Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 10000UZS
Размер 309.6KB
Покупки 1
Дата загрузки 28 Февраль 2024
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Алгебра

Продавец

Bohodir Jalolov

Differisialning taqribiy xisoblashlarda tadbiqlari

Купить
O’ZBEKISTON RESPUBLIKASI XALQ TA’LIMI
VAZIRLIGI TERMIZ DAVLAT PEDAGOGIKA
INSTITUTI
Matematika va informatika fakulteti
Matematika kafedrasi
Matematik analiz fanidan 
Differisialning taqribiy xisoblashlarda tadbiqlari 
mavzusidagi
KURS ISHI
1 MUNDARIJA 
KIRISH…………………………..…………………….………………….…..…7 
  I BOB. Bir o’zgaruvchili funksiyaning differisiali ………………………10
1.1. Funksiya differisiali tushunchasi……………………………….…..……..10
1.2. Murakkab funksiyaning differisiali.Differisial shaklining variantlari….....11
   II BOB. Ko’p o’zgaruvchili funsiyaning differsiali ….……………….…12
2.1 Xususiy xollar Fynksiya differisialning geometric ma’nosi………..……....16  
  Xulosa………………….………………………………………………………24
Foydalanilgan adabiyotlar va manbalar ro’ yxati………………………….25
2 KIRISH
O’zb е kiston   R е spublikasining   “Ta’lim   to’g’risida”   gi   Qonuni   va  “Kadrlar
tayyorlash   milliy   dasturi”   yuksak   umumiy   madaniyatga,   kasb–hunar
ko’nikmalariga,   ijodiy   va   ijtimoiy   faollikka,   mantiqiy   mushohada   qilish   hamda
ijtimoiy   hayotdagi   muammolarning   oqilona   yechimlarini   topish   mahoratiga   ega
bo’lgan,   istiqbol   vazifalarini   odilona   baholay   oladigan   kadrlar   yangi   avlodini
shakllantirish,   shuningd е k,   har   tomonlama   barkamol,   ta’lim   va   kasb–hunar
dasturlarini   ongli   ravishda   mukammal   o’zlashtirgan,   mas’uliyatli   fuqarolarni
tarbiyalashni   nazarda   tutgan   p е dagogik   g’oyani   ilgari   suradi.   Istiqlol   tufayli
o’zining   mustaqil   taraqqiyot   yo’lidan   borayotgan   jamiyatimiz   kun   sayin
d е mokratlashib,   davlat,   jamiyat   va   shaxs   munosabatlari   tobora   ko’proq   mantiqiy
mushohada   qilish   tamoyillariga   asoslanmoqda.   Ta’lim   tizimi   oldidagi   davlat
buyurtmasi   O’zb е kiston   R е spublikasi   “Kadrlar   tayyorlash   milliy   dasturi”ning
asosiy   g’oyalarida   o’z   aksini   topgan.   Jamiyat   rivojlanishining   hozirgi   bosqichida
barkamol   insonni   tarbiyalash   eng   asosiy,   k е chiktirib   bo’lmaydigan   muhim
vazifalardan   biridir.Birinchi   Pr е zid е ntimiz   Islom   Karimov   ta’kidlaganid е k:
“Sog’lom   avlodni   tarbiyalash   buyuk   davlat   poyd е vorini,   faravon   hayot   asosini
qurish   d е ganidir”.   Shu   jihatdan   olganda,   mamlakatimizda   sog’lom   avlod   dasturi
harakatining   k е ng   tus   olgani,   “Kadrlar   tayyorlash   milliy   dasturi”   asosida   ta’lim–
tarbiya tizimining tubdan isloh etilayotgani ham ana shu ulug’vor vazifani amalga
oshirish   yo’lidagi   muhim   qadamdir.   O’zb е kiston   R е spublikasi   mustaqil   Davlat
suv е r е nligini qo’lga kiritgan birinchi kunlaridanoq uzluksiz ta’lim tizimida amalga
oshirilayotgan   k е ng   islohotlar   milliy   ta’lim–tarbiya   tizimini   takomillashtirishga,
zamon   talablari   bilan   uyg’unlashtirilgan,   jahon   andozalari   darajasiga   mos   “milliy
mod е lni” hayotga tadbiq qilishga qaratildi. 
Shavkat Mirziyoyev :
  Matematikani yaxshi bilgan bola aqlli, keng tafakkurli bo’ladi va istalgan
sohada ishlab ketadi
Biroz   avval   xabar   qilganimizdek,   Prezident   Shavkat   Mirziyoyev   olimlar,
ilmiy-tadqiqot   muassasalari   rahbarlari   va   ishlab   chiqarish   sektori   vakillari   bilan
3 uchrashuv   o’tkazdi.   Unda   ilm-fan   sohasidagi   eng   muhim   vazifalar   muhokama
qilindi.
Har   bir   tumanda   matematikaga   ixtisoslashgan   maktab   tashkil   qilinib,
o’qituvchilarga qo’shimcha ustama to’lanadi .
Yoshlarda   matematika   faniga   qiziqishni   kuchaytirish,   iqtidorli   bolalarni
seleksiya   qilib,   ixtisoslashtirilgan   maktablar   va   keyinchalik   oliy   ta’lim
muassasalariga   qamrab   olish   ishlarini   to’g’ri   tashkil   qilish   kerakligi   ta’kidlandi.
Bolalar uchun mazkur fandan oddiy va tushunarli tilda yozilgan ommabop darslik
va   o’quv   qo’llanmalari   yaratish,   matematik   ongni,   kerak   bo’lsa,   bog’chadan
boshlab shakllantirish vazifasi qo’yildi.
  Matematika hamma aniq fanlarga asos. Bu fanni yaxshi bilgan bola aqlli,
keng tafakkurli bo’lib o’sadi, istalgan sohada muvaffaqiyatli ishlab ketadi,   — dedi
Prezident.
Matematika   fani   bo’yicha   o’quvchi,   talaba   va   o’qituvchilar   o’rtasida   turli
tanlovlar   o’tkazib,   g’oliblarni   munosib   rag’batlantirish,   olimpiada   tizimini
takomillashtirgan   holda   sovrindorlarga   beriladigan   mukofotlarni   ko’paytirish
muhimligi qayd etildi.
O’qitish   sifatini   yangi   bosqichga   ko’tarish,   matematika   fanidan   bilimlarni
baholash bo’yicha milliy sertifikatlash tizimini joriy etish zarurligi   aytildi. Bunday
s yertifikat   egasiga   oliy   o’quv   yurtiga   o’qishga   kirishda   matematika   fanidan
maksimal ball   beriladi.
    Yuqori   malakali   pedagoglar   va   ilmiy   darajali   kadrlar   tayyorlash   tizimi
samarasini oshirish, Matematika institutida   ilmiy daraja beruvchi kengashga to’liq
mustaqillik berish   lozimligi ko’rsatib o’tildi.
    Mamlakatimizda   matematika   fani   bo’yicha   nufuzli   xalqaro   anjumanlar
o’tkazish,   davlat   byudjeti   va   “El-yurt   umidi”   jamg’armasi   hisobidan   har   yili   100
nafar   olimni   xorijdagi   ilmiy   tadbirlar   va   stajirovkalarga   yuborish   yuzasidan
topshiriqlar berildi.
  Kurs ishining maqsadi
4 Men o’z kurs ishimda Differisialning taqribiy xisoblashda tadbiqlari haqida
umumiy   tushuncha   berishni   va   bir   o’zgaruvchi   va   ko’p   o’zgaruvchi   funksiyalar
haqida o’rganishni o’z oldimga maqsad qilib qo’yaman.
  Kurs ishiningvazifasi :
Differisial va taqribiy hisoblash haqida bilimimni rivojlantirish.
  Kurs ishituzilishi:
kirish, uch bob, xulosa foydalanilgan adabiyotlar ro’yxatidan iborat bo’lib,
jami ____ sahifani tashkil etadi
5 I-BOB.   Bir o’zgaruvchil ifunksiya
  X
0   nuqtada   differensiallanuvchi   y=f(x)   funksiya   uchun   y≈f (xɅ ⸃
0 )dx   yani   y≈dy	Ʌ
taqribiy   tenglik   o’rinli.Shu   taqribiy   tenglik   matematik   analizning   nazariy   va
tadbiqiy   masalarida   muhim   ahamiyatga   ega   bo’lib,   differensialning   mohiyatini
belgilaydi.   Yuqoridagi   tenglikdan   y=f(x)-f(x	
Ʌ
0 ),   x=x-x	Ʌ
0   deb   olsak,   quyidagi
tenglikka ega bo’lamiz:
   f(x)-f(x
0 ) ≈f (x	
⸃
0 )(x-x
0 ) yoki
     f(x)≈f(x
0 )+f (x
⸃
0 )(x-x
0 )      (1)
(1) Formula funksiya qiymatlarini taqribiy hisoblashda keng qo’llaniladi .
Masalan, f(x)=√x funksiya uchun quyidagi
√x+ x≈√x+ x	
Ʌ Ʌ \2 √x (2)
Formula   o’rinli.   Agar   f(x)=√x   funksiyaning   x=0.98   dagi   qiymatini   hisoblash
talab   qilinsa,   (2)   formulada   x=1   x=-0.02   deb   olishyetarli   .   U   holda	
Ʌ
√0.98≈√1+ (-0.02)\2√1=1-0.01= 0.99 bo’ladi.
Agar√0.98   kalkulatordahisoblasak,   uni   10 -6
aniqlikda   0.989949
tengekanliginiko’rishmumkin.Demak, demakdifferensialyordamida
hisoblangandaxatolik 0.001 dan katta ema
  
  II BOB. Ko’p o’zgaruvchili funksiyaning differensiali
  II. 1. Funksiya differensiali tushunchasi.
  Faraz   qilaylik,  	
f(x)=	f(x1,x2,…	,xm)   funksiya  	E	⊂	Rm   da   berilganbo’lib,	
x0=	(x10,x20,…	,xm0)∈E
nuqtada   differensiallanuvchi   bo’lsin.   Unda
ta’rifgako’rafunksiyaning	
x0 nuqtadagi to’li q  orttirmasi
6 Δf	(x0)=	∂	f(x0)	
∂	x1	
Δx	1+	∂	f(x0)	
∂x2	
Δx	2+	⋯	+∂	f(x0)	
∂	xm	
Δx	m+o(ρ)  (1)
bo’ladi. Bu munosabatda
 	
ρ=	√	Δx	1
2+	Δx	2
2+	⋯	+	Δx	m
2
bo’lib, 	
Δx	1→	0	,	Δx	2→	0	,…	,	Δx	m→	0 da 	ρ→	0 .
1- ta’rif . 	
f(x) funksiyaning	Δf	(x0) orttirmasidagi	
∂	f(x0)	
∂x1	
Δx	1+∂	f(x0)	
∂x2	
Δx	2+	⋯	+∂	f(x0)	
∂xm	
Δx	m
ifoda	
f(x) funksiyaning	x0 nuqtadagi differensiali (to’liq differensiali) deyilad iva	
df	(x0)
yoki	df	(x10,x20,…	,xm0)
Kabi belgilanadi:	
df	(x0)=	∂	f(x0)	
∂x1	
Δx	1+∂	f(x0)	
∂x2	
Δx	2+	⋯	+∂	f(x0)	
∂xm	
Δx	m
.
Demak,  	
f(x)   funksiyaning  	x0   nuqtadagi   differensiali  	Δx	1,Δx	2,…	,Δx	m   larga
bog’liq va ularning chiziqli funksiyasi bo’ladi.
Agar	
Δx	1=	dx	1	,Δx	2=	dx	2	,…	,Δx	m=	dx	m
deyilsa, 	
f(x) funksiyaning	x0 nuqtadagi differensiali ushbu	
df	(x0)=	∂	f(x0)	
∂x1	
dx	1+∂	f(x0)	
∂x2	
dx	2+	⋯	+∂	f(x0)	
∂xm	
dx	m
  (2)
ko’rinishga keladi. Demak,	
Δf	(x0)=	df	(x0)+0(ρ)
.
Keying itenglikdan	
ρ→	0  da	
Δf	(x0)≈	df	(x0)
bo’lishi   kelib   chiqadi.   Bu   taqribiy   formulaning   mohiyati   shundaki,   funksiyaning
orrtirmasi	
Δx	1,Δx	2,…	,Δx	m larning,   umuman   aytganda   murakkab   funksiyasi
bo’lgan   holda   funksiyaning   differensiali	
Δx	1,Δx	2,…	,Δx	m larning   chiziqli
funksiya bo’lishidadir.
7 .II. 2. Murakkab funksiyaning differensiali. Differensial shaklning variantligi.
 Aytaylik, 
 x1=	ϕ1(t)=	ϕ1(t1,t2,…	,tk),	
x2=ϕ2(t)=	ϕ1(t1,t2,…	,tk),	
…	…	…	…	…	…	…	…	…	…	…	…	
xm=ϕm(t)=ϕ1(t1,t2,…	,tk)
Funksiyalarning har biri to’plamda berilgan bo’lib,	
E=	{(x1,x2,…	,xm)∈Rm	:x1=	ϕ1(t)=	ϕ1(t1,t2,…	,tk),	
x2=	ϕ2(t)=	ϕ1(t1,t2,…	,tk),…	,xm=	ϕm(t)=	ϕ1(t1,t2,…	,tk)}
to’plamda esa  funksiya aniqlangan bo’lsin. Bular yordamida
Murakkab funksiya hosil qilingan bo’lsin.
Ma’lumki,  	
xi=ϕi(t1,…	,tk) funksiyalar	(i=1,2,…	m)t0=(t1
0,…	,tk
0)
nuqtada   differensiallanuvchi   bo’lib,  	
f(x)=	f(x1,x2,…	,xm) funksiya   mos	
x0=(x1
0,x2
0,…	,xm
0)
nuqtada	(x10=	ϕ1(t0),x20=	ϕ2(t0),…	,xm0=	ϕm(t0)) differensiallan
uvchi   bo’lsa,   murakkab   funksiya	
t0=(t1
0,…	,tk
0) nuqtada   differensialanuvchi
bo’ladi. 
Modomiki, 	
f(x(t))  funksiya 	t1,t2,…	,tk o’zgaruvchilarga   bog’liq   ekan, unda	
df	=	∂	f	
∂t1
dt	1+	∂	f	
∂t2
dt	2+	⋯	+	∂	f	
∂tm
dt	m
  (3)
bo’ladi.
Murakkab   funksiyaning   xususiy   hosilalarini   hisoblash   formulalaridan
foydalanib   topamiz:
8 Bu xususiy hosilalarni (3) ifodadagi larning o’rniga qo’yamiz. Natijadadf	=	[
∂	f	
∂x1
⋅
∂x1	
∂t1	
+∂	f	
∂	x2
⋅
∂x2	
∂t1	
+	⋯	+∂	f	
∂xm
⋅
∂xm	
∂t1	]dt	1+	
+[
∂	f	
∂	x1
⋅
∂x1	
∂t2
+∂	f	
∂x2
⋅
∂x2	
∂t2	
+	⋯	+∂	f	
∂	xm
⋅
∂xm	
∂t2	]dt	2+	
+⋯	+[
∂	f	
∂x1
⋅
∂x1	
∂tk	
+∂	f	
∂x2
⋅
∂x2	
∂tk	
+	⋯	+∂	f	
∂xm
⋅
∂xm	
∂tk	]dt	k=	
¿∂	f	
∂x1[
∂x1	
∂t1	
dt	1+
∂x1	
∂t2	
dt	2+	⋯	+
∂x1	
∂tk	
dt	k]+	
+	∂	f	
∂x2[
∂	x2	
∂t1
dt	1+	
∂x2	
∂t2
dt	2+	⋯	+	
∂	x2	
∂tk
dt	k]+	⋯	+	∂	f	
∂	xm[
∂xm	
∂t1	
dt	1+	
∂xm	
∂t2	
dt	2+	⋯	+	
∂	xm	
∂tk	
dt	k]
bo’ladi. 
Ravshanki, 
Demak, murakkab funksiyaning differensiali
       (4)
bo’ladi.
Biz   yuqorida	
f(x) hamda  	f(x(t)) murakkab   funksiyaning   differensallari   uchun   (2)
va   (4)   ifodalarni   topdik.   Bu   ifodalarn   (shakli,   ko’rinishi)   bir   xil,   ya’ni   (2)   va   (4)
formulalarda   funksiyaning   differensiali   xususiy   hosilalarni   mos   differensiallarga
ko’paytmalardan   tuzilgan   yig’indiga   teng   ekanligini   payqaymiz.   Bu   xossa
differensial shaklning  invariantligi  deyiladi.
Eslatma.	
f(x)   funksiya   differensialining (2) ifodasi-dagi     lar
mosravishda   lar   bo’lsa,  	
f(x(t))   funksiya   differensialidagi
 lar  o’zgaruvchilarning funksiyalari bo’ladi. Demak, (2) va (4)
formulalarning ko’rinishlarigina bir xil bo’ladi. 
3 0
. Sodda qoidalar . Aytaylik,
9 funksiyalari to’plamda   berilgan   bo’lib,   nuqtada
differensiallanuvchi bo’lsin. U holda:
1) 
 2) 
      3) 
bo’ladi. 
Bu munosabatlardan birini, masalan, (3) ning isbotini keltiramiz.
◄Aytaylik,
bo’lsin.   Bu   holda   funksiya   va   larga   va va   lar   o’z   navbatida
o’zgaruvchilarga   bog’liq   bo’lib,   murakkab   funksiyaga   ega   bo’lamiz.   Differensial
shaklning invariantli xossasiga   ko’ra
bo’ladi. Ravshanki,
Demak,
ya’ni
bo’ladi.►
II. 3. Xususiy  h ollar. Funksiya differensialining geometric ma’nosi .
  Aytaylik,   bo’lsin.   Bu   holda   funksiya   va   uning
differensiali
ga egabo’lamiz.
Ma’lumki,   funksiyaning   differensiali   shu   funksiya   tasvirlangan
egrichiziqqa nuqtada o’tkazil-
gan urinmaning ordinatasining orttirmasini ifodalaydi (1-chizma)
10 x0+	Δx	x0	
df	Δf	(x0,f(x0))	
f(x)0	
α	
f(x) (5)   1-chizma
bo’lsin.   Bu   holda   ikki   o’zgaruvchili funksiyaga
ega bo’lib, uning nuqtadagi differensial
bo’ladi, bunda  .
va  lar etarlicha kichik bo’lganda
ya’ni
taqribiy formula hosil bo’ladi.
1 -misol.   Ushbu 
Funksiyaning   differensiali   topilsin.
◄ Ravshanki,
Unda  (5) formulagako’ra
bo ’ ladi .►
2 - misol . Tomonlari va bo ’ lgan   to ’ g ’ ri   to ’ rtburchak   berilgan .   Agar   bu
to ’ g ’ r   ito ’ rtburchakning tomonini   5   sm .   ga   oshirilsa ,   u   tomonini   10   sm .   ga
kamaytirilsa ,  to ’ rtburchakning   dioganali   qanchaga   o ’ zgaradi ?
◄ Agar berilgan to’g’ri to’rtburchakning dioganalini desak, unda
bo’ladi. Endi
bo’lishini e’tiborga olib, topamiz:	
Δu	(x0,y0)≈	x0	
√x02+	y02
⋅Δx	+	y0	
√x02+y02
⋅Δy	=	x0⋅Δx	+	y0⋅Δy	
√x02+	y02
11 (6)Bu munosabatda
deyilsa, unda
bo’lishi kelib chiqadi.
Demak, to’g’ri to’rtburchakning diogonali taxminan 5 sm. Ga kamayar ekan.►
Endi   funksiya differensialining geometric ma’nosini keltiramiz. 
Aytaylik,
funksiya ochiq to’plamda differensiallnuvch  ibo’lsin. Bu funksiya grafigi
fazoda   biror sirti   ifodalasin.  Г(f)={(x,y,z)∈R3:(x,y)∈E	,z=	f(x,y)} sirtda
nuqtani   va   shu   nuqtadan   o’tuvchi,   qaralayotgan
sirtga tegishli bo’lgan silliq
Egri chiziqn iolamiz. Modomiki, egri chiziq sirtda yotar ekan, unda
bo’ladi. Ravshanki,
murakkab   funksiya   bo’lib,   uning nuqtadagidifferensiali,   differensial   shaklning
invariantligi xossasiga binoan, ushbu
ko’rinishga ega. 
Koordinatalari bo’lgan   vektor   egrichiziqqa nuqtada   o’tkazilgan
urinma vektor bo’ladi. 
Endi koordinatalari
12 z	
df	(x0,y0)	
(x0,y0)	
y	0bo’lgan vektorniqaraylik.   Yuqoridagi	
(6) munosabat   vektor   urinma   vektorga
nuqtada   ortogonal   bo’lishini   bildiradi.   SHuning   uchun vektor   egri
chiziqqa nuqtada ortogonal deyiladi.
Ma’lumki,   egrichiziq nuqtadano’tuvchiva sirtda   yotuvchi
ixtiyoriy   egrichiziq   edi.   Binobarin,     vektor   shu   nuqtadan   o’tuvchiva
sirtda   yotuvchi   ixtiyoriy   egrichiziqq   aortogonal   bo’ladi.   SHuning   uchun
vektor  sirtning nuqtasidagi normal vektori deyiladi.
Sirtning nuqtasida o’tuvchi va sirtning normal   v ektoriga orthogonal
bo’lgan tekislik,   sirtga nuqtada o’tkazilgan urinma tekislik  deyiladi.
Uning tenglamasi
bo’ladi,   bunda urinma   tekislikdagi   o’zgaruvchi   nuqta.   Bu   tenglikdan
foydalanib,
bo’lishini olamiz. Keltirilgan tenglik va  (6)  munosabatdan
bo’lishi kelib chiqadi.
SHunday   qilib,   funksiyaning nuqtadagi   differensiali
bu   funksiya   grafigiga nuqtasida   urinma   tekislik
applikatasiining orttirmasini ifodalar ekan ( 28 -chizma)
13 Xulosa
  Mustaqillikka   erishganimizdan   so’ng,   O’zbekistonda   ta’lim   sohasida   keng
imkoniyatlar   ochildi,vatanimizning   halqaro   sahnadagi   muvaffaqiyati,obru   e’tibori
va   o’rni   milliy   o’zligimizni   anglashda   aniq   fanlari   yetakchi   mavqe   kasb
etib,   har   bir   fuqoroning   mamlakat   taqdiri   uchun   mas’ullik   hissini   yanada
oshirishga xizmat qiladi.
  Yuqorida   bayon   etilgan   fikrlardan   xulosa   shuki,   talabalarga   boshlang’ich
kurslarda   fundament   sifatida   algebra   geometriya   matematik   analiz   fanlari   yaxshi
o’tilishi   shart.   Chunki   shu   fanlarni   asos   qilib   keying   kurslarda   matematikani
o’zlashtirish juda oson bo’ladi. 
Matematika   sohasida   qilingan   ishlar   juda   ham   ko’p   biz   ularni   yaxshi
o’zlashtirib   kelgusi   avlodga   bundanda   mukammal   ravon   va   tushunarli   qilib
yetkazib berishimiz kerak.
  Bularni talabalarga o’qitishda didaktiv prinsiplarning asosiysi hisoblangan–
ilmiylik prinsipi yetakchi o’rin egallashi lozim.
  Men   o’zimning   kurs   ishimda   matematik   analiz   fanidan   “ Teskari   funksiya
yordamida   aniqmas   integralni   hisoblash   “   mavzusida   umumiy   tushunchalarni
bayon   etdim,   ishlash   usullarini   misollar   keltirish   bilan   yoritdim.   Shu   bilan   birga
mavzumga   doir   bir   nechta   misollarni   ko’rsatdim.   Men   o’z   kurs   ishimda   oldimga
qo’ygan maqsadimga erishdim.
14 15 Foydalanilgan   adabiyotlar   ro’yxati
1. O ’ z b e k i s to n   r e s p u bli ka s i  ― T a ’ lim   t o ’ g ’ ri si d a gi   q on un	.
2. K ar i m ov   I .A .  	
― A so si y   vazi f a m iz vat a ni m iz n in g   t a ra q i y o t i   va   x a l q i m iz 
farovonligini   yanada   yuksalyirish .	
‖   Toshkent.   O’zbekiston.   2010 .
3. K ar i m ov   I .A .  	
― Barc h a re j a va  d a s t u rl a ri m iz v a ta n i m iz tar a q q i y ot i ni 
yuksaltirish, xalqimiz   farovonligi   oshirishga   xizmat   qiladi.   Toshkent.  
O’zbekiston.   2011.
4. O ’ z b e k i s to n   r e s p u bli ka s i  	
― T a ’ lim   t o ’ g ’ ri si d a gi   q on un	.
5. D.S.Malik, John N.Mordeson, M.K.Sen, Fundamentals of Abstract Algebra, 
1997, P. 636
6. Martyn R. Dixon, Leonid A. Kurdachenko, Igor Ya. Subbotin, “Algebra and 
number theory” 2010, P. 523
7. Ш . А . Аюпов ,  Б . А . Омиров ,  А . Х . Худойбердиев ,  Ф .H.H айдаров ,  Алгебра   ва  
сонлар   назарияси ,  Тошкент  “ Тафаккур   б o’ стони ” 2019, (o’q ув  qo’ лланма ).
8. Назаров   Р . Н ., Тошп o’ латов   Б . Т .,  Дусумбетов   А . Д .  Алгебра   ва   сонлар  
назарияси . Т ., O’q итувчи .  I – qисм, 1993 й., 2 - qисм, 1995 й. (o’qув qo’лланма)
9. Юнусов А., Юнусова Д. Сонли системалар. Т., «Молия-иқтисод», 2008. 
(ўқув қўлланма)
10. Тўраев Ҳ.Т., Математик мантиқ ва дискрет математика, Тошкент: 
Ўқитувчи нашриёти, 2003
11. Лихтарников Л.М., Сукачева Т.Г., Математическая логика. Курс лекций. 
Задачник-практикум и решения, Санк-Петербург: ЛАНЬ, 1999,
16

Differisialning taqribiy xisoblashlarda tadbiqlari

Купить
  • Похожие документы

  • R m fazo va unda ketma-ketlik kurs ishi
  • Oshkormas funksiyalar va ularning hosilalari
  • Ko‘p o‘zgaruvchili funksiyaning xususiy hosilalari
  • Ikkinchi tur xosmas integrallar
  • Differensial hisobning geometriyaga ba’zi bir tatbiqlari

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha