Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 9000UZS
Размер 148.5KB
Покупки 0
Дата загрузки 08 Август 2023
Расширение doc
Раздел Курсовые работы
Предмет Экономика

Продавец

Bohodir Jalolov

“Navoiyazot” AJ amaliyot hisoboti

Купить
O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI
OLIY TA’LIM, FAN VA INNOVATSIYALAR
VAZIRLIGI
TOSHKENT KIMYO-TEXNOLOGIYA INSTITUTI
Menejment va kasb ta’limi fakulteti
Sifat menejmenti va mahsulot xavfsizligi kafedrasi
70711301 – Mahsulotlar xavfsizligi va ularning sertifikatsiyasi ta’lim yo’nalishi
M-21/18 guruh magistranti Orziyev Jonibek
Ishlab chiqarish amaliyoti bo’yicha
HISOBOTI
Mavzu:  “Navoiyazot” AJ
Amaliyot o’tilgan korxona:               _________________________
Amaliyot o’tilgan sana:                  _________________________
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana Reja:
Mundarija
1 Kirish. “Navoiyazot AJ” bilan tanishish.
2 “Navoiyazot AJ” da ichki audit tizimi.
3 Xavfsizlik texnikasi va Yong’in xavfsizligi bilan tanishish.
Xulosa
Foydalanilgan adabiyotlar .
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana 1 Kirish. “Navoiyazot AJ” bilan tanishish.
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana 1964 yil 31 dekabrda Davlat qabul komissiyasi ammiakli selitra va kuchsiz
azot   kislotasi   ishlab   chiqarish   ob’ektlarini   umumiy   «yaxshi»   baho   bilan
foydalanishga topshirish qarorini imzoladi. Ushbu kun Navoiy kimyo kombinati
ishga   tushgan   sana   hisoblanadi.   Ikki   kun   oldin   1964   yil   29   dekabrda   Islamkul
Djumabayevich Saipov smenasida 1-ammiakli selitra ishlab chiqarildi.  
Oradan uch oy o’tib,1965 yil 8 martda Vladimir Grigorevich Usachev smenasida
birinchi   ammiak   olindi.   Shu   kungacha   o’g’it   keltirilgan   ammiakdan   ishlab
chiqarilardi. 1965 yil  martda ishlab chiqarish  loyiha quvvati  (yiliga 110 tonna)
1965   yil   31   martda   ammiak   ishlab   chiqarish   1-navbatini   foydalanishga
topshirish bo’yicha akt imzolandi. 1965 yil noyabrda Buxoro viloyatida qurilish
maydonchalarida kutilgan, 1967 yil yozda ammiakli suvning birinchi tonnalarini
olishda,   Navoiy   sanoat   uchastkalari   va   asosan   qishloq   xo’jaligi   juda   muhtoj
bo’lgan   ballonlarni   texnik   kislorod   bilan   to’ldirish   bo’limi   ishga   tushirilishi
butun   korxona   uchun   katta   ahamiyatga   ega   voqea   bo’ldi.   1968   yil   iyunda
uglerod ikki oksidi bo’limi ishga tushirildi.  
Organik   majmua   sexlari   qurilishi   1965   yilda   boshlandi.   1965   yil   avgust   oyida
uglekislota,   sianli   natriy,   xlorid   va   sirka   kislotalari,   atsetilen,   atsetaldegid   va
sulfat   ammoniy   ishlab   chiqarish   sexlari   ishga   tushirildi.   1973   yil   aprelda   nitril
akril kislotasi (NAK) ning birinchi tonnalari olindi.  
Yangi   «tug’ilgan»   kombinat   o’sha   vaqtda   hayratlanarli   darajada   tez   o’sdi   va
rivojlandi.
1970   yil   31   dekabrda   atsetilen,   atsetaldegid   ishlab   chiqarish   ob’ektlari
foydalanishga topshirildi.
1971 yil 7 yanvarda birinchi gazsimon ammiak, 8 yanvar kechasi  azot kislotasi
olindi.  
1971   yil   9   yanvarda   granulyatorga   eritma   kelib   tushdi   va   tomchilar   oqimi
pastga   yo’naldi.   Transporter   selitra   bilan   to’ldi.   Kimyo   kombinatining   3
navbatida 1- ammiakli selitra shu tarzda olingandi.  
1971 31 martda quyidagilar qatorga qo’shildi:
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana Kuchsiz azot kislotasi 3-navbati amaldagi sexi;
Ammiak selitrasi ishlab chiqarishi 3-navbati ob’ektlari;
Ammiak ishlab chiqarishi 3-navbati ob’ektlari.
Nitron   tolasi   ishlab   chiqarishi   1   navbati   qurilishi   1970-1971   yillarda   amalga
oshirildi.   1971   yil   25   oktyabrda   («keltirilgan»   NAKda)   texnologik   ip   ishlab
chiqarishi   ishga   tushirildi.   1973   yil   iyunda   to’liq   ishlab   chiqarish   quvvatida
ishlashga erishildi.  
1975   yil   Navoiy   kimyo   kombinati   «Navoiyazot»   ishlab   chiqarish   birlashmasiga
aylandi.
1988   yilda   birinchi   bor   tiomochevina   ishlab   chiqarish   uskunasi   ishga
tushdi, shuningdek, xlorid kislotasi ishlab chiqarishi ham yo’lga qo’yildi.  
