Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 25000UZS
Размер 4.1MB
Покупки 0
Дата загрузки 18 Март 2025
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Информатика и ИТ

Продавец

G'ayrat Ziyayev

Дата регистрации 14 Февраль 2025

80 Продаж

C# dasturlash tilida Fizik masalalarni yechishga doir dastur yaratish

Купить
MUNDARIJA
I.KIRISH
1- §. Algoritm va uning xossalari………………………………………………….3
2- §. C#  dasturlash tili…………………………………………………………….5
II.Asosiy qism
1- §. Dasturdagi fizik ma’lumotlar………………………………………………11
2- §. C# da Windows forms………………………………………………………14
3- §. C# dasturlash tilida fizik masalalarni hisoblash…………………………19
III.Xulosa……………………………………………………. 33
1 KIRISH
1- § . Algoritm va uning xossalari.
Algoritm   so`zi   algoritmi   so`zidan   olingan   bo`lib,   u   IX   -   asrning   buyuk
matematigi   bobokolonimiz   Muhammad   al-Xorazmiy   nomining  lotincha   shaklidir.
Informatika   sohasida   algoritm   tushunchasi   asosiy   tushuncha   bo`lib,   u   geometriya
kursidagi   nuqta,   to`g`ri   chiziq   va   tekislik,   matematikadagi   to`plam,   kimyodagi
modda ,   fizikadagi   fazo   hamda   vaqt   tushunchalari   kabi   fundamental   tushuncha
hisoblanadi.   Algoritmga   aniq   bir   ta`rif   berish   mushkul.   Shunday   bo`lsada,
algoritmning   mohiyatini   aniq   tushuntirish   mumkin.   Algoritm   -   biror   masalani
yechish   uchun   bajarilishi   zarur   bo`lgan   buyruqlarning   tartiblangan   ketma-ketligi.
Tuzilgan   algoritmni   uning   yozilish   qoidalarini   tushunadigan   va   unda   ko`rsatilgan
buyruqni   bajarish   imkoniga   ega   bo`lgan   insonning   o`zi   yoki   texnik   qurilma
(masalan, kompyuter) bajarishi mumkin.
Odamlar   har   kuni   bajaradigan   ishlarida   o`zlari   bilmagan   holda   shu   ishlarni
bajarish   algoritmlardan   foydalanadilar.   Masalan,   kompyuterdan   foydalanish,   non
yopish,   tamom   tayyorlash,   telefon   avtomatidan   foydalanish,   avtomobilni
boshqarish,   kitob   o`qish,   ko`cha   harakati   qoidalariga   rioya   qilish ,   televizor   yoki
radiodan foydalanish va hokazo. Albatta, odamlar yuqorida keltirilgan yumushlarni
har   doim   bajarib   yurganligi   bois,   ularni   bajarish   uchun   hech   qanday   aniq
ko`rsatmalarga   muhtojlik   sezmaydilar.   Lekin   yuqoridagi   yumushlarni   birinchi
marotaba   bajarayotgan   odam   aniq   ko`rsatmalarsiz   uni   bajara   olmaydi.   Masalan,
hech qachon kompyuterdan foydalanib ko`rmagan odam  aniq bir  ko`rsatmasiz  bu
ishni   bajaraolmaydi.   Demak,   odamlar   o`zlariga   tanish   bo`lgan   ishlarni   yoki
masalalarni   bajarish   zarur   bo`ldigan   ko`rsatmalarni   qachonlardir,   qayerlardandir
olganlar yoki o`rganganlar. Algoritmni bajarishda ko`rsatmalarni berilgan tartibda
bajarish kerak bo`ladi. 
Algoritm   va   uning   xossalari:   Elektron   hisoblash   mashinalarining   vujudga
kelishiga   qadar   algorithmga   har   xil   ta'rif   berib   kelindi.   Lekin   ularning   barchasi
2 ma'no   jihatdan   bir-biriga   juda   yaqin   bo'lib,   bu   ta'rif   hozirgi   kunda   quyidagicha
talqin qilinadi. 
Ta'rif.   Algoritm   deb,   qo'yilgan   masalani   echish   uchun   ma’lum   qoidaga
binoan   bajariladigan   amallarning   chekli   qadamlar   ketma-ketligiga   aytiladi.   Har
qanday   algorithm   ma’lum   ko'rsatmalarga   binoan   bajariladi   va   bu   ko'rsatmalarga
buyruq deyiladi. 
Algoritm   quyidagi   muhim   xossalarga   ega:   Aniqlik   va   tushunarlilik   -
deganda   algoritmda   ijrochiga   berilayotgan   ko'rsatmalar   aniq   mazmunda   bo'lishi
tushuniladi. 
Ommaviylik  -  deganda har bir algoritm mazmuniga ko'ra bir turdagi masalalarning
barchasi uchun ham o'rinli bo'lishi tushuniladi.
Natijaviylik   -   deganda algoritmda chekli  qadamlardan so'ng  albatta natija bo'lishi
tushuniladi. 
Diskretlik   -   deganda   algoritmlarni   chekli   qadamlardan   tashkil   qilib   bo'laklash
imkoniyati tushuniladi.
Algoritmning uchta turi bor:   chiziqli , tarmoqlanuvchi va takrorlanuvchi.
Chiziqli   algoritm   -   deb   hech   qanday   shartsiz   faqat   ketma-ket   bajariladigan
jarayonlarga aytiladi. 
Tarmoqlanuvchi   algoritm   -   deb   ma'lum   shartlarga   muvofiq   bajariladigan
ko'rsatmalardan tuzilgan algoritmga aytiladi. 
Takrorlanuvchi algoritm -  deb biron bir shart tekshirilishi yoki biron parametrning
har   xil   qiymatlari   asosida   algorithmda   takrorlanish   yuz   beradigan   jarayonlarga
aytiladi. 
Algoritmlarni   turli   usullarda   tasvirlash   mumkin.   Masalan:   so'z   bilan
ifodalash;   formulalarda   berish;   blok-sxemalarda   tasvirlash;   dastur   shaklida
ifodalash va boshqalar.  
2- § . C# dasturlash tili
3 Dasturlash — kompyuterlar va boshqa mikroprotsessorli elektron mashinalar
uchun dasturlar tuzish, sinash va o zgartirish jarayonidan iborat. Odatda dasturlashʻ
yuqori   saviyali   dasturlash   tillari   (PHP,   Java,   C++,   Python   )   vositasida   amalga
oshiriladi. Bu dasturlash tillarining semantikasi odam tiliga yaqinligi tufayli dastur
tuzish jarayoni ancha oson kechadi.
Dasturlash     elektron   mashinalarda   masalalarni   yechish   hamda   ularda   har   xil
aqliy   mehnat   turlarini   bajarish   nazariyasi   va   usullarini   ishlab   chiqish   bilan
shug ullanadigan   fan;   algoritmlar   nazariyasining   amaliy   bo limi;   insonning	
ʻ ʻ
mashina   bilan   aloqa   qilish   vositasi.   Asosiy   vazifalaridan   biri   elektron   mashinalar
uchun programma (dastur) tuzish usullari, ularni tekshirish va takomillashtirishdan
iborat.   Yechilishi   lozim   bo lgan   masala   algoritmi   Dasturlashda   „mashina   tili“ga	
ʻ
o tkaziladi.	
ʻ
Dasturlash   —   bevosita   dasturlash   va   avtomatik   dasturlashga   bo linadi.	
ʻ
Bevosita   dasturlashda   programmaning   umumiy   sxemasini   ishlab   chiqishdan
kodlash   va   mashinaga   kiritishgacha   bo lgan   barcha   ishni   programmachi   bajaradi.	
ʻ
Avtomatik  dasturlashda   esa   programmachi   faqat   programma   sxemasini   tuzib,  uni
qisqartirilgan   simvolik   kurinishda   yozadi,   profamma   tuzish   va   uni   kodlash   kabi
texnikaviy   ishlarni   esa   mashinaning   o zi   maxsus   dasturlash   programmasi	
ʻ
yordamida bajaradi.
Dasturlash   jarayoni   odatda   quyidagi   bosqichlarga   bo linadi:   masalaning	
ʻ
qo yilishi;   masalaning   algoritmik   tavsifini   tuzish;   masalani   yuqori   darajadagi	
ʻ
programma tilida dasturlash; masalani taxminiy mashina tilida dasturlash.
Dasturlash   tili   programmalar   tuzishning   asosiy   vositasidir.   Bu   tillar   konkret
mashina   komandalari   sistemasiga   boglits   bo lmasligi   va   iboralar   struktu-rasi	
ʻ
jihatidan   umumiy   xususiyatga   ega   bo lishi   bilan   boshqa   tabiiy   tillarga   o xshab	
ʻ ʻ
ketadi. Iboralar ikki turga — operatorlar hamda tavsiflarga bo linadi, ularning bir-	
ʻ
biri   bilan   bog liqligi   qavslar   bilan,   alohidaligi   nukali   vergul   bilan   ajratiladi.	
ʻ
Operator tilning amal birligi bo lib, o z navbatida, o zgaruvchan kattalikka qiymat	
ʻ ʻ ʻ
4 beruvchi   operatorlar,   shartga   muvofiq   tegishli   hisoblash   tarmog ini   tanlovchiʻ
(shartli)   operator   va   takroriy   hisobni   amalga   oshiruvchi   sikl   ope-ratorlariga
bo linadi.   Tavsifda   o zga-ruvchan   kattalik   va   boshqa   belgilar   xususiyatlari	
ʻ ʻ
yoziladi.   Biror   xususiy   masalani   yechish   uchun   tuzilgan   programmani   simvolik
ravishda   funksional   belgilash   mumkin.   Bunday   belgilash   va   tavsif   birgalikda
kichik   programma   deb   yuritiladi.   Yangi   programmalar   tuzishda   kichik
programmalardan tayyor holda foydalanish mumkin.
Juda   ko p   dasturlash   tillari   muhandislik   va   ilmiy   masalalarni   yechish   uchun	
ʻ
fortran,   iqtisodiy   hisoblashlar   uchun   kobol,   matematik   modellar   uchun   si   mula,
tako-millashgan   algol-68,   PL/I   yaratildi.   Ularning   har   biri   uchun   shu   tillarda
ifodalangan   masalalarga   qarab   mashina   programmasini   avtomatik   tarzda
qaytatuzuvchi   translyatorlar   mavjud.   Taxminiy   mashina   tili   ikkilik   sistemadan
ko ra   yanada   qulayroq   simvollarda   ifodalangan   mashina   komandalari	
ʻ
terminlaridagi programmalar bo lib, bunda ko pincha, yuqori darajadagi til sifatida	
ʻ ʻ
blok sxemalardan foydalaniladi.
Dasturlashning   programma   tuzilgandan   keyingi   yana   bir   asosiy   bosqichi
„tekshirish“   bo lib,   bunda   yo l   qo yilgan   xatolar   topiladi   va   tuzatiladi.	
ʻ ʻ ʻ
Programmalar   kodlanadi   va   mashinaga   maxsus   qurilma   yordamida   kiritiladi.
Amaliyotda Dasturlashning yangi va tezkor usullari bor   matematik dasturlash —
amaliy   matematikaning   bir   bo limi;   umumiy   ma noda   —   biron-bir   funksiya   f(x)	
ʻ ʼ
ning ekstremumini topish masalasi tushuniladi.
Joylanmagan tillar Tahrirlash
 Gentee
 Basic
 GBasic
 Fortran
Obyetkga qaratilgan tillar Tahrirlash
5  Pascal
 Delphi
 C# dastrulash tili
 Java
 C++
 Visual Basic
 ActionScript
 Python
 Ruby
Pastki qavat tillari tahrirlash
 Assembler
 C
 Skript tillar Tahrirlash
 Python
 Java Script
 VB Script
 Lua
Veb uchun tillar va texnologiyalar tahrirlash
 PHP
 ASP
 Perl
 Django
 MySQL
Bundan   ko rinib   turibdiki   dasturlash   tillari   yigirma   birinchi   asr   axborotʻ
texnologiyalari   asarining   aynan   poydevori   hisoblanadi.   Chunki   yuqorida
ta kidlangan dasturlash tillari va ularning turlari orqali aql bovar qilmas darajadagi	
ʼ
kashfiyotlar yaratib oladi. 
6 Bu dasturlash tillari orasida ham biz eng ko p sevib foydalaniladigan tillar mavjud.ʻ
Bu til C# dasturlash tillari. 
C   #   —   Microsoft   tomonidan   ishlab   chiqilgan   va   2002-yilda   chiqarilgan   umumiy
maqsadli obyektga yo’naltirilgan dasturlash tilidir. Java-ning sintaksisiga o'xshash.
C   #   ning   maqsadi,   kompyuter   vazifani   bajarish   uchun   bajaradigan   bir   qator
operatsiyalarni aniq belgilashdir
Bugungi   kunda C  #  nafaqat  Windows  dasturlash   tilidir, balki   veb-ilovalarni,
Windows do'kon  dasturlarini, iOS va Androidni  o'z ichiga olgan  mobil  ilovalarni
yaratish uchun ishlatilishi mumkin bo’lgan tildir. C #, bundan ham ko'proq narsani
amalga oshirishi mumkin.
C#- C sharpning xususiyatlari:
1. Avtomatik xotira boshqarish va axlat yig'ish.
Avtomatik xotira boshqarish va axlat yig'ish C #-ning ikkita muhim xususiyatidir.
C # bilan siz xotira ajratib qo'yishingiz yoki uni o’chirib yuborishingiz shart emas.
Chiqindilarni   yig'ish   xususiyati   shuni   ta’minlaydiki,   ishlatilmaydigan   arizalar
o'chiriladi va xotirada tozalanadi.
2. Obyektga yo’naltirilgan til.
Yuqorida   aytilganidek,   C#   obyektga   qaratilgan   til   hisoblanadi.   Bu   muammolarni
yechishning oson imkonini yaratadi, boshqa tillardagiga o’xshab.
C#   ko’p   hollarda   Java-ga   o’xshab   ketadi.   Uni   Javaning   asosiy   raqibi   desak   ham
bo’ladi. Ko’p dasturchilar tomonidan tavsiya qilingan.
C#   -   bu   professional   dasturlash   tili.   C#   (C   sharp   deb   talaffuz   qilinadi)   -
bu .NET  Framework da ishlaydigan  keng doiradagi  korporativ ilovalarni  yaratish
uchun   mo'ljallangan   dasturlash   tili.   C#   tilining   maqsadi   .NET   rivojlanishi   uchun
7 oddiy, xavfsiz, zamonaviy, obyektga yo'naltirilgan, yuqori samarali, mustahkam va
bardoshli   tilni   taqdim   etishdir.   Shuningdek,   u   ishlab   chiquvchilarga   mijozlarning
eng   keng   doirasi,   jumladan,   veb-ilovalar,   Microsoft   Windows   Forms-ga
asoslangan ilovalar va nozik va smart-mijoz qurilmalari uchun yechimlar yaratish
imkonini beradi.
Visual   C#   dasturchilari   Microsoft   .NET   ishlab   chiqish   muhitida
muvaffaqiyatli   bo'lish   uchun   mavjud   C,   C++,   Java   ko'nikmalari   va   bilimlaridan
foydalanishlari mumkin.   Shunday qilib, ko'plab C, Java va C++ ishlanmalari .NET
xususiyatlaridan  foydalanish  uchun C# ga  o'tadi.   .NET  CLR (Common Language
Runtime) bilan hamkorlikda dasturchilarni C, C++ yoki COM kodlaridagi mavjud
bilimlaridan   voz   kechishga   majburlamasdan,   ComponentOriented   dasturiy
ta minot uchun foydalanish uchun tilni taqdim etadi.ʼ
Quyidagi C# darslari til asoslari haqida umumiy ma'lumot beradi va tilning
muhim   xususiyatlarini   aniqlaydi.   Har   bir   dars   bir   yoki   bir   nechta   namunaviy
dasturlarni   o'z   ichiga   oladi.   Umid   qilamanki,   ushbu   veb-sayt   sizga   Windows
ilovalarini   Visual   C#   da   murakkab   usulda   emas,   balki   soddalashtirilgan   tarzda
ishlab chiqish uchun zarur bo'lgan ko'nikma va bilimlarni olishga yordam beradi.
C #   -   bu   .NET   Framework-da   kiritilgan   obyektga   yo'naltirilgan   til.   C#
professional   dasturlash   tili   bo'lib,   ko'p   jihatdan   C++   ga   juda   o'xshaydi.   Biz   C#
dasturlashda   inkapsulyatsiya,   meros   va   polimorfizm   kabi   obyektga   yo'naltirilgan
tushunchalarni amalga oshirishimiz mumkin.
C# - bu oddiy, kuchli, umumiy maqsadli va tip-xavfsiz til, shuningdek, katta
harflar   sezgir.   Biz   Microsoft-dan   kuchli   vositalarga   boy   dasturlash   muhiti
bo'lgan   Visual   Studio   Environmentda   C#   loyihalarini   ishlab   chiqishimiz
mumkin.   Biz   C#   muhitidan   konsolga   asoslangan   ilovalar   bilan   bir   qatorda
Windows-ga asoslangan  ilovalarni  ham  yaratishimiz mumkin.   C# kodlash uslubi
8 C++   va   JAVA   ga   juda   o'xshaydi,   shuning   uchun   ushbu   tillarni   yaxshi   biladigan
dasturchilar C# kodlashni tezda olishlari mumkin.
.Net Framework Microsoft kompaniyasining asosiy taklifidir va u Windows
ilovalari, veb-ilovalar hamda veb-xizmatlarni ishlab chiqish, joylashtirish va ishga
tushirish imkonini beruvchi Ko'p tilli muhitni taqdim etadi.
.Net   tillari   Strukturaviy   istisnolar   bilan   ishlash,   ko p   tarmoqli   dasturlash,ʻ
versiya   tuzish,   tezkor   veb-xizmatlarni   yaratish   va   ulardan   foydalanish   va
hokazolarni   joriy   qilish   orqali   ishlab   chiquvchilarning   imkoniyatlarini
kengaytiradi.   Quyidagi   havola   .Net   Framework   ning   har   bir   muhim   komponenti
haqida umumiy ma lumot beradi.	
ʼ
Kurs   ishining   dolzarbligi :   Algoritmik   tillar   va   dasturlash     fani   o’sib   kelayotgan
yosh   avlodni   kamol   toptirishda   o’quv   fani   sifatida     keng   imkoniyatlarga   ega.U
o’quvchi   tafakkurini   rivojlantirib   ,ularning   aqlini   peshlaydi,uni   tartibga
solidi,o’quvchini   maqsadga   yo’naltirish,mantiqiy   fikrlash,topqirlik   xislatlarini
shakllantirib   boradi.Shu   bilan   bir   qatorda   mulohazalarning   to’g’ri,mukammal
tuzilganligi,o’quvchilarni didli,komillikka intiluvchi qilib tarbiyalab boradi.
            Algoritmik   tillar   va   dasturlash   fani   o’quvchilarni   iroda   ,diqqatni   to’plab
olishni,qobiliyat   va   faollikni   ,tasavvurning   rivojlangan   bo’lishini   talab   etib   borib
o’quvchini   ma’suliyatli,mehnatsevar,intizomli   va   mantiqan   fikrlaydigan   qilib
tarbiyalaydi.
Asosiy qism
1- §.Dasturdagi fizik ma’lumotlar.
Fizika   ( grekcha :   φυσικός   —   „tabiiy“,   φύσις   (physis)   —   „tabiat“)   tabiiy   borliq
haqidagi   fan   bo lib,   tabiatning   eng   keng   tarqalgan   qonunlari,   modda,   uning	
ʻ
tuzilishi, harakati va o'zgarish qoidalarini o rganadi. Fizika bu tabiiy fandir, lekin	
ʻ
undagi   qonuiyatlar   va   hisob-kitoblar   aniqlikka   asoslangan.   U   quyidagi   asosiy
bo’limlardan iborat:
9 1.Mexanika.
2.Molekulyar fizika.
3.Elelektr va magnetizm
4.Optika.
5.Atom va yadro fizikasi.
Mexanika fizikaning shunday bo’limiki, o’zining qat’iy va mantiqiy tuzilishi bilan
o’quvchilar   tafakkurining   rivojlanishiga   kata   yordam   beradi.Fizika   kursining
boshqa   bo’limlarini   muvaffaqiyatli   o’rganish   mexanikani   qanday   o’rganishga
bog’liq. Chunki ularda mexanika tushunchalari tezlik, tezlanish, massa, kuch, ish,
energiya va boshqalar)dan keng foydalaniladi . 
Tezlik   -   jism   vaqt   birligida   bosib   o'tadigan   masofaga   aytiladi.   Shu   sababli
masalada   vaqt   (t)   va   masofa   (S)   aniq   bo'lsa,   tezlik   (V)   quyidagi   formula   orqali
topiladi:  
V= S
t
Kuch   (mexanikada) — berilgan jismga boshqa jismlar tomonidan ko rsatilayotgan ʻ
mexanik ta sirning miqdori va yo nalishini ifodalovchi kattalik.	
ʼ ʻ  
F=ma
Gorizontga   qiya   otilgan   jism   harakati. Gorizontga   nisbatan   biror   burchak   ostida
qiyalatib   otilgan   jism   harakatini   kuzatsak,   uning   avval   gorizontal   yo‘nalishda
otilgan   nuqtasidan   uzoqlashayotganligini   hamda   vertikal   yo‘nalishda
ko‘tarilayotganligini   ko‘ramiz.   Demak,   gorizontga   qiya   otilgan   jism   bir   vaqtning
o‘zida   gorizontal   va   vertikal   yo‘nalishlar   bo‘ylab   harakatlanar   ekan.   Gorizontal
yo‘nalishda jism tekis harakatlanadi.   U vertikal yo‘nalishda maksimal balandlikka
ko‘tarilguncha   tekis   sekinlanuvchan,   so‘ngra   pastga   qarab   tekis   tezlanuvchan
harakat qiladi. 
10 Molekulyar   fizika   —   fizikaning   modsa   tuzilishini   va   uning   xossalarini   shu
moddaning   zarra   (molekula,   atom,   ion)   lardan   tashkil   topganligi,   bu   zarralarning
hamma vaqt  betartib harakat   holida bo lishi   va ular  orasida  o zaro ta sir  kuchlariʻ ʻ ʼ
mavjudligi asosida o rganadigan sohasi.	
ʻ  
Zichlik   – bu hajm birligiga to’gri keluvchi massaga aytiladi. Zichlikni ko’rsatish 
uchun odatda yunoncha   p   [ro] harfi ishlatiladi, ba’zida lotin harflari D va d ham 
ishlatiladi.
ρ
= m
V
Magnetizm   (magnit   so zidan)   —	
ʻ   elektr   toklarning   o zaro   ta siri,   toklar	ʻ ʼ
va   magnitlar   yoki   magnit   momentga   ega   bulgan   jismlar   orasidagi   mavjud   o zaro	
ʻ
ta sir   jarayonida   sodir   buladigan   hodisalar.   Bu   ta sir	
ʼ ʼ   magnit   maydonga   bog liq.	ʻ
Magnit   maydon   esa   mikrozarralar   (elektron,   proton,   neytron)   ning   elementar
magnit maydoni tufayli paydo bo ladi. Mikrozarralarning magnit maydoni ularning	
ʻ
tuzilishiga va ma lum yo nalishidagi tartibli harakatiga bog liq.	
ʼ ʻ ʻ
11 Kulon   qonuni   fizikaning   eksperimental   qonuni   bo lib,   u   ikki   harakatsiz,ʻ   elektr
zaryadlangan   zarrachalar   orasidagi   kuch   miqdorini   aniqlaydi.   Tinch   holatda
zaryadlangan   jismlar   orasidagi   elektr   ta sir   kuchi   shartli   ravishda	
ʼ   elektrostatik
kuch   yoki   Kulon kuchi   deb ataladi .  	
F
= 1
4 πε q
1 q
2	1
R∗R
Optika   ( yunoncha :   optike   —   ko rish   haqidagi   fan)   —   fizikaning   yorug likning	
ʻ ʻ
tabiatini, yorug lik hodisalari qonuniyatlarini, yorug lik bilan moddalarning o zaro	
ʻ ʻ ʻ
ta sirini   o rganadigan   bo limi.   Yorug likning   to g ri   chiziq   bo ylab   tarqalishi	
ʼ ʻ ʻ ʻ ʻ ʻ ʻ
qadimda   Mesopotamiya   va   qad.   Misrda   ma lum   bo lgan   hamda   undan   qurilish	
ʼ ʻ
ishlarida   foydalanishgan.   Tasvirning   ko zguda   hosil   bo lishi   bilan   miloddan	
ʻ ʻ
avvalgi 3-asrda Aristotel, Platon, Yevklidlar shug ullanishgan. O.ning rivojlanishi	
ʻ
I.   Nyuton,   R.   Guk,   F.   Grimaldi,   X.   Gyuygens   va   boshqalarning   ishlari   bilan
bog liq. 11-asrda arab olimi Ibn al-Xaysam (Algazen) O. to g risida risola yozgan	
ʻ ʻ ʻ
bo lsada, yorug likning sinishi qonunini ifodalay olmagan. Faqat 1620-yillarda bu
ʻ ʻ
qonunni   tajriba   yo li   bilan   golland   olimi   V.   Snellius   va   R.   Dekart   isbotladi.   17-	
ʻ
asrdan yorug lik haqida korpuskulyar va to lqin nazariyalar paydo bo la boshladi.	
ʻ ʻ ʻ
Yorug lik korpuskulyar (zarra) nazariyasining targ ibotchisi X. Gyuygens edi.	
ʻ ʻ
Atom   fizikasi   –   fizikaning   atom   xossalari,   elektron   qobiqlari   tuzilishi,   elektronlar
va   ionlar   xossalari,   ularning   elektromagnit   maydonidagi   harakatini   o rganadigan	
ʻ
bo limi.   Moddalarning   atom   atomlardan   tashkil   topganligini   qadimgi   yunon	
ʻ
faylasuf   materialistlari   Epikur,   Levkipp   va   Demo-kritlar   aytgan.   Demokritning
fikricha,   bizga   uzluksiz   bo lib   ko ringan   jismlar   haqiqatda   bo linmas   mayda	
ʻ ʻ ʻ
zarralardan, ya’ni atomlar va ular orasidagi bo shliqdan tashkil topgan. Bu atomlar	
ʻ
hamma vaqt harakatda bo ladi. 15 – 18-asrlarda tabi-atni tajriba asosida o rganish	
ʻ ʻ
usullari   taraqqiy   eta   boshlaydi.   Yadro   fizikasi   —   fizikaning   atom   yadrosi
tuzilishini   va   ularning   xossalarini,   radioaktiv   yemirilish   va   yadro   reaksiyasi
mexanizmini   o rganuvchi   bo limi.   Yadro   fizikasiga   ko pincha   elementar   zarralar	
ʻ ʻ ʻ
12 fizikasi ham kiritiladi. Ba zan texnikaning mustaqil tarmoqlariga aylangan tadqiqotʼ
yo nalishlari,   mas,   tezlatish   texnikasi,   yadro   energetikasi   ham   Yadro   fizikasi	
ʻ
bo limlari   hisoblanadi.   Umuman   Yadro   fizikasi   atom   yadrosi   mavjudligi
ʻ
aniqlanishidan   avval   paydo   bo lgan.   Yadro   fizikasining   paydo   bo lishi	
ʻ ʻ
radioaktivlik kashf qilingan vaqtdan hisoblanadi.
2- § . Windows Formsga kirish
Windows   Forms   grafik   foydalanuvchi   interfeysi   uchun   mas'ul   bo'lgan   amaliy
dasturlash   interfeysi    bo'lib,  Microsoft   .NET   Framework  tarkibiga   kiradi.    Ushbu
interfeys   mavjud   Win32   API-ni   boshqariladigan   kodga   o'rash   orqali   Microsoft
Windows   interfeysi   elementlariga   kirishni   soddalashtiradi.     Bundan   tashqari,
boshqariladigan kod - Windows Forms uchun API-ni  qo'llaydigan sinflar  - ishlab
chiqish   tiliga   bog'liq   emas.     Ya'ni,   dasturchi   C#,   C++   va   VB.Net,   J   #   va
hokazolarda   dasturiy   ta'minotni   yozishda   Windows   Forms   dasturidan   teng
foydalanishi mumkin.Bir tomondan, Windows Forms dastlab C++ da yozilgan eski
va   murakkab   MFC   kutubxonasining   o'rnini   bosuvchi   vosita   sifatida   ko'riladi.
Boshqa   tomondan,   WF   MVC   bilan   taqqoslanadigan   paradigmani   taklif   qilmaydi.
Uchinchi tomon kutubxonalari ushbu vaziyatni tuzatish va WFda ushbu funksiyani
amalga   oshirish   uchun   mavjud.     Ushbu   kutubxonalardan   eng   ko'p
foydalaniladiganlardan   biri   bu   Microsoft   Samples   and   Best   Practices   Task   Force
tomonidan bepul yuklab olish uchun chiqarilgan Foydalanuvchi interfeysi jarayoni
13 ilovalari   blokidir.     Ushbu   kutubxona   shuningdek,   o'rganishni   tezlashtirish   uchun
manba kodi va o'quv qo'llanmalarini o'z ichiga oladi.  
Windows   Forms   NET   Framework   uchun   aqlli   mijoz   texnologiyasidir.   Bu   fayl
tizimidan   o'qish   va   unga   yozish   kabi   umumiy   vazifalarni   bajarishni
osonlashtiradigan boshqariladigan kutubxonalar to'plami. Visual Studio kabi ishlab
chiqish   muhiti   yordamida   siz   ma'lumotni   ko'rsatadigan,   foydalanuvchilardan
ma'lumotlarni   so'raydigan   va   tarmoq   orqali   masofaviy   kompyuterlar   bilan   aloqa
qiladigan aqlli Windows Forms mijoz ilovalarini yaratishingiz mumkin.
Windows Forms-da shakl foydalanuvchiga ma'lumotni ko'rsatadigan vizual sirtdir.
Odatda,  Windows  Forms  ilovasi  shaklga  boshqaruv  elementlarini  joylashtirish  va
sichqonchani   bosish   yoki   tugmani   bosish   kabi   foydalanuvchi   harakatlariga   javob
berish   uchun   kod   yozish   orqali   tuziladi.   Boshqaruv   ma'lumotlarni   ko'rsatish   yoki
kiritish uchun yagona foydalanuvchi interfeysi elementidir.
Visual   Studioda   Windows   Forms   Designer-ni   sudrab   olib   tashlang   va   Windows
Forms ilovalarini osongina yaratishingiz mumkin. Kursor yordamida boshqaruvni
tanlash   va   uni   formaning   kerakli   joyiga   joylashtirish   kifoya.   Boshqaruv
elementlarini  tekislash   bilan  bog'liq  qiyinchiliklarni   bartaraf  etish  uchun  dizayner
panjara   va   snaplinelar   kabi   xususiyatlarni   taqdim   etadi.   va   Visual   Studio   dan
foydalanganda   yoki   buyruq   satrida   kompilyatsiya   qilishda   siz   FlowLayoutPanel
TableLayoutPanel   SplitContainer   boshqaruv   elementlaridan   foydalanishingiz   va
qisqa vaqt ichida kengaytirilgan shakl maketlarini yaratishingiz mumkin.
Nihoyat, agar  siz o'zingizning foydalanuvchi  interfeysi  elementlarini  yaratmoqchi
bo'lsangiz,   System.Drawing   nom   maydoni   to'g'ridan-to'g'ri   shaklda   chiziqlar,
doiralar va boshqa shakllarni chizish uchun zarur bo'lgan keng turdagi sinflarni o'z
ichiga oladi.
Ko'pgina   ilovalar   ma'lumotlar   bazasi,   XML   fayli,   XML   veb-xizmati   yoki   boshqa
ma'lumotlar   manbalaridan   ma'lumotlarni   ko'rsatishi   kerak.   Windows   Forms
bunday   jadval   ma'lumotlarini   an'anaviy   satr   va   ustun   formatida   ko'rsatish   uchun
DataGridView nomli moslashuvchan boshqaruvni ta'minlaydi, har bir ma'lumot o'z
katakchasini   egallaydi.   DataGridView   yordamida   siz   boshqa   narsalar   qatorida
14 alohida   hujayralar   ko'rinishini   sozlashingiz,   satrlar   va   ustunlarni   joyida
muzlatishingiz   va   hujayralar   ichida   murakkab   boshqaruv   elementlarini
ko'rsatishingiz mumkin.
Biz   Windows   formsdan   foydalanishimiz   uchun,Windows   Applicationda   ish
ko’ramiz,yangi   nomdagi   forma   ochamiz   va   u   yerga   bizga   kerakli   bo’lgan
elementlarni   joylaymiz.O’zimizga   kerak   bo’ladigan   bir   nechta   forma   ochishimiz
mumkin.Quyida   yangi   forma   ochamiz   va   unga   elementlar   joylab,qisqacha
ishlanish yo’l-yorig’ini ko’rsatib ketamiz.
C# ga kirganda  New solution  ni tanlasak yuqoridagi oyna ochiladi. Shundan 
Windows Application  ni tanlab nom yoziladigan joyga o’zimiz hohlagan nom 
yozamiz va  CREATE  ni bosamiz.
15 Bizga Malikaxon nomli kod yoziladigan qismi ham chiqdi. 
using  System;
using  System.Collections.Generic;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
namespace  Malikaxon
{
        ///   < summary >
        ///  Description of MainForm.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   MainForm  :  Form
        {
                public   MainForm ()
                {
                        //
                        // The InitializeComponent() call is required for Windows Forms designer support.
                        //
                        InitializeComponent ();
                       
                        //
                        //  TODO : Add constructor code after the InitializeComponent() call.
                        //
                }
        }
}
Mana bizda Malikaxon deb nomlangan yangi forma hosil bo’ldi.
16 Elementlarni tanlashda,ularni ustiga boramiz va sichqonchani chap tarafi bilan bir 
marta bosamiz va biz ochgan formamizni ustiga boramiz va sichqonchani chap 
tarafi bilan yana bir marta bosamiz,shunda formamizda biz tanlagan elementimiz 
hosil bo’ladi.
Biz elementlarni formaga joylab,ularni ishlatmoqchi bo’lsak,  shu  yashil 
tugmachani bosib,dasturmizni ishga tushirishimiz mumkin,yoki bolmasa 
kampyuter klaviaturasidagi  F5  ni bossak ham dasturimiz ishlaydi. Dasturni 
yakunlamoqchi bo’lsak   mana shundagi ko’k to’trburchakni 
bossak,dasturimiz yakunlanadi.
3- §.C# dasturlash tilida fizik masalalarni hisoblash.
Men   kurs   ishimni   tayyorlashda   C#   dasturlash   tilining   Windows   forms   oynasidan
foydalandim. Unda quyidagi elementlar ishlatildi:
 Label  — formaga matn kiritish imkoniyatini beradi.
 TextBox—bu matn kiritishda ishlatiladi.
 Button — bu element tugma vazifasini bajaradi. Buni bosganimizda 
qandaydir amal bajariladi.
17  TabControl — daftardagi ajratgichlar yoki fayl kabinetidagi papkalar 
to'plamidagi teglarga o'xshash bir nechta yorliqlarni ko'rsatish uchun 
ishlatiladi.
Ushbu   dasturimda   fizikani   5ta   bo’limidan   birini   tanlab   KIRISH   tugmasi
bosilsa,o’sha   bo’limga   oid   ba’zi     masalalarni   ishlasa   bo’ladigan   boshqa   forma
ochiladi. 
Dasturimni birinchi qismi
C#dagi matni:
  using  System;
using  System.Collections.Generic;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
namespace  kurs_ishi_Abduganiyeva
{
        ///   < summary >
        ///  Description of MainForm.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   MainForm  :  Form
        {
                public   MainForm ()
                {
                       
                        InitializeComponent ();
                       
                        BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\fizika1.jpg" );
                }
                void   Button1Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
18                         Mexanika  a= new   Mexanika ();
                        a. Show ();
                }
                void   Button2Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        MKN  b= new   MKN ();
                        b. Show ();
                }
                void   Button3Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        Elektr_va_magnetizm  c= new   Elektr_va_magnetizm ();
                        c. Show ();
                }
                void   Button4Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        Optika  d=  new   Optika ();
                        d. Show ();
                }
                void   Button5Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        Atom_va_yadro  g=  new   Atom_va_yadro ();
                        g. Show ();
                }
        }
}
19 Bo’limlardan birinchisini ya’ni Mexanikani tanlab KIRISH tugmasi bosilganda 
quyidagi yangi forma ochiladi
C#dagi matni:
using  System;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
namespace  kurs_ishi_Abduganiyeva
{
        ///   < summary >
        ///  Description of Mexanika.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   Mexanika  :  Form
        {
                public   Mexanika ()
                {
                        InitializeComponent ();
                       
                        tabPage1 .Text= "Tezlikni hisoblash" ;
                        tabPage1 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\rasm1.jpg" );
                        tabPage2 .Text= "Kuchni hisoblash" ;
20                         tabPage2 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\rasm2.jpg" );
                        tabPage3 .Text= "Maksimal ko'tarilish balandligini hisoblash" ;
                        tabPage3 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\rasm4.jpg" );
                }
                void   Button1Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        textBox3 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox1 .Text)/
double . Parse ( textBox2 .Text));
                }
                void   Button2Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        textBox6 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox4 .Text)* double . Pa
rse ( textBox5 .Text));
                }
                void   Button3Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        double  g= 9.81 ;
                        textBox9 .Text= Convert . ToString (( Math . Pow ( double . Parse ( textBox7 .Text
), 2 )
                                                                                        * Math . Pow ( Math . Sin ( double . Parse ( textBox8 .Text)), 2 )
)/ 2 *g);
                }
               
        }
}
21 bu formada mexanika bo’limining tezlik, kuch hamda maksimal ko’tarilish 
balandligini hisoblovchi dastur joy olgan. Berilgan kattaliklar to’g’risidagi 
Textbox ga biror masala shartidagi qiymatlar yozilib, Hisoblash tugmasi bosilsa 
dastur yuqorida ko’rsatilgan kattaliklarni hisoblab beradi.
 
Dasturimni ikkinchi qismi
C# dagi matni:
using  System;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
22 namespace  kurs_ishi_Abduganiyeva
{
        ///   < summary >
        ///  Description of MKN.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   MKN  :  Form
        {
                public   MKN ()
                {
                        InitializeComponent ();
                       
                        tabPage1 .Text= "MKN ning asosiy tenglamasini hisoblash" ;
                        tabPage1 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\rasm3.jpg" );
                        tabPage2 .Text= "Zichlikni hisoblash" ;
                        tabPage2 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
mkn.jpg" );
                        tabPage3 .Text= "O'rtacha kinetik energiyani hisoblash" ;
                        tabPage3 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
mkn2.jpg" );
                       
                       
                }
                void   Button1Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        textBox3 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox1 .Text)* Math . Pow
( double . Parse ( textBox2 .Text), 2 )/ 3 );
                }
                void   Button2Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
23                         textBox6 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox4 .Text)/
( double . Parse ( textBox5 .Text)));
                }
                void   Button3Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        textBox9 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox8 .Text)* Math . Pow
( double . Parse ( textBox7 .Text), 2 )/ 2 );
                }
        }
}
bu dastur qismida fizikaning ikkinchi bo’limi molekulyar fizikaga oid MKN ning 
asosiy tenglamasi,zichlik,o’rtacha kinetik energiyani hisoblashga yo’naltirilgan.
24  
Dasturimni uchinchi qismi
C# dagi matni:
using  System;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
namespace  kurs_ishi_Abduganiyeva
25 {
        ///   < summary >
        ///  Description of Elektr_va_magnetizm.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   Elektr_va_magnetizm  :  Form
        {
                public   Elektr_va_magnetizm ()
                {
                        InitializeComponent ();
                        tabPage1 .Text= "Vakuum uchun Kulon qonuni" ;
                        tabPage1 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
elektr.jpeg" );
                        tabPage2 .Text= "Zaryad sirt zichligi" ;
                        tabPage2 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
elektr2.jpg" );
                        tabPage3 .Text= "Nuqtaviy zaryadning potensiali" ;
                        tabPage3 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
elektr3.jpg" );
                       
                }
                void   Button1Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        double  h= 8.85 * Math . Pow ( 10 ,- 12 );
                        textBox10 .Text= Convert . ToString (( double . Parse ( textBox1 .Text)* double .
Parse ( textBox2 .Text))/
                                                                                        ( 4 * Math . PI *h* Math . Pow ( double . Parse ( textBox3 .Text
), 2 )));
                }
                void   Button2Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
26                         textBox6 .Text= Convert . ToString (( double . Parse ( textBox4 .Text)/
double . Parse ( textBox5 .Text)));
                }
                void   Button3Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        double  k= 9 * Math . Pow ( 10 , 9 );
                        textBox9 .Text= Convert . ToString ((k* double . Parse ( textBox7 .Text))/
double . Parse ( textBox8 .Text));
                }
        }
}
ushbu qismida fizikaning elektr va magnetizm bo’limining vakuum uchun Kulon 
qonunini, zaryadning sirt zichligi,nuqtaviy zaryadning potensialini hisoblaydigan 
masalalarga mo’ljallangan.
27      
Dasturimni to’rtinchi qismi
C# dagi matni:
using  System;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
namespace  kurs_ishi_Abduganiyeva
{
        ///   < summary >
        ///  Description of Optika.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   Optika  :  Form
        {
                public   Optika ()
                {
                       
                        InitializeComponent ();
                        tabPage1 .Text= "Yorug'likning muhitdagi tezligi" ;
                        tabPage1 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
28 optika.jpg" );
                        tabPage2 .Text= "Yorug'likning to'lqin uzunligi" ;
                        tabPage2 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
optika2.jpg" );
                        tabPage3 .Text= "Yorug'lik kuchi" ;
                        tabPage3 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\rasm5.jpg" );
                       
                }
                void   Button1Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        double  c= 3 * Math . Pow ( 10 , 8 );
                        textBox2 .Text= Convert . ToString (c/ double . Parse ( textBox1 .Text));
                }
                void   Button2Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        textBox6 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox4 .Text)* double . Pa
rse ( textBox5 .Text));
                }
                void   Button3Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        textBox9 .Text= Convert . ToString ( double . Parse ( textBox7 .Text)/
double . Parse ( textBox8 .Text));
                }
        }
}
bu qismida optika bo’limining yorug’lik muhitdagi tezligi, to’lqin uzunligi, 
yorug’lik kuchini hisoblovchi masalalarga doir.
29  
Dasturimni beshinchi qismi
C# dagi matni:
using  System;
using  System.Drawing;
using  System.Windows.Forms;
30 namespace  kurs_ishi_Abduganiyeva
{
        ///   < summary >
        ///  Description of Atom_va_yadro.
        ///   < /summary >
        public   partial   class   Atom_va_yadro  :  Form
        {
                public   Atom_va_yadro ()
                {
                       
                        InitializeComponent ();
                        tabPage1 .Text= "Nurlanish chastotasi" ;
                        tabPage1 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
atom.jpg" );
                        tabPage2 .Text= "Kvant energiyasi" ;
                        tabPage2 .BackgroundImage= Image . FromFile ( @"d:\Malikaxon\
atom3.jpg" );
               
                }
                void   Button1Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        double  h= 6.62 * Math . Pow ( 10 ,- 34 );
                        textBox3 .Text= Convert . ToString (( double . Parse ( textBox1 .Text)-
double . Parse ( textBox2 .Text))/h);
                }
                void   Button2Click ( object  sender,  EventArgs  e)
                {
                        double  h= 6.62 * Math . Pow ( 10 ,- 34 );
                        double  c= 3 * Math . Pow ( 10 , 8 );
31                         textBox5 .Text= Convert . ToString ((h*c)/ double . Parse ( textBox4 .Text));
                }
        }
}
bu qismida fizikaning atom va yadro fizikasidagi nurlanish chastotasi, Kvant 
energiyasini hisoblovchi masalalrga doir.
 
32 Xulosa.
Men   ushbu   dasturni   tuzishda   fizikadagi   ko’nikmalardan   foydalandim,   hamda
Windows   forms   oynasidan   kengroq   foydalanishni   o’rgandim.   Ko’proq   bir   nechta
formalar   bilan   ishladim.   Bitta   formada   qilinadigan   ishni   bir   nechta   formada
qilishga   harakat   qildim   va   bu   ozgina   vaqtni   ko’proq   oldi.   Ma’lum   bir   qismlari
o’chib   ketganda   ortga   qaytarishni   bila   olmay,   bir   necha   marta   dasturni   qaytadan
tuzdim.   Bu   dastur   yuqorida   ta’kidlangan   fizik   kattaliklarni   topishga   doir
masalalarni   hisoblash   uchun   xizmat   qiladi.   Bilamizki,   fizikada   formulalar   juda
ko’p,   hammasini   ham   hisoblaydigan   dastur   yaratish   uchun   juda   ko’p   vaqt   kerak.
Shuning   uchun   har   bir   bo’limdan   ba’zi   kattaliklarni   hisoblab   beruvchi   dastur
tuzdim,   hamda   dasturni   har   bir   oynasiga   o’sha   fizik   kattalikni   formulasi,
formuladagi kattaliklar, doimiylar nomi ko’rsatib o’tilgan.    
33 Foydalanilgan adabiyotlar ro’yhati.
1. Carlie Watson-C#, "Lori" Nashriyoti, Moskva, 2005. 
2. Uilyams-Microsoft ASP.NET 2.0 C# 2005-da professionallar uchun misollar 
bilan, Moskva, 2006. 
3. Matthew MacDonald - Beginning ASP.NET 3.5 in C# 2008: From Novice to 
Professional, Second Edition, 2007 
4. Matthew MacDonald and Mario Szpuszta - Pro ASP.NET 3.5 in C# 2008, 
Second Edition, 2007
http:// metanit.com 
http://wikipedia.org 
http://www.citforum.ru 
http://www.intuit.ru 
http://www.codenet.ru 
http://www.microsoft.com 
http://www.asp.net
34
Купить
  • Похожие документы

  • Access dasturi yordamida “dorixona” ma‘lumotlar bazasini yaratish
  • Agile va Scrum metodologiyalari dasturiy ta'minot ishlab chiqish
  • Tashkilot miqyosida masofadan muloqot qilish.
  • Talabalar haqida ma'lumot saqlovchi tizim
  • HTML tili, uning asosiy elementlari. Jadval va rasm hosil qilish. Gipermatn va freymlar joylashtirish

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha