Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 547.4KB
Покупки 6
Дата загрузки 24 Февраль 2024
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Экономика

Продавец

Kamron Zaripov

Дата регистрации 30 Ноябрь 2023

241 Продаж

Marketing tadqiqotlari

Купить
O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI OLIY VA O’RTA
MAXSUS TA’LIM VAZIRLIGI
TOSHKENT T О ‘QIMACHILIK VA YENGIL SANOAT
INSTITUTI
«KORPORATIV BOSHQARUV» KAFEDRASI
«MARKETING » FANIDAN 
 KURS ISHI  
MAVZU : MARKETING TADQIQOTLARI.
 SINARA-DEVELOPMENT KORXONASINI MARKETING
TAHLILI.
Bajardi  :
19-20  Guruh talabasi 
____________________
Hay’at a’zolari  :
____________________
____________________
____________________
TOSHKENT  2022  yil Mundarija:
KIRISH………………………………………………………………. 3
1. MARKETING TADQIQOTLARINING NAZARIY ASOSLARI
1.1 Marketing tadqiqotlari  tushunchasi ………………………………. 5
1.2 Marketing tahlili usullari……………………………………… 7
1.3   Marketing   tahlilining bosqichlari……………………………… 9
2.   KORXANANING   MARKETING   TAHLILI   SINARA-
DEVELOPMENT
2.1 Korxonaning xususiyatlari………………………………………… 11
2.2  SWOT –  Sinara taraqqiyot     tahlili ………………………………. 12
2.3 Segmentatsiya………………………………………………….. 14
2.4  Tadqiqot   jarayonining xususiyatlari……………………………… 17
2.5  Tadqiqot    natijalari………………………………………………. 18
2.6  Tahlil natijalari……………………………………………………… 21
XULOSA…………………………………………………………….. 23
FOYDALANILGAN   ADABIYOTLAR RO’YXATI………………..24
 
2 KIRISH
Kurs   ishini   dolzarbligi.   Men   tanlagan   mavzuning   dolzarbligi   bozor   iqtisodiyoti
sharoitida   korxonalarni   samarali   faoliyat   yuritishlari   uchun   ularning   faoliyatini
mustaqil   rejalashtirish   zarurati   oldiga   qo‘ygan   holda   yaqqol   ko‘zga   tashlanadi.
Erkin bozor iqtisodiyoti, uni  tashkil  etish va boshqarish marketing tamoyillaridan
foydalanmasdan,   puxta   asoslangan   marketing   dasturini   ishlab   chiqmasdan   turib
mumkin emas.
  Bugungi  kunda zamonaviy jamiyatning ustuvor yo'nalishlaridan biri  korxonalar
rahbariyati tomonidan mavjud ma'lumotlardan foydalangan holda strategik qarorlar
qabul qilishdir.   Har bir korxona mahsulot ishlab chiqarish hajmini rejalashtirish,   -
ishlab   chiqarish   quvvatini   shakllantirishdan   oldin   qaysi   mahsulot,   qaysi   hajmda,
qayerda,   qachon   va   qanday   narxlarda   sotishini   bilishi   kerak.   Buning   uchun
mahsulotga   bo'lgan   talab,   ularni   sotish   bozorlari,   sig'imlari,   real   va   potentsial   -
raqobatchilar,   potentsial   xaridorlar,   raqobatbardosh   narxda   ishlab   chiqarishni
tashkil   etish   imkoniyati,   zarur   moddiy   resurslar   mavjudligi,   ishlab   chiqarish
korxonalarining   ishlab   chiqarish   imkoniyatlarini   o'rganish   zarur.   zarur   malakaga
ega bo'lgan xodimlar va boshqalar. Yakuniy moliyaviy natijalar,  kapitalning takror
ishlab   chiqarilishi,   uning   tarkibi   va   natijada   korxonaning   moliyaviy   barqarorligi
bunga bog'liq.
Kurs   ishining   maqsadi.     M arketing   tadqiqotlarining   nazariy   va
amaliy jihatlarini o'rganishdir.
Kurs ishining vazifalari  :
– marketing tadqiqotlari tushunchasini o‘rganish;
– marketing tahlili usullarini ko‘rib chiqish;
– marketing tahlilining bosqichlarini o‘rganish;
- kompaniyani tavsiflash;
– Sinara Development kompaniyasining  SWOT tahlilini o'tkazish;
- segmentatsiyani amalga oshirish;
- tadqiqot jarayonining tavsifini berish;
3 - tadqiqot natijalarini aks ettirish;
- Tahlilni umumlashtiring.