2001   y.   «Lurgi»   nomli   nemis   firmasi   loyihasi   asosida   suyuq   xlor,   xlor
mahsulotlari va kaustik soda ishlab chiqaruvchi sex faoliyatiga ibtido yasaldi.  
1991-2014   yillar   oralig’ida   14   xil   yangi   mahsulot   ishlab   chiqarishga
erishildi:
«Uniflok», preparati,1991 yil;
ED-20, ED-16, ED-40 markali epoksid-dianli yelimlar, 1992 yil;
KFJ, KS – 11 markali karbamidoformaldegid yelimlar, 1992 yil;
Suvda eruvchan K-4, K-9 preparatlari,1993 yil;
Poliakrilamid PAA-gel, 1993 yil;
Donalangan poliakrilamid, 1994 yil;
«A»markali metanol, 1999 yil;
37 % li Formalin –2000 yil;
Kaustik soda, 2001 yil;
Sianid kislotasi, 2001 god;
Natriy gipoxloridi, 2001 yil;
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana Polipropilen qoplar, 2005 yil;
Azotli-fosforli o’g’it, 2009 yil;
Suvli-dispersion bo’yoq, 2010 yil.
«Navoiyazot»   AJ   «Navoiy»   erkin-industrial   iqtisodiy   zonasining   2   ta
loyihasida faol ishtirok etdi. Janubiy Koreyaning «DK Cosmetics» kompaniyasi
bilan   hamkorlikda   pardoz   mahsulotlari   ishlab   chiqaruvchi   «Navoiy-Veauty
Cosmetics»   qo’shma   korxonasi,   KNR   «Hunan   Alofi   &   Exp.   So.   Ltd»
kompaniyasi   bilan   bolalar   tagliklari   ishlab   chiqaruvchi   «Navoiy   Hunan   Pulp»
qo’shma   korxonasiga   asos   solindiyu   Tilga   olingan   qo’shma   korxonalar   2011
yilda yaratilgan.
«Navoiyazot»AJ   ga   ishga   qabul   qilish   mehnat   shartnomasi   tuzish   asosida
amalga oshiriladi.
Ishga qabul qilinganda (Uzb.R. MK 80 modda) ishchi quyidagi hujjatlarni
taqdim etishga majbur:
 pasport   yoki   uning   o’rnini   bosuvchi   hujjat,   16   yoshgacha   bo’lganlarga
tug’ilganlik   to’g’risidagi   guvohnoma   va   yashash   joyidan   ma’lumotnoma
shuningdek   ota-onasidan   biri   yoki   ularning   o’rnini   bosuvchi   shaxsning
yozma roziligi (O’z.R MK 77 modda);
 chet   elliklar   pasportdan   tashqari   O’zbekiston   Respublikasida   istiqomat
qilish   uchun   berilgan   guvohnoma.   Fuqoroligi   bo’lmagan   shaxslar   —
fuqaroligi   yo’qligi   to’g’risidagi   guvohnoma   va   O’zbekiston
Respublikasida istiqomat qilish uchun berilgan guvohnoma;
 birinchi   marta   ishga   qabul   qilingan   shaxslar   mehnat   daftarchasi;
qo’shimcha   vazifa   bo’yicha   ishga   qiruvchilar   mehnat   daftarchasi   bilan
birga asosiy ish joyidan ma’lumotnoma;
 harbiy   bilet   yoki   harbiy   majburiyatlar   uchun   biror   idora   hisobida
turganlikni ifodalovchi guvohnoma;
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana  oliy   yoki   o’rta   mahsus   o’quv   yurtini   tugatganlik   to’g’risida   diplom   va
qonunga muvofiq faqat maxsus ma’lumot yoki maxsus tayyorgarlikka ega
shaxslarga   ruxsat   etilishi   mumkin   bo’lgan   ishga   kirganda   mazkur   ishni
bajarish huquqini beruvchi guvohnoma yoki ishga kirganligi to’g’risidagi
boshqa tegishli hujjat.
Ishga   qabul   qilinganda   ishga   kiruvchidan   qonunda   nazarda   tutilmagan
hujjatlarni talab qilish ta’qiqlanadi.
Quyidagi hollarda ishga qabul qilishga ruxsat etilmaydi:
 yuqorida ko’rsatilgan hujjatlarsiz;
 15 yoshga to’lmagan shaxslar;
 tibbiy ko’rikdan o’tish qonunda nazarda tutilgan bo’lsa, tibbiy ko’rikdan
o’tmagan   shaxslar,   shuningdek   tibbiy   xulosaga   ko’ra   sog’ligining   holati
bo’yicha mazkur ishni bajarishi ta’qiqlangan shaxslar;
 sud   hukmi   bo’yicha   ozodlikdan   mahrum   etilgan   shaxslar,   belgilangan
lavozim va belgilangan ish faoliyatlarida ishlashi ta’qiqlangan shaxslar;
 o’zaro   yaqin   qarindoshlar   (ota-onalar,   aka-singil,   o’g’li,   singlisi,   qizi,
shuningdek   erning   ota-onasi,   aka   singlisi   va   bolalari),   agar   ularning   ishi
bevosita buysunish yoki ulardan birining boshqasi  ustidan nazorati bilan
bog’liq bo’lsa;
 qonunda nazarda tutilgan boshqa holatlarda.
«Navoiyazot» AJ da ishlab chiqarilayotgan mahsulot sifatini yaxshilash va
tannarxini   kamaytirish   hisobiga   mamlakat   va   jahon   bozorlarida   korxona
mahsulotlarining   raqobatbardoshligini   ta’minlash   maqsadida   mavjud   ishlab
chiqarishlarni   modernizatsiya  qilish   va  texnik  qayta  yangilashga   yo’naltirilgan
investitsion loyihalar faol amalga oshirilmoqda.
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana O’zbekiston Respublikasi  Prezidentining 2014 yil  17 noyabrdagi  PP-2264
sonli   «O’zbekiston   Respublikasida   2015   yilgi   investitsion   loyihalar
to’g’risida»gi,   2014   yil   16   dekabrdagi   2272   sonli   «Navoiyazot»   AJ   bazasida
polivinilxlorid (PVX),  kaustik  soda  va metanol   ishlab chiqarish  komplekslarini
qurish   investitsion   loyihalarini   amalga   oshirish   bo’yicha   chora-tadbirlar
to’g’risida»gi   qarorlari   va   2015   yil   4   martdagi   UP-4707   sonli   «2015-2019
yillarda   stukturali   yangilash,   modernizatsiya   va   diversifikatsiya   qilishni
ta’minlash   bo’yicha   chora-tadbirlar   Dasturi   to’g’risida»   gi   farmoniga   muvofiq
«Navoiyazot» AJ da quyidagi loyihalar amalga oshirilmoqda:
 «Navoiyazot» AJ da ammiak va karbamid ishlab chiqarishlarini qurish;
 «Navoiyazot» AJ bazasida polivinilxlorid, kaustik soda va metanol ishlab
chiqarish komplekslarini qurish;
 «Navoiyazot» AJ da azot kislotasi ishlab chiqarishini tashkil etish;
 «Navoiyazot»   AJ   da   energiya   ta’minoti   ob’ektlarini   modernizatsiya   va
rekonstruksiya   qilish,   texnologik   jarayonlarning   avtomatik   boshqaruv
tizimlarini   joriy   etgan   holda   o’lchash   vositalarini   zamonaviylariga
almashtirish.
     Navoiyazot»da azot kislotasi ishlab chiqarishini tashkil etish
Loyiha   maqsadi:   Loyihaning   asosiy   maqsadi   «Navoiyazot»   AJ   da
ma’naviy eskirgan va fizik ishdan chiqqan kuchsiz azot kislota ishlab chiqarishi
I-II   navbatlarini   foydalanishdan   chiqarish   orqali   yiliga   500   ming   tonna
quvvatga   ega,   yangi,   yuqori   samarali   azot   kislotasi   ishlab   chiqarishini   qurish
yo’li   bilan   kompleksni   azot   kislotali   o’g’itlar   bilan   barqaror   ta’minlash
hisoblanadi.
Loyiha   amalga   oshirilishi   bilan   azot   kislotasi   va   mineral   o’g’itlar   ishlab
chiqarish quvvatini oshirish uchun ishonchli xom-ashyo bazasi yaratiladi.
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana «Navoiyazot»   AJ   da   azot   kislotasi   ishlab   chiqarishini   qurish   kompleks
yangilanish   va   o’z   navbatida   respublika   qishloq   xo’jaligi   taraqqiyoti   uchun
xizmat qiluvchi azotli o’g’itlar olishga yo’naltirilgan ishlab chiqarishlar qatorini
kengaytirishga turtki beradi.
Navoiyazot»   AJ   da   energiya   ta’minoti   ob’ektlarini   modernizatsiya   va
rekonstruksiya   qilish,   texnologik   jarayonlarning   avtomatik   boshqaruv
tizimlarini joriy etgan holda o’lchash vositalarini zamonaviylariga almashtirish
Loyihaning   maqsad   va   vazifasi:   energiya   ta’minoti   ob’ektlarini
modernizatsiya   va   rekonstruksiya   qilish,   texnologik   jarayonlarning   avtomatik
boshqaruv   tizimlarini   joriy   etgan   holda   o’lchash   vositalarini   zamonaviylariga
almashtirish.
2 “Navoiyazot AJ” da ichki audit tizimi.
Ichki   audit   xizmati   —   vazirlik   va   idoralarda   ichki   audit   faoliyatini   amalga
oshiruvchi hamda boshqa tarkibiy tuzilmalardan mustaqil tarkibiy bo’linma;
ichki   audit   faoliyati   —   vazirlik   va   idoralarda   budjet   intizomini
mustahkamlash,   budjet   to’g’risidagi   qonunchilik   buzilishi   holatlarining   oldini   olish,
budjet   tizimi   budjetlari   hamda   qonunchilik   hujjatlari   bilan   taqiqlanmagan   boshqa
manbalardan foydalanish samaradorligini baholashga qaratilgan mustaqil faoliyat;
ichki audit obyekti   — ichki audit tadbiri amalga oshirilishi nazarda tutilgan
vazirlik va idoralar;
ichki   audit   tadbiri   —   ichki   audit   obyektlarida   ichki   audit   xizmati
maqsadlariga   erishishga   qaratilgan   ichki   audit   xizmati   xodimi   tomonidan   amalga
oshiriladigan jarayon.
3.   Ichki   audit   xizmati   o’z   faoliyatini   O’zbekiston
Respublikasining   Konstitutsiyasi        va   qonunlariga,   O’zbekiston   Respublikasi   Oliy
Majlisi   palatalarining   qarorlariga,   O’zbekiston   Respublikasi   Prezidentining
Farmonlari,   qarorlari   va   farmoyishlariga,   Vazirlar   Mahkamasining   qarorlari   va
farmoyishlariga   hamda   boshqa   normativ-huquqiy   hujjatlarga,   o’zlari   faoliyat
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana yuritayotgan   vazirlik   va   idoraning   qarorlari,   buyruqlari   va   farmoyishlariga,
shuningdek, ushbu Nizomga muvofiq amalga oshiradi.
4.   Ichki   audit   xizmati   o’zi   tashkil   etilgan   vazirlik   va   idorada   ichki   audit
faoliyatini amalga oshirishga mas’ul hisoblanadi.
5.   Ichki   audit   xizmati   vazirlik   va   idoralarning   asosiy   faoliyati   natijalariga
javobgar hisoblanmaydi.
6. Ichki audit xizmati tomonidan ichki audit maqsadlari va vazifalarini amalga
oshirish   uchun   ichki   audit   obyektlarida,   shu   jumladan,   fuqarolar   ishtirokidagi   audit
tizimi   orqali   aniqlangan   obyektlarda   ichki   audit   tadbirlarini   o’tkazadi,   natijalarini
rasmiylashtiradi hamda taklif va tavsiyalar tayyorlaydi.
Ichki   audit   tadbirlari   vazirlik   va   idora   rahbari   tomonidan   tasdiqlangan   ichki
audit yillik rejasi asosida o’tkaziladi.
7.   Vazirlik   va   idoralarning   ichki   audit   xizmati   xodimlari   tomonidan   ichki
audit tadbirlari ichki auditning milliy standartlari va ichki audit tadbirlarini o’tkazish
qo’llanmasi asosida o’tkaziladi.
8.   Ichki   audit   xizmati   vazirlik   va   idoralar   markaziy   apparatida   mustaqil
tarkibiy tuzilma sifatida tashkil etiladi.
Bunda   ichki   audit   xizmatini   tashkil   etmasdan   ichki   audit   faoliyatini   boshqa
tarkibiy tuzilmalarga yuklashga yo’l qo’yilmaydi.
9.   Ichki   audit   xizmati   bevosita   vazirlik   va   idoraning   birinchi   rahbariga
bo’ysunadi.
Ichki   audit   xizmati   faoliyatiga   vazirlik   va   idoralarning   boshqa   mansabdor
shaxslari,   shuningdek,   boshqa   davlat   organlari,   tashkilotlar   va   ularning   mansabdor
shaxslari aralashuviga yo’l qo’yilmaydi.
10.   Ichki   audit   xizmatining   xodimi   lavozimiga   ichki   audit   bo’yicha   milliy
malaka   sertifikatiga   ega   bo’lgan   shaxslar   qabul   qilinadi.   Malaka   sertifikatiga   ega
bo’lmagan   shaxslarning   ichki   audit   xizmatining   xodimi   lavozimiga   ishga   qabul
qilishga hamda ularning ushbu tizimlarda faoliyat yuritishiga yo’l qo’yilmaydi.
11.   Ichki   audit   xizmati   xodimiga   quyidagi   hollarda   ichki   audit   tadbirlarida
ishtirok etishga yoki ushbu tadbirlarni o’tkazishga yo’l qo’yilmaydi:
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana ichki   audit   tadbirini  o’tkazish  nazarda   tutilgan   ichki   audit   obyektida  shaxsiy
yoki mulkiy manfaatlari bo’lsa;
ichki audit obyektida ishlagan davri shu obyektda o’tkazilishi rejalashtirilgan
ichki audit tadbirlari bilan qamrab olingan bo’lsa;
manfaatlar   to’qnashuvi   yoki   korrupsiyaga   oid   huquqbuzarlikka   sabab
bo’ladigan boshqa holatlar mavjud bo’lsa.
Ichki audit xizmatining vazifalari va funksiyalari
12.   Ichki   audit   xizmatining   asosiy   maqsadi   vazirlik   va   idoralarda   budjet
intizomini mustahkamlash  va budjet to’g’risidagi  qonunchilik hujjatlarining buzilish
holatlarini   profilaktika   qilish,   budjet   xarajatlarining   samaradorligi   va   natijadorligini
baholash   hamda   ichki   audit   faoliyati   sohasidagi   hujjatlar   ijrosini   ta’minlashdan
iborat.
13. Quyidagilar ichki audit xizmatining asosiy vazifalari hisoblanadi:
budjet   to’g’risidagi   qonunchilik   hujjatlariga   rioya   etilishini   tahlil   qilish   va
baholash, budjet hisobining yuritilishi hamda moliyaviy hisobotlar shakllantirilishini
o’rganish orqali budjet intizomini mustahkamlash;
masofaviy   auditni   qo’llagan   holda,   budjet   mablag’laridan   maqsadsiz   va
samarasiz   foydalanish   xavflarini   aniqlash,   minimallashtirish,   ularni   sodir   etishga
imkoniyat   yaratuvchi   sabablar   va   shart-sharoitlarni   bartaraf   etish   orqali   budjet
to’g’risidagi   qonunchilik   hujjatlarining   buzilish   holatlari   profilaktikasini   amalga
oshirish;
rivojlantirish dasturlarining samaradorligi natijalarini tahlil qilish va baholash,
mavjud   resurslardan   oqilona   foydalanish   orqali   budjet   xarajatlarining   samaradorligi
va natijadorligini oshirish;
vazirlik   va   idoralarni   moliyalashtirish   jarayoniga   axborot   texnologiyalari
tatbiq   etilishini   baholash   orqali   ulardan   foydalanish   samaradorligini   o’rganish   va
rivojlantirish bo’yicha takliflar ishlab chiqish.
14.   Ichki   audit   xizmati   o’ziga   yuklangan   vazifalarga   muvofiq   quyidagi
funksiyalarni amalga oshiradi:
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana a) budjet to’g’risidagi  qonunchilik hujjatlariga rioya etilishini tahlil qilish va
baholash, budjet hisobining yuritilishi hamda moliyaviy hisobotlar shakllantirilishini
o’rganish orqali budjet intizomini mustahkamlash bo’yicha:
budjet   tizimi   budjetlari   mablag’lari   hisobidan   moliyalashtirish   jarayonini,
ya’ni   xarajatlar   smetasi   va   jamlanma   xarajatlar   smetasi,   daromadlar   va   xarajatlar
smetasi, shtatlar jadvali hamda ularga qo’shimcha hujjatlarni tuzish, tasdiqlash va ijro
etish tartibi va jarayonlarini o’rganadi va baholaydi;
budjet   tizimi   budjetlari   mablag’larining   ularni   olish   (ulardan   foydalanish)
shartlariga muvofiq bo’lgan maqsadlarga yo’naltirilishini o’rganadi;
mehnatga  haq  to’lash  bo’yicha  belgilangan  razryadlarga,  lavozim  maoshlari,
ustamalar,   ish   haqiga   qo’shimchalar   va   boshqa   to’lovlar   miqdorlariga   rioya   etgan
holda, to’lovlar amalga oshirilishini tahlil qiladi;
budjetdan   ajratiladigan   mablag’lar   normativlarga   muvofiq   xarajatlar
smetasiga kiritilishini o’rganadi;
xodimlarning   belgilab   qo’yilgan   cheklangan   umumiy   soniga,   xodimlarning
toifalari   o’rtasidagi   o’zaro   nisbat   normativlariga,   namunaviy   shtat   normativlariga,
budjet  tashkilotlarining  budjetdan tashqari  jamg’armalarini  shakllantirish  va  ulardan
foydalanish   tartibiga,   tarifikatsiya   ro’yxatlarini   tuzishning   belgilangan   tartibi   va
normativlariga rioya etilishini o’rganadi;
ko’rsatilayotgan   davlat   xizmatlari   turlari   va   sifatini   o’rganish   orqali
mablag’lar iqtisod qilinishi va maqbullashtirilishi bo’yicha taklif tayyorlaydi;
moliyaviy hisobotlarning ishonchliligi, asoslanganligi, to’liqligi hamda to’g’ri
shakllantirilganligini   o’rganish   orqali   ular   yuzasidan   rahbariyatga   ishonchli
ma’lumotlar taqdim etadi;
asossiz debitor va kreditor qarzdorliklarga yo’l qo’ymaslik yuzasidan mavjud
debitor   va   kreditor   qarzdorliklar   holati   va   ularning   kelib   chiqish   sabablari   hamda
manbalarini   o’rganish   orqali   barcha   turdagi   debitor   va   kreditor   qarzdorliklarni
qisqartirish va ularning yuzaga kelishiga yo’l qo’ymaslik choralarini ko’rish bo’yicha
takliflar ishlab chiqadi;
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana aktivlardan foydalanish va ularning saqlanishini baholash orqali ularni doimiy
butligi   va   ishga   yaroqliligini   o’rganadi   hamda   ularning  natijalari   yuzasidan   takliflar
ishlab chiqadi;
aniqlangan   budjet   to’g’risidagi   qonunchilik   hujjatlarining   buzilish   holatlari
statistikasini   yuritadi   va   ular   yuzasidan   vazirlik   va   idora   rahbarini   xabardor   qilib
boradi;
davlat   xaridlarida   qonunchilik   hujjatlarida   belgilangan   talablarga   rioya
etilishini hamda xarid komissiyalari faoliyatini o’rganadi;
xarid qilingan tovarlar maqsadga muvofiqligi, to’g’ri kirim qilinishi, ulardan
maqsadli va samarali foydalanilishini o’rganadi;
xo’jalik   shartnomalarini   bajarmaganlik   yoki   tegishli   darajada   bajarmaganlik
uchun taraflarning javobgarliklari bajarilishini o’rganadi;
faoliyat   va   uni   moliyaviy   ta’minlashni   tartibga   soluvchi   normativ-huquqiy
hujjatlarga rioya etmaslik holatlari mavjudligi ehtimolini o’rganadi;
budjet   to’g’risidagi   qonunchilik   hujjatlari   bo’yicha   o’z   vakolatlari   doirasida
tushuntirish va tavsiyalar beradi;
ichki   audit   tadbiri   natijasida   aniqlangan   kamchiliklarni   bartaraf   etish
yuzasidan kiritilgan taklif va tavsiyalar bajarilishini nazorat qiladi;
davlat   moliyaviy   nazorat   organlari   hamda   boshqa   vazirlik   va   idoralarning
ichki audit xizmatlari bilan hamkorlik qiladi;
moliya-buxgalteriya   xodimlari   tarkibini   mustahkamlash   masalalari   bo’yicha
tavsiyalar tayyorlaydi;
b)   masofaviy   auditni   qo’llagan   holda,   budjet   mablag’laridan   maqsadsiz   va
samarasiz   foydalanish   xavflarini   aniqlash,   minimallashtirish,   ularni   sodir   etishga
imkoniyat   yaratuvchi   sabablar   va   shart-sharoitlarni   bartaraf   etish   orqali   budjet
to’g’risidagi   qonunchilik   hujjatlarining   buzilish   holatlari   profilaktikasini   amalga
oshirish bo’yicha:
masofaviy auditni keng ko’lamda qo’llash, zamonaviy axborot texnologiyalari
va   ma’lumotlar   bazasi   vositasida   ichki   audit   obyektlari   va   yo’nalishlarini   aniqlash
yo’li bilan ichki audit tadbirlari samaradorligini oshiradi;
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana xavf   tahlilini   amalga   oshirish   orqali   mablag’lardan   samarasiz   foydalanish
holatlarining oldini olish va ularni bartaraf etishga qaratilgan chora-tadbirlarni ishlab
chiqadi;
moliyaviy   ta’minlashni   tartibga   soluvchi   normativ-huquqiy   hujjatlardagi
o’zaro   nomuvofiqliklar,  kamchiliklar   va   bo’shliqlarni   aniqlash   orqali   ularni   bartaraf
etish va takomillashtirish bo’yicha takliflar kiritadi;
davlat   moliyaviy   nazorat   organlari   tomonidan   o’tkazilgan   moliyaviy   nazorat
va   tashqi   audit   natijalari   bo’yicha   aniqlangan   budjet   to’g’risidagi   qonunchilik
hujjatlarining buzilish holatlariga kelgusida yo’l qo’ymaslik va oldini olish bo’yicha
takliflar tayyorlaydi;
budjet   tashkilotlarida   budjet   mablag’lari   boshqarilishi   va   budjet   hisobi
yuritilishini   maxsus   avtomatlashtirilgan   dasturiy   mahsulotlar   vositasida   monitoring
qiladi;
maxsus axborot tizimlaridan foydalangan holda, tender (tanlov) savdolarining
o’tkazilishi va shartnomalar tuzilishini monitoring qiladi;
budjet to’g’risidagi qonunchilik hujjatlarining buzilish holatlari profilaktikasi
va  ularning   oldini   olishni   nazarda  tutadigan   istiqbolli   yo’nalishlar   bo’yicha   takliflar
beradi;
moliyaviy-iqtisodiy   masalalarga   taalluqli   bo’lgan   normativ-huquqiy   va   ichki
idoraviy   hujjatlar   loyihalarini   ishlab   chiqish   jarayonida   vazirlik   va   idoralar
vazifalarining   to’liq   hajmda,   o’z   muddatida   va   sifatli   bajarilishini,   iqtisodiy
tejamkorlik, moliyaviy maqsadga muvofiqlik nuqtai nazaridan ko’rib chiqadi;
moliyaviy   xato   va   kamchiliklarning   oldini   olish   maqsadida   masofaviy
auditning   maxsus   modullarini   ishlab   chiqish   va   dasturiy   majmualarga   joylashtirish
bo’yicha takliflar tayyorlaydi;
sohaga oid seminarlar, treninglar va boshqa shu kabi tadbirlarda ishtirok etadi
va/yoki ularni tashkil qiladi;
v)   rivojlantirish   dasturlarining   samaradorligi   natijalarini   tahlil   qilish   va
baholash,   mavjud   resurslardan   oqilona   foydalanish   orqali   budjet   xarajatlarining
samaradorligi va natijadorligini oshirish bo’yicha:
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana vazirlik   va   idoralarning   rivojlantirish   dasturlarining   samaradorlik   (maqsadli)
indikatorlari   ijrosi   natijalarini   tahlil   qiladi   va   baholaydi   hamda   sohaga   taalluqli
samaradorlikning yangi indikatorlarini joriy etish yuzasidan takliflar kiritadi;
davlat   qarzi   va   grantlar   hisobidan   amalga   oshirilayotgan   loyihalarning
natijadorligini o’rganadi;
ijtimoiy va ishlab chiqarish infratuzilmasini  rivojlantirish dasturiga kiritilgan
obyektlarda amalga oshirilayotgan qurilish ishlarini monitoring qiladi;
vazirlik   va   idoralarning   vazifalarini   bajarish   uchun   shakllantirilgan   tarkibiy
tuzilma   va   uning   tarkibidagi   lavozimlar,   bo’ysunuv   va   hisobdorlikni   yaxshilash
bo’yicha takliflar tayyorlaydi;
vazirlik   va   idoralarning   takrorlanuvchi   va   samarasiz   vazifa   hamda
funksiyalarini   aniqlash   va   baholash   orqali   ularni   optimallashtirish,   davlat-xususiy
sheriklik   asosida   faoliyat   yuritishni   yo’lga   qo’yish   yoki   to’liq   xususiy   sektorga
o’tkazish bo’yicha taklif va tavsiyalar beradi;
mavjud moddiy, moliyaviy va inson resurslaridan samarali foydalangan holda
yuqori   natijadorlikka   erishish,   xususan,   qo’shimcha   faoliyatni   tashkil   etish   orqali
budjetdan   tashqari   jamg’armalarga   daromadlarni   shakllantirish   va   oshirish
imkoniyatlari bo’yicha taklif kiritadi;
budjetdan   tashqari   jamg’armalarni   shakllantirish   va   ulardan   foydalanish
yuzasidan   tahlillar   o’tkazish   orqali   daromadlarni   oshirish   va   mablag’lardan   oqilona
foydalanish bo’yicha takliflar tayyorlaydi;
budjet   tizimi   budjetlaridan   subsidiyalar   ajratilishi   maqsadga   muvofiqligini,
ajratilayotgan subsidiyalarning maqsadliligi  va manzilliligini  hamda samaradorligini
baholaydi;
g)   vazirlik   va   idoralarni   moliyalashtirish   jarayoniga   axborot   texnologiyalari
tatbiq   etilishini   baholash   orqali   ulardan   foydalanish   samaradorligini   o’rganish   va
rivojlantirish bo’yicha takliflar ishlab chiqish bo’yicha:
dasturiy   ta’minotlar   va   axborot   texnologiyalarining   tatbiq   etilish   holatini
baholaydi   hamda   vazirlik   va   idoralar   faoliyatini   tartibga   soluvchi   normativ-huquqiy
hujjatlarga mosligini o’rganadi;
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana dasturiy   ta’minotlardan   olinadigan   moliyaviy   ma’lumotlar   to’g’ri   va   to’liq
shakllanganligini baholaydi;
dasturiy   majmualardan   foydalanish   tartiblari,   bosqichlari   va   jarayonlari
samaradorligini baholash orqali ularni maqbullashtirish va takomillashtirish bo’yicha
takliflar ishlab chiqadi;
zamonaviy   axborot-kommunikatsiya   va   raqamli   texnologiyalarni   tatbiq   etish
orqali  faoliyatning yanada samarador  va natijador  bo’lishini  ta’minlashga qaratilgan
takliflar tayyorlaydi.
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana 1.3 Xavfsizlik texnikasi va Yong’in xavfsizligi bilan tanishish.
Ishlab   chiqarish   korxonalarida   siqilgan   havo,   gaz,   shuningdek,   havo   bosimli
asbob-uskunalar   keng   ishlatiladi.   Bunday   asbob-   uskunalarni   ishga   tushirishda   yoki
siqilgan havo hosil qilishda kompressorlardan foydalaniladi. Kompressorlar tuzilishi
va   ishlatilish   xususiyatiga   ko’ га   ko’chma   va   ko’chmas   bo’ladi.   Bosim   ostida
ishlovchi   kompressorlar   bilan   ishlovchi   ishchi   maxsus   kiyim-bosh,   poyabzal,
titrashga   qarshi   qo’lqop   va   himoya   kaskasiga   o’rnatilgan   shovqindan   asrovchi
quloqchin   («naushnik»)   bilan   ta’minlangan   hamda   xavfsizlik   texnikasi   bo’yicha
malakali   o’qitilib,   у o’riqnomalardan   o’tgan   bo’lishi   lozim.   Ishlab   chiqarishda
foydalaniladigan   barcha   kompressorlarda   manometr   o’rnatilgan   bo’lishi   hamda   ular
«Standartlash va o’lchov asboblari qo’mitasi» tomonidan har yili tekshirilib turilishi
kerak.   Kompressor   detallarini   yog’lashda   faqatgina   zavod   pasportida   ko’rsatilgan
yog’lash   materiallaridan   foydalanish   talab   etiladi.   Boshqa   yog’lovchi   materiallarni
ishlatish taqiqlanadi.
Ish   boshlanishidan   oldin,   kompressorlarning   barcha   elementlarini   yaxshilab
ko’zdan   kechirish,   bunda   siqilgan   havoni   me’yoriy   miqdordan   ortib   ketmasligini
ta’minlab   turuvchi   а vtomatik   qurilmalar   va   ortiqcha   havoni   chiqaruvchi
klapanlarning   o’z   o’rnida   bo’lishi   hamda   ishchi   holatda   ekanligiga   e’tibor   berish
kerak. Kompressor ishlayotganda so’riladigan havo tarkibida zaharli, yengil yonuvchi
va portlovchi gazlar hamda changlar bo’lmasligi zarur. Kompressor yopiq binolarda
ishlatilsa,   xonaga   havoning   iflosla-nishini   oldini   oluvchi   moslamalar   o’rnatilishi
kerak.   Agar   ish   davrida   klapanlar,   manometr   va   boshqa   ishchi   a’zolar   yaxshi
ishlamayotganligi  aniqlansa,  kompressor  darhol  ishdan  to’xtatilib tegishli  ta’mirlash
ishlari   o’tkazilishi   zarur.   Kompressorning   tegishli   detallarida   sinovdan   o’tganligi
to’g’risida  belgi   yoki  tamg’alari  bo’lishi   shart, aks  holda,  bunday  kompressorlardan
foydalanish taqiqlanadi.
Yong’in  – bu maxsus manbadan tashqarida sodir bo’ladigan va katta material
zarar   hamda   talofatlar   keltirib   chiqaradigan   nazoratsiz   yonish   jarayonidir.
Obyektning   yong’in   xavfliligi   deganda,   uning   yong’in   sodir   bo’lishi   mumkin
bo’lgan holati va yong’inning oqibatlari tushuniladi.  Obyektning yong’in xavfsizligi
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana deganda,   belgilangan   me’yorlar   va   talablar   asosida   о byektda   yong’in   sodir   bo’lish
xavfi   hamda   uning   xavfli   va   zararli   faktorlarini   inson   hayotiga   ta’siri   cheklangan,
о byektdagi materiallar to’liq himoyalangan holati tushuniladi.
Yong’inning   oldini   olish   tizimi   –   yong’in   sodir   bo’lish   sha-   roitlarini
bartaraf etishga qaratilgan tashkiliy tadbirlar va texnik vositalar majmuidan iboratdir. 
Yong’inga   qarshi   himoya   tizimi   –   yong’in   o’chirish   jihozlari   va
texnikalaridan,   уо ng’inning   xavfli   omillaridan   himoya   qiluvchi   shaxsiy   va   jamoa
himoya   vositalaridan,   yong’in   signalizatsiyasi   va   yong’in   o’chirish   tizimining
avtomatik  qurilmalaridan   foydalanish,   о byektning  konstruksiyalari   va   materiallariga
yong’indan   himoyalovchi   tarkibli   bo’yoqlar   bilan   ishlov   berish,   tutunga   qarshi
himoya   tizimlari,   evakuatsiya   у o’ll а ri   bo’lishini   ta’minlash,   binoning   yong’in
mustahkamliligi darajasini to’g’ri tanlash kabi tadbirlarni o’z ichiga oladi. 
Yong’inning   tarqalishini   oldini   olish   tizimi   –   yong’inga   qarshi   to’siqlarni
o’rnatish,   qurilmalar   va   inshootlarda   avariya   holatida   o’chirish   hamda   qo’shish
jihozlaridan   va   yong’indan   to’suvchi   vositalardan,   yong’in   vaqtida   yonuvchi
suyuqliklarning   to’kilishini   oldini   oluvchi   vositalardan   foydalanish   kabi   tadbirlar
orqali amalga oshiriladi. 
Tashkiliy-texnik tadbirlarga yong’indan  himoyalanish xizmatini tuzish, uni
texnik jihozlar bilan ta’minlash, yong’in xavf- sizligi bo’yicha   о byektdagi moddalar,
materiallar, jihozlar, qurilmalar va texnologik jarayonlarni pasportlashtirish, yong’in
muhofazasi  bo’yicha mutaxassislar  tayyorlash   va   ularni  o’qitish, yong’in xavfsizligi
bo’yicha   у o’riqnomalar   va   aholi   o’rtasida   turli   xil   tadbirlar   o’tkazish,   yong’inga
qarshi ko’rsatmalar ishlab chiqish hamda boshqa shu kabi tadbirlar kiradi.
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana XULOSA
Men 13-fevraldan 1-aprelgacha bo lgan amaliyot davrimda o rgangan nazariy ʻ ʻ
bilimlarimni amalda ko rib, mustahkamladim. Navoiyazot AJ da o tgan ishlab 	
ʻ ʻ
chiqarish amaliyotim davomida korxonada ichki audit tizimi haqida ko plab 	
ʻ
ma lumotlar oldim. Ichki audit xizmati nima ekanligini o rgandim va bu xizmat 	
ʼ ʻ
qanday ishlashiga guvoh bo ldim.	
ʻ
  Navoiyazot AJ da o tgan ishlab chiqarish amaliyotim davomida men yana turli xil 	
ʻ
standartlar bilan ishlashni o rgandim. Korxanani sifat menejment tizmini joriy 	
ʻ
etganini guvohi bo ldim.	
ʻ
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana Foydalanilgan Adabiyotlar
1. O’   R.   Yo’Ldoshev,   О .   D.   Rahimov,   R.T.   Xo’Jaqulov,   O.T.   Hasanova   -
Mehnat Muhofazasi Va Texnika Xavfsizligi. Toshkent –– 2013
2. Mu ха mm е d о v   B.E.   M е tr о l о giya.   M е t о d   i   prib о r   dlya   izm е r е niya
t ех n о l о gich е ski х  p а r а m е tr о v T. 1991. 
3. Standart.uz internet sayti
4. Navoiyazot.uz internet sayti
5.  wikipediya.org internet sayti
6. arxiv.uz internet sayti
HISOBOT  Vara
q
O ’ lch Varaq Hujjat   № Imzo Sana

“Navoiyazot” AJ amaliyot hisoboti

Купить
  • Похожие документы

  • Iqtisodiy o‘sish omillari va tiplari
  • Qayta ishlash korxonalarida mahsulot ishlab chiqarish va sotish
  • Tayvan soliq tizimi (Referat)
  • O‘zbekistonda eksport salohiyatini oshirish yo‘llari
  • O‘zbekistonda eksport salohiyatini oshirish yo‘llari

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha