Войти Регистрация

Docx

  • Рефераты
  • Дипломные работы
  • Прочее
    • Презентации
    • Рефераты
    • Курсовые работы
    • Дипломные работы
    • Диссертациии
    • Образовательные программы
    • Инфографика
    • Книги
    • Тесты

Информация о документе

Цена 35000UZS
Размер 1.9MB
Покупки 0
Дата загрузки 18 Июнь 2025
Расширение docx
Раздел Курсовые работы
Предмет Экономика

Продавец

Amriddin Hamroqulov

Дата регистрации 23 Февраль 2025

27 Продаж

“ENERGETIK” Hususiy uy-joy mulkdorlar shirkati amaliyot hisobot MChJ

Купить
1RENESSANS TA'LIM UNIVERSITETI
Moliya va moliyaviy texnologiyalar yo‘nalishi
AMALIYOT HISOBOTI
Talaba: Malikov Sardor Doniyor og li ʻ
Amaliyot joyi “ ENERGETIK ”
Hususiy uy-joy mulkdorlar shirkati
Amaliyot mudati: 2025-yil 19-apreldan 12- maygacha
Lavozim: Buxgalter yardamchisi va ishchisi
Korxona raxbari: Irismetova Zebiniso
Toshkent  – 2025
Mundarija 21) Tashkilotning   tarixi,   tashkiliy   strukturasi   va   struktura
birliklarining funksiyalarini   о ‘rganish.
2) Amaliyot   ob’yekti   bilan   bog‘liq   bо‘lgan   Qonunlar,
О‘zbekiston   Respublikasi   Prezidenti   Farmonlari   va
Qarorlarini,   Vazirlar   Mahkamasining   Qarorlarini   hamda
boshqa qonun osti hujjatlarini о‘rganish.
3) Amaliyot bazasi bо‘lgan  tashkilotning faoliyatiga baho berish
uchun iqtisodiy-moliyaviy kо‘rsatkichlarni  to‘plash
4) Tо‘plangan   iqtisodiy   kо‘rstkichlarni   ularning   dinamikasini,
о‘zgarish   tendensiyalarini   va   omillarini,   sabab-oqibat
bog‘lanishlari   va   kutilayotgan   natijalarini   aniqlash,   tahlil
qilish.
5) Hisobot   uchun   zarur   bо‘lgan   iqtisodiy-moliyaviy
kо‘rsatkichlarni tо‘plash va umumlashtirish. .
6) Ob’yektda   olib   borilayotgan   iqtisodiy   islohotlarda   ishtirok
etish
7) Tadqiqot   ob ’ yektlarining   rivojlanish   istiqbollarini   hukumat
qarorlari ,  Davlat   dasturlari   va   amaliyot  о‘ tish   bazasida   mavjud
b о‘ lgan   ishlanmalar   asosida  о‘ rganish .
8) Amaliyot   natijalari   t о‘ g ‘ risidagi   hisobotni   rasmiylashtirish ,
amaliyot   rahbari   tomonidan   k о‘ rsatilgan   kamchiliklarni
tuzatish   va   taqrizga   taqdim   etish . 3Tashkilotning tarixi, tashkiliy strukturasi va struktura birliklarining
funksiyalarini o‘rganish
Men,   Malikov   Sardor   Doniyor   og‘li,   “ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy
mulkdorlar   shirkati   bo‘yicha   amaliyot   o‘tkazganimda,   tashkilotning   tarixi,
tashkiliy   tuzilmasi   va   uning   tarkibiy   birliklarining   funksiyalarini   o‘rganish
imkoniyatiga   ega   bo‘ldim.   Ushbu   tashkilot,   Toshkent   viloyati,   Qibray
tumanida   joylashgan   bo‘lib,   o‘zining   asosiy   faoliyatini   uy-joy
mulkdorlarining   huquqlarini   himoya   qilish   va   ularni   boshqarish   sohasida
amalga oshiradi.
Tashkilotning tarixi:
“ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy   mulkdorlar   shirkati   2010-yilda   tashkil
topgan. Tashkilotning asosiy maqsadi — uy-joylarni ta’mirlash, ularga texnik
xizmat   ko‘rsatish   va   yangi   uy-joylarni   qurish.   Shirkati   tashkil   topgan
dastlabki yillarda, u kichik bir jamoa bo‘lib, asosan bir necha xodimdan iborat
edi. Loyiha asosiy e’tiborini mijozlarga sifatli xizmat ko‘rsatishga va ularning
ehtiyojlariga javob berishga qaratgan.
Keyingi   yillarda   tashkilot   o‘z   faoliyatini   kengaytirib,   ko‘plab   yangi
xizmatlar   taqdim   etishga   kirishdi.   Xususan,   uy-joylar   bo‘yicha   maslahat
xizmatlari,   texnik   ta’mirlash   va   qurilish   ishlari   sohasida   o‘z   o‘rnini   topdi.
Tashkilotning   yirik   loyihalari   ham   mavjud,   ular   orasida   yangi   turar   joylar
qurilishi,   eski   uylarni   kapital   ta’mirlash   va   uy-joylar   uchun   infratuzilmani
yaxshilash ishlari alohida e’tiborga loyiqdir.
Tashkiliy tuzilma:
“ENERGETIK”   tashkilotining   tashkiliy   tuzilmasi   ancha   soddalashtirilgan
bo‘lib,   asosiy   boshqaruv   va   nazorat   funksiyalarini   o‘z   ichiga   oladi.
Tashkilotning boshqaruv tizimi quyidagi bo‘limlardan iborat:
Rahbariyat:   Tashkilotning   rahbari   —   Irismetova   Zebiniso,   tashkilotning
umumiy   boshqaruvini   amalga   oshiradi.   U   tashkilotning   strategik 4yo‘nalishlarini   belgilash   va   kompaniya   faoliyatini   nazorat   qilish   bilan
shug‘ullanadi.
Hisob bo‘limi: Tashkilotda hisob bo‘limi moliyaviy resurslarni boshqaradi.
Bu   bo‘lim   hisob-kitoblarni   yuritadi,   hisobotlarni   tayyorlaydi   va   barcha
moliyaviy   hujjatlarni   taqdim   etadi.   Hisob   bo‘limining   asosiy   vazifasi
tashkilotning moliyaviy holatini doimiy ravishda nazorat qilishdir.
Ta’minot va texnik xizmat ko‘rsatish bo‘limi: Bu bo‘lim uy-joylarni texnik
ta’mirlash,   energiya   ta’minoti   va   boshqa   texnik   xizmatlarni   bajaradi.
Ta’minot   va   texnik   xizmat   bo‘limining   vazifalari   mijozlarga   sifatli   xizmat
ko‘rsatishni ta’minlash va texnik xavfsizlikni nazorat qilishdan iborat.
Huquqiy   bo‘lim:   Huquqiy   bo‘lim   uy-joy   mulkdorlari   huquqlarini   himoya
qilish   va   qonunchilikka   rioya   etilishini   ta’minlash   bilan   shug‘ullanadi.   U
shuningdek,   uy-joylarning   yuridik   ro‘yxatga   olinishi   va   ularni   qonuniy
ravishda boshqarish masalalarida maslahat beradi.
Struktura birliklarining funksiyalari:
Har bir tashkiliy bo‘limning o‘ziga xos vazifalari mavjud:
Rahbariyat   tashkilotning   umumiy   rivojlanish   strategiyasini   belgilaydi   va
ijro   etuvchi   qarorlarni   qabul   qiladi.   Rahbariyatning   asosiy   vazifasi
tashkilotning barcha bo‘limlari o‘rtasida muvofiqlikni ta’minlashdir. 5Hisob   bo‘limi   tashkilotning   barcha   moliyaviy   faoliyatini   kuzatadi,
xarajatlarni   belgilaydi,   daromadlarni   qayd   etadi   va   hisob-kitoblarni   olib
boradi.   Shuningdek,   bu   bo‘lim   moliyaviy   hisobotlarni   tayyorlaydi   va   soliq
to‘lovlarini amalga oshiradi.
Ta’minot   va   texnik   xizmat   ko‘rsatish   bo‘limi   uy-joylarni   saqlash   va
ta’mirlash   ishlarini   tashkil   etadi.   Ushbu   bo‘lim   uy-joylarning   energiya
ta’minoti, isitish tizimlari va boshqa texnik ishlarni bajaradi. Mijozlarga sifatli
xizmat   ko‘rsatish   va   texnik   xavfsizlikni   ta’minlash   bu   bo‘limning   asosiy
maqsadidir.
Huquqiy   bo‘lim   tashkilotdagi   huquqiy   masalalar   bilan   shug‘ullanadi.   Bu
bo‘lim   uy-joy   mulkdorlari   o‘rtasidagi   nizolarni   hal   qilishda,   shuningdek,
qonuniy asosda uy-joylarni boshqarish va ularni ro‘yxatga olishda muhim rol
o‘ynaydi.   “ENERGETIK”   tashkiloti   o‘zining   tashkiliy   tuzilmasi   bilan
samarali   ishlashni   ta’minlaydi,   bu   esa   uning   bozor   sharoitida   muvaffaqiyatli
faoliyat yuritishiga yordam beradi. Tashkilotning har bir bo‘limi o‘zining aniq
va   samarali   funksiyalariga   ega   bo‘lib,   bu   kompaniyaning   umumiy
maqsadlariga erishishda katta ahamiyatga ega.
Amaliyot ob’yekti bilan bog‘liq bо‘lgan Qonunlar, О‘zbekiston
Respublikasi Prezidenti Farmonlari va Qarorlarini, Vazirlar
Mahkamasining Qarorlarini hamda boshqa qonun osti hujjatlarini
о‘rganish.
Amaliyotim davomida “ENERGETIK” Hususiy uy-joy mulkdorlar shirkati
faoliyatini o‘rganish bilan birga, ushbu tashkilotga taalluqli bo‘lgan qonunlar,
O‘zbekiston   Respublikasi   Prezidenti   Farmonlari,   Qarorlari,   Vazirlar
Mahkamasining   Qarorlarini   va   boshqa   qonun   osti   hujjatlarini   o‘rganish
imkoniyatiga   ega   bo‘ldim.   Bu   jarayonni   o‘rganish,   tashkilotning   faoliyatini
qonuniy asosda boshqarish, ularning huquqlari va majburiyatlarini ta’minlash
uchun   zarur   bo‘lgan   qonun   hujjatlarini   tushunish   muhim   ahamiyatga   ega.
Quyida ushbu qonun hujjatlarini batafsil ko‘rib chiqaman. 61. O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi va uy-joy qonunchiligi:
O‘zbekiston   Respublikasi   Konstitutsiyasi   mamlakatda   yuritilayotgan   barcha
qonunlar,   farmonlar   va   qarorlarning   asosini   tashkil   etadi.   Uy-joy
mulkdorlarining   huquqlari,   ularning   himoyasi,   davlat   tomonidan   taqdim
etilayotgan   xizmatlar   va   boshqa   masalalar   Konstitutsiyada   belgilangan
umumiy   tamoyillarga   muvofiq   amalga   oshiriladi.   Ayniqsa,   2017-yildan
boshlab,   uy-joylar   bilan   bog‘liq   qonunchilikda   muhim   o‘zgarishlar   amalga
oshirilgan.   Uy-joy   mulkdorlarining   o‘z   huquqlarini   himoya   qilish,   ko‘chmas
mulkni   boshqarish,   ularni   ta’mirlash   va   yangilashga   oid   nizomlar   ishlab
chiqildi.
2. Prezident Farmonlari va Qarorlarining roli:
O‘zbekiston   Respublikasi   Prezidenti   tomonidan   chiqarilgan   Farmonlar   va
Qarorlar, ayniqsa, uy-joy mulkdorlarining huquqlari va manfaatlarini himoya
qilishda muhim rol o‘ynaydi. Masalan, Prezidentning 2018-yildagi farmoniga
asosan,   uy-joy   mulkdorlariga   tegishli   soliq   stavkalari,   kommunal   xizmatlar,
energiya   ta’minoti   va   boshqa   asosiy   xizmatlar   bilan   bog‘liq   yangi
yondashuvlar joriy etildi. Bu hujjatlar uy-joy mulkdorlariga qaratilgan davlat
siyosatini   aniq   belgilab,   ularning   faoliyatini   tartibga   solishda   asosiy
yo‘riqnoma vazifasini o‘taydi.
3. Vazirlar Mahkamasining Qarorlarining ahamiyati:
Vazirlar Mahkamasining qarorlari uy-joy mulkdorlarining kundalik faoliyatini
tartibga   solish   va   boshqarish   bilan   bevosita   bog‘liqdir.   O‘zbekiston
Respublikasi   Vazirlar   Mahkamasining   2017-yil   27-dekabrdagi   1061-son
qarori   asosida   uy-joy   mulkdorlarini   qo‘llab-quvvatlash   va   ularning
manfaatlarini   himoya   qilish   bo‘yicha   tegishli   normativ   hujjatlar   ishlab
chiqildi.   Ular,   asosan,   uy-joylarni   ta’mirlash,   texnik   xizmat   ko‘rsatish,
ko‘chmas mulkni qayta ro‘yxatga olish va yangi qurilishlarga oid qonunlarga
asoslanadi. 74. Uy-joy mulkdorlarining huquqlari va majburiyatlari:
O‘zbekiston Respublikasida uy-joy mulkdorlari uchun maxsus huquqiy norma
va   normativ   hujjatlar   mavjud.   Masalan,   O‘zbekiston   Respublikasi
Prezidentining   2017-yilgi   farmoniga   asosan,   uy-joy   mulkdorlarining
huquqlari   va   majburiyatlari   aniq   belgilangan.   Mulkdorlar,   o‘z   mulklarini
qonuniy ravishda boshqarish, ta’mirlash, qurish va boshqa zarur xizmatlardan
foydalanish   huquqiga   ega.   Shuningdek,   ular   xizmat   ko‘rsatuvchi
tashkilotlarga   o‘z   mulklarini   texnik   jihatdan   qo‘llab-quvvatlash,   energiya
ta’minoti va boshqa xizmatlarni ko‘rsatish bo‘yicha muayyan majburiyatlarga
ega.
5. Kommunal xizmatlar va tariflar:
Vazirlar   Mahkamasining   qarorlarida   uy-joylar   bilan   bog‘liq   kommunal
xizmatlar   va   tariflar   ham   ko‘rib   chiqiladi.   Ushbu   qarorlarga   ko‘ra,   uy-joy
mulkdorlari   uchun   belgilangan   tariflar,   xizmatlar   ko‘rsatishning   sifati   va
boshqa omillar doimiy ravishda yangilanadi. Kommunal xizmatlar, jumladan,
suv,   gaz,   elektr   ta’minoti   va   kanalizatsiya   tizimlarini   boshqarish   uchun
alohida   qonunlar   va   qarorlar   ishlab   chiqilgan.   Mulkdorlar   tomonidan   bu
xizmatlardan foydalanish, tariflar asosida amalga oshiriladi.
6. Uy-joylarni ta’mirlash va yangilashga oid hujjatlar:
O‘zbekiston   Respublikasi   Prezidentining   farmonlarida   uy-joylarni   ta’mirlash
va   yangilashga   doir   ko‘plab   amaliy   qonunlar   va   qarorlar   mavjud.   Ushbu
hujjatlar   uy-joylar   bo‘yicha   ob’yektlarni   ta’mirlash,   yangi   qurilishlar   va
boshqalar   uchun   muhim   asoslarni   taqdim   etadi.   Vazirlar   Mahkamasining
qarorlari bu sohadagi yondashuvlarni tartibga solishda katta ahamiyatga ega.
7. Boshqa qonun osti hujjatlari:
O‘zbekiston   Respublikasida   uy-joy   mulkdorlarining   huquqlarini   himoya
qilish   va   ularni   boshqarishda   yana   ko‘plab   qonun   osti   hujjatlari,   qarorlar   va
normativ   hujjatlar   muhim   rol   o‘ynaydi.   Ushbu   hujjatlar   asosan   uy-joy 8mulkdorlarining huquqiy himoyasini kuchaytirish, ularni boshqarish va texnik
xizmat ko‘rsatishda sifatli ishlar amalga oshirilishini ta’minlaydi.
8. Qonunlarni o‘rganishdagi amaliyot:
Amaliyot   davomida   ushbu   hujjatlar,   farmonlar   va   qarorlar   asosida   tashkilot
faoliyatining   qonuniy   jihatlari   o‘rganildi.   Ushbu   qonunlar   va   hujjatlar
“ENERGETIK” tashkilotining kundalik faoliyatiga bevosita ta’sir ko‘rsatadi.
Amaliyot   davomida   men   ushbu   qonunlar   va   hujjatlarni   o‘rganish,   ularni
amalda   qo‘llash,   mijozlarga   qonuniy   maslahatlar   berish   va   o‘z   faoliyatimda
to‘g‘ri yo‘lni tanlashda yordam oldim.
“ENERGETIK”   tashkilotining   faoliyatini   o‘rganish   davomida,   uning   ishini
qonuniy   va   huquqiy   jihatdan   samarali   boshqarish   uchun   O‘zbekiston
Respublikasi   qonunlari,   Prezident   farmonlari   va   Vazirlar   Mahkamasining
qarorlarini   o‘rganish   muhim   ahamiyatga   ega   ekanligini   angladim.
Tashkilotning har bir bo‘limi bu hujjatlarni o‘z faoliyatida qo‘llash orqali, uy-
joy  mulkdorlarining   huquqlarini   himoya   qilish,   xizmatlar   sifatini   oshirish   va
o‘zgarishlarga moslashish uchun zarur bo‘lgan asoslarni yaratadi.
Amaliyot bazasi bо‘lgan  tashkilotning faoliyatiga baho berish uchun
iqtisodiy-moliyaviy kо‘rsatkichlarni  to‘plash
Men,   Malikov   Sardor   Doniyor   og‘li,   amaliyot   o‘tkazganimda
“ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy   mulkdorlar   shirkati   faoliyatini   iqtisodiy-
moliyaviy   ko‘rsatkichlar   asosida   baholash   zarurligini   angladim.   Ushbu
jarayon   tashkilotning   moliyaviy   barqarorligini,   rentabelligini   va   umumiy
faoliyatining   samaradorligini   aniqlashda   muhim   rol   o‘ynaydi.   Quyida
amaliyot davomida to‘plangan iqtisodiy-moliyaviy ko‘rsatkichlar va ularning
tashkilot faoliyatiga ta’sirini ko‘rib chiqamiz.
1. Iqtisodiy-moliyaviy ko‘rsatkichlarni to‘plash jarayoni:
Tashkilot   faoliyatining   samaradorligini   baholash   uchun   bir   qator   iqtisodiy
va   moliyaviy   ko‘rsatkichlar   to‘planadi.   Ushbu   ko‘rsatkichlar,   asosan, 9moliyaviy   holatni   to‘g‘ri   tushunish   va   kelajakdagi   rejalashtirish   uchun   asos
bo‘ladi. Amaliyot davomida men quyidagi ko‘rsatkichlarni o‘rgandim:
Daromad   va   xarajatlar:   Tashkilotning   daromadi   va   xarajatlari,   uning   o‘z
faoliyatini   moliyaviy   jihatdan   qanday   qo‘llab-quvvatlashi   haqida   ma’lumot
beradi. Bu ko‘rsatkichlar, asosan, uy-joy mulkdorlaridan olinadigan to‘lovlar
va   xizmatlar   orqali   yig‘iladigan   daromadlar   hamda   tashkilotning   operatsion
xarajatlarini   o‘z   ichiga   oladi.   Bu   ko‘rsatkichlar   asosida   tashkilotning
rentabelligi va moliyaviy barqarorligi aniqlanadi.
Rentabellik   ko‘rsatkichlari:   Tashkilotning   rentabelligini   o‘lchash   uchun
turli   ko‘rsatkichlar   qo‘llaniladi.   Masalan,   sof   foyda   rentabelligi,   kapital
rentabelligi   va   aktivlar   rentabelligi.   Bu   ko‘rsatkichlar   tashkilotning   umumiy
faoliyatining   samaradorligini   ko‘rsatadi,   ya’ni   har   bir   mablag‘ni   qanday
foydali ishlatish mumkinligini aks ettiradi.
Likvidlik   va   moliyaviy   barqarorlik:   Tashkilotning   moliyaviy   holatini
baholash   uchun   likvidlik   ko‘rsatkichlari   (masalan,   joriy   likvidlik)   va
moliyaviy   barqarorlik   (kapitalning   tarkibi,   qarzning   qismlari)   tahlil   qilinadi.
Bu   ko‘rsatkichlar   tashkilotning   qisqa   muddatli   majburiyatlarini   o‘z   vaqtida
bajarish imkoniyatini va qarzlarni qaytarish qobiliyatini ko‘rsatadi.
2. Moliyaviy hisobotlar va tahlil:
Tashkilotning   moliyaviy   ko‘rsatkichlarini   to‘plash   jarayonida   turli
moliyaviy   hisobotlar   va   tahlillar   qo‘llaniladi.   Bu   hisobotlar   tashkilotning
barcha   iqtisodiy   faoliyatini   aniq   aks   ettiradi.   Amaliyot   davomida   men
quyidagi moliyaviy hujjatlar bilan tanishdim:
Balans   hisobotlari:   Bu   hisobotda   tashkilotning   moliyaviy   holati,   aktivlar,
majburiyatlar va kapital haqida ma’lumotlar taqdim etiladi. Balans hisobotlari
tashkilotning   o‘z   mablag‘larini   qanday   taqsimlayotganini   ko‘rsatadi   va
moliyaviy barqarorlikni baholashda muhim ahamiyatga ega. 10Daromadlar   va   xarajatlar   hisobi:   Ushbu   hisobotda   tashkilotning
daromadlari,   xarajatlari   va   sof   foydasi   ko‘rsatiladi.   Bu   hisobot   orqali
tashkilotning   iqtisodiy   faoliyatining   rentabelligi   va   foydasi   tahlil   qilinadi.
Shuningdek,   xarajatlar   qaysi   sohalarda   yuqori   ekanligi   va   qanday   tejash
choralari ko‘rish mumkinligi aniqlanadi.
Naqd pul oqimi hisobi: Naqd pul oqimi hisobi orqali tashkilotning naqd pul
kirimi   va   chiqimlari   tahlil   qilinadi.   Bu   hisobot,   ayniqsa,   likvidlikni
baholashda muhim ahamiyatga ega. Tashkilotning naqd pul  oqimi  orqali  uni
qanday samarali boshqarish mumkinligi aniqlanadi.
3. Qarz majburiyatlari va ularning ta’siri:
Tashkilotning   qarz   majburiyatlari,   ayniqsa,   katta   ahamiyatga   ega.   Qarzlar
tashkilotning   moliyaviy   holatiga   ta’sir   qiladi   va   uning   moliyaviy
barqarorligini   ta’minlash   uchun   qanday   qarzlar   jalb   qilinganini   ko‘rsatadi.
Ushbu qarzlarni boshqarish va qaytarish qobiliyati moliyaviy tahlilning asosiy
qismidir.   Amaliyot   davomida   men   tashkilotning   qarz   majburiyatlarini   tahlil
qilib,   bu   qarzlarning   tashkilotning   moliyaviy   holatiga   qanday   ta’sir
ko‘rsatayotganini aniqladim.
4. Davlat va xo‘jalik subyektlarining yordamchi hujjatlari:
Tashkilotning   iqtisodiy   faoliyatiga   oid   barcha   hujjatlar,   shu   jumladan,
davlat   tomonidan   taqdim   etiladigan   subsidiya   va   moliyaviy   yordamlar,
hisobga olinishi zarur. Davlat tomonidan taqdim etilgan hujjatlar va qarorlar,
masalan,   turar-joylarni   qo‘llab-quvvatlash   dasturlari   yoki   soliq   imtiyozlari,
tashkilotning   moliyaviy   holatiga   sezilarli   ta’sir   ko‘rsatadi.   Shuningdek,   bu
hujjatlar   orqali   tashkilotning   moliyaviy   yordam   olish   imkoniyatlari   va
imkoniyatlaridan foydalanish tahlil qilindi.
5. Tashkilotning iqtisodiy faoliyatining baholanishi:
Tashkilotning   umumiy   faoliyatini   baholash   uchun   yuqoridagi
ko‘rsatkichlarni   tahlil   qilish   orqali   uning   iqtisodiy   barqarorligini,
rentabelligini,   likvidligini   va   umumiy   samaradorligini   aniqlash   mumkin.   Bu 11ko‘rsatkichlar tashkilotning o‘z faoliyatini yanada samarali boshqarish uchun
zarur bo‘lgan ma’lumotlarni taqdim etadi.
Iqtisodiy-Moliyaviy
Ko‘rsatkich 2025 yil (aprel-
may) 2024 yil
(aprel-may) O‘zgarishlar
(%)
Daromadlar (so‘m) 500,000,000 450,000,000 +11.1%
Xarajatlar (so‘m) 300,000,000 280,000,000 +7.14%
Sof foyda (so‘m) 200,000,000 170,000,000 +17.65%
Sof foyda rentabelligi 
(%) 40% 37.8% +2.2%
Aktivlar (so‘m) 1,000,000,000 950,000,000 +5.26%
Qarzlar (so‘m) 150,000,000 140,000,000 +7.14%
Joriy likvidlik 
ko‘rsatkichi (%) 120% 115% +4.35%
Kapital rentabelligi 
(%) 25% 22.5% +2.5%
Tegishli xizmatlar 
tariflari (so‘m) 50,000 45,000 +11.1%
Kommunal xizmatlar 
daromadlari (so‘m) 100,000,000 90,000,000 +11.1%
Amaliyot   davomida   to‘plangan   iqtisodiy-moliyaviy   ko‘rsatkichlar   asosida
“ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy   mulkdorlar   shirkati   faoliyatining
samaradorligini   aniq   baholash   imkoniyati   yaratildi.   Ushbu   ko‘rsatkichlar
tashkilotning   moliyaviy   barqarorligini,   rentabelligini   va   likvidligini
aniqlashda   yordam   berdi.   Tashkilotning   iqtisodiy   faoliyatini   tahlil   qilish   va
ularni   boshqarishning   samarali   usullarini   ishlab   chiqish   bo‘yicha   takliflar   va
maslahatlar tayyorlandi. 12Tо‘plangan iqtisodiy kо‘rstkichlarni ularning dinamikasini, о‘zgarish
tendensiyalarini va omillarini, sabab-oqibat bog‘lanishlari va
kutilayotgan natijalarini aniqlash, tahlil qilish.
Amaliyot   davomida   “ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy   mulkdorlar   shirkati
faoliyatini o‘rganishda to‘plangan iqtisodiy ko‘rsatkichlarni tahlil qilish orqali
tashkilotning   moliyaviy   barqarorligini,   samaradorligini   va   umumiy
faoliyatining   istiqbollari   haqida   xulosa   qilishga   harakat   qildim.   Ushbu   tahlil
to‘plangan   ko‘rsatkichlar,   ularning   dinamikasi   va   omillari   asosida
tashkilotning kelajakdagi holati haqida prognozlar qilish imkonini beradi.
1. Iqtisodiy ko‘rsatkichlarning dinamikasini tahlil qilish:
Iqtisodiy   ko‘rsatkichlarning   dinamikasini   tahlil   qilish   orqali   tashkilotning
o‘sish   yoki   pasayish   tendensiyalarini   aniqlash   mumkin.   Misol   uchun,
daromadlar   va   xarajatlar   o‘zgarishi   tashkilotning   umumiy   rentabelligi   va
moliyaviy holatiga qanday ta’sir qilishini ko‘rsatadi.
Daromadlarning o‘zgarishi: 2025-yilning aprel-may oyi davomida tashkilot
daromadlari   11.1%   ga   oshgan.   Bu   o‘zgarish   asosida,   kompaniya   ko‘proq
mijozlarga   xizmat   ko‘rsatish,   yangi   qurilishlar   va   ta’mirlash   ishlari   bilan
bog‘liq   yangi   loyihalarni   amalga   oshirgani   tufayli   daromadlar   oshganini
ko‘rish mumkin.
Xarajatlarning   o‘zgarishi:   Xarajatlar   7.14%   ga   oshgan.   Bu   o‘zgarishning
sababi,   ta’mirlash   va   qurilish   ishlari   uchun   qo‘shimcha   mablag‘   ajratilgan
bo‘lishi   mumkin.   Shu   bilan   birga,   yangi   qurilish   va   ta’mirlash   ishlarining
boshlanishi bilan bog‘liq bo‘lgan xarajatlar o‘sishiga olib keldi.
Sof   foydaning   o‘zgarishi:   Sof   foyda   17.65%   ga   oshgan.   Bu,
daromadlarning   oshishi   va   xarajatlarning   nisbatan   past   bo‘lishi   natijasida
tashkilotning rentabelligi oshganini ko‘rsatadi.
2. O‘zgarish tendensiyalari: 13O‘zgarish tendensiyalari tashkilotning iqtisodiy faoliyatidagi uzoq muddatli
rivojlanish   yo‘nalishini   belgilashda   yordam   beradi.   Dinamik   ko‘rsatkichlar
asosida quyidagi tendensiyalarni aniqlash mumkin:
Rentabellikning o‘sishi:  Sof foyda rentabelligi 40% dan 37.8% ga oshgan.
Bu   tendensiya   tashkilotning   o‘z   faoliyatini   samarali   amalga   oshirayotganini
ko‘rsatadi.   Yangi   loyihalar   va   xizmatlar   tashkilotga   ko‘proq   daromad
keltirmoqda,   shuningdek,   xarajatlarni   samarali   boshqarish   orqali   rentabellik
oshmoqda.
Aktivlarning o‘sishi: Aktivlar 5.26% ga oshgan, bu tashkilotning moliyaviy
o‘sishini  va yangi investitsiyalarni anglatadi. Tashkilot yangi mulklarni sotib
olish va mavjud resurslarni yaxshilash uchun ko‘proq mablag‘ sarflamoqda.
Qarzlarning o‘sishi: Qarzlar 7.14% ga oshgan, bu tashkilotning yangi qarz
mablag‘lari   olishga   bo‘lgan   ehtiyojini   ko‘rsatadi.   Shu   bilan   birga,   qarzlarni
boshqarish va o‘z vaqtida qaytarish qobiliyati tahlil qilinishi kerak.
3. Omillar va sabab-oqibat bog‘lanishlarini aniqlash:
Iqtisodiy   o‘zgarishlar   va   ko‘rsatkichlar   o‘rtasidagi   sabab-oqibat
bog‘lanishlari quyidagi omillar orqali tahlil qilinishi mumkin:
Yangi   loyiha   va   investitsiyalar:   Tashkilotning   daromadlari   va   sof
foydasining   o‘sishi,   yangi   loyihalar   va   investitsiyalar   bilan   bog‘liq.   Yangi
qurilishlar,   ta’mirlash   ishlari   va   mijozlarga   ko‘rsatilgan   yangi   xizmatlar,
tashkilotning rentabelligini oshirishga yordam beradi.
Xarajatlarni   boshqarish:   Xarajatlarning o‘sishiga  qarshi,  tashkilot   samarali
xarajatlarni   boshqarish   orqali   o‘z   rentabelligini   oshirishga   erishmoqda.   Bu,
ta’mirlash   va   qurilish   ishlari   uchun   ajratilgan   mablag‘larning   samarali
sarflanishi va resurslarni optimallashtirish natijasida amalga oshirilgan.
Qarz va likvidlikni boshqarish:  Tashkilotning qarzlarining oshishi  va joriy
likvidlikning yuksalishi, qisqa muddatli majburiyatlarni qoplash va moliyaviy
xavfsizlikni   ta’minlash   imkonini   beradi.   Bu,   ayniqsa,   yangi   loyihalarning
moliyaviy qo‘llab-quvvatlanishi uchun muhim omildir. 144. Kutilayotgan natijalar va prognozlar:
To‘plangan   iqtisodiy   ko‘rsatkichlarni   tahlil   qilish   asosida   kutilayotgan
natijalar va prognozlar quyidagicha bo‘lishi mumkin:
Daromadlar o‘sishi: Yangi loyihalar va xizmatlarning kengayishi natijasida
daromadlarning   oshishi   kutilmoqda.   O‘rtacha   o‘sish   sur’ati   10-12%   bo‘lishi
mumkin.
Xarajatlar   o‘sishi:   Xarajatlar   yuqori   bo‘lishi   mumkin,   ammo   tashkilot
xarajatlarni   optimallashtirish   va   samarali   boshqarish   orqali   rentabellikni
saqlab qoladi.
Sof foyda va rentabellik: Sof foyda rentabelligi yuqori darajada saqlanadi,
chunki   tashkilotning   yangi   investitsiyalari   va   xizmatlari   samarali   foyda
keltiradi.
Likvidlikni boshqarish: Joriy likvidlik ko‘rsatkichi oshadi, chunki tashkilot
qisqa muddatli majburiyatlarini o‘z vaqtida bajara oladi va o‘z mablag‘larini
samarali boshqaradi.
Tashkilotning iqtisodiy faoliyatini tahlil qilish, uning moliyaviy holatining
mustahkamligini,   o‘sish   tendensiyalarini   va   kelajakdagi   istiqbollari   haqida
aniq tasavvur hosil qilish imkonini beradi. To‘plangan iqtisodiy ko‘rsatkichlar 15va   ularning   dinamikasini   tahlil   qilish   orqali,   tashkilotning   samarali   faoliyat
yuritishi   va   iqtisodiy   barqarorligi   uchun   zarur   bo‘lgan   chora-tadbirlarni
belgilash mumkin.
Hisobot uchun zarur bо‘lgan iqtisodiy-moliyaviy kо‘rsatkichlarni
tо‘plash va umumlashtirish..
Amaliyot   davomida   “ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy   mulkdorlar   shirkati
faoliyatining   iqtisodiy-moliyaviy   ko‘rsatkichlarini   to‘plash   va
umumlashtirishga   alohida   e’tibor   qaratdim.   Tashkilotning   moliyaviy
barqarorligi,   rentabelligi   va   umumiy   samaradorligini   baholash   uchun   bir
nechta muhim  ko‘rsatkichlar  to‘plandi  va tahlil  qilindi. Ushbu ko‘rsatkichlar
tashkilotning   iqtisodiy   holatini   to‘g‘ri   tushunish   va   kelajakdagi   rivojlanish
istiqbollarini belgilashda yordam beradi.
1. Daromad va xarajatlar:
Tashkilotning   asosiy   daromad   manbai   uy-joy   mulkdorlaridan   olingan
to‘lovlar   va   xizmatlardan   olingan   mablag‘lardir.   Bu   ko‘rsatkichlar
tashkilotning iqtisodiy faoliyatining asosini tashkil etadi. 2025-yilda tashkilot
daromadlari  11.1%  ga oshgan,  bu esa yangi  xizmatlarning taqdim  etilishi  va
yangi   loyihalarning   amalga   oshirilishi   natijasida   yuzaga   kelgan.   Xarajatlar
ham   7.14%   ga   oshgan,   bu   esa   qo‘shimcha   investitsiyalar,   ta’mirlash   va
qurilish ishlariga sarflangan mablag‘larni aks ettiradi.
2. Sof foyda va rentabellik:
Sof   foyda   17.65%   ga   oshgan,   bu   daromadlarning   oshishi   va   xarajatlar
samarali   boshqarilganligini   ko‘rsatadi.   Rentabellik   ko‘rsatkichlari,   xususan,
sof   foyda   rentabelligi   40%   ni   tashkil   etdi,   bu   tashkilotning   umumiy
faoliyatining   yuqori   samaradorligini   aks   ettiradi.   Rentabellikning   o‘sishi,
tashkilotning   moliyaviy   strategiyasining   to‘g‘ri   yo‘nalishda   ekanligini
ko‘rsatadi. 163. Aktivlar va qarzlar:
Aktivlar   5.26%   ga   oshgan,   bu   esa   tashkilotning   moliyaviy   resurslari   va
investitsiyalarining   o‘sishini   bildiradi.   Tashkilot   o‘zining   aktivlarini
kengaytirish va yangilashga harakat qilmoqda. Qarzlar esa 7.14% ga oshgan,
bu   tashkilotning   yangi   investitsiyalarni   moliyalashtirish   uchun   qarz
mablag‘lariga tayanishini ko‘rsatadi.
4. Likvidlik va moliyaviy barqarorlik:
Joriy   likvidlik   ko‘rsatkichi   120%   ni   tashkil   etadi,   bu   tashkilotning   qisqa
muddatli   majburiyatlarini   o‘z   vaqtida   bajarish   imkoniyatini   ta’minlaydi.
Kapital   rentabelligi   25%   bo‘lib,   bu   tashkilotning   o‘z   kapitalidan   qanday
daromad olishini ko‘rsatadi.
5. Kommunal xizmatlar va tariflar:
Tashkilotning   kommunal   xizmatlar   bo‘yicha   daromadlari   11.1%   ga   oshgan.
Bu o‘zgarish, uy-joy mulkdorlariga taqdim  etilayotgan xizmatlarning sifatini
yaxshilash   va   yangi   tariflar   joriy   etilishi   natijasida   yuzaga   kelgan.   Tariflar
50,000 so‘mdan 45,000 so‘mgacha oshgan, bu esa xizmatlardan foydalanishni
kengaytirishga yordam beradi.
6. Kelajakdagi istiqbollar:
To‘plangan   iqtisodiy-moliyaviy   ko‘rsatkichlar   asosida   tashkilotning
kelajakdagi   faoliyatini   prognoz   qilish   mumkin.   Daromadlar   va   xarajatlar
o‘sishini   davom   ettirish   kutilmoqda,   chunki   yangi   loyihalar   va   xizmatlar
tashkilotning   daromad   manbalarini   kengaytiradi.   Sof   foyda   rentabelligi   va
aktivlar   rentabelligi   yuqori   darajada   saqlanadi,   bu   tashkilotning   iqtisodiy
barqarorligini   ta’minlashda   muhim   rol   o‘ynaydi.   Shuningdek,   tashkilot
likvidlikni   boshqarishni   davom   ettiradi   va   qarzlarni   qaytarish   qobiliyatini
yaxshilaydi.
Amaliyot   davomida   to‘plangan   iqtisodiy-moliyaviy   ko‘rsatkichlar   asosida,
“ENERGETIK” tashkilotining umumiy faoliyati  yuqori  darajada samarali va
rentabelligi oshayotganligini ko‘rish mumkin. Tashkilotning moliyaviy holati 17barqaror,   likvidligi   va   aktivlari   o‘smoqda.   Shu   bilan   birga,   xarajatlarni
boshqarish   va   yangi   investitsiyalarni   amalga   oshirish   orqali   tashkilot   o‘z
faoliyatini   yanada   samarali   qilishni   maqsad   qilgan.   Bu   ko‘rsatkichlar
tashkilotning kelajakdagi muvaffaqiyatlari uchun asos yaratadi.
Ob’yektda olib borilayotgan iqtisodiy islohotlarda ishtirok etish
Men,   Malikov   Sardor   Doniyor   og‘li,   “ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy
mulkdorlar   shirkati   amaliyotida   ishtirok   etganimda,   tashkilotda   olib
borilayotgan   iqtisodiy   islohotlar   bilan   yaqindan   tanishdim.   Ushbu   islohotlar,
asosan,   uy-joy   mulkdorlarining   huquqlarini   himoya   qilish,   xizmatlar   sifatini
oshirish,   va   tashkilotning   moliyaviy   barqarorligini   ta’minlashga   qaratilgan
edi. Men ushbu islohotlar jarayonida qatnashib, ba’zi  muhim  o‘zgarishlar va
takliflar   bilan  tanishdim.  Quyida  iqtisodiy   islohotlarning  asosiy   yo‘nalishlari
va ular bilan bog‘liq faoliyatni keltiraman.
1. Xizmatlar sifatini oshirish va tariflarni modernizatsiya qilish:
Ushbu islohotning birinchi yo‘nalishi, tashkilot tomonidan taqdim etilayotgan
xizmatlarning sifatini oshirishga qaratilgan. Bu jarayon yangi texnologiyalarni
joriy etish, xizmatlarni avtomatlashtirish va mijozlarga qulaylik yaratishni o‘z
ichiga   oladi.   Masalan,   kommunal   xizmatlar   tariflarini   oshirish   va 18xizmatlardan   foydalanishning   samaradorligini   yaxshilash   uchun   yangi
tizimlar ishlab chiqildi.
Bundan   tashqari,   xizmatlar   sifatini   oshirish   bo‘yicha   yangi   normativ
hujjatlar   ishlab   chiqildi,   bu   esa   uy-joy   mulkdorlarining   xizmatlardan
qoniqishini   ta’minlashga   yordam   beradi.   Men   amaliyot   davomida   bu
jarayonni o‘rganib, yangi tariflar va xizmatlar bilan bog‘liq masalalarni ishlab
chiqish jarayonida ishtirok etdim.
2. O‘zgaruvchan iqtisodiy sharoitlarga moslashish:
Tashkilotning   iqtisodiy   islohotlarida   yana   bir   muhim   yo‘nalish   —
o‘zgaruvchan   iqtisodiy   sharoitlarga  moslashishdir.   O‘zbekistonning   iqtisodiy
siyosati   va   bozor   sharoitlari   doimiy   ravishda   o‘zgarib   turadi,   shuning   uchun
tashkilot   yangi   sharoitlarga   moslashish   va   rivojlanish   uchun   yangi
strategiyalar   ishlab   chiqmoqda.   Bu,   ayniqsa,   yangi   iqtisodiy   islohotlar   va
bozorni modernizatsiya qilish jarayonida muhimdir.
Islohotlar   doirasida   tashkilotning   faoliyatini   yangi   sharoitlarga
moslashtirish   maqsadida   yangi   biznes-rejalar   ishlab   chiqildi,   bu   esa   o‘z
navbatida   moliyaviy   barqarorlikni   ta’minlash   va   uy-joy   mulkdorlarining
manfaatlarini himoya qilishga yordam beradi.
3. Infratuzilma va texnologik yangilanishlar:
Bundan   tashqari,   iqtisodiy   islohotlar   infratuzilma   va   texnologik
yangilanishlarga   ham   qaratilgan.   Tashkilot   tomonidan   amalga   oshirilgan
yangilanishlar, ayniqsa, texnik xizmat ko‘rsatish va qurilish sohalarida muhim
ahamiyatga   ega.   Yangi   qurilish   loyihalari,   eski   uylarni   ta’mirlash,   yangi
energiya   tizimlari   va   boshqalar   bo‘yicha   amalga   oshirilgan   investitsiyalar
tashkilotning   moliyaviy   ahvolini   yaxshilash   va   xizmat   sifatini   oshirishga
qaratilgan.
4. Yangi investitsiyalar va moliyaviy resurslarni jalb qilish:
Islohotlarning yana bir muhim yo‘nalishi — yangi investitsiyalarni jalb qilish
va   moliyaviy   resurslarni   optimallashtirishdir.   Yangi   investitsiyalarni   jalb 19qilish   orqali   tashkilot   o‘z   faoliyatini   kengaytirish   va   rivojlantirishni
rejalashtirmoqda. Bu, ayniqsa, uy-joylar qurilishi va ta’mirlash ishlarida katta
rol o‘ynaydi.
Shuningdek,   yangi   investitsiyalar   tashkilotning   moliyaviy   barqarorligini
ta’minlashga   yordam   beradi.   Tashkilotning   moliyaviy   holatini   yaxshilash
uchun   zarur   bo‘lgan   resurslar   yig‘ilishi,   yangi   biznes-loyihalarni   amalga
oshirish va ularni moliyalashtirishda qatnashish imkoniyatlari mavjud.
5. Huquqiy va moliyaviy tahlil:
Tashkilotda   olib   borilayotgan   iqtisodiy   islohotlarda   huquqiy   va   moliyaviy
tahlil ham muhim ahamiyatga ega. Tashkilotning huquqiy bo‘limi islohotlarni
amalga   oshirishda,   ayniqsa,   uy-joy   mulkdorlarining   huquqlarini   himoya
qilishda   muhim   rol   o‘ynaydi.   Shuningdek,   moliyaviy   tahlil   yordamida
tashkilotning   umumiy   faoliyatini   baholash   va   islohotlarning   samaradorligini
aniqlash mumkin.
6. Xulosa va takliflar:
Tashkilotda   olib   borilayotgan   iqtisodiy   islohotlar,   umumiy   ravishda,
tashkilotning   moliyaviy   va   huquqiy   holatini   yaxshilash,   xizmatlar   sifatini
oshirish va yangi investitsiyalarni jalb qilishga qaratilgan. Islohotlar doirasida,
ayniqsa,   xizmatlar   sifatini   oshirish,   tariflarni   modernizatsiya   qilish,   texnik
xizmatlarni  yaxshilash   va  yangi   qurilish   loyihalarini  amalga   oshirishga  katta
e’tibor   berilmoqda.   Shu   bilan   birga,   moliyaviy   va   huquqiy   jihatlar   ham
doimiy ravishda tahlil qilinmoqda.
Ushbu   islohotlar   tashkilotning   kelajakdagi   muvaffaqiyatlari   uchun
mustahkam   asos   yaratadi   va   uy-joy   mulkdorlarining   huquqlarini   himoya
qilishda   samarali   yondashuvni   ta’minlaydi.   Kelajakda   islohotlarning
samaradorligini   oshirish   va   yangi   xizmatlar   ko‘rsatish   orqali   tashkilotning
moliyaviy barqarorligini yanada mustahkamlash mumkin. 20Tadqiqot ob’yektlarining rivojlanish istiqbollarini hukumat qarorlari,
davlat dasturlari va amaliyot o‘tish bazasida mavjud bo‘lgan ishlanmalar
asosida o‘rganish
Amaliyot   davomida   “ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy   mulkdorlar   shirkati
faoliyatini   o‘rganish   bilan   birga,   hukumat   qarorlari,   davlat   dasturlari   va
amaliyot   o‘tish   bazasida   mavjud   bo‘lgan   ishlanmalar   asosida   tadqiqot
ob’yektlarining   rivojlanish   istiqbollarini   tahlil   qilish   imkoniyatiga   ega
bo‘ldim. Tashkilotning rivojlanishi, avvalo, davlat tomonidan ishlab chiqilgan
hujjatlar va amaliyot asosida amalga oshirilgan islohotlar va ishlanmalar bilan
bevosita   bog‘liqdir.   Quyida   ushbu   ishlanmalar   asosida   tadqiqot
ob’yektlarining rivojlanish istiqbollarini batafsil ko‘rib chiqaman.
1. Hukumat qarorlari va davlat dasturlarining ta’siri:
Hukumat   qarorlari   va   davlat   dasturlari,   asosan,   uy-joy   mulkdorlarini
qo‘llab-quvvatlash, ularning huquqlarini himoya qilish va yangi qurilishlarga
rag‘batlantirishga   qaratilgan.   O‘zbekiston   Respublikasining   uy-joy   sektorini
rivojlantirishga   oid   qator   hujjatlar   mavjud   bo‘lib,   ular   asosan   quyidagi
yo‘nalishlarga qaratilgan:
Yangi   uy-joylar   qurish   va   mavjudlarni   ta’mirlash:   Hukumatning   2017-
yildan   boshlab   e’lon   qilgan   turar-joy   qurilishiga   doir   dasturlari   va   qarorlari,
sektordagi   investitsiyalarni   jalb   qilishga,   ko‘p   qavatli   uy-joylarning
qurilishiga,   mavjud   uylarni   kapital   ta’mirlashga   qaratilgan.   “ENERGETIK”
tashkiloti,   ayniqsa,   mavjud   uylarni   ta’mirlash   va   yangi   turar-joylar   qurish
bo‘yicha   olib   borilgan   islohotlarga   faol   ishtirok   etmoqda.   Bu   davlat
dasturlarining   amalga   oshirilishi   orqali   tashkilot   o‘z   faoliyatini   kengaytirishi
va yangi loyihalarni boshlashi kutilmoqda.
Kommunal   xizmatlar   va   energiya   ta’minoti:   Hukumat   tomonidan   ishlab
chiqilgan qator dasturlar, shuningdek, uy-joylarning energiya samaradorligini
oshirishga,   energiya   ta’minoti   tizimini   modernizatsiya   qilishga   qaratilgan.
“ENERGETIK”   tashkiloti   ushbu   yo‘nalishda   yangilangan   texnologiyalarni 21joriy   etish,   energiya   ta’minotini   yaxshilash   va   qo‘shimcha   xizmatlar
ko‘rsatish orqali ushbu dasturlarni amalga oshirishda ishtirok etmoqda.
Uy-joy   mulkdorlariga   qo‘llaniladigan   imtiyozlar   va   subsidiyalar:   Davlat
tomonidan   uy-joy   mulkdorlariga   taqdim   etilayotgan   soliq   imtiyozlari   va
subsidiyalar, shuningdek, kreditlarni subsidiya qilish kabi hujjatlar sektorning
rivojlanishiga   sezilarli   ta’sir   ko‘rsatmoqda.   “ENERGETIK”   tashkiloti   bu
hujjatlar   orqali   uy-joy   mulkdorlariga   yaxshiroq   shartlar   yaratish,   ularni
qo‘llab-quvvatlash   va   ular   bilan   samarali   ish   yuritish   imkoniyatini
yaratmoqda.
2. Amaliyot o‘tish bazasida mavjud bo‘lgan ishlanmalar:
Amaliyot o‘tish bazasida mavjud bo‘lgan ishlanmalar va tajribalar asosida,
tashkilot   o‘z   faoliyatini   quyidagi   yo‘nalishlarda   rivojlantirishni   davom
ettiradi:
Innovatsion   texnologiyalar   va   avtomatlashtirish:   Tashkilotda   amalga
oshirilayotgan   iqtisodiy   islohotlar   va   texnologik   yangilanishlar   asosida,
innovatsion   texnologiyalar   va   xizmatlar   avtomatlashtirilgan.   Uy-joylarning
texnik   holatini   tahlil   qilish   va   ta’mirlash   ishlari   uchun   yangi   yondashuvlar
ishlab   chiqildi.   Ushbu   ishlanmalar   yordamida   xizmat   ko‘rsatish   tizimi
avtomatlashtirilib,   mijozlarga   yanada   samarali   va   tez   xizmat   ko‘rsatish
imkoniyati yaratilgan.
Moliyaviy   resurslarni   boshqarish   va   investitsiyalarni   jalb   qilish:
Tashkilotda moliyaviy resurslarni boshqarish, ayniqsa, yangi investitsiyalarni
jalb   qilish   borasida   amaliyotdan   olingan   tajribalar   katta   rol   o‘ynaydi.   Yangi
qurilish   loyihalari   va   ta’mirlash   ishlari   uchun   zarur   bo‘lgan   moliyaviy
resurslarni boshqarishda tashkilotning muvaffaqiyati davlat tomonidan taqdim
etilgan subsidiya va imtiyozlar asosida amalga oshirilgan.
Mijozlar bilan ishlash va huquqiy yordam: Tashkilotda uy-joy mulkdorlari
bilan   ishlashda   yangi   yondashuvlar   qo‘llanmoqda.   Mijozlar   bilan   o‘zaro
aloqalarni   samarali   boshqarish,   ularning   huquqlarini   himoya   qilish   va   ular 22uchun   yangi   xizmatlar   ko‘rsatishning   samarali   tizimlari   ishlab   chiqildi.
Tashkilot,   shuningdek,   huquqiy   maslahatlar   taqdim   etish   va   mijozlarga   o‘z
huquqlari   haqida   batafsil   ma’lumot   berish   bo‘yicha   ham   faoliyat
ko‘rsatmoqda.
3. Tadqiqot ob’yektlarining rivojlanish istiqbollari:
Yangi   loyihalar   va   qurilishlar:   Tashkilotning   rivojlanish   istiqbollari   yangi
qurilishlar  va  ta’mirlash  loyihalariga  qaratilgan.  Hukumat   tomonidan  taqdim
etilgan   qo‘llab-quvvatlash   va   rag‘batlantirish   dasturlari   asosida,
“ENERGETIK”   tashkiloti   yangi   turar-joylar   qurish   va   eski   uylarni   kapital
ta’mirlashni   davom   ettiradi.   Bu   esa   tashkilotning   iqtisodiy   faoliyatini
kengaytirishga,   rentabelligini   oshirishga   va   uy-joy   mulkdorlariga   yuqori
sifatli xizmatlar taqdim etishga yordam beradi.
Kommunal   xizmatlarni   yaxshilash:   Tashkilot   kommunal   xizmatlar   sifatini
oshirishga   alohida   e’tibor   bermoqda.   Yangi   texnologiyalarni   joriy   etish,
energiya ta’minotini yaxshilash va yangi xizmatlar ko‘rsatish orqali, tashkilot
uy-joy mulkdorlariga sifatli va tejamkor xizmatlar taqdim etishga erishadi.
Innovatsion   ishlanmalar   va   boshqaruv   tizimi:   Tashkilot   o‘z   faoliyatini
samarali   boshqarish   uchun   innovatsion   ishlanmalar   va   boshqaruv   tizimlarini
joriy etmoqda. Texnologik yangilanishlar va xizmat ko‘rsatish jarayonlaridagi
avtomatlashtirish   jarayoni   orqali,   tashkilotning   faoliyatini   yanada
takomillashtirish va rivojlantirish rejalashtirilgan.
Tashkilotning rivojlanish istiqbollari hukumat qarorlari, davlat dasturlari va
amaliyot   o‘tish   bazasida   mavjud   bo‘lgan   ishlanmalar   asosida   aniqlanadi.
Yangi qurilishlar, ta’mirlash ishlari, kommunal xizmatlarning yaxshilanishi va
investitsiyalarni   jalb   qilish   orqali   tashkilot   o‘z   faoliyatini   rivojlantiradi.
Hukumat   tomonidan   taqdim   etilgan   imtiyozlar   va   subsidiya   dasturlari   esa
tashkilotga   yanada   keng   imkoniyatlar   yaratadi.   Shu   bilan   birga,   tashkilot
innovatsion   texnologiyalar   va   samarali   boshqaruv   tizimlari   orqali   moliyaviy 23barqarorligini   ta’minlab,   kelajakda   o‘z   faoliyatini   muvaffaqiyatli   davom
ettirishni maqsad qilgan.
Xulosa
Men,   Malikov   Sardor   Doniyor   og‘li,   “ENERGETIK”   Hususiy   uy-joy
mulkdorlar   shirkati   faoliyatini   o‘rganish   va   amaliyot   o‘tkazish   davomida,
tashkilotning   iqtisodiy   holatini,   moliyaviy   barqarorligini   va   rivojlanish
istiqbollarini tahlil qilish imkoniyatiga ega bo‘ldim. Tashkilotning faoliyatini
tahlil   qilish   orqali   men   uning   mavjud   ijtimoiy-iqtisodiy   holati   va   bozor
sharoitlaridagi   o‘zgarishlarga   qanday   moslashayotganini   yaxshiroq
tushundim.
1. Tashkilotning iqtisodiy rivojlanishi:
Tashkilotning   iqtisodiy   rivojlanishi,   asosan,   daromadlar,   xarajatlar   va   sof
foyda   ko‘rsatkichlariga   asoslangan.   2025-yil   aprel-may   oyi   davomida
daromadlarning 11.1% ga, xarajatlarning esa 7.14% ga oshgani kuzatildi. Bu
o‘zgarishlar   tashkilotning   yangi   loyihalarni   amalga   oshirishi   va   xizmatlar
ko‘rsatish faoliyatini kengaytirishi bilan izohlanadi. Sof foyda esa 17.65% ga
oshgan, bu o‘z navbatida tashkilotning samarali boshqaruv va investitsiyalarni
jalb qilishdagi muvaffaqiyatini aks ettiradi.
2. Tashkilotning strategik yo‘nalishlari va iqtisodiy islohotlar:
Tashkilotda   amalga   oshirilayotgan   iqtisodiy   islohotlar,   ayniqsa,   xizmatlar
sifatini oshirish, tariflarni modernizatsiya qilish, texnologik yangilanishlar va
investitsiyalarni   jalb   qilishga   qaratilgan.   Davlat   tomonidan   taqdim   etilgan
subsidiyalar   va   imtiyozlar   tashkilotning   moliyaviy   holatini   yanada
mustahkamlashga   yordam   berdi.   Yangi   qurilishlar   va   ta’mirlash   ishlari
davomida tashkilotning iqtisodiy salohiyati oshmoqda.
3. Hukumat qarorlari va davlat dasturlari ta’siri:
Hukumatning   uy-joy   sektori   bo‘yicha   qabul   qilgan   qaror   va   dasturlari
tashkilotning   rivojlanishiga   katta   ta’sir   ko‘rsatmoqda.   Yangi   turar-joylar
qurilishi,   eski   uylarni   kapital   ta’mirlash,   kommunal   xizmatlar   va   energiya 24samaradorligini   oshirish   kabi   dasturlar   tashkilotning   kengayishi   va
muvaffaqiyatini ta’minlaydi. Bu qarorlar va dasturlar tashkilotga yanada keng
imkoniyatlar   yaratadi   va   uning   kelajakdagi   rivojlanish   istiqbollarini
ta’minlaydi.
4. Tashkilotning rivojlanish istiqbollari:
Tashkilotning   rivojlanish   istiqbollari   yangi   qurilishlar,   ta’mirlash   ishlari,
yangi texnologiyalarni joriy etish va investitsiyalarni jalb qilishga qaratilgan.
Tashkilot   innovatsion   texnologiyalarni   joriy   etish   orqali   xizmatlar   sifatini
oshirish   va   mijozlarga   qulaylik   yaratish   maqsadida   o‘z   faoliyatini
kengaytirishga harakat qilmoqda. Shu bilan birga, hukumat tomonidan taqdim
etilgan   qo‘llab-quvvatlash   va   imtiyozlar   tashkilotga   moliyaviy   xavfsizlikni
ta’minlashga yordam beradi.
5. Xulosa:
Yakuniy xulosaga kelsak, “ENERGETIK” Hususiy uy-joy mulkdorlar shirkati
o‘zining   iqtisodiy   faoliyatida   muvaffaqiyatli   natijalarga   erishgan.
Tashkilotning   rentabelligi,   moliyaviy   barqarorligi   va   xizmatlar   sifatini
oshirishga   bo‘lgan   intilishi,   uning   uzoq   muddatda   muvaffaqiyatli
rivojlanishiga   asos   yaratadi.   Hukumatning   uy-joy   sektori   bo‘yicha   amalga
oshirgan   iqtisodiy   islohotlari,   davlat   dasturlari   va   taqdim   etilgan   imtiyozlar
tashkilotning kelajakdagi muvaffaqiyatlarini yanada mustahkamlaydi.
Tashkilotning   iqtisodiy   islohotlarda   ishtiroki   va   amaliyotdagi   faoliyati
o‘rganilgan natijalarga asoslanib, tashkilotning kelajakdagi rivojlanishi uchun
zarur   bo‘lgan   chora-tadbirlar   ishlab   chiqildi.   Ushbu   chora-tadbirlar
tashkilotning moliyaviy holatini mustahkamlash va uning bozor sharoitlarida
muvaffaqiyatli faoliyat yuritishini ta’minlashga qaratilgan. 25

“ENERGETIK” Hususiy uy-joy mulkdorlar shirkati amaliyot hisobot MChJ

Купить
  • Похожие документы

  • Amaliyot Yuksalish dukonlar tarmog'i MCHJ
  • Sirdaryo Pet Pack amaliyot hisoboti
  • Parkent tumani Agrobank ATB AMALIYOT HISOBOTI
  • Korxonalarda mehnat resurslaridan foydalanishni yaxshilash yo‘llari
  • Filips egri chizig’i. Modelning zamonaviy talqini

Подтвердить покупку

Да Нет

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Инструкция по снятию с баланса
  • Контакты
  • Инструкция использования сайта
  • Инструкция загрузки документов
  • O'zbekcha