Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
166 Sotish
Musiqa darslarida o'quvchilarning ijodiy faoliyatini rivojlantirish
Reja:
Kirish…
I bob. Musiqa darslarini tashkil etishda psixologik omillarning nazariy jihatlari
1.1. Musiqiy-ijodiy qobiliyatlar tavsifi
1.2. Musiqa madaniyati darslarini o‘tkazishga tayyorgarlik va darsda muloqatni tashkil etishning pedagogik jarayonlari
1.3. Musiqiy-ijodiy qobiliyatlarni pedagogik-psixologik baholash
II bob. Musiqiy ijodiy qobilyatni rivojlantirishning o`ziga xos pedagogik usullari
2.1. Musiqa darslarida bolalarning rivojlanish sharoitlarini psixologik tahlil qilish muammolari va diagnozlash
2.2. Musiqiy-ijodiy qobiliyatlarning zamonaviy tashxislash usullari
2.3. Musiqiy ijodiy jarayonni tashkil etishda cholg‘u uslubiyoti
III bob. Ijodiy rivojlantirishning muhim ta`limiy shartlari
3.1. Ijodiy qobilyatni rivojlantirishda musiqa o'qituvchisiga qo'yiladigan asosiy talablar
3.2. Musiqa fanini o’qitishda yangicha , zamonaviy yondashuvlar
3.3. Ijodiy qobilyatni diagnostikaning zamonaviy uslublari orqali rivojlantirish
Xulosa va tavsiyalar.
Foydalanilgan adabiyotlar roʻyxati.
Ilovalar.
Kirish
Kelajak avlodni ma’naviy ongini shakllantirishda barcha fanlar qatori musiqaning ham alohida o‘rni bor. Bugungi kun musiqa ta’limining eng muhim maqsadlaridan biri nazariy va amaliy jihatdan bilimli, ijodkor, qobiliyatli yoshlarni tarbiyalab yetishtirishdir. Shu bois musiqa ta’limining sifat va samaradorligini oshirishning turli metodik jarayonlarini yangi ta’lim mazmuniga qo‘yilgan talablar asosida ishlab chiqish malakalari alohida mavzu sifatida tahlil etilmoqda. Shuningdek, musiqa madaniyati darslarida o‘quvchilarning musiqiy his-tuyg‘ularini rivojlantirish va takomillashtirishda ularning psixologik-fiziologik xarakterlariga oid hamda yosh xususiyatlariga mos musiqiy asarlar haqida ma’lumotlarni umumlashtirish, o‘rganish va tahlil qilish asosida o‘quvchilarning tafakkurini rivojlantirishga yordam beruvchi usul va metodlarni tadbiq qilish dolzarb muammolardan hisoblanadi.
Musiqa inson hissiyotiga kuchli ta’sir ko‘rsatish imkoniyatiga ega bo‘lib, o‘quvchilarni nafosat olamiga olib kirish va ahloqiy - g‘oyaviy tarbiyalashning muhim vositasidir[1]. Milliy madaniyatimiz bobokaloni Abu-Nosir Al-Farobiy «Bu fan tanning sog‘ligi uchun foydalidir», degan edi, bobomiz Shayx Sa’diy esa «Musiqa odam ruhining yo‘ldoshidir» deb ta’kidlaydilar. Musiqa insonga tez ta’sir etuvchi emotsional hissiyotni rivojlantiruvchi vositadir.
Musiqa ta’limi o‘quvchi - yoshlarga nafaqat qo‘shiq kuylash, musiqa tinglash malakalarini shakllantiradi, musiqiy savodxonligini o‘stiradi. Shuningdek musiqiy qobiliyatini tarbiyalashda hissiyotni o‘stirishda, diqqat, xotirani rivojlantirishda, taassurot olamini boyitishi, tafakkur ko‘lamini shakllantirishda alohida ahamiyat kasb etadi[2].