Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 1.2MB
Покупки 0
Дата загрузки 28 Февраль 2025
Расширение doc
Раздел Образовательные программы
Предмет Педагогика

Продавец

G'ayrat Ziyayev

Дата регистрации 14 Февраль 2025

95 Продаж

Bilim ol kasb hunar tanla

Купить
  “ BILIM OL KASB HUNAR TANLA ”
mavzusidagi
DARS ISHLANMASI
Farg ona 2025  ʻ Fan:  Tarbiya Sinf:  6-sinf Sana:
Dars mavzusi “ Bilim ol kasb hunar tanla ” 
Dars  
maqsad lar i    Ta limiy:   Tarbiya   fanining   nazariy   va   amaliy   asoslarini   o rganishʼ ʻ
jarayonida   o quvchilarda   estetik   did,   estetik   ong,   ona   tilimizga	
ʻ
muhabbat,   badiiy   tafakkur   va   tasavvurini   kamolga   yetkazish   va
barkamol avlod tarbiyasiga zamin yaratish. 
 Tarbiyaviy:   Tarbiya   fani   orqali   o quvchilarga   DTS   asosida   dars	
ʻ
berish.   Shu   bilan   bir   qatorda   milliy   iftihor,   qadriyat   sifatida   e tirof	
ʼ
etish va uni hurmat qilishga o rgatish.	
ʻ
 Rivojlantiruvchi:   O quvchilarni   tafakkur   va   idrokini   kengaytirish,	
ʻ
ularni mustaqil fikrlashga o rgatish.	
ʻ
Dars borishining qisqacha tafsiloti (texnologik xaritasi)
Dars 
bosqichlari Faoliyat tavsifi Vaqt
(minut) Metodlar Zarur
jihozlar va
resurslar
Tashkiliy qism
1. Darsga 
tayyorgarlik Salomlashish
Davomat 5-minut
2. Darsga 
qiziqtirish 
(motivatsiya) Butun   guruhga   topshiriq
beriladi   Har   bir   o quvchi   bitta	
ʻ
javob   variantini   bir   varaq
qog ozga   yozib,   uni   yoidagi	
ʻ
o quvchiga   beradi,   o z	
ʻ ʻ
ruchkasini esa stolning o rtasiga	
ʻ 1 0 “Ruchka 
stol 
o rtasida” 	
ʻ
metodi surib qo yadi.ʻ
Asosiy qism
3.  Mavzu 
bayoni 20 Munozara 
metodi
Yakuniy qism
4 . Baholash  Faol qatnashgan guruh va 
o quvchilar rag batlantiriladi va 	
ʻ ʻ
baholanadi 5 Guruhlarga 
naminatsiya 
berish Smayil 
kartochka
lari
5. Refleksiya va 
     darsga yakun
     yasash Oilaga ta rif berilganida “Oila 	
ʼ
mo jaz Vatandir”, deyiladi. Siz 	
ʻ
bu fikrga qo shilasizmi? 	
ʻ
Javobingizni asoslang. 5
Mavzu bayoni Darsda ishlatiladigan tarqatma materiallar
Mavzuni  kirish  qismida  “Aqliy hujum”  metodidan  foydalanamiz.
1.Insonga bilim nima uchun kerak?...............................
2.Bilimli bo lish shartmi?...............................................	
ʻ
3.Boylik yoki bilim?.......................................................
4.Eng mashaqqatli kasb?................................................
5.Eng daromadli hunar?..................................................
6.Siz qaysi kasbni yoqtirasiz?.........................................
     O quvchilarda  “Aqliy hujum”   metodidan  foydalanish  ularni  	
ʻ
tezkorlik va zukkorlik  bilan  fikrlashga  undaydi!!!Bu metodda 
o quvhilarni   ishtiroki qanchalik ko p bo lsa, shunchalik maqsadga 	
ʻ ʻ ʻ
muvofiq bo ladi.	
ʻ
  “KLASTER”  metodi asosida mavzuni ishlash         “Klaster” metodi  orqali  o quvchilar  bilim  haqida  fikrlarini ʻ
tarmoqlash  orqali  ifoda eta  oladilar.Bu  metodni  tarbiya  fanidagi  
ahamiyati shundaki, bunda o quvchi  o z  fikrini  to liq samarali ifoda  	
ʻ ʻ ʻ
eta oladi. Erkin va keng qamrovli  fikrlash  doirasini  kengaytirishga 
erishiladi.Bunda o quvchilar yakka va guruh holda ishlaganda ham 	
ʻ
samarali natija kuzatiladi. Biliml
ar 
manb
ai  Hayotiy 
mavzularga 
oid 
uchrashuvla
rShaxsiy 
bilim va 
tajriba Hayotni 
kuzatish  Kitobla
rfilmlar
Pand-
nasihatla
r Internet
Keksalar 
bilan 
suhbatla
rIchki 
hissiyot        “ Eyler-Venn ”  diagrammasi metodida asosida ishlash
Bu metodda o quvchilar  “Bilim” va “Ko nikma” tushunchalarini ʻ ʻ
taqqoslaydilar, ular o rtasidagi umumiy o xshashlik va o ziga xos 	
ʻ ʻ ʻ
xususiyatlarini topib tahlil qilib beradilar. Bu usulda ishlash 
o quvchilarni o zaro taqqoslash imkonini beradi. Fikrlash qobiliyatini 	
ʻ ʻ
kuchaytiradi. Yuqori natijaga erishgan o quvchilar  rag batlantiriladi.	
ʻ ʻ
1. 2.   3. 
4. 5. 6.Bilim
Koʻnikma      Tarbiya fanida  “Tarif  bering”  metodidan samarali foydalansa bo ladi.ʻ
 Bu metodda   joylashtirilgan  rasmlarga qarab qaysi kasb haqida gap 
ketayotgani va u kasbga tegishli bo lgan ma lumotlarni sanab berishlari 	
ʻ ʼ
kerak bo ladi.Unda eng ko p va to g ri ma lumotlar keltirgan o quvchi 	
ʻ ʻ ʻ ʻ ʼ ʻ
rag batlantiriladi. 	
ʻ
“Kitoblar javoni” metodi.
      Bu metodda o quvchilar  sinf  xonasidagi  kitob javonida turli xildagi	
ʻ
kitoblar, badiiy  adabiyotlar  joylashtiriladi.Sinf o quvchilari guruhlarga 	
ʻ
bo linib,navbatma-navbat  javondan  o zlariga yoqqan istalgan kitoblarni	
ʻ ʻ
xarid qiladilar.Xarid qilingan kitoblar ichida mavzuga 
oid,qiziqarli,mantiqiy savollar yashiringan bo ladi.(Savollar qog ozga 	
ʻ ʻ
yozilib,kitob varaqlari orasiga joylashtiriladi.)Savollarni guruhlar 
o qib,birin-ketin javob beradilar.Tez va to liq javob bergan guruh  	
ʻ ʻ
a zolari rag batlantirilib,baholanadi.
ʼ ʻ
Ragʻbat
Ragʻbat    Darsni yakunlash:
O quvchilar bu metodlardan hayotiy  voqe iylikni o zaro tahlil ʻ ʼ ʻ
qilish,tashqi va ichki imkoniyatlarni solishtira bilish,ijobiy va salbiy 
tomonlarni o zaro taqqoslash,eng muhimi mavzuni mohiyatini real bilib 	
ʻ
olish imkoniyatiga ega bo ladilar va shu bilan birga o z fikr va 	
ʻ ʻ
munosabatlarini bildira oladilar.
Darsni mustahkamlash:
Kasb Qanday 
xususiyatlarga ega 
bo lish kerak?	
ʻ Nima bilish 
kerak?
Haydovchi Ehtiyotkor,sabrli…. YHQ va avtomobil
qurilmalari 
Aktyor 
Veterinar 
Fermer
Oshpaz
Harbiy 
Hamshira
O quvchilar  dars  davomida  egallagan  bilimlarini  ushbu  jadval  	
ʻ
orqali mustahkamlaydilar. O quvchilarning javoblari 5 balli tizimda baholanadi.ʻ
                                        “Dunyoga turmoq, 
                                         hatto ro zg or tebratmoq 	
ʻ ʻ
                                         uchun ham ilm  kerak”
                                                                      
M.Behbudiy
“Tasavvur tafakkur tajribasidir”
                                   A.Eynshtyen
                                        
                                            “   Bilim qaytarish va 
                                              takrorlashning onasidir”.
Abu Rayhon Beruniy 
“Odamiy ersang demagil odamiy, 
oniykim yuq xalq g amidin g ami.” 	
ʻ ʻ                                       A.Navoiy
Xulosa
Buyuk nemis faylasufi Gyote aytganidek: “Bilimning o zi yetarli emas, uni ʻ
amalda qo llay bilish ham kerak; istakning o zi yetarli emas, haraklanish 	
ʻ ʻ
kerak.” Yani inson uchun shunchaki bilimga ega bo lishning o zi kifoya 	
ʻ ʻ
qilmaydi, bu bilimlarni hayotda qo llay bilish ham zarur.	
ʻ
Darhaqiqat, inson egallagan bilimlarini, o rgangan tajribalarini, hayotiy 	
ʻ
ko nikmalarini	
ʻ   amalda   qo llasagina u katta muvaffaqiyatga erishadi.	ʻ
Dunyoda hech bir inson iqtidorsiz emas, u qandaydir xususiyatga ega, faqatgina
o zi sevgan, qiziqqan sohani tanlay olish kerak xolos. 	
ʻ
Olimlarning ta kidlashicha 40 mingdan ortiq kasblar bor.	
ʼ
Bu kasblarga erishish uchun albatta bilim kerak.                                           
Uyga vazifa:
Yangi mavzuni darslik bo yicha o qish,qo shimcha manbalar bilan ishlash.	
ʻ ʻ ʻ
O quvchilarni rag batlantirish	
ʻ ʻ
G olib guruh va o quvchilar baholanadilar.
ʻ ʻ
Ragʻbat
Ragʻbat

BILIM OL KASB HUNAR TANLA

Купить
  • Похожие документы

  • 3 sinfda matematikadan sinfdan tashqari ishlarni tashkil etish
  • Globallashuv sharoitida talabalarda ekologik ong va madaniyatni shakllantirish usullari
  • Sрirtli ichimliklаrgа mоyil о’smirlаr bilаn ijtimоiy-реdаgоgik fаоliyаt
  • Oilada olib boriladigan ijtimoiy-pedagogik faoliyat
  • Ijtimoiy-pedagogik tadqiqotlar

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha