Дата регистрации 05 Декабрь 2024
194 ПродажRasm chizish maktabgacha yoshdagi bolalar uchun samarali faoliyat turi sifatida
MUNDARIJA
KIRISH……………………………………………………………………
1.BOB RASM CHIZISH MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALAR UCHUN SAMARALI FAOLIYAT TURI SIFATIDA
1.1. Chizma tushunchasi .............................................................................
1.2. Chizish turlari .......................................................................................
1.3. Maktabgacha yoshdagi chizmachilikni rivojlantirish xususiyatlari ........
II-BOB AN`ANAVIY BO`LMAGAN CHIZISH USULLARIDAN FOYDALANISH
2.1 Maktabgacha yoshdagi rasm chizishni rivojlantirish xususiyatlari………….
2.2 An’anaviy bo‘lmagan chizmachilik texnikasining turlari va ulardan foydalanish ……………………………………………………………………
2.3 Noan’anaviy chizmachilik texnikasining ahamiyati maktabgacha yoshda
III-BOB MAKTABGACHA YOSHDAGI RASM CHIZISHNI RIVOJLANTIRISH XUSUSIYATLARI
3.1 Rasm chizishning noan’anaviy usullarining turlari va ulardan foydalanish
3.2 An'anaviy bo'lmagan chizish usullaridan foydalangan holda rasm chizish
XULOSA………………………………………………………………………
ADABIYOTLAR………………………………………………………………
KIRISH
Maktabgacha yoshdagi bolalarning vizual faoliyati bu yoshning ajralmas qismidir.
Tasviriy faoliyat chizmachilik, modellashtirish va applikatsiyadan iborat. Ushbu maqolada faqat bitta jihat ko'rib chiqiladi - chizish.
Chizish jarayonida bolalarda fikrlash, xotira, tasavvur, nozik vosita qobiliyatlari, vizual va harakat analizatorlari, nutq, shuningdek, rang, shakl, ritm hissi rivojlanadi. Rasmda bola o'zining hayotiy tajribasini namoyish etadi, his-tuyg'ularini va his-tuyg'ularini etkazadi.
Chizish bolalarga quvonch keltirishi va ularga og'irlik qilmasligi uchun ularni noan'anaviy rasm chizish usullari bilan tanishtirish kerak.
Nikitina A.V., Davydova G.N. kabi tadqiqotchilar noan'anaviy rasm chizish texnikasi bolalar nutqini rivojlantirishga hissa qo'shishini, ularning tasavvurlarini shakllantirishini, bolalarga yorqin hissiy taassurot qoldirishini va tanish narsalardan badiiy material sifatida foydalanish imkoniyatlarini ochib berishini isbotladilar.
Bizning fikrimizcha, bu ishning dolzarbligi shundaki, an'anaviy tasviriy faoliyat har doim ham bolalarga ular mo'ljallangan natijani keltirmaydi, omillardan biri grafik ko'nikmalarning etishmasligi, shuning uchun shakllantirish bo'yicha maxsus ishlarni olib borish maqsadga muvofiqdir. noan'anaviy usullardan foydalangan holda rasm chizish ko'nikmalari.
Ishning maqsadi: noan'anaviy rasm chizish usullarini va ularni maktabgacha yoshdagi bolalar bilan ishlashda qo'llash imkoniyatlarini o'rganish.
Vazifalar:
1. Ushbu masala bo'yicha psixologik-pedagogik adabiyotlarni o'rganish.
2. “Noan’anaviy chizmachilik texnikasi” tushunchasini kengaytiring.
3. Noan’anaviy chizmachilik texnikasining turlarini aniqlang.
4. Maktabgacha ta'lim muassasasida texnologiyadan foydalanishning maqsadga muvofiqligini tahlil qiling.
Kurs ishining mazmuni PM.02 "Erta va maktabgacha yoshdagi bolalarning turli xil faoliyati va muloqotini tashkil etish", MDK 02.02 "Maktabgacha yoshdagi bolalarning samarali faoliyatini tashkil etishning nazariy va uslubiy asoslari" ga mos keladi.
Asosiy tushunchalar lug'ati
Chizma- haqiqatda mavjud yoki xayoliy narsalarni tekislikda tasvirlash san'ati.Chizma- chizilgan, chizilgan narsa, tasvir, xususiyatlarda, konturlarda tasvir.Tasviriy san’atda texnika deganda badiiy asar ijro etiladigan maxsus malakalar, usullar va usullar majmui tushuniladi.
Chizish texnikasi- materiallar va asboblarga ega bo'lish, ulardan tasvir va badiiy ifoda maqsadlarida foydalanish usullari.
An'anaviy bo'lmagan chizish texnikasi- bu turli xil materiallar bilan chizish usullari: ko'pikli kauchuk, g'ijimlangan qog'oz, naychalar, iplar, polistirol ko'pik, kerosin sham, mum rangli qalamlar, quruq barglar va boshqalar. kaftlar, barmoqlar, qalamlarning to'mtoq uchlari, paxta chig'anoqlari va boshqalar bilan chizish. maktabgacha yosh- 3 yoshdan 7 yoshgacha bo'lgan bolaning aqliy rivojlanish bosqichi.
Kurs ishning tuzilishi va hajmi: Kirish, nazariy qism, 3 ta bob va 8 ta reja, xulosa va foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxatidan iborat.