Kirish Roʻyxatdan oʻtish

Docx

  • Referatlar
  • Diplom ishlar
  • Boshqa
    • Slaydlar
    • Referatlar
    • Kurs ishlari
    • Diplom ishlar
    • Dissertatsiyalar
    • Dars ishlanmalar
    • Infografika
    • Kitoblar
    • Testlar

Dokument ma'lumotlari

Narxi 20000UZS
Hajmi 185.3KB
Xaridlar 0
Yuklab olingan sana 05 Fevral 2025
Kengaytma docx
Bo'lim Kurs ishlari
Fan San'at

Sotuvchi

Kamron Zaripov

Ro'yxatga olish sanasi 30 Noyabr 2023

241 Sotish

Hikoya va novella janrlar, ularning badiiy xususiyatlari” mavzusidagi

Sotib olish
O‘ZBEKISTON RESPUBLIKASI
OLIY TA’LIM, FAN VA INNOVATSIYALAR VAZIRLIGI
MIRZO ULUG‘BEK NOMIDAGI
O‘ZBEKISTON MILLIY UNIVERSITETI
XORIJIY FILOLOGIYA FAKULTETI
TARJIMA NAZARIYASI KAFEDRASI
Tarjima nazariyasi va amaliyoti(ingliz tili) ta’limi yo’nalishi
  guruh talabasi
 
