Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
150 SotishBoshlang’ich ta’limda qo’llaniladigan pedagogik texnologiyalar va ularning qo’llanishdagi o’ziga xosligi
M U N D A R I J A
KIRISh……………………………………………………………... 3 | |||
I BOB | Boshlang’ich sinflarda qo’llaniladigan pedagogik texnologiyalarning nazariy asoslari………………… |
5 | |
1.1. | Boshlang’ich sinflarda pedagogik texnologiya elementlarini qo’llashning afzalliklari |
5 | |
1.2. | Zamonaviy pedagogik texnologiyaning tarkibiy qismlari va o’ziga xos xususiyatlari |
14 | |
II BOB | Boshlang’ich sinf ta’lim jarayonida pedagogik texnologiyani qo’llashning shakl va metodlari |
31 | |
2.1. | Gumanitar fanlarni o’qitishda zamonaviy pedagogik texnologiya elementlari |
31 | |
2.2. | 4-sinf odobnoma fanidan pedagogik texnologiya qo’llanilgan dars ishlanmasi | 42 | |
Umumiy xulosa.………………………………..……… | 49 | ||
Foydalanilgan adabiyotlar…………………………….. | 50 |
Kirish
Mavzuning dolzarbligi. Hozirgi kunda yosh avlodga ta’lim-tarbiya berish, kasbga o’rgatish, ularning aqliy va ma’naviy kamol toptirishdan iboratdir. «Ta’lim to’g’risida» gi qonun va «Kadrlar tayyorlash milliy dasturi» talablaridan kelib chiqqan holda ta’limning mazmuni va vositalarini yangidan ishlab chiqishni hayotning o’zi talab qilmoqda. Bu omil ta’lim jarayonini tarkibiy qismlarini yangicha tartibda namoyon bo’lishini talab etadi. Ana shu tashkiliy-pedagogik jarayonda ta’lim qonuniyatlari va tamoyillariga mos holda yangi tamoyillarga amal qilish, ta’lim metodlarining paydo bo’lishi, ta’lim vositalarining takomillashuvi, ayniqsa ta’limni tashkil etishda o’qituvchi mahoratining noan’anaviy shakllari keng ko’lamda joriy etilishi kuzatilmoqda.
Prezidentimiz Sh.M.Mirziyoyev o’z nutqlarida ilm-ma’rifat borasida quyidagi fikrlarni bildirganlar: “O’zbekistonda mustaqil va kuchli davlat qurishdan asosiy maqsad inson, uning huquq va erkinliklari oliy qadriyat hisoblanadigan va hurmat qilinadigan adolatli jamiyat barpo etishdir. Ayni vaqtda musulmon olami va jahon hamjamiyatidagi munosib o’rnimizni yanada mustahkamlashdir.
Bu, avvalambor, ta’lim va ma’rifat tizimini takomillashtirish, mamlakatimiz kelajagi bo’lgan yoshlarni zamonaviy bilim olishga yo’naltirish, barkamol shaxsni tarbiyalash bilan bog’liq ekanini biz yaxshi anglaymiz”[1]
BMIning maqsadi: zamonaviy pedagogik texnologiya asosida boshlang’ich ta’lim samaradorligini oshirishning o’ziga xos samarali yo’llari usul va shakllarini ishlab chiqish va amaliyotga tadbiq etish;
BMIning obyekti: Boshlang’ich ta’lim maktablarida pedagogik texnologiya asosida o’qitish;
BMIning predmeti; pedagogik texnologiya asosida zamonaviy o’qitishning mazmuni, shakl va metodlari;
BMIning vazifalari: -boshlang’ich ta’lim samaradorligini oshirishda o’qitish jarayonida zamonaviy pedagogik texnologiya usullarini o’rni va ahamiyatini tushuntirish;
-boshlang’ich ta’lim samaradorligini oshirishda zamonaviy pedagogik texnologiyalardan foydalanish borasidagi tajribalarni o’rganish;
-boshlang’ich ta’lim samaradorligini oshirishning samarali usullari va shakllarini aniqlash;
BMIning amaliy ahamiyati. Tadqiqot jaryonida ishlab chiqilgan materiallaridan pedagogika kollejlari va boshlang’ich ta’lim maktabi keng foydalanish mumkin. Ta’lim muassasalarida zamonaviy pedagogik texnologiyalar asosida ta’lim jarayonini tashkil etishda keng qo’llaniladi.
Himoyaga olib chiqiladigan holatlar:
Zamonaviy pedagogik texnologiyalar asosida zamonaviy o’qitishni tashkil etish orqali talaba-yoshlarda ijodkorlik mustaqil fikrlash, iqtidor, aqliy salohiyat motivlari kasbiy qiziqish mahorat va faoliyatni shakllantirishga ta’sir ko’rsatish vositasi ekanligi;
- Zamonaviy o’qitishda zamonaviy pedagogik texnologiyalardan foydalanishning ilmiy-nazari metodik tizimi;
- Zamonaviy pedagogik texnologiyalar asosida zamonaviy ta’limni tashkil etishga imkon beruvchi tashkiliy pedagogik shart-sharoitlarni yaratish lozimligi;
- Zamonaviy pedagogik texnologiyalar asosida o’qitish jarayonini faollashtirish shakllari.
Bitiruv malakaviy ishining tuzulishi: Mazkur bitiruv ishi kirish qismi, 2 ta bob, xulosa va foydalanilgan adabiyotlar ro’yxatidan iborat.
I.BOB BOSHLANG’ICH SINFLARDA QO’LLANILADIGAN PEDAGOGIK TEXNOLOGIYALARNING NAZARIY ASOSLARI
elementlarini qo’llashning afzalliklari
[1] Mirziyoyev Sh. Milliy taraqqiyot yo’limizni qat’iyat bilan davom ettirib, yangi bosqichga ko’taramiz. – Toshkent: “O’zbekiston” NMIU, 2017. – 592 b. (31-bet).