O’quv mashg’ulotlarini loyihalash (fanning ishchi o’quv rejasini ishlab chiqish, dars rejasini tuzish, o’tiladigan mavzu bo’yicha darsning texnologik xaritasini tuzish)

O’quv   mashg’ulotlarini   loyihalash   (fanning   ishchi   o’quv   rejasini   ishlab   chiqish,   dars   rejasini   tuzish,
o’tiladigan mavzu bo’yicha darsning texnologik xaritasini tuzish) Reja
O’quv   mashg’ulotlarini   loyihalash   (fanning   ishchi   o’quv   rejasini   ishlab   chiqish,   dars   rejasini   tuzish,
o’tiladigan mavzu bo’yicha darsning texnologik xaritasini tuzish)
Reja:
Kirish
Asosiy qism
Seminar, amaliy va laboratoriya mashg‘ulotlarini innovatsion tashkil qilish.
Oliy ta’lima ma’ruza mashg‘ulotlariga bo‘lgan talablar.  
Ma’ruza shaklida o‘qitishning o‘ziga xos xususiyatlari.  
Ma’ruza   turlari   va   ularning   tasnifi,   muammoli   ma’ruza,   ma’ruza-maslahat,   ma’ruza-
presskonferentsiya, ma’ruza-suhbat, ikki kishi o‘qiydigan ma’ruza.  
Ma’ruza mashg‘ulotlarini loyihalash va rejalashtirish yo‘llari.
Xulosa  
Foydalanilgan adabiyotlar KIRISH
Ma’ruza shaklida o‘qitishning o‘ziga xos xususiyatlari. Uzluksiz ta’limning
hamma   bosqichlarida   ta’limning   o‘ziga   xos   tashkiliy   shakllari
mavjud.Bularga:   ma’ruzalar,   seminar   va   amaliy   mashg‘ulotlar,   kafedra
o‘qituvchilarining   ochiq   ma’ruzalarida   qatnashish,   ma’ruza   matnini
tayyorlash va muhokama qilish, o‘quv kurslari bo‘yicha dasturlar tayyorlash
ishlari kabilar oliy ta’limning ko‘p qirrali yo‘nalishlari va shakllaridir. Oliy
ta’lim   tizimida   ma’ruza   o‘quv   jarayonining   ham   usuli,   ham   shakli
hisoblanib,   u   talabalarga   fan   asoslarini   og‘zaki,   uzviy   va   muntazam
singdirishga   xizmat   qiladi.   Ma’ruza   tufayli   talaba   shu   fanning   mohiyatini
tushunib boradi  hamda ularni  erkin fikrlashga,  fan ustida o‘ylashga  majbur
etadi.   Shu   sababli   ma’ruza   ilmiy   tafakkurni   rivojlantirishning   o‘ziga   xos
maktabiga   aylanadi.   Ma’ruzani   shunday   o‘qish   lozimki,   uning   ta’sirida
talabalarda   shu   fanga,   uning   vazifa   va   kelajagiga   nisbatan   turli   qarashlar,
ilmiy   e’tiqod,   g‘oya   shakllansin.   Buning   uchun   o‘qituvchi   har   bir
ma’ruzaning mazmunini fandagi yangiliklar bilan boyitishi va tanlay bilishi
lozim.   Ma’ruza   ijobiy   hamkorlikka   tayanib   tashkil   qilingandagina   samarali
natija   beradi.   Buning   uchun   ma’ruza   jarayonida   ham   ta’limiy,   ham
tarbiyaviy vazifalarni samarali amalga oshirish yo‘llaridan biri – o‘qituvchi
bilan   talabalar   o‘rtasida   do‘stona,   faol   munosabatlarni   tiklab   olinishdan
iborat.
2. Ma’ruzaning samaradorlik shartlari. Ma’ruza – bu, o‘qituvchi tomonidan
bilimni   bayon   etish.   Ma’ruzada   keng   hajmli   bilim   monologik-muammoli
yo‘l   bilan   bayon   qilinadi..   Ma’ruzaning   mohiyati   shundaki,   u   talabalarning bilimni to‘liq va tugallangan, mantiqan, o‘zaro bog‘liq holda o‘zlashtirishiga
yordam beradi.
Hozirgi   davr   pedagogik   tajribada   ham,   ma’ruzada   bahs   metodi
qo‘llanilmoqda.   Bu   metod   talabalarning   mustaqil   fikrlash,   o‘z
mulohazalarini   isbotlash,   asoslashni   bilishlarida   muhim   omil   bo‘layapti.
Zero,   puxta   tayyorgarlik   bilan   uyushtirilgan   bahs   talabalarning   ta’lim   va
tarbiyada muammoni chuqur tushunish yo‘llarini, unga nisbatan bo‘lgan o‘z
fikr-mulohazalarini   himoya   qilishni,   boshqalar   fikri   bilan   hisoblashish
odobini egallashlarida alohida ahamiyatga ega.
Ma’ruza metodida ko‘zlangan asosiy maqsad – talabalarda bilimni mustaqil
egallash   qobiliyatini   hosil   qilishdir.
Ma’ruza   yangi   bilimni   o‘tishda   uning   qismlarini   umumlashtirishda,
murakkab   qonun-qoidalarni   yakunlashda,   muammoli   masalalarni
o‘rganishda,   o‘quv   fanlari   o‘rtasidagi   o‘zaro   aloqani   o‘rganishda
qo‘llaniladi.Ma’ruzaning mazmunli, samarali bo‘lishi uchun:
- aniq, o‘ylab tuzilgan rejani talabalarga tanishtirish;
- rejaning har bir qismi bo‘yicha berilgan ma’lumotni yakunlash;
- bayon talabalarga tushunarli va ko‘rgazmali, yorqin bo‘lishi;
-   bayon   talabalarda   muhim   o‘rinlarni   bilib   olishga   qiziqish   uyg‘otadigan
bo‘lishi kerak.
Ma’ruzani   shunday   o‘qish   lozimki,   buning   ta’sirida   talabalarda   shu   fanga
uning vazifa va kelajagiga nisbatan turli qarashlar, ilmiy e’tiqodlar vujudga
kelishi   va   shakllanishi   darkor   shunday   ekan,   o‘qituvchi   ma’ruza   o‘qish
jarayonida talabalarning tarkibini hisobga olgan holda, uning ilmiy tomoniga
alohida   e’tibor   berishi   va   talabalarning   qiziqishi   va   intilishlariga   quloq
solishi lozim. O‘qilayotgan   ma’ruzalarning   tarbiyaviy   ta’sirining   ya’nada   yuksak   bo‘lishi
o‘qituvchining   yoshlar   oldidagi   obro‘siga,   shaxsiy   sifatlariga,   ilmiy
iste’dodiga,   ta’lim   sohasidagi   tajribasi,   mahoratiga   va   talabalar   bilan
o‘rnatilgan do‘stona munosabatlariga bog‘liqdir.
Bundan   tashqari   dars   va   ma’ruzaning   samarali   natijasi   talaba   va
talabalarning   o‘quv   jarayondagi   ruhiy   holatlarini   qay   darajada   hisobga
olinishiga ham bog‘liq. Shunday ekan, ta’limni samarali tashkil etish, uning
dars,   ma’ruza   va   boshqa   shakllaridan   o‘qitish   jarayonida   o‘rinli
foydalanishlari   uchun   shubhasiz,   o‘qituvchining   pedagogik   mahorati,
pedagoglik   madaniyati,   o‘z   predmetini   puxta   bilishligi   va   talaba   talabalar
bilan   umumiy   til   topa   olishligi   g‘oyat   katta   ahamiyatga   egadir.
3.   Ma’ruza   turlari   va   ularning   tasnifi.   Hozirgi   sharoitda   ma’ruzalarning
quyidagi   xususiyatlari   ahamiyati   oshib   bormoqda:    
●   axborot   berish,   uzatish   (mavzu   bo‘yicha   to‘g‘ridan-to‘g‘ri   axborot   va
ma’lumotlar beriladi);  
●   motivatsion   (fan,   bilimga   ehtiyoj,   nazariyaga   ishonch   va   o‘rganiladigan
mavzuning amaliy ahamiyatiga qiziqishni uyg‘otish);  
●   tashkiliy-yo‘naltiruvchi   (manbalar   va   o‘quv   adabiyotlariga   yo‘naltirish,
mustaqil ishni tashkil etish bo‘yicha maslahatlar);  
●   kasbiy-tarbiyaviy   (kasbga   sadoqat   ruhida   tarbiyalash,   kasbiy   etika   va
maxsus qobiliyatlarni rivojlantirish);  
●   metodologik   (tushuntirish,   tahlil   qilish,   interpretatsiya   va   oldindan
bilishning ilmiy uslublari);  
●   baholash   va   rivojlantiruvchi   (fikrlash,   idrok   qilish,   munosabat   bildirish,
baholash) qobiliyatlarini shakllantirish.  
4.   Ma’ruza   mashg‘ulotlarini   loyihalash   va   rejalashtirish yo‘llari .Ma’ruzani   muvaffaqiyatli   o‘qish,   ma’ruzani   ta’limiy   va   tarbiyaviy
vazifalarini   tadbiq   etish,   ko‘p   jihatdan   ma’ruzachi   va   talabalar   auditoriyasi
o‘rtasidagi muloqatga bog‘liq bo‘ladi.
Ma’ruzachi  va talabalar  o‘rtasidagi  muloqatni  yuzaga keltirish uchun uchta
guruh shartlari mavjuddir.
Birinchi   guruh   sharti   ma’ruza   mazmuni   va   tuzilishiga   bog‘liq   bo‘ladi.
Bularga quyidagilar kiradi.
Ma’ruzalarga ularni o‘tkazishga qat’iy talablar quyiladi:
1. Ma’ruzani mazmuni va tuzilishi aniq ishlab chiqilgan bo‘lishi kerak.
2. Ma’ruza aniq reja asosida tashkil etilishi.
3. Ma’ruza ilmiy faktlar va ma’lum otlarga boy bo‘lishi kerak.
4.   Ma’ruzada   fan-texnikaning   eng   so‘nggi   yangiliklari   yoritilishi   zarur.
5. Ma’ruza uchun materiallar chuqur o‘rganilgan holda tanlanishi kerak.
6.   Ma’ruza   mazmuni   asosiy   tushunchalarni   yoritishga   qaratilgan   bo‘lishi
kerak.
7.   Ma’ruzada   ilmiy   adabiyotlar   tahlili,   o‘tilayotgan   mavzuni   darslikda
yoritilishiga ob’ektiv baho berish zarur.
Ikkinchi   guruh   shartlari   ma’ruzachini   sifatlariga   qaratilgan   talablardir:
1. Ma’ruzachi aniq g‘oyaviy va ilmiy bilimlarga ega bo‘lishi.
2. Ma’ruzachi umumiy va ilmiy, intellektual salohiyatga ega bo‘lishi kerak.
3. Ma’ruzachi ma’ruzadagi ma’lumotlarni erkin holda o‘zlashtirgan bo‘lishi
zarur.
4.   Ma’ruzachi   fanini   chuqur   bilishi   va   ilmiy   ixodga   qiziquvgan   bo‘lishi
zarur.
5. Ma’ruzachida lektorlik mahorati, bilim va malakalar uzviyligi, bog‘liqligi (talaba  talabalar   diqqatini  o‘ziga jalb  etish,  talabalarni  fikrlash  faoliyatlarni
yo‘lga solish va boshqalar) mavjud bo‘lishi kerak.
6.   Ma’ruzachida   muloqatga   kiritish   malakalari   va   tashkilotchilik   sifatlari
mavjud bo‘lishi kerak.
7.   Ma’ruzachini   nutqi   grammatik   va   orfoepik   jihatdan   savodxon   va   to‘g‘ri
bo‘lishi,   uning   nutqi   aniq,   ifodali,   tushunarli   va   auditoriyadagilar   uchun
eshitilarli bo‘lishi zarur.
8.  Ma’ruzachini   nutq  sur’ati   (tempi)   talabalarga   ma’ruzani   tushunishlari   va
asosiy mazmunni yozib olishlari uchun mos bo‘lishi kerak.
9.   Ma’ruzachi   talabalar   bilan   xushmuomila   vash   u   bilan   birga   talabchan
munosabatda bo‘lishi lozim.
Uchinchi guruh shartlariga quyidagilar kiradi:
1.   Ma’ruza   soatlarini   to‘g‘ri   taqsimlanishi.
2. O‘quv jarayonini o‘z vaqtida, sifatli materiallar bilan ta’minlash.
Yuqorida sanab o‘tilgan uch guruh shartlari birgalikda amalga oshirilsagina,
hamma   talablarga   javob   beradigan   ma’ruzani   o‘tish   mumkin   bo‘ladi.
Ma’ruza, asosan ijtimoiy fanlarni o‘qitish jarayonida qullanmoqda. Ma’ruza
darslarini   tashkil   etish   ancha   murakkab   va   ko‘p   mehnat   talab   qiladigan
ishdir.   Ma’ruza   darsi   tajribali,   yuksak   darajada   pedagogik   mahorat   asosida
tashkil   etiladi.   Ma’ruzadan   faqat   fan,   o‘quv   predmeti   asoslari   borasidagi
ma’lumotlar   berib   qolmasdan,   balki   talabalarni   ijtimoiy-g‘oyaviy   jihatdan
tarbiyalab   borish   talab   etiladi.   Ma’ruza   jarayonida   asosiy   e’tibor
talabalarning   mustaqil   fikrlash   qobiliyatini   rivojlantirish,   bilim   va   faoliyat
malakasini oshirishga qaratilgan.
Kirish   ma’ruzasi-   keyinchalik   o‘rganiladigan   materiallar   bo‘yicha   umumiy
yo‘nalish   beruvchi   ma’ruza.     Refleksiv   ma’ruzalar–   oldin   o‘zlashtirilgan mazmun   va   faoliyat   usullari   bo‘yicha   muammolar   hosil   qilish,   yangi
mazmunni   o‘zlashtirishda   muammoli   vaziyatlar   keltirib   chiqarishga
qaratilgan ma’ruzalar.  
Vositaviy   ma’ruzalar–   aniq   muammolarni   yechishda   oldin   o‘zlashtirilgan
bilimlardan   foydalanish   bo‘yicha   tasavvurlar   hosil   qilishga   yo‘naltirilgan
ma’ruzalar.   5.   Umumlashtiruvchi   ma’ruza   –   kurs   yakunida   barcha
o‘rganilgan   materiallar   bo‘yicha   qisqa   xulosalar   chiqarilib,   talabalar
tomonidan materiallarni diqqat bilan tinglashlari, qabul qilishlari, tahlil qilib
baholashlariga   qaratilgan   ma’ruza.Muammoli   ma’ruza–   real   hayotdagi
qarama-qarshiliklar   modellashtiriladigan   ma’ruza.   Muammo   nazariy   va
amaliy   vaziyatlarni   qarama-qarshiligi,   ya’ni   ayrim   hollarda   nazariya   va
amaliyotni   bir-biriga   to‘g‘ri   kelmasligi   shaklida   talqin   qilinadi,   uning
komponentlari va tashkil etuvchilari yoritiladi.  
Juftlik (birgalikdagi) ma’ruza–ikki ma’ruzachi ishtirokidagi ma’ruza. Bunda
har   bir   ma’ruzachi   aniq   rol   o‘ynaydi.   Masalan,   biri   ma’ruzachi   sifatida
ishtirok   etsa,   ikkinchisi   tanqidchi,   ekspert   yoki   muammolarni   keltirib
chiqaruvchi   sifatida   qatnashadi.
Ma’ruza   -   maslahat-   talaba   tomonidan   oldindan   shakllantirilgan   savollar
bo‘yicha ma’ruza.
Matbuot   –anjuman-   ma’ruza–   ma’ruza   mazmuni   talabalar   savollari   asosida
yaratiladi,   lekin   bir   necha   ma’ruzachilar   tomonidan   o‘tkaziladi.    
Reja   asosida   xatolar   kiritilgan   ma’ruza–   Bunday   ma’ruzalarda   ma’ruzachi
rejali   holda   ataydan   xatolarga   yo‘l   qo‘yib,   talabalarning   diqqatini   tortadi.
Talabalar   tomonidan   ma’ruza   materiallarini   diqqat   bilan   tinglashlari,   qabul
qilib o‘zlashtirishlari, tahlil qilib baholashlari, axborot mazmunidan erkin va
tezkor foydalana olishlariga yo‘naltirilgan ma’ruza. Ma’ruza-dialog– ma’ruza mazmuni bir qator savollar yordamida yetkaziladi
va savollarga talabalar tomonidan javob berishlari talab etiladi.
Seminar   shaklida   o‘qitishning   o‘zishga   xos   xususiyatlari.   Seminar
mashg‘ulotlariningvazifasi   –   darslarda   bayon   qilingan   nazariy   fikrlarni
konkretlashtirish,   chuqurlashtirishdan,   talabalar   bilimini   tekshirish   va
mustahkamlashdan,   adabiyotni   o‘rganish   ko‘nikmasini   hosil   qilish,   uni
konspekt   qilish,   suhbatlar,   dokladlar,   ota-onalar   uchun   konsultatsiyalarning
plan   va   konspektlarini   tuzishdan,   kursning   konkret   temasini   og‘zaki   bayon
qilish   qobiliyatiga   ega   bo‘lishdan   iboratdir.Seminar   mashg‘ulotlari   uchun
kursning   eng   muhim   va   murakkab   masalalari   shuningdek,   adabiyotlarda
yetarli   darajada   to‘liq   yoritilgan   va   talabalarning   o‘zlari   mustaqil   ravishda
o‘rgana olishlari  mumkin bo‘lgan  masalalar  tanlab olinadi.Seminarning har
bir mavzusi bo‘yicha talabalarga adabiyotlar ro‘yxatini berish, topshiriqning
xarakterini   belgilash,   uni   bajarish   plani   va   hisobot   formasini   ko‘rsatish
kerak.   Adabiyotlarni   o‘rganayotganda   talabalar   konspekt   yoki   ota-onalar
uchun konsultatsiyalarning tekstlarini tuzadilar.
Seminar   mashg‘ulotlarini   quyidagicha   tashkil   etish   mumkin:   avvalo
o‘qituvchi seminarning vazifasi va uni o‘tkazish tartibini belgilaydi. So‘ngra
nutq   so‘zlash   uchun   talabalarga   so‘z   beradi.   Shundan   keyin   ishtirok
etuvchilar   nutq   so‘zlaganlarga   savollar   beradi,   ular   javob   qaytarishadi.
Keyin   boshqa   talabalar   nutq   mazmuniga   xaratkeristika   berib,   uni
to‘ldiradilar   (yutuq   va   kamchiliklar   ko‘rsatiladi).   O‘qituvchi   seminarni
yakunlar   ekan,   asosiy   nutqni   baholaydi,   uning   mazmuni,   ifoda   formasi
ko‘rgazmali   qurollar   (jadvallar,   rasmlar,   fotosuratlar   va   boshqalar)   dan
foydalanish   darajasiga   xarakteristika   beradi,   shuningdek,   boshqa
talabalarning   nutqlari   to‘g‘risida   ham   fikr   mulohazasini   aytadi.   Mashg‘ulot so‘ngida qo‘yilgan vazifa qanday bajarilganligini aytib o‘tish va navbatdagi
seminarga   tayyorlanish   uchun   tavsiyalar   berish   muhim.
Ma’ruza mavzusi bo‘yicha qilinadigan suhbat, seminar bo‘lib, bu o‘qituvchi
rahbarligida o‘tkaziladigan seminar mashg‘ulot talabalarda mustaqil fikrlash,
mustaqil   faoliyat   ko‘rsatish,   darslik   bilan   mustaqil   ishlash,   ijodiy   fikrlash
qobiliyatining rivoj topishiga yordam beradigan darajada bo‘lishi lozim.
6.   Seminar   mashg‘ulotining   turlari   va   ularning   tasniflari.   Seminar
mashg‘ulotini   loyihalash   va   rejalashtirish   yo‘llari.Seminarlarni   tashkil
etishdan   ko‘zlangan   maqsad   talabalarning   mustaqil   ishlarini   yanada
rivojlantirish,   ayrim   mavzular   yuzasi   dan   keng   va   chuqur   ma’lumot   bera
oladigan   manbalar   ustida   ishlay   olishlari   hamda   shu   asosda   kelajak
faoliyatlarida   zarur   adabiyotlardan   foydalana   olish   ko‘nikma   va
malakalariga ega qilishdan iboratdir.
Seminar   mashg‘uloti   talabalar   tomonidan   u   yoki   bu   mavzu   bo‘yicha
ma’ruzalar tayyorlash hamda uni sinf talabalari bilan muhokama qilish yo‘li
bilan olib boriladi.
Seminarlarga   2-3   hafta   tayyorgarlik   ko‘riladi.   Talabalar   adabiyotlarni
o‘rganadilar,   material   yig‘adilar,   turli   kuzatishlar   o‘tkazadilar,   o‘z
axborotlari yuzasidan tezislar tuzadilar.
Seminar   mashg‘uloti   o‘qituvchi   rahbarligida   o‘tkaziladi.   U   talabalar   ishini
yo‘naltirib   turadi,   mavzuga   oid   savollari   yuzasidan   tashkil   etilgan
muhokamani   yakunlaydi.   Zarur   qo‘shimcha   mulohazalar   bildiradi,
materialni   muayyan   tizimga   soladi.   Ma’ruza   qilgan,   muhoqamada
qatnashgan talabalar faoliyati baholanib boriladi. Xulosa
Seminar   mashg‘uloti   talabalar   e’tiborini   darsga   jalb   etish,   ularning
qiziqishini   orttirish,   ularni   mustaqil   ishlashga,   fikrlashga   o‘rgatish,   darsni
faollashtirish   hamda   talabalar   aqliy   qobiliyatlarini   o‘stirishda   muhim   o‘rin
tutadi.   Laboratoriya   mashg‘ulotlari   –   bu   o‘qituvchi   rahbarligida   va
belgilangan   reja   asosida   yangi   bilim   bo‘yicha   tajriba   o‘tkazish   jarayonida
amalga   oshiriladigan   aniq   seminar   vazifalardir.
Yangi   bilimni   egallash   bo‘yicha   o‘tkaziladigan   laboratoriya   mashg‘uloti
quyidagi metodik priyomlar orqali amalga oshiriladi:
- mashg‘ulot mavzuini va amalga oshiriladigan vazifalarni aniqlash;
- mashg‘ulot tajriba-bosqichlarini aniqlab olish;
- mashg‘ulotning borishini, ishning texnik xavfsizlikka rioya qilingan holda
bajarilishini kuzatib borish;
- mashg‘ulotni yakunlash, asosiy xulosani bayon etish.
Laboratoriyada   o‘tkaziladigan   mashg‘ulot-tajriba   talabalarning   hozirgi
davrdagi   ishlab   chiqarishning   ilmiy   asoslarini,   tajribada   qo‘llanadigan
asboblarga   ongli   munosabatda   bo‘lish   ko‘nikmasini,   texnik   bilimni   egallab
olishlariga   zamin   yaratadi.   Bu   mashg‘ulotda   talabalar   o‘qituvchining
topshirig‘i   bo‘yicha   asboblardan   foydalanib,   biror   hodisani   reja   asosida
tadqiq   etadilar.   Seminar   mashg‘ulotlarda   mavzuning   yirik   qismlari
o‘rganiladi.   Bu   umumlashtiruvchi   tarzda   bo‘ladi.   Mazkur   ish   faqat   sinfda
emas,   balki   sinfdan   tashqarida   ham   amalga   oshiriladi.   Laboratoriya
mashg‘uloti quyidagi priyomlardan tashkil topadi:
- mashg‘ulot maqsadini belgilash;
-   bajariladigan   ishni,   unga   rahbarlik   qilish   tartibini   belgilab   olish;
- ish tugagach, uni yakunlash. Laboratoriya   mashg‘uloti   jarayonida   talabalar   darslik   va   o‘quv
qo‘llanmalardan   foydalanishlari,   o‘qituvchi   b ilan   maslahat   lashishlari
mumkin.   Bu metod talabalarning bilim, bili shva ko‘nikmalarini  tekshirish,
ya’ni   ta’limiy   jarayon   tarkibi   va   printsiplari   bilan   bog‘liq   holda   qo‘llanadi.
Shu asosda bilimni tekshirish va baholashning turlari belgilanadi. Masalan:
-   kundalik   o‘quv   mashg‘uloti   davomida   bilimni   tekshirish   va   baholash;
- har bir mashg‘ulotda bilimni tekshirish va baholash;
-   yil   oxirida   talabaning   yil   davomida   egallagan   bilimini   tekshirish   va
baholash.
Har   bir   o‘qitish   shakllaridan   foydalanish   o‘qituvchidan   yuksak   pedagogik
bilim va mahoratni talab etadi. Foydalanilgan adabiyotlar
1.   Ўзбекистон   Республикасининг   2020   йил   23   сентябрдаги   “Таълим
тўғрисида”ги ЎРҚ-637-сон Қонуни. https://lex.uz
2. Ўзбекистон   Республикасининг  2020 йил 29  октябрдаги  “Илм-фанни
2030   йилгача ривожлантириш концепциясини тасдиқлаш тўғрисида”ги
ПФ-6097-сон фармони. https://lex.uz
3.   Ўзбекистон   Республикаси   Президентининг   “Ўзбекистон
Республикасини янада ривожлантириш бўйича Ҳаракатлар стратегияси
тўғрисида”ги     Фармони.   //   Ҳаракатлар   стратегияси   асосида   жадал
тараққиёт   ва     янгиланиш   сари.   –   Т.:   Ғафур   Ғулом   номидаги   нашриёт-
матбаа ижодий    уйи, 2017. – 92 б.
4.   Ўзбекистон   Республикаси   Вазирлар   Маҳкамасининг   2017   йил   6
апрелдаги     «Умумий   ўрта   ва   ўрта   махсус,   касб-ҳунар   таълимининг
давлат   таълим     стандартларини   тасдиқлаш   тўғрисида»ги   187-сонли
қарори // Ўзбекистон     Республикаси қонун ҳужжатлари тўплами, 2017.
14-сон, 230-модда.
5.   Ўзбекистон   Республикаси   Президентининг   2019   йил   29   апрелдаги
“Халқ   таълими тизимини 2030 йилгача ривожлантириш Концепцияси”
тўғрисидаги ПФ-5712-сонли Фармони. https://lex.uz
6.   Ўзбекистон   Республикаси   Президентининг   2018   йил   14   августдаги  
“Ёшларни   маънавий-ахлоқий   ва   жисмоний   баркамол   этиб   тарбиялаш,
уларга таълим-тарбия бериш тизимини сифат жиҳатидан янги босқичга
кўтариш   чора-тадбирлари   тўғрисида”ги   ПҚ-3907-сон   Қарори.
https://lex.uz 7.   Ўзбекистон   Республикаси   Вазирлар   Маҳкамасининг   2012   йил   19
июндаги  
Internet saytlari
26. www. tdpu. uz
27. www. pedagog. uz
28. www. Ziyonet. uz
29. www. edu. uz
30. tdpu-INTERNET. Ped
31. www. nutq. intal. Uz

O’quv mashg’ulotlarini loyihalash (fanning ishchi o’quv rejasini ishlab chiqish, dars rejasini tuzish, o’tiladigan mavzu bo’yicha darsning texnologik xaritasini tuzish) mustaqil ish