Дата регистрации 05 Декабрь 2024
113 ПродажMaktabgacha ta'lim tashkiloti tarbiyachisining asosiy ish funksiyalari
MUNDARIJA
KIRISH…………………………………………………………………………...3
I-BOB.MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTINING MOHIYATI VA TARBIYACHINING ROLI.
1.1.Maktabgacha ta'limning umumiy tushunchasi va uning rivojlanishi……..........5
1.2.Tarbiyachining ta'limdagi o‘rni va roli…………………………………………9
1.3.Maktabgacha ta'lim tashkilotida tarbiyachining muvofiqlik, mas'uliyat va kreativ yondashuvi………………………………………………………………...15
II-BOB.TARBIYACHINING ASOSIY ISH FUNKSIYALARI VA ULAR-
NING AMALIYOTDA QO‘LLANILISHI.
2.1.Tarbiyachining ta'lim va tarbiya funksiyalari…………………………………18
2.2.Tarbiyachining individual yondashuvi va bolalar bilan ishlashda innovatsion metodlar…………………………………………………………………………...22
Tarbiyachining oilalar bilan aloqasi va hamkorligi…………………………….…26
III-BOB.TARBIYACHINING KASBIY MALAKALARINI RIVOJLAN-
TIRISH VA TARBIYACHILARNING PEDAGOGIK MEHNATI SAMARA-
DORLIGINI OSHIRISH.
3.1.Tarbiyachining kasbiy malakalari va pedagogik mahoratini oshirish………...32
3.2.Tarbiyachining kasbiy etikasini o‘rganish…………………………………….35
3.3.Tarbiyachining pedagogik faoliyatini baholash va uning samaradorligini oshirish……………………………………………………………………………39
XULOSA…………………………………………………………………….…...43
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..45
KIRISH
Maktabgacha ta’lim tashkilotining davlat o‘quv dasturi (quyida: «MTT davlat o‘quv dasturi») O‘zbekiston Respublikasining ilk va maktabgacha yoshidagi bolalarni rivojlanishiga qo‘yiladigan Davlat talablariga muvofiq ishlab chiqilgan me’yoriy-huquqiy hujjat bo‘lib, unda maktabgacha ta’lim muassasasining maqsad va vazifalari, o‘quv-tarbiyaviy faoliyatning asosiy g‘oyalari ifodalangan, shuningdek bolaning ta’limning keyingi bosqichiga o‘tishidagi asosiy kompetentsiyalari belgilangan.[1]
Mavzuning dolzarbligi:Maktabgacha ta'lim tashkiloti tarbiyachisi bolalar ta'limida va tarbiyasida muhim rol o'ynaydi. Ushbu davr, bolalar uchun hayotlaridagi eng muhim bosqichlardan biri bo'lib, ularning shaxs sifatida rivojlanishida, hissiy va ijtimoiy ko'nikmalarini shakllantirishda asosiy poydevor hisoblanadi. Tarbiyachilar, bolalarning individual xususiyatlarini inobatga olib, ta'lim jarayonini tashkil etish, ularning qobiliyatlarini rivojlantirish va ijtimoiy aloqalarini mustahkamlashda faol ishtirok etadilar. Tarbiyachining asosiy ish funksiyalari, nafaqat bilim berish, balki bolalarning hissiy, ijtimoiy va intellektual rivojlanishini ta'minlashda muhim ahamiyatga ega. Tarbiyachilar, o'z faoliyatlarida innovatsion yondashuvlarni qo'llash orqali ta'lim jarayonini yanada qiziqarli va samarali qilish, bolalar bilan do'stona muhit yaratish va ota-onalar bilan hamkorlikni mustahkamlash orqali bolalarning kelajakdagi muvaffaqiyatlariga zamin yaratadilar. Maktabgacha ta'lim tashkiloti tarbiyachisi, o'z ishida professional etika va axloqiy qadriyatlarni inobatga olib, bolalarning o'ziga bo'lgan ishonchini oshirish, ularning hissiy holatlarini tushunish va rivojlantirishda muhim rol o'ynaydi. Bu jarayon, bolalarning o'zaro munosabatlarini yaxshilash, ularning shaxs sifatida rivojlanishiga yordam berish va kelajakda muvaffaqiyatli insonlar bo'lishlariga xizmat qiladi.
Kurs ishining maqsadi:Maktabgacha ta'lim tashkiloti tarbiyachisinin asosiy ish funksiyalarini o‘rganishning maqsadi bolalar ta'limi va tarbiyasidagi muhim rolini yanada chuqurroq tushunishdir. Ushbu maqsad, tarbiyachining faoliyatini tahlil qilish, uning bolalarning hissiy, ijtimoiy va intellektual rivojlanishidagi o‘rnini aniqlashni o‘z ichiga oladi. Tarbiyachilar, bolalar bilan ishlashda individual yondashuvni qo‘llash, ularning qobiliyatlarini rivojlantirish va ta'lim jarayonini tashkil etishda muhim vazifalarni bajaradilar.
Kurs ishining vazifasi:Maktabgacha ta'lim tashkiloti tarbiyachisinin asosiy ish funksiyalarini o‘rganishning vazifasi bolalar ta'limi va tarbiyasini yaxshilash, ularning rivojlanishida tarbiyachining rolini aniqlash va professional malakalarini oshirishga qaratilgan. Ushbu vazifalar, tarbiyachining ta'lim jarayonida qo‘llagan uslublarini tahlil qilish, bolalar bilan individual yondashuvni amalga oshirish va ijtimoiy ko‘nikmalarni rivojlantirishga yordam berishdan iborat.
Kurs ishining nazariy ahamiyati:Maktabgacha ta'lim tashkiloti tarbiyachisinin asosiy ish funksiyalarini o‘rganishning nazariy ahamiyati bolalar ta'limi va tarbiyasining sifatini oshirishda muhim rol o'ynaydi. Ushbu mavzu, pedagogik nazariya va amaliyot o'rtasidagi bog'lanishni mustahkamlashga yordam beradi. Tarbiyachining funksiyalarini chuqur o‘rganish, ta'lim jarayonida qo'llaniladigan metod va yondashuvlarni yanada samarali ravishda amalga oshirish uchun zarur asoslar yaratadi.
Nazariy jihatdan, tarbiyachining ish funksiyalarini tahlil qilish bolalar rivojlanishining psixologik va pedagogik jihatlarini o‘rganishga yordam beradi. Bu, bolalarning o'ziga xos xususiyatlarini inobatga olish va ularning ehtiyojlariga mos ta'lim va tarbiya usullarini ishlab chiqish imkonini beradi. Shuningdek, tarbiyachining kasbiy malakasini oshirish va professional etikasini rivojlantirish nazariy jihatdan muhimdir, chunki bu bolalar bilan ishlashning sifatini yaxshilaydi.
Tarbiyachining asosiy ish funksiyalarini o‘rganish, maktabgacha ta'lim tizimining rivojlanishiga va yangi pedagogik yondashuvlarning joriy etilishiga ko'maklashadi. Bu jarayonda, tarbiyachining professional o‘sishi, yangi bilimlar va ko‘nikmalarni o‘zlashtirish orqali amaliyotda muvaffaqiyatli natijalarga erishish imkoniyatlarini oshiradi.
Kurs ishining tarkibiy tuzilmasi:Ushbu kurs ishi 3 ta bob, 9 ta reja, xulosa va foydalanilgan adabiyotlardan iborat.
I-BOB.MAKTABGACHA TA'LIM TASHKILOTINING MOHIYATI VA TARBIYACHINING ROLI.
1.1.Maktabgacha ta’limning umumiy tushunchasi va uning rivojlanishi.
[1] Sh.M.Mirziyoyev. “ Maktabgacha ta’lim tizmini yanada rag‘batlantirish va rivojlantirish chora-tadbirlari to‘g‘risida” gi PQ-3651 son qarori. 05.04.2018-y.