Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 71.0KB
Xaridlar 1
Yuklab olingan sana 08 Fevral 2024
Kengaytma docx
Bo'lim Testlar
Fan Maktabgacha va boshlang'ich ta'lim

Sotuvchi

Bohodir Jalolov

Boshlang`ich ta'lim test oraliq

Sotib olish
1.0` quv   fanlarini   rejalashtirish    qanday   hujjatlarga   asoslangan ?
* A .  o ` quv   reja , o ` quv   dasturi ,   DTS   talablari ,  darslik .  
B . oquv   fanlari   rejalashtirish
C . darslik   DTS    talablari
D . o ` quv   dasturi ,  darslik
2. O`quvchilar bilim, ko`nikma va malak asiga qo`yiladigan minimal talablar  
*a.davlat ta’lim standarti
b. o`quv dasturi
c. darslik
d. dars
3 .   DTSda   boshlang ' ich   sinflar   o ' quv   rejasi   haftalik   umumiy   davlat   ixtiyoridagi   soatlar   qaysi   javobda  
ko ' rsatilgan ?
*a. 1-sinfda 20 soat, 2-sinfda 22 soat, 3-sinfda 24 soat, 4-sinfda 24 soat
b. 1-sinfda 22 soat, 2-sinfda 24 soat, 3- sinfda 26 soat, 4-sinfda 26-soat
c. 1-2-sinfda 22 soat, 3- 4-sinfda 23 soat
d.  1-sinfda 20 soat, 2-sinfda 24 soat, 3-sinfda 26 soat, 4-sinfda 26 soat
4.  Uzviylashtirilgan DTS qachon qabul qilingan?
a.  *2010 yil 1 iyul
b. 1999 yil 16 avgust
c. 2004 yil 27 yanvar
d. 1997 yil 29 avgust
1 .Darsga qo`yilgan maqsad turlari
   *a.  ta’limiy, tarbiyaviy, rivojlantiruvchi
b. t a’limiy, tarbiyaviy, musthkamlovchi
c. bilim, ko`nikma, malaka
d. ta’limiy, tarbiyaviy,yo`naltiruvchi
2.  Ona tili darslarini o`qitishdan ko`zlangan asosiy maqsad
*a.  O`quvchilarning yozma nutqini rivojlantirish va husnixat malakalarini takomillashtirish
b. savodxonligini oshirish
c. husnixatga o`rgatish
d. ta'limiy yozma ish yozish ko`nikmalarini rivojlantirish.
3.Bolalar faolligini oshiruvchi vositalardan biri
  *a. Ta'limiy o`yin
b. tarqatma 
c. interfaol metod
d. enerjayzer
4.Darsni samarali tashkil etishni ta'minlaydigan axborot-komminikatsion texnologiya  vositasi 
*a. Kompyuter texnologiyasi
b. televideniye
c. radio
d. magnitafon
1 .Savod o'rgatish davri  sinflarda qachongacha davom etadi?
A. 30 dekabrgacha*     
B. 21 mart, 30 dekabr     
C. 30 dekabr, 30 yanvargacha.    
D. fevralgacha   
2.Yangi o'zbek alifbosida necha harf nechta harfiy birikma, necha belgi bor?
*26taharf, 3taharfbir. Itabelgi     
 26taharf 2taharf bir.  Ita belgi    
 29ta harf 1ta belgi.       29 harf 
3.   Lotin  alifbosiga asoslangan yangi o"zbek alifbosiga o"tish haqidagi qonun qachon qabul qilingan?
  1995 yil 5 may 
 1996 yil 6 may
 *1993 yil 2 sentyabr
 1992 yil 21 oktyabr    
4. O`zbek tilining    imlo qoidalari qachon tasdiqlangan?
1993 yil 2 sentyabr
1995 yil 6 may
*1995 yil 24 avgust  
1996 yil 21 oktyabr  
Pastki qismidan ulanuvchi  Bosh harflar
*E,X, K, I, L,M, Q, R, U, H, Z, Ch, Sh
   A,J, G, Y, G`, NG
  B, D, F, N, O, P, S T, V, O
O`rta qismdan ulanuvchi Bosh harflar
E,X, K, I, L,M, Q, R, U, H, Z, Ch, Sh
   *A,J, G, Y, G`, NG
  B, D, F, N, O, P, S T, V, O
qo`shimcha unsur bilan ostki qismidan ulanuvchi bosh harflar
E,X, K, I, L,M, Q, R, U, H, Z, Ch, Sh
   A,J, G, Y, G`, 
 * B, D, F, N, O, P, S T, V, O
Ustki qismidan  ulanuvchi Kichik harlar
A. o, o`, v*
B. a, d, e, x, t
C. s.
    S. b, f, g, j, p, q, y, g`, ng
Ostki qismidan ulanvchi kichik harflar
Ostki qismidan ulanuvchi Kichik harlar
D. *a, d, e, x, t,u,r,h,k,l,z,m,i,n, 
E. o, o`, v*
F. s.
O`rta qismdan ulanuvchi kichik harflar
G. o, o`, v*
H. a, d, e, x, t
I. s.
   * S. b, f, g, j, p, q, y, g`, ng
1 .Boshlang'ich sinflarda necha turdagi yozma ishlar o'tkaziladi?
A. diktant, bayon    
B. diktant, bayon, insho*     
C. diktant, mustaqil ish.     
D. 2-3     
2 .Diktant  maqsadga ko'ra necha turga  bo'linadi? 
A. 2*  
B. 3
C. 4
D. 5 
3 .Ta'limiy diktant necha turga bo'linadi?
A. 2
2 B. 3
C. 6
D. 8*
4 .Boshlang'ich sinflarda insho mazmuniga    ko'ra necha turga bo'linadi?
A). 1
B). 2
C). 3*
D). 4
 5.   Erkin mavzudagi     insho necha turga bo'linadi? 
A). 1 
B). 2
C). 3*
D). 5
6 . Insho  yozishga     o'quvchilarni  o'rgatish necha bosqichdan iborat?
A). 1
B). 2
C). 3*
D). 5
7 . Boshlang'ich sinflarda ta'limiy diktant turlari nechta ?
A). 5ta  
B). 3 ta    
C). 8 ta*  
D). 10 ta 
8. 2-sinf o'quvchilariga DTS talablaridan kelib chiqib necha so'zdan iborat diktant yoziladi?
A). 35-38 
B). 35-39
C). 35-40*
9. Boshlang'ich sinflarda yozma ishlar necha hil yo'nalishda o 1
tkaziladi?
A). 1
B). 2
C). 3* 
D). 4
D). 35-41
1. YUNESKO ro’yxatiga kiritilgan yurtimizdagi tarixiy obidalar nechta?
A). 5000 dan ziyod
B). 3000 dan ziyod
C). 2500 dan ziyod
D). 4000 dan ziyod *
2.  Ma'naviyatning eng muhim omillari qaysilar?
A). Ma'naviy meros
B). Madaniy boyliklar, ko'hna tarixiy yodgorliklar
C). Muqaddas Islom dini, oila, mahalla, ta'lim-tarbiya tizimi
D). Hammasi to'g'ri *
3.  Globallashuv nima?
A). Mavjud milliy va mintaqaviy muammolarning jahon miqyosidagi muammolarga aylanib borishi
B).  Hayot sur'atlarining beqiyos darajada tezlashuvi
C). Ma'lumot olishning tezlashuvi
D). Hammasi to'g'ri *
4.  Yurtimizda kuchli huquqiy davlat, kuchli fuqarolik jamiyati qurish kontseptsiyasi qanday ataladi?
A). “Kuchli davlatdan-kuchli jamiyat sari” *
B). “Vatan sajdagoh kabi muqaddasdir”
C). “Men Vatanim ravnaqi uchun nima qilyapman”
D). “O'zbekistonda yagona Vatan”
5.   2001 yil 31 avgustdan yurtimizda  qaysi bayram nishonlanadigan bo'ldi?
A). “Bilimlar kuni”
3 B). “Mustaqillik kuni”
C). Xotira va qadrlash kuni
D). “Shaxidlar xotirasi kuni”  *
1." Test " so`zining lug`aviy ma'nosi……
*a. sinov
b. imtihon
c. bilimdarajasini aniqlash
d. baholash
2.  Boshlang'ich sinflarda ko'rgazmali qurollar maqsadiga ko`ra necha turi mavjud.
A). 2   
B). 3     
C). 4*       
D). 5  
3.  Ko'rgazmali qu rolga qo'yiladigan talablar?
A). didaktik, metodik,  estetik,gigiyenik*
B). didaktik, metodik    
C). estetik, gigiyenik 
D). to~g~ri javob yo"q. 
4. Boshlang"ich    sinflarda eng kop qo'llaniladigan  ko~rgazma turlari?
A). labaratoriya asboblari, rasmlar
B). sxemalar,j advallar,rasmlar
C). tabiiy ko'rgazmali qurollar,rasmlar,tarqatmalar
D). Barcha javoblar to`g`ri. 
5.  Ko~rgazmalilikdan ko~zlangan   maqsad?
A). darsga qiziqtirish
B). o'quvchini zeriktirmaslik 
C). dars samaradoligini  oshirish* 
D). darsda o'quvchini  chalg`itmaslik uchun 
6.Slaydlar qaysi dastur asosida yaratiladi?
*a. Microsoft Power point
b. Microsoft  Exsel
c Microsoft Word
d. Microsoft Flesh
1. Savod o'rganish davrida sinfdan tashqari o'qish qachon o'tkaziladi?
A). O 'tkazilmaydi  
B). Haftada 1 marta*    
C). Oyda 1 marta.   
D). Chorakda bir marta. 
2.  Sinfdan tashqari o’qish bosqichlari nechta?  
A). 3 ta   
B). 4 ta
C). 5ta
D). 7ta
3-sinfda  sinfdan tashqari o‘qish haftada necha soat o‘tkaziladi?
A). Ikki haftada 1 soat
B). Haftada 1 soat;
C). Haftada 15-17 minut
D). Haftada 2 soat;
4. Sinfdan tashqari o‘qish 4-sinfda haftasiga necha soat o‘tkaziladi?
  Ikki haftada 1 soat;*
Haftada 1 soat;
  Ikki haftada 3 soat;
Haftada 2 soat;
5.  1-sinfda sinfdan tashqari o ‘ qish (STO ‘ ) mashg ‘ ulotiga necha daqiqa ajratilgan?
A). 15-20 daqiqa*;
B). 15-17 daqiqa;
4 C). 15-18 daqiqa;
20 daqiqa.
1. Nutq bo'yicha nafas olishdan foydalana bilish bar bir tovushning to'g'ri artikulatsiyasi va diksiyasini 
aniqlash adabiy talaffus normalarini egallash kabilar ifodali o'qishni tashkil etish qaysi yo'nalishlarni o'z 
ichiga olganligini aniqlang.
A). Nutq organlari va ovoz o'rni;*      
B). So'zlarni to'g'ri talaffuz qilish;    
C). 1fodali o'qish yo'nalishlari;
D). Artikulatsiya va diktsiya;      
2. Artikulatsiya nima?
A). So'zlarni to'g'ri talaffuzi;     
B). Diksiya;    
C). Tovushni to'g'ri talaffuzi;   
D). Nutq a'zolarining harakati;*
 3 .  Diksiya nima?
A). So'zlarni to'g'ri talaffuzi;    
B). Artikulatsiya;  
C). Tovushni to'g'ri yo'nalishda aytish;*
D). Nutq a'zolari harakati
4. O'quvchilarni tez va  ravon o`qishga o'rgatishning qanday uslub va usuli    bor?
A). Kitoblar ko`rigini o'tkazish asosida 
B). Ovoz chiqarib o'qish, Ovozsiz o'qish 
C). O'quvchini o`qiganini kuzatish 
D). Barcha javoblar to'g'ri.*
5. Boshlang’ich sinf o’quvchilarining og’zaki va yozma nutqini egallashlarida fonetikaga oid bilimning 
ahamiyati qanday?
A). Fonetik   bilimga   asoslangan   holda   1-sinf   o’quvchilari   savod   o’rgatish   davrida   o’qish   va   yozishni   bilib
oladilar, so’zni to`g`ri talaffuz qilish, orfografik malakalar, gapni  to’g’ri aytish, so’zning tovush tomonini
bilishi o’rganadilar.*
B). Fonetik bilimga asoslangan holda jarangli va jarangsiz undosh tovushlarni bilib oladilar.
C). Unli va undosh tovushlarni o`rganadilar.
D). Harf va tovushni farqlaydi.
6. Yaxshi o`qish  sifatlari d e ganda  nimani tushunasiz?
A). yaxshi o`qish.
B). t e z , to`qri , ifodali, ongli o`qish*
C). tushunib o`qish.
D). chiroyli o`qish.
7. O`qish malakasini  takomillashtirish d e ganda nimani  tushunasiz?
A). O`quvchilarda yaxshi o`qish malakasini shakllantirish.*
B). Ongli o`qish.
C). Samarali o`qish.
D). Ijodiy o`qish.
8. To`qri o`qish nima?
A). Xato qilmasdan, yanglishmasdan o`qish.*
B). Ifodali o`qish.
C). Tez o`qish.
D). Ijodiy o`qish.
9. T e z o`qish nima?
A). To`g`ri o`qish;
B). Normadagi t e zlikda o`qish.*
C). Samarali o`qish.
D). Ijodiy o`qish.
    10 .     O'qish texikasiga qo'yilgan talablarni  aniqlang?
A). Harflarni to'g'ri o'qish, so'zlarni to'g'ri o'gish, gapdagi tinish belgilarini talaffuzda aks ettirish.*
B). Imlo h.atolariga  yo  ' 1 qo'ymaslik.
C). Harf va tinish belgilarini to'g'ri yozish.
5 D). Sonlarni    yozma qo'shish
Matematika fanini o’qitish metodikasi
1.  Reyting tizimida baholashda nazorat turlarini to'g'ri ko'rsatilgan qatorni toping?
A). JN, ON, MN,    
B). JN, ON, IFN, YN *      
C). JN, ON   
D). JN, ON, MN,   
2.  Joriy nazoratda qanday ballar qo'yiladi?
A). EBO-3b    
B). 0-5b*   
C). H.B, T.B, BKMgaqarab belgilanadi.   
D). IB 4-5     
3. Oraliq nazoratda qo'yiladigan ballar?
A). EB     
B). IB        
C). HB, TB*    
D). 1 va 2 javoblar to'g'ri      
4.Yakuniy nazorat qachon o'tkaziladi?
A). Har chorak yakunida     
B). Har o'quv yili yakunida  
C). 4-sinf yakunida    
D). 9-sinf yakunida*
1.Boshlang'ich ta'lim matematika ta'limi mazmuning negizi................. o'z ichiga oladi?
A). Sonlar va hisoblashlar, geometrik shakllar, matematik munosabatlar
B). Sonlar va hisoblashlar, geometrik shakllar ...*
C). Sonlar va hisoblashlar, geometrik shakllar , 4 amal ustida ishlash
D). Sonlar va hisoblashlar, geometrik shakllar , ta ortiq , ta kam
2. Boshlang'ich ta'lim yakunida necha amalliy sonli (shu jumladan, qavsli) ifodaning qiymatini topa 
olishlari zarur?
A). 2-3 amalli*   
B). 3-4 amalli  
C). 1-2 amalli.  
D). 2-4 amalli.
3. Ikki va undan ortiq amaliy misollar qanday bajariladi?
A). Bir yo'l bilan    javobi chiqariladi
B). Teskari yo'l bilan    
C). Bosqichma- bosqich    yozish mumkin*
D). Hamma javob to'gri  
4. Boshlang`ich ta’limda nechta qisqa shart turlari mavjud?
A). 5 ta
B). 4ta*
C). 3ta
D). 6ta
5. Noma'lum sonni topish yo`naltirilgan ifoda ...
*a. Tenglama
b. sonli ifoda
c. harfiy ifoda
d. misol
1, Matematikadan dars taqdimoti asosidagi dars turi.
* a. kompyuterlashtirilgan
b. axborotlashgan
6 c. texnik vositalar asosida
d. slaydlar 
2. Muammoli vaziyatni hal etish bosqichlari….
*a. isbotlash, tekshirish, tushuntirish
b. tekshirish, isbotlash
c. isbot, analiz tahlil
d. isbot, tahlil, tekshirish
3. Muammoli ta’lim jarayonini quyidagi uchta asosiy bosqichlarini aniqlang
*a.  Muammoli vaziyat hosil qilish,Muammoli yechim taxminlarini  shakllantirish,Yechimning to’g’riligini
tekshirish 
b.  Muammoli vaziyat hosil qilish, tahlil, muhokama.
c. Muammoli vaziyat hosil qilish, yechim, tekshirish
d. Muammoli vaziyat hosil qilish, muhokama, yechim
4.  Muammoli ta’lim texnalogiyalari  maqsadi…….
*a. Muammoli ta’lim texnalogiyalari o’quvchi faoliyatini faollashtirish va jadallashtirishga asoslangan.
b.  Muammoli ta’lim texnalogiyalari o’quvchi faoliyatini faollashtirish va   o`yinga   asoslangan.
c.  Muammoli ta’lim texnalogiyalari o’quvchi faoliyatini  mantiqan fikrlashga yo`naltirilgan
d   .   Muammoli   ta’lim   texnalogiyalari   o’quvchi   faoliyatini   o`yin   va   boshqotirmalar   ustida   ishlashga
asoslangan.
5. Ma’lum berilgan vaziyatni yechim yo`llarini topishga yo`naltirilgan ta’lim turi
*a  muammoli
b. evristik
c. innovatsion
d. interfaol
1. Murakkab masala necha yo'l bilan yechiladi? 
A). 1 va undan ortiq       
B). 3 va undan ortiq      
C). 2 vaundan ortiq.*      
D). 2va3  
2. Matematika darslarida qanday masala turlaridan foydalaniladi?
A). Sodda va murakkab;* 
B). Oddiy va sodda; 
C). Tarkibli; 
D). 2 va 3 javoblar to'g'ri;
3. Boshlang'ich sinflarda necha xil masala turlari mavjud?
A). 3      
B). 2*      
C). 4      
D). 5     
4. Mantiqiy masala mohiyati?
A). Darsga qiziqtiradi;    
B). Mustaqil fikrlashgayo'llaydi;   
C). O'quvchi tafakkurini charxlaydi *
D). Sodda va murakkab masalalar yechish uchun yo'nalish beradi;
5. Masalaning mazmuniga ko'ra turlari to`g`ri ko'rsatilgan qatorni   toping?
A). To'g'ri va teskari 
B). 1 va 2 yo'li
C). Sodda va murakkab * 
D). Tarkibli va murakkab
 “ATROFIMIZDAGI OLAM” VA “TABIATSHUNOSLIK” FANINI O’QITISH METODIKASI
1. Yerga nisbatan oy va quyoshning o'zaro yaqin - uzoqligini aniqlang?       
A). O y yaqin *   
B). Q uyosh yaqin     
7 C). T eng uzoqlikda.  
D). O 'Ichashning iloji yo'q    
2. Atmosferada qanday tabiat hodisalari bo'ladi?
A). shamol, tuman, bulut, yomg'ir, qor*    
B). zilzila, bo'ron     
C). yomg'ir, qor, qirov, do'l.
D). yomg'ir, qor, qirov
3. Yer yuzining asosiy shakllarini belgilang?
A). tekislik, tog', dengiz   
B). tog', adir, tekislik, cho'l     
C). tog', tekislik, okean.*   
D). tog', tekislik, okean , cho'l
4. Hozirgi   davrda ekologik    tanglikning  kelib chiqishining asosiy sabablari?
A). Yer  yuzida aholi sonining ortib  borishi.
B). Atrof- muhitning ifloslanishi.
C). Fan va texnikaning rivojlanishi.
D). Inson bilan tabiat o`rtasidagi muvozanatning buzilishi.* 
5.  Ekologik muammolarning xillari
A). Mahalliy
B). Mintaqaviy  
C). Umum bashariy,global
D). Barcha javoblar to'g'ri*
6.  Tabiatshunoslik darslarida beriladigan asosiy ta’lim- tarbiya yo`nalishi.
A). Axloqiy.
B). Aqliy.
C). Jismoniy .
D). *Ekologik.
7. Tabiat hodisalari qaysilar?
A). Shovqin, chang.
B). Zilzila, dovul*
C). Yong`in , nurash.
D). Yongin, dovul.
8. Jonli tabiat qaysi qatorda to`g`ri? 
A). Oy , suv , o`simlik.
B). Odamlar , hayvonlar , o`simliklar.*
C). Havo , toshlar, hayvonlar. 
D). Quyosh, oy, yulduz.
9. Tabiatda suv qanday aylanadi? 
A). Bug`lanish natijasi. 
B). Shamol ta`sirida.
C). Bulutlar yordamida. 
D). Barcha javoblar to`g`ri.*
10. Foydali qazilmalarni kimlar izlaydi? 
A). Arxeolog* 
B). Geolog 
C). Olimlar
D). Alpinistlar
11. Shakilga ega bo`lmagan jism? 
A). Suyuq jism. 
B). Qattiq jism. 
C). Gazsimon jism*
D). Muzlatilgan
12. Q uyosh, Oy,yulduzlar,Yer,havo, suv, toshlar, o`simliklar, hayvonlar,odamlar-bularning hammasi qaysi 
fanda o`rganiladi?
A). Atrofimizdagi olamda
B). Zoologiyada.
C). Astranomiyada
8 D). Tabiatda*
13. Tabiatni o`rganadigan fan nima deb ataladi?
A). Fizika .
B). Astranomiya.
C). Geografiya.
D). Tabiatshunoslik*.
14.  Hayvonlarni o`rganadigan fan nima deb ataladi?
A). Atrofimizdagi olam
B). Bio logiya
C). Tabiat
D). Zoologiya*
15. Jonli tabiat jismlarini belgilang
A). Usimliklar, xayvonlar, odamlar*
B). Usimliklar, xayvonlar, suv
C). Xayvonlar, odamlar, tuprok
D). Usimliklar xayvonlar, toglar
16. Jonsiz ta biat jismlariga nimalar kiradi?
A). Kuyosh, oy. yulduzlar, er, xavo, toshlar*
B). Usimliklar, xayvonlar, xavo, kuyosh
C). Xayvonlar, er, tosh
D). Yer, usimlik, xavo, yulduz
.  
1. Boshlang'ich sinf yakunida suvning qanday holatlarini bilishlari shart?
A). Suyuq, qattiq, gaz*     
B). Suyuq, qattiq      
C). Suyuq, qattiq, gaz, par.    
D). S suyuq,gaz, muz. 
2. Kecha va kunduz almashuvi, Yerning o'z o'qi va Quyosh atrofida aylanishni nechanchi sinfda bilishlari 
shart?
A). 1-2 sinf    
B). 4-sinf yakunida     
C). 5-sinfda.     
D). 1-4-sinflarda *    
3. 1-sinfda “Atrofimizdagi olam” kursi nechta yo`nalishda olib boriladi?
A). Yetti  yo`nalishda*
B). Uch  yo`nalishda
C). Bir  yo`nalishda
D). Ikki  yo`nalishda
4.  4-sinf yakunida o'quvchi O'zbekiston xaritasidan topa olishi lozim bo'lgan quyidagi berilgan to'g'ri 
qatorni toping?
A). Davlat poytaxti, viloyatlar, Qoraqalpog'iston Respublikasi*
B). Davlatlar, viloyatlar, poytaxtlar     
C). Poytaxtlar, dunyo davlatlari, viloyatlar.
D). Poytaxtlar, dunyo davlatlari, viloyatlar poytaxtari.  
5.  Nimalar yordamida ufqning asosiy tomonlarini belgilay olish mumkin?
A). Kompas   
B). Kompas, quyosh, mahalliy belgilar*    
C). Mahalliy belgilar
D). Quyosh,mahalliy belgilar.  ,.
6. Kuzatish daftar yurgizishdan maqsad...
A). Ob-havoni kuzatish;  
B). Tabiat o'zgarishini kuzatish;*
C). Kun tartibiga rioya qilish; 
D). Tabiat hodisalarini o'rganish;
7.  “ Fuqarolar atrof, tabiiy muhitga ehtiyotkorona munosabatga bo‘lishga majburdirlar” degan modda 
qaysi xujjatda ko‘rsatilgan?
9 A). “Tabiatni muxofaza qilish” to‘g‘risidagi qonunda;*
O‘zbekiston Respublikasi Konistitutsiyasining 50-moddasida;
B). Inson Huquqlar i umumjahon dekloratsiyasining 29-moddasida ;  
Inson huquqlari umumjahon dekloratsiyasi 19-moddasida
8.  O‘zbekiston Respublikasi Konistitutsiyasining qaysi moddasida har bir inson tabbiy xizmatdan 
foydalana olish huquqiga ega ekanligi ko‘rsatilgan?
A). 40-moddada* 
B). 54-moddada
C). 36-moddada
D). 41-moddada
9. O‘quvchi 4- sinfda globus va yarim sharlar xaritasidan nimalarni ko‘rsata olishi kerak?
A). Shimoliy va janubiy qutublar, Materiklar, Okeanlar va dengizlar.*
B). Shimoliy va janubiy qutublar
C). Materiklar
D). Okeanlar va dengizlar 
10. Nechanchi sinfda o`quvchilar “Qizil kitobga” kiritilgan 5-6 ta o`simlik, 3-4 ta hayvon turlarini ayta 
olishlari kerak? 
3-sinf*
2-sinf
1-sinf
4-sinf
Tasviriy san’at va badiiy mehnat fanini o’qitish metodikasi
1. Asosiy  ranglarni farqlay bilish, rasm chizish bosqichlari, buyumlar yasash va ularni bezata bilish.. . lar 
qaysi fanni aks ettirgan?
A). mehnat, rasm     
B). tasviriy san'at va badiiy mehnatga oid*      
C). musiqa, mehnat, tasviriy san'at.    
D). rasm   
2. Tasviriy san'at darsining mashg'ulot turlari?
A). Rasm chizishga o'rgatish va badiiy bezash;
B). Narsaning o'ziga qarab, tasavvur orqali rasm ishlash, haykaltaroshlik, borliqni idrok etish*
C). Rasm chizish, haykaltaroshlik ishlari;
D). Rasm chizish, bo'yash;    
3. Qaysi darsda o'quvchilarning badiiy didi  shakllanadi?
A). ona tili 
B). o`qish 
C). tasviriy san'at* 
D). tabiatshunoslik.
4. Qaysi darsda o`quvchining rassomchilik his-tuyg`usi shakllanadi?
A). O`qish 
B). matematika 
C). ona tili
D). tasviriy san`at*
5. Tasviriy   san'at   darsida  qo'llaniladigan    o`quv qurollarini    ko`rsating?
A). chizg'ich, qalam,  guash, sho'tka, al'bom*
B). kitob     
C). daftar  
D). hamma javoblar to`g`ri 
6. Rangli qog'ozlardan o"yinchoq yasaganda nimadan f oydalanainiz ?
A). yelim*  
B). suv  
C). bo`yoq
D). chizgich
. 
1. Tasviriy sanatning turlarini aniqlang.
A). Haykaltaroshlik, me’morchilik rangtasvir.*
10 B). Kino, rangtasvir, grafika
C). Grafika, me’morchilik, kino.
D). Rangtasvir, haykaltaroshlik, natyurmort
2. Zangori rangi qaysi ranglar qo’shilmasidan hosil bo’ladi?
A). Oq, ko’k*
B). Oq, Qizil
C). Oq,sariq
D). Ko`k, sariq
3. Tasviriy san’at turlari to’g’ri yozilgan qatorni belgilang?
A). Grafika, rangtasvir, haykaltaroshlik,me’morlik xalq amaliy can’ati, dizayn
B). Grafika, rangtasvir, haykaltaroshlik, me’morlik,xalq amaliy san’ati.
C). Miniatyura, grafika, haykaltaroshlik, me’morlik, nafis san’at
D). Grafika, haykaltaroshlik,miniatyura, xalq amaliy san’ati, dizayn.
6. Barg  rasmini  chizishdagi asosiy   shartlar?
A). proporsiya*
B). gorizontal  
C). vertikal  
D). kitob  
Odobnoma fanini o’qitish metodikasi
1. “Odobnoma fanini o’qitishdan maqsad”
A. O’quvchilarni tarbiyalash.
B. O’quvchilar odobini tartibga solish.
S. Urf odatlarimizni o’rgatish.
D. O’quvchilar qalbi va ongiga odob-axloq me’yorlarini singdirish.
2. “Odobnoma” o’qitish masalasi maktablarda qachondan boshlab yo’lga qo’yilgan.
A. 1993 yildan.
B. 1997 yil 27 avgust
S. 1998 yil 25 yanvar
D. 2002 yil 27 fevral.
3. “Odobnoma” qaysi o’quv yilidan boshlab fan sifatida o’quv rejasiga kiritildi?
A. 1997-1998 o’quv yillaridan boshlab
B. 1999-2000 o’quv yillaridan boshlab
S. 2001-2002 o’quv yillaridan boshlab
D. 1993-1994 o’quv yillaridan boshlab.
4. “Odobnoma” darsliklari qachondan tavsiya etilgan?
A. 1- sinf uchun 1993 yil, 2-4 sinflarda 1995 yildan tavsiya etilgan
B. 1- sinf uchun 1995 yil, 2-4 sinflarda 1997 yildan tavsiya etilgan
S. 1- sinf uchun 1998 yil, 2-4 sinflarda 1999 yildan tavsiya etilgan
D. 1- sinf uchun 2000 yil, 2-4 sinflarda 2001 yildan tavsiya etilgan.
5. “Odobnoma” darslarida milliy istiqlol g’oyasini shakllantirishga yo’naltirilgan qanday hujjat asos 
bo’ldi?
A. 1997 yil 29 avgust “Ta’lim to’g’risidagi qonun”
B. 1997 yil “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi”
S. Prezidentning 2001 yil 18 yanvardagi farmoyishi.
D. 2002 yil 15 fevraldagi 106 buyruq.
2.  Boshlang’ich ta’lim fanlarini o`qitish da pedagogik texnologiyalar 
1.Texnologiya – bu ...
11 *a. *grekcha ikki so‘zdan - «texnos»-hunar va «logos»-fan so‘zlaridan tashkil topib «hunar fani» ma’nosini 
anglatadi
b.  o‘qituvchi tomonidan o‘qitish vositalari yordamida o‘quvchilarga ta’sir ko‘rsatish
c. hunar
d. san'at
2. Pedagogik texnologiyaning maqsadi - …
*a. kam kuch va vaqt sarflab yuqori natijaga erishish
b.  Yangi  metodlarni o`rgatish
c.  o‘quvchi larni  faolligini  oshirishi
d  Ped texnologiya asosida dars o`tish
3.   Ilg‘or pedagogik texnologiyalarning asosiy metodlarini ko`rsating.
*a.modulli ta'lim texnologiyasi,hamkorlikda o`qitish texnologiyasi,muammoli ta'lim texnologiyasi
b.  pedagogik tizim,modul va algoritm,texnologik materiallardan foydalanish,
o‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi muloqot
c.   chaqiriq bosqichi,   aqliy hujum,  anglash bosqichi 
d.  t exnologiya, loyiha tayyorlash, algoritm
4.  Pedagogik texnologiya doimo qanday xarakterga ega bo`lgan?
*a.  metodik
b. kompleks
c. monotexnologik
d. texnologiya
1. Ta’lim - tarbiyaning maksadi va mazmuni, o‘quv jarayoni , loyixa , ta’lim texnologiyalari , vositalar,  
ta’lim - tarbiyaning usul va shakllari, ta’limni tashkil etish shakllari – bu ...
Yuqoridagilarni o‘z ichiga olgan tushuncha berilgan qatorni belgilang .
 *a.   ta’lim texnolgiyasi
b. ta’lim metodlari
c.  ta’lim jarayoni
d  modulli ta’lim
2.  Hozirgi kunda amaliyotda pedagogik texnologiyaning qaysi turlaridan samaral i foydalanilmoqda?
*a.  o‘ yin texnologiyalari
b.  muammoli o‘qitish, mujassamlashtirilgan ta’lim
c. modul ta’limi, rivojlantiruvchi ta’lim
d.  differentsial l ashgan ta’lim, faol o‘qitish (majmuaviy ta’ lim )
3.  Pedagogik texnologiya mezonlarini belgilang.
*a.  k onseptuallik ,  tizimlilik ,s amaradorlik qoilanuvchanlik
b. r ejalilik, tizimlilik.
c. t exnologiya, loyiha tayyorlash, algoritm
d.  p edagogik tizim ,m odul va algoritm ,
t exnologik materiallardan   foydalanish ,o‘ qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi muloqot
4.   A xborotli (kompyuterli) ta’lim metodi ni amalgam oshiruvchi vosita
;
*a. kompyuter
b. skaner
c. printer 
d monitor
1.Texnologik xarita ni tuzish o`qituvchi nimalarni  bilishi kerak
a.pedagogika, psixologiya,
       b..xususiy metodika, 
        c.pedagogik va axborot  texnologiyalaridan xabardor bo`lishi,
12         d  *hammasi to`g`ri  
2.Texnologik xaritaning tuzilishidan maqsad nima?
 *a. o`qituvchini darsni kengaytirilgan konspektini yozishdan xalos etadi,
b.xaritada  dars jarayoninig ko`rgazmasidan xalos etadi
c.o`qituvchi vao`quvchi faolligi  oshadi
d.faoliyatining barcha qirralari o`z aksini topadi
3 .  Texnologik jadval bu-   …
*a.   texnologik   jarayonning   shartli   tasviri,   uning   alohida   funktsional   elementlariga   bo‘linishi   va   ular   o‘rtasidagi
mantiqiy aloqalarning belgilanishi
b.   jarayonni bosqichma-bosqich usulda ifodalash, bunda maqbul bo‘lgan vositalar ko‘rsatiladi (bu odatda grafik
shaklda ifodalanadi)
c.  rejalashtirilgan natijalarga olib boruvchi  va bajarilishi shart bo‘lgan tartibli amallar tizimidir
d. loyiha
4.Texnologik xarita qanday tuzilgan bo`lishi kerak?
*a. dars jarayoni yaxlit holda  aks etgan bo`lishi, aniq belgilangan maqsad qo`yilgan bo`lishi kerak
b.vazifa va kafolatlangan natija bo`lishi kerak 
c.dars jarayonini tashkil etishning texnologiyasi to`liq o`z ifodasini topgan bolishi kerak
*d.hammasi to`gri
. 
4-mavzu. “Zinama-zina”, “Baliq skeleti”   texnologiyalaridan   boshlang’ich sinf darslarida foydalanish   (2
soat  amaliy mashg’ulot).
“Zinama- zina” texnologiyasi.   Uni o’tkazish qoidalari. Kichik guruhlarda ishlash. O’quvchilarni o’tilgan
yoki   o’tilishi   kerak   bo’lgan   mavzu   bo’yicha   yakka   va   kichik   jamoa   bo’lib   fikrlay   olishga   o’rgatish   usullari.
O’zlashtirilgan bilimlarni yodga tushirib, to’plangan fikrlarni umumlashtira olish. “Zinama-zina”  usuli  tasnifi va
o’tkazish   tartiblari.   O’tilgan   yoki   o’tilishi   kerak   bo’lgan   mavzu   bo’yicha,   yakka,   kichik   jamoa   bo’lib   fikrlash
hamda   xotirlash   va   o’zlashtirilgan   bilimlarini   yodga   tushirish,   fikrlarni   yozma   ,   chizma,   rasm   ko’rinishida
ifodalashga o’rgatish.  O’quvchilarni erkin, mustaqil  va mantiqiy  fikrlashga,  jamoa bo’lib  ishlashga,   izlanishga,
fikrlarni jamlab ulardan nazariy va amaliy tushuncha hosil qilishga, jamoaga o’z fikri bilan ta’sir eta olishga, uni
ma’qullashga, shuningdek, mavzuning tayanch tushunchalariga izoh berishda egallagan bilimlarini qo’llay olishga
o’rgatish. O’quvchilarni og’zaki va yozma nutqlarini oshirish.
“Baliq  skeleti”  texnologiyasi
Baliq     modeli     chizmasi     orqali     namoyish     etilishi.     Muammoni     hamkorlikda   yyyechish   maqsadining
qo’yilganligi.   Baliq     skeleti     chizmasi.   o’quvchilarni     mustaqil,     keng,     ijodiy,     tanqidiy     fikrlashga     o’rgatish
maqsadining qo’yilganligi. O’quvchilarning turli vaziyatlardan chiqishga yo’naltirilganligi.
1.…………………o`quvchilarni o`tilgan yoki o`tilishi kerak bo`lgan mavzu bo`yicha yakka va kichik jamoa
bo`lib fikrlash hamda xotirlash,o`zlashtirgan bilimlarni yodga tushirib,to`plangan fikrlarni umumlashtira
olish va ularni yozma, rasm,chizma  ko`rinishida  ifodalay olishga  o`rgatadi.  Bu tasnif qaysi texnologiyaga
berilgan?
*a. zinama -zina texnologiyasi
b. modul texnologiyasi
c. o`yin texnologiyasi
d. baliq skleti texnologiyasi
2.  zinama -zina texnologiyasi maqsadi………
*a.O`quvchilarni erkin,mustaqil va mantiqiy fikrlashga,jamoa bo`lib ishlashga,izlanishga,fikrlarni jamlab ulardan
nazariy   va   amaliy   tushuncha   hosil   qilishga,jamoaga   o`z   fikri   bilan   ta`sir   eta   olishga   ,uni
ma`qullashga,shuningdek,mavzuning tayanch tushunchalariga izoh berishda egallagan bilimlarini qo`llay olishga
o`rgatish
b. o`quvchilarni ijodiy ishlashga yo`naltirish.
c. o`quvchilarni mustaqil-ijodkorlikka o`rgatish.
d. nazariyani amaliy ish faoliyatiga bog`lash.
3."Baliq skleti" texnologiyasi  ......... asosida beriladi?
*a chizma 
13 b. jadval
c. rasm
d. gul
4.  ."Baliq skleti" texnologiyasi  yakunida nima chiqariladi?
*a xulosa
b. yakun
s   natija
d. baho
5-mavzu. “Sinkveyn”, “Bumerang” metodlaridan boshlang’ich sinf darslarida foydalanish  (2soat amaliy
mashg’ulot).
“Sinkveyn” metodining mazmun mohiyati. O’tkazish usullari. Darslarda qo’llashning ahamiyatli tomonlari.
Guruhda ishlashning afzalliklarini tushuntirilishi. 
“Bumerang” Dars   va   darsdan   tashqarida   turli   adabiyotlar,   matnlar   bilan   ishlash.   O’rganilgan   materialni
yodda saqlab qolish, so’zlab berish, fikrini erkin holda bayon eta olish, qisqa vaqt ichida ko’p ma’lumotga   ega
bo’lish   haqida   dars   mobaynida   o’qituvchi   tomonidan   barcha   o’quvchilarni   baholay   olish   imkoniyati.   Kitob   va
matn bilan ishlash texnikasi. Ushbu usullardan foydalanish  tartibi
1.“Sinkveyn”  so‘zining ma’nosi ko‘rsatilgan javobni toping.
*a.  Sinkveyn” - fransuzcha “sinq” so‘zidan olingan bo‘lib, besh degan ma’noni  anglatadi
b. Sinkveyn” - fransuzcha “sinq” so‘zidan olingan bo‘lib, besh degan ma’noni  anglatadi
c “Sinkveyn” -  “baholash” degan ma’noni bildiradi
d “Sinkveyn” - “o‘ynamoq”  degan ma’noni bildiradi
2.Sinkveyn necha  qatordan iborat bo`ladi ?
*a 5 qator
b. 6 qator 
c.7 qator
d. 4 qator
3 .   ...........texnologiyasi o`quvchilarni dars jarayonida,darsdan tashqarida turli adabiyotlar,matnlar
bilan   ishlash,o`rganilgan   materialni   yodida   saqlab   qolish,so`zlab   berish   ,fikrini   erkin   holda   bayon   eta
olish ,qisqa vaqt ichida ko`p ma`lumotga ega bo`lish hamda dars mobaynida o`qituvchi tomonidan barcha
o`quvchilarni baholay olishga qaratilgan.Ushbu tavsif qaysi texnologiyaga berilgan?
*a. Bumerang
b. sinkveyn
c. limerik 
d 3*4 texnologiyasi  
4. Bumerang texnologiyasida qanday savollar qo`yiladi?
         *a. Ochiq savollar, Yopiq savollar, Ko`ndalang so`roq
           b. Ochiq savollar, Yopiq savollar
           c ochiq va yopiq m ijodiy savollar
           d  ochiq , yopiq so`roqlar 
6-mavzu.   “Tushunchalar   tahlili”   va   “Assessment”   interfaol   metodlarini     boshlang’ich   sinf   darslariga
tatbiqi  (2 soat amaliy mashg’ulot).
  “Tushunchalar tahlili”  uslubi  (1 soat).
Tinglovchilarni   kurs   dasturida   belgilangan   asosiy   tayanch   tushunchalar     bo’yicha   bilimlarini   aniqlash.
Tinglovchilarning ehtiyojlari va imkoniyatlarini  aniqlash. O’z bilimlarini mustaqil ravishda erkin bayon eta olish.
O’zlarining   bilim   darajalarini   baholay   olish.   Yakka   va   guruhlarda   ishlay   olish.   Safdoshlarining   fikriga   hurmat
bilan qarash, o’z bilimlarini  bir tizimga  keltira olishga  qaratilganligi.   “Tushunchalar tahlili” orqali   tinglovchilar
bilimining   mustaqil   ravishda   erkin   bayon   etish   va   bir   tizimga   keltirishga   o’rgatish,   “Assessment”   metodi
shaxsning   o’zini-o’z   baholashga   yo’naltirilgan   ta’lim   mashqi   ekanligi   haqida   tushuncha   berish.   “Tushunchalar
tahlili”   metodi   orqali   o’quvchilarni   o’quv   dasturida   berilgan   asosiy   tayanch   tushunchalar   bo’yicha   bilimlarini
14 aniqlash, tinglovchilarning ehtiyojlari va imkoniyatlarini aniqlash, o’z bilimlarini mustaqil ravishda erkin bayon
eta   olish,   o’zlarining   bilim   darajalarini   baholay   olish,   yakka   va   guruhlarda   ishlay   olish,   safdoshlarini   fikriga
hurmat bilan qarash, shuningdek o’z bilimlarini bir tizimga keltira olishga o’rgatish.
  “ “Assessment”   usulining mazmun mohiyati. Usulni qo’llash orqali o’quvchilarning bilimini bir necha hil
yondashuvlar   orqali   baholash,   tahlil   qilish,   sinab   ko’rish   va   o’z-o’zini   baholashga   imkoniyat   berish.   Ushbu
metodlarni iqtisodiy bilim asoslari fani darslarida qo’llash tartibi va o’quv topshiriqlarini yaratishga qo’yiladigan
talablar. Ushbu usullarni iqtisodiy bilim asoslari darslarida qo’llay olish malakalarini rivojlantirish.
  “Assessment”   metodining   shaxsning   o’zini-o’zi   baholashiga   yo’naltiril-ganligi.   O’quvchilarning   bilimini
bir   necha   xil   yondashuvlar   orqali   baholash,   tahlil   qilish,   sinab   ko’rishdan   va   o’z-o’zini   baholashga   imkoniyat
berishdan iboratligi.
1.” O`quvchilarni   darsda o`tilgan mavzuni egallaganlik va  mavzu bo`yicha tayanch tushunchalarni
o`zlashtirib   olinganlik   darajalarini   aniqlash,o`z   bilimlarini   mustaqil   ravishda   erkin   bayon   eta
olish   ,o`zlarining   bilim   darajalarini   baholay   olish   ,yakka   va   guruhlarda   ishlay   olish   ,safdoshlarining
fikrigahurmat bilan qarash,shuningdek o`z bilimlarini bir tizimga solishga o`rgatish.”  Bu qaysi metodning
maqsadi? 
*a.  Tushunchalar tahlili
b. akvarium
c. bumerang
d sinkveyn
2.  :  “Tushunchalar tahlili” uslubini  ………………. shaklida ham tashkil etish mumkin.
*a.  “Chaynvord,” “Uzluksiz zanjir”, “Klaster”, “Blits-zanjir”
b. klaster, aqliy hujum
c. klaster, zanjir
d.zanjir
3.O`-o`zini baholashga yo`naltirilgan metod……
*a.  “Assessment”
b. bumerang
c. tushunchalar tahlili
d analiz-sintez
4.  O’quvchilarning bilimini bir necha xil yondashuvlar orqali baholash, tahlil qilish, sinab ko’rishdan
va o’z-o’zini baholashga imkoniyat berishdan iborat  bo`lgan metod?
*a.  Assessment”
b.  akvarium
c. bumerang
d sinkveyn
7-mavzu.   ”Venn   Diagrammasi”   metodidan   boshlang’ich   sinf   darslarida   foydalanish   (2   soat   amaliy
mashg’ulot).
“Venn diagrammasi” metodining ma’nosi. “Venn diagrammasi” usulining  tasnifi va ahamiyati. Usulni olib
borish   bosqichlari.   Kichik   guruhlarda   ishlash   strategiyasi.   Ish   jarayonini   sxema   asosida   olib   borish.   “Venn
diagrammasi”   metodining     o’quvchilar   tomonidan   fanni   qay   darajada   o’zlashtirganligini   bilish,   o’qituvchi
tomonidan qisqa vaqt ichida barcha o’quvchilarni baholay olishga yo’naltirilganligi Uslub o’tilgan o’quv predmeti
yoki   ma’lum   bir   asarni   to’liq   tugatgandan   so’ng,   o’quvchilar   tomonidan   fanni   qay   darajada   o’zlashtirganligini
bilish maqsadida o’tkazilishi. Shu orqali o’z bilimlarini tekshirib baholashga imkoniyat yaratilishi. 
1. B ir-biriga bog’liq mavzularni tahlil qilish, solishtirish, taqqoslash va mustahkamlash ni o`z
ichiga olgan metod ….
*a .  ”Venn Diagrammasi” metodi
15 b.  akvarium  metodi
c. bumerang  metodi
d sinkveyn  metodi
2. “Venn diagrammasi” asosida ikki mavzu asosida qanday xulosalar chiqariladi?
*a. umumiy
b. xususiy
c. induktiv
d deduktiv
3. “Venn diagrammasi” metodi o`quvchilar qanday ish turidan foydalaniladi?
a. *Hamkorlikda ishlash
b. Yakka 
c. Individual
d. Katta guruhda ishlash
4. “Venn diagrammasi” metodidan qaysi fanlarda foydalanish imkoniyati mavjud?
a. ona tili va o`qish
b. matematika 
c tabiat
*d barcha fanlarda 
8-mavzu.   “Elpig’ich”     texnologiyasi   va     «BBB»   metodi   boshlang’ich   sinf   darslarida   qo’llash   (2   soat
amaliy mashg’ulot).
“Elpig’ich”   texnologiyasi murakkab va ko’p tarmoqli, muammoli mavzularni o’rganishga qaratilganligi.
Texnologiyaning   mohiyati.     Texnologiyaning   qo’llanishida   mavzuning   turli   tarmoqlari   bo’yicha   to’liq
axborot berilishi. Har tomonlama tahlil qilishning afzalliklari.
Tanqidiy,   tahliliy   va   aniq   mantiqiy   fikrlashlarini   muvaffaqiyatli   rivojlantirishga,   o’z   fiklarini   yozma   va
og’zaki shaklda ixcham bayon etishga, uni himoya qilishga imkon yaratilganligi. 
«BBB»   metodining     o’tkazilish   mazmuni .   O’quvchilarni   o’tilgan   mavzularni   yodga   olishga,   mantiqan
fikrlab,   berilgan   savollarga   mustaqil   ravishda   to’g’ri   javob   berishga   va   o’z-   o’zini   baholashga   o’rgatishga
qaratilganligi.   Qisqa vaqt ichida o’qituvchi tomonidan barcha o’quvchilarning egallagan bilimlarini baholashga
qaratilganligi.   «BBB»     usulini     tasnifi.Usulning   maqsad   va   vazifalari,   qo’llash   usullari.   «BBB»     metodi   esa
o’quvchilarni o’tilgan mavzularni yodga olishga, o’z-o’zini baholashga o’rgatishga qaratilgan metod ekanligi, bu
metodlardan boshlang’ich sinf darslarida foydalanishning ahamiyati
«BBB» u sulidan foydalanishning uch bosqichi. Yakuniy yagona loyiha yaratish .
1. “YELPIG`ICH “TEXNOLOGIYASIDA UCHRAYDIGAN ASOSIY TUSHUNCHALAR
a. asos, nazariya
*b. Aspekt , Afzallik ,  Fazilat , Nuqson , Xulosa
c. kirish, asos, xulosa
d. hammasi to`g`ri
2. ”Yelpig`ich”texnologiyasi mavzuni o`rganishning  necha   bosqichda  amalga oshiriladi?
a. 5
b. *3
c.    4
d. 6
3. O’quvchilarni   o’tilgan   mavzularni   yodga   olishga,   mantiqan   fikrlab,   berilgan   savollarga
mustaqil ravishda  to’g’ri javob berishga va o’z- o’zini baholashga  o’rgatishga qaratilgan   metod
nomi……
*a .   ” BBB ” metodi
b.  akvarium  metodi
c. bumerang  metodi
d sinkveyn  metodi
16 4..................metodi   bilimlarni   o’zlashtirish   bo’yicha   o’z-o’zini   nazorat   qilish,   darsdayoq
tegishli   ma’lumotlarni   egallab   olishga   intilish,   axborot   resurslari   ustida   mustaqil   ishlash
ko’nikmalarini shakllantiradi.
          a.  Yelpig`ich”texnologiyasi
b.  akvarium  metodi
c. bumerang  metodi
*d.  BBB ” metodi
9-mavzu. “Charxpalak” metodi va “Xulosalash” texnologiyasini boshlang’ich sinf darslariga tadbiqi   (2
soat amaliy mashg’ulot).
“Charxpalak”   metodi.   “Charxpalak”   metodining   o’tkazish     usullari.   Guruhlarga   berilgan   mavzular
bo’yicha   ishlashga   qaratilganligi.   “Charxpalak”   usuli   texnologiyasini   darslarga   ijodiy   yondoshgan   holda   tadbiq
etish   va   ulardan   samarali   foydalanish,   mavzuga   mos   ravishda   usul   tanlashning   o’ziga   xosligi   .   O’quvchilarni
o’tilgan mavzularni yodga olishga mantiqan fikrlab, berilgan savollarga mustaqil ravishda to’g’ri javob berishga
va o’z-o’zini baholashga o’rgatishga va qisqa vaqt ichida o’qituvchi tomonidan barcha o’quvchilarning egallagan
bilimlarini baholashga qaratilganligi.
“Xulosalash”   texnologiyasining o’tkazilish qoidalari.   Murakkab, ko’p tarmoqli, mumkin qadar muammoli
mavzularni   o’rganishga   qaratilganligi.   Texnologiyaning   mohiyati.   Mavzuning   turli   tarmoqlari   bo’yicha   axborot
berilishiga qaratilganligi. 
1. ………………..o` quvchilarni o’tilgan mavzularni yodga olishga mantiqan fikrlab, berilgan 
savollarga mustaqil ravishda to’g’ri javob berishga va o’z-o’zini baholashga o’rgatishga va qisqa 
vaqt ichida o’qituvchi tomonidan barcha o’quvchilarning egallagan bilimlarini baholashga 
qaratilgan.
          a.  Yelpig`ich”texnologiyasi
b.  akvarium  metodi
c. bumerang  metodi
*d.   Charxpalak ” metodi
2. “Charxpalak” usuli texnologiyasini darslarga ………yondashgan holda tashkil etish mumkin?
a. Differesial
b. *ijodiy
c. Individual
d. Induktiv 
3. Murakkab, ko’p tarmoqli, mumkin qadar muammoli mavzularni o’rganishga qaratilgan  metod 
nomi?
a.  Yelpig`ich”texnologiyasi
b.  akvarium  metodi
c. bumerang  metodi
*d.  Xulosalash ” metodi
4. Xulosalash ” metodi dan qaysi fan yo`nalishida foydalansa bo`ladi?
a. O`qish
b. Ona tili
c. Matematika 
d. *Barcha fanlar
Boshlang’ich ta’lim fan larini  o’qitishda axborot texnologiyalari
1.  O` zbekiston Respublikasining 560-II-son  Q onuni (Axborotlashtirish t o` g ` risida)  q achon  q abul  q ilingan?
A). 20 avgust 1999 yil
B). * 11 dekabr 2003 yil
C). 30 may 2002 yil
D). 28 sentyabr 2005 yil
17 2.   O`zbekiston   Respublikasining   822-I-son   Qonuni   (Telekommunikatsiyalar   to`g`risida)   qachon   qabul
qilingan?
A). *20 avgust 1999 yil
B). 11 dekabr 2003 yil
C). 30 may 2002 yil
D). 28 sentyabr 2005 yil
3.   O`zbekiston   Respublikasi   Prezidentining   PF-3080-son   Farmoni   (Kompyuterlashtirishni   yanada
rivojlantirish va axborot-kommunikatsiya texnologiyalarini joriy etish to`g`risida) qachon qabul qilingan?
A). 11 dekabr 2003 yil
B). 20 avgust 1999 yil
C). 20 avgust 1999 yil
D). * 30 may 2002 yil
E). 28 sentyabr 2005 yil
4.O`zbekiston   Respublikasi   Prezidentining   PK-191-son   Qarori   (O`zbekiston   Respublikasining   jamoat
ta’lim axborot tarmog`ini ("ZiyoNET")  tashkil etish to`g`risida) qachon qabul qilingan?
A). * 28 sentyabr 2005 yil
B). 20 avgust 1999 yil
C). 11 dekabr 2003 yil
D). 30 may 2002 yil
5.   O`zbekiston   Respublikasi   Vazirlar   Mahkamasining   200-son   Qarori   (Kompyuterlashtirishni   yanada
rivojlantirish   va   axborot-kommunikatsiya   texnologiyalarini   joriy     etish   chora-tadbirlari   to`g`risida)
qachon qabul qilingan?
A). 11 dekabr 2003 yi
B). 20 avgust 1999 yil
C). * 6 iyun 2002 yil
D). 30 may 2002 yil
6.   O`zbekiston   Respublikasi   Vazirlar   Mahkamasining   110-son   Qarori   (O`zbekiston   Respublikasi   XTV
huzurida   multimedia   umumta’lim   dasturlarini   rivojlantirish   markazini   tashkil   etish   chora-tadbirlari
to`g`risida) qachon qabul qilingan?
A). 30 may 2002 yil
B). 11 dekabr 2003 yil
C). 6 iyun 2002 yil
D). * 7 iyun 2006 yil
7.O`zbekiston   Respublikasi   Xalq   ta’limi   vazirligining   6/5-XB-sonli   Buyrugi   (2006-2007   o`quv   yilini
"Axborot   kommunikatsiya   texnologiyalaridan   foydalanishda   pedagog   kadrlar   salohiyatini   oshirish   o`quv
yili" deb nomlash  to`g`risida) qachon qabul qilingan?
A). 7 iyun 2006 yil
B). * 3 avgust 2006 yil
C). 11 dekabr 2003 yil
D). 6 iyun 2002 yil
8. O`zbekiston Respublikasi Xalq ta’limi vazirligining 35-sonli Buyrug`i(Xalq ta’limi vazirligining axborot-
ta’lim   portali   (WWW.EDUPORTAL.UZ)   va   uning   mazmunini   takomillashtirish         to`g`risida)   qachon
qabul qilingan?
A). 6 iyun 2002 yil
B). 7 iyun 2006 yil
C). * 13 fevral 2008 yil
D). 3 avgust 2006 yil
9. Monitor bu  ... ... ... ... ... qurulmasi.
A). Ma’lumotlarni kiritilishini engillashtiruvchi manipulyator
B). Ma’lumotlarni kompyuterga kiritish uchun mo`ljallangan
C). *Ekranga matnli va grafikli ma’lumotlarni chikarish
D). Qog`ozga matnli va grafikli ma’lumotlarni chikarish
10. Klaviatura bu  ... ... ... ... ... kurulmasi.
A). Ma’lumotlarni kiritilishini  y engillashtiruvchi manipulyator
B). *Ma’lumotlarni kompyuterga kiritish uchun mo`ljallangan
C). Qog`ozga matnli va grafikli ma’lumotlarni chikarish
D). Ekranga matnli va grafikli ma’lumotlarni chikarish
18 11. Sich q oncha bu  ... ... ... ... ... kurulmasi.
A). *Ma’lumotlarni kiritilishini engillashtiruvchi manipulyator
B). Ekranga matnli va grafikli ma’lumotlarni chikarish
C). Ma’lumotlarni kompyuterga kiritish uchun mo`ljallangan
D). Qog`ozga matnli va grafikli ma’lumotlarni chikarish
1. MS PowerPoint qanday dastur? 0
A). Matnli ma’lumotlarni qayta ishlash uchun mo`ljallangan dastur.
B). Matnli ma’lumotlarni kiritish va ularni qayta ishlash uchun mo`ljallangan dastur.
C). *Taqdimotlarni yaratish va ularni qayta ishlashga mo`ljallangan dastur.
D). Matnli ma’lumotlarni kiritish uchun mo`ljallangan dastur.
2. Taqdimotlarni yaratish va ularni qayta ishlashga mo`ljallangan dastur nomi to’g’ri ko’rsatilgan qatorini
toping.
A). MS WORD
B). To’g’ri javob yo’q
C). * MS PowerPoint
D).     MS EXCEL
3. XTVning axborot ta’lim portali qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.
A). WWW.EDU.UZ
B). *WWW.EDUPORTAL.UZ
C). WWW.MARKAZ.UZ
D). WWW.MTRK.UZ
4. O’zbekiston Respublikasining jamoat ta’lim axborot tarmog’i qaysi javobda to’g’ri ko’rsatilgan.
A). WWW.EDU.UZ
B). WWW.EDUPORTAL.UZ
C). * WWW.ZIYONET.UZ
D). WWW.MARKAZ.UZ
5.  Internet qanday tarmoq.
A). Lokal
B). * Global
C). Mintaqaviy
D). To’g’ri javob berilmagan
6. (e-mail) Elektron pochtasi uzatadi….
A). Faqat fayllarni
B). * Xabarlar va biriktirilgan fayllar
C). Faqat xabarlarni  
D). To’g’ri javob yo’q
1. Microsoft PowerPoint dasturi yordamida yaratiladigan
A). “Prezentatsiya” *
B). “Slayd”
C). “Dokument”
D). “List”
2.  Quyida keltirilgan yozuvlarning qaysi biri pochta manzili hisoblanadi ?
A). ttt@aci.uz*
B). www.aci.uz
C). Epson.com
D). www.ict.gov.uz
3.   O'zbekiston   Respublikasi   Vazirlar   Mahkamasining   2005   yil   28   sentyabrdagi   191-sonli   Qaroriga
muvofiq,   «ZiyoNET»   tarmog'i   axborot   resurslarining   yaratilishi   va   ekspertizadan   o'tkazilishi
uchun qaysi davlat organlari javobgar hisoblanadi ?
A). Oliy va O'rta maxsus ta'lim vazirligi va Halq ta'limi vazirligi *
B). Adliya vazirligi va O'zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi
C). O'zbekiston aloqa va axborotlashtirish agentligi   va Oliy va O'rta maxsus ta'lim vazirligi
D). Adliya vazirligi   va   Oliy va O'rta maxsus ta'lim vazirligi
4. ZiyoNET  bu:
A). Jamoat ta'lim axborot tarmog'i *
B). I nternet provayder  – kompaniyasi nomi
19 C). Xal q ta'limi vazirligi sayti
D). Oliy va o'rta maxsus ta'lim vazirligi sayti
5. Axborot texnologiyalari asosida o`tilgan dars
A). kompyuterlashgan*
B). Innavatsion
C). Multimediya
D). Slayd
6. Taqdimotlar yaratishga asoslangan dastur turi
A). Power Point*
B). Giperssilka
C). MS Word
D). MS  Excel
7. Sayt nima ?
A). Internet tarmog’ida ma’lumotni o’zida saqlab turuvchi sahifa*
B). Elektron kutubxona
C). Elektron pochta
D). Axborot almashuvini ta’minlovchi tarmoq
1.   Kompyuter   texnologiyasiga   asoslangan   o’quv   uslubini   qo’llashga   mo’ljallangan   adabiyot   qanday
ataladi?
A). Elektron darslik *
B). Internet
C). Elektron pochta
D). Elektron kutubxona
2.   Boshlang‘ich   sinf   darslarida   virtual   kutubxona   materiallaridan     foydalanish   uchun   qaysi   saytlar dan
foydalanasiz?
A). uzedu.uz, kitob.uz , zionet.uz.*
B). Mail.ru
C). Opera, Fecbook
D). Boshlangich.com
4. Tanlov mavzulari
DTS ta’rifi?
A). O`quvchilar bilim, ko`nikma va malakasiga qo`yilgan minimal talablar
B). Maksimal darajasiga
C). O‘rtacha darajasiga
D). Eng ilg‘or o‘quvchilarning bilim darajasiga
Umumiy o‘rta ta’limning davlat ta’lim standarti talablari kimlarga qo‘yiladi?
A). Boshlang‘ich ta’lim hamda umumiy o‘rta ta’lim bitiruvchilariga
B). Bo sh lan-g‘i ch  ta’lim bitiruv ch ilariga
C). Umumiy o‘rta ta’lim bitiruvchilariga
D). O‘rta maxsus, kasb hunar ta’limi bitiruvchilariga
…….davlat   hujjati   bo`lib,   o``quvchilarning   yosh   va   individual   xususiyatlarini   inobatga   olgan   holda
uzviylik   va   ketma-ketlikda   berilgan   ,   o`quvchilarga   berilishi   lozim   bo`lgan   bilim,ko`nikma   va
malakalar majmuasini tashkil etadi
A). O`quv dasturi
B). DTS talabi
C). Darslik
D). Metodik qo`llanma
O‘zbekiston   Respublikasi   Xalq     ta’limi     vazirligining       144-sonli   “Uzluksiz   metodik   xizmat   ko‘rsatish
tizimini takomillashtirish to‘g‘risida”   buyrug‘i  qachon qabul qilingan?
A). 20 11- yil  4 -iyulda
B). 2011 –yil  1- avgust
C). 2010-yil 15- avgust
D). 20 11- yil  4 -iyu n da
1. Dars jarayoni necha bosqichdan iborat?
A). O`qituvchi mahoratiga bog`liq
20 B). 6*
C). 4
D). 5
2.  Darsni rejalashtirish
A). * Darsni loyihalash
B). Dars rejasi
C). Dars soatini taqsimlash
D). Darsni  rejalashtirish va bayon
3 .   O‘zbekiston   Respublikasi   Xalq     ta’limi     vazirligining       144-sonli   “Uzluksiz   metodik   xizmat
ko‘rsatish   tizimini   takomillashtirish   to‘g‘risida”       buyrug‘ining   nechanchi   ilovasi   bilan
“Umumiy o‘rta ta’lim maktabi fan Metodbirlashmalari  to‘g‘risida Nizom tasdiqlangan?
A). 11-ilova*
B). 10-ilova
C). 12-ilova
D). 14-ilova
4. Maktab o`qituvchilarning metodik ishlarini mujassamlashtiradigan uyushma
A). Metodbirlashma*
B). Metodik kengash
C). Metodik o`qish
D). Metodik yig`ilish
1. Ekologiyaning fanining asoschisi kim?
A). Ch.Davrin
B). Vernadskiy
C). E.Gekkel
D). J.Lamark
2. Yerning hayot qobig`ini ajrating
A). G idrosfera
B). Litosfera
C). Atmosfera
D). Biosfera*
3. Yer yuzidagi barcha tirik organizmlar yig`indisi
A). Biotop
B). Biogeosennoz*
C). Biota
D). Ekotop
4. Ekologiya so`zining lug`aviy ma'nosi nima?
a. “ Eko” uy-joy logos fan
b. “Eko”- tabiatni asrash
c. “Eko” tabiatni ehtiyot qilish
d. “ Eko” tabiat , log o s fan
21

Boshlang`ich ta'lim test oraliq

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Savod o‘rgatish darslarida dam olish daqiqalarini tashkil etish
  • Ogʻzaki hisoblash malakasini rivojlantirishning nazariy asoslari
  • Savod oʻrgatish davrida koʻrgazmali qurollardan foydalanish
  • Axloqiy tarbiya jarayonida Alisher Navoiy merosidan foydalanish
  • Boshlang’ich sinf o’qish savodxonligi darslarida xalq og’zaki ijodini o’rganish

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский