Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 15000UZS
Размер 19.4KB
Покупки 0
Дата загрузки 30 Март 2025
Расширение docx
Раздел Образовательные программы
Предмет Зоология

Продавец

Muslimbek Mirzo

Дата регистрации 11 Март 2025

1 Продаж

Yovvoyi hayvonlar mavzusida dars ishlanma

Купить
Yovvoyi hayvonlar mavzusida dars ishlanma
Mavzu:  Yovvoyi hayvonlar
Maqsadlar:
 O'quvchilarning yovvoyi hayvonlar haqidagi bilimlarini kengaytirish.
 Yovvoyi hayvonlarning xilma-xilligi, yashash joylari va xususiyatlari haqida
tushuncha berish.
 O'quvchilarda   yovvoyi   hayvonlarga   nisbatan   mehr   va   ularni   asrashga
nisbatan mas'uliyat hissini shakllantirish.
 Lug'at boyligini oshirish va nutqni rivojlantirish.
 O'quvchilarda kuzatuvchanlik, taqqoslash va xulosa chiqarish qobiliyatlarini
rivojlantirish.
 Tabiatga bo'lgan qiziqishni oshirish.
Dars turi:  Yangi bilim beruvchi dars
Dars   uslubi:   Suhbat,   savol-javob,   ko'rgazmali   qurollar   bilan   ishlash,   guruhli   ish,
loyiha asosidagi ta'lim, muammoli ta'lim
Kerakli jihozlar:
 Yovvoyi hayvonlar rasmlari yoki videolari
 Yovvoyi hayvonlar haqidagi kitoblar
 Tarqatma materiallar (rasmli kartochkalar, boshqotirmalar, ishchi varaqlar)
 Doska va bo'r yoki marker
 Projektor va kompyuter (agar mavjud bo'lsa)
 Yovvoyi hayvonlarning ovoz yozuvlari
 Dunyo xaritasi
Darsning borishi
1. Tashkiliy qism (5 daqiqa)
 Salomlashish va o'quvchilarning darsga tayyorgarligini tekshirish.
 Darsga   ijobiy   muhit   yaratish   ("Bugungi   darsimiz   juda   qiziqarli   bo'ladi,
chunki biz siz bilan yovvoyi hayvonlar olamiga sayohat qilamiz").
 Dars qoidalarini eslatish.
2. O'tgan mavzuni takrorlash (10 daqiqa)
 O'quvchilardan uy hayvonlari haqida so'rash (har bir o'quvchidan bittadan uy
hayvoni haqida gapirib berishini so'rash).
 Uy   hayvonlarining   yovvoyi   hayvonlardan   farqini   so'rash   (taqqoslash
jadvalini tuzish: yashash joyi, oziqlanishi, odam bilan munosabati).  O'tgan   mavzuga   oid   rasmlar   yoki   kartochkalar   ko'rsatish   va   savollar   berish
("Bu   qaysi   hayvon?",   "U   nima   bilan   oziqlanadi?",   "U   qanday   foyda
keltiradi?").
 O'quvchilarning javoblarini rag'batlantirish va to'g'ri javoblarni ta'kidlash.
3. Yangi mavzuni e'lon qilish (5 daqiqa)
 Yovvoyi hayvonlar rasmlarini yoki qisqa videolarni ko'rsatish (videoni ovozi
bilan qo'yish va o'quvchilardan hayvonlarni ovozidan tanishni so'rash).
 O'quvchilarga   "Bugun   biz   yovvoyi   hayvonlar   bilan   tanishamiz"   deb   e'lon
qilish.
 Mavzuga qiziqish uyg'otish uchun savollar berish:
o "Yovvoyi   hayvonlar   qayerda   yashaydi?"   (Dunyo   xaritasida   yashash
joylarini ko'rsatish)
o "Siz   qanday   yovvoyi   hayvonlarni   bilasiz?"   (O'quvchilarning
javoblarini doskaga yozib borish)
o "Yovvoyi   hayvonlar   nima   bilan   oziqlanadi?"   (Oziqlanish   turlarini
tushuntirish: yirtqich, o'txo'r, hamma narsani yeyuvchi)
4. Yangi mavzuni tushuntirish (20 daqiqa)
 Yovvoyi hayvonlar haqida ma'lumot berish:
o "Yovvoyi hayvonlar - bu odamlar tomonidan xonakilashtirilmagan va
tabiatda   o'zi   mustaqil   yashovchi   hayvonlar."   (Bu   ta'rifni   o'quvchilar
bilan muhokama qilish va ulardan misollar so'rash)
o "Ular   o'rmonlarda,   cho'llarda,   daryolarda,   okeanlarda   va   boshqa
joylarda   yashaydi."   (Har   bir   yashash   joyi   uchun   tipik   hayvonlarni
ko'rsatish   va   ularning   shu   joyga   moslashgan   xususiyatlarini
tushuntirish)
 Yovvoyi hayvonlarning xilma-xilligi haqida gapirish:
o Sut   emizuvchilar   (yo'lbars,   ayiq,   fil,   kiyik)   -   har   bir   hayvonning
rasmini   ko'rsatish,   yashash   joyi,   oziqlanishi,   xususiyatlari   haqida
qisqacha ma'lumot berish.
o Yirtqichlar   (sher,   qoplon,   bo'ri)   -   yirtqich   hayvonlarning   o'ziga   xos
xususiyatlarini ta'kidlash (o'tkir tishlar, tirnoqlar, tezlik)
o O'txo'rlar   (zebra,   jirafa,   antilopa)   -   o'txo'r   hayvonlarning   o'ziga   xos
xususiyatlarini ta'kidlash (uzun bo'yin, kuchli oyoqlar, yaxshi ko'rish)
o Sudralib   yuruvchilar   (timsoh,   ilon,   toshbaqa)   -   sudralib
yuruvchilarning   xususiyatlari   va   yashash   joylari   haqida   ma'lumot
berish.
o Amfibiyalar (qurbaqa, baqa) - amfibiyalarning yashash  sikli va suvda
ham,   quruqlikda   ham   yashashga   moslashganligi   haqida   ma'lumot
berish.
o Baliqlar   -   baliqlarning   xilma-xilligi   va   suvda   yashashga
moslashganligi haqida ma'lumot berish. o Qushlar   -   qushlarning   xilma-xilligi,   uchish   qobiliyati   va   yashash
joylari haqida ma'lumot berish.
o Hasharotlar   -   hasharotlarning   xilma-xilligi,   tuzilishi   va   ahamiyati
haqida ma'lumot berish.
 Yovvoyi   hayvonlarning   yashash   joylari   va   xususiyatlari   haqida   ma'lumot
berish.
 Har bir hayvon haqida qisqacha ma'lumot berish va rasmlarini ko'rsatish.
5. Mavzuni mustahkamlash (25 daqiqa)
 Savol-javob:   O'quvchilarga   mavzu   bo'yicha   savollar   berish   va   ularning
javoblarini olish (savollarni oson, o'rta va qiyin darajada tuzish).
 Guruhli   ish:   O'quvchilarni   guruhlarga   bo'lish   va   har   bir   guruhga   yovvoyi
hayvon   rasmlarini   tarqatish.   Guruhlardan   ushbu   hayvonlar   haqida   kichik
hikoya   tuzishni   so'rash   (hikoyada   hayvonning   yashash   joyi,   oziqlanishi,
xususiyatlari va boshqa hayvonlar bilan munosabati aks etishi kerak).
 O'yin:   "Hayvonni   top"   o'yini.   O'qituvchi   yovvoyi   hayvonni   ta'riflaydi,
o'quvchilar   esa   uni   topishga   harakat   qiladi   (ta'rifda   hayvonning   tashqi
ko'rinishi, ovozi, harakatlanishi va boshqa xususiyatlari ishlatiladi).
 Boshqotirma:   Yovvoyi   hayvonlarga   oid   boshqotirmalarni   yechish
(boshqotirmalar turli xil bo'lishi mumkin: krossvord, so'z topish, rasmga nom
berish).
 Rasmli   kartochkalar   bilan   ishlash:   Har   bir   o'quvchiga   yovvoyi   hayvon
rasmi   tushirilgan   kartochka   tarqatiladi.   O'quvchilar   o'z   kartochkasidagi
hayvon   haqida   gapirib   beradi   (o'quvchilarning   gapirish   qobiliyatini
rivojlantirish uchun savollar berish: "Bu hayvon qanday ovoz chiqaradi?", "U
qanday harakatlanadi?", "Uning qanday dushmanlari bor?").
 Loyiha   asosidagi   ta'lim:   O'quvchilarga   "Yovvoyi   hayvonlar
ensiklopediyasi"   loyihasini   taklif   qilish.   Har   bir   guruh   bittadan   yovvoyi
hayvonni tanlab, u haqida ma'lumot to'playdi va ensiklopediya uchun sahifa
tayyorlaydi   (ma'lumotlar   rasmlar,   hikoyalar,   she'rlar,   topishmoqlar   bilan
boyitilishi mumkin).
 Muammoli   ta'lim:   O'quvchilarga   muammoli   vaziyatni   taklif   qilish:
"Tasavvur   qiling,   siz   o'rmonda   adashib   qoldingiz.   Siz   qanday   yovvoyi
hayvonlarni uchrashingiz mumkin? Ulardan qanday himoyalanish mumkin?"
(O'quvchilar guruhlarda muhokama qiladi va yechimlar taklif qiladi).
6. Darsni yakunlash (5 daqiqa)
 Darsda   o'tilgan   mavzuni   qisqacha   takrorlash   (o'quvchilardan   darsda   nimani
o'rganganliklari haqida so'rash).
 O'quvchilarning darsdagi  ishtirokini baholash (har bir o'quvchining javobini
baholash va faol ishtirok etgan o'quvchilarni rag'batlantirish).
 Uyga   vazifa   berish:   Yovvoyi   hayvonlardan   biri   haqida   rasm   chizish   yoki
ma'lumot   topib   kelish   (uyga   vazifani   ijodiy   qilish:   rasm   chizish,   hikoya
yozish, topishmoq tuzish).  Darsga faol qatnashgan o'quvchilarni rag'batlantirish.
Qo'shimcha ma'lumotlar:
 Dars   davomida   o'quvchilarning   yoshiga   mos   ravishda   ma'lumotlar
soddalashtirilishi yoki murakkablashtirilishi mumkin.
 Darsni   yanada   qiziqarli   qilish   uchun   interaktiv   usullardan   foydalanish
mumkin (masalan, Kahoot viktorinasi, Wordwall o'yinlari).
 O'quvchilarni   yovvoyi   hayvonlar   haqidagi   qo'shimcha   ma'lumotlarni
topishga undash (kutubxona, internet, hujjatli filmlar).
 Darsni tabiatga ekskursiya bilan yakunlash mumkin (agar imkoniyat bo'lsa).
 Darsda   foydalaniladigan   barcha   materiallar   (rasmlar,   videolar,   tarqatma
materiallar) sifatli va qiziqarli bo'lishi kerak.
 Dars   davomida   o'quvchilarning   savollariga   javob   berish   va   ularni   o'z
fikrlarini bildirishga undash kerak.

Yovvoyi hayvonlar mavzusida dars ishlanma

Купить
  • Похожие документы

  • Hayvonlarning ko’payishi va rivojlanishi
  • Hayvonot olamining hilma-hilligi va uning tabiatda tutgan oʼrni
  • Genomlardagi oqsil strukturasini aniqlash
  • Hayvonlarning oziqlanishi
  • Juft tuyoqli sut emizuvchi hayvonlarning biologik va ekologik xususiyatlari

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha