   o’qituvchi   teng   huquqqa   egadir.   Nofaol   darslar   o’qitishning
avtoritar   uslubiga   ega   bo’lgan   bo’lsa,   faol   metodlar   demokratik   uslubga
egadir.   Faol   va   interfaol   yondashuvlarda   esa   umumiylik   ko’proq   ko’zga
tashlanadi.   Umuman   olganda   interaktiv   metodni   ko’proq   zamonaviy       faol
metodlarning   shakli   sifatida   ko’rishimiz   mumkin.   Faol   metodlardan   farqli
o’laroq,   interaktiv   metodlar   o’qituvchi   va   o’quvchining   o’zaro   aloqasini,
balki   o’qitish   jarayonida   ularning   o’zaro   bir-biri   bilan   faol   munosabatda
bo’lishlariga yo’naltirilgan.
           Interaktiv o’qitish metodi deganda muammoli vaziyatni hal etish uchun
o’quvchilar o’rtasida munozara, erkin fikr almashinuvini tashkil etish “aqliy
hujum texnologiyasidan” foydalanish mumkin. Kichik guruhlarga o’qitish va umuman   o’quvchilar   bir-birlarini   o’qitadi   prinsipida   dars   olib   borishni   ham
tushunish mumkin. Demak interfaol usullarni qo’llash natijasida o’quvchilar
hozirjavoblikka   o’rganadi,   ularning   lug’at   boyligi   ko’payadi,   ilmiy-nazariy
bilimi   yanada   mustahkamlanadi     va   darsga   qiziqishini   orttiradi   va   intilishga
olib keladi.
            Pedagogik   adabiyotlarda   ta`kidlanganidek   talabalarning   bilish
jarayonidagi   faolligini   oshiruvchi   va   ularning   fikrlash   qobiliyatini
rivojlantiruvchi   metod   interfaol   metod   deb   ataladi.   O’qitishning   interfaol
metodi ikki ko’rinishda o’zini namoyon qiladi. 
            1.   Talabalarning   o’quv   materialini   kompyuter   yordamida   mustaqil
o’zlashtirishni   ta`minlash.   Bunda   talaba   kompyuterda   tovush,   animatsiya   va
boshqa imkoniyatlaridan (interfaol muhit) keng foydalangan holda o’qituvchi
dastur   bo’yicha   o’quv   materialini   mustaqil   o’zlashtiradi.   U   internet
tarmog’idan   ham   kerakli   axborotni   olib   o’zlashtirish   imkoniyatiga   ega
bo’ladi. 
        2.   O’qituvchi-talaba   munosabatlarini   ularning   jonli   muloqotini
faollashtirish.   Bunda   odatdagi   o’qituvchi   monologini   mumkin   qadar
kamaytirib,   talabalarni   mustaqil   ijodiy   fikrlash   qobiliyatini   rivojlantiruvchi
strategiyalardan foydalanish, o’qituvchining mashg’ulotdagi hukmronligidan
voz   kechib,   uni   talabalarning   mustaqil   o’zlashtirishlariga   yordam     va
maslahat   beruvchi,   ularga   mustaqil   faoliyat   uchun   sharoit   yaratuvchi
maqsadga yo’lovchi shaxs bo’lishga erishishi nazarda tutiladi. CHunki ilmiy-
tadqiqotlarda   ta`kidlanganidek   mustaqil   bilish   faoliyati   ijodiy   tafakkurni
rivojlantirishning asosi bo’lib hisoblanadi. Ma’lumki,  ta’lim olish  (ma’lumot
olish)   jarayoni   –   bu   ma’naviy     va   aqliy   qobiliyatlarni   tizimli   rivojlantirib
borish, bilim va tushunchalarni shakllantirish va olingan bilimdan foydalana
olish   qobiliyatini   tarkib   toptirishdan   iborat   jarayondir.   Bu   jarayon   ta’lim
oluvchining   o‘zi   orqali   yoki   boshqa   birov-   ta’lim   beruvchining   ko‘magida amalga   oshirilishi   mumkin.   Ta’lim   olish   jarayoni   esa   turli   xil
metodlarga(usullarga) tayangan holda kechadi. 
Metod   –   grekcha   “metodos”   so‘zidan   olingan   bo‘lib,   izlanish   yoki   bilish
yo‘li, nazariya, ta’limot ma’nosini anglatadi. 
Ta’lim     metodi ni(usulini)   -   ta’lim   oluvchi   va   ta’lim   beruvchining   ma’lum
maqsadga   qaratilgan,   birgalikdagi   faoliyatini   tashkil   qilishning   muayyan
tizimga va tartibga solingan yo‘l-yo‘rig‘i sifatida ta’riflash mumkin. 
         Og`zaki bayon qilish metodi.Bu metod maktab ta`lim tizimida eng ko`p
qo`llaniladigan   metodlardan   biri   bo`lib,   mazkur   metodga   barcha   o`quv
predmetlari   bo`yicha   ta`limning  turli   bosqichlarida  murojaat   qilish  mumkin.
Ushbu   metod   bayon   qilinayotgan   ma`lumotlarning   to`g`ridan-to`g`ri
o`qituvchining   jonli   nutqi   orqali   idrok   qilinishi   bilan   tavsiflanadi.   SHu
sababli  boshqa  metodlardan  ajralib  turadi.
Boshlang’ich     sinflarda     ham   interfaol     metodlardan   foydalanish   maqsadga
muvofiqdir.Ko’plab     usullarda     darslarni     integratsiyalashtirgan     holda
bog’lab o’tilsa  dars samarali bo’ladi.
         1.2  Boshlang’ich  sinflarda  o’qitishning  interfaol  usullari  tasnifi.
                   Asosan,   boshlang’ich     sinflarda   interfaol   usullardan   foydalanib,
darslar  o’tiladi. Bolalarning  qiziqishlariga  qarab  hamma  fandan  mavzuga
doir   metodlardan   foydalanish   mumkin. Tanlangan   metod   ham   mavzuga
mos     holatda     bo’lishi     darsning   yanada     ajoyib     o’tilishiga       xizmat
qiladi.Uni  quyidagi  metodlar  orqali  bilishingiz  mumkin:  
                       “Baliq skeleti” grafik organayzeri (GO)
GO     o’quvchilarda     mavzu   yuzasidan   muayyan   masala   mohiyatini
tasvirlash   va   yechish   qobiliyatini   shakllantiradi.   Uni   qo’llashda
o’quvchilarda     mantiqiy   fikrlash,   mavzu   mohiyatini   yorituvchi   tayanch tushuncha,   ma’lumotlarni   muayyan   tizimga   keltirish,   ularni   tahlil   qilish
ko’nikmalari rivojlanadi. 
O’quvchilar   topshiriqlarni quyidagi tasvir asosida bajaradi:
        Undan foydalanish quyidagicha amalga oshiriladi:
1)   O’qituvchi   o’quvchi   (talaba)larni   GO   ni   qo’llash     sharti     bilan
tanishtiradi;
2) o’quvchi    (talaba)lar    kichik    guruhlarga biriktiriladi;
3) guruhlar topshiriqlarni bajaradi;
4) guruhlar o’z yechimlarini jamoaga taqdim etadi;
5) jamoa guruhlarning yechimlari yuzasidan muhokama uyushtiradi .
 “Bilaman. Bilishni xohlayman.  Bilib oldim” (BBB)  GO
            GO   talabalarga   muayyan   mavzular   bo’yicha   bilimlari   darajasini
baholay olish imkonini beradi. Uni qo’llashda talabalar guruh yoki jamoada
ishlashlari   mumkin.   Guruhda   ishlashda   mashg’ulot   yakunida   guruhlar
tomonidan bajarilgan ishlar tahlil qilinadi. 
Guruhlar faoliyati quyidagi ko’rinishda tashkil etilishi mumkin:  Tahlil  qilinadigan  
muammo 1-yechim
(omil) 3-yechim
(omil)
2-yechim
(omil) 4-yechim
(omil) 5-yechim
(omil)   
    O’quv   faoliyati   bevosita   yozuv   taxtasi   yoki   ish   qog’ozida   o’z   aksini
topgan quyidagi sxema asosida tashkil etiladi:
BILAMAN Bilishni xohlayman Bilib oldim
          GO  dan foydalanish  uch  bosqich  asosida  amalga  oshiriladi:
   
Bosqichlar   bo’yicha   amalga   oshirilgan   harakatlarning   tafsiloti
quyidagicha:
   1) talaba lar  kichik  guruhlarga biriktiriladi;
   2) talabalarning yangi mavzu bo’yicha tushunchalarga 
egalik darajasi o’rganiladi;
   3) talabalar tomonidan qayd etilgan tushunchalar 
loyihaning 1-bandiga yozib boriladi;
4) talabalarning yangi mavzu bo’yicha mavjud 
bilimlarini boyitishga bo’lgan ehtiyojlari o’rganiladi;
5) talabalarning ehtiyojlari sifatida bayon  Har bir guruh umumiy sxema asosida 
o’qituvchi tomonidan berilgan 
topshiriqlarni 
bajaradi; mashg’ulot yakunida loyiha 
bandlari bo’yicha guruhlarning 
munosabatlari umumlashtiriladi Guruhla r umumiy  sxemaning  
alohida bandlari  bo’ yicha   
O’qituvchi  tomonidan berilgan 
topshiriqlarni bajarib, 
g’oyalаrnи umumlаshtиrади
Talaba larning o’rganilishi rejalashtirilayotgan mavzu bo’yicha 
tushunchalarga egalik darajalari aniqlanadi
Talaba larning mavzu bo’yicha mavjud bilimlarini 
boyitishga bo’lgan ehtiyojlari o’rganiladi
Talabalar mavzuga oid ma’lumotlar bilan batafsil tanishtiriladi etilgan tushunchalar loyihaning 2-bandiga yozib qo’yiladi;
6) o’qituvchi yangi mavzuga oid umumiy ma’lumotlardan talabalarni xabardor qiladi;
7) talabalar tomonidan o’zlashtirilgan yangi tushunchalar aniqlanadi;
8) bayon etilgan yangi tushunchalar loyihaning 3-bandiga yozib qo’yiladi;
9)  mash g’ ulot yakunida yagona loyiha yaratiladi .
“Blits-so’rov” metodi
“Blits-so’rov”   (ing.   “blits”   –   tezkor,   bir   zumda)   metodi   berilgan
savollarga qisqa, aniq va lo’nda javob qaytarilishini taqozo etadigan metod
sanaladi.   Ta’lim   muassasalarida   ushbu   metodga   muvofiq   savollar,   asosan,
o’qituvchi   tomonidan   beriladi.   Berilgan   savollarga   javoblar   jamoaviy,
guruhli, juftlik yoki individual tarzda qaytarilishi mumkin. Javob qaytarish
shakli   mashg’ulot   turi,   o’rganilayotgan   mavzuning   murakkabligi,
talabalarning qamrab olinishiga ko’ra belgilanadi.
Mashg’ulotlarda metodni qo’llash quyidagicha kechadi:
 “Venn diagrammasi”   GO
        GO  talabalarda   mavzuga   nisbatan   tahliliy   yondashuv,   ayrim   qismlar
negizida   mavzuning   umumiy   mohiyatini   o’zlashtirish   (sintezlash)
ko’nikmalarini   hosil   qilishga   yo’naltiriladi.   U   kichik   guruhlarni
shakllantirish asosida aniq sxema bo’yicha amalga oshiriladi.
Yozuv   taxtasi   o’zaro   teng   to’rt   bo’lakka   ajratiladi   va   har   bir   bo’lakka
quyidagi sxema chiziladi: O’qituvchi o’rganilgan mavzu, muayyan tarkibiy qismlar 
mohiyatining ochib berilishini talab etadigan savollarni 
ishlab chiqib, o’quvchilar e’tiboriga havola qiladi
Talabalar berilgan savolga qisqa muddatda lo’nda, aniq javob beradi
Guruh (juftlik)da ishlashda bir nafar talaba berilgan savolga javob qaytaradi 
(uning guruhdoshlari javobni to’ldiradi, (biroq, fikrlar  t  akrorlanmasligi lozim)
1          2
3                                     GO talabalar  tomonidan  o’zlashtirilgan  o’zaro  yaqin  nazariy
bilim,   ma’lumot   yoki   dalillarni   qiyosiy   tahlil   etishga   yordam   beradi.   Undan
muayyan   bo’lim   yoki   boblar   bo’yicha   yakuniy   darslarni   tashkil   etishda
foydalanish yanada samaralidir.
Uni qo’llash bosqichlari quyidagilardan iborat: 
                     Go  ni   qo’llash jarayonida  har  bir   guruh    muayyan    mavzuga oid
topshiriqlarni   bajaradi.   Talabalarning   e’tiborlariga   quyidagi   jadvalni   taqdim
etish mumkin:
Guruhlar Diagrammani n
g tartib raqami TOPSHIRIQLAR
MAZMUNI
1- guruh 1-diagramma
2-diagramma
3-diagramma 1          2
3
Talabalar to’rt guruhga bo’linadi
Yozuv taxtasiga topshiriqni bajarish mohiyatini 
аks ettiruвchi sxеmа chizilадi
Har bir guruhga o’zlashtirilayotgan mavzu (bo’lim, bob) 
юзасидан алоҳида топшириқлар берилади
Topshiriqlar bajarilgach, guruh a’zolari orasidan liderlar tanlanadi
Liderlar guruh a’zolari tomonidan bildirilgan fikrlarni 
умумлаштириб, ёзув тахтасида акс этган диаграммани тўлдиради 2-guruh 1-diagramma
2-diagramma
3-diagramma
3-guruh 1-diagramma
2-diagramma
3-diagramma
4-guruh 1-diagramma
2-diagramma
3-diagramma
                                   “Klaster” GO
“Klaster”   (g’uncha,   to’plam,   bog’lam)   GO   puxta   o’ylangan   strategiya
bo’lib,   uni   talabalar   bilan   yakka   tartibda,   guruh   asosida   tashkil   etiladigan
mashg’ulotlarda   qo’llash   mumkin.   Klasterlar   ilgari   surilgan   g’oyalarni
umumlashtirish, ular o’rtasidagi aloqalarni topish imkoniyatini yaratadi.
GO   dan foydalanishda quyidagi shartlarga rioya qilish talab etiladi:
 
Nimani o’ylagan bo’lsangiz, uni qog’ozga yozing! Fikringizning 
sifati  haqida  o’ylab o’tirmay, shunchaki yozib boring!
Yozuvingizning orfografiyasi yoki boshqa jihatlariga e’tibor 
bermang!
Belgilangan vaqt nihoyasiga yetmagunicha, yozishdan to’xtamang! Agar 
ma’lum muddat o’ylay olmasangiz, u holda qog’ozga biror narsaning 
rasmini chiza boshlang! Bu harakatni yangi g’oya tug’ilguniga qadar davom 
ettiring!
Muayyan tushuncha doirasida imkon qadar ko’proq yangi g’oyalarni ilgari
  surish, ular o’rtasidagi o’zaro aloqadorlik, bog’liqlikni ko’rsating! GO   yordamida   talaba lar topshiriq bo’yicha fikrlarini klaster (mayda, alohida
qismlar) tarzida quyidagicha ifodalaydi:
          Mana  uning   ko’rinishi  quyidagicha  bo’ladi.
  
 
“Nilufar guli” texnologiyasi
Tex nologiya   didaktik   mu ammolarni   yechishning   samarali   vositalaridan
bo’lib, nilufar guli ko’rinishiga ega. Asos, unga birikkan to’qqizta “gulbarg”
(kvadrat,   to’rtburchak   yoki   aylanalar)larni   o’z   ichiga   oladigan   bu   metod
yordamida   asosiy   muammo   va   uning   mazmunini   yoritishga   imkon
beradigan   xususiy   masalalar   hal   etiladi.Talabalarda   hal   etilayotgan   masala
yuzasidan   mantiqiy,   izchil   fikrlash,   ichki   mohiyatini   tahlil   qilish
ko’nikmalarini   shakllantiruvchi   texnologiyani   qo’llash   quyidagi   tartibda
amalga oshiriladi.                      Hal etiladigan masala aniqlashtiriladi
Talabalar topshiriq mazmuni va uni yechish shartlari bilan tanishtiriladi
Talabalar kichik guruh (yoki juftlik)larga biriktiriladi
Guruh yoki juftlik a’zolari markaziy to’rtburchak 
(kvadrat, aylana)da asosiy muammo (g’oya, vazifa)ni qayd etadi
Guruh (juftlik)lar masalaning yechimi yuzasidan fikr yuritib, markaziy 
to’rtburchak (kvadrat, aylana) atrofida sakkizta shunday qo’shimcha chizmalarni 
hosil qiladi (ularda masalaning xususiy yechimlari bayon etiladi)
Qo’shimcha chizmalardagi g’oyalar gulning “gulbarglari”ga, ya’ni shunday alohida majmuaga 
olib chiqadi (ularning har biri yana bir muammo ko’rinishini oladi)
Yordamchi chizmalardagi yetakchi muammo (g’oya, vazifa) atrofidagi 
“ gulbarglar”da xususiy masala va yechimlar aks ettiriladi
O’rganilayotgan masalaning mohiyatidan kelib chiqib, 
bu jarayon bir necha bor takrorlanishi mumkin
Har bir guruh yoki juftliklar topshiriq yuzasidan 
o’z yechimlarini taqdimot tarzida bayon etadi
Guruhlarning yechimlari muhokama qilinib, eng to’g’ri variant aniqlanadi
O’qituvchi har bir guruh ishiga baho berib, mashg’ulotni yakunlaydi Talabalar  bu usulda  fikrlash  qobiliyatlari  o’sadi.Erkin, mustaqil  fikrlashga
ega bo’ladilar.Bu usul ularni  yanada  topqirlikka  undaydi.
                     Talabalarga quyidagi sxema namuna sifatida taqdim etiladi: 
            Boshlang’ich     sinflar     uchun     mana       shu     yuqorida     ko’rsatilgan
metodlardan     foydalanish     maqsadga     muvofiqdir.Umuman     olganda
boshlang’ich     sinf     o’quvchilariga     -bu     metod     turlari     aytilmaydi,lekin
tushunchalar  berib  boriladi.
O’qituvchilar     ham     darslarda     o’zlari     bilmagan     holatda     bir     nechta
metodlardan foydalanadi.
Boshlang’ich     sinf     darslarini     o’tishda     interfaollar     usullardan
foydalanish,o’quv-vositalarini   tashkil   etish   ham   yuqori   ko’rsatkichlarni
belgilab     beradi.Biz     yosh     kadrlar     avvalo,darslarga     puxta     tayyorgarlik
ko’rib     borishimiz,o’z   ustimizda     izlanishlar     olib   borib,jamiyatimiz
ravnaqiga  munosib  hissamizni qo’shmog’imiz  darkor.
O’quvchilarning   fikrlash   jarayonlarini   o’rganib   chiqib,   (Killeps   va
Minglern   1992)   tanqidiy   tahlil   jarayoni   doimiy,   muntazam   bo’lishi   kerak,-
deb   ta`kidlaydilar.   Bu   jarayon   faqatgina   olinayotgan   ma`lumotlarni   to’g’ri
tushunib   olishga   yordam   berib   qolmay,   balki   keyingi   mustaqil   fikrlash   va reflekslantirish   uchun   asos  bo’lib  ham  xizmat   qilishi  kerak   deya    ko’p  bor
ta’kidlaganlar.
 
                  II.Bob.Ta’lim     jarayonida     o’qitishning     interfaol     usullaridan
foydalanishning  pedagogik  shart-sharoitlari.
2.1  Dars  jarayonida  interfaol  usullarni  qo’llash.
             Bugungi kunda mamlakatimizda zamonaviy ta`lim tizimi yangilanib,
yangi   pedagogik   va   innovatsion   texnologiyalar   jadal   rivojlanib   bormoqda.
Tez   sur`atlar   bilan   o`zgarib   rivojlanib   borayotgan   hozirgi   zamon   va   yangi
talablar   asosida   faoliyat   yuritishni   davrning   o`zi   taqozo   etmoqda.   Shaxsni
hozirgi davr talabi darajasida tarbiyalash, g`oyaviy, ma`naviy-axloqiy bilimni
oshirish,   o`z   navbatida   mustaqilligimizni   mustahkamlash,   yod   g`oya   va
unsurlardan himoya qilish uchun har bir boshlang`ich sinf o`qituvchisi va fan
o`qituvchilari,   mohir   va   ijodkor   bo`lishi,   o`z   kasbiga   vijdonan   yondashishi
lozim.   Ma`lumki,   o`yin   faoliyati   o`quvchilarning   darsga   qiziqishini   va
faolligini   oshiradi.   Bolaning   fikrlashi,   diqqatini,   tasavvurini   va   xotirasini
rivojlantiradi   va   bu   boshlang`ich   sinfdan   boshlaboq   o`quvchilarni   ijodiy
fikrlashga, yangiliklar yaratishga, ya`ni ijodkorlikka o`rgatadi. 
Boshlang`ich   sinf   o`qituvchisining   faoliyati   bir   vaqtning   o`zida   bir   necha
fanlarni   o`tishdan   iborat.   Bu   faoliyat   boshlang`ich   sinf   o`qituvchisidan
izlanish, harakat va mahoratni talab etadi. 
Boshlang`ich   sinfda   o`qitilayotgan   har   bir   o`quv   fani   hayot   bilan
bog`liq,   hayotiy   muammolarni   yechishga   o`rgatadi.   Masalan,   ona   tili   va
o`qish   fnlari   badiiy   ijodga   intilishni   tarbiyalasa,   matematika   o`quvchilarda
muhandislik   sifatlarini   rivojlantiradi,   tabiatshunoslik   fanlari   tabiatdagi
voqea-hodisalarni tushunish va unga munosabatni o`rgatadi, odobnoma fani o`quvchiga   axloqiy   tarbiya   tamoyillarini,   tasviriy   san`at   darslari   esa
ko`ngillarni go`zallikka oshno etadi.
        Bu jarayonni amalga oshirishda zamonaviy tpedagogik texnologiyalarni
o`zlashtirish   va   o`quv   jarayonida   qo`llash   bilan   mustahkamlashni   taqozo
etadi. 
Darsda interfaol usullarni qo`llashda boshlang`ich sinf o`qituvchisi darsning
texnologik   xaritasini   to`g`ri   tuza   olishi   kerak.   Interfaol   usullardan   “   Aqliy
hujum”, “Klaster”, “Keys stadi”, “Sinkveyn”, “Muammoli ta`lim” usulllarini
didaktik   o`yinlar   jarayoniga   tadbiq   etish   mumkin.Didaktik   materiallar   bilan
ishlash juda qiziqarli kechadi. Bunda o`quvchilar bilan mavzu yanada ravon
o`tishi   bilan   ularning   dunyoqarashi   ham   o’sib   boradi.   Ayniqsa,   “Kim
parashyutdan sakraydi”, 
“Olam terish”, “Kuz xirmoni” kabi interfaol o`yinlar o`quvchilarni faollikka
undaydi. 
                Quyida   atrofimizdagi   olam   fanidan   interfaol   usullarni   qo`llab   tashkil
etgan darsimizni ishlanmasini keltiramiz: 
Mavzu:  Kompyuter. 
Tayanch so`zlar:  axborot, mashina, musiqa, kitob, o`yin, kompyuter. 
Maqsad: 
1. O`quvchilarni ravon o`qish ko`nikmalarini shakllantirish. 
2.   Kompyuterdan   to`g`ri   foydalanish   va   ularga   tog`ri   munosabat   ruhida
tarbiyalash. 
3.   Yangi   axborot   texnologiyalarini   amaliyotga   tatbiq   etish   imkoniyatlarini
kengaytirish. 
Dars turi:  Aralash, noan’anaviy 
Dars jihozi:  rasmlar, slaydlar, tarqatmalar,test. 
Dars metodi:  savol-javob, klaster, kichik guruhlarda ishlash. 
Integratsiya:  ona tili, matematika, informatika, kundalik hayot.  Darsning borishi 
I.Tashkiliy qism. 
1.Salomlashish. 
2.Davomatni aniqlash. 
Kitob guruhi: Ilm olishda kitobdan a’losi yo`q. 
Kompyuter guruhi: Bilim cho`qqisiga kompyuter aasosida ilm olib yetamiz. 
Soat   guruhi:   Vaqtdan   unumli   foydalanib,   har   bir   soniyadan   samarali
foydalanib, bilim olamiz. 
III.Yangi mavzu bayoni. 
-   Aziz   bolajonlar,   alifbomizni   qay   darajada   bilishimizni   sinash   uchun   sizga
shunday savol berilmoqda.Alifbodagi harflar ketma-ketligi sonlarini berilgan
jumboqda   to`g`ri   ko`rsatsangiz,   sizga   ajoyib   yangilikdan   xabardor   bo`lish
imkoniyatini beradi. 
         Kompyuter so`zi . 
Demak bugungi mavzumiz nomi: Kompyuter. 
Mavzu   ifodali   qilib   o`qituvchi   tomonidan   o`qib   beriladi.O`quvchilardan
kuzatib   borish   va   tushunmagan   so`zlari   tagiga   qalamda   belgi   qo`yish
so`raladi. 
Dam olish daqiqasi 
O`qituvchi ko`rsatgan rasmlar asosida o`quvchilar ularga mos    harakat
qiladilar:  
Qissadan hissa: 
Ilm olsang dunyoda, 
Aqling  bo’lar  ziyoda.
Guruhlar  taqdimoti  tinglanib  umumiy  xulosalar  chiqariladi.
III.Mustahkamlash. 
Testlar: 
1).Kompyuter axborotlarni qayerda saqlaydi? 
1. Xotirasida 
2. Printerda 
3. Sandig`ida. 
2) Kompyuterda nimalar qilish mumkin? 
1.Uchish, suzish. 
2.Musiqa, kino, o`yin, yozish, chizish, hisoblash 
3.uxlash, ovqatlanish, kiyinish. 
IV. Dars yakuni 
   O`quvchilarga “Qalamlar” tarqatiladi. Darsdan olgan bilimlarini natijalarini
yozishlari va “qalamdonga” solishlari asosida monitoring chiqariladi.  
V.Uy vazifasi berish. 
1. “Kompyuter” mavzusini o`qish , qayta hikoya qilish. 
2. Mavzuga oid qo`shimcha ma’lumotlar bilib kelish.
              Quyida   biz   matematika   darsini   interfaol   usullar   asosida   tashkil   etish
bo`yicha ishlab chiqqan dars ishlanmani keltirib o`tamiz. 
Mavzu: 100 sonini hosil qilish. 
Ta’limiy maqsad:  O`quvchilarni 100 sonini hosil qilishga o`rgatish. 
Tarbiyaviy   maqsad:   O`quvchilarda   do`stlik,   bir-biriga   hurmat   hissini
tarbiyalash. 
Rivojlantiruvchi   maqsad:   100   sonini   hosil   qilish   ko`nikmalarini
shaklillantirish. 
Dars turi:  Yangi bilim beruvchi. 
Dars metodi:  kichik guruhlarda ishlash, aqliy hujum, klaster 
DTS talabi: 
Tasavvur: 100 soni 10 ta o’nlikdan tarkib topganligini tasavvur etish. 
Bilim: 100 soni haqida tushunchaga ega bo`lishi.Ko`nikma: 100 sonini hosil
qilish ko`nikmasiga ega bo`lish. 
Malaka: 100gacha sanash malakasiga ega bo`lish. 
Dars jihozi:  Magnit doskadan foydalanish.Rangli rasmlar, rangli masalalar. 
100 soni, darslik tarqatma materiallar, kompyuter slaydlari.   Darsning borishi: 
I.Tashkiliy qism . 
1. Navbatchining axborot tinglanadi. 
2. O`quvchilar guruhlarga birlashtirish o`yinchoqlar asosida: 
                     “Aqliy hujum” metodi bo`yicha: 
O`quvchilar   doira   shaklida   turadilar.1-o`quvchi   o`rtada   turib,   10-100   gacha
bo`lgan   sonlarni   birini   aytib   koptokni   bir   o`quvchiga   otadi,   koptok   olgan
o`quvchi undan oldingi sonni aytishi lozim bo`ladi, bir ozdan keyin aytilgan
sondan   keyingisini   aytish   so`raladi.   Belgilangan   vaqt   o`tgach   (2-
3min)berilgan javoblar tahlil etilib xulosa qilinadi 
II.Yangi mavzu:  100 sonini hosil qilish. 
Bolalar bugungi darsimizni sayohat bilan boshlaymiz. 
    1-sayohatimiz   gugurt  ishlab   chiqadigan  fabrikaga  bo`ladi.   Tasavvur   qiling
siz fabrika ishchsisiz, har bir guruhni  bir  sex  deb olamiz. 
1-topshiriq : gurgut cho`plaridan 10tadan bog`lab 10ta bog`lam yarating. 
Guruhlar   taqdimotidan   so`ng   tez   va   soz   bajargan   guruh   ishtirokchilari
rag`batlantiriladi. 
2-topshiriq: nazoratchilar bog`lamdagi gurgurt cho`plarini to`g`ri sanalganini
tekshirgan   holda   har   bir   guruhga   turli   sondagi   cho`p   bog`lamlarini
ko`rsatadilar, guruhlar esa topishlari lozim.  2 bog`lam = 20,  3 bog`lam = 30 ,  5 bog`lam = 50 ……….10 bog`lam =100.
Kabi 10+10 
1 o`nlik+1o`nlik= 2 o`nlik 
10+10=20 
Guruhlarda misollar yechish: 
1-guruh:                        2-guruh: 
10+10=                          20+10= 
90-10=                           60-10= 
50+10=                          80+10= 
70-10=                           40-10= 
2-misol matematik diktant asosida olinadi: 
9 ta o`nlikdan iborat sonni yozing, 4 ta o`nlikdan iborat sonni yozing..... 
III.Mustahkamlash. 
100 sonini klaster metodi asosida tarmoqlang. 
IV.Dars yakuni  Darsni  yakunlash   va  o`quvchilarni  rag`batlantirish.
2.1.Fanlarni  o’qitishda  interfaol  usullarning  afzalligi
Boshlang`ich   ta`lim   oldiga   qo`yilgan   talablar   o`qish   darslarida
pedagogik   texnologiyalarning   rivojlantiruvchi,   differensiatsiya,   shaxsni
muayyan   maqsadga   yo`naltirish,   izlanish,   muammoli   o`qitish,   mustaqil   ish
usullaridan   foydalanishni   taqozo   etmoqda.   Shuni   hisobga   olgan   holda
boshlangich   sinflarda   ertaklarni   o`qish   darslarini   samarali   tashkil   etishga
yordam   beradigan,   o`quvchining   faolligini   oshiradigan   turli   interfaol
metodlardan foydalanish maqsadga muvofiqdir. 
                  Interaktiv   pedagogika   talabalarni   amaliy   va   nazariy   faollikka   yangi
g’oyalar
   izlashga, o’z fikrlari, g’oyalarini himoya qilishga, o’z g’oya fikrlarini
   isbotlashga, boshqalarni fikrlariga hurmat va tanqidiy qarashga, muloqot,
   munozara olib borish sifatlarini o’stirishga, mustaqil izlanishga, amaliy,
   ijodkorlikka, amaliy sifatlarga ega bo’lishga o’rgatadi.
                Maktab   yillarda   o‘yin   shakllari   yanada   kengroq   rivojlanadi.
O‘quvchining o‘yin faoliyati juda ko‘p soha olimlarining, ya‘ni, faylasuflar,
sotsiologlar,   biologlar,   san‘atshunoslar,   etnograflar,   ayniqsa,   pedagoglar   va
psixologlarni     qiziqtiradi.Psixologiyada   bola   psixikasining   rivojlanishida
o‘yining hal  qiluvchi ahamiyatga ega deb qaraladi. Faqat o‘yindagina bolada
shaxsning hamma tomonlari birlikda va o‘zaro ta‘sirda shakllanadi.O‘yingina
bola   psixikasida   rivojlanishning   yuqoriroq   stadiyasiga   o‘tish   uchun   muhim
zamin  yaratadi. 
     Biz   tajriba-sinov   mashg’ulotlarini   olib borish   jarayonida   shunga   amin
bo`ldikki,   darslarda   interfaol   metodlarni   qo’llash,   yangi   pedagogik
texnologiyalardan   unumli   foydalanish,   dars   qismlarida   sport   o’yinlaridan, turli   xil   musobaqalardan   yoki   qiziqarli   o’yinlardan   foydalanish
o’quvchilarda,   nafaqat,   chuqur   bilim   va   ko’nikmalarini   hosil   qilishda,   balki
insoniy fazilatlarini o’stirib borishda samarali natijalar beradi. 
Boshlang’ich   sinf   o’quvchilarining   qiziqarli   o’yinlarni   o’ynashga   bo’lgan
qiziqishlaridan unumli foydalanib, dars jarayonlarida, mavzuga oid mashqlar
bajarishda, qolaversa, uy vazifalarini tekshirishda ko’proq interfaol metod va
qiziqarli o’yinlardan foydalandik. 
Qo’llagan usullarimiz orqali o’quvchilarning bilim, ko`nikma va malakalarini
o’stirishga harakat qildik. Natija esa yomon bo’lmadi. 
Boshlang`ich   sinf   o`quv   fanlari   darslarida   interfaol   usullardan,   qiziqarli
o’yinlardan   foydalanganimizda   o’quvchilarning,   avvalo,   o`qish   darsiga
bo’lgan   qiziqishlari   ijobiy   tomonga   o’zgardi.   O’qish   darsiga   qiziqmagan
o’quvchilarda darsga qiziqish uyg’ota oldik. 
                Eng   asosiysi,   turli   xil   qobiliyatlari,   talant   qirralarini   rivojlantirishga,
bilim  va ko’nikmalarni tez o’zlashtirib olishlariga, o`quv fanlari darsi oldiga
qo’yilgan   maqsadlarga   erishishga,   milliy   qadriyatlarimiz,   urf-odatlarimiz,
an'analarimiz, sharqona odob-axloq normalarini rivojlantirishga erishdik. 
Bundan     tashqari,     boshlang`ich   sinf     o’quv   predmetlari   darslarida   qiziqarli
o’yinlar   o’tkazish,   sinf   o’quvchilarini   kichik   guruhlarga   bo’lib   ishlash   kabi
usullardan  foydalanganimizda    o’quvchilarning    mashg’ulot  davomida  erkin
harakat   qila   olishga,   o’zlarida     his   etayotgan   tortinchoqlik,   uyatchanlik,
biladigan   narsasini   aytib   berishga   jur'at   eta   olmaslik   kabi   salbiy
xarakterlaridan qutulishga, erkin fikrlash, mustaqil  ravishda xulosa chiqarish,
fikr-mulohazalarini   va   xulosalarini   erkin   bayon   eta   olish,   kamtarlik,
rostgo’ylik,   xushmuomalalik,   mehnatsevarlik   kabi   qobiliyatlarini
shakllantirishga va uni rivojlantirishga erishdik. 
           Xullas,  biz  bo’lajak   kadrlar   har  qanday  fanni  o’qitishda  to’g’ri
metodlarni   tanlab olib,uni   amaliyotda   qo’llay   olish,biz   o’qituvchilarning mahoratimizga     bog’liqdir.O’qituvchi     fanni     o’qitishda     o’z     kasbini
qanchalik   sevib, unga chin   dildan harakat   qilsa, albatta qo’llagan   metodi
o’z  kutganidan  ham  ziyoda  bo’ladi. XULOSA
                Xulosa   o’rnida   interaktiv  metodlardan  foydalanishda  biz yosh
kadrlar,ko’plab fikr-mulohazalarga ega  bo’ldik.
Boshlang`ich   ta`lim   kursi   darslarida   olib   borgan   tajriba-sinov   ishlarimiz
orqali biz quyidagi natijalarga erishdik: 
- og’zaki nutqlari rivojlantirildi; 
- lug’at boyliklari oshirildi; 
-   boshlang`ich   ta`lim   o`quv   fanlaridan   qo’shimcha   mashqlar   ko’nikmalari
rivojlantirildi.
- dunyoqarashlari kengaytirildi; 
- o’z ona tilisiga bo’lgan mehr-muhabbatlari oshirildi; 
- bilim va ko’nikmalarni egallashga bo’lgan qiziqishlari oshirildi; 
- mashg’ulotlar davomida faol ishtirok etish xususiyatlari rivojlantirildi; 
- o’zlashtirish ko’rsatkichlarining oshirilishiga erishildi; 
Boshlang`ich   sinf   barcha   o`quv   predmetlari   darslarini   interfaol   usullardan,
didaktik   o’yinlardan   foydalangan   holda   tashkil   etish   o’quvchilarning   jajji
qalblarida   milliy   iftixor   va   milliy   g’ururni   shakllantirish   bilan   birga
kamtarlik,   rostgo’ylik,   xushmuomalalik,   mehnatsevarlik   kabi   fazilatlarini
rivojlantirish hamda komil inson bo’lib yetishishlarida katta yordam beradi.
                        FOYDALANILGAN  ADABIYOTLAR
1.  “Ta’lim  to’g’risidagi qonun”Kadrlar  tayyorlash  milliy   dasturi  .2019-
yil  30-avgust
2.   Prezidentimiz   Shavkat   Mirziyoyevning   2019-yilning   29-aprel   kuni
“O‘zbekiston   Respublikasi   Xalq   ta’limi   tizimini   2030-yilgacha
rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida”gi   farmoni
3.SH.Mirziyoyevning   “Tanqidiy   tahlil,qat’iy   tartib-intizom va   shaxsiy
javobgarlik   har     bir     rahbar     faoliyatini     kundalik     qoidasi     bo’lishi
kerak.T.O’zbekiston,2016-yil
4.    J.     G’    .Yo’ldoshev,   S.A.Usmonov.Pedagogik     texnologiya
asoslari .O’quv  qo’llanma  T. “O’qituvchi”.2004-yil
5 . R.Ishmuhammedov ,A.Abduqodirov,A.Pardayev. Ta’limda innovatsion
texnologiyalar .Amaliy tavsiyalar .T.Iste’dod,2008-yil
6.   J.G’.Yo’ldoshev,   S.Hasanov.   Pedagogik     texnologiyalar   .O’quv
qo’llanma  T.Iqtisod –moliya, 2009-yil.
7 . Uslubiy  qo’llanma.
8. Ziyonet.uz
9. W.W.W.uz
10. Ta’lim to’g’risidagi  jurnallar

Integrativ texnologiyalar va ulardan foydalanish

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Konus kesimlari va ularning fokal xossalari
  • WPFda Application sinfi va boshqaruv elementlari shablonini yaratish
  • Algoritmik tillar va dasturlash
  • UWP(Win Ui) da grafika va multimedialar bilan ishlash
  • O’quv jarayonini rejalashtirish tizimi. O’quv jarayonini tematik va har bir darsni rejalashtirish

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский