Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 48.6KB
Покупки 0
Дата загрузки 24 Февраль 2025
Расширение docx
Раздел Образовательные программы
Предмет Педагогика

Продавец

G'ayrat Ziyayev

Дата регистрации 14 Февраль 2025

81 Продаж

Shaxs rivojlanishiga ta’sir etuvchi omillar keys-stadi metodi

Купить
SHAXS RIVOJLANISHIGA TA’SIR ETUVCHI OMILLAR
KEYS-STADI METODI
1.  Ijtimoiy-madaniy omillar
 Oilaviy muhit : Oila tarbiyasi, ota-onaning munosabati, oila ichidagi muloqot 
shaxsning shakllanishiga katta ta’sir ko’rsatadi.
 Ta’lim va tarbiya : Maktab, o’qituvchilar, va ta’lim tizimi shaxsning intellektual 
va ijtimoiy rivojlanishida muhim rol o’ynaydi.
 Do’stlar va jamiyat : Do’stlar davrasi, jamiyatdagi qadriyatlar va normalar 
shaxsning ijtimoiy ko’nikmalari va xulq-atvorini belgilaydi.
2.  Biologik omillar
 Genetika :  Irsi   omillar ,  ota - onadan   o ’ tgan   genetik   xususiyatlar   shaxsning  
jismoniy   va   ba ’ zan   ruhiy   xususiyatlarini   shakllantiradi .
 Jismoniy   sog ’ liq :  Sog ’ liq   holati ,  oziqlanish   va   turmush   tarzi   rivojlanishga   ta ’ sir  
qiladi .
3.  Psixologik omillar
 Ichki motivatsiya : Maqsadlar, qiziqishlar va intilishlar shaxsning rivojlanish 
yo’nalishini belgilaydi.
 Shaxsiy tajriba : Hayotiy tajribalar, muvaffaqiyatlar va mag’lubiyatlar shaxsning 
ruhiy holati va qaror qabul qilish qobiliyatiga ta’sir etadi.
4.  Atrof-muhit omillari
 Iqtisodiy holat : Moddiy farovonlik shaxsning imkoniyatlari va maqsadlariga 
ta’sir ko’rsatadi.
 Geografik sharoit : Shaxs yashaydigan hududning iqlimi, tabiati va resurslari 
rivojlanishning turli jihatlarini belgilab beradi.
5.  Tarixiy va global omillar
 Zamonaviy texnologiyalar : Internet, texnologik taraqqiyot va axborot oqimi 
shaxsning bilim olish uslubiga ta’sir qiladi.
 Dunyoviy voqealar : Urushlar, iqtisodiy inqirozlar yoki global pandemiyalar kabi
omillar shaxsning hayotiy tajribasiga sezilarli ta’sir ko’rsatadi. 6.  Diniy va axloqiy omillar
 E’tiqod : Diniy qarashlar va axloqiy normalar shaxsning qadriyatlari va xatti-
harakatlarini shakllantiradi.
 Ma ’ naviy   tarbiya :  Yuksak   ma ’ naviyat   va   axloqiy   tushunchalar   shaxs  
rivojlanishining   asosiy   omillaridan   biridir .
KEYS - STADI   METODI
Keys - stadi   metodi  ( inglizcha  " case   study ") —  bu   o ’ quv   jarayonida   aniq   bir   vaziyatni  
yoki   hodisani   tahlil   qilish   orqali   muammoni   hal   etishni   o ’ rgatadigan   interaktiv   o ’ qitish  
usuli .  Bu   metod   shaxsning   muammolarni   hal   qilish   ko ’ nikmalarini ,  mantiqiy   tahlil  
qilish   qobiliyatini   va   mustaqil   fikrlashni   rivojlantirishga   xizmat   qiladi .
Keys-stadi metodining mohiyati
Keys-stadi metodida o’quvchilar yoki ishtirokchilar ma’lum bir vaziyat (keys) bilan 
tanishtiriladi va ulardan ushbu vaziyatda duch kelgan muammolarni hal qilishni 
so’raladi. Keys real hayotdan olingan yoki maxsus yaratilgan bo’lishi mumkin.
Bu metod odatda quyidagi maqsadlar uchun ishlatiladi:
1. Muammoni aniqlash va tushunish .
2. Turli   nuqtai   nazarlarni   ko ’ rib   chiqish .
3. Muammolarni hal qilish uchun yechimlarni ishlab chiqish .
4. Jamoaviy ish va muloqot ko’nikmalarini rivojlantirish .
Keys-stadi metodining asosiy bosqichlari
1. Keysni tanlash va taqdim etish :
o O’qituvchi yoki murabbiy tomonidan real yoki sun’iy keys vaziyat 
tanlanadi.
o Ishtirokchilarga keysning mazmuni, sharoiti va asosiy muammolari 
tushuntiriladi.
2. Keysni tahlil qilish :
o Ishtirokchilar vaziyatni chuqur o’rganadi, muammoni aniqlaydi va 
sabablarini tahlil qiladi.
o Tahlil jarayonida asosiy faktlar, sabab-oqibatlar aniqlanadi. 3. Muammoni yechish bo’yicha takliflar ishlab chiqish :
o Ishtirokchilar muammolarni hal qilish uchun turli yondashuv va 
strategiyalarni taklif qiladi.
o Ehtimoliy yechimlarning afzalliklari va kamchiliklari muhokama qilinadi.
4. Yechimni tanlash va himoya qilish :
o Ishtirokchilar eng maqbul yechimni tanlaydi va uni himoya qilish uchun 
asoslab beradi.
o Guruhda umumiy qaror qabul qilinadi yoki har bir ishtirokchi o’z qarorini 
himoya qiladi.
5. Tahlil va xulosa chiqarish :
o Keys bo’yicha o’quvchilar o’z tajribalarini tahlil qilib, undan kelajakda 
foydalanish mumkin bo’lgan xulosalar chiqaradi.
Keys-stadi metodining afzalliklari
 Real hayotga yaqinlashadi : Muammolar real vaziyatlardan olingani uchun 
amaliy ahamiyatga ega.
 Kreativ fikrlashni rivojlantiradi : Bir muammo uchun turli yechimlarni ishlab 
chiqishga imkon beradi.
 Jamoaviy ko’nikmalarni shakllantiradi : Guruh muhokamalari orqali muloqot 
va jamoaviy ishlash qobiliyatlari rivojlanadi.
 Qaror qabul qilishga o’rgatadi : Har bir yechimning natijalarini baholash va eng
yaxshi qarorni tanlash imkonini beradi.
Keys-stadi metodining kamchiliklari
 Vaqt talab qiluvchi jarayon : Keysni tahlil qilish va yechim topish ko’p vaqt 
talab qilishi mumkin.
 Noaniqlik xavfi : Har bir keys aniq bo’lmaganlikdan, ishtirokchilar noto’g’ri 
xulosalar chiqarishi mumkin.
 Tajriba va bilim yetishmasligi : Ishtirokchilarning tajribasi yoki bilim darajasi 
yetarli bo’lmasa, samaradorlik pasayadi.
Keys-stadi metodining qo’llanish sohasi
Keys-stadi metodidan turli sohalarda foydalaniladi, jumladan:  Biznes va boshqaruv : Menejment, moliyaviy qarorlar, marketing strategiyalari.
 Ta’lim : Muammoli o’qitish va turli mavzularni amaliy o’rgatish.
 Tibbiyot : Klinik vaziyatlarni tahlil qilish va bemorlarni davolash usullarini 
tanlash.
 Yurisprudensiya : Sud ishlarini tahlil qilish va qonunchilik masalalarini 
o’rganish. SHAXS RIVOJLANISHIGA TA’SIR ETUVCHI OMILLAR MAVZUSIGA
KEYS-STADI
Keys 1: Ijtimoiy muhitning ta’siri
Muammo : Bir o’quvchi oilasidagi notinch muhit (ota-ona o’rtasidagi nizolar, iqtisodiy 
muammolar) sababli maktabdagi muvaffaqiyatlari pastlashib, ijtimoiy ko’nikmalari 
rivojlanmayapti.
Misollar :
1. Misol 1 : Anvarning ota-onasi har kuni janjallashadi, bu esa uning sinfda doimiy 
o’ylanib yurishiga va darslarga diqqatni jamlay olmasligiga olib kelmoqda.
2. Misol 2 : Zarina qishloqdan shaharga ko’chib o’tgach, yangi muhitga moslashish 
va do’st orttirishda qiyinchiliklarga duch keldi.
Yechimlar :
1. Maktab psixologi bilan suhbat va oilaviy maslahatlashuv.
2. Bolani qo’llab-quvvatlash uchun do’stona guruh yaratish.
3. Stressni kamaytirish uchun maktabdan tashqari faoliyatlarga jalb qilish.
Keys 2: Texnologiyaga haddan tashqari bog’lanish
Muammo : Yoshlar texnologiyadan ko’p foydalanib, real hayotdagi ijtimoiy o’zaro 
ta’sirlardan uzoqlashmoqda.
Misollar :
1. Misol 1 : Shohruh kun bo’yi telefonida o’yin o’ynab, ota-onasi bilan 
gaplashishdan yoki tashqarida o’ynashdan bosh tortmoqda.
2. Misol 2 : Nargiza kechasi internetda vaqt o’tkazib, kunduz kuni maktabda 
charchoq va sustlikni his qilmoqda.
Yechimlar :
1. Texnologiyadan foydalanuvchilar uchun vaqtni boshqarish bo’yicha treninglar 
o’tkazish.
2. Jamoaviy o’yinlar va tadbirlarga jalb qilish.
3. Ota-onalarga farzandlari bilan sifatli vaqt o’tkazish bo’yicha tavsiyalar berish. Keys 3: Ta’lim tizimidagi qiyinchiliklar
Muammo : Talaba ta’lim olishga qiziqishi yo’qolgan, chunki ta’lim tizimi unchalik 
qiziqarli emas va amaliy ahamiyatga ega emas.
Misollar :
1. Misol 1 : Javohir hisob darslarini yoqtirmaydi, chunki u amalda bu bilimni qanday
qo’llashni tushunmaydi.
2. Misol 2 : Sabina maktabdagi zerikarli darslar sababli qo’shimcha onlayn kurslarga
borishni ma’qul ko’rmoqda.
Yechimlar :
1. Amaliy mashg’ulotlar va interfaol darslarni joriy qilish.
2. Har bir talabaning qiziqishlari va kuchli tomonlariga mos ta’lim dasturlarini 
ishlab chiqish.
3. Qiziqarli loyihalar va tanlovlarni tashkil qilish.
Keys 4: Xavfli do’stlik ta’siri
Muammo : Bir o’quvchi yomon ta’sir ostida bo’lgan do’stlar bilan muloqot qilib, 
noqonuniy harakatlarga moyillik ko’rsatmoqda.
Misollar :
1. Misol  1 :  Alisher   ko ’ chadagi   yomon   odatli   guruhga   qo ’ shilib ,  darslardan  
qochishni   boshladi .
2. Misol  2 :  Nigora   noqonuniy   faoliyat   bilan   shug ’ ullanayotgan   tengdoshlari   bilan  
ko ’ p   vaqt   o ’ tkazmoqda .
Yechimlar :
1. Do’stlarining ta’sirini kamaytirish uchun boshqa ijobiy guruhga jalb qilish.
2. Bolaning o’ziga bo’lgan ishonchini oshirish bo’yicha treninglar o’tkazish.
3. Doimiy kuzatuv va maslahat berish uchun murabbiy tayinlash. Keys 5: Tanaffuslar va motivatsiya yo’qligi
Muammo : Ishlovchi odamda doimiy tanaffuslar va motivatsiya yetishmasligi sababli 
stress ko’paymoqda va ishlash samaradorligi pasaymoqda.
Misollar :
1. Misol 1 : Gulsara ish vaqti davomida tanaffus qilmaydi va oxir-oqibat ruhiy 
charchoq his qilmoqda.
2. Misol 2 : Bobur motivatsiya yo’qligi sababli o’zining ish maqsadlariga erisha 
olmayapti.
Yechimlar :
1. Ish vaqti bilan tanaffuslarni muvozanatli rejalashtirish.
2. Ishchi uchun motivatsion mukofot tizimini joriy qilish.
3. Psixologik yordam ko’rsatish uchun mutaxassisga murojaat qilish.

Shaxs rivojlanishiga ta’sir etuvchi omillar keys-stadi metodi

Купить
  • Похожие документы

  • Ona tili darslarida oʻquvchi tasavvurini rivojlantirish metodikasi. 5-sinf
  • 3-sinfda ona tili va o’qish savodxonligi darslarida o’quvchilarning yozuv malakalarini shakllantirish usullari.
  • Boshlangʻich sinf oʻquvchilarining ijodiy fikrlashini rivojlantirishni STEAM taʼlimi orqali amalga oshirish usullari kurs ishi
  • Elektron darsliklar va ularga qo‘yiladigan talablar
  • 1–2-sinf o‘quvchilarining matematik madaniyatlarini shakllantirish

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha