Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 10000UZS
Hajmi 1.9MB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 24 Fevral 2025
Kengaytma docx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Pedagogika

Sotuvchi

G'ayrat Ziyayev

Ro'yxatga olish sanasi 14 Fevral 2025

81 Sotish

Xatti-harakat qanday bo’lsa, oqibat ham shunday bo’ladi mavzusida dars ishlanma

Sotib olish
MAVZU:  XATTI-HARAKAT QANDAY BO’LSA, OQIBAT HAM SHUNDAY BO’LADI .
Fan  :   Tarbiya.
Sinf  :  6
Sana: ______________
Mavzu :  13-14 -mavzu.  Xatti-harakat qanday bo’lsa, oqibat ham shunday bo’ladi.  
  Mashg’ulotning texnologik xaritasi va o’tkazish rejasi.
                                                   
Mavzu: Xatti-harakat qanday bo’lsa, oqibat ham shunday bo’ladi.
Maqsad   va
vazifalar -   o’quvchilarda   fikr, harakat  va natija, noo’rin harakat  oqibatlari
haqidagi bilimlarni mustahkamlash ;
-   o’quvchilarni   o’ziga   bo’lgan   ishonchni,   soglom   fikrlash
salohiyatini   kuchaytirish,   ularda   kattaga   hurmat,   kichikka   izzat,
vatanga muhabbat tuyg’ularini kuchaytirish;
-   ezgu   so’z,   ezgu   fikr   va   ezgu   amal   o’quvchilar   faoliyatining
doimiy hamrohi bo’lishiga erishish.
Kompetensiya
elementlarini
shakllantirish     Mavzuni   o’rganish   asosida   o’quvchilarda   milliy   va
umummadaniy,   kommunikativlik,   ijtimoiy   faol   fuqarolik
kompetensiya   elementlarini   shakllantirish,   mafkuraviy
immunitetini kuchaytirish.
O’quv materiali
mazmuni Darslik, Konstitutsiya, qo’shimcha manbalar.
O’quv
jarayonini
tashkil   etish
texnologiyasi Shakl  :   interfaol mashg’ulot, guruhlarda ishlash .
Metod   :     og’zaki   bayon,   “Jadval”   mashqi,”Tezkor   savol-javob”.
Ijodiy   faoliyat,   “TRIZ”   texnologiyasi.   “So’zdan   so’z   yasash”
o’yini.
Vosita :   -  darslik, konstitutsiya, kompyuter , doska  .
Nazorat :   kuzatish ,   nazorat mashqlari .
Baholash:   rag’batlantirish ,  baho tizimi   . Kutiladigan
natijalar O’qituvchi :   o’quvchilarni   mavzuga   qiziqtirish.   Mavzuni
o’quvchilarga   aniq   va   to’laqonli   tushuntirish.   Darsda   barcha
o’quvchilar faol ishtirokini ta’minlash.
O’quvchi:   mavzu   bo’yicha   yangi   bilimlarni   egallash.   Ezgulik,
burchga sadoqat, vatanga muhabbat va ezgu fazilatlarning o’zaro
bog’liq ahamiyatini tushunish.
Kelgusi rejalar O’qituvchi :   navbatdagi mavzu uchun tayyorgarlik ko’rish, darsda
muammo   paydo   bo’lmasligining   oldini   olish,   bo’sh
o’zlashtiruvchi   o’quvchilarni   fanga   qiziqtirishning   yangi
usullarini topish.
O’quvchi:   Muayyan   bir   mavzu   bo’yicha   qo’shimcha   manbalar
bilan  qizg’in  ijodiy  ishlash  va  izlanish,   qo’shimcha  manbalar  va
OAV dan ma’lumotlar o’rganish va tahlil qilish.
Dars  bosqichlari.
Bosqichlar Mazmuni М etodlar Vaqti
1- bosqich .
Tashkiliy qism Salomlashuv. Davomatni
aniqlash.    Mashg’ulotning borishi
haqida tushuncha berish . Og’zaki muloqat 3  daqiqa.
2- bosqich.
O’tilgan
mavzuni
takrorlash O’quvchilarning o’tilgan mavzu
bo’yicha bilimlarini baholash va
mustahkamlash. “Tezkor savol-
javob” metodi,
“TRIZ”
texnologiyasi 10
daqiqa.
3- bosqich
yangi mavzu
bayoni O’qituvchi yangi mavzuni
o’quvchilarga aniq va to’laqonli
tarzda tushuntirib beriladi. Slayd taqdimot,
og’zaki
tushuntirish,
“Ijodiy faoilyat” 1 0
daqiqa
4- bosqich
Mavzuni Mavzu bo’yicha o’quvchilar
bilimlarini ,  tushunchalarini mustahkamlash juftlikd а,  guruhlarda va yakka
tartibdagi faoliyatlari orqali
aniqlash. Dam olish daqiqasi
sifatida “Vaziyat va chora” sahna
ko’rinishi. Jadval bilan
ishlash, “So’zdan
so’z yasash”
o’yini 18
daqiqa
5- bosqich
Darsni
yakunlash va
uyga vazifa
berish. Mashg’ulotni yakunlash, mavzuni
mustahkamlash uchun topshiriq
berish. Fikr almashuv.
Topshiriq berish. 4
daqiqa
Darsning borishi :
I. Tashkiliy   qism   –   3   daqiqa.   Salomlashish,   davomatni   aniqlash,
o’quvchilarni darsga hozirlash.
       II.  O’tilgan mavzuni takrorlash  va baholash – 10 daqiqa.  
O’tilgan   mavzuni   baholash   va   mustahkamlashda   “Tezkor   savol-javob”   metodidan
foydalanildi.     O’tilgan   mavzu:   “Mening   mahallam   –   mening   faxrim”.     Savollar
quyidagicha bo’lishi mumkin:
- Mahalla nima?
- Mahallaning hayotimizdagi o‘rni qanday?
- Mahalla faoliyatini qanday amalga oshiradi?
- Mahallani kim boshqaradi ?
- Mahalla raisi necha yilga saylanadi ?
Quyidagi jadval orqali o’quvchilar fikri eshitib baholanadi va xulosa yasaladi:
           Mahallaning asosiy vazifalari va tamoyillarini aniqlang.
Mahallaning asosiy tamoyillari Mahallaning asosiy vazifalari
“TRIZ” texnologiyasi asosida o’quvchilarning fikri eshitiladi:
III. Yangi mavzu:  Xatti-harakat qanday bo’lsa, oqibat ham shunday bo’ladi.  (10 daqiqa)
Yangi   mavzuni   tushuntirishda   o’qituvchi   multimediali   taqdimotdan
foydalanadi.   Slayd   taqdimot   orqali   o’quvchilarga   mavzu   yuzasidan   faollashtiruvchi
savol va topshiriqlar berildi. 
1. Xatti-harakat nima, u qanday amalga oshiriladi?
2. Qanday harakatlar qahramonlikka sabab bo‘ladi?
3. Noo‘rin xatti-harakat nima va u qanday oqibatlarga olib keladi?
     
          Xatti-harakat   –   bu   insonning   xulq-atvori,   yurish-turishi   hisoblanadi.   Masalan,
keksalarga   transportda   joy   berish,   uka   yoki   singlisiga   uy   vazifalarini   bajarishda
yordamlashish   yoki   do’stining   telefonini   ruhsatisiz   olish   va   boshqalar.   Shu   kabi
harakatlar insonning qanday shaxs ekanligini baholab beradi. Fotosuratlarga   qarang.   Ularda   tasvirlangan   harakatlarni   baholang.     Qanday
harakatlar yaxshi va qanday harakatlar yomonga kirishini aniqlang. Noo’rin harakat
Oramizda shunday insonlar borki, ular umumqabul qilingan me’yorlar va
xulq-atvor   qoidalarini   buzadigan   xatti-harakatlar   qiladilar.   Bunday   noo‘rin
harakatlarga   jamoat   transportida   chiptasiz   yurish,   yo‘l   harakati   qoidalarini
buzish,   texnika   xavfsizligi   qoidalariga   rioya   qilmaslik   va   boshqalar   misol
bo‘ladi.
Bir   donishmand   qo‘liga   bo‘sh   ko‘zani   olib,   uni   toshga   to‘ldirdi.   So‘ng
shogirdlarini chaqirib, dedi: “Ayting-chi, ko‘za to‘ldimi?” Shogirdlar: “Ha, to‘ldi”, –
deyishdi.   Shunda   ustoz   qo‘liga   no‘xatli   idishni   olib   ko‘zaga   to‘kdi.   No‘xat   toshlar
orasidagi bo‘sh joylarga joylashdi. Ustoz shogirdlariga yana savol berdi:
  “Endi  ko‘za  to‘ldimi?”   Shogirdlar   yana  ko‘za  to‘lganini  aytishdi.   Endi  ustoz
qum   to‘la   qutini   oldi-da,   yana   ko‘zaga   to‘kdi.   Qum   zarralari   tosh   va   no‘xatlar
orasidan   o‘tib,   bo‘sh   qolgan   joylarni   egalladi.   Ustoz   yana   o‘sha   savolni   berdi,
shogirdlari o‘sha javobni qaytarishdi. 
Nihoyat   donishmand   suvli   idishni   olib,   uni   ko‘zaga   quya   boshladi.   Idish   suv
bilan   to‘ldi.   Buni   ko‘rgan   shogirdlar   hayron   bo‘ldilar   va   ustozga   savol   nazari   bilan
qaradilar.Ustoz   dedi:   “Bundan   men   sizlarga   aytmoqchi   bo‘lgan   o‘gitim:   ko‘za   bu
bizning   hayotimiz,   toshlar   eng   aziz   bo‘lgan   kishilarimiz,   oilamiz,   sog‘lig‘imiz.
No‘xat   yaxshi   ish,   uy,   mashina   kabi   qimmatbaho   narsalar.   Qum   esa,   hammaning
hayotida bo‘lgan mayda-chuyda narsalardir.
Agar   ko‘zani   avval   qum   bilan   to‘ldirsang,   no‘xat   va   toshlarga   joy   qolmaydi.
Hayot ham xuddi shunday: vaqtingni bekorchi narsalarga sarflasang, eng asosiylariga
vaqt qolmaydi.Yaqinlaringizga, qarindoshlaringizga e’tiborli bo‘ling, boshqa ishlarga
vaqt keyin ham topilaveradi. Vaqtingizni avval toshga, so‘ng qumga ajrating”.
Shu so‘zlarni aytib donishmand o‘rnidan turgan ediki, shogirdlardan biri savol
berdi:   “Suv   nega   kerak   edi?”   Ustoz   nimtabassum   bilan:   “Men   ko‘zaga   suvni
qo‘shishimdan   maqsad:   hayotda   vaqt   qanchalik   tig‘iz   bo‘lmasin,   bekor   vaqt   ham
topiladi, deyish edi”, – dedi. Ushbu   hikoyani   o’qituvchi   aamnliy   ish   orqali   ko’rsatib   beradi   va   o’quvchilar
fikri so’raladi.
IV. Yangi mavzuni mustahkamlsh. 
Darslikda berilgan topshiriqlar bajariladi.
Maqollarni o’qing va ularni tahlil qiling:
Daraxt yaprog‘i bilan ko‘rkam,
Odam – mehnati bilan.
Aytilgan so‘z – otilgan o‘q.
Quyidagi jadvalni to’ldiring. 
O’rinli hatti-harakat Noo’rin hatti-harakat
Quyidagi so’zga mos gaplar tuzing. Unda o’rinli harakat orqali maqsadga erishish
jarayoni  aks etsin.
H
A
R
A
K A
T
V. Darsni yakunlash va uyga vazifa berish. ( 4 daqiqa)
        Dars   yakunida   o’qituvchi   o’z   fikrini     o’quvchilarga   bildiradi.   Baholarni   e’lon
qiladi. Faol o’quvchilarni rag’batlaniradi. O’quvchilar  fikri tinglanadi. 
    Uyga vazifa sifatida keying mavzuga tayyorgarlik ko’rish va mavzu bo’yicha 
52-betda berilga vazifalarni bajarish. Mavzu bo’yicha rasm chizish.

XATTI-HARAKAT QANDAY BO’LSA, OQIBAT HAM SHUNDAY BO’LADI mavzusida dars ishlanma  tarbiya fanidan

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Ona tili-o’qish savodxonligi va uni o’qitish metodikasi
  • Ona tili va o’qish savodxonligi darslarida kasbim faxrim mavzusini o‘rganish
  • Boshlangʻich sinflarda ifoda tushunchasini oʻrganish kurs ishi
  • Toʻplamlar birlashmasini oʻrgatish metodikasi, 3-sinf 2-qism
  • Interfaol metodlar orqali samarali ta’lim tashkil etish kurs ishi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский