Ro'yxatga olish sanasi 05 Dekabr 2024
167 SotishMaktabgacha yoshdagi bolalar bilan tashkil etiladigan ijtimoiy-pedagogik faoliyat
MUNDARIJA
KIRISH
I-BOB. “MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALAR BILAN TASHKIL ETILADIGAN IJTIMOIY-PEDAGOGIK FAOLIYAT” MAVZUSINI O‘RGANISHNING NAZARIY AHAMIYATI
1.1. Mavzuni o‘rganishning o‘rni
1.2. Mavzuni o‘rganishning o‘ziga xos xususiyatlari
I bob bo’yicha xulosa
II-BOB. “MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALAR BILAN TASHKIL ETILADIGAN IJTIMOIY-PEDAGOGIK FAOLIYAT” MAVZUSINI O‘RGANISHNING USLUBIY JIHATLARI
2.1. Mavzuni o‘rganishning metodlari, shakllari va vositalari
2.2. Mavzuni o‘rganishning adaptatsion bosqichlari
II bob bo’yicha xulosa
XULOSA
FOYDALANILGAN ADABIYOTLAR
Kirish
Mavzuning dolzarbligi: Bizga ma’lumki har bir oilaning, har bir insonning ya’ni jamiyatning asosiy vazifasi qobiliyatli farzandlarni o‘stirish, ularni jismonan va ma’nan yetuk, ota-onaga, vatanga sodiq insonlar qilib tarbiyalashdan iborat. Shunday ekan, bolaning barkamol shaxs sifatida shakllanishi uning ijtimoiy hayoti davomida egallagan bilim, ko‘nikma va malakalariga biz kattalar mas’uldirmiz.
Hozirgi globallashuv jarayonida maktabgacha ta’lim sohasida Uchinchi Renessansning bosh xalqasi sifatida qo‘llab islohotlar amalga oshirilmoqda. Bu borada Prezident Shavkat Mirziyoyevning 2019 yil 19 oktabrda maktabgacha ta’lim tizimini tubdan takomillashtirish masalalariga bag‘ishlangan yig‘ilishda ta’kidlaganidek: “Qaysi sohani olmaylik, biz zamonaviy yetuk kadrlarni tarbiyalamasdan biron bir o‘zgarishga, farovon hayotga erisha olmaymiz. Bunday kadrlarni, millatning sog‘lom genofondini tayyorlash, avvalo, maktabgacha ta’lim tizimidan boshlanadi.”[1]
Maktabgacha yoshdagi bolaning ma’naviy – axloqiy sohasini boyitishning ijtimoiy-pedagogik darajadagi dolzarbligi ma’naviy – axloqiy qadriyatlardan xabardorligi va qabul qilinmaganligi hamda maktabgacha ta’lim tashkilotlari tarbiyachilari va ota-onalarning ushbu extiyojni amalga oshirishga tayyor emasligi bilan bog‘liq ijtimoiy extiyoj o‘rtasidagi tafovut bilan belgilanadi.
Shuning uchun, O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga 2020 yil 29 dekabrda qilgan Murojaatnomasida “Kelgusi yillarda maktabgacha ta’lim sohasini rivojlantirish borasidagi strategik maqsadimiz – bog‘cha yoshidagi har bir bolani ushbu ta’lim yo‘nalishi bilan to‘liq qamrab olish uchun zarur sharoitlar yaratishdan iborat” deb ta’kidlagan edi.[2]
Muammoning o‘rganilganlik darajasi: Mavzuni o‘rganish jarayonida muammoning nazariy va uslubiy ishlanganlik darajasini o‘rganish maktabgacha yoshdagi bolalarning bir guruh pedagoglar psixologlar tomonidan yetarli darajada tadqiq etilganligini ko‘rsatadi.
Kurs ishining obyekti: Maktabgacha ta’lim va tarbiya tashkilotlarida ijtimoiy-pedagogik faoliyat jarayoni.
Kurs ishining predmeti: “Maktabgacha yoshdagi bolalar bilan tashkil etiladigan ijtimoiy-pedagogik faoliyat” mavzusini o‘rganishning mazmuni, metodi va shakllari.
Kurs ishining maqsadi: Maktabgacha yoshdagi bolalar bilan tashkil
etiladigan ijtimoiy- pedagogik faoliyatni olib borishdan iborat. Bolalarning shakllanishiga va rivojlanishiga ta’sir etuvchi omillarni o‘rganish. Bolalarning turli faoliyat tajribalarini amalga oshirishda yordam berish va qarama – qarshiliklarni yengishda duch keladigan muammolarni hal etish bosh maqsad qilib qo‘yilgan.
Kurs ishining vazifalari:
1. Mavzuni o‘rganishning o‘rni va ahamiyatini ochib berish
2. Mavzuni o‘rganishning o‘ziga xos xususiyatlarini yoritish
3. Mavzuni o‘rganishning metodlari, shakllari va vositalarini aniqlash
4. Mavzuni o‘rganishning adaptatsion bosqichlarini ko‘rsatish
5. Ish yakunida umumiy xulosalar berish
Kurs ishining ahamiyati: O‘sib kelayotgan yosh avlodning dunyoqarashini, ijodiy salohiyatini, mustaqil fikrlashi va kreativlik qobiliyatining rivojlanishini, psixologik xususiyatlarini mukammal o‘rganish va hayotga tadbiq etgan holda jahon talablariga mos aqliy salohiyat egalari bo‘lib yetishishlariga ko‘maklashish.
Kurs ishining tuzilishi: Kurs ishi kirish, 2 ta bob, 4 ta paragraf, xulosalar, foydalanilgan adabiyotlar ro‘yxati va ilovadan iborat.
I-BOB. “MAKTABGACHA YOSHDAGI BOLALAR BILAN TASHKIL ETILADIGAN IJTIMOIY-PEDAGOGIK FAOLIYAT” MAVZUSINI O‘RGANISHNING NAZARIY AHAMIYATI
1.1. Mavzuni o‘rganishning o‘rni
[1] O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi 30.12.2020 yil. https://president.uz/uz/lists/view/4057
[2] O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Shavkat Mirziyoyevning Oliy Majlisga Murojaatnomasi 29.12.2020 yil. https://president.uz/uz/lists/view/4057