Kurs   ishining   ob’ekti   -     Sinara-Development   kompaniyasida   marketing
tadqiqotidir.
Ishni   yozish   natijasida   tahlil,   sintez,   taqqoslash,   matematik   modellashtirish
usullaridan foydalanildi.
Kurs   ishining   tuzilishi   va   tarkibi.   Kurs   ishini   tarkibi   kirish,   ikkita   bob,
xulosa,   foydalanilgan   adabiyotlar   va   ilovadan   iborat,   kurs   ishini   hajmi   24   betdan
iborat.
4 1. MARKETING TADQIQOTLARNING NAZARIY ASOSLARI
1.1 Marketing tadqiqotlari tushunchasi
Marketing   tadqiqotlari   biznesni   samarali   qilishga   yordam   beradigan
vositadir.   Shunday   qilib,   marketing   tadqiqotlari   -   bu   kompaniyaning   marketing
ehtiyojlariga javob beradigan ma'lumotlarni izlash, to'plash, tahlil qilishdir [11].
Marketingning   asosiy   maqsadi   biznesni   oqilona   boshqaruv   qarorini   qabul
qilish uchun zarur bo'lgan barcha narsalar bilan ta'minlash, bunday qarorlarni qabul
qilishda   noaniqlikni   kamaytirish   va   xavflarni   minimallashtirishdir.   1-rasmda
marketing tadqiqotlarining maqsadlari aks ettirilgan.
1-rasm - Marketing tadqiqotining maqsadlari 
Shunday   qilib,   shuni   ta'kidlash   mumkinki,   marketing   tadqiqotlari
kompaniyaning bozordagi mavqeining umumiy rasmini  umumlashtirilgan shaklda
shakllantirish   imkonini   beradigan   katta   hajmdagi   ma'lumotlarni   o'z   ichiga   oladi.
Kompaniyaning keyingi  strategik rivojlanishi  shakllangan  ko'rsatkichlarga bog'liq
bo'ladi.
2-rasmda marketing tadqiqoti davomida bajariladigan vazifalar ko'rsatilgan.
5Maqsadlar
iste'molchilarning xulq-atvori va xususiyatlarini o'rganish
muayyan marketing muammosi haqida ma'lumot to'plash va tahlil qilish
bozorni iste'molchilarning xohish-istaklari va raqobat muhiti nuqtai nazaridan
o'rganish
amalga oshirilgan tadbirlar samaradorligini baholash
kelajakda o'rganilayotgan ob'ekt holatining prognozini qurish mahsulotga bo'lgan talab istiqbollarini baholash 2-rasm – Marketing tadqiqotlarida bajariladigan vazifalar 
Shuni ta'kidlash kerakki, rasmda faqat ba'zi vazifalar ko'rsatilgan. Marketing
tadqiqotlari korxonaning samarali va oqilona rivojlanishiga hissa qo'shadigan keng
ko'lamli vazifalarni hal qilish imkonini beradi.
Marketing tadqiqotlari muayyan funktsiyalarni amalga oshirishga qaratilgan.
3-rasmda marketing tadqiqotlari bajaradigan funktsiyalar ko'rsatilgan.
3-rasm – Marketing tadqiqotining funksiyalari 
Natijada   shuni   ta'kidlash   mumkinki,   marketing   tadqiqotlari   uchta   asosiy
funktsiyani   bajaradi.   Prognozlash   funktsiyasi   kompaniyaning   kelajakdagi
6Vazifalar
Yangi savdo bozorlarini qidiring, istiqbolli
Yangi mahsulot chiqarilishi
Raqobatchilardan joylashishni aniqlash va ajratish
Mahsulot sifatini tekshirish
Raqobatchilarni tahlil qilish
Iste'molchi segmentatsiyasi
Uzoq muddatli istiqbolda bozorning o'sish potentsialini baholash
Funksiyalar
bashorat qilish funktsiyasi
tavsiflovchi
Analitik rivojlanishini   bashorat   qilishga   qaratilgan.   Ta'riflovchi   funktsiya   ilovalar   va
jarayonlar   haqida   ma'lumot   to'plashni   osonlashtiradi,   bu   ilovalar   doirasi   va
tuzilishini yanada tavsiflaydi. Analitik funktsiya hodisa nima uchun bu yo'nalishda
va shunday sur'atda rivojlanganligi, nima sababdan bunday darajaga erishilganligi,
sodir   bo'layotgan   voqealarga   qanday   omillar   ta'sir   qilganligi   haqida   ma'lumot
to'playdi.
Shunday   qilib,   marketing   tadqiqotlari   har   bir   korxona   faoliyatining   asosiy
jihati hisoblanadi, degan xulosaga kelishimiz mumkin. Muntazam marketing tahlili
korxonaning   raqobatdosh   ustunliklarini   saqlab   qolish   va   samarali   boshqaruv
qarorlari orqali foydani maksimal darajada oshirish imkonini beradi.
1.2 Marketing tahlili usullari
Marketing   tahlili   usuli   tovar   bozoridagi   jarayonlar   va   hodisalarni,   ularni
yaxshilash   maqsadida   korxona   faoliyati   natijalarini   o'zgartirishga   turli   omillar
ta'sirini o'rganish, o'lchash va umumlashtirish usuli sifatida ishlaydi.
Birma-bir   yoki   birgalikda   ishlatilishi   mumkin   bo'lgan   turli   xil   usullar
mavjud.   Umuman   olganda,   ikkita   asosiy   toifa   ajratiladi,   ular   ma'lumot   olish
usullariga qarab taqsimlanadi. 4-rasmda marketing tahlili usullari ko'rsatilgan.
4-rasm - Marketing tahlili usullarining toifalari
Shunday   qilib,   rasmda   keltirilgan   usullar   korxona   qanday   maqsadlarga
erishishiga qarab qo'llaniladi. Marketing tadqiqotlari boshqa yondashuvni qo'llashi
mumkin. 5-rasmda marketing usullari aks ettirilgan.
7Usullari
Birlamchi ma'lumotlar usuli ma'lum
bir muammoni hal qilish uchun
to'plangan ma'lumotlardan
foydalanishga qaratilgan Ikkilamchi ma'lumotlar usuli har
qanday ikkinchi darajali maqsadlarni
tahlil qilish uchun ishlatiladi 5-rasm - Marketing usullari 
Natijada   shuni   ta'kidlash   mumkinki,   har   qanday   usullardan   foydalanish
korxona   o'z   oldiga   qo'ygan   maqsad   bilan   belgilanadi.   Strategik   usul   mutlaq,
o'rtacha  va  nisbiy   qiymatlarni  tahlil   qilish,  guruhlash,  omil  va  trend  modellari  va
boshqalarga asoslanadi.
Matematik   modellashtirish   narx   belgilash,   joy   tanlash   metodologiyasi,
reklama vositalari to'plami va reklama byudjetini tuzish asosida amalga oshirishda
ifodalanadi.   Bu   usul   tovarning   raqobatbardoshligini   baholashda   (ABC   tahlili)
ifodalanadi.
ehtimollik  va   qarorlar   nazariyasi  nazariyasiga   asoslangan  jarayon  modeliga
asoslanadi   .   Usullar   yordamida   tovar   oqimlari   va   mijozlar   oqimining   modellari,
bozor   reaktsiyasi   modellari   quriladi.   Marketing   tavakkalchiligini   modellashtirish
vositalari   bozorni   segmentatsiyalash   usullarini   o'z   ichiga   oladi,   SWOT   tahlili   -
kompaniyaning   kuchli   va   zaif   tomonlarini,   uning   imkoniyatlarini   va   tahdid
qiluvchi omillarni o'rganish va baholash.
Tengdoshlarni tekshirish usuli sezgi, taxminlar va tajribaga asoslanadi.
Ko'p   o'lchovli   usullar   matritsalarni,   xatti-harakatlar   modellarini   (SWOT
tahlili, BCG matritsasi, McKins matritsasi) qurishga yordam beradi.
8Marketing tadqiqot usullari
Statistik tahlil usullari
Matematik modellashtirish
Jarayonlar va xavflarni modellashtirish
Evristik usullar, ya'ni ekspert baholash usuli
Ko'p o'zgaruvchan usullar (matritsa)
Marketingda tahlilning gibrid usullari Gibrid   marketing   usullari   deterministik   va   ehtimoliy   xususiyatlarni
birlashtiradi.   Ular,   birinchi   navbatda,   murakkab   jarayonlarni,   masalan,   tovar
aylanishi muammolarini o'rganish uchun ishlatiladi.
Shunday   qilib,   shuni   ta'kidlash   mumkinki,   har   qanday   usullardan
foydalanish   kompaniyaning   maqsadiga   qarab   qo'llaniladi.   Marketing   tadqiqotlari
har   doim   bosqichma-bosqich   amalga   oshiriladi.   Shu   munosabat   bilan   marketing
tadqiqotlari bosqichlarini o'rganish zarur.
1.3 Marketing tahlilining bosqichlari
Marketing   tadqiqotlari   bosqichlari   mantiqiy   va   ketma-ket   zanjirda   amalga
oshiriladi. 6-rasmda marketing tadqiqotlari usullari ko'rsatilgan.
6-rasm - Marketing tadqiqotining bosqichlari 
Shunday   qilib,   marketing   tadqiqotlari   besh   bosqichdan   iborat.   Birinchi
bosqichda   barcha   kerakli   ma'lumotlar   yig'iladi,   ular   kelajakda   tadqiqot   uchun
ishlatiladi. Keyin mezonlarga ko'ra guruhlash va umumlashtirish amalga oshiriladi.
Kontseptualizatsiya   umumlashtirish,   kommunikativ   ishlov   berish   va   natijalarni
mijozga   tushunarli   bo'lgan   toifalarda   talqin   qilish   natijalarini   baholashga
qaratilgan.   Yo'naltirilgan   ekstrapolyatsiya   ob'ektning   umumiyligiga   xos   bo'lgan
9Marketing tadqiqotlari bosqichlari
Marketing tadqiqotlari natijasida ma'lumotlarni yig'ish
Ma'lumotlar massivini cheklangan miqdordagi asosiy parametrlar orqali ifodalash orqali
umumlashtirish
Kontseptuallashtirish
Ekstrapolyatsiya
Xulosalarni shakllantirish diqqat   darajasini   aniqlashda   ifodalanadi.   Oxirida   xulosalar   tuziladi,   ular   asosida
boshqaruv qarorlari qabul qilinadi.
O'rganilgan   material   natijasida   shuni   ta'kidlash   mumkinki,   marketing
tadqiqotlari   har   bir   korxona   faoliyatida   muhim   jihatdir.   Marketing   tahlilini
o'tkazish   korxonaning   bozordagi   holatini   baholash   va   uning   faoliyatini   maksimal
foyda keltiradigan samarali rivojlanishga yo'naltirish imkonini beradi.
Tahlilni amalga oshirishda korxona  t  maqsadiga qarab turli baholash usullari
mavjud .
Marketing tahlili mantiqiy zanjirda joylashgan va bir-biri bilan chambarchas
bog'langan besh bosqichni o'z ichiga oladi.
2. SINARA-DEVELOPMENT KORXONASINI MARKETING
TAHLILI.
2.1 Korxonaning xususiyatlari
10 Sinara-Development yirik xolding hisoblanadi. Kompaniya 2009 yildan beri
faoliyat   yuritib   kelmoqda.   Kompaniya   o'z   oldiga   strategik   vazifalarni   qo'yadi,
ularning   asosiylari:   "turar-joy   va   tijorat   ko'chmas   mulki   sohasida   loyihalarni
kompleks   boshqarish,   hududlarni   kompleks   rivojlantirish   loyihalarini   amalga
oshirish". 7-rasmda korxonaning strategik maqsadlari aks ettirilgan.
7-rasm - Rivojlanish strategiyasining tarkibiy qismlari
Kompaniya   o'z   faoliyatida   zamonaviy   texnologiyalardan   foydalanadi,   o'z
ishida   xalqaro  standartlarga   e'tibor   qaratadi.  Bu   yo‘nalish   bizga   qurilish   bozorida
ma’lum   o‘rinni   egallash   va   mintaqaviy   bozordan   tashqariga   chiqish   imkonini
berdi.  
Faoliyati   davomida   “Sinara-Development”   ishonchli   va   istiqbolli   hamkor
sifatida o‘zini namoyon qildi: barcha ob’ektlar o‘z vaqtida yuqori sifatli ish bilan
foydalanishga   topshirildi.   Bugungi   kunda   kompaniya   mavjud   hududlar   uchun
ahamiyatli bo'lib borayotgan yirik loyihalarni amalga oshirish uchun zarur insoniy
va   moddiy   resurslarga   ega.   Kompaniya   o'zining   mijozlarga   xizmat   ko'rsatishiga,
shuningdek,  dizayn  tashkilotiga  ega. Shunday  qilib, loyiha  bo'yicha  ishning to'liq
tsikli uchinchi tomon tashkilotlari ishtirokisiz ta'minlanadi.
Shuni   ta'kidlash   kerakki,   qurilish   sanoati   tashqi   va   ichki   omillarga   juda
moyil   bo'lib,   mavsumiylik   katta   ahamiyatga   ega.   Shu   munosabat   bilan   “Sinara-
Development”ning marketing tahlilini o‘tkazish zarurati tug‘ildi.
11Maqsad: bozor yetakchiligi	
Daromadning o'sishi va foydaning o'sishi	
Strategik rivojlanish yo'nalishlari 2.2  SWOT -  Sinara Development  tahlili
1-jadvalda  SWOT  tahlili keltirilgan.
1-jadval -  Sinara Development ning  SWOT  tahlili
Kuchli tomonlar Imkoniyatlar
1. Xodimlarning professionalligi
2. Moliyaviy resurslar
3. Avtomatlashtirish darajasi
4. Shartnoma siyosati
5. Bozordagi vaqt
6. Obro'-e'tibor
7.   Xodimlarni   rag'batlantirishning   yuqori
darajasi
8. Joylashuvi 1. Yangi texnologiyalarning paydo bo'lishi
2. Xaridorlar sonining ortishi
3. Aholining to'lovga qodirligi
4. Soliq rejimini yumshatish
5. Ipoteka kreditlashning rivojlanishi
Zaif tomonlar Tahdidlar
1. Samarasiz narx siyosati
2. Fertillik omili
4. Xizmat sifatining yetarli darajada emasligi
5.   Tovarlar   uchun   moliyaviy   hisob-kitoblar
siyosatining nomukammalligi
6.   Jamoatchilik   bilan   aloqalarni   sust   tashkil
etish 1. Tadbirkorlik sharoitining yomonlashishi
2. Aholining real daromadlarining pasayishi
3.   Ijtimoiy   turmush   sharoitining
yomonlashishi
4.   Sotilgan   mahsulotlarning   sifat
standartlaridagi progressiv o'zgarishlar
5. Huquqiy bazaning nomukammalli
12 Shunday qilib, shuni ta'kidlash mumkinki, kompaniya uchun asosiy tahdidlar
aholi daromadlari darajasining pasayishi hisoblanadi. Ijtimoiy omil iqtisodiyotning
har   qanday   sohasi   uchun   jiddiy   muammo   hisoblanadi,   chunki   aholi   daromadlari
darajasi   qanchalik   past   bo'lsa,   ko'chmas   mulkka   bo'lgan   talab   shunchalik
kamayadi.
Normativ   tartibga   solish   ham   kompaniyaning   samarali   faoliyatiga   kuchli
ta'sir   ko'rsatadi.   Qonunlarning   qat'iylashtirilishi   biznesga   juda   kuchli   ta'sir
ko'rsatadi.
Shuni   ta'kidlash   kerakki,   ipoteka   kreditining   rivojlanishi   kompaniyaga   o'z
chegaralarini kengaytirish imkonini beradi, chunki ko'chmas mulkka bo'lgan talab
ortadi.   Shuningdek,   kompaniya   mamlakatdagi   tug'ilish   darajasiga   juda   bog'liq,
chunki   oilalar   onalik   kapitali   bilan   ta'minlangan   va   uy-joy   olish   imkoniyati
mavjud.
Shunday   qilib,   korxona   uchun   asosiy   tahdidlar   biznes   sharoitlarining
qisqarishi, mamlakatdagi aholining ijtimoiy holati va yangi sifat standartlarini joriy
etishi haqida bahslashish mumkin.
2-jadvalda korxonaning tashqi muhit omillarini baholash aks ettirilgan.
2-jadval – Atrof-muhit omillari
Faktorlar guruhi Omillar Ta'sirni   baholash   (3   balli
shkala, +/-)
Siyosiy Sanoatni davlat tomonidan tartibga solish +1
Raqobatni   davlat   tomonidan   tartibga
solish -bir
Beqaror siyosiy vaziyat +2
JAMI +2
Iqtisodiy Inflyatsiya darajasi +3
Rubl kursining dinamikasi -bir
Talabning mavjudligi +1
JAMI -3
Hayot sifatini yaxshilash -bir
Demografik holat -bir
JAMI -4
Qurilish sohasida sohada texnologiyalarni ishlab chiqish +2
Yangi tovarlar +3
Qurilish sohasida innovatsiyalarni joriy etish +2
JAMI +7
Jami +2
13 2-jadvalda   olib   borilgan   tahlillar   shuni   ko'rsatadiki,   tashqi   muhitning
texnologik   tarkibiy   qismi   ijobiy   yo'nalishda,   chunki   qurilish   biznesi   doimiy
ravishda   rivojlanib   boradi   va   yangi   talabni   shakllantirish   uchun   zarur   shart-
sharoitlarni yaratadi.
2.3 Segmentatsiya
Segmentatsiya mezonlari 8-rasmda ko'rsatilgan.