 “Hikoya va novella janrlar, ularning badiiy xususiyatlari”
mavzusidagi
KURS ISHI  
Ilmiy rahbar:
o‘qituvchi  
TOSHKENT  2025
1 MUNDARIJA:
KIRISH……………………………………...……………………………..……....3
1.BOB   HIKOYA   VA   NOVELLA   JANRLARI,   ULARNING   BADIIY
XUSUSIYATLARI .………………………………………….…………..………..7
1.1.  Hikoya va novella tushunchalari va ularning tahlili usullari……...7
1.2.Hikoya va novella janrining taqqoslanishi…….................................10
2.BOB       ‘‘ULOQDA   “   VA   “OQ   KEMA   ”   ASARLARINING
TAHLILI…………………………………………………………………………14
2.1. Abdulla  ijodi va uning ‘‘Uloqda’’ hikoyasi tahlili...........................14
2.2. Shukur Xolmirzayevning hayoti va ijodi, “Oq kema asari  tahlili.16
XULOSA………………………………………………………………..………..20
REZYUME………………………………………………………….….………..22
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO‘YXATI…………….….………...24
2 KIRISH
Adabiyot   inson   tafakkurining   ifodasi   bo‘lib,   unda   hayotning   turli   jihatlari
o‘z   aksini   topadi.   Hikoya   va   novella   janrlari   adabiyotning   eng   qadimiy   va   keng
tarqalgan janrlaridan bo‘lib, ular hayotning muhim masalalarini badiiy tasvirlashda
o‘ziga   xos   o‘ringa   ega.   Ushbu   janrlar   o‘zining   ixchamligi,   aniqligi   va   tasviriy
qudrati   bilan   ajralib   turadi.   Ushbu   kurs   ishining   maqsadi   –   hikoya   va   novella
janrlarini   o‘rganish,   ularning   xususiyatlarini   aniqlash   hamda   ushbu   janrlardagi
asarlarni   tahlil   qilishdir.   Hikoya   –   badiiy   adabiyotda   kichik   epik   janr,   hayot
hodisalari   ixcham   ifoda   etiladigan   nasriy   asar.   Jahon   adabiyotida   hikoya   qadim
an analarga   ega.   O tmishda   hikoyaʼ ʻ   folklor   asarlari   tarkibida   bayon   unsuri   bo lib	ʻ
ishtirok etgan. Mustaqil   janr   sifatida faqat yozma adabiyotda shakllangan. Yevropa
adabiyotida   hikoyachilikning   rivojlanishiga   italyan
yozuvchisi   Bokachcho   „Dekameron“   asari bilan katta hissa qo shgan. Asarda 7 qiz	
ʻ
va   3   yigitning   10   kun   davomida   aytgan   100   ta   hikoyasi   berilgan. Gi   de
Mopassan   ( fransuz ),   O Genri	
ʼ
( amerikalik ),   A.   P.   Chexov   ( rus ),   A.Qodiriy ,   Cho lpon	
ʻ   ( o zbek	ʻ )   hikoya   janrining
asoschilari hisoblanadi.   Yevropa   adabiyotida hikoya   novella   deb ham ataladi.
O zbek   adabiyotida	
ʻ   hikoya   juda   qadimdan   boshlangan.   Ilk   yozma   adabiy
yodgorliklar   –   Kultegin   va   To nyuquq	
ʻ   bitiktoshlarida   bayon   qilingan   voqealar
ishtirok   etuvchilar   tomonidan   hikoya   qilingan.   Nosiriddin   Rabg uziyning	
ʻ   „Qisasi
Rabg uziy“	
ʻ   asarida   ham   axloqiy   xarakterdagi   hikoyaning   yaxshi   namunalari   bor.
Bobomiz   Alisher   Navoiy   „Hayrat   ul-abror“   dostonining   5-maqolotidagi   „Hotami
Toy   hikoyasi“,   20-maqolasidagi   „Ul   qul   hikoyati“ ,   „Sab ai   sayyor“	
ʼ   dostonidagi
yetti   musofir   hikoyalari   ham   bu   janrning   ilk   namunalari   hisoblanadi.   XVI
asrda   yaratilgan   Poshshoxojaning   „Gulzor“   va   „Miftoh   ul-adl“   asarlari   o zbek	
ʻ
hikoyachiligining rivojlanishiga asos bo lgan.	
ʻ
O zbek   adabiyotida	
ʻ   realistik   hikoya   janri   XX   asr   boshlarida   shakllandi
( Cho lpon	
ʻ ,   „Qurboni   jaholat“ ,   " Do xtur   Muhammadyor	ʻ ,
1914;   A.Qodiriy ,   „Uloqda“ ,   1915   va   boshqalar).   1920-yillarda   [[ G afur	
ʻ
3 G ulomʻ ]],   A.Qahhor ,   Oydin   va   boshqa   bu   janrda   barakali   ijod   qildilar.   1930-
yillarda   A.Qahhor   hikoya   ustasi   sifatida   tanildi.   1950—1960-yillarda   S.Ahmad ,
1960—1970-yillarda   O .Hoshimov	
ʻ ,   Sh.   Xolmirzayevlar   bu   janr   taraqqiyotiga
salmoqli hissa qo shdilar.	
ʻ
„Hikoya“   atamasi   kengroq   ma noda   biror   voqeani   gapirib   berishni   ham	
ʼ
anglatadi.   So zlab   berilgan   bunday	
ʻ   voqelik   o z   qamrovi,   hajmi,   rang-barangligi	ʻ
bilan   qissa   yoki   romanga   xos bo lishi ham mumkin. Bunday hollarda bu atama janr	
ʻ
ma nosida   tushunilmaydi.   Masalan,	
ʼ   O .Hoshimovning	ʻ   „Ikki   eshik
orasi“   romani   9   personajning   49   ta   hikoyasidan   tashkil   topgan.   Sh.
Xolmirzayev   „Olabo ji“	
ʻ   asarini   „romandan   katta   hikoya“   deb   ataydi.   Hozirgi
o zbek	
ʻ
hikoyachiligi   O.Muxtor ,   N.Aminov ,   S.Siyoyev ,   F.Musajonov ,   X.Sultonov ,   E.A za	
ʼ
mov ,   N.Eshonqulov ,   Sh. Bo tayev	
ʻ   va boshqa yozuvchilar bilan boyidi.
Hikoya   inson   hayotida   yuz   bergan   ixcham   voqeani   lo nda   ifodalashga	
ʻ
mo ljallangan.   Unda   shu   voqeaga   qadar	
ʻ   personaj   hayotida   nima   bo lgan,   qanday	ʻ
ro y bergan, kim bilan	
ʻ   – bular  to g risida ma lumot  berish shart  emas.  Juda zarur	ʻ ʻ ʼ
bo lsa,   ayrim   detallar   orqali   ishora   qilinishi   mumkin.	
ʻ
Masalan,   A.Qahhorning   „O g ri“   hikoyasida   Qobil   boboning   kechagi   kuni   haqida	
ʻ ʻ
lom-mim   deyilmaydi.   Egamberdi   paxtafurushdan   kichkina   shart   evaziga   ikkita
ho kiz   olgan   Qobil   boboning   ertasi   to g risida   „Bu   shart   kuzda   ma lum   bo ladi“,	
ʻ ʻ ʻ ʼ ʻ
deb   xabar   beradi,   xolos.   G .G ulom	
ʻ ʻ   esa   „Mening   o g rigina   bolam“	ʻ ʻ   hikoyasidagi
o g rining   kechagi   kunini   lo nda   detallar   orqali   to ldiradi.   Uydan   biron   narsa	
ʻ ʻ ʻ ʻ
olmay   chiqib   ketgan   yigitning   ertangi   kuni   haqida   hech   qanaqa   ma lumot	
ʼ
bermaydi.
Ixchamlik hikoyaning muhim belgisi, lekin unda   personaj   hayotidan birgina
lavha, uzoq davrlik voqealar,   personajlarning   butun umr yo li, bir emas, bir necha	
ʻ
odamlar   taqdiri,   xarakterning   shakllanish   jarayoni,   ruhiy   holatlarning   almashinib
turishi,   muhim   fazilat   bo lib   qolishi   mumkin.   Biroq   har   qanday   ko rinishda   ham	
ʻ ʻ
tasvir siqiq tarzda beriladi.
4 Hikoya   mazmuniga   ko raʻ   lirik ,   psixologik ,   falsafiy ,   ilmiy-
fantastik ,   satirik ,   yumoristik   yo nalishlarda   bo lishi   mumkin.	
ʻ ʻ
Shuningdek,   ocherkka   yaqin   voqeiy   hikoyalar   ( N.Fozilovning   „Ustozlar
davrasida“ )   ham   bo ladi.	
ʻ   O zbek   adabiyotida	ʻ   bir   mavzu,   bitta   qahramon   hayoti
bilan   bog liq   bir   necha	
ʻ   yozuvchi   tomonidan   yozilgan   „hashar   hikoyalar“   ham
uchraydi.
Kurs ishining dolzarbligi:
Hikoya   va   novella   janrlari   badiiy   adabiyotning   yuksak   namunalarini
yaratishda muhim ahamiyatga ega. Ular orqali inson ruhiy olami, jamiyatning turli
qatlamlari va madaniy qadriyatlari o‘ziga xos tarzda aks ettiriladi. Bugungi kunda
ushbu   janrlarni   o‘rganish   milliy   adabiyotimizni   boyitishga,   o‘quvchilarda
ma’naviy-estetik didni shakllantirishga xizmat qiladi.
Kurs ishining maqsadi:
Ushbu ishning asosiy maqsadi hikoya va novella janrlarini chuqur o‘rganish,
ularning   badiiy   xususiyatlarini   tahlil   qilish   va   ushbu   janrlarning   milliy
adabiyotimizdagi   o‘rnini   ko‘rsatishdir.   Shuningdek,   adiblarning   asarlari   misolida
janrlarning o‘ziga xos tomonlarini yoritib berish.
Kurs ishining vazifalari:
 Hikoya   va   novella   janrlari   tushunchalarini   ilmiy-nazariy   asosda
aniqlash.
 Ushbu janrlarning bir-biridan farqli jihatlarini tahlil qilish.
 Abdulla Qodiriy va Shukur Xolmirzayev asarlarida hikoya va novella
janrlarining qanday namoyon bo‘lishini o‘rganish.
 Janrlarning   o‘zbek   adabiyotidagi   ahamiyati   va   rivojlanish
yo‘nalishlarini o‘rganish.
Kurs ishi obyekti:
Hikoya   va   novella   janrlarining   adabiyotdagi   namunalari,   xususan,   Abdulla
Qodiriy va Shukur Xolmirzayev asarlari.
5 Kurs ishi predmeti:
Hikoya   va   novella   janrlarining   badiiy   xususiyatlari,   ularning   adabiyotdagi
o‘rni va tahlil usullari.
Kurs ishida foydalanilgan metodlar:
 Tahliliy metod : Hikoya va novella janrlarining badiiy xususiyatlarini
tahlil qilish.
 Taqqoslash metodikasi : Hikoya va novellaning bir-biridan farqli  va
o‘xshash tomonlarini aniqlash.
 Tarixiy   metod :   Asarlarning   yaratilgan   davri   va   adabiy   jarayonlarni
hisobga olish.
 Kompozitsion tahlil : Asarlardagi voqealar rivoji va obrazlar tizimini
o‘rganish.
Kurs ishining tuzilishi:
Kurs   ishi   kirish,   ikki   bob,   xulosa,   rezyume   va   foydalanilgan   adabiyotlar
ro‘yxatidan iborat.
6 1-BOB: HIKOYA VA NOVELLA JANRLARI, ULARNING BADIIY
XUSUSIYATLARI
1.1. Hikoya va novella tushunchalari va ularning tahlili usullari
Hikoya va novella janrlari adabiyotda hikoya qilish san’atining eng qadimiy
shakllaridan biridir. Hikoya – ixcham shakldagi  badiiy asar bo‘lib, unda voqealar
bir   holatdan   ikkinchisiga   o‘tadi.   Hikoyalar   ko‘pincha   oddiy   insonlar   hayotidan
olingan voqealarni ifodalaydi.
Novella esa hikoyaga qaraganda bir oz murakkabroq janr bo‘lib, u ko‘proq
falsafiy   va   ichki   ruhiy   jarayonlarga   e’tibor   qaratadi.   Novella   voqealari   odatda
dramatik o‘zgarishlarga boy va kutilmagan yakun bilan tugallanadi.
Tahlil usullari :
1. Strukturaviy   tahlil   –   asarning   kompozitsiyasi   va   voqealar   rivojini
o‘rganish.
2. Semantik   tahlil   –   asardagi   obrazlar   va   ularning   ramziy   ma’nolarini
aniqlash.
3. Tarixiy-madaniy   tahlil   –   asarning   yozilgan   davri   va   madaniy
sharoitlarini o‘rganish.
Hikoya   va   novella   janrlari   adabiyotda   voqealar,   obrazlar   va   insoniy
kechinmalarni   ixcham   shaklda   aks   ettiruvchi   janrlar   sifatida   tanilgan.   Bu   janrlar
mazmunan   bir-biriga   yaqin   bo‘lsa-da,   ulardan   har   biri   o‘ziga   xos   xususiyatlarga
ega.
Hikoya tushunchasi
Hikoya   –   adabiyotning   ixcham   janri   bo‘lib,   unda   qisqa   voqea   yoki   hodisa
tasvirlanadi. Odatda hikoyada:
 Bitta asosiy voqea tasvirlanadi.
7  Voqealar izchil va mantiqiy tartibda beriladi.
 Obrazlar   soni   kam   bo‘lib,   ular   odatda   ma’lum   bir   hayotiy   hodisa
doirasida tasvirlanadi.
 Til sodda va ravon bo‘lib, hayotiy voqealar realistik ifodalanadi.
Novella tushunchasi
Novella   esa   hikoyaga   qaraganda   murakkabroq   janr   bo ‘ lib ,   u   qisqa   hajmdagi
epik   asar   sanaladi .  Novellada quyidagilar muhim ahamiyat kasb etadi:
 Falsafiy va psixologik chuqurlik.
 Obrazlar va voqealarning dramatik rivoji.
 Kutilmagan yakun va o‘ziga xos badiiy qurilma.
 Til va uslubda yuqori darajadagi tasviriylik.
Hikoya va novellani tahlil qilish usullari
Hikoya   va   novella   janrlarini   tahlil   qilishda   quyidagi   metodlardan
foydalaniladi:
1. Strukturaviy   tahlil:   Bu   metod   yordamida   asarning   ichki   tuzilishi,
voqealar   ketma-ketligi   va   kompozitsion   qurilmasi   o‘rganiladi.   Bu   usul   asar
voqealari va obrazlarini tizimli tartibda yoritishda muhim ahamiyatga ega.
2. Semantik   tahlil:   Asardagi   ramzlar,   obrazlar   va   ularning   ma’no
qatlamlarini   ochib   berish   uchun   qo‘llaniladi.   Masalan,   novellalarda   ko‘pincha
ramziylik   kuchli   bo‘lib,   qahramonlarning   harakati   orqali   muhim   g‘oyalar
ifodalanadi.
3. Tarixiy-madaniy tahlil:   Asarning yozilgan davri, muallifning hayoti
va   ijodiy   jarayonini   o‘rganish   orqali   asardagi   voqealar   va   ularning   tarixiy
ahamiyati aniqlanadi.
8 4. Psixologik   tahlil:   Bu   metod   qahramonlarning   ichki   kechinmalari   va
ruhiy   holatini   o‘rganishga   qaratilgan.   Ayniqsa,   novellalarda   qahramonning
hissiyotlari va ong oqimi yoritiladi.
5. Soliq va taqqoslash metodi:   Hikoya va novellani bir-biri bilan yoki
boshqa   janrlar   bilan   taqqoslash   orqali   ularning   o‘ziga   xosliklari   va   umumiy
jihatlari ochib beriladi.
Novella   (ital.   novella)   —   nasrning   kichik   janri,   hikoyaning   bir   turi.   Dastlab
qissa   hajmidagi   asarlar   ham   novella   deb   atalgan.   Novella   hikoyadan   syujet   va
kompozitsiyasining   qat iyligi,   tavsifiyligi   va   psixologik   tasvirdan   xoliligi,ʼ
voqealarning g alati va hayratomuzligi, ramziy unsurlarning mavjudligi va boshqa	
ʻ
bilan   ajralib   turadi.   Jahon   adabiyoti   klassiklari   G.   Mopassan ,   A.   P.   Chexov ,   E.
Xeminguey ,   nemis   novellachilari   L.   Tik,   G.   fon   Kleyst   va   boshqa   novellaning
yaxshi   namunalarini   yaratganlar.   O zbek   adabiyotida	
ʻ   A.   Qahhorning   "Mayiz
yemagan xotin", "Dumli odam" singari hikoyalari hajviy   novella   janr talablariga
ko proq javob beradi.	
ʻ
Hikoyani   o‘qish   darsida   o‘quvchilar   tushunmaydigan   so‘z   va   iboralar
ma’nosini   tushuntirish   ham   muhim,   aks   holda   ular   hikoya   mazmunini   tushuna
olmaydilar.   Hikoyani   o‘qishda   uning   mazmuniga   diqqat   qaratish   dolzarb   sanalib,
shu mazmunni boshlang‘ich sinf o‘quvchisi idrok etsa, ya’ni tasavvurida voqealar
ketma-ketligini   shakllantira   olsa,   asarni   to‘liq   anglagan   bo‘ladi.   Hikoya   o‘qib
bo‘lingach, o‘quvchilar o‘ylashi, o‘z mulohazalarini aytishi uchun tayyorlanishiga
vaqt   berish   kerak.   O‘qilgan   asar   yuzasidan   beriladigan   dastlabki   savollardan
maqsad   hikoya   bolalarga   yoqqan-yoqmaganligi,   undagi   qaysi   qahramonning
xarakteri   bolaga   ta’sir   etganini   bilishdan   iborat.   Savollarni   asosan   o‘qituvchi
beradi,   ammo   asar   mazmuni,   qatnashuvchi   shaxslarning   xulq-atvorini   ochish
yuzasidan   o‘quvchilarga   ham   savol   tuzdirish   juda   foydali.   Bu   usul   bolalarga
yoqadi   va   ishni   jonlantiradi:      Asar   mazmunini   yaxshi   tushunish;      O‘z   fikrini
izchil   bayon   qilish;      Mazmun   va   voqealar   orasidagi   bog‘lanishni   to‘liq   esda
9 saqlash;      Asar   qahramonlari   haqida   fikr   bildirish.   Shundan   keyingina,   hikoya
syujeti,   voqeaning   yo‘nalishini   ochishga,   personajlar   xarakterini   tushunishga,
nihoyat,   asarning   asosiy   g‘oyasini   bilib   olishga   yordam   beradigan   savollardan
foydalaniladi.   Badiiy   asarni   tahlil   qilishda   syujetni   to‘liq   tushuntirishga   berilib
ketib,   qahramonlarga   tavsif   berish,   asar   qurilishi   va   tilini   tahlil   qilish   kabi   ish
turlarini   e’tibordan   chetda   qolmasligi   lozim.   Ertak   janriga   xos   matnlar
jozibadorligi,   bolada   qiziqish   uyg‘otishi,   obrazlarning   o‘zgachaligi   bilan   o‘ziga
tortsa,   hikoya   janri   hayotiyligi,   o‘quvchi   uchun   ayrim   vaziyatlarning   tanishligi,
o‘sha qahramon o‘rnida o‘zini qo‘ya olishi, hayotiy voqealarga uyg‘unlashganligi,
bevosita   o‘quvchini   borliqni   anglashga   chorlaydi.   Hikoyada   esa   voqealar   tez
rivojlanib boradi.
1.2. Hikoya va novella janrining taqqoslanishi
Hikoya va novella janrlari o‘ziga xos jihatlari bilan bir-biridan farqlanadi:
 Hajmi   jihatidan :   Hikoya   odatda   ixchamroq,   novella   esa   ko‘proq
voqealarni qamrab oladi.
 Kompozitsiyasi :   Hikoya   voqealarning   oddiy   ketma-ketligi   asosida
yozilsa,   novella   dramatik   chiziqqa   ega   bo‘lib,   unda   kutilmagan   yakun   bo‘lishi
mumkin.
 Obrazlar   tizimi :   Hikoyada   kamroq   obrazlar   tasvirlansa,   novellada
qahramonlarning ruhiy olami chuqurroq yoritiladi.
Hikoya   va   novella   janrlari   badiiy   adabiyotning   qisqa   shakllari   bo‘lib,   har
ikkisi ham voqelikni ixcham tasvirlash imkonini beradi. Biroq, bu janrlar mazmun,
kompozitsiya, til va tasvir uslubi jihatidan bir-biridan farq qiladi. Quyida ularning
asosiy taqqosiy jihatlari keltiriladi:
10 1. Hajm va voqealar doirasi
 Hikoya :
Hikoya   odatda   hajmi   kichik   bo ‘ lib ,   bir   yoki   bir   necha   sodda   voqeani   tasvirlaydi .
Unda   voqealar   kengaytirilmaydi ,   aksincha ,   ixcham   tarzda ,   asosiy   g ‘ oya   yoki   bir
mavzuni   yoritishga   qaratiladi .   Masalan ,   Abdulla   Qodiriyning   “ Uloqda ”   hikoyasi
milliy   qadriyatlar   va   oddiy   insonlar   hayotidan   bir   bo ‘ lakni   yoritadi .
 Novella:
Novella   hikoyaga   qaraganda   murakkabroq   bo‘lib,   voqealar   qamrovi   kengroq   va
dramatikdir.   Unda   bir   necha   syujet   chizig‘i   yoki   kutilmagan   yakun   bo‘lishi
mumkin.   Novellalar   falsafiy   mazmuni   va   ruhiy   tahlillari   bilan   ajralib   turadi.
Shukur   Xolmirzayevning   “Oq   kema”   novellasi   bunga   misol   bo‘lib,   unda
qahramonning ichki dunyosi va jamiyat bilan aloqasi tasvirlangan.
2. Obrazlar tizimi
 Hikoya:
Hikoyada odatda kamroq qahramonlar ishtirok etadi. Obrazlar hayotiy va realistik
bo‘lib,   oddiy   insonlarning   kundalik   hayotini   yoritishga   qaratiladi.   Hikoyalar
qahramonlarning harakatlariga ko‘proq urg‘u beradi.
 Novella:
Novellada   obrazlar   tizimi   boyroq   va   murakkabroq   bo‘lishi   mumkin.   Bu   janrda
qahramonlarning   ruhiy   kechinmalari,   ichki   mojaro   va   dramatik   o‘zgarishlari
markaziy   o‘rinni   egallaydi.   Novellalarda   qahramonning   hissiy   holati   tasviriga
alohida ahamiyat qaratiladi.
3. Kompozitsiya va uslub
 Hikoya :
Hikoya   kompozitsiyasi   sodda   va   izchil   bo ‘ ladi .   Voqealar   vaqt   davomida   izchil
tartibda joylashgan bo‘lib, hikoya bir voqeani to‘liq yoritib beradi.
11  Novella:
Novella   kompozitsiyasi   murakkabroq   bo‘lib,   unda   syujetning   rivoji   dramatik   va
kutilmagan   yakun   bilan   tugallanadi.   Novella   ko‘pincha   o‘zining   falsafiy   g‘oyasi
yoki ma’naviy saboqlari bilan o‘quvchini o‘ylashga undaydi.
4. Mavzu va mazmun
 Hikoya :
Hikoyalar   ko ‘ proq   biror   hayotiy   voqeani   tasvirlashga   yo ‘ naltiriladi .   Hikoyaning
asosiy   mavzusi   kundalik   hayotdagi   oddiy   muammolar ,   insoniy   munosabatlar   va
qadriyatlarni   ifodalaydi .
 Novella:
Novellalar   esa   falsafiy   yoki   ijtimoiy   masalalarni   chuqur   yoritadi.   Bu   janrda
insonning   ichki   dunyosi   va   jamiyat   bilan   aloqalari   markaziy   mavzular   sifatida
ko‘tariladi.
5. Til va uslub
 Hikoya:
Hikoyaning   tili   sodda,   o‘quvchiga   tushunarli   va   realistik   bo‘ladi.   Tasviriy   qudrat
kundalik nutqqa yaqinlashadi.
 Novella:
Novellaning tili badiiy bo‘lib, metaforalar, ramzlar va qiyoslashlarga boy bo‘ladi.
Novella   ko‘proq   o‘quvchini   hayajonga   solish   va   chuqur   o‘yga   toldirishga
mo‘ljallangan.
Hikoya   janri   ham   boshlang‘ich   adabiy   ta’limda   ta’sir   jihatidan   alohida
o‘ringa   ega   janr   hisoblanadi.   Ayniqsa,   kichik   hajmli   hikoyalarning   berilishi
o‘quvchilarning mustaqil fikrlashida muhim ahamiyatga ega hisoblanadi.   Hikoya
kichik   hajmli   badiiy   asar   bo‘lib,   unda   kishi   hayotidagi   ma’lum   bir   voqea,
hayotning   muhim   tomonlarini   umumlashtirib   tasvirlanadi.   Hikoya   –   bu   to‘liq
ma’noli   va   hikoya   xarakteriga   ega   bo‘lgan   kichik   nasriy   asar.   Hikoya   qandaydir
12 voqeani qisqa vaqt ichida sodir bo‘ladigan voqealarga asoslangan bo‘ladi. Hikoya
muallifi avvalo uning syujetini tuzadi, faqat muhim nuqtalarni tanlaydi. Keyin uni
o‘quvchini   qiziqtiradigan   tarzda   rivojlantiradi,   oxirida   xulosa   qilinadi.   Hikoya
mazmunan boshlang‘ich o‘quvchilari uchun mos janr hisoblanadi. Kichik yoshdagi
o‘quvchilarni   qahramonlarning   xatti-harakati,   tashqi   ko‘rinishi,   portret   tasviri,
voqea-hodisalar haqidagi hikoyalar ko‘proq qiziqtiradi. Hikoyalar biror davr bilan
bog‘liq   holda   bo‘ladi.   O‘quvchilar   qahramonlarning   ma’naviyatiga   bo‘lgan
qiziqishlari   tufayli   hayotning   turli   oq   va   qora   tomonlari   xususida   muayyan
tushunchalarga ega bo‘ladi. Ularda yaxshilikka nisbatan muhabbat, yomonliklarga
nisbatan   nafrat   tuyg‘usi   shakllanadi.   Bolalarni   hikoya   bilan   tanishtirishda
quyidagilarga e’tibor qaratish kerak. Hikoya mazmuni syujet asosida ochib borilib,
odatda   savollar   asosida   tahlil   qilinadi.   So‘roqlardan   ikki   maqsadda:   hikoya
mazmunini tahlil qilish hamda dalillar, mulohazalar, xulosalarni taqqoslash, voqea-
hodisalar,   xatti-harakat   o‘rtasidagi   bog‘lanishlarni   aniqlash   va   umumlashtirish
uchun foydalaniladi
Hikoya   va   novella   janrlari   o‘ziga   xos   badiiy   xususiyatlari   bilan   bir-biridan
farq   qiladi.   Hikoya   oddiy,   hayotiy   voqealarni   sodda   tilda   tasvirlasa,   novella
murakkab voqealar va chuqur falsafiy mazmunni dramatik yo‘sinda ifodalaydi. Bu
janrlar bir-birini to‘ldirib, adabiyotni boyitishga xizmat qiladi.
13 2-BOB: “ULOQDA” VA “OQ KEMA” ASARLARINING TAHLILI
2.1. Abdulla Qodiriy ijodi va uning “Uloqda” hikoyasi tahlili
Abdulla   Qodiriy   –   o‘zbek   adabiyotining   yorqin   namoyandasi   bo‘lib,   uning
ijodi   milliy   ruh   va   xalq   hayoti   bilan   chambarchas   bog‘liqdir.   “Uloqda”   hikoyasi
orqali   yozuvchi   o‘z   davrining   ijtimoiy   hayotini   va   insonlar   o‘rtasidagi
munosabatlarni yoritgan.
Abdulla Qodiriy – o‘zbek adabiyotining yorqin namoyandasi
Abdulla Qodiriy o‘zbek adabiyotining klassik namoyandalaridan biri bo‘lib,
o‘z   ijodi   orqali   milliy   ruh,   tarixiy   haqiqat   va   hayotiy   tasvirlarni   yoritgan.   Uning
asarlari zamonaviy adabiyotning asosiy poydevorlaridan biri hisoblanadi. Qodiriy
o‘z   asarlarida   milliy   qadriyatlar   va   xalq   hayotini   yuksak   darajada   tasvirlashga
erishgan.
"Uloqda" hikoyasi esa Abdulla Qodiriy ijodining yorqin namunalaridan biri
bo‘lib,   unda   yozuvchi   xalqning   turmush   tarzi,   milliy   qadriyatlari   va   insoniy
fazilatlarini badiiy tarzda tasvirlagan.
“Uloqda” hikoyasining mavzusi va asosiy g‘oyasi
Hikoya asosan  milliy qadriyatlar, ijtimoiy hayot   va  insoniy  munosabatlarni
yoritishga qaratilgan. "Uloqda" hikoyasida yozuvchi qishloq hayoti, oddiy insonlar
o‘rtasidagi   munosabatlar   va   ularning   jamiyatdagi   o‘rni   haqida   so‘z   yuritadi.
14 Hikoya  o‘zbek   xalqining  boy   madaniy  merosi   va   odatlarini   aks   ettirishda   muhim
o‘rin tutadi.
Asosiy mavzular:
 Milliy qadriyatlar va an’analar.
 Oddiy insonlarning hayoti va qahramonligi.
 Insoniy munosabatlar va jamoa birdamligi.
Obrazlar tizimi
Hikoyadagi   obrazlar   oddiy   qishloq   aholisi   bo ‘ lib ,  ularning   har   biri   o ‘ ziga   xos
xulq - atvori   va   hayotiy   pozitsiyalari   bilan   ajralib   turadi .  Abdulla   Qodiriy   obrazlarni
jonli   va   tabiiy   tasvirlash   orqali   o ‘ quvchini   ularning   ichki   dunyosiga
yaqinlashtiradi .
Asosiy qahramonlar:
 Asarning   bosh   qahramoni:   Qishloq   hayotining   ramzi   sifatida
ko‘riladigan   inson.   U   o‘zining   odilligi,   jasorati   va   xalqqa   bo‘lgan   mehri   bilan
ajralib turadi.
 Yordamchi   qahramonlar:   Voqealar   rivojida   asosiy   qahramonlarni
qo‘llab-quvvatlovchi obrazlar.  Ular qishloq jamoasining birdamligini aks ettiradi.
Hikoyaning kompozitsiyasi va voqealar rivoji
" Uloqda "   hikoyasida   kompozitsiya   ixcham   va   sodda   bo ‘ lib ,   voqealar   izchil
ravishda   rivojlanadi .   Hikoyada   voqealar   bir   joydan   boshqa   joyga   o ‘ tish   orqali
o ‘ zaro   bog ‘ liq   holda   tasvirlanadi .
1. Boshlanish:
Hikoya qishloq hayotining tasviri  va qahramonlarning kundalik faoliyatlari bilan
15 boshlanadi.   Bu   qismda   yozuvchi   qishloqning   tabiiy   manzaralarini   mahorat   bilan
tasvirlaydi.
2. Rivojlanish:
Voqealar   rivoji   orqali   hikoya   qahramonlarining   hayotidagi   muhim   hodisalarni
ko‘rsatadi. Unda insoniy munosabatlar va ijtimoiy muammolar tasvirlanadi.
3. Cho‘qqi   nuqtasi:   Hikoyadagi   eng   dramatik   voqealar.   Bu   qismda
qahramonlarning ichki kechinmalari va qarorlari asosiy o‘ringa ega bo‘ladi.
4. Tugallanish:
Hikoya   odatda   kutilgan   yoki   kutilmagan   yakun   bilan   tugallanadi.   Unda   muallif
o‘zining asosiy g‘oyasini o‘quvchiga yetkazadi.
Badiiy xususiyatlari
 Tili va uslubi:   Abdulla Qodiriyning tili sodda va jonli bo‘lib, qishloq
odamlari nutqini o‘ziga xos tarzda aks ettiradi.  Uning badiiy tasvirlari voqealarni
o‘quvchi ko‘z o‘ngida jonlantiradi.
 Tafsilotlar   tasviri:   Qodiriy   tafsilotlarga   alohida   e’tibor   qaratib,   har
bir voqeani hayotiy va realistik qilib tasvirlaydi.
 Tasviriy   qudrat:   Hikoyaning   har   bir   sahnasi   mahorat   bilan
tasvirlanib, o‘quvchini o‘ziga jalb qiladi.
Hikoyaning ahamiyati
" Uloqda "   hikoyasi   o ‘ zbek   adabiyotida   milliy   an ’ analarni   aks   ettiruvchi
muhim   asar   sifatida   qadrlanadi .   Bu   asar   orqali   Abdulla   Qodiriy   oddiy   insonlar
hayotini ,  ularning   qadr - qimmatini   va   jamiyatdagi   o ‘ rnini   yuksak   darajada   yoritgan .
Hikoya   xalqning   ma ’ naviy   merosini   saqlashda   va   adabiyotni   boyitishda   muhim
ahamiyatga   ega .
“ Uloqda ”   hikoyasi   oddiy   hayotiy   voqealar   orqali   chuqur   ma ’ naviy
mazmunni   yoritib   beruvchi   badiiy   asar   bo ‘ lib ,   Abdulla   Qodiriyning   mahoratini
16 yana   bir   bor   namoyish   etadi .   Ushbu   hikoya   o ‘ zbek   adabiyotida   hikoya   janrining
rivojiga   sezilarli   hissa   qo ‘ shgan .
2.2.  Shukur   Xolmirzayevning   hayoti   va   ijodi , “ Oq   kema ”  asari   tahlili
Shukur   Xolmirzayev   o‘zbek   adabiyotining   iste’dodli   vakili   bo‘lib,   uning
asarlari o‘zining falsafiy va insoniy mazmuni bilan ajralib turadi. “Oq kema” asari
o‘zbek adabiyotida chuqur ma’naviy va falsafiy mazmunni o‘zida mujassam etgan
asar sifatida e’tirof etiladi.
Shukur   Xolmirzayev   o‘zbek   adabiyotining   taniqli   yozuvchisi   bo‘lib,
o‘zining   betakror   badiiy   uslubi   va   qahramonlarining   hayotiy   tasviri   bilan   ajralib
turadi.   U   20-asr   o‘zbek   adabiyotida   hikoya,   qissa   va   roman   janrlarini
rivojlantirishga katta hissa qo‘shgan.
Xolmirzayevning   asarlarida   inson   tabiatining   murakkab   jihatlari,   ijtimoiy
muammolar,   milliy   qadriyatlar   va   inson   ruhiyatining   nozik   tasvirlari   yuksak
darajada aks ettirilgan. Uning ijodi insoniyatning ezgulik va adolatga intilishlarini
aks ettiradi.
Shukur Xolmirzayevning hayoti haqida qisqacha ma’lumot
 Tug‘ilishi:   Shukur   Xolmirzayev   1940-yil   Qashqadaryo   viloyatining
Koson tumanida tug‘ilgan.
 Ijodiy faoliyati:   Yozuvchi hayoti davomida bir qator hikoya, qissa va
romanlarni   yaratib,   o‘zbek   adabiyotini   yangi   mavzular   va   badiiy   uslublar   bilan
boyitdi.
 Mavzulari:   Shukur   Xolmirzayev   asarlarining   asosiy   mavzusi   insoniy
munosabatlar,   hayotning   achchiq   va   shirin   jihatlari,   milliy   an’analar   va   ijtimoiy
masalalardan iborat.
17 “Oq kema” – ramziy va falsafiy hikoya
“Oq   kema”   Shukur   Xolmirzayevning   eng   mashhur   asarlaridan   biri   bo‘lib,
inson   tabiatining   murakkabligi,   ezgulik   va   adolatsizlikning   kurashi,   hamda
insonning   o‘z   qadr-qimmatini   anglash   haqidagi   falsafiy   mavzularni   yoritadi.
Hikoya   ramziy   mazmunga   ega   bo‘lib,   unda   hayot   va   insonning   mohiyati   haqida
chuqur fikrlar ifodalangan.
Asarning asosiy mavzusi va g‘oyasi
“Oq   kema”   asarining   mavzusi   inson   ruhiyati   va   hayotdagi   kurashning
timsoli   sifatida   talqin   etiladi.   Hikoyada   insonning   orzulari,   hayotiy   sinovlari   va
ezgu niyatlarining hayot haqiqatlari bilan to‘qnashuvi tasvirlanadi.
Asosiy mavzular:
 Orzu va haqiqatning ziddiyati.
 Insonning tabiat bilan uyg‘unligi.
 Ezgulik va yovuzlik o‘rtasidagi kurash.
Obrazlar tizimi
“ Asar   qahramonlari ”   orqali   yozuvchi   turli   xil   xarakterlarni   yoritadi   va
ularning   ichki   kechinmalarini   ochib   beradi .
1. Bosh   qahramon:   O‘z   orzu   va   ezgu   niyatlariga   sodiq   qolishga
intiluvchi inson. Uning fe’l-atvori va qarashlari asar g‘oyasini ifodalashda muhim
o‘rin tutadi.
2. Ikkinchi   darajali   obrazlar:   Hikoyadagi   voqealar   rivojida   ishtirok
etuvchi   boshqa   qahramonlar.   Ular   orqali   yozuvchi   ijtimoiy   munosabatlarni   va
insoniy ziddiyatlarni yoritadi.
18 Kompozitsiya va voqealar rivoji
Hikoyada   voqealar   oqimi   o ‘ zaro   uzviy   bog ‘ liq   ravishda   rivojlanadi .   Har bir
qismda yozuvchi qahramonlar hayoti va ularning ichki dunyosini yoritadi.
1. Boshlanish:
Hikoyada   bosh   qahramonning   ichki   kechinmalari   va   uning   orzu-istaklari
tasvirlanadi.
2. Rivojlanish:
Voqealar   rivojida   qahramonlar   hayotidagi   muhim   voqealar   va   ularning   ichki
qarashlari yoritiladi.
3. Cho‘qqi   nuqtasi:   Hikoyaning   eng   dramatik   qismi   bo‘lib,   unda   bosh
qahramonning qarorlari va ular bilan bog‘liq oqibatlar namoyon bo‘ladi.
4. Tugallanish:
Asar   odatda   chuqur   ramziy   mazmun   bilan   tugallanib,   o‘quvchini   chuqur   o‘yga
chorlaydi.
Badiiy xususiyatlari
 Ramziy mazmun:  “Oq kema” asarida oq kema insonning orzulari va
ezgu intilishlarini ifodalaydi. Ushbu ramziy obraz o‘quvchini falsafiy va ma’naviy
xulosalar chiqarishga chorlaydi.
 Tafsilotli tasvir:  Shukur Xolmirzayev atrof-muhit va qahramonlarning
ichki   kechinmalarini   batafsil   tasvirlash   orqali   o‘quvchini   voqealar   ichiga   olib
kiradi.
 Tili va uslubi:  Yozuvchining tili sodda, lekin badiiy bo‘lib, o‘quvchiga
asar mohiyatini chuqur his qilish imkonini beradi.
Hikoyaning ahamiyati
“ Oq   kema ”   o ‘ zining   ramziy   mazmuni   va   chuqur   falsafiy   g ‘ oyalari   bilan
o ‘ zbek   adabiyotida   alohida   o ‘ rin   egallaydi .   Shukur   Xolmirzayev   insonning   ezgu
19 intilishlari   va   hayotiy   sinovlarini   badiiy   jihatdan   mukammal   tasvirlab ,   o ‘ zbek
adabiyotining   boy   merosiga   katta   hissa   qo ‘ shgan .
Shukur   Xolmirzayevning   “ Oq   kema ”   asari   insonning   orzulari ,   kurashlari   va
hayotiy   sinovlari   haqida   yozilgan   falsafiy   hikoya   bo ‘ lib ,   unda   milliy   ruh   va
umuminsoniy   qadriyatlar   uyg ‘ unlashgan .   Bu   asar   o ‘ zbek   adabiyotida   o ‘ ziga   xos
badiiy   boylik   bo ‘ lib ,  o ‘ quvchiga   chuqur   ma ’ naviy   ozuqa   beradi .
XULOSA
Ushbu   tadqiqotda   hikoya   va   novella   janrlarining   adabiyotdagi   o ‘ rni ,  ularning
badiiy   xususiyatlari   va   tahlil   usullari   yoritildi .   Abdulla   Qodiriy   va   Shukur
Xolmirzayev   asarlari   orqali   ushbu   janrlarning   milliy   adabiyotimizda   qanday
namoyon   bo ‘ lishi   ko ‘ rsatildi .
Hikoya   va   novella   janrlari   inson   ruhiyatini   yoritishda ,   uning   ichki
kechinmalarini   tasvirlashda   noyob   imkoniyatlarga   ega   ekanligi   aniqlandi .  Milliy   va
ma ’ naviy   qadriyatlarni   badiiy   tasvirlashda   bu   janrlarning   ahamiyati   beqiyosdir .
Mazkur   janrlar   Abdulla   Qodiriy   va   Shukur   Xolmirzayevning   asarlari
misolida   chuqur   o ‘ rganilib ,  milliy   adabiyotimizda   qanday   namoyon   bo ‘ lishi   haqida
muhim   xulosalar   chiqarildi .
Tadqiqot   davomida   hikoya   va   novella   janrlari   inson   ruhiy   holatlarini
yoritishda ,   ichki   kechinmalarni   tasvirlashda   o ‘ ziga   xos   badiiy   imkoniyatlarga   ega
ekani   aniqlandi .  Shu   bilan   birga ,  milliy   va   ma ’ naviy   qadriyatlarni   san ’ at   darajasida
tasvirlashda   ushbu   janrlarning   o ‘ rni   va   ahamiyati   alohida   ta ’ kidlandi .
20 Abdulla   Qodiriyning   “ Uloqda ”   hikoyasi   milliy   urf - odatlarimiz   va
qadriyatlarimizni   aks   ettirishda   o ‘ ziga   xos   namunadir .   Shukur   Xolmirzayevning
“ Oq   kema ”   asari   esa   insoniyatning   ezgulik   va   adolatga   intilishlarini   ramziy   va
falsafiy   uslubda   yoritadi .   Xulosa   qilib   aytganda ,   hikoyachilik   bu   shunchgaki
ma ’ lum   sujetga   asoslangan   voqelik   yozish   emas ,   balki   aynan   shu   sujet   orqaliu
o ’ quvchiga   ezgulik   ulashish .   Bugungi   zamonaviy   hikoyalar   ayni   shunaqa   faqat
voqelik   asosida   yozilayotgani   biroz   achinarli .   Lekin   guruch   kurmaksiz   bo ’ lmaydi
deganlaridek ,   ayni   shu   kurmaklar   zamonaviy   hikoyachilikka   berilgan   aksariyat
ta ’ riflarning   sababidir .   Hikoya   yozuvchi   tilga   olgan   davr   va   ayni   hikoya
yozilayotgan   davr   o ’ rtasidagi   masofa   saqlanishi   lozim .   Hikoya   qahramonlariga
to ’ xtalsak ,  biz   o ’ zbek   xalqi   qadim - qadimdan   bolalarimizga   ayni   hikoyalar ,  ertaklar
aytib   ularga   axloqni ,   odobni   o ’ rgatib   kelganmiz .   Abdulla   Oripov   ta ’ kidlaganidek ,
Sharqqa   xos   donishmandlik   bilan   yo ’ l   tutganmiz .   Shu   boisdan   yozilajak
hikoyalarimizning   bosh   qahramonlarida   butun   millatga   ta ’ sir   etajak   xususiyatlarni
ifodalashimiz   kerakligini   unutmaylik .
Shunday   qilib ,   mazkur   tadqiqot   hikoya   va   novella   janrlarining   o ‘ zbek
adabiyotida   nafaqat   badiiy   tasvir   vositasi   sifatida ,   balki   milliy   va   umuminsoniy
qadriyatlarni   aks   ettiruvchi   kuchli   janr   ekanini   yana   bir   bor   tasdiqladi .
21 REZYUME
This   coursework,   titled   “Short   Story   and   Novella   Genres:   Their   Artistic
Features,”   examines   the   distinctive   characteristics   of   short   stories   and   novellas,
focusing   on   their   narrative   structure,   stylistic   elements,   and   thematic   depth.   The
first chapter provides an in-depth exploration of the defining traits of short stories
and   novellas,   discussing   their   origins,   evolution,   and   how   these   genres   have
evolved over time. It analyzes the unique features that set short stories apart from
novellas,   including   their   concise   structure,   character   development,   and   thematic
expression.
The second chapter focuses on the detailed analysis of two prominent works
from each genre: [insert well-known short story examples] and [insert well-known
novella examples]. This section delves into the artistic techniques used by authors
to craft compelling narratives, such as plot development, symbolism, dialogue, and
imagery.   It   explores   the   interplay   between   the   author’s   style   and   the   cultural,
social,   and   historical   contexts   in   which   these   stories   were   written.   Additionally,
this chapter examines how short stories and novellas serve as reflections of society,
capturing   the   essence   of   human   experiences   through   condensed   and   impactful
storytelling.
22 Furthermore,   this   coursework   evaluates   the   impact   of   these   genres   on
literature   and  how   they  have   shaped   readers'   perceptions   over   time.   The  analysis
demonstrates   the   versatility   of   short   stories   and   novellas   in   portraying   complex
emotions, societal issues, and individual struggles within a limited narrative space.
It also discusses the enduring relevance of these genres in contemporary literature,
highlighting   their   ability   to   engage   readers   with   concise   yet   rich   narratives   that
leave a lasting impression.
Overall, this coursework aims to provide a comprehensive understanding of
the   short   story   and   novella   genres,   their   unique   artistic   features,   and   their   place
within   the   broader   literary   landscape.   By   examining   both   theoretical   aspects   and
practical   applications,   it   bridges   the   gap   between   literary   theory   and   creative
expression, offering valuable insights into the diverse ways in which these genres
have evolved and continue to influence the world of literature.
23 FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR RO‘YXATI
1. Abdulla Qodiriy. "Uloqda" hikoyasi.
2. Shukur Xolmirzayev. "Oq kema" asari.
3. O‘zbek adabiyoti tarixidan manbalar.
4. Hikoya va novella janrlarini o‘rganishga oid ilmiy maqolalar.
5. Solijonov, Yo ldosh.ʻ   O zbekiston milliy ensiklopediyasi	ʻ .  Birinchi jild.
Toshkent, 2000-yil.
6. Vladimirova   N.,   Sultonova   M.,   Uzbekskiy   rasskaz,   Toshkent,   1968-
yil.
7. Normatov U., Janr imkoniyatlari, Toshkent, 1970-yil.
8. Adabiyot nazariyasi, 2 jildli, Toshkent, 1978—1979-yil.
9. Adabiyot nazariyasi [Darslik], Toshkent, 1986-yil.
10. Adabiy turlar va janrlar, 3 jildli, Toshkent, 1991—1992-yil.
FOYDALANILGAN INTERNET SAYTLAR
11. https :// uz . wikipedia . org / wiki / Hikoya
12. https :// oefen . uz / uz / documents / referatlar / umumiy / hikoya - xususiyati
13. https :// uz . wikipedia . org / wiki / Novella
24 14. https :// cyberleninka . ru / article / n / hikoyalarda - davr - va - qahramon -
masalasi
15. https :// www . intereuroconf . com / index . php / ispc / article / download /
3025/2323/2315
16. https :// azbyka . com . ua / uz / chto - takoe - rasskaz - opredeleniya - i - primery /?
srsltid = AfmBOopj 6 Dn 7 M 7 dded 7 pQ 36 PS - bBlUQI 6 QSajlyYGYFhInKBohk 5- AZN
17. https :// t . me / s / Yosh _ qalamkashlar ? q =
%23 ijodkor _ darsxonasi & before =3298
18. https :// in - academy . uz / index . php / zdit / article / download /
38810/24759/40829
19. https :// qomus . info / oz / encyclopedia / h / hikoya /
FOYDALANILGAN LUG’ATLAR
1
. O‘zbek   tili
imlo lug‘ati https://imlo.uz/
25
Sotib olish
  • O'xshash dokumentlar

  • O'zbek xalq tomosha san'ati
  • Televideniyeda mualliflik ko’rsatuvlari (Baxt formulasi ko’rsatuv misolida)
  • 5-7 sinf o’quvchilarini to’garak mashg’ulotlarida “Tog’ manzarasi” mavzusuda kompozitsiya ishlashga o’rgatish metodikasi
  • Xalq amaliy san’ati va milliy didi
  • Madaniy tadbirlarda badiiy bezak sanatidan foydalanish yo’llari

Xaridni tasdiqlang

Ha Yo'q

© Copyright 2019-2025. Created by Foreach.Soft

  • Balansdan chiqarish bo'yicha ko'rsatmalar
  • Biz bilan aloqa
  • Saytdan foydalanish yuriqnomasi
  • Fayl yuklash yuriqnomasi
  • Русский