Дата регистрации 05 Декабрь 2024
111 ПродажMaktabgacha taʼlim tashkilotlarida maktabgacha yoshdagi bolalarga gimnastika elementlarini oʻrgatish
MUNDARIJA
KIRISH…………………………………………………………………………...3
I-BOB. MAKTABGACHA TAʼLIMDA JISMONIY TARBIYA VA UNING AHAMIYATI.
1.1.Maktabgacha taʼlim tizimida jismoniy tarbiyaning o‘rni va vazifalari………...5
1.2.Maktabgacha yoshdagi bolalarda motorik ko‘nikmalar va ularning rivojla-
nishi………………………………………………………………………………...9
1.3.Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun gimnastika mashqlarining pedagogik asoslari…….………………………………………………………………………15
II-BOB.MAKTABGACHA TAʼLIM TASHKILOTLARIDA GIMNASTIKA ELEMENTLARINI O‘RGATISH METODIKASI.
2.1.Gimnastika elementlarini o‘rgatishning asosiy metodlari………………….…21
2.2.Gimnastika elementlarini o‘rgatishda o‘yin va faollik usullarining qo‘llani-
lishi………………………………………………………………………………..26
2.3.Maktabgacha yoshdagi bolalar uchun gimnastika mashqlarining turli shakllarini ishlab chiqish………………………………………………………….31
III-BOB. MAKTABGACHA TAʼLIM TASHKILOTLARIDA GIMNASTIKA ELEMENTLARINI O‘RGATISHNING TASHKIL ETILISHI.
3.1.Gimnastika mashg‘ulotlarini o‘tkazish uchun zarur shart-sharoitlar…………35
3.2.Gimnastika mashg‘ulotlarida xavfsizlikni taʼminlash va tibbiy nazorat……...37
3.3.Gimnastika mashg‘ulotlarining natijalari va o‘quvchilarning rivojlanish darajasi…………………………………………………………………………….42
XULOSA...……………………………………………………………………….47
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR………………………………………..49
KIRISH
Maktabgacha ta'lim sohasida yagona davlat siyosatini ishlab chiqish va amalga oshirish, maktabgacha ta'lim muassasalari davlat va nodavlat tarmog‘ini kengaytirish va moddiy-texnik bazasini mustahkamlash, ularni malakali pedagog kadrlar bilan ta'minlash, maktabgacha ta'lim muassasalariga bolalarni qamrab olishni keskin oshirish, ta'lim-tarbiya jarayonlariga zamonaviy ta'lim dasturlari va texnologiyalarini tatbiq etish orqali bolalarni har tomonlama intellektual, ma'naviy-estetik, jismoniy rivojlantirish hamda ularni maktabga tayyorlash sifatini tubdan yaxshilash vazifalari qo‘yildi deydi videoselektrda datlatimiz rahbari Shavkat Miromonovich Mirziyoyev.[1]
Mavzuning dolzarbligi:Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida maktabgacha yoshdagi bolalarga gimnastika elementlarini o‘rganish jarayoni jismoniy tarbiyaning muhim komponentidir. Ushbu jarayon bolalarning jismoniy rivojlanishi, motorik ko‘nikmalarining oshishi va umumiy sog‘lom turmush tarzini shakllantirishda katta ahamiyatga ega. Maktabgacha yoshdagi bolalar tez o‘sish va rivojlanish davrida bo‘lib, jismoniy faoliyat ularga nafaqat sog‘lom mushaklar va suyak tizimini shakllantirishga, balki o‘z-o‘ziga ishonch, muvozanat va koordinatsiya kabi muhim ko‘nikmalarni rivojlantirishga ham yordam beradi.
Gimnastika mashg‘ulotlari bolalar uchun qiziqarli va samarali ta'lim usuli bo‘lib, ularni jismoniy faoliyatga jalb qiladi. Mashg‘ulotlar davomida bolalar nafaqat jismoniy ko‘nikmalarni o‘zlashtiradilar, balki emotsional va ijtimoiy rivojlanishlariga ham ijobiy ta'sir ko‘rsatadi. O‘yinlar va faoliyatlar orqali bolalar bir-birlari bilan o‘zaro muloqot qilish, hamkorlik qilish va raqobatlashish ko‘nikmalarini o‘rganadilar. Bu jarayon ularga jismoniy faoliyatdan zavq olishni, yangi qobiliyatlarni kashf etishni va sog‘lom hayot tarzini shakllantirishni o‘rgatadi.
Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida gimnastika elementlarini o‘rganish jarayonida o‘qituvchilarning roli juda muhimdir. O‘qituvchilar bolalarga ko‘rsatmalar berish, ularni rag‘batlantirish va xavfsizlikni ta'minlash orqali mashg‘ulotlarning muvaffaqiyatini oshiradilar. Bu jarayon bolalarda jismoniy faoliyatga bo‘lgan qiziqishni kuchaytiradi va ularning o‘z-o‘ziga bo‘lgan ishonchini oshiradi.Gimnastika elementlarini o‘rganish bolalar uchun nafaqat jismoniy imkoniyatlarni oshirish, balki ularning ruhiy va emotsional salomatligini ham ta'minlaydi. Bu, o‘z navbatida, maktabgacha taʼlim jarayonining muhim qismi bo‘lib, bolalarni kelajakda muvaffaqiyatli shaxslar bo‘lib o‘sishlariga tayyorlaydi. Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida gimnastika elementlarini o‘rganish jarayoni bolalarning jismoniy rivojlanishi, emotsional holati va ijtimoiy ko‘nikmalarini shakllantirishda muhim ahamiyatga ega.
Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha taʼlim tashkilotlarida maktabgacha yoshdagi bolalarga gimnastika elementlarini o‘rganish jarayonining maqsadi bir necha muhim jihatlarni o‘z ichiga oladi.Bu jarayon bolalarning jismoniy rivojlanishini ta'minlashga qaratilgan. Gimnastika mashg‘ulotlari orqali bolalar mushak kuchini, muvozanatni, elastiklikni va koordinatsiyani rivojlantiradilar. Bu esa ularning umumiy jismoniy tayyorgarlik darajasini oshiradi va sog‘lom hayot tarzini shakllantiradi.
Kurs ishining vazifasi: gimnastika mashg‘ulotlari bolalarga jismoniy faoliyatni qiziqarli va mazmunli qilib o‘rganish imkoniyatini beradi. O‘qituvchilar bolalarga xavfsizlik qoidalarini tushuntirib, ularni rag‘batlantirish orqali jismoniy faoliyatga bo‘lgan qiziqishni oshirishlari muhimdir.
Kurs ishining tarkibiy tuzilmasi:Ushbu kurs ishi 3 ta bob,9 ta reja,xulosa va foydalanilgan adabiyotlardan iborat.
[1] O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga murojaatnomasi 29.12.2020 yil.