19%
23%
13%45% Сегменты 
географические признаки
демограяические признаки
поведенческие признаки
покупательская способность
8-rasm - Qurilish sanoatining segmentatsiyasi
Shu   sababli,   qurilish   sohasida   katta   qismi   mijozlarning   xarid   qobiliyatiga
tegishli. Bu statistikani bugungi kunda fuqarolarning aksariyati to‘lov qobiliyatiga
ega emasligi bilan oqlash mumkin. Demografik jihatlar ham muhim rol o'ynaydi.
Rossiya   bozorida   COVID-19   bilan   bog'liq   vaziyat   tufayli   qurilish
sanoatidagi daromadlarning pasayishi hajmi o'tgan yilning 30-35% ni tashkil etdi.
Yil oxiriga kelib, eng noqulay stsenariyga ko'ra, bozor ishtirokchilarining taxminan
uchdan bir qismi bankrot bo'lishi mumkin.
Mijozlarning segmentatsiyasi 9-rasmda ko'rsatilgan.
14  Сегментирование покупателей
Физические лица Юридические лица
“Sinara-Development”  kompaniyasi xaridorlarining segmentatsiyasi
Shunday qilib, raqam tahlili kompaniya mijozlarining asosiy qismi jismoniy
shaxslar   ekanligi   haqida   xulosa   chiqarishga   imkon   beradi.   Yuridik   shaxslar   o'z
xodimlari   uchun   uy-joy   sotib   olishadi,   ammo   bunday   dastur   barcha
kompaniyalarda ishlab chiqilmagan.
15 Kompaniya   faoliyatining   samaradorligini   baholash   uchun   so'rov   o'tkazish
kerak. Shu munosabat bilan amaliy tadqiqotlar olib borish zarurati paydo bo‘ldi.
16 2.4  O'rganish tartibining xususiyatlari
Tadqiqot   jarayonida   olingan   ma'lumotlarning   sifati   bevosita   ushbu
tadqiqotni   tayyorlash   va   o'tkazish   tartib-qoidalariga   rioya   qilishga   bog'liq.   Shu
sababli tadqiqot usulini tanlash uning natijalari sifatini belgilaydi.
Tadqiqotning   maqsadi   Sinara-Developmentdagi   ko'chmas   mulkka   bo'lgan
talabni aniqlashdir.
Tadqiqot maqsadlari:
1. Fuqarolarning yosh toifasini aniqlang.
2. Oila tarkibini aniqlang.
3. Iste'molchining ehtiyojlarini aniqlang.
4. Ko'chmas mulkni sotib olish jarayonida tanlov mezonlarini aniqlang.
So'rovni   turli   usullardan   foydalangan   holda   o'tkazishga   qaror   qilindi,   shu
munosabat bilan iste'molchilar bilan quyidagi so'rovlar o'tkazildi:
- onlayn so'rov;
- gavjum joylarda anonim so'rov
- Ofis mijozlariga tashrif buyurishda anonim so'rov.
Tadqiqot   tarbiyaviy   xususiyatga   ega,   u   o'rganilayotgan   hodisaning   yaxlit
ko'rinishini olishi kerak. Tadqiqot ob'ekti - rieltorlik kompaniyalariga bo'lgan talab.
Onlayn   anketalar   va   anonim   anketalar   texnikasidan   foydalangan   holda   so'rov
ma'lumot to'plashning asosiy usuli hisoblanadi. Shuning uchun bu tadqiqot tavsifiy
xarakterga ega.
Anketa shakli 1-ilovada keltirilgan.
17 2.5  Tadqiqot natijalari
So‘rov   natijasida   250   kishi   ishtirok   etdi.   So‘rovda   qatnashganlarning
aksariyati ayollar (61,3%). Fuqarolarning yosh toifasi quyidagicha taqsimlandi:
– 20-30 yosh (35%);
– 30-40 yosh (48%);
- 40-50 yil (17%).
10-rasmda   raqiblarning   daromad   darajasi   to'g'risidagi   ma'lumotlar
keltirilgan.
36%
49% 15%Daromad darajasi
Низкий
Средний
Высокий
10-rasm - Daromadlarni o'rganish statistikasi
Shunday   qilib,   fuqarolarning   asosiy   toifasi   shunday   taqsimlanganki,
muxoliflarning   ko'pchiligi   past   va   o'rta   daromad   darajasidan   iborat.   Ushbu
dinamika potentsial mijozlarning past to'lov qobiliyatini ko'rsatadi.
11-rasmda   raqiblarning   yashash   joyi   bo'yicha   so'rovnoma   haqida   ma'lumot
berilgan.
18  45%
28%27%
с родственниками
аренда
собственная недвижимость
11-rasm - Raqiblarning yashash sharoitlari
Shunday   qilib,   statistik   ma'lumotlar   quyidagicha   taqsimlandi:   raqiblarning
aksariyati   ota-onalari   bilan   yashaydi.   Ikkinchi   qismi   ijaraga   berish   va   o'z   uyida
yashash o'rtasida deyarli teng taqsimlangan.
12-jadvalda   respondentlar   tomonidan   ko'chmas   mulkni   sotib   olish   rejalari
haqida ma'lumot berilgan.
Собираются приобретать Не планируют приобретать0%10%20%30%40%50%60%70%
Ряд 1
19  12-rasm - Ko'chmas mulkni sotib olish istiqbollari haqida ma'lumot
Shuning   uchun   ko'pchilik   raqiblar   ko'chmas   mulk   sotib   olishni
rejalashtirmaydilar.   13-rasmda   opponentlarning   ko'chmas   mulkni   tanlash
mezonlari bo'yicha statistik ma'lumotlar keltirilgan.
65%17% 12% 6%
Ценовая категория
Площадь
Инфраструктура
Не может дать ответ
13-rasm - Ko'chmas mulkni tanlash mezonlari
Shunday   qilib,   respondentlarning   ko'pchiligi   uchun   asosiy   tanlov   mezoni
narx   kategoriyasidir.   Ushbu   tendentsiyani   past   va   o'rta   daromadli
respondentlarning katta segmenti mavjudligi bilan oqlash mumkin.
14-rasmda to'lov shaklidagi raqiblarning afzalliklari to'g'risidagi ma'lumotlar
aks ettirilgan.
20  Собственные средства Ипотека0%10%20%30%40%50%60%70%
Ряд 1
14-rasm - To'lov shakli
Shunday   qilib,   muxoliflarning   aksariyati   ipoteka   mablag'lari   yordamida
ko'chmas mulk sotib olishni rejalashtirmoqda.
2.6  Tahlilning qisqacha mazmuni
Tadqiqotlar   natijasida   kompaniya   bozorda   samarali   rivojlanmoqda,   degan
xulosaga   kelish   mumkin.   Kompaniyaning   faoliyatiga   ta'sir   qiluvchi   va   ko'chmas
mulkka   bo'lgan   talabni   kamaytiradigan   asosiy   omillar   quyidagilardir:   ruslarning
ijtimoiy holati, qonunni  o'zgartirish. Potentsial  mijozlarning ehtiyojlarini  aniqlash
uchun   so'rov   o'tkazildi.   So'rov   natijalariga   ko'ra   quyidagi   xulosalar   chiqarish
mumkin:
- respondentlarning aksariyati ayollar;
- 30 yoshdan  40 yoshgacha  bo'lgan yosh  toifasidagi  eng ko'p ishtirokchilar
soni;
– ko‘pchilik raqiblar kam va o‘rta daromadlilar;
- respondentlar orasida ko'proq qismi ota-onalari bilan yashashi aniqlandi;
-   respondentlarning   aksariyati   ko'chmas   mulk   sotib   olishni
rejalashtirmaganligi ham aniqlandi;
21 –   ko‘chmas   mulk   sotib   olishni   rejalashtirayotgan   respondentlar   orasida
ko‘chmas mulkni tanlashda asosiy jihat – bu narx kategoriyasi.
–   Shuningdek,   ishtirokchilarning   aksariyati   ipoteka   krediti   asosida   uy-joy
sotib olishni rejalashtirayotgani ham ma’lum bo‘ldi.
Qabul   qilingan   xulosalar   natijalariga   ko'ra,   kompaniya   ko'plab   mijozlar
uchun   uy-joy   arzonligiga   hissa   qo'shadigan   turli   sodiqlik   dasturlarini   ishlab
chiqishga   qaratilgan   chora-tadbirlarni   ishlab   chiqishi   kerakligini   ta'kidlash   kerak.
Shuningdek,   potentsial   xaridor   kompaniyaning   mijoz   banki   bilan   ipoteka
shartnomasini tuzishi uchun bank sektorini hamkorlikka jalb qilish zarur.
Zamonaviy   texnologiyalarni   joriy   etish   ko'chmas   mulk   narxiga   sezilarli
darajada   ta'sir   qiladi.   Shuning   uchun   kompaniyaning   strategik   maqsadlaridan   biri
qurilish sohasida innovatsion rivojlanish siyosati bo'lishi kerak.
22 XULOSA
Tadqiqot   natijalariga   ko'ra,   marketing   tadqiqotlari   menejerga   keyingi
boshqaruv qarorlarini qabul qilish uchun ma'lumot olish imkonini beruvchi vosita
bo'lib xizmat qilishi aniqlandi. Marketing tadqiqoti usullari har xil talqinlarda har
qanday   usuldan   foydalanishdan   tortib   bir   nechta   usullar   yordamida   kompleks
tahlilgacha qo'llanilishi mumkin.
Marketing   tadqiqotlari   besh   bosqichda   amalga   oshiriladi.   Birinchi   bosqich
ma'lumot to'plash bilan boshlanadi. Ikkinchisi xulosa vazifasini bajaradi, aynan shu
bosqichda xulosa tuziladi
Tadqiqotda   Sivera-Development   kompaniyasi   o'rganildi.   Tahlil   natijalariga
ko‘ra   korxona   bozorda   mustahkam   o‘rin   egallab,   hududiy   qurilish   doirasidan
chiqib ketgani aniqlandi.
Tahlil   jarayonida   kompaniyaga   tashqi   va   ichki   omillar   ta'sir   ko'rsatishi
aniqlandi.   Tashqi   ta'sirning   asosiy   omillari.   Tashkilot   faoliyatiga   salbiy   ta'sir
ko'rsatishi   mumkin   bo'lgan   narsa   bu   mamlakat   aholisining   ijtimoiy   ahvoli   va
huquqiy tartibga solishdir.
Rivojlanish istiqbollari va ko'chmas mulkka bo'lgan talabni baholash uchun
so'rov o'tkazildi. So‘rovnomada 250 nafar raqib ishtirok etdi. Olingan ma'lumotlar
natijalariga   ko'ra,   ko'chmas   mulk   sotib   olishni   rejalashtirayotgan   ruslarning
aksariyati   ipoteka   krediti   berishni   ko'rib   chiqayotganini   ta'kidlash   mumkin.   Shu
munosabat   bilan   kompaniyaga   bank   sektori   bilan   hamkorlik   chegaralarini
kengaytirish tavsiya etiladi.
23 FOYDALANILGAN MANBALAR RO'YXATI
1. Grishina  V.T. Marketing  tadqiqotlari:   Seminar:   Darslik /   V.T.  Grishin.  -
M.: Vuzovskiy darsligi, 2019. - 441 b.
2. Zaitsev  A.G. Marketing tadqiqotlari:  Darslik /  A.G. Zaitsev. – M.:  Rior,
2017. – 118 b.
3.   Zaitsev   A.G.   Marketing   tadqiqotlari:   Darslik   /   A.G.   Zaitsev,   E.V.
Takmakov. – M.: Rior, 2018. – 144 b.
4.   Lebedeva   O.A.   Bozorning   bozor   tadqiqotlari:   Darslik   /   O.A.   Lebedeva,
N.I. Lygin. – M.: Forum, 2018. – 210 b.
5.   Moosmuller,   G.   SPSS   yordamida   marketing   tadqiqotlari:   Uch.   Pos   /   G.
Moosmuller. – M.: Infra-M, 2019. – 240 b.
6. Chernix, V.V. Innovatsion mahsulotlar bozorining marketing tadqiqotlari:
Darslik / V.V. Chernix. –m.: Lan, 2018. – 124 b.
7.   “GARANT.RU”   axborot-huquqiy   portalining   rasmiy   sayti.   [Elektron
resurs].   URL  :  https://www.garant.ru/  . 
8   kutubxona   .   uz   Elektron   kutubxona   tizimi   .   [Elektron   resurs].   URL   :
https://www.elibrary.ru/defaultx.asp  . 
9. Vikipediya.   Elektron kutubxona tizimi   . [Elektron resurs].   URL   :   https   ://
ru  .  Vikipediya  .  org  /  wiki  /. 
10.   Yugurish   olami.   Elektron   kutubxona   tizimi   .   [Elektron   resurs].   URL   :
https://runivers.ru/  . 
11. Rossiyaning ilmiy merosi.  Elektron kutubxona tizimi  . [Elektron resurs].
URL  :  http  ://  e  -  meros  .  ru  /  i  . 
12. Kutubxonachi. RU.  Elektron kutubxona tizimi  . [Elektron resurs].  URL  :
http://bibliotekar.ru/  .
13.   Twirpx   kutubxonasi.   Elektron   kutubxona   tizimi   [Elektron   resurs].
URL:   wirpx.com 
24 ILOVA
25
Купить
  • Похожие документы

  • O’z Milliy bank amaliyot hisoboti
  • Iqtisodiyot va moliya bo‘limi amaliyot hisoboti amaliyot hisoboti
  • Ipoteka bank amaliyot Mirobod filiali
  • "Trastbank" bitiruv oldi amaliyot
  • Turonbank bitiruv oldi amaliyoti

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha