Kelajak soati darsining 9-11 sinflar uchun ssenariysi

“ Kelajak  soat i”  1-mav zu
“ Kelajak   soat i”   darsining   9-11   sinfl ar   uchun   mashg‘ulot
ssenariy si:
1-mav zu: “ Vat an uchun, millat  uchun, xalq uchun”
Dars maqsadi :
O quvchilarga milliy mustaqillik ahamiyatini anglash, ʻ
mustamlaka davri davri ko rguliklari, 	
ʻ
istiqlol yo lida jafokash xalqimiz ko rsatgan matonat, 	
ʻ ʻ Yangi O zbekistonning bunyod etilishida mamlakatimiz Prezidentiʻ
olib borayotgan mustaqil, xalqparvar siyosatning ahamiyati xususida
taʼsirli maʼlumot va ko nikmalar berish.	
ʻ
 Darsdan k ey in k ut iladigan nat ijalar:	
✅
- o quvchilar	
ʻ   mustamlaka va mustaqillik farqini anglaydi;
-  mustaqillikning qadrini tushunadi;
-   mustaqillikni kundalik amaliy ishlar, fidoyilik, masʼuliyat bilan
mustahkamlash zaruratini uqib oladi;
-   Prezidentimizning  Yangi  O zbekistonni  bunyod   etish  yo lidagi	
ʻ ʻ
xalqparvar siyosati to g risida maʼlumot va bilimlar oladi; 	
ʻ ʻ
-   islohotlarga   daxldorlik,   Vatan   va   millat   taqdiri   uchun
javobgarlik,   faol   fuqarolik   pozitsiyasini   namoyon   qilish
ko nikmasi shakllanadi.	
ʻ
 Dars dav omiy ligi: 	
??????️ 45 daqiqa.
Tav siy a   et ilgan   mashg‘ulot  shak li:  
??????‍?????? bilim  beruvchi suhbat, video
parchalar,   zamona   qahramoni   yoki   mashhur   kishilar   intervyulari,
o‘yin elementlari va qo‘shimcha materiallardan foydalanishni nazarda
tutadi.
Mat eriallar t o‘plami:
??????
-   ssenariy;
-   uslubiy tavsiyalar;
-   videomateriallar; -   interaktiv topshiriqlar;
-   taqdimot.
 Dars t uzilishi ?????? 1 qism. Mot iv at sion
Darsning   birinchi   qismining   maqsadi   –   o‘quvchilarning   mavzu
muhokamasida   faol   ishtirok   etishlari   uchun   sharoit   yaratishdir.
Boshlang‘ich   sinf   o‘quvchilarining   kelgusi   faoliyatiga   bo‘lgan
motivatsiya mashg‘ulot mavzusini aks ettiruvchi materialni ko‘rish
va muhokama qilishga asoslanadi.
 
2-qism. Asosiy
Asosiy   qismda   o‘quvchilar   darsning   asosiy   ma’nolarini
tushunish   va   ochib   berishga   yo‘naltiriladi.   Shu   maqsadda
o‘quvchilarga   tasviriy   materialni   tahlil   qilish,   videolarni   ko‘rish   va
bilishga qaratilgan savollar taklif etiladi.
 
3-qism. Y ak uniy
Dars g‘oyalarini umumlashtirish, mashg‘ulotga yakun 
yasash.
Dars ssenariy si
 Dastlabki 10 daqiqada mavzuning siyosiy-ijtimoiy ahamiyati, Davlat rahbari
tomonidan ayni mavzuga oid amalga oshirilayotgan sa’y-harakatlar bayon etiladi
(prezentatsiya). 
 1. 	
?????? KIRISH. Mot iv at sion qism(10 daqiqa) Oʻqit uv chi:   – Aziz o quvchilar. Eshitgansiz, o qigansiz – fidoyi jadidʻ ʻ
bobomiz Cho lponning:	
ʻ
Ko ngil, sen bunchalar nega,	
ʻ
Kishanlar birla do stlashding?	
ʻ
Na faryoding, na doding bor,
Nechun sen buncha sustlashding?...
Tiriksan, o lmagansan,	
ʻ
Sen-da odam, sen-da insonsan.
Kishan kiyma, bo yin egma, 	
ʻ
Ki, sen ham hur tug ulg onsan! 	
ʻ ʻ
degan o tli misralari bor. Shoirning bu xitobi siz bilan bizga hurlik  va	
ʻ
ozodlikning   qanchalar   qadrli   ekanini   har   daqiqa   eslatib   turadi.   Shu
bilan   birga,   hech   qachon   mustamlakachilikka   bo yin   egmaslik,	
ʻ
boshqa barcha millat va  elatlar bilan teng huquqqa  ega  o zbek xalqi	
ʻ
o z erki va mustaqilligi yo lida tinimsiz kurashmog i kerakligini uqtirib	
ʻ ʻ ʻ
turadi.
Siz hozirga qadar “Tarix”, “Adabiyot” darslari orqali uzoq va yaqin
o tmishimizda   yurtimiz,   xalqimiz   boshiga   tushgan   mustamlaka,
ʻ
istibdod,   zulm   va   zo ravonliklarning   ko plab   misollari   bilan	
ʻ ʻ
tanishgansiz.   Va   anglagansizki,   turli   bosqinchilarning   bizning
dunyoda tengi yo q ona diyorimizni o ziga bo ysindirish, uning xalqini	
ʻ ʻ ʻ
qul qilish istagi olis tarixning biror davrida susaygan emas. Biroq o z erki, hurligini har narsadan ustun qo ygan ona xalqimizʻ ʻ
ham biror bosqinchiga tek qarab turmagan: elu yurtni ozod qilish, o z	
ʻ
yerida   mustaqil   davlat   barpo   etish   yo lida   doimo   mardonavor	
ʻ
kurashgan.
Keling hozir sizlar bilan Vatanimiz tarixida o chmas iz qoldirgan jasur 
ʻ
bobolarimizni yodga olamiz.
Lavhani diqqat bilan tomosha qilib, ajdodlarimiz ismini birma bir
aytamiz.	
Sunʼiy   intellekt   yordamida   Najmiddin   Kubro,   Jaloliddin   Manguberdi,	
Amir Temur kabi ajdodlarimiz siymosi ifodalangan 1 daqiqalik videolavha
namoyish etiladi. Lavha davomida ekranda koʻringan qahramonlar ismini
oʻquvchilar   aytib  boradi.   Undan   keyin   xuddi   shu   lavhaning  qahramonlar
ismi   yozilgan   varianti   oʻquvchilarga   qoʻyib   beriladi.   Oʻquvchilar   ismini
topolmagan   ajdodlarimiz   nomini   ikkinchi   videolavha   orqali   bilib   oladilar.
Videolavha ortida “Kim yurtidan yovni quvsa, mendirman oʻsha” qoʻshigʻi
yangrab turadi.
Ajdodlarimiz siymosi  
Oʻqit uv chi:   Barakalla,   bolajonlar,   ko plab   buyuk   ajdodlarimizni	
ʻ
yaxshi   tanir   ekansiz.   Hammalarini   doim   esda   tuting.   Chunki   ular
yurtimiz   mustaqilligi   uchun,   vatanimiz   gullab-yashnashi   uchun
jonlarini ayamaganlar.
Shuning   uchun   ham   poytaxtimizda   qad   rostlagan   muhtasham
Yangi   O zbekiston   bog ining   o rtasidagi   Mustaqillik   monumentidan	
ʻ ʻ ʻ
hozir biz ko rgan bobolarimizning haykallari o rin olgan.	
ʻ ʻ
Ular   Aleksandr   Makedonskiy,   Doro,   Qutayba,   Chingizxon,
chorizm,   sho ro   hukmdorlari   va   boshqalar   boshchiligidagi   bosqinlar,	
ʻ ona   yerimizga,   madaniyatimizga,   eʼtiqodimiz   va   tilimizga,   erkinlik
hamda   ozodligimizga   qarshi   qaratilgan   jamiki   xurujlarga   qarshi
kurashdilar. Bugun biz mustaqil davlatmiz!
A SOSIY   QISM.   Must aqillik ning   qadrini   t ushunt irish.   (25
daqiqa)
Kuni   kecha   Yangi   O zbekiston   bog ida   davlatimiz   mustaqilliginingʻ ʻ
34   yilligini   katta   shodiyonalar   bilan   nishonladik.   Keling   hozir
biragalikda   Mustaqillik   bayrami   bo lib   o tgan   Yangi   O zbekiston	
ʻ ʻ ʻ
bog iga ekran orqali sayohat qilamiz.	
ʻ
Yangi   Oʻzbekiston   bogʻi   haqidagi   4   daqiqalik   videolavha   namoyish	
etiladi.
  Yangi O'zbekiston bog'i 9 11
Yangi   O zbekiston   bog i   hurmatli   Prezidentimiz   Shavkat	
ʻ ʻ
Mirziyoyev   tashabbusi   bilan   bunyod   etilgan.   Mustaqillik   bayramida
Prezidentimiz   barchamizni   samimiy   tabriklab,   mustaqilligimizni
asarab-avaylashga undadi. Davlatimiz rahbari taʼkidlaganidek: 
“ Ay nan   must aqillik   t ufay li   milliy   dav lat chiligimiz   qay t a
t ik landi.   Oʻzbek ist on   y angi   t arixiy   dav rga   qadam   qoʻy di.   Ay nan
ist iqlol t ufay li jahon hamjamiy at idan munosib oʻrin egalladik ” .
Prezidentimiz   boshchiligida   Yangi   O zbekistonni   barpo   etish,	
ʻ
Uchinchi Renensansning mustahkam poydevorini qo yish, dunyoning	
ʻ
eng   rivojlangan   davlatlari   qatoridan   o rin   egallash   yo lida   amalga	
ʻ ʻ
oshirilayotgan   islohotlar   o z   mevalarini   bera   boshladi.   Qisqa	
ʻ
muddatlarda  yalpi ichki mahsulot hajmining ikki baravardan ko proqqa ortgani,ʻ
ishlab   chiqarish,   ijtimoiy   va   boshqaruv   sohasi   xodimlari   oylik
maoshlarining keskin ko tarilgani, 	
ʻ
nafaqat   shaharlar,   balki   tumanlar   va   olis   qishloq-ovullarda   ham
odamlar   hayotini   farovonlashtirishga   xizmat   qiladigan
infratuzilmaning yaratilgani,
taʼlim,   sog liqni   saqlash,   ijtimoiy   himoya   tizimidagi   ilgari	
ʻ
ko rilmagan ijobiy o zgarishlar va yangilanishlar,	
ʻ ʻ
o sib   kelayotgan   yosh   avlod   kelajagiga   daxldor   barcha   sohalar	
ʻ
rivojiga ustuvor eʼtibor qaratilayotgani...
bularning barchasi, shubhasiz, mustaqillikning, millat va xalqning
o z   taqdirini   o zi   belgilash  huquqi   qanchalar  muhim   qadriyat   ekanini	
ʻ ʻ
ko rsatadi.
ʻ
Lekin   O zbekiston   Respublikasi   Prezidenti   Sh.M.Mirziyoyev   bu	
ʻ
yutuqlar   hali   yetarli   emasligi,   xalqimiz,   xususan,   yoshlarimiz
mamlakat   va   millat   manfaatlarini   himoya   qilish   yo lida   tinimsiz	
ʻ
izlanishi lozimligini doimiy taʼkidlaydi:
“ Erishgan   nat ijalarimizga   mahliy o   boʻlmasdan,   jahondagi
v aziy at ga   sergak lik   bilan   qarab,   barchamiz   –   k im   boʻlishimiz,
qay si   v azifada   ishlashimizdan   qat ʼi   nazar,   mamlak at imizning
milliy  manfaat larini t aʼminlash haqida jiddiy  oʻy lashimiz zarur” .
Aziz   o quvchilar,   harqalay   siz   “mustaqillikni   mustahkamlash,	
ʻ
Vatanimiz   dovrug ini   dunyoga   keng   yoyish   ishiga   men   –   hali   o spirin	
ʻ ʻ inson   qanday   hissa   qo shishim   mumkin”,   deb   o ylayotgan   bo lsangizʻ ʻ ʻ
kerak. Keling, shu savolga birgalikda javob topishga harakat qilamiz.
Undan avval eʼtiboringizni ekranga qaratsangiz. Hozir O zbekiston	
ʻ
Respublikasi   Jamoat   xavfsizligi   universitetining   4-bosqich   kursanti
Shuhratbek Olimjonovning fikrlarini tinglaymiz.	
Jamoat   xavfsizligi   universitetining   4-bosqich   kursanti   Shuhratbek	
Olimjonov   intervyusi   tinglanadi.   U   otasi   xizmat   burchini   bajarayotganda
chegarada halok boʻlgani, “Jasorat” medali bilan taqdirlangan, otasi kabi
vatan himoyachisi boʻlishni niyat qilgani haqida gapirib beradi.
https://www.youtube.com/watch?v=mSI7uYgttgQ
Oʻqit uv chi:  Aytingchi, aziz o quvchilar, Shuhratbekning otasi nima	
ʻ
uchun “Jasorat” medali bilan taqdirlandi?	
Oʻquvchilar javobi
Oʻqit uv chi:  Shuhratbek tutgan yo l, o z oldiga qo ygan maqsadlari	
ʻ ʻ ʻ
haqida siz qanday fikrdasiz?	
Oʻquvchilar javobi
Oʻqit uv chi:   Endi   sizlarga   yana   bir   misol   aytaman.   Yoshligida
otasidan   ayrilib,   poytaxtimizdagi   kichikkina   hovlida   yashab,   katta
orzulari sari dadil qadam tashlagan yurtdoshlarimizdan biri shaxmat
byo icha   jahon   chempioni   Rustam   Qosimjonovni   bugun   hamma
ʻ
yaxshi   biladi.   U   2004-yilda   Liviyaning   Tripoli   shahrida   o tkazilgan   toj	
ʻ
uchun   kurashda   ingliz   grossmeystri   Adamsni   mag lub   etib,   17-Jahon	
ʻ
chempioni, degan yuksak unvonni qo lga kiritgan edi.	
ʻ
Sizlarning  har   biringiz   bugun  ega   bo lgan  sharoit  va   imkoniyatlar	
ʻ
Rustamjonnikidan ko p bo lsa ko pki, aslo kam emas. Demak...	
ʻ ʻ ʻ Demak, hamma gap odamning o ziga bog liq! Uning harakatlariga,ʻ ʻ
intilishlariga,   oldiga   katta   maqsadlar   qo ya   olishiga,   shu   maqsadlar	
ʻ
yo lida tinimsiz izlanishi, mehnat qilishiga bog liq!	
ʻ ʻ
Mana   shu   izlanish,   o qib-o rganish,   o zini   tinimsiz   rivojlantirish,	
ʻ ʻ ʻ
ishoningki,   mustaqilligimizning   mustahkamlanishiga,   Vatanimizning
yana-da   rivojlanishi   va   dunyoga   dovrug   solishiga,   albatta,   salmoqli	
ʻ
hissa bo lib qo shilajak!	
ʻ ʻ
Xalqimiz   faxrlanadigan   yurtdoshlarimiz   orasida   tezkor   shaxmat
bo yicha   jahon   chempioni   Nodirbek   Abdusattorov   ham   bor.   Keling	
ʻ
hozir   ularning   olamshumul   muvaffaqiyatlarga   qanday   erishgani
haqida o zlaridan eshitamiz.	
ʻ
 	
Oʻquvchilarga Nodirbek Abdusattorovning fikrlari qoʻyib beriladi.
  Nodirbek Abdusattorov (5-8 sinf)
Oʻqit uv chi:   Qadrli   o quvchilar,   Nodirbekning   siz   hozir   tinglab	
ʻ
tomosha   qilgan   gaplarini   aeroportda   yozib   olishibdi,   Nodirbek
Dubaydagi   musobaqadan   qaytib,   AQSHga   yana   bir   katta
musobaqaga uchib ketayotgan ekan. Unga havasingiz keldimi?
Yoki   sport   sohasidagi   boshqa   qahramonlarimizni   ham   eslaylik:
bokschilarimiz,   yosh   shaxmatchilarimiz,   yengil   atletikachilarimiz,
dyuzdochilarimiz,   qilichbozlarimiz,   futbol   bo yicha   o smirlar   terma	
ʻ ʻ
jamoasi   va   boshqalar   erishayotgan   yutuqlardan   ko nglimiz   tog dek	
ʻ ʻ
ko tariladimi-yo qmi?	
ʻ ʻ Xalqaro   fan   olimpiadalarida   ham   sizning   tengdoshlaringiz,   hatto
sizdan-da yoshroq o zbekistonlik o quvchilar qozonayotgan g alabalarʻ ʻ ʻ
yurtimizni, xalqimizni dunyoga qayta tanityaptimi-yo qmi?	
ʻ
Men bunday misollarni yana ko plab keltirishim mumkin. 	
ʻ
Endi   ayting-chi,   sizlarning   o sha   –   xalqimizning   faxriga	
ʻ
aylanayotgan tengdoshlaringizdan biror kam joyingiz bormi? 
Demak, hamma gap odamning o ziga bog liq! Uning harakatlariga,
ʻ ʻ
intilishlariga,   oldiga   katta   maqsadlar   qo ya   olishiga,   shu   maqsadlar	
ʻ
yo lida tinimsiz izlanishi, mehnat qilishiga bog liq!	
ʻ ʻ
Mana   shu   izlanish,   o qib-o rganish,   o zini   tinimsiz   rivojlantirish,	
ʻ ʻ ʻ
ishoningki,   mustaqilligimizning   mustahkamlanishiga,   Vatanimizning
yana-da   rivojlanishi   va   dunyoga   dovrug   solishiga,   albatta,   salmoqli	
ʻ
hissa bo lib qo shiladi!	
ʻ ʻ
Qadrli   o quvchilar,   bugun   sizda   hamma   imkoniyat   bor.   Yaqin	
ʻ
yillarda   ham   sentabr   oyida   siz   kabi   o quvchilar   bugungidek	
ʻ
sinfxonalarda   emas,   paxta   dalalarida   umr   o tkazganlar.   Ularning	
ʻ
boshidan   samolyotlar   zahar   sochib   ketgan.   Minglab   bolalar   kasal
bo lib   qolganlar.   Bu   gaplar   sizga   ertakday   tuyulishi   mumkin.   Lekin	
ʻ
bularning hammasi yuz yillar  davomida takrorlanib  kelgan.  Hurmatli
Prezidentimiz   Shavkat   Mirziyoyev   mana   shunday   yomon   ishlarni
to xtatdi. Keling bu haqida  
ʻ O zbekiston xalq artisti, sevimli aktrisamiz	ʻ
Dilorom Karimovaning gaplarini tinglab tomosha qilamiz. 	
Yangi Oʻzbekiston bogʻida Oʻzbekiston xalq artisti Dilorom Karimova	
mustaqillik   haqida,   paxta   zahmatlari,   bolalarning   dalalarda   oʻtgan   umri haqida, bu fojialarga hurmatli Prezidentimiz chek qoʻygani haqida gapirib
bergan videolavha namoyish etiladi. 3 daqiqa.  MUSTAQILLIK QADRI - DILOROM KARIMOVA BOLALAR
Oʻqit uv chi:   Hozir   Dilorom   opa   aytib   bergan   voqealar   aks   etgan
qaysi   badiiy   adabiyot   namunalari,   kino   va   teatr   asarlaridan
xabardorsiz?   Ularning   birortasidagi   Sizga   eng   kuchli   taʼsir   qilgan
epizodni sharhlab bering-chi.	
(Togʻay   Murodning   “Otamdan   qolgan   dalalar”   romani   va   shu   asar	
asosida   suratga   olingan   badiiy   film,   Shukur   Xolmirzayevning   “”Qora
kamar”   pyesasi   asosida   tayyorlangan   shu   nomdagi   spektakl,   Xayriddin
Sultonovning “Qanchalar shirinsan, achchiq hayot” nomli hikoyasi, tarixiy
mavzudagi,   jadid   namoyandalari   faoliyati   yoritilgan   badiiy   va   hujjatli
kinoasarlar xususida erkin bahs olib boriladi).
  Oʻqit uv chi:   Sizningcha,   bugungi   kunda   mamlakatimiz   mustaqilligi,
milliy   xavfsizligimizga   tahdid   soluvchi   qanday   tahdidlardan   ogoh
bo lishimiz kerak?	
ʻ
 	
(Oʻquvchilarning faol ishtirokida oʻtishi talab etiladigan bu muhokamada
milliy mustaqillikka real xavf tugʻdiruvchi zamonaviy tahdidlar: radikalizm
va   ekstremizmga   asoslangan   terrorizm   xavfi,   gegemon   davlatlar   va
ularning   sheriklari   tomonidan   turli   bahonalar   bilan   qoʻzgʻatiladigan   ichki
va   tashqi   mojarolar,   millatlar   oʻrtasida   nizolar   chiqarishga   urinishlar,
ommaviy   madaniyat   targʻiboti   orqali   singdirilayotgan   xalq   va   mamlakat
taqdiriga   beparvolik,   takasaltanglik,   molparastlik,   dabdababozlik   singari
illatlar muhokama predmeti boʻlmogʻi kerak).
Oʻqit uv chi:   Ona   yurtimiz   mustaqilligini   asrab-avaylash,
mustahkamlashga   siz   nima   bilan,   bo lg usi   qanday   harakatlaringiz	
ʻ ʻ
bilan hissa qo sha olaman, deb hisoblaysiz?	
ʻ (Bu   savolga   javob   berishni   istagan   oʻquvchilarning   umumiy   gaplar	
bilan   emas,   balki   har   birining   oʻz   intilishlari,   aniq   moʻljallari   asosida
gapirishiga   erishish   qolgan   oʻquvchilarda   ham   ularga   ergashish,
motivatsiya   olish,   yurt   taqdiriga   daxldorlik   hissini   uygʻotishi   juda
muhimdir).	
Shundan   soʻng   oʻqituvchi   oʻzbek   xalqining   vatanparvarlik,   yurtni	
asrash, elni eʼzozlashga doir quyidagi maqollarini shogirdlariga eslatadi,
ularni qisqacha sharhlab beradi:	
“Eldan ayrilguncha, jondan ayril!”
“Vatangado boʻlguncha, kafangado boʻl!”
“Yovdan qoʻrqqan – yovga doʻst,
Elni suygan – erga doʻst”.
“Xalqqa suyansang, toʻlasan,
Xalqdan chiqsang, soʻlasan”.
“El boshiga tushgan ish – 
Er boshiga tushgan ish”.
“Yurtdan chiqsang ham, eldan chiqma!” 
3. Y A KUN IY  QISM
Oʻqituvchi   sheʼriy   asarni   ifodali   oʻqiy   oladigan   oʻquvchisiga	
Oʻzbekiston   Qahramoni,   xalq   shoiri   Erkin   Vohidov   qalamiga   mansub
“Sen   davlatsan,   aziz   vatandosh”   nomli   sheʼrni   beradi.   Oʻquvchi
tengdoshlari qarshisida uni taʼsirli ovozda oʻqiydi:
 
Oʻquv chi:  Do stim!	
ʻ
Sen o zni ko p hokisor tutma,	
ʻ ʻ
Ojiz bandaman, deb egib yurma bosh. Yurtning egasisan, zinhor unutma,
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.ʻ
 
Mustaqil, mo tabar mamlakat – sensan,	
ʻ
Mamlakatda oliy mashvarat – sensan,
Xalqsan, hukumatsan, saltanat sensan,
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.	
ʻ
 
Panada turmoqning fursati emas,
Bu tuproq faqirlar turbati emas,
Sohib bo l, davlatning murvati emas,	
ʻ
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.	
ʻ
 
G ayratsiz zotlarga zamonlar yomon,	
ʻ
Jasorat yo q yerda yomonlar omon,	
ʻ
Davlat ne, mardona bo lmasang qalqon,	
ʻ
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.	
ʻ
 
Diyonatli o tgan naslu nasabing,	
ʻ
Nohaqlikka bardosh bermas asabing,
Keragida bo lsin qahring, g azabing,
ʻ ʻ
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.	
ʻ
  Yurt farzandi asli o zi yurt bo lar,ʻ ʻ
Ko zi chaqnoq bo lar, qalbi o t bo lar,	
ʻ ʻ ʻ ʻ
Qatorda nori bor vatan but bo lar,	
ʻ
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.	
ʻ
 
Men deb ko krak kerib yurguvchi o zing,	
ʻ ʻ
Yurtga soqchi bo lib turguvchi o zing,	
ʻ ʻ
Buyuk kelajakni qurguvchi o zing,	
ʻ
Sen o zing davlatsan, aziz vatandosh.	
ʻ
Oʻqit uv chi:   –   Anglagan   bo lsangiz,   sheʼrning   butun   ruhida	
ʻ
yurtdoshlarimiz,   xususan,   yoshlarimizning   mutelik,   befarqlik,
shijoatsizlik   singari   illatlardan   xalos   bo lishga,   o zini   shu   yurtning	
ʻ ʻ
egasi   sifatida   his   qilishga   chaqiriq   ufurib   turibdi.   Zero,   ona   yurti,
tug ib   katta   qilgan   xalqining   buguni   va   ertasiga   daxldorlikni   his   qilib	
ʻ
yashaydigan   –   o qiydigan,   ishlaydigan,   ilm   va   ijod   qiladigan	
ʻ
insonlargina   Vatanni   obod   qilishadi,   uning   mustaqilligini   ongli
muhofaza   eta   olishadi.   Aks   holda,   shoir   aytmoqchi ,   “ Gʻay rat siz
zot larga   zamonlar   y omon,   J asorat   y oʻq   y erda   y omonlar   omon”
bo laveradi.	
ʻ
Agar eʼtibor bergan bo lsangiz, bugungi suhbatimizda eslaganimiz	
ʻ
xalq   maqollarida   ham,   tinglaganimiz   qo shiq   va   suhbatlarda,	
ʻ
sheʼrlarda   ham   mana   shu   masala   –   har   bir   fuqaroning   shaxs   bo lib	
ʻ
shakllanishi,   Vatan   va   xalq   taqdiriga,   milliy   mustaqillikni   asrash   va
mustahkamlash   ishiga   daxldor   bo lib   yashashga   o tli   daʼvatlar   bor.	
ʻ ʻ Shunday   ekan,   bugungi   jonli   muloqotimiz,   o zimiz   va   o zligimizniʻ ʻ
anglashga   bag ishlangan   suhbatimizning   hikmatini   ham	
ʻ
Prezidentimiz daʼvatidan olsak to g ri bo ladi, menimcha:	
ʻ ʻ ʻ
“ VA TA N  UCHUN , MILLA T UCHUN , X A LQ UCHUN  Y A SHA Y LIK!”
Mana   shu   muqaddas   vazifa   –   mustaqilligimizni   mustahkamlash,
Yangi   O zbekistonni   bunyod   etib,   jahonga   tanitish   yo lida   sizlarga	
ʻ ʻ
kuch   va   quvvat,   so nmas   shijoat,   o qishingiz   hamda   bo lg usi	
ʻ ʻ ʻ ʻ
hayotingizda katta muvaffaqiyatlar tilayman!
Bundan yuz yillar oldin yurtimiz farzandlari hammadan zo r bo lib	
ʻ ʻ
ulg ayishini   istagan   jadid   bobolarimiz   ham   barchamizni   tinimsiz	
ʻ
harakatga,   ilm   olishga   chaqirgan.   Qadrli   o quvchilar,   keling   endi	
ʻ
hammamiz   hozir   jadid   bobolarimiz   yod   etilgan   mashhur   qo shiqni	
ʻ
tinglab, birgalikda kuylaymiz.
 	
Oʻquvchilarga Jahongir Poziljonov ijrosidagi “Jadidlar” qoʻshigʻi qoʻyib	
beriladi va karaoke tarzida birga kulanadi.
https://youtu.be/TbmQOc8HUfw?list=PLuL0Ge8zHbOCl0F4VugwdKsgwP0sWv2hT
Qadrli   o quvchilar   “kelajak   soati”   darsimizni   jadid   bobomiz	
ʻ
Abdurauf Fitratning quyidagi gaplari bilan yakunlaymiz:	
 	
Turma – yugur,
Tinma – tirish,
Bukilma – yuksal,
Hurkma – kurash,
Qoʻrqma – yopish, Yorilma – qoʻzgʻal.Kim   bu   gaplarni   hayotining   shioriga   aylantirsa,   albatta   oilasiga,
Vataniga,   millatiga,   xalqiga   munosib   xizmat   qiladigan   inson   bo lib	
ʻ
kamolga yetadi!
Mashg ulotda   faol   ishtirok   etgan   barcha   o quvchilarimizga   esa	
ʻ ʻ
alohida rahmat aytaman.
Xayr, salomat bo linglar!	
ʻ

Oʻquvchilarga milliy mustaqillik ahamiyatini anglash va mustamlaka davri koʻrguliklari orqali mustaqillikning qadrini o'rganish uchun mo'ljallangan dars mashg‘uloti ssenariysi.