Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 9000UZS
Hajmi 19.6KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 09 Fevral 2025
Kengaytma docx
Bo'lim Dars ishlanmalar
Fan Tarix

Sotuvchi

Benjamin Franklin

Ro'yxatga olish sanasi 29 Oktyabr 2024

96 Sotish

Fuqaro tarbiyasi. 6-sinf

Sotib olish
_________.2019.                                       TARIX                                                        -dars
6 - A 6 - B  6 – V -  6 - G 6 - D 6-Z
Darsning mavzusi :      Fuqaro tarbiyasi 
Darsning maqsadi:  
Ta’limiy:    O’quvchilarga qadimgi yunon madaniyati, fuqarolar tarbiyasi, Olimpiya 
o`yinlarining tashkil 
                    topishi, teatrning paydo bo1lishi, haykaltaroshlik va me`morchilik, agomer 
dostonlari haqida 
                             tushunchalar berish
Tarbiyaviy:  O’quvchilarda jasurlik, ezgulik, vatanni sevish,uni himoya qilish muqaddas burch 
ekanini 
                             his qilish tuyg`ularini shakllantirish
Rivojlantiruvchi:  Qadimgi yunon madaniyatining taraqqiy topganligi, teatr ning dastlab 
Yunonistonda 
                       paydo bo`lganligi, Gomer dostonlarida qahramonlik, mardlikning ulug`lanishi, 
ezgulikning 
                         yovuzlik ustidan g`laba qozonishikabi axloqiy fazilatlarni o`quvchilar ongiga 
singdirish
Kompetensiyalar:  O‘zini o‘zi rivojlantirish kompetensiyasi, Kommunikativ kompetensiyani, 
Matematik savodxonlik, fan va texnika yangiliklaridan xabardor bo‘lish hamda foydalanish 
kompetensiyasini shakllantirish  
Dars turi:      aralash
Dars uslubi:    og`zaki, yozma
Dars usuli:      Guruhlar ishi, “Aqliy hujum”, “4X4X4” usuli, jadvalli test
Dars jihozi:      Darslik, buklet, xarita, kartotekalar   
                                     Darsning  texnologik  xaritasi :
        I.Tashkiliy qism                                                                                        2   daqiqa
        II. Uy vazifasini tekshirish                                                                       10  daqiqa       
        III.Yangi  mavzu  mazmunini  yoritish                                                    12  daqiqa     
        IV.Yangi  mavzuni  mustahkamlash                                                        15  daqiqa
        V.O’quvchilarni  baholash                                                                        4  daqiqa
        VI.Uyga  vazifa  berish                                                                             2  daqiqa
                                  Darsning borishi:
I.Tashkiliy qism:
 O`quvchilar bilan salomlashish, davomadni aniqlash, darsga jalb qilish, sinfda ishchi muhitini 
yaratish, dunyoda va O`zbekistonda yuz bergan muhim yangiliklardan qisqacha xabarlar berish.
II.Uy vazifasini tekshirish:         
O`quvchilar guruhlarga bo`linadilar, masalan, quyidagicha:
“Iliada”, “Odisseya”, “Olimpiya”, “Gomer”
Guruhlarga o`tgan mavzu bo`yicha quyidagi savollar beriladi:
1.Nima sababdan Yunoniston mag`lubiyatga uchradi?
2.Hal qiluvchi jang qayerda bo`ldi?
3. Demosfen haqida so`zlab bering.
4.Yunoniston bosib olinganidan so`ng qanday ishlar amalga oshirildi?
Javoblar o`qituvchi tomonidan to`ldiriladi va umumlashtiriladi.   
                                                              
III.Yangi mavzu bayoni:        Yunonlar maktablarida faol fuqarolar, davlat himoyachilarini tarbiyalanishi lozim edi. 
Sportni  rivojlantirish va Olimpiya o‘yinlariga qiziqish ham shunga xizmat qilgan. Bolalikdanoq 
o‘g‘il bolalarga she’riyat va musiqaga muhabbat hissi singdirilardi. 
  Arslonni yenggan  Gerakl  haykaliga nazar tashlaymiz. Qadimgi yunon haykaltaroshi Geraklni 
barvasta pahlavon sifatida tasvirlagan. Orqa oyoqlarida turib olgan bahaybat arslon  esa 
Geraklning yelkasidan ham kelmaydi. Ammo nega Gerakl libossiz tasvirlangan? Bu qadimgi 
yunon tasviriy san’atining o‘ziga
xos jihatlaridan biridir. Haykaltarosh nazarida Geraklning kuch-qudratini ko‘rsatish muhim 
bo‘lgan. Haykaltarosh bahodirni kiyimda tasvirlasa, uning arslonni yengayotgan qudratli mushak
va changallari, mashq ko‘rgan tanasining go‘zalligini his etmagan bo‘lardik. Umumiy ta’limdan 
tashqari, yigitlar ikki yil
harbiy ta’lim ham olishgan. Birinchi yili ular  uylarida   yashar   va   safda   yurish ,  qurol   taqib   yurish , 
ochlik   va   sovuqqa   chidamli   bo ‘ lishni  o‘rganishardi. Ikkinchi yili esa ayrimlari Attika  chegara  
qal ’ alarida   harbiy   xizmatni   o ‘ tashar ,  boshqalari   Pirey   bandargohida   dengizchilik   san ’ ati  
asoslarini   o ‘ rganishar   edi .
Mamlakatni   mudofaa   qilish   zarurati   yuzaga   kelgan   taqdirda  30  yoshga   to ‘ lmagan   erkaklarning  
barchasi   qurol - yarog ‘ lari   va   harbiy   kiyim -  kechaklari   bilan   ko ‘ rikka   yetib   kelishi   shart   bo ‘ lgan . 
So ‘ ngra   ular   o ‘ z   xudolari ,  jonajon   kulbasi   va   mamlakati   uchun   janglarga   kirishgan .  Vatanga 
muhabbat har bir fuqaroning fidoyiligi  va jasorati hisoblangan. 
   Sport barcha yunonlar uchun sevimli mashg‘ulot bo‘lgan edi.  Mil. avv. 776-yilda  ilk bor 
Olimpiya o‘yinlari o‘tkazilgan. Ana shu sanadan boshlab har to‘rt yilda bir marta Olimp tog‘ida 
muqaddas olov Quyosh nurlaridan yondirilib, Yunonistonning to‘rt tarafidan kelgan sportchilar 
beshkurashda bellashar
edi.  Beshkurash esa uzunlikka sakrash, disk uloqtirish, nayza uloqtirish, yugurish va kurashdan 
iborat bo‘lgan. Otchoparda aravalarda va otlarda poyga uyushtirilar edi. Odamlar va sportchilar 
Olimpiyaga eson-omon yetib kelishlari uchun o‘yinlar o‘tkazilayotgan paytda urushlar 
to‘xtatilgan.
Yunonistondagi Olimpiya o‘yinlari Olimp xudosi  Zevs  sharafi ga bag‘ishlab o‘tkazilgan. 
Afsonalarga ko‘ra, Olimpiya o‘yinlari asoschisi Gerakl hisoblangan. Olimpiya o‘yinlarida faqat 
jinoyat sodir etmagan, sha’niga dog‘ tushirmagan ozod yunon ishtirok etishi mumkin bo‘lgan.
Musobaqalarda uch karra g‘alaba qozongan sportchi Olimp tog‘ida o‘z haykalini o‘rnattirishga 
haqli bo‘lgan. Yunonlar yil hisobini ham Olimpiya o‘yinlariga qarab yuritganlar. G‘oliblar 
muqaddas zaytun daraxti novdalaridan to‘qilgan gulchambar bilan taqdirlanganlar.  Xristian dini 
tarqalishi natijasida xudo Zevs sharafi ga bag‘ishlangan Olimpiya o‘yinlari man qilinadi.  Mil. 
394-yilda  sodir bo‘lgan zilzila
oqibatida Olimpiya o‘yin maydoni vayron bo‘lib, qadimgi Olimpiya o‘yinlarini o‘tkazish 
butunlay to‘xtab qoladi.  Nihoyat,  1896-yilda  Olimpiya o‘yinlari  qayta tiklandi. Olimpiya 
o‘yinlari ochiladigan
kunda qadimgi mash’ala yoqish odati hozirgacha saqlanib qolgan. Quyosh nurlaridan 
yondirilgan mash’ala Olimpiya musobaqalari o‘tkaziladigan joyga keltiriladi.
IV.O`tilgan mavzuni mustahkamlash:
           Jadvalli test:
1 Ilk maritaba Olimpiya o`yinlari o`tkazilgan A Mil.avv 394-yil
2 Olimpiya o`yinlari to`xtatilgan B 1870-yil
3 Olimpiya o`yinlari qayta tiklangan C Mil.avv.776-yil
4 Troya qoldiqlari topilgan D 1896-yil
1- C;          2-A;       3-D;          4-B.
1 Gomer A Sport musobaqalari
2 Teatr B Afsonaviy qahramon
3 Olimpiya C “Iliada” va “Odisseya” dostonlari muallifi 4 Gerakl D Tomoshalar joyi
1-C;         2-D;         3-A;            4-B.
V.Dars yakunlarini chiqarish.
     O`qituvchi yangi mavzu bo`yicha berilgan topshiriqni baholaydi. O`quvchilarda yangi mavzu 
bo`yicha paydo bo`lgansavollarga javob beradi, darsni umumlashtiradi, o`quvchilarni baholaydi.
VI.Uy vazifasini tushuntirish.
1.Mavzu oxirida berilgan savol va topshiriqlar bilan ishlash.
2.Darslikdagi ”Eslab qoling” ruknini  yodlab kelish.
3.Darslikdagi”O`zingizni sinang”ruknini daftarga ko`chirib to`ldirib kelish.
4. Yangi ”Qadimgi Yunoniston olimlari va mutafakkirlari” mavzusi bilan tanishib kelish.
  O’IBDO’ ___________________

dars ishlanma - 6-sinf, -dars. Fuqaro tarbiyasi

Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • Sovet ittifoqida siyosiy mojarolar
  • O'rta asrlarda yer-suv munosabatlari
  • Koreya Choson XVIII- XIX asrlarda
  • Somoniylar davlati va oʻrta Osiyoda tutgan oʻrni
  • Abdullaxon II davrida Buxoro xonligi

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский