Maktabgacha ta’lim tizimini boshqarishning mazmun mohiyati, maqsad va vazifalari. test 20 ta javoblari bilan

Maktabgacha ta’lim tizimini boshqarishning mazmun mohiyati,
maqsad va vazifalari.
Test Savollari
1. Maktabgacha ta’lim tizimi qanday faoliyatga asoslanadi? a) Faqat o’qish
b) O’quvchilarning jamiyatda ijtimoiylashuviga
c) Yosh avlodni tayyorlashga
d) Faoliyatni boshqarishga
2. Maktabgacha ta’lim tizimi qanday asosiy maqsadga qaratilgan?
a) Yangi bilimlarni o’rgatish
b) Bolalar shaxsini rivojlantirish
c) O’qituvchilik kasbini rivojlantirish
d) Jamiyatni intellektual jihatdan kuchaytirish
3. Maktabgacha ta’lim tizimining boshqaruvining asosiy vazifasi nima?
a) Bolalarning tarbiyasi va ta’limi
b) O’quvchi yoshlarning psixologik rivojlanishini ta’minlash
c) Maktablar o’rtasida raqobat yaratish
d) Yosh avlodni yuqori malakali mutaxassislar bilan ta’minlash
4. Maktabgacha ta’lim tizimi qanday tartibda boshqariladi?
a) Faoliyatni faqat maktab direktori boshqaradi
b) O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan
c) O’qituvchilar va ota-onalar tomonidan
d) Maktabgacha ta’lim tashkilotining turli darajadagi rahbarlari tomonidan
5. Maktabgacha ta’limning asosiy maqsadlari nimalardan iborat?
a) Bolalarga ijtimoiy va madaniy qadriyatlarni o’rgatish
b) Bolalarning psixologik va jismoniy rivojlanishini ta’minlash
c) Yangi texnologiyalarni joriy etish
d) Yangi maktablar ochish
6. Maktabgacha ta’lim tizimida tarbiya va ta’limning qanday o’zgarishlari kutiladi?
a) Faqat akademik yutuqlar oshadi b) Yosh avlodning jismoniy va ruhiy holati yaxshilanadi
c) Bolalar faqat akademik bilimlarga qaratilgan bo’ladi
d) Raqobat kuchayadi
7. Maktabgacha ta’limning qanday yondashuvi samarali hisoblanadi?
a) O’qitish va o’rganishdan tashqari barcha faoliyatlar
b) Faoliyatlarni raqobatga asoslash
c) Har bir bola uchun individual yondashuv
d) O’qituvchilarga qo’shimcha malakali kurslar taqdim etish
8. Maktabgacha ta’lim tizimida rahbariyatning o’rni nima?
a) O’qituvchilarni baholash va jazolash
b) Ta’lim jarayonini boshqarish va tashkil etish
c) Yangi kitoblarni sotib olish
d) Bolalarni o’qitish bilan shug’ullanish
9. Maktabgacha ta’lim tizimining tizimdagi o’rinlari nimalardan iborat?
a) Faqat ota-onalar bilan bog’lanish
b) Pedagogik va metodik ishlarni o’rganish
c) Maktabgacha ta’limning turli jabhada faoliyat ko’rsatish
d) O’qituvchilarni rag’batlantirish
10. Maktabgacha ta’lim tizimida bo’lajak mutaxassislarni tayyorlash uchun qanday 
usullar qo’llaniladi?
a) Raqobatga asoslangan metodlar
b) Maktabgacha ta’limni har tomonlama rivojlantirish
c) Malakali o’qituvchilarni saqlab qolish
d) Maktabgacha ta’limni tezkorlik bilan tartibga solish
11. Maktabgacha ta’lim tizimida qanday kadrlar talab qilinadi?
a) Faqat umumta’lim maktabi o’qituvchilari
b) O’qituvchi, tarbiyachi, psixolog, metodist
c) Texnik mutaxassislar
d) Faoliyatni tashkil etish uchun faqat administratorlar
12. Maktabgacha ta’limda innovatsion texnologiyalarni qo’llashning asosiy maqsadi 
nima? a) O’qituvchilarga yangiliklar taqdim etish
b) Ta’lim sifatini oshirish va samaradorlikni ta’minlash
c) Pedagogik jarayonni soddalashtirish
d) Bolalar bilan ko’proq vaqt o’tkazish
13. Maktabgacha ta’lim tizimining ijtimoiy roli qanday?
a) Faoliyatni moliyalashtirish
b) Shaxsiy taraqqiyot va jamiyatga moslashishni ta’minlash
c) Faqat bilim o’rgatish
d) O’quvchilarni eng yaxshi oliy o’quv yurtlariga tayyorlash
14. Maktabgacha ta’lim tizimida yirik tadbirlar qanday o’tkaziladi?
a) Faqat ma’naviy tadbirlar
b) Raqobatli sinovlar va tanlovlar
c) Maktabgacha ta’limni takomillashtirishga qaratilgan tadbirlar
d) Ta’lim va tarbiya ko’nikmalarini oshirishga yo’naltirilgan tadbirlar
15. Maktabgacha ta’limni boshqarishda qanday asosiy prinsiplar mavjud?
a) Faoliyatni moliyaviy jihatdan kuchaytirish
b) Kadrlarni malaka oshirish va rivojlantirish
c) Ijtimoiy tenglikni ta’minlash
d) Ta’lim jarayonining samaradorligini oshirish
16. Maktabgacha ta’lim tizimi bo’yicha davlat siyosati qanday maqsadlarni ko’zlaydi?
a) Maktabgacha ta’limni kengaytirish
b) Shaxsiy bilimni rivojlantirish
c) Pedagogik jarayonni raqobatga asoslash
d) Yangi tadbirlarni tashkil etish
17. Maktabgacha ta’limda tarbiya jarayonini boshqarish qanday amalga oshiriladi?
a) O’qituvchilar tomonidan shaxsiy yondashuv
b) Bolalar bilan individual ishlash
c) Jarayonni tizimli tashkil etish orqali
d) Bolalar uchun maxsus o’yinlar tashkil etish
18. Maktabgacha ta’lim tizimida tashkilotning funktsiyasi nima?
a) Tarbiyaning nazoratini tashkil etish b) Bolalar uchun ijtimoiy ko’nikmalarni rivojlantirish
c) O’qituvchilarga kurslar taqdim etish
d) Faoliyatni moliyaviy jihatdan ta’minlash
19. Maktabgacha ta’lim tizimi qanday samaradorlikni ta’minlaydi?
a) Faqat bilimlarni o’rganish
b) Shaxsiy rivojlanish va jamiyatga moslashuvni
c) Faoliyatni nazorat qilish
d) O’quvchilarga bilim o’rgatishning tezligini
20. Maktabgacha ta’limni boshqarishda qanday yangiliklar qo’llaniladi?
a) Raqobat asosidagi boshqaruv tizimi
b) Faqat akademik yutuqlarga qaratilgan yangiliklar
c) Innovatsion texnologiyalar va metodlarning joriy etilishi
d) O’quvchilarning psixologik rivojlanishini o’rganish
Javoblar
1. b) O’quvchilarning jamiyatda ijtimoiylashuviga
2. b) Bolalar shaxsini rivojlantirish
3. a) Bolalarning tarbiyasi va ta’limi
4. b) O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi tomonidan
5. b) Bolalarning psixologik va jismoniy rivojlanishini ta’minlash
6. b) Yosh avlodning jismoniy va ruhiy holati yaxshilanadi
7. c) Har bir bola uchun individual yondashuv
8. b) Ta’lim jarayonini boshqarish va tashkil etish
9. c) Maktabgacha ta’limning turli jabhada faoliyat ko’rsatish
10. b) Maktabgacha ta’limni har tomonlama rivojlantirish
11. b) O’qituvchi, tarbiyachi, psixolog, metodist
12. b) Ta’lim sifatini oshirish va samaradorlikni ta’minlash
13. b) Shaxsiy taraqqiyot va jamiyatga moslashishni ta’minlash
14. c) Maktabgacha ta’limni takomillashtirishga qaratilgan tadbirlar 15. d) Ta’lim jarayonining samaradorligini oshirish
16. a) Maktabgacha ta’limni kengaytirish
17. c) Jarayonni tizimli tashkil etish orqali
18. b) Bolalar uchun ijtimoiy ko’nikmalarni rivojlantirish
19. b) Shaxsiy rivojlanish va jamiyatga moslashuvni
20. c) Innovatsion texnologiyalar va metodlarning joriy etilishi