Дата регистрации 05 Декабрь 2024
194 ПродажPedagogik fanlarni oqitishda axborot texnologiyalaridan foydalanish
MUNDARIJA:
KIRISH…………………………………………………………………………….3
I-BOB. O`QUV JARAYONIDAGI ZAMONAVIY AXBOROT TEXNOLOGIYALARI
1.1 "Zamonaviy axborot texnologiyalari" tushunchasining mohiyati……………..5
1.2 O'quv jarayonida foydalanish uchun axborot-kommunikatsiya texnologiyalarining tasnifi…………………………………………………….…..8
1.3 Pedagogik va axborot texnologiyalarining ta'rifi va o‘qitishdagi ro`li………..11
II-BOB. O'QUV JARAYONIDA AXBOROT TEXNOLOGIYALARIDAN FOYDALANISHNING PEDAGOGIK SHARTLARI
2.1 O'quv faoliyatini faollashtirish uchun o'quv jarayonida zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish…………………………………………………...16
2.2 Ta'lim jarayonida zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish bo'yicha o'qitish tajribasi…...……………………………………………………………….23
2.3 Pedagogik fanlarni o‘qitishda axborot texnologiyalarining imkoniyatlari……27
XULOSA…………………………………………………………………………31
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR……………………………………..…33
KIRISH
Mavzuning dolzarbligi: Jahon ta'lim axborot makonidagi zamonaviy davr. Ushbu jarayon zamonaviy texnik imkoniyatlarga mos bo'lishi va bolaning axborot jamiyatiga barkamol kirishiga hissa qo'shishi kerak bo'lgan o'quv texnologiyalarining tarkibiga tuzatishlar kiritilishi bilan bog'liq bo'lgan pedagogik nazariya va o'quv jarayonidagi sezilarli o'zgarishlar bilan birga keladi. Kompyuter texnologiyalari o'qitishning qo'shimcha "qo'shimchasi" emas, balki uning samaradorligini sezilarli darajada oshiradigan yaxlit o'quv jarayonining ajralmas qismi bo'lishi kerak; jamiyat rivojlanishi inson faoliyatining barcha sohalariga kirib boradigan, jamiyatda axborot oqimlarining tarqalishini ta'minlaydigan unga kompyuter texnologiyalarining kuchli ta'siri bilan tavsiflanadi. global axborot makoni. Ushbu jarayonlarning ajralmas va muhim qismi ta'limni kompyuterlashtirishdir.
Hozirgi vaqtda axborot va axborot texnologiyalari sohasidan tashqarida mavjudlikni tasavvur qilish qiyin. Har xil turdagi axborotlarning tobora ko'payib borishi bizni uni qayta ishlashning yangi, ilg'or usullari va vositalarini joriy etishga majbur qilmoqda va zamonaviy hayot sharoitlari uni saqlash, uzatish va xavfsizligini ta'minlash yo'llariga tobora ko'proq talablarni kuchaytirmoqda. Ta'lim inson hayotining ajralmas qismi bo'lib, ayni paytda ushbu sohada yangi bilimlar manbai va ushbu bilimlarni qo'llash sohasi hisoblanadi.
Shunday qilib, o'quv jarayonida axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan (AKT) foydalanish hisoblanadi tegishli muammo zamonaviy ta'lim. Bugungi kunda har qanday maktab intizomi bo'yicha o'qituvchi AKTdan foydalangan holda dars tayyorlash va o'tkazishi kerak. AKTdan foydalangan dars ko'rgazmali, rang-barang, ma'lumotli, interaktiv bo'lib, o'qituvchi va talabaning vaqtini tejaydi, talabaga o'z tezligida ishlashga imkon beradi, o'qituvchiga o'quvchi bilan har xil va individual ravishda ishlashga imkon beradi, o'quv natijalarini tezkor kuzatib borish va baholash imkoniyatini yaratadi.
Tadqiqot obyekti zamonaviy o'quv jarayoni.
Tadqiqot predmeti zamonaviy o'quv texnologiyalarini zamonaviy o'quv jarayonida qo'llash uchun pedagogik sharoitlar.
Tadqiqot maqsadi Ushbu muammoni hal qilishda o'quv jarayonini takomillashtirish, yagona o'quv muhitini yaratish, ta'lim sifatini oshirish kiradi. Buning uchun sizga kerak:
O'qituvchi va talaba o'rtasida, o'qituvchilar o'rtasida ijodiy almashinuv.
Yuqoridagi fikrlar, mening fikrimcha, ushbu tadqiqotni zamonaviy ilm-fan va ijtimoiy amaliyotga mos keladigan dolzarb qiladi.
Tadqiqot farazi – Agar AKT o'quv faoliyatida foydalanilsa, o'quv jarayoni samarali bo'lishi mumkin:
1. Ulardan foydalanish o'qituvchilar va talabalar faoliyatini optimallashtiradi.
2. AKTdan foydalanish o'quvchilarning g'ayrati va faolligini oshiradi.
Qo’yilgan maqsad va farazlarga asoslangan holda tadqiqotning vazifalari quyidagicha belgilandi:
1. Axborot texnologiyalari tushunchasini aniqlang;
2. O'quv jarayonida foydalanish uchun mavjud bo'lgan axborot-kommunikatsiya texnologiyalarining tasniflarini ko'rib chiqish;
3. Ta'lim faoliyatini takomillashtirish uchun zamonaviy axborot texnologiyalaridan o'quv jarayonida foydalanishni o'rganish;
4. Amaliy o'qituvchilarning o'quv jarayonida zamonaviy axborot texnologiyalaridan foydalanish tajribasi bilan tanishish.
I-BOB. O`QUV JARAYONIDAGI ZAMONAVIY AXBOROT TEXNOLOGIYALARI
1. 1 "Zamonaviy axborot texnologiyalari" tushunchasining mohiyati.
Zamonaviy jamiyatni va ayniqsa ta'limni axborotlashtirish zamonaviy axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini takomillashtirish va ommaviy tarqatish jarayonlari bilan ajralib turadi. Ta'lim sohasida ushbu texnologiyalar ma'lumot uzatish va o'qituvchi va talabaning zamonaviy ochiq va masofadan turib o'qitish tizimlarida o'zaro ta'sirini ta'minlash uchun faol foydalanilmoqda. Zamonaviy o'qituvchi nafaqat o'z sohasi bo'yicha bilimlarga ega bo'lishi, balki o'z kasbiy faoliyatida AKTdan foydalanishi kerak[1].
Texnologiya so'zi (yunon tilidan. Texnika - logotip, o'qitish). Umumiy ma'noda fan, xom ashyo, yarim tayyor mahsulotlar, mahsulotlarni qayta ishlash yoki ularni iste'mol tovarlariga aylantirish usullari va texnikasini anglatadi.
Tor ma'noda, texnologiya - bu mehnat usullari, moddiy, texnikaviy, energetika, ishlab chiqarishning mehnat dalillari to'plamlari, ularni muayyan talablarga javob beradigan mahsulot yoki xizmatni yaratish uchun birlashtirish usullarida amalga oshiriladigan ilmiy va muhandislik bilimlari majmui.
Asosiy atamalarning izohli lug'ati muallifi A.M. Berlyant bu izohni beradi: "Axborot texnologiyalari - bu ob'ekt, jarayon yoki hodisaning (axborot mahsuloti) holati to'g'risida yangi sifatli ma'lumot olish uchun ma'lumotlarni yig'ish, qayta ishlash va uzatish vositalari va usullari kombinatsiyasidan foydalanadigan jarayon."
Axborot texnologiyalarining ba'zi jihatlari bo'yicha o'xshash ta'rifini L.M tahrir qilgan "Chet el so'zlarining katta lug'atida" topish mumkin. Surisa: "Axborot texnologiyalari (inglizcha axborot texnologiyasidan) - bu ma'lumotlarni yaratish, saqlash, boshqarish va qayta ishlash texnologiyalari, shu jumladan kompyuter texnologiyalaridan foydalanish bilan bog'liq fanlar va faoliyat sohalarining keng sinfi."
[1] Mirziyoev Sh.M. Buyuk kelajagimizni mard va oliyjanob xalqimiz bilan birga quramiz. Toshkent “O’zbekiston” – 2017 